بله | کانال معارف الشیعه
عکس پروفایل معارف الشیعهم

معارف الشیعه

۲۲۹عضو

1_22432563851.mp3

۰۳:۲۶-۳.۹۵ مگابایت
#صوت_های_معارفی


undefinedیاد امام زمان سلام الله علیه

undefined حجت الاسلام و المسلمین
استاد #حاج_شیخ_سعید_قاسمی
" حفظه الله تعالی "


┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━https://eitaa.com/ostad_ghasemi_podcast┗━━━━━━━─━━⊰✾✿

۱۱:۱۸

thumbnail
#حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها

undefined آنقدر گریه کرد تا نابینا شد ...


undefinedامام صادق سلام الله علیه فرمودند:
ام جعفر کلابیه ( #حضرت_ام_البنین) دائما بر حسین عليه السلام ندبه و گریه میکرد تا اینکه چشمانش را از دست داد، ومروان والی مدینه شبانگاهان به صورت ناشناس می آمد و می ایستاد و به گریه ی ام البنین گوش فرا میداد.

undefinedقَالَ مولانا أبو عبد الله سلام الله علیه :وكَانَت أمُّ جَعْفرٍ الكِلابِيَّة تَنْدُبُ الُحسَين عليه السلام وتَبكِيهِ وقَد كَفَّ بَصَرُها، فَكانَ مَروانْ وهُو وَالِ المَدينَةِ يَجيءُ مُتَنَكِّراً بِاللَّيْلِ حَتّى يَقِف، فَيَسْمَع بُكاءَها ونَدبَها..
undefinedالأمالي الخميسية للشجري، ص: 259

کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa

۱۷:۳۵

1_1412508677.mp3

۳۴:۱۷-۸.۶۲ مگابایت
undefined#پست_ویژه⭐️

undefined *مطالبی بسیار شنیدنی از زندگانی #حضرت_ام_البنین سلام الله علیها
.


undefinedعالم ربانی #شیخ_عبدالحسین_بندانی_نیشابوری


کانال معرفتی "معارف الشیعه "@maaref_shiaa*

۱۷:۴۰

thumbnail
undefined #آنچه_باید_از_روضه_ها_یادبگیریم
undefined #حضرت_ام_البنین سلام الله علیها وقتی خبر شهادت هر ۴ فرزندش را شنید چنین فرمود :
«أولادي و من تحت الخضراء کلهم فداء لأبي عبد اللّه الحسين عليه‌السلام»؛

فرزندانم و هر کسی در زیر این آسمان است فدای #ابی_عبدالله_الحسین سلام الله علیه.

undefinedشرح الاخبار، ج۳، ص۱۸۶

#وفیات_و_شهادات
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa

۱۷:۴۱

#حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها

🩸نوحه‌سرایی های حضرت امّ البنین سلام‌الله‌علیها، قلب همه مردم، حتی «مروان بن حکم ملعون» را آتش می‌زد...

در نقل‌ها آمده است:
undefined کَانَتْ أُمُّ الْبَنِینِ ... تَخْرُجُ إِلَی الْبَقِیعِ فَتَنْدُبُ بَنِیهَا أَشْجَی نُدْبَةٍ وَ أَحْرَقَهَا فَیَجْتَمِعُ النَّاسُ إِلَیْهَا یَسْمَعُونَ مِنْهَاundefined حضرت ام البنين سلام‌الله‌علیها ، همواره به بقيع مى‌رفت و در آن جا، محزون‌ترين و سوزناك‌ترين مرثيه سرايى‌ها را براى شهدای کربلا مى‌نمود. مردم نزد او گِرد مى‌آمدند و به آن مرثيه‌ها گوش مى‌دادند و قلب‌شان آتش می‌گرفت.
undefined فَکَانَ مَرْوَانُ یَجِی‌ءُ فِیمَنْ یَجِی‌ءُ لِذَلِکَ فَلَا یَزَالُ یَسْمَعُ نُدْبَتَهَا وَ یَبْکِیundefinedمروان بن حکم (والی مدینه) هم از جمله كسانى بود كه به بقيع می‌رفت. او به مرثيه های اُمّ‌البنين سلام‌الله‌علیها ، گوش فرا مى‌داد و گریه می‌کرد.
undefinedمقاتل الطالبيّين، ص۹۰undefinedبحارالأنوار، ج۴۵ ص۴۰


کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa

۱۷:۴۴

#حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها

🩸« وَیْلِی عَلَیٰ شِبْلِی » ... به من خبر رسیده که عمود آهن بر سر بچه‌شیرم زدند ...

