عکس پروفایل کاروان زیارتی طاووس اهل الجنةک

کاروان زیارتی طاووس اهل الجنة

۱۲۴عضو
دلهای دوستان دلهای دشمنان
حنش بن معتمر گويد:درکوفه خدمت اميرالمؤمنين عليه‌ السلام رسیدم وپس از سلام ازحال ایشان جویا شدم.حضرت سربلند نمود وجواب سلام مرا داد وفرمود:صبح كردم درحالیكه دوستدار دوستان، وصبركنندۀ بردشمنى دشمنانمان هستم.
همانا دوست ما درهر شبانه روزمنتظر راحتى وگشايش است ودشمن ما بناى كار خود را برپايه‌اى نهاده كه سخت نااستوار و لغزان است ، اين بناى او برلب پرتگاهى است كه وى را در آتش دوزخ مى‌افكند.
اى ابا المعتمر! براستى كه دوست ما نمى‌تواند ما را دشمن بدارد، ودشمن ما نمى‌تواند ما را دوست بدارد. همانا خداى متعال دلهاى بندگان را بر دوستى ما سرشته ، و دست از يارى دشمن ما شسته ، پس دوست ما توان دشمنى ما ، ودشمن ما توان دوستى ما را ندارد،و هرگز دوستى ما ودوستى دشمن ما در يك دل نگنجد زيرا كه (مٰا جَعَلَ اللهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ)«خداوند براى يك شخص دو دل در درونش ننهاده است» تا با يكى گروهى را وبا ديگرى دشمنان همان گروه را دوست بدارد.
أمالي، مفید ج۱،ص۲۳۲
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی

۷:۱۴

نظرات و سلائق شخصی خود را جزء دین ندانیم!
قَالَ عَلِيُّ‌بْنُ‌الحُسَيْنِ عَلَيْهِمَاالسَّلاَمُ:إِنَّ دِينَ الله عَزَّوَجَلَّ لاَ يُصَابُ بِالْعُقُولِ النَّاقِصَةِ وَالْآرَاءِ البَاطِلَةِ وَالمَقَايِيسِ الفَاسِدَةِ.وَلاَ يُصَابُ إِلاَّ بِالتَّسْلِيمِ فَمَنْ سَلَّمَ لَنَا سَلِمَ وَمَنِ اِقْتَدَى بِنَا هُدِيَ.وَمَنْ كَانَ يَعْمَلُ بِالقِيَاسِ وَالرَّأْيِ هَلَكَ.وَمَنْ وَجَدَ فِي نَفْسِهِ شَيْئاً مِمَّا نَقُولُهُ أَوْ نَقْضِي بِهِ حَرَجاً كَفَرَ بِالَّذِي أَنْزَلَ السَّبْعَ‌المَثَانِيَ وَالقُرْآنَ العَظِيمَ وَهُوَ لاَ يَعْلَمُ.
امام سجاد علیه‌السلام فرمودند:به‌وسیله عقل‌های ناقص و نظریه‌های باطل، و قیاس‌های باطل و بی‌اساس نمی‌توان به‌دین خداوند دست یافت؛ تنها وسیله رسیدن به‌دین واقعی، تسلیم محض است.پس هركس تسلیم ما اهل‌بیت باشد از هر انحرافی در امان است.و هر كه به وسیله ما هدایت یابد خوشبخت ‏خواهد بود.و شخصی كه با قیاس و نظریات شخصی خود بخواهد دین را دریابد، هلاك می‌گردد.‏
کمال‌الدین، شیخ‌صدوق، ج۱، ص۳۲۴
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی

۷:۱۷

وحدت چیست و عامل وحدت کیست؟
ابو سعيد خدرى از رسول‌خدا صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله روايت نموده:أيّها النّاس قد تركت فيكم الثّقلين إن أخذتم بهما لن تضلّوا بعدى،أحدهما أكبر من الآخر كتاب الله حبل ممدود من السّماء إلى الأرض وعترتى أهل بيتى.ألا وإنّهما لن يفترقا حتّى يردا علىّ الحوض.
اى گروه مردمان، به‌ تحقيق گذاردم در ميان شما دو ريسمان، اگر بگيريد هردو را به تمسك، هرگز گمراه نشويد بعد از من: يكى از آن دو اكبر است از ديگرى. كتاب خدا قرآن ، ريسمانى است ممدود از آسمان به زمين، و ديگر عترت من اهل بيت من علیهم السلام .آگاه باشيد بدرستى كه اين دو هرگز جدا نشوند از هم تا وارد شوند در حوض كوثر بر من. 
ابن عباس روايت نموده كه خدمت رسول‌ خدا صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله بوديم. اعرابى آمد، گفت: شنيدم فرمودى:و اعتصموا بحبل‌ الله، پس چيست حبل الله كه ما تمسك جوئيم؟حضرت دست به شانه امیرالمومنین على عليه السلام زد و فرمود: تمسك به اين نمائيد ، او حبل المتين است .
تفسیر اثنا عشری، سوره آل عمران، آيه ۱۰۳
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی

۷:۲۳

thumnail
اولین روز هفته را با سلام به ارباب و دعا برای فرج آقایمان و لعن بر سه خلیفه حرامزاده شروع کنیم
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین
یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَیناِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة
اَللهُمَّ العَن عُمَرَ ثُمَّ اَبابَکَرَ وَ عُمَرَ ثُمَّ عُثمانَ وَ عُمَرَ ثُمَّ عُمَرَ عُمَرَ عُمَرَ عُمَرَ
یا علی

۲۲:۱۱

پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله
ما من شي‏ء أثقل‏ في الميزان من حسن الخلق.
در ترازوی اعمال، از خوش اخلاقی ارزشمندتر و پربهاتر وجود ندارد.
تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب  ج ۱۳ ص  ۳۷۷
سالروز میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام بر امام زمان علیه السلام و چهارده نور پاک و تمامی شیعیان و محبین حضرتش مبارک و فرخنده باد.
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی

۲۲:۱۱

غلامان شما وموالیان ودوستان شما از محبت شما چه بهره ‏اى مى‏برند؟
امام صادق عليه السّلام غلامى داشت كه وقتى آن حضرت وارد مسجد مى‏شد، مركبش را نگه مى‏داشت. روزى حضرت صادق علیه السلام وارد مسجد شد و او هم مركب آن حضرت را نگه داشته بود، كه عده‏اى از جانب خراسان آمدند .يكى از آنها به غلام گفت :آيا دوست دارى كه از آقايت بخواهى كه مرا جاى تو قبول كند. و من غلام او بشوم و تمام ثروتم را به تو بدهم ؟ چون من ثروتهاى مختلفى دارم. برو و آن ثروتهاى گوناگون را تصاحب كن و من به جاى تو مى‏مانم.غلام گفت: درخواست تو را به امام علیه السلام عرض مى‏كنم.پس بر آن حضرت وارد شد و گفت: فدايت شوم ، تو خدمت مرا مى‏دانى و از مصاحبت طولانيم خبردارى ، پس اگر خدا خيرى را به من برساند آيا شما مانع مى‏شويد؟امام علیه السلام فرمود: از نزد خويش، به تو عطا مى‏كنم و از غير خودم مانع مى‏شوم!( الهداية الكبرى ؛ ص309أُعْطِيكَ مِنْ عِنْدِي وَ أَمْنَعُكَ مِنْ غَيْرِي حَاشَ لِلَّه‏)آنگاه سخن آن مرد را براى امام عليه السّلام عرض كردم.حضرت فرمود: اگر مايل‏جلوه‏هاى اعجاز معصومين عليهم السلام، ص: 314نيستى به ما خدمت كنى و آن مرد به ما رغبت دارد، او را قبول مى‏كنيم و تو را به جاى او مى‏فرستيم.(1) وقتى كه برگشت تا از خدمت امام علیه السلام مرخص گردد.حضرت صدايش كرد و به او فرمود: بخاطر اينكه زياد با ما بودى ، تو را نصيحتى مى‏كنم ولى اختيار با خودت مى‏باشد. هنگامى كه روز قيامت شود ، رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله به نور خدا چنگ مى‏زند. و امير مؤمنان علی علیه السلام هم به نور پيامبر صلی الله علیه و آله. و ساير امامان علیهم السلام هم نور امير مؤمنان علی علیه السلام را مى‏گيرند. و شيعيان ما نيز به ما چنگ مى‏زنند. و به جايى كه ما داخل مى‏شويم داخل مى‏شوند. و با ما وارد مى‏گردند.