عکس پروفایل آزمایشگاه سرمایه فکریآ

آزمایشگاه سرمایه فکری

۱۹۸عضو
thumbnail
undefined معرفی کتاب
undefined Handbook of Research on Organizational Culture Strategies for Effective Knowledge Management and Performance
Author(s): Dana Tessier (editor)Series: Advances in Knowledge Acquisition, Transfer, and ManagementPublisher: Business Science Reference, Year: 2021ISBN: 1799874222,9781799874225
راهنمای تحقیق در مورد استراتژی های فرهنگ سازمانی برای مدیریت دانش و عملکرد موثر
#معرفی_کتاب
undefined لینک دانلود: https://b2n.ir/g08316undefined @KMLab

۱۲:۱۷

thumbnail
undefined توضیح اصطلاحات موجود در کتاب مدیریت دانش در تئوری و عمل
undefined three blind men and an elephantundefined "سه مرد کور و یک فیل"
undefined*سه مرد کور و یک فیل* داستان فیل و مردان نابینا یا فیل و کوران داستانی‌است تمثیلی و عارفانه، که برای روشن کردن نقص کشف حسی به آن استشهاد شده‌است. ریشه این داستان را در جنوب شرقی آسیا دانسته‌اند و به آیین جین، بودیسم و هندوگرایی نسبت داده‌اند.در روایت‌های مختلفی که از این داستان شده‌است، وجه مشترک چنین دیده می‌شود. گروهی از مردان نابینا(یا مردان در تاریکی) که تا آن زمان فیل ندیده بودند، دست بر فیل می‌کشند؛ و چون هر یک فقط به عضوی از اعضای فیل دست می‌کشند، به تصویر فراگیر،درست و کاملی از فیل دست نمی‌یابند و به اختلاف با هم می‌پردازند. از این داستان استنباط شده‌است که موقعیت‌های مختلف که در هر لحظه دامن‌گیر نظاره‌کنندگان در حقایق است، تصویر مشخصی از یک حقیقت واحد را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.
undefined سندرم مرد کور و فیل در تعریف از مدیریت دانشاز آنجائیکه مدیریت دانش زمینه مطالعاتی چند رشته ای دارد و زمینه های زیادی را پوشش می دهد و به کارگیری دانش در کار جزء لاینفک اکثر فعالیت‌های سازمان‌هاست. حوزه قلمرو مدیریت دانش از سندرم "سه مرد کور و یک فیل" رنج می برد و هر دیدگاه متمایز در مدیریت دانش، منجر به برون یابی متفاوت و تعاریف متفاوتی از مدیریت دانش می‌شود. برخی از نمونه‌ها شامل موارد زیر است:
undefined مدیریت دانش یک رویکرد مشارکتی و یکپارچه برای ایجاد، جذب، سازماندهی، دسترسی و استفاده از دارایی های فکری یک شرکت است (Grey, 1996).
undefined مدیریت دانش شامل «بهره‌گیری از دارایی‌های فکری برای افزایش عملکرد سازمانی» است (Stankosky, 2008).
undefined دانش شامل بینش‌ها، درک ها و دانش عملی که همه ما در اختیار داریم، منبع اساسی است که به ما امکان می دهد هوشمندانه عمل کنیم. با گذشت زمان، دانش قابل توجهی نیز به مظاهر دیگر مانند کتاب، فناوری، شیوه‌ها و سنت‌ها در سازمان‌ها و به طور کلی در جامعه تبدیل می‌شود. این تحولات منجر به تخصص، انباشته می شود و در صورت استفاده مناسب، اثربخشی را افزایش می‌دهد(Wiig, 1993).
undefinedیک رویکرد سیستماتیک برای مدیریت استفاده از اطلاعات به منظور ارائه یک جریان مستمر دانش به افراد مناسب در زمان مناسب و امکان تصمیم گیری کارآمد و موثر در تجارت روزمره آنها است (Payne & Britton، 2010).
undefinedابزارها، تکنیک ها و استراتژی هایی برای حفظ، تجزیه و تحلیل، سازماندهی، بهبود و به اشتراک گذاری تخصص کسب و کار است (Groff & Jones, 2003).
#اصطلاح
undefined @KMLab