در نقل‌ها آمده است:حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها هر روز عبیدالله پسر حضرت عباس علیه‌السلام را همراه خود به بقیع می‌برد و در آنجا مرثیه می‌خواند و زنها برای شنیدن مرثیه او در بقیع جمع می‌شدند؛ آن حضرت در بقیع می‌نشست و اینگونه در رثای ابالفضل العباس علیه‌السلام روضه می‌خواند:
undefined یا مَنْ رَأَی الْعَبّاسَ کَرَّ عَلی جَماهیرِ النَّقَدِundefinedای كسی كه عباس علیه‌السلام را ديدی كه بر آن لشگر پَست و فرومایه حمله می‌كرد.
undefined وَ وَراهُ مِنَ ابْناءِ حَیْدَرَ کُلُّ لَیْثٍ ذی لَبَدٍ undefinedو فرزندان حيدر علیه‌السلام پشت سر او مثل شیرهای یال‌دار حمله می‌کردند.
undefined اُنْبِئْتُ أنَّ ابْنی اُصیبَ بِرَأْسِهِ مَقْطوعَ یَدٍundefinedبه من خبر داده‌اند بااینکه دست فرزندم عباس علیه‌السلام قطع شده بود، بر سرش نیز ضربه‌ای زدند ؟!
undefined وَیْلی عَلی شِبْلی أ مالَ بِرَأْسِهِ ضَرْبُ الْعَمَدِ
undefinedآه و واویلا از داغ بچه‌شیرم ابالفضل... آیا درست است که عمود بر فرق نازنینش زدند؟!
undefined لَو کانَ سَیْفُکَ فی یَدَیْکَ لَما دَنی مِنْکَ احَدٌ undefinedآه ای ابالفضل! من می‌دانم که اگر شمشيرت را در دست داشتی، كسی جرأت نداشت به تو نزديك شود.
undefinedإبصار العین، ج۱ ص۶۴undefinedمنتهی الآمال، ج۱ ص۶۸۹


کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa

۱۷:۴۶

#تبری#برایت
undefined #حضرت_ام_البنین سلام الله علیها به شهادت رسید ...
undefinedقال الصّادق علیه السلام : و کانَت تَلعَنُ بَنی اُمیّه ، هی المَسمُومُ وَ وَصَلَت الشّهاده.
undefinedامام صادق صلوات اللَّه علیه فرمودند : او (حضرت ام البنین) آشکارا بنی امیه را لعن می کرد ؛ بنی امیه او را مسموم کردند و به شهادت رساندند*.

#حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها



undefinedتنقیح المقال ج ۳ ص۷۰
undefinedالمحدثات الشیعه ج۲ ص۵۵۰
undefinedزنان نابغه ص۱۵۰
undefinedام البنین ص۴۷۰
undefinedام البنین سیرتها و کراماتها ص۱۷۰
undefinedاعلام النساء ص ۴۹۶
undefinedوقایع الشیعه ص٨۵


*کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa

۱۷:۴۷

1_22343770854.mp3

۴۳:۵۳-۳۳.۰۸ مگابایت
#جلسات_عمومی
#فاطمیه
#روضه_خانگی

۷ جمادی الثانی ۱۴۴۷
۷ آذر ۱۴۰۴

undefinedحجت الاسلام والمسلمین #شیخ_محمد_حسین_طوغانی



undefined*موضوع* : حیا کردن در محضر معصوم سلام الله علیه
یکی از بزرگ‌ترین نعماتی که اگر خداوند به بنده‌ای عطا فرماید، بی‌گمان خیر کثیر به او ارزانی داشته است، نعمتِ حیا در برابر امام «سلام الله علیه» است.

https://eitaa.com/toghani_menbar

۷:۳۱

thumbnail
#حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها #کلیپ_کوتاه
undefined اگر کسی گوش شنوا داشته باشد هنوز در قبرستان بقیع صدای ناله های حضرت ام البنین سلام الله علیها می آید ...