در اين هنگام، آن غلام به حضرت گفت: بلكه در خدمت تو مى‏مانم و آخرت را بر دنيا ترجيح مى‏دهم. آنگاه غلام بيرون آمد و نزد مرد خراسانى رفت. مرد خراسانى گفت: آن گونه كه وارد شدى بيرون نيامدى؟غلام سخن امام علیه السلام را براى مرد خراسانى نقل كرد و او را نزد امام عليه السّلام برد. حضرت خدمت و دوستى او را قبول كرد. و دستور داد كه هزار دينار به آن غلام بدهند. سپس برخاست و با او خداحافظى كرد. و وى از آن حضرت خواست كه او را دعا كند و حضرت هم دعا كرد.
"الخرائج و الجرائح ؛ ج‏1 ؛ ص390
ٍ ثُمَّ قُلْتُ مَا لِمَوَالِيكَ فِي مُوَالاتِكُمْ فَقَالَ إِنَّ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع كَانَ عِنْدَهُ غُلَامٌ يُمْسِكُ بَغْلَتَهُ إِذَا هُوَ دَخَلَ الْمَسْجِدَ فَبَيْنَا هُوَ جَالِسٌ وَ مَعَهُ بَغْلَةٌ إِذْ أَقْبَلَتْ رِفْقَةٌ «5» مِنْ خُرَاسَانَ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ مِنَ الرِّفْقَةِ هَلْ لَكَ يَا غُلَامُ أَنْ تَسْأَلَهُ أَنْ يَجْعَلَنِي مَكَانَكَ وَ أَكُونَ لَهُ مَمْلُوكاً وَ أَجْعَلَ لَكَ مَالِي كُلَّهُ فَإِنِّي كَثِيرُ الْمَالِ مِنْ جَمِيعِ الصُّنُوفِ اذْهَبْ فَاقْبِضْهُ وَ أَنَا أُقِيمُ مَعَهُ مَكَانَكَ فَقَالَ أَسْأَلُهُ ذَلِكَ فَدَخَلَ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ جُعِلْتُ فِدَاكَ تَعْرِفُ خِدْمَتِي وَ طُولَ صُحْبَتِي فَإِنْ سَاقَ اللَّهُ إِلَيَّ خَيْراً تَمْنَعُنِيهِ قَالَ أُعْطِيكَ مِنْ عِنْدِي وَ أَمْنَعُكَ مِنْ غَيْرِي فَحَكَى لَهُ قَوْلَ الرَّجُلِ فَقَالَ إِنْ زَهِدْتَ فِي خِدْمَتِنَا وَ رَغِبَ الرَّجُلُ فِينَا قَبِلْنَاهُ وَ أَرْسَلْنَاكَ فَلَمَّا وَلَّى عَنْهُ دَعَاهُ فَقَالَ لَهُ أَنْصَحُكَ لِطُولِ الصُّحْبَةِ وَ لَكَ الْخِيَارُ إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص مُتَعَلِّقاً بِنُورِ اللَّهِ وَ كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع مُتَعَلِّقاً بِنُورِ رَسُولِ اللَّهِ‏ «6» وَ كَانَ الْأَئِمَّةُ مُتَعَلِّقِينَ بِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ كَانَ شِيعَتُنَا مُتَعَلِّقِينَ بِنَا يَدْخُلُونَ مَدْخَلَنَا وَ يَرِدُونَ مَوْرِدَنَاالخرائج و الجرائح، ج‏1، ص: 391فَقَالَ لَهُ الْغُلَامُ بَلْ أُقِيمُ فِي خِدْمَتِكَ وَ أُوثِرُ الْآخِرَةَ عَلَى الدُّنْيَا فَخَرَجَ الْغُلَامُ إِلَى الرَّجُلِ فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ خَرَجْتَ إِلَيَّ بِغَيْرِ الْوَجْهِ الَّذِي دَخَلْتَ بِهِ فَحَكَى لَهُ قَوْلَهُ وَ أَدْخَلَهُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَبِلَ وَلَاءَهُ وَ أَمَرَ لِلْغُلَامِ بِأَلْفِ دِينَارٍ ثُمَّ قَامَ إِلَيْهِ فَوَدَّعَهُ وَ سَأَلَهُ أَنْ يَدْعُوَ لَهُ فَفَعَل‏قطب الدين راوندى، سعيد بن هبة الله، الخرائج و الجرائح، 3جلد، مؤسسه امام مهدى عجل الله تعالى فرجه الشريف - قم،
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی

۲۲:۲۳

undefined کاروان زیارتی عتبات عالیات( هوایی undefined )

undefined برنامه سفر undefined
undefined رفت : سه شنبه ۱۷ مهرundefined برگشت : سه شنبه ۲۴ مهرundefined ۸ روز و ۷ شب
undefined شب نجفundefined شب کربلاسامرا + کاظمین دوره ای

undefined هتل های نجف و کربلا نزدیک حرم و درجه Aundefined آشپز و غذاها ۱۰۰٪ ایرانی
undefined الزامات سفر undefined undefined undefined undefinedundefined اعتبار پاسپورت حداقل ۶ ماهundefined پرداخت عوارض خروج
undefined هزینه سفر : ۲۰۰ دلار  + بلیط هواپیما

undefined شماره تماس :محسن فتحیundefined ۰۹۱۲۳۱۹۸۷۵۱
پیام رسان تلگرام
https://t.me/+Fwgefxwdr1UzZDY8
پیام رسان بله
https://ble.ir/m21926
پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/m21926
اینستاگرام
https://instagram.com/mmm21926?igshid=ZDdkNTZiNTM=

۱۵:۱۹

اهمیت انتظار
عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْعُودٍ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو صَالِحٍ خَلَفُ بْنُ حَمَّادٍ الْكَشِّيُّ قَالَ حَدَّثَنَا سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ قَالَ قَالَ الرِّضَا علیه السلام:‏ مَا أَحْسَنَ الصَّبْرَ وَ انْتِظَارَ الْفَرَجِ أَ مَا سَمِعْتَ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ وَ ارْتَقِبُوا إِنِّي مَعَكُمْ رَقِيبٌ فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ‏.فَعَلَيْكُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ‏ إِنَّمَا يَجِي‏ءُ الْفَرَجُ‏ عَلَى‏ الْيَأْسِ‏ فَقَدْ كَانَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ أَصْبَرَ مِنْكُمْ.
حضرت امام رضا علیه‌السلام فرمودند:
چه قدر صبر و انتظار فرج نیکوست! آيا سخن خداى تعالى را نشنيدى كه فرمود: چشم به راه باشيد كه من نيز با شما چشم به راهم و فرمود: منتظر باشيد كه من نيز با شما از منتظرانم.پس بر شما باد كه صبر كنيد كه فرج پس از يأس مى‌آيد و پيشينيان شما از شما صابرتر بودند.
كمال الدين و تمام النعمة، ج‏ ۲، ص ۶۴۵
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی

۵:۵۹

برائت از چه کسانی لازم است؟
شیخ صدوق (رضوان الله علیه) از بحر حقائق قرآن ناطق حضرت امام صادق (علیه أفضل الصلاة والسلام) روایت می‌کند:
وحب أولياء الله والولاية لهم واجبة، والبراءة من أعدائهم واجبة ومن الذين ظلموا آل محمد عليهم السلام وهتكوا حجابه فأخذوا من فاطمة عليها السلام فدك، ومنعوها ميراثها وغصبوها وزوجها حقوقهما، وهموا باحراق بيتها، وأسسوا الظلم وغيروا سنة رسول الله، والبراءة من الناكثين والقاسطين والمارقين واجبة، والبراءة من الأنصاب والأزلام: أئمة الضلال وقادة الجور كلهم أولهم وآخرهم واجبة، والبراءة من أشقى الأولين والآخرين شقيق عاقر ناقة ثمود قاتل أمير المؤمنين عليه السلام واجبة، و البراءة من جميع قتلة أهل البيت عليهم السلام واجبةمهرورزى نسبت به دوستان خدا و پذيرش ولايت آنان و بيزارى از دشمنانشان واجب است. و همچنين بيزارى از كسانى كه به آل محمّد (عليهم السّلام) ستم نموده و پرده‌ی حرمت آنها را دريده و فدک را از حضرت زهرا (علیها السّلام) ربوده و او را از ميراثش بازداشته و حقوق او و همسرش امیرالمومنین علی ( علیه السلام ) را غصب كردند و به سوزاندن خانه‌اش همّت گماشتند و ستم را تأسيس كرده و سنّت پيامبر خدا (صلّى الله عليه وآله) را دگرگون ساختند، واجب است و بيزارى از پيمان‌شكنان (اصحاب جمل)، بى‌دادگران (اصحاب صفین) و خارج‌شوندگان از دين (اصحاب نهروان خوارج ) واجب است. و بيزارى از بتها، قمارها، و از همه‌ی پيشوايان گمراهى و رهبران ستم، از اول تا آخرشان واجب است و بيزارى از بدبخت‌ترين اولین و آخرین، برادر پى‌كننده‌ی ناقه‌ی ثمود يعنى كشنده‌ی امير مؤمنان (عليه السّلام) واجب است. و بيزارى از همه‌ی كشندگان اهل بيت (عليهم السّلام) واجب است.
الخصال ؛ جلد:‌ ۲ ، صفحه: ۶٠۷
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی

۱۵:۱۸

thumnail
اولین روز هفته را با سلام به ارباب و دعا برای فرج آقایمان و لعن بر سه خلیفه حرامزاده شروع کنیم
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین
یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَیناِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة
اَللهُمَّ العَن عُمَرَ ثُمَّ اَبابَکَرَ وَ عُمَرَ ثُمَّ عُثمانَ وَ عُمَرَ ثُمَّ عُمَرَ عُمَرَ عُمَرَ عُمَرَ
یا علی

۰:۴۷

undefined کاروان زیارتی عتبات عالیات( هوایی undefined )

undefined برنامه سفر undefined
undefined رفت : سه شنبه ۱۷ مهرundefined برگشت : سه شنبه ۲۴ مهرundefined ۸ روز و ۷ شب
undefined شب نجفundefined شب کربلاسامرا + کاظمین دوره ای

undefined هتل های نجف و کربلا نزدیک حرم و درجه Aundefined آشپز و غذاها ۱۰۰٪ ایرانی
undefined الزامات سفر undefined undefined undefined undefinedundefined اعتبار پاسپورت حداقل ۶ ماهundefined پرداخت عوارض خروج
undefined هزینه سفر : ۲۰۰ دلار  + بلیط هواپیما

undefined شماره تماس :محسن فتحیundefined ۰۹۱۲۳۱۹۸۷۵۱
پیام رسان تلگرام
https://t.me/+Fwgefxwdr1UzZDY8
پیام رسان بله
https://ble.ir/m21926
پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/m21926
اینستاگرام
https://instagram.com/mmm21926?igshid=ZDdkNTZiNTM=

۱۹:۴۵

تنها راه نجات در آخرالزمان
احمد بن اسحاق قمی از حضرت امام عسکری صلوات‌ الله‌ علیه روایت کرده است که فرمودند:«مَثَلِ فرزندم مهدی علیه‌السلام در این امّت، مَثَلِ حضرت خضر (بخاطر طول عمر خارق‌العاده‌اش) و ذی‌القرنین (بخاطر حکومتش بر تمام زمین) است.و به‌خدا قسم برایش غیبتی طولانی خواهد بود که در آن دوران کسی از هلاکت نجات پیدا نمی‌کند، مگر اینکه خدای تعالی او را بر اقرار به.امامتش ثابت قدم بدارد و به‌او توفیق دهد که برای تعجیل فرجش دعا کند».
قال مولانا العسکری علیه‌السلام:...مثله في هذه الامة مثل الخضر ومثله مثل ذي القرنين والله ليغيبن غيبة لا ينجو فيها من الهلكة إلا من ثبته الله عزوجل على القول بإمامته وفقه للدعاء بتعجيل فرجه.
منابع:۱. کمال الدین (شیخ‌صدوق)، ج۲، ص۳۸۴۲. إعلام الوری (شیخ‌طبرسی)، ج۲، ص۲۴۸
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی

۶:۰۸

thumnail
اولین روز هفته را با سلام به ارباب و دعا برای فرج آقایمان و لعن بر سه خلیفه حرامزاده شروع کنیم
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین
یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَیناِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة
اَللهُمَّ العَن عُمَرَ ثُمَّ اَبابَکَرَ وَ عُمَرَ ثُمَّ عُثمانَ وَ عُمَرَ ثُمَّ عُمَرَ عُمَرَ عُمَرَ عُمَرَ
یا علی

۰:۱۰

امام صادق علیه السلام :
به نقل از عبد اللّه بن سنان : امام صادق عليه السلام فرمود:بزودى در شبهه اى خواهيد افتاد و بدون نشانه اى نمايان و امامى رهنما خواهيد ماند. از اين شبهه رهايى نمى يابد مگر آن كس كه دعاى غريق را بخواند. عرض كردم: دعاى غريق چگونه است؟ فرمود: مى گويى: «يا اللّه ، يا رحمن، يا رحيم، يا مقلّب القلوب ثبّت قلبى على دينك؛ » «ای خدا! ای بخشنده! ای مهربان! ای که دگرگونی دل ها به دست توست! قلب مرا بر آیین خویش استوار فرما!»
كمال الدين ج 2 ص 351
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی

۶:۳۱

دلالت حدیث « علی مع الحق » بر عصمت حضرت امیر علیه السلاماز کتب مخالفین
ابو یعلی با سند صحیح آورده است:
حدثنا محمد بن عباد المكي حدثنا أبو سعيد عن صدقة بن الربيع عن عمارة بن غزية عن عبد الرحمن بن أبي سعيد عن أبيه قال كنا عند بيت النبي صلى الله عليه وسلم في نفر من المهاجرين والأنصار فخرج علينا فقال ألا أخبركم بخياركم قالوا بلى قال خياركم الموفون المطيبون إن الله يحب الخفي التقي قال ومر علي بن أبي طالب فقال الحق مع ذا الحق مع ذا
مسند أبي يعلى  ج 2   ص  318 ح 1052
عبدالرحمن بن ابی سعید از پدرش نقل می کند که گفت: ما به همراه تعدادی از مهاجرین و انصار در کنار خانه پیامبر صلی الله علیه و آله بودیم که ایشان خارج شدند و گفتند: آیا به شما خبر دهم بهترین شما چه کسانی هستند؟ پاسخ دادند: آری.فرمود: بهترین شما کسانی هستند که به عهد خود وفا کنند، از بوی خوش استفاده کنند، همانا خداوند کسی را که در خفی نیز تقوا را رعایت می کند دوست می دارد. در این هنگام علی بن ابی طالب علیه السلام از آنجا عبور کرد، پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: حق با این شخص است، حق با این شخص است.
هیثمی بعد از نقل روایت می نویسد: رواه أبو يعلى ورجاله ثقات مجمع الزوائد  ج 7   ص 235این روایت را ابویعلی نقل نموده و راویان آن ثقه می باشد.
ارشاد الحق اثری، محقق کتاب مسند ابی یعلی در پاورقی می نویسد: رجاله موثقونمسند ابی یعلی الموصلی ج 2 ص 17 ح 1047
حاکم نیشابوری می آورد:
حدثني أبو سعيد أحمد بن يعقوب الثقفي من أصل كتابه ثنا الحسن بن علي بن شبيب المعمري ثنا عبد الله بن صالح الأزدي حدثني محمد بن سليمان بن الأصبهاني عن سعيد بن مسلم الملكي عن عمرة بنت عبد الرحمن قالت : لما سار علي إلى البصرة دخل على أم سلمة زوج النبي صلى الله عليه و سلم فقالت : سر في حفظ الله و في كنفه فو الله إنك لعلى الحق و الحق معك و لولا أني أكره أن أعصى الله و رسوله فإنه أمرنا صلى الله عليه و سلم أن نقر في بيوتنا لسرت معك و لكن و الله لأرسلن معك من هو أفضل عندي و أعز علي من نفسي ابني عمر هذه الأحاديث الثلاثة كلها صحيحة على شرط الشيخين و لم يخرجاه تعليق الذهبي قي التلخيص : على شرط البخاري ومسلم
المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص ج 3 ص 129  ح 4611.
از «عمره» دختر «عبد الرحمن» روايت شده، هنگامى كه حضرت على عليه السّلام عازم بصره ‏شد، براى وداع به خانه امّ سلمه سلام الله علیها، همسر پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله، رفت. ام سلمه سلام الله علیها گفت: آرزومندم در حفظ و پناه خدا و به يارى حمايتش ، سفر كنى؛ به خدا سوگند! تو با حقى و حق هم با توست و اگر اين نبود كه از خدا و رسول نافرمانى نمايم . چرا كه خداوند متعال به ما، زنان پيامبر صلی الله علیه و آله ، دستور داده است در خانه ‏هاى خود آرام بگيريم ، در اين سفر با تو همراه مى ‏شدم. و ليكن كسى را به همراهى تو مى‏ گمارم كه همانا او در نزد من، از ديگران برترو از خودم هم عزيزتر است و او پسرم است.
حاکم نیشابوری نوشته است: تمام اين احاديث سه گانه، بر طبق شرايط بخارى و مسلم صحيح هستند؛‌ ولى آن دو نقل نكرده‌اند.ذهبی گفته است: این روایت بنابر شرط بخاری و مسلم صحیح است.
دلالت حدیث علی مع الحق بر عصمت حضرت امیر علیه السلام
ابن تیمیه ملعون می نویسد:
وأيضا فالحق لا يدور مع شخص غير النبي صلى الله عليه وسلم ولو دار الحق مع على حيثما دار لوجب أن يكون معصوما كالنبي صلى الله عليه وسلم
منهاج السنة النبوية  ج 4   ص 241
همچنین، حق بر مدار هيچ كسى جز رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نمى‌چرخد و اگر حق بر مدار على (عليه السلام) بچرخد، واجب است كه او همانند رسول خدا (صلی الله علیه و آله) معصوم باشد.
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی

۵:۲۰

امیرالمؤمنین علی علیه السلام از زبان مخالفین
ابن ابی الحدید می نویسد:
و ما أقول في رجل أقر له أعداؤه و خصومه بالفضل و لم يمكنهم جحد مناقبه لا كتمان فضائله فقد علمت أنه استولى بنو أمية على سلطان الإسلام في شرق الأرض و غربها و اجتهدوا بكل حيلة في إطفاء نوره و التحريض عليه و وضع المعايب و المثالب له و لعنوه على جميع المنابر و توعدوا مادحيه بل حبسوهم و قتلوهم و منعوا من رواية حديث يتضمن له فضيلة أو يرفع له ذكرا حتى حظروا أن يسمى أحد باسمه فما زاده ذلك إلا رفعة و سموا و كان كالمسك كلما ستر انتشر عرفه و كلما كتم تضوع نشره و كالشمس لا تستر بالراح و كضوء النهار إن حجبت عنه عين واحدة أدركته عيون كثيرة
چه بگویم از مردی که دشمنانش به فضل او اقرار می‌کنند و از انکار فضائل او و کتمان مناقبش عاجزند! و تو به راستی می‌دانی که بنی‌امیه لعنت الله علیهم اجمعین حاکمیت اسلام را در شرق و غرب عالم در دست داشتند و تمام کوشش خود را در خاموش کردن نور او و برانگیختن مردم علیه وی و نسبت دادن انواع عیب و نقص به شخصیت او، به‌ کار بستند و او را بر سر تمام منابر لعنت کردند و ثناگویانش را نه تنها تهدید کرده، بلکه حبس و نابود کردند، و از روایت و حدیثی که متضمن فضیلتی برای او بود، یا یاد او را بلندمرتبه می‌ساخت منع کردند، تا آنجا که نام‌گذاری به نام او را ممنوع ساختند؛ ولی این همه، جز بر بلندی مرتبه و رفعت شخصیت او نیفزود. چونان مُشکی بود که چون پوشانده شود و پنهان گردد، بوی دلاویزش بیشتر منتشر می‌شود؛ یا به سان خورشید که نورش با کف دست در پرده نمی‌شود؛یا چونان روشنایی روز که اگر یک چشم بر او بسته شود، دیدگان بسیاری آن را می‌بینید...

شرح نهج البلاغه ، ابن ابی الحديد ،  ج ۱ ، ص ۱۷
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی

۱۰:۵۳

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ مَنْ عَادَاهُم‏یا علی صلی الله علیکیا علیبصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج‏1، ص: 124الجزء الثالث 5 باب ما لا يحجب عن الأئمة علم السماء و أخباره و علم الأرض و غير ذلك‏1- حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ عَبْدِ الْكَرِيمِ عَنْ سَمَاعَةَ بْنِ سَعْدٍ الْخَثْعَمِيِ‏ أَنَّهُ كَانَ مَعَ الْمُفَضَّلِ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام  فَقَالَ لَهُ الْمُفَضَّلُجُعِلْتُ فِدَاكَ يَفْرِضُ اللَّهُ طَاعَةَ عَبْدٍ عَلَى الْعِبَادِ ثُمَّ يَحْجُبُ عَنْهُ خَبَرَ السَّمَاءِ قَالَ لَا اللَّهُ أَكْرَمُ وَ أَرْأَفُ بِالْعِبَادِ مِنْ أَنْ يَفْرِضْ عَلَيْهِ طَاعَةَ عَبْدٍ يَحْجُبُ عَنْهُ خَبَرَ السَّمَاءِ صَبَاحاً «1» وَ مَسَاءً.مفضل عرض کرد به امام صادق علیه السلام فدایت شوم آیا خداوند واجب می کند اطاعت بنده ای را بر بندگان خود , پس به پوشاند ومخفی کند از او خبر آسمان را ؟فرمود علیه السلام "نه ,خدا کریمتر ومهربان تراست به بندگان خود از اینکه واجب کند بر بنده ای اطاعت بند ه ای را  وبپوشاند براو (امام علیه السلام ) خبر آسمانها را هر صبح وشام
2- حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفُضَيْلِ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام  يَقُولُ‏ "وَ اللَّهِ‏ «2» لَا يَكُونُ عَالِمٌ جَاهِلًا أَبَداًعَالِمٌ بِشَيْ‏ءٍ جَاهِلٌ بِشَيْ‏ءٍثُمَّ قَالَ اللَّهُ أَجَلُّ وَ أَعَزُّ وَ أَعْظَمُ وَ أَكْرَمُ مِنْ أَنْ يَفْرِضَ طَاعَةَ عَبْدٍ يَحْجُبُ عَنْهُ عِلْمَ سَمَائِهِ وَ أَرْضِهِثُمَّ قَالَ لَا يَحْجُبُ‏ «3» ذَلِكَ عَنْهُ.
ابو حمزه ثمالی گوید شنییدم از امام صادق علیه السلام که می فرمود "به خدا قسم که عالم هرگز جاهل نمی شود عالم بچیزی باشد و جاهل بان چیز شود پس فرمود "خداوند عزیز تر وبزرگتر وجلیل تر وکریمتر از آن است که واجب کند طاعت بنده ای (امام علیه السلام )را ومستور و پوشیده دارد از او(امام علیه السلام ) علم اسمان خود وزمین خود را پس فرمود علیه السلام "نمی پوشاند علم آسمان وزمین رو از او (امام علیه السلام )
صفار، محمد بن حسن متوفی 290، بصائر الدرجات في فضائل آل محمّد صلّى الله عليهم، 1جلد، مكتبة آية الله المرعشي النجفي - ايران ؛ قم، چاپ: دوم، 1404 ق.وکافی شریف ج1کتاب حجت باب ائمه علیهم السلام  علم ماکان ومایکون ولا یخفی علیهم شی ائمه علیهم السلام می دانند آنچه گذشته وآنچه در آینده بشود و هیچ چیزی بر ائمه علیهم السلام مخفی نیست  کافی ج1 ص262 حدیث 6
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی

۶:۴۴

وضعیت شیعه در زمان غیبت امام زمان سلام الله علیه در روایت حضرت عبدالعظیم حسنی
حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَظِيمِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیهم السلام قَالَ: لِلْقَائِمِ مِنَّا غَيْبَةٌ أَمَدُهَا طَوِيلٌ كَأَنِّي بِالشِّيعَةِ يَجُولُونَ جَوَلَانَ النَّعَمِ فِي غَيْبَتِهِ يَطْلُبُونَ الْمَرْعَى فَلَا يَجِدُونَهُ أَلَا فَمَنْ ثَبَتَ مِنْهُمْ عَلَى دِينِهِ وَ لَمْ يَقْسُ قَلْبُهُ لِطُولِ أَمَدِ غَيْبَةِ إِمَامِهِ فَهُوَ مَعِي فِي دَرَجَتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ ثُمَّ قَالَ علیه السلام: إِنَّ الْقَائِمَ مِنَّا إِذَا قَامَ لَمْ يَكُنْ لِأَحَدٍ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ فَلِذَلِكَ تَخْفَى وِلَادَتُهُ وَ يَغِيبُ شَخْصُهُ
عبدالعظيم حسنی رحمت الله عليه از امام جواد عليه السلام روايت می كند كه آن حضرت از پدران گرانقدرشان نقل می کنند که امير مؤمنان سلام الله علیه فرمودند: برای قائم ما غیبتی است که زمان و مدّت آن طولانی خواهد بود. گویا شیعه را می بینم که به مانند گوسفندان متحیّر و سرگردان به دنبال چراگاه می گردد ولی آن را نمی یابد. آگاه باشید! هرکس که در آن زمان بر دین خود ثابت قدم باشد و قلبش به جهت طولانی شدن مدت غیبت سخت نشود، او با من و در مرتبه من در روز قیامت خواهد بودآنگاه فرمودند: قائم از ماست! هنگامی که ظهور می کند بيعت هيچ کس را بر عهده ندارد و به همين جهت، هم ولادت او در نهان بود و از نظرها غايب گشت.
کمال الدین و تمام النعمه جلد ۱ صفحه ۳۰۳
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی

۱۰:۵۲

thumnail
اولین روز هفته را با سلام به ارباب و دعا برای فرج آقایمان و لعن بر سه خلیفه حرامزاده شروع کنیم
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین
یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَیناِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة
اَللهُمَّ العَن عُمَرَ ثُمَّ اَبابَکَرَ وَ عُمَرَ ثُمَّ عُثمانَ وَ عُمَرَ ثُمَّ عُمَرَ عُمَرَ عُمَرَ عُمَرَ
یا علی

۱:۵۶

thumnail

۳:۱۷