۷:۳۵

4_6017166353251697569.mp3

۱۰.۵۱ مگابایت
undefined سلطه مدیریت دانش
undefined سید مهدی الوانی (دی ۱۳۲۳، تهران) معروف به پدر مدیریت دولتی ایران و از مشاهیر این رشته است. وی استاد تمام بازنشسته دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی و عضو پیوسته فرهنگستان ایران است.
#دکتر_سیدمهدی_الوانی
undefined @KMLab

۱۸:۵۹

thumbnail
undefined معرفی کتاب
undefined Neoliberalism in Context: Governance, Subjectivity and Knowledge
Author(s): Simon Dawes; Marc LenormandPublisher: Palgrave Macmillan, Year: 2020ISBN: 9783030260170,3030260178
نئولیبرالیسم در زمینه: حکمرانی، ذهنیت و دانش
نئولیبرالیسم چارچوبی فرآیندی، رابطه‌ای و زمینه‌ای دارد. این کتاب استدلال‌هایی را درباره کیفیت زندگی ما در دوران نئولیبرال ارائه می‌کند و نمونه‌هایی از تنوع در عمل نئولیبرال‌سازی و درون تفکر نئولیبرال را نشان می‌دهد. مشارکت‌ها، میانجیگری و اهمیت نئولیبرالیسم موجود را در مورد ذهنیت بررسی می‌کنند، و به پیامدهای نئولیبرال‌سازی آموزش برای تفکر انتقادی و نقد نئولیبرالیسم می‌پردازد.
#معرفی_کتاب
undefined لینک دانلود: https://b2n.ir/m06623
undefined @KMLab

۶:۵۱

thumbnail
undefined توضیح اصطلاحات موجود در کتاب مدیریت دانش در تئوری و عمل
undefined double-edged sword
undefined "مدیریت دانش به مثابه شمشیر دولبه"
«استعاره شمشیر دو‌لبه» به ماهیت چند رشته ای مدیریت دانش اشاره دارد و نشان دهنده دو نوع دیدگاه به «مدیریت دانش» است.
undefined دیدگاه اول
undefinedدیدگاه اول، چند رشته‌ای بودن را مزیت می‌داند؛ زیرا تقریباً هر کسی می تواند با هر رشته‌ای با مدیریت دانش آشنا شود و بر اساس درک و تمرین، مدیریت دانش را در رشته خود پایه‌گذاری کند. به عنوان مثال، کسانی که سابقه روزنامه نگاری دارند، می توانند به سرعت مجموعه مهارت‌های خود را با کسب دانش از متخصصان تطبیق دهند و این دانش را به عنوان داستان‌های سازمانی برای ذخیره در حافظه سازمانی دوباره فرموله کنند. شخصی که از یک پیشینه پایگاه داده فنی‌تر است، می تواند به راحتی مجموعه مهارت‌های خود را برای طراحی و پیاده سازی مخازن دانش که به عنوان حافظه سازمانی برای آن سازمان عمل می کند، تعمیم دهد.
undefined دیدگاه دوم
undefined دیدگاه دوم، معتقد است آن چیزی که مدیریت دانش را متمایز می کند؛ مدیریت دانش است که با منابع اطلاعاتی ملموس متفاوت است. در این دیدگاه دانش، روشی ذهنی‌ برای دانستن است که معمولاً مبتنی بر ارزش‌ها، ادراکات و تجربه تجربی یا فردی است. نمونه های رایج برای تشخیص داده ها از اطلاعات از دانش عبارتند از:
داده : محتوایی از یک واقعیت که مستقیماً قابل مشاهده یا تأیید است. به عنوان مثال، فهرستی از فیلم‌هایی که امروز نمایش داده می‌شوند را نشان می‌دهد و می توانیم فهرست‌ها را دانلود کنیم.
اطلاعات : محتوایی که داده‌های تحلیل شده را نشان می دهد. به عنوان مثال، من نمی توانم قبل از ساعت پنج محل کارم را ترک کنم، بنابراین به نمایش ساعت هفت در سینمای نزدیک دفترم خواهم رفت.
دانش : در آن زمان از روز، یافتن پارکینگ غیرممکن خواهد بود. یادم می آید آخرین بار، که ماشین گرفتم، خیلی ناامید بودم و استرس داشتم، زیرا فکر می کردم که به تیتراژ اول فیلم را از دست خواهم داد. بنابراین اینبار سوار قطار شهری خواهم شد. اما از قبل با «آل» چک می کنم. من معمولاً همه فیلم هایی را که او از آنها متنفر است دوست دارم، بنابراین نظر او به من می گوید که آیا ارزش دیدن دارد یا خیر!
#اصطلاح
undefined @KMLab