#به_ما_بپیوندید undefined

undefinedکانال رسمی استاد حاج شیخ سعید قاسمی
https://eitaa.com/ostad_ghasemi

۷:۳۲

thumbnail
حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها

undefined مسمومیت و شهادت #حضرت_ام_البنین علیها السلام توسط بنی امیه


حضرت ام البنین سلام الله علیها با فصاحت و بلاغتی که داشت در مقام افشاگری از ظلم و تعدی بنی امیه بر آمد و با اشعار جانسوز و بلیغ و عزاداری‌های مستمر مردم را متوجه ظلم و بی‌لیاقتی حکام وقت می‌نمود لذا آن بانو را با عسل زهرآگین مسموم و به شهادت رساندند چنانکه مورخ نامی حاج شیخ علی فلسفی در کتاب «زنان نابغه» و جناب عبد العظیم بحرانی در کتاب «ام البنین» نگاشته‌اند که بنی امیه همسر امیر المومنین علیه السلام، ام البنین سلام الله علیها را مسموم و به قتل رساندند.در کتاب «اختیارات» از اعمش نقل شده است که می‌گوید: روز سیزدهم جمادی الثانی که مصادف با روز جمعه بود نزد امام زین العابدین علیه السلام بودم که ناگهان جناب فضل بن عباس علیهما السلام وارد شد و در حالی که گریه می‌کرد گفت: جده‌ام حضرت ام البنين علیها السلام از دنیا رفت.

undefinedالدرجات الرفیعة فی وقایع الشیعة، نوشته رفیع الدین رفیعی، صفحه ۸۵

#مقتل_مستند

کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa

۷:۲۵

#حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها

🩸وداعِ حضرت ابالفضل العباس با مادرش حضرت امّ‌البنین «سلام‌الله‌علیهما» به هنگام خروج از مدینه...

در نقلی آمده است:به هنگام حرکت قافله سیدالشهداء علیه‌السلام از مدینه بود که حضرت امّ‌البنین علیهاالسلام برای بار دیگری آمد تا با حضرت عباس علیه‌السلام و دیگر پسرانش وداع کند.
undefined در آخرین کلامی که به فرزندانش گفت، اینچنین فرمود:
undefined أطيعُوا إمامَكمُ الحُسين علیه‌السلام و قاتِلوا دُونَهُ أعدٰاءَه*.
undefinedاز امام‌تان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با تمام وجود *اطاعت
کنید و در پیش پای او با دشمنانش بجنگید.

undefined قاتِلُوا قِتالاً حَيدَرياً، كَرّاراً، بَتّاراً… يا بِلا هَوادَة، ولا تَهابُوا المَوتَ يا لُيُوثيَ البَواسِل*.
undefinedچون پدرتان‌، *حیدارانه
و با صلابت بجنگید؛ با دشمنان مولای‌تان، مدارا به خرج ندهید و از مرگ هراسی نداشته باشید ای شیران دلیر من!

undefined .‌‌.. در اینجا ابالفضل العباس علیه‌السلام لب به سخن گشودند و فرمودند*:

*undefined أمّاه يا أمَّ البنين، لا تَقلَقي فأنا الحسينُ والحسينُ أنا، أنا زينب و زينب أنا، نفسي لِنَفسهما الوِقىٰ، روحي لِروحِهمَا الفِدىٰ*،
undefinedای مادرجان من! ای أمّ البنین! هیچ نگران نباشید؛ چرا که جان من، جان حسین علیه‌السلام است و جان او، جان من؛ جان من، جان زینب کبری سلام‌اللّه‌علیها است و جان او، جان من؛ به فدای‌شان‌ بشوم؛ جان و دلم به قربان‌شان.

