عکس پروفایل  انجمن علوم انسانے اسلامے توحیـدا

انجمن علوم انسانے اسلامے توحیـد

۸۲عضو
thumnail
undefined اولین دوره کشوری تربیت رهیار علوم انسانی (مِهاد)
undefined ارائه الگوی رشد دانشجوی تحول‌خواه علوم انسانیundefined نقش تشکل‌های دانشجویی در تحول علوم انسانیundefined نحوه شکل‌گیری هسته‌های جهاد علمی
undefined شرایط شرکت در دورهundefinedامکان همکاری یکساله با طرحundefinedترم ۶ کارشناسی به بالا در رشته‌های علوم انسانیundefinedسابقه حداقل یکسال کار تشکیلاتی دانشجوییundefinedعلاقه‌مندی به فضای کادرسازی و جریان‌سازیundefinedدغدغه‌مندی نسبت به مسأله تحول در علوم انسانی
undefined مزایای دورهundefinedبهره‌مندی از حمایت‌های مالیundefinedاعطای پروژه کسری و جایگزین خدمتundefinedاعطای امتیاز تاسیس مرکز رشد علوم انسانی
undefined️ حضور در دوره منوط به شرکت و پذیرش در مصاحبه است.
undefined پنجم الی هفتم دی‌ماه ۱۴۰۳undefined تهران، دانشگاه انقلاب اسلامی
undefined جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی b2n.ir/rahyar1403 مراجعه نمایید.
#مهاد#علوم_انسانی#تربیت_رهیار#پژوهش_و_فناوری #بسیج_دانشجویی
undefined @BSO_pajouhesh

۱۹:۴۲

thumnail
undefined سلام دور کرسی تفکرundefinedیک دورهمی برای خارج شدن از زمان و تفکر حول داستان‌های تاریخی که تا امروز اثر آن ادامه دارد.
undefinedقسمت اول: بلاط الشهدا یا پواتیه
undefined||دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.||-----------------------------------------کانال انجمن تحول علوم انسانی_اسلامی توحید در بله و تلگرامundefined@KHU_ISSC_TOHID

۱۱:۳۲

thumnail

۱۱:۳۲

thumnail

۱۱:۳۲

thumnail

۱۱:۳۲

thumnail

۱۱:۳۲

undefined#جلسات_هفتگیundefined#سیر_مطالعاتی_فلسفهundefinedجلسه‌ی دوم_بخش اول (دور کرسی تفکر) ۵ آذر ۱۴۰۳
undefinedدیدگاه های اعضا در باب علت اتفاقاتی که در داستان افتاده بود:undefinedمسلمانان برای غنیمت آمده بودند اما گروه مقابلشان از کشور خود دفاع می کردند.undefinedمسلمانان استراتژی جنگی ضعیفی داشتند و دور اندیش نبودندundefinedحرکت مسلمانان متکی به فرد بود و بجز فرمانده بقیه افراد دیدگاه عمیق و ایدئولوژیک نداشتند. undefinedلشکر مسلمان دیدگاه تمدنی نداشتند. این که فعلی که انجام می دهند چه تاثیری بر آیندگان و تاریخ خواهد گذاشت.
undefined️اگر هم داشتند، اسلام باید از منشا درست گرفته شود. در غیر این صورت می تواند خطرناک باشد. مثل تکفیری های سوریه در حال حاضر.پس شاید اگر لشکر مسلمانان که آن زمان خود را پیرو امویان می دانستند پیروز می شدند و قلمرویی آنچنان وسیع را تصرف می کردند، شاید بجای بهتر شدن اوضاع وضع بدتر می شد.
undefined||دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.||undefined
-----------------------------------------کانال انجمن تحول علوم انسانی_اسلامی توحید در بله و تلگرامundefined@KHU_ISSC_TOHID

۱۱:۳۳

undefined#جلسات_هفتگیundefined#سیر_مطالعاتی_فلسفهundefinedجلسه‌ی دوم_بخش دوم (فلسفه؛پیشا سقراط) ۵ آذر ۱۴۰۳
undefinedابتدای جلسه این سوال مطرح شد که چطور در نظریه هراکلیتوس جمع اضداد منجر به ثابت نبودن و تغییر دائمی در همه چیز می شود.
undefinedقرار بر تحقیق بیشتر شد چون اگر این ها دو نظریه جدا از هم می بودند مشکلی نبود اما از این مسئله اطمینان نداشتیم.undefined️این نظر بسیار به دیدگاه غالب در پست مدرنیسم و نسبی گرایی شبیه است.
undefinedنکته جالب از هرگنهان: نظریه بی ثباتی هراکلیتوس = وجود نداشتن امکان شناخت = ۱) شک گرایی ۲) روی آوردن به دانش ها و معارفی که وابسته به جهان خارجی نیستند مثل ریاضی و فلسفه
undefinedسپس در این مورد صحبت شد که چرا در برهه ای خاص از زمان و در منطقه ای خاص مردم شروع به فکر کردن درباره ماهیت جهان و عنصر سازنده آن کردند؟ اصلا چرا فکر کردند هم چیز باید از عنصر واحدی تشکیل شود؟
undefinedدیدگاه ۱) به دلایل تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی تمرکز فلاسفه بر شناخت جهان خارج از انسان بوده.undefinedدیدگاه ۲) این طور نیست که تلاش برای شناخت ماهی جهان جدای از انسان باشد. ماننده استفاده از نظریه عناصر چهارگانه در تبیین نوعی نظریه تکاملی برای موجودات و نظریه ادراکی برای انسان.
undefinedمنبع: #داستان_فلسفه از برایان مگیundefined||دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.||
-----------------------------------------کانال انجمن تحول علوم انسانی_اسلامی توحید در بله و تلگرامundefined@KHU_ISSC_TOHID