۶:۳۰

thumbnail
undefined معرفی کتاب
undefined Mindset: The New Psychology of Success
Author(s): Carol S. DweckYear: 2019ISBN: 9781400062751,9781588365231,2005046454
ذهنیت: روانشناسی جدید موفقیت
undefinedنویسنده از جمله روانشناسان مشهور و کتاب او جزء پرفروش‌ترین کتاب‌ها می‌باشد. از طریق مطالعات تحقیقاتی هوشمندانه و نوشتن جذاب، دوک نشان می‌دهد که چگونه باورهای ما در مورد توانایی‌هایمان تأثیر فوق‌العاده‌ای بر نحوه یادگیری ما و مسیرهایی که در زندگی می‌رویم اعمال می‌کند.او می‌گوید: "همیشه کسانی که در ابتدا به عنوان باهوش‌ترین‌ها شناخته می‌شوند؛ در نهایت نیز به باهوش‌ترین شناخته نمی شوند."
پس از دهه‌ها تحقیق، روان‌شناس مشهور دانشگاه استنفورد، دکتر کارول اس. دوک، یک ایده ساده اما پیشگامانه را کشف کرد: قدرت ذهنیت. در این کتاب، او نشان می‌دهد که چگونه موفقیت در مدرسه، کار، ورزش، هنر و تقریباً هر زمینه‌ای از تلاش‌های انسانی می‌تواند به طور چشمگیری تحت تأثیر نحوه تفکر ما در مورد استعدادها و توانایی‌هایمان باشد.
#معرفی_کتاب
undefined لینک دانلود: https://b2n.ir/p31779
undefined @KMLab

۱۷:۰۳

thumbnail
undefined معرفی کتاب
undefined Knowledge Management in High Risk Industries: Coping with Skills Drain
Author(s): Philippe Fauquet-AlekhinePublisher: Springer International Publishing;Palgrave Macmillan, Year: 2020ISBN: 9783030492120,978303049213
مدیریت دانش در صنایع پرخطر: مقابله با تهی شدن از مهارت‌ها
undefinedبا بازنشستگی کارگران ماهر، چه اتفاقی برای سرمایه حاصل از تجربه آنها می افتد؟ این کتاب مفهوم خروج مهارت‌ها را بررسی می‌کند و به این می‌پردازد که چگونه شایستگی‌های کلیدی را می‌توان شناسایی کرد و سپس تجربیات کارگران با تجربه به افراد تازه کار منتقل کرد. به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای که مدیران به دنبال آن هستند تا اطمینان حاصل کنند که کارگرانشان به اندازه کافی آموزش دیده‌اند، نگاه می‌کند و سپس پروتکلی برای انجام این کار ایجاد می‌کند.
undefinedاین کتاب علی رغم ارائه تئوری‌ها با ارائه پیشنهادات برای عمل، مطالعات موردی و تحقیقاتی به عنوان یک افزونه ارزشمند در زمینه مدیریت، ارائه می‌کند. این مطالعه برای دانشگاهیان مفید خواهد بود.
#معرفی_کتاب
undefined لینک دانلود: https://b2n.ir/d86573
undefined @KMLab

۱۶:۰۴

thumbnail
undefined توضیح اصطلاحات موجود در کتاب مدیریت دانش در تئوری و عمل
undefined build it and they will comeundefined "بسازید و آنها خواهند آمد"این اصطلاح به این نکته اشاره دارد که اگر برای رویاهای خودتان تلاش کنید و وقت بگذارید، کارکنان نیز به سمت شما جذب شده و در نتیجه شما می‌توانید نتیجه کار خود را ببینید.
undefined این رویکرد به تلاش سازمان‌ها برای تهیه فهرست جامعی از دانش ملموس (مانند اسناد، سوابق دیجیتال و...) و عدم استفاده کارکنان از این منبع فوق العاده جدید اشاره دارد.
undefinedمدیریت ارشد نیز در مورد اینکه چرا کارمندان از این منبع فوق العاده جدید استفاده نمی کنند، گیج می‌شود.
undefinedدر واقع، مدیریت دانش تمرین گسترده‌تری ناشی از اعمال نفوذ ارزش دانش و دانش سازمانی است که در طول زمان انباشته می‌شود.
undefinedاین رویکرد بسیار جامع و کاربر محور است؛ که نه با ممیزی اسناد موجود، بلکه با تجزیه و تحلیل نیازها برای درک بهتر از چگونگی بهبود اشتراک دانش به نفع افراد، گروه ها و سازمان، آغاز می شود. نمونه‌های موفقیت آمیز به اشتراک گذاری دانش به عنوان درس‌های آموخته شده به عنوان بهترین شیوه ها، جمع آوری و مستند می‌شوند و سپس هسته داستان‌های سازمانی را تشکیل می‌دهند.
undefinedدر نتیجه برای تحقق آن در سازمان باید تلاش نمود و منتظر ماند تا کارکنان به آن جذب شوند.
#اصطلاح
undefined @KMLab