*undefined و مَشَتِ القٰافلةُ و مَشَت خَلفَها عَينًا أم‌ُّالبنين حتّى حَجَبَتْها الدُّموعَ، وَ مَشَتْ بِرِجلَيها حتّى غابتِ القافلةُ
undefinedسپس قافله به راه افتاد و حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها پشت سر آن‌ها به راه افتاد تا اینکه، اشک چشمانش مانع دید او شد؛ چند قدم دیگر به پیش رفت تا اینکه قافله از دیده‌گانش غائب شد.


undefinedأُم البنين علیهاالسلام سیرتها و کراماتها،زهيري، ص۱۴۵.undefinedالمجالس الشجیه،تاج‌الدین، ص۱۰۳


کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa

۷:۲۸

#نقد_فلسفه
undefined #برسد_به_گوش_بزرگان_فلسفه!


undefinedمرحوم علامه #محمد_رضا_حکیمی « رضوان الله تعالی علیه »:

بعضی از بزرگان #مکتب_تفکیک این رموز فلسفی را میدانستند و آقا #سید_موسی_زرآبادی، شرحی بر قصه ی رمزی و فلسفی و سلوکی "سلامان و أبسال"نوشته اند و برخی نسخه های خطی ایشان را شیخ استاد (#شیخ_مجتبی_قزوینی) به این بنده ناتوان نیز ارایه می داد.
باری اکنون مدعیان فلسفه دانی و فلسفه شناسی ، که عمدتا در حوزه ها هستند، و برخی هم چه بسا تفکیکیان را به درست ندانستن فلسفه(به پنداری واهی) متهم میکنند،آیا از این رموز چیزی می دانند،یا همان سطح دو نمط آخر"اشارات" را روخوانی میکنند و بس؟ در صورتی که لب لباب فلسفه، و سر الاسرار معرفت فلسفی، در همین رموز و قصص است.
اینجانب در قصیده فلسفه عینیه، که به استقبال از قصیده "ورقاییه" شیخ الرییس سروده ام، به برخی از رموز این مقولات اشاره کرده ام.
undefined اگر کسی اکنون(#در_همه_ایران) از آن رموز چیزی میداند، یکی دوتا را برای اینجانب بنویسد و لطف نموده ارسال دارد،تا این بنده که تا این سالهای آخر عمر به کسی برنخوردم که از آنها چیزی بداند، بدانم که کسی هست که می داند.
و به حتم دانای این رموز، می تواند مطلب را طوری بنویسد که اگر کسی که خود چیزی از آنها نداند، از نوشته ی او مطلبی دستگیرش نشود!

(یا با خطوط غرایب بنویسد،حتی خطوط ترکیبی,مانند نسخه شیخ بهایی قدس الله اسراره درباره برخی از اسماء)


undefinedالهیات الهی و الهیات بشری (نظرها)ص۱۱۴

کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa

۷:۲۹

1_22530191798.mp3

۳۷:۵۹-۳۴.۷۹ مگابایت
#جلسه_سی_و_دوم مباحث مهدویت با محوریت کتاب شریف #مکیال_المکارم
۱۴۰۴/۹/۱۴

بخش چهارم کتاب / ویژگی های حضرت

حرف باء:


بخشش حضرت:

[تُجْمَعُ إِلَيْهِ أَمْوَالُ اَلدُّنْيَا كُلُّهَا مَا فِي بَطْنِ اَلْأَرْضِ وَ ظَهْرِهَا فَيَقُولُ لِلنَّاسِ تَعَالَوْا إِلَى مَا قَطَعْتُمْ فِيهِ اَلْأَرْحَامَ وَ سَفَكْتُمْ فِيهِ اَلدِّمَاءَ وَ رَكِبْتُمْ فِيهِ مَحَارِمَ اَللَّهِ فَيُعْطِي شَيْئاً لَمْ يُعْطِ أَحَدٌ كَانَ قَبْلَهُ]

برپا داشتن حجتها و راهنمایان:

[أَمَّا اَلْحَوَادِثُ اَلْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اَللَّهِ عَلَيْهِمْ]