۱۱:۳۳

undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
خبر های خوبی در راه است...
.

۱۶:۵۳

thumnail
undefined قراره زلزله بیاد undefinedundefined
undefinedهسته‌ی علوم انسانی اسلامی تقدیم می‌کند:
undefinedنشست علمی "روانشناسی زیر ذره‌بین جامعه شناسی"
undefinedبا ارائه‌ی: دکتر محمد حسن مرصعیundefinedکارشناسی ارشد و دکتری فلسفه علم و تکنولوژی
undefinedزمان: دوشنبه ۳ دی ماه ساعت ۱۵
undefinedلینک نشست در کانال تلگرام و بله توحید به نشانی@KHU_ISSC_TOHID بارگذاری خواهد شد.
منتظر حضور گرمتان هستیم.undefined-----------------------------------------کانال انجمن تحول علوم انسانی_اسلامی توحید در بله و تلگرامundefined@KHU_ISSC_TOHIDundefinedhttps://t.me/khu_issc_tohid

۱۰:۵۰

انجمن علوم انسانے اسلامے توحیـد
undefined undefined قراره زلزله بیاد undefinedundefined undefinedهسته‌ی علوم انسانی اسلامی تقدیم می‌کند: undefinedنشست علمی "روانشناسی زیر ذره‌بین جامعه شناسی" undefinedبا ارائه‌ی: دکتر محمد حسن مرصعی undefinedکارشناسی ارشد و دکتری فلسفه علم و تکنولوژی undefinedزمان: دوشنبه ۳ دی ماه ساعت ۱۵ undefinedلینک نشست در کانال تلگرام و بله توحید به نشانی @KHU_ISSC_TOHID بارگذاری خواهد شد. منتظر حضور گرمتان هستیم.undefined ----------------------------------------- کانال انجمن تحول علوم انسانی_اسلامی توحید در بله و تلگرام undefined@KHU_ISSC_TOHID undefinedhttps://t.me/khu_issc_tohid
undefinedلینک ورود به نشست علمی " روانشناسی زیر ذره‌بین جامعه‌شناسی " :
https://www.skyroom.online/ch/rafda/alborz
راهنما؛ undefinedundefinedروی لینک بزنید یا لینک را کپی و در گوگل یا فایر فاکس پیست کنید.undefinedundefinedگزینه میهمان را انتخاب کنید و وارد شوید.

۹:۴۸

انجمن علوم انسانے اسلامے توحیـد
undefinedلینک ورود به نشست علمی " روانشناسی زیر ذره‌بین جامعه‌شناسی " : https://www.skyroom.online/ch/rafda/alborz راهنما؛ undefinedundefinedروی لینک بزنید یا لینک را کپی و در گوگل یا فایر فاکس پیست کنید. undefinedundefinedگزینه میهمان را انتخاب کنید و وارد شوید.
undefined️در حال برگزاری ... .

۱۱:۴۱

thumnail
.#آنچه_گذشت
undefined برگزاری کارگاه «روانشناسی زیر ذره بین جامعه شناسی»
با حضور: دکتر محمد حسن مرصعی
۱۴۰۳/۱۰/۳-----------------------------------------کانال انجمن تحول علوم انسانی_اسلامی توحید در بله و تلگرامundefined@KHU_ISSC_TOHIDundefinedhttps://t.me/khu_issc_tohid

۲۰:۰۶

thumnail

۲۰:۰۶

thumnail

۲۰:۰۶

VID_20241226_174026_193_320kbps_1.m4a

۰۱:۳۱:۱۶-۲۱.۳۴ مگابایت
.#بشنویم
صوت کارگاه «روانشناسی زیر ذره بین جامعه شناسی»
undefinedاستاد مرصعی
۱۴۰۳/۱۰/۳.

۴:۴۵

thumnail
.
روانشناسی؛ دو سو کور یا چهار چشم؟!
undefinedundefined
#بازاندیشی.