۱۲:۲۵

thumbnail
undefined رابطه فرهنگ و استراتژی‌های سازمانی
undefined Culture Eats Strategy For Lunch
undefined "فرهنگ، برای ناهار استراتژی می بلعد"
خورده شدن استراتژی بوسیله فرهنگ به این معنی است که مهم نیست که برنامه استراتژیک شما چقدر قوی باشد ، اگر اعضای تیم شما فرهنگ مناسب را به اشتراک نگذارند، اثربخشی آن متوقف خواهد شد. پیتر دراکر که به عنوان پدر نظریه مدیریت مدرن نیز شناخته می شود، مشاور، مربی و نویسنده آمریکایی اتریشی الاصل بود. کتاب‌هایی که او نوشت اساس هر آموزش دانشکده مدیریتی است که امروزه در سراسر جهان وجود دارد. او در نقل قولی معروف می‌گوید: "فرهنگ، استراتژی را برای ناهار می خورد" . این بدان معناست که فرهنگ سازمان شما همیشه بدون توجه به اینکه استراتژی شما چقدر موثر است، موفقیت را تعیین می کند .
undefinedدراکر به اهمیت عامل انسانی در سازمان‌ها اشاره می‌کند. به این معنا که مهم نیست استراتژی شما چقدر دقیق و مستحکم باشد، اگر افرادی که آن را اجرا می کنند فرهنگ مناسب را پرورش ندهند، پروژه‌های شما شکست خواهند خورد.
undefinedفرهنگ را مربوط به صندلی‌های راحت و ساعات خوش در سازمان ندانسته و به نحوه عملکرد کارکنان در شرایط بحرانی، نحوه مدیریت بحران و پاسخگویی به چالش‌های مختلف و نحوه برخورد آنها با شرکا و مشتریان و یکدیگر ارتباط می دهد.
undefinedدر نتیجه ترکیب فرهنگ و استراتژی یک دوتایی قدرتمند می‌سازند و اگر می‌خواهید چشم‌اندازتان موفق شود، همیشه باید هر دو را در برنامه‌های خود بگنجانید.
#اصطلاح
undefined @KMLab

۱۱:۴۴

thumbnail
undefined توضیح دانش ضمنی و آشکار برگرفته از کتاب مدیریت دانش در تئوری و عمل
undefined Properties of tacit and explicit knowledgeundefined "ویژگی های دانش ضمنی و آشکار"
برخی از ویژگی‌های اصلی دانش ضمنی و صریح به شرح زیر به صورت خلاصه ارائه می‌گردد.
undefined دانش ضمنی1) توانایی سازگاری، مقابله با موقعیت های جدید و استثنایی؛2) تخصص، دانش چگونگی، دانش چرایی؛3) توانایی همکاری، اشتراک دیدگاه، انتقال فرهنگ؛4) کوچینگ و راهنمایی برای انتقال دانش تجربی به صورت نفر به نفر و چهره به چهره.
undefinedدانش آشکار1) توانایی انتشار، تکثیر، دسترسی و درخواست مجدد در سراسر سازمان؛2) توانایی تدریس و آموزش؛3) توانایی سازماندهی و سازماندهی تبدیل یک چشم انداز به بیانیه ماموریت و دستورالعمل‌های عملیاتی؛4) انتقال دانش از طریق محصولات، خدمات و فرآیندهای مستند.


undefinedنکته مهم: هر چه دانش ضمنی‌ بیشتر باشد، ارزش آن بیشتر است. به طرز متناقضی، هرچه بیان یک مفهوم، مانند داستان سازمانی، دشوارتر باشد، آن دانش ممکن است ارزشمندتر باشد.
#اصطلاح
undefined @KMLab