بلای حضرت:

[وَ أَمَّا مِنْ أَيُّوبَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَالْفَرَجُ بَعْدَ اَلْبَلْوَى]

برکات حضرت:

[أَمَّا وَجْهُ اَلاِنْتِفَاعِ بِي فِي غَيْبَتِي فَكَالاِنْتِفَاعِ بِالشَّمْسِ إِذَا غَيَّبَتْهَا عَنِ اَلْأَبْصَارِ اَلسَّحَابُ]


نکته پایانی جلسه در مورد سلوک مهدوی در #عرفان_ماثور و سلوک در عرفان های مصطلح


undefinedحجة الاسلام #شیخ_محمد_توحیدی_اسدآبادی

کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa

۷:۳۰

1_22530210973.mp3

۴۹:۲۰-۳۹.۴۹ مگابایت
#اعتقادات

undefined شرح رساله اعتقادات علامه مجلسی « رضوان الله تعالی علیه »


undefinedحجت الاسلام #شیخ_محمد_حسین_طوغانی


undefined جلسه بیست و هشتم / ۱۳ آذر ۱۴۰۴


undefinedخلاصه مباحث مطروحه:

پاسخ اشکالات حجت الاسلام وکیلی بر منتقدین فلسفه و مکتب تفکیک :

قسمت سوم ( آخرین قسمت از بررسی اشکالات آقای وکیلی بر مکتب تفکیک )



پاسخ به اشکالات زیر که از جانب جناب آقای وکیلی مطرح شد :

۱. مروری بر مطالب و اشکالات جلسات قبل آقای وکیلی .

۲. آیا میرزا با استناد به مطالب صاحب علم جمعی و از طریق احضار روح سخن می گفت ؟

۳. آیا مخالفین فلسفه هیچ گونه درس و بحث و نتیجه علمی قابل توجهی نداشتند ؟ ( پاسخ به این مطلب که غیر از فلاسفه هیچ کس هیچ کار خاصی انجام نداده )

۴. آیا حقیقتا مخالفین فلسفه افرادی سطحی نگر بودند و نبوغ علمی و عملی نداشتند ؟؟

undefined تشرفات مخالفین فلسفین و عرفان به مراتب بیشتر از مدافعین بوده و در میان قائلین به عرفان مصطلح نادرا بزرگی را پیدا می کنید که تشرفات متعددی داشته باشد .
حالا چه کسانی نبوغ معنوی داشتند و چه کسانی نداشتند ؟؟؟؟

۵. آیا مخالفت با فلسفه در اثر بدگمانی و تعصبات بی جاست ؟؟

۶. تحدی علامه حکیمی با فلاسفه بر سر رساله ابن سینا و عجز اساتید فلسفه از پاسخ

۷. نقل حکایتی از آیت الله شیخ مهدی مروارید توسط آقای وکیلی و برداشت سطحی و غلط از کلام ایشان

۸. عظمت کتاب خلقت العوالم مرحوم میرزا

۹. و بیان مواردی از تعصبات میان عرفا و ممانعت از شنیدن کلمات سایر بزرگان عرفان مصطلح



کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa

۷:۳۰

معارف الشیعه
undefined #اعتقادات undefined شرح رساله اعتقادات علامه مجلسی « رضوان الله تعالی علیه » undefinedحجت الاسلام #شیخ_محمد_حسین_طوغانی undefined جلسه بیست و هشتم / ۱۳ آذر ۱۴۰۴ undefinedخلاصه مباحث مطروحه: پاسخ اشکالات حجت الاسلام وکیلی بر منتقدین فلسفه و مکتب تفکیک : قسمت سوم ( آخرین قسمت از بررسی اشکالات آقای وکیلی بر مکتب تفکیک ) پاسخ به اشکالات زیر که از جانب جناب آقای وکیلی مطرح شد : ۱. مروری بر مطالب و اشکالات جلسات قبل آقای وکیلی . ۲. آیا میرزا با استناد به مطالب صاحب علم جمعی و از طریق احضار روح سخن می گفت ؟ ۳. آیا مخالفین فلسفه هیچ گونه درس و بحث و نتیجه علمی قابل توجهی نداشتند ؟ ( پاسخ به این مطلب که غیر از فلاسفه هیچ کس هیچ کار خاصی انجام نداده ) ۴. آیا حقیقتا مخالفین فلسفه افرادی سطحی نگر بودند و نبوغ علمی و عملی نداشتند ؟؟ undefined تشرفات مخالفین فلسفین و عرفان به مراتب بیشتر از مدافعین بوده و در میان قائلین به عرفان مصطلح نادرا بزرگی را پیدا می کنید که تشرفات متعددی داشته باشد . حالا چه کسانی نبوغ معنوی داشتند و چه کسانی نداشتند ؟؟؟؟ ۵. آیا مخالفت با فلسفه در اثر بدگمانی و تعصبات بی جاست ؟؟ ۶. تحدی علامه حکیمی با فلاسفه بر سر رساله ابن سینا و عجز اساتید فلسفه از پاسخ ۷. نقل حکایتی از آیت الله شیخ مهدی مروارید توسط آقای وکیلی و برداشت سطحی و غلط از کلام ایشان ۸. عظمت کتاب خلقت العوالم مرحوم میرزا ۹. و بیان مواردی از تعصبات میان عرفا و ممانعت از شنیدن کلمات سایر بزرگان عرفان مصطلح کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
undefined جلسه سوم و آخرین قسمت از بررسی اشکالات جناب آقای #وکیلی بر مکتب معارف خراسان

۷:۳۱

معارف الشیعه
undefined #اعتقادات undefined شرح رساله اعتقادات علامه مجلسی « رضوان الله تعالی علیه » undefinedحجت الاسلام #شیخ_محمد_حسین_طوغانی undefined جلسه بیست و ششم / ۲۱ آبان ۱۴۰۴ undefinedخلاصه مباحث مطروحه: پاسخ اشکالات حجت الاسلام وکیلی بر منتقدین فلسفه و مکتب تفکیک : قسمت اول ۱. تعریف فلسفه در بیان آقای وکیلی و نقد آن ۲. فلسفه روش عقلی به معنای عقل مصاب با واقع نیست و صرفا روشی ذهنی ست که مسامحتا به آن طریق عقل گفته می شود . ۳. آیا مخالفین فلسفه با فلسفه بعنوان یک صناعت مخالفند یا با عینیت فلسفه و تعالیم وحیانی مخالفت دارند؟ ۴. پاسخ بر اشکال آقای وکیلی مبنی بر اینکه ( هرکس مخالف فلسفه است خود یک فیلسوف من حیث لا یشعر است ) ۵. تعقل در حیطه مدرکات عقل منتج به نتیجه است و اگر تعقل در غیر مستقلات عقلیه شد نتیجه اش می شود نظریه نفوس فلکی که امروز واضح البطلان است ۶. آیا با انکار روش فلسفه ، ( جهان بینی خالص عقلی ) عقل انکار می شود یا برعکس از حریم عقل پاسداری شده است ؟ ۷. پاسخ به چند اتهام آقای وکیلی به مرحوم آیت الله العظمی میرزا مهدی اصفهانی مبنی براینکه : الف. میرزا مخالف عقل بوده ب. میرزای اصفهانی قایل بود که عقل را تعطیل کنید و به سراغ متون دینی بروید . ج. میرزا قائل به شهود بود و شهود را جایگزین عقل می دانست ۸. اثبات این مطلب که شهود از ارکان مکتب علمی و عملی مرحوم علامه طهرانی بود و میرزا قائل به وجدان بوده است . کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
undefinedقسمت اول

۷:۳۲

معارف الشیعه
undefined #اعتقادات undefined شرح رساله اعتقادات علامه مجلسی « رضوان الله تعالی علیه » undefinedحجت الاسلام #شیخ_محمد_حسین_طوغانی undefined جلسه بیست و هفتم / ۲۸ آبان ۱۴۰۴ undefinedخلاصه مباحث مطروحه: پاسخ اشکالات حجت الاسلام وکیلی بر منتقدین فلسفه و مکتب تفکیک : قسمت دوم پاسخ به اشکالات زیر که از جانب جناب آقای وکیلی مطرح شد : ۱. آیا فلسفه مساوی با عقل است ؟ ۲. آیا مخالفین فلسفه انکار عقل بنحو اطلاق می کنند ؟ ۳. آیا عقل در جمیع امور کاشفیت دارد ؟ ۴. شرط کاشفیت عقل چیست ؟ ۵. آیا غیر از فلاسفه کسی تا امروز جواب شبهات ملحدین و منکرین توحید را نداده است ؟ اگر هستند چه کسانی بوده اند؟ ۶. مخالفین فلسفه عقل مدار هستند یا موافقین کاشفیت مطلق عقل ؟ ۷. نکته ای بسیار مهم راجع به استفاده اهلبیت علیهم السلام از استدلال های عقلیِ مخالف فلسفه در مناظره با اهل الحاد کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
undefinedقسمت دوم

۷:۳۲

معارف الشیعه
undefined #اعتقادات undefined شرح رساله اعتقادات علامه مجلسی « رضوان الله تعالی علیه » undefinedحجت الاسلام #شیخ_محمد_حسین_طوغانی undefined جلسه بیست و هشتم / ۱۳ آذر ۱۴۰۴ undefinedخلاصه مباحث مطروحه: پاسخ اشکالات حجت الاسلام وکیلی بر منتقدین فلسفه و مکتب تفکیک : قسمت سوم ( آخرین قسمت از بررسی اشکالات آقای وکیلی بر مکتب تفکیک ) پاسخ به اشکالات زیر که از جانب جناب آقای وکیلی مطرح شد : ۱. مروری بر مطالب و اشکالات جلسات قبل آقای وکیلی . ۲. آیا میرزا با استناد به مطالب صاحب علم جمعی و از طریق احضار روح سخن می گفت ؟ ۳. آیا مخالفین فلسفه هیچ گونه درس و بحث و نتیجه علمی قابل توجهی نداشتند ؟ ( پاسخ به این مطلب که غیر از فلاسفه هیچ کس هیچ کار خاصی انجام نداده ) ۴. آیا حقیقتا مخالفین فلسفه افرادی سطحی نگر بودند و نبوغ علمی و عملی نداشتند ؟؟ undefined تشرفات مخالفین فلسفین و عرفان به مراتب بیشتر از مدافعین بوده و در میان قائلین به عرفان مصطلح نادرا بزرگی را پیدا می کنید که تشرفات متعددی داشته باشد . حالا چه کسانی نبوغ معنوی داشتند و چه کسانی نداشتند ؟؟؟؟ ۵. آیا مخالفت با فلسفه در اثر بدگمانی و تعصبات بی جاست ؟؟ ۶. تحدی علامه حکیمی با فلاسفه بر سر رساله ابن سینا و عجز اساتید فلسفه از پاسخ ۷. نقل حکایتی از آیت الله شیخ مهدی مروارید توسط آقای وکیلی و برداشت سطحی و غلط از کلام ایشان ۸. عظمت کتاب خلقت العوالم مرحوم میرزا ۹. و بیان مواردی از تعصبات میان عرفا و ممانعت از شنیدن کلمات سایر بزرگان عرفان مصطلح کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
undefinedقسمت سوم

۷:۳۳

thumbnail
#احتجاج_با_اهلسنت

undefinedچرا از کتب شیعه ترس و واهمه دارید؟



undefined عالم محقق و مدافع ولایت اهلبیت علیهم السلام ، آیت الله #حسینی_قزوینی " دامت برکاته "



کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa

۱۵:۰۰

1_15249034971.mp3

۰۳:۴۸-۵.۲۳ مگابایت
#مهدویت_و_معنویت | ق ۳

undefined مقام معنوی یعنی موضع دو قدم مبارک امام زمان "سلام الله علیه*"



undefinedحجت الاسلام #شیخ_محمد_توحیدی_اسدآبادی



*کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa

۱۵:۳۳