۱۰:۳۱

.
نمی‌دانم تا به حال چند کتاب تخصصی روانشناسی را ورق زده‌اید؛ اما اطمینان دارم که اگر حتی یک بار هم این کار را کرده باشید، این گزاره برای شما آشنا خواهد بود:
« در سال ۱۸۷۹، هنگامی که ویلهلم وونت  برای اولین بار آزمایشگاهی برای مطالعات روانشناختی تاسیس کرد،  به طور رسمی روانشناسی از فلسفه جدا گشته و خود را در دایره علوم تجربی گنجانید.»
این گزاره به ظاهر صرفا بیان یک رویداد تاریخی است؛  اما در باطن باری از معانی پنهان را به دوش می‌کشد؛  معنایی که با اندکی تفحص در بطن واژه‌ها، به سادگی سر از خاک بیرون خواهد آورد.

فلسفه اساس جهان‌بینی‌هاست و فلسفه بافی ناگزیر انسان را به کسب یک ایدئولوژی می‌کشاند.. اما عینیت خاصیت علم است و علم انسان را به واقعیت‌ها گره می‌زند.
اینطور که نگاه کنیم کار ویلهلم وونت دیگر تنها تاسیس یک آزمایشگاه نیست،  او گویی با یک صافی به جان روانشناسی دوران خود افتاده و هرچه ایدئولوژی در آن است دور ریخته است.
روانشناسی علمی بدون فلسفه، دو سوکور است؛ نه چیزی از فطرت و ذات در آن معنا دارد،  نه بحثی از ماده و معنا در آن می‌شود. البته اگر واقعاً وونت موفق شده باشد...
اینطور که به نظر می‌رسد، نه ویلهلم وونت و  نه هیچ کدام از هم‌رزمانش،  در جدال علم و فلسفه، گوی سبقت را به نفع علم نربوده‌اند.. و انگل‌های ایدئولوژیک غربی،  نرم نرمان خود را به مثابه علم جا زده‌اند و سر از کتب علمی بدون فلسفه درآورده‌اند..
در تایید مطلب همین بس که در روانشناسی، فرد بهنجار فردی است که «با گروه اجتماعی سازگاری می‌کند» و «سلامت روانی سازگاری درست با خود و محیط اجتماعی است».
این گزاره‌های به ظاهر ساده و عینی و دو سوکور،  به شدت رنگ و بوی تکاملی دارند و در ذهن آشنایان راه، نام داروین و همفکرانش را زنده می‌سازد.
به راستی اگر فلسفه و انسان‌گرایی فلسفی با روانشناسی وداع کرده است، چرا جنگ و دعوای میان رفتارگراها و روان تحلیلگران همچنان ادامه دارد؟
مگر نه این است که انسان مورد مطالعه مکاتب روانشناسی،  هر کدام فلسفه خاص خود را دارد و هر کدام گویی از یک جهان متفاوت آمده است؟

حال باید بگوییم این روانشناسی دو سوکور چرا چهارچشمی با ایدئولوژی خود ما را می‌نگرد؟
.

۱۰:۳۱

thumnail
.
سنگرت را محکم کن.. undefinedundefinedundefined.

۱۵:۲۴

.
دست هایی خیس از عرق، پاهایی که از صدای آهنگین برخوردشان با زمین بر می آید که قرار از کف داده اند، چشمانی که با ناگه لرزان به برگه های امتحانی دوخته شده اند و سنگر آرامشی که بار دیگر زیر بارش گلوله های اضطراب کم آورده و تسلیم شده اند...

این حال و هوا، نه تنها برای دانشجو ها، که برای هر کسی که خود را برای امتحان آماده کرده باشد، غریب نیست..
اضطراب امتحان، شتری است که در خانه ی همه ی بچه مدرسه ای ها و دانشگاهی ها می خوابد، و راه او به سمت موفقیت را، می بندد. باز کردن این جاده ی رو به جلو، با دست و دل خالی از توان و انگیزه و عشق، ثمر نمی دهد... بلکه پوینده ی این راه، باید تا بن داندانش به انقلابی فکری مجهز باشد.
انقلاب فکری؛ از آن دسته انقلاب هایی که اهداف خدایی و انگیزه های الهی، بر علیه دنیا و ما فیها شورش می کنند، و تک تک قله های زندگی فرد را با پرچم های آخرتی مزین می کنند.
دوست من! سنگر آرامشت را با نیت های خدا گونه ات محکم کن، و مسیر پیشرفتت را با یاد خدا هموار کن... و فقط این گونه است که می توانی امتحانات دنیایی ات را بدون اضطراب بگذرانی...

undefined برداشتی آزاد از کارگاه اضطراب از دیدگاه قرآن

#اضطراب_امتحان.

۱۵:۲۴