۱۷:۲۳

thumbnail
undefined تعامل بین انسان و هوش مصنوعی در مدیریت دانش
undefined Interaction between humans and artificial intelligence in knowledge management
undefinedامروزه پیشرفت گسترده‌ای در فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان محرک برنامه‌های تغییر و تحول سازمانی در ادبیات مدیریت دانش توسعه یافته است. پیشرفت‌های اخیر در یادگیری عمیق، ظرفیت الگوریتم‌ها برای شبیه‌سازی قابلیت‌های انسانی را به‌طور چشمگیری بهبود بخشیده است.
undefined این رویکرد می‌تواند از سیستم‌های مدیریت دانش سنتی، که از منطق نمادینی استفاده می‌کند و در آن قوانین بیان می‌شود و توسط انسان‌ها به سیستم ارائه می‌شود، فاصله ‌گیرد. ازآنجایی‌که هم هوش مصنوعی و هم مدیریت دانش به طور اجتناب‌ناپذیری با ماهیت دانش و یادگیری مرتبط هستند، پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی می‌تواند پایه‌های جدیدی را برای تغییر مدیریت دانش در سازمان‌ها فراهم کند.
undefined سازمان‌ها باید نقش‌های بالقوه سیستم‌های هوش مصنوعی جدید را در حمایت از فعالیت‌های مدیریت دانش سازمانی به دلیل ارتباط شهودی فی‌مابین را بررسی نمایند و از مدیریت دانش سنتی مبتنی بر قواعد و مقررات مشخص می‌توان درس‌هایی آموخت. در این زمینه، یادگیری عمیق هوش مصنوعی تجربه زندگی افراد را افزایش داده و بهبود می‌بخشد.
undefinedحال پرسش اصلی این است که نقش هوش مصنوعی در حمایت از مدیریت دانش چیست؟
undefined لینک دانلود مقاله: https://b2n.ir/h68438
#تاز‌ه_ها
undefined @KMLab

۱۷:۳۰

thumbnail
undefined نقش تفکر انتقادی در فرایند مدیریت دانش
undefined The role of critical thinking in the knowledge management process
undefinedمدیریت دانش و تفکر انتقادی دو پدیده گسترده و مهم برای سازمان‌ها و جامعه معاصر هستند و به‌خوبی مفاهیم مرتبط با آنها در ادبیات نظری علم مدیریت دانش و تفکر انتقادی بحث شده است. بااین‌حال، پیوندهای مفهومی موجود بین مدیریت دانش و تفکر انتقادی کمتر مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته و نقش تفکر انتقادی در فرایند مدیریت دانش به‌خوبی تبیین نشده است. هدف از این نوشتار، پر کردن این شکاف نظری و ارائه ارتباطات مفهومی بین مدیریت دانش و تفکر انتقادی است.

undefined لینک دانلود مقاله: https://b2n.ir/b30061
#تاز‌ه_ها
undefined @KMLab

۴:۰۳

thumbnail
#معرفی_کتاب
undefinedعنوان کتاب: "مدیریت راهبردی دانش سازمانی"undefinedناشر: دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامundefinedنوبت چاپ: اول (تابستان 1402)undefinedتالیف:undefined دکتر روح اله تولایی (دانشیار دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام) undefined دکتر آمنه خدیور (دانشیار دانشگاه الزهرا سلام الله علیها)
undefined|تعداد صفحات کتاب: 306 صفحه
undefined معرفی کتاب:مدیریت‌دانش فرآیندی است که به سازمان‌ها کمک می کند تا دانش و مهارت‌های مهم که نوعی سرمایه فکری راهبردی و حافظه سازمانی محسوب می‌شوند و به طور معمول به صورت سازماندهی شده وجود ندارند را شناسایی، انتخاب، سازماندهی و منتشر نمایند و به محل کاربرد آن برسانند و به اینگونه به سازمان یادگیرنده تبدیل شوند. بررسی ها نشان می دهد در صورت نبود راهبرد و برنامه ریزی راهبردی مشخص برای مدیریت دانش، سازمان ها علی رغم هزینه کرد در این موضوع، به نتیجه مطلوب دست پیدا نخواهند کرد. در همین راستا کتاب حاضر در قالب هفت فصل به بررسی مفاهیم، الگوها و کاربردهای مدیریت راهبردی دانش سازمانی پرداخته و موردکاوی های متعددی را ارائه نموده است.
مخاطبان این کتاب مدیران، متخصصان و مشاوران حوزه مدیریت دانش سازمانی بوده و کتاب حاضر میتواند به عنوان منبع درسی مورد استفاده اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته هایی که درس مدیریت راهبردی دانش در آنها تدریس میشود قرار گیرد.
undefined لینک متن کامل خبر
undefined @KMLab

۱۱:۲۸

thumbnail
undefined محافل عملی و شبکه دانش در مدیریت دانش
undefinedدر برخی از سازمان‌ها و دانشگاه‌ها، از اصطلاح محفل عملی (CoP) و شبکه دانش (KN) به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. بخش خصوصی، «شبکه دانش» را به نسبت «محفل عملی» و بخش غیرانتفاعی، «محفل عملی» نسبت به «شبکه دانش»، ترجیح می‌دهد. این رفتار تا حدی به تعریف محفل عملی (CoP) بر می‌گردد و تا حدودی به علت عدم آگاهی با برخی از مفاهیم مرتبط با محافل علمی مرتبط است و از سوی دیگر به نظر می رسد که شبکه دانش به نسبت محفل علمی، به راحتی قابل درک است.
undefined "سوال اساسی ما این است که واقعا تفاوتی بین این دو وجود دارد؟"
undefined شبکه دانش، به مجموعه‌ای از روابط، تعاملات شخصی و ارتباطات بین شرکت کنندگان اشاره دارد که به عنوان مجموعه‌ای از گره‌ها و پیوندها همراه با توانایی‌های آن، برای جریان‌های اطلاعات و پیوندهای مفیدی که می‌تواند داشته باشند، در نظر گرفته می‌شود.
undefinedمحفل عملی، به توسعه یک هویت مشترک حول یک موضوع اشاره دارد که نشان دهنده یک قصد جمعی هر چند ضمنی و توزیع شده برای مدیریت یک حوزه دانش و حفظ یادگیری در مورد آن است.
undefined وجود یک «محفل عملی» به این معناست که اعضا دارای اشتراکات زیادی (شامل حرفه و اهداف) هستند. یک «شبکه دانش»، به اشتراک گذاری و مضامین مرتبط با آن، ارتباط دارد. اعضای شبکه ممکن است به جز برخی ترجیحات اعضای شبکه آگاهی نداشته باشند و اطلاعات کمی در مورد یکدیگر داشته باشند.
undefinedبه طور مثال شبکه «لینکدین» که امروزه به عنوان یک شبکه تجاری و یا علمی شناخته می‌شود و به اعضای خود کمک می‌کند تا برای یافتن شغل، شریک تجاری یا متخصصان صنعت با سایر متخصصان ارتباط برقرار کنند، در حالی که مراکزی مانند مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، دارای شبکه‌هایی هستند که بیشتر به محفل عملی شباهت دارند. چرا که در تلاشند تا سلامت عمومی (هدف مشترک) را تقویت کنند و اعضا می‌آموزند، تخصص را به اشتراک بگذارند، و با هم برای حل مشکلات مشترک در حوزه‌های کانونی محفل خود کار می‌کنند.
#اصطلاح
undefined @KMLab

۱۴:۴۸

thumbnail
#پاسخ_هوش‌مصنوعی
undefined سوال: ابعاد آزمایشگاه سرمایه فکری چیست؟undefined پاسخ هوش مصنوعی:آزمایشگاه سرمایه فکری می‌تواند چندین ابعاد داشته باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنم:
ابعاد منابع انسانی: ممکن است شامل ارزیابی مهارت‌ها و استعدادها، توسعه دهی کارکنان و ایجاد فضای کاری خلاق باشد.
ابعاد ساختار سازمانی: این شامل بررسی فرآیندها، ساختار سازمانی، سیستم های اطلاعاتی و مدیریت پروژه‌ها می‌شود.
ابعاد اطلاعاتی: آزمایشگاه می‌تواند بر روی مدیریت اطلاعات و دسترسی به آنها، ارتباطات داخلی و خارجی و استراتژی های تبلیغاتی تمرکز کند.
ابعاد فرهنگ سازمانی: این شامل ساخت فرهنگ همکاری، نوآوری و رشد شخصی کارکنان است.
ابعاد مالی: بررسی میزان بازده سرمایه گذاری در فناوری‌های نوین و محاسبه نرخ بازگشت سرمایه، قابلیت ایجاد تحول در سازمان است.
این تنها چند نمونه از ابعادی هستند که می‌توان در یک آزمایشگاه سرمایه فکری بررسی کرد. هدف از این آزمایشگاه پیشرفت و بهبود عملکرد سازمان در حوزه‌های مختلف است.
undefined @KMLab

۹:۳۶

thumbnail
#پاسخ_هوش‌مصنوعی
undefined سوال: ابزارهای مورد استفاده در آزمایشگاه سرمایه فکری چیست؟undefined پاسخ هوش مصنوعی:برای مدیریت ابعاد مختلف آزمایشگاه سرمایه فکری، می‌توان به ابزارهای مختلفی اشاره کرد. در زیر برخی از این ابزارها را نام برده‌ام:
سامانه‌های مدیریت دانش: این ابزارها برای جمع‌آوری، ذخیره و به اشتراک گذاری دانش و تجربیات کارکنان استفاده می‌شوند. برخی از نمونه‌های معروف این ابزارها شامل سامانه‌های CMS (Content Management System) و LDS (Learning and Development System) هستند.
نرم‌افزارهای فارسی سازی و نشر علم: این ابزارها برای توسعه و انتشار نتایج و اطلاعات تحقیقاتی و دانش فنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
سیستم‌های مدیریت روابط با مشتری (CRM): این ابزارها برای بهبود ارتباط با مشتریان، مدیریت اطلاعات مشتریان و تحلیل داده‌های مربوط به رفتار و نیازهای آنها استفاده می‌شوند.
نرم‌افزارهای مدیریت پروژه: این ابزارها برای برنامه‌ریزی، مدیریت و پیگیری پروژه‌های آزمایشگاهی و بررسی عملکرد آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمونه‌های معروف این ابزارها شامل JIRA، Asana و Trello است.
نرم‌افزارهای مدیریت استراتژی: این ابزارها برای تعیین و مدیریت استراتژی‌های سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمونه‌هایی از این ابزارها شامل Balanced Scorecard و OKR هستند.
این فقط چند نمونه از ابزارهایی هستند که می‌توانید برای بررسی و مدیریت ابعاد آزمایشگاه سرمایه فکری استفاده کنید. همچنین ممکن است لازم باشد ابزارهای سفارشی و بهترین روش‌های عملیاتی را با توجه به نیازها و شرایط سازمان، طراحی کنید.
undefined @KMLab

۹:۵۹

thumbnail
#کاربردهای_هوش‌مصنوعی
اگر می خواهید سخنرانی شما در لحظه تبدیل به متن بشه از نشانی زیر استفاد کنید: https://dictation.io/بعد از ذخیره سازی متن سخنرانی می توانید آن را به چت جی پی تی داده و از آن بخواهید متن را از حالت محاوره ای به متن دانشگاهی تبدیل کند و سرانجام از سخنرانی شما اسلاید بسازد برای سخنرانی های بعد!البته مشابه این سایت speechtexter.com است. دقت کنید هر دو در مرورگر کروم کار می کنند و باید ابتدا زبان را به فارسی تغییر دهید.undefined @KMLab

۱۲:۱۷

thumbnail
undefined Ikujiro Nonaka, who pioneered 'knowledge management' theory, dies at 89
Before his death, Nonaka called on corporate leaders not to fall victim to concepts like return on equity and human capital but instead to unleash their teams' tacit knowledge.Ikujiro Nonaka warned corporate chieftains that "we need to develop our human instincts lest we become slaves to numbers and data.
undefined ایکوجیرو نوناکا*، که پیشگام تئوری *«مدیریت دانش» بود، در ۸۹ سالگی درگذشت.
undefined نوناکا قبل از مرگش از رهبران شرکت‌ها خواست قربانی مفاهیمی مانند بازده سهام و سرمایه انسانی نشوند، بلکه دانش ضمنی تیم‌هایشان را آزاد کنند. ایکوجیرو نوناکا به روسای شرکت‌ها هشدار داد که «ما باید غرایز انسانی خود را توسعه دهیم تا مبادا برده اعداد و داده‌ها شویم» .
منبع: https://B2n.ir/n23763
undefined @KMLab

۱۶:۳۵