در کشور دانمارک با قطار سفر میکردم. بچه ای بسیار شلوغ میکرد...خواستم او را آرام کنم به او گفتم اگر آرام باشد برای او شکلات خواهم خرید. آن بچه قبول کرد و آرام شد. قطار به مقصد رسید و من هم خیلی عادی از قطار پیاده شده و راهم را کشیدم و رفتم...ناگهان پلیس مرا خواند و اعلام نمود شکایتی از شما شده مبنی بر اینکه به این بچه دروغ گفته ای. به او گفته ای شکلات میخرم ولی نخریدی!!با کمال تعجب بازداشت شدم! در آنجا چند مجرم دیگر بودند مثل دزد و قاچاقچی!! آنها با نظر عجیبی به من می نگریستند که تو دروغ گفته ای آن هم به یک بچه!! به هر حال جریمه شده و شکلات را خریدم و عبارتی بر روی گذرنامه ام ثبت کردند که پاک نمودن آن برایم بسیار گران تمام شد!آنها گدای یک بسته شکلات نبودند. آنها نگران بدآموزی بچه شان بودند و اینکه اعتمادش را نسبت به بزرگترها از دست بدهد و فردا اگر پدر و مادرش حرفی به او زدند او باور نکند! اما در کشور ما، گول زدن به عنوان روش تربیتی استفاده می شود.
(کتاب چرا عقب ماندهایم اثر دکتر علی محمد ایزدی)
۸:۴۸
۸:۵۰
بازارسال شده از عرفان
۱۹:۲۸
بازارسال شده از عرفان
1_3949807052.mp3
۱۳:۲۱-۱۸.۴۵ مگابایت
۱۹:۲۸
بازارسال شده از عرفان
1_3949807990.mp3
۱۰:۳۸-۱۴.۷ مگابایت
۱۹:۲۸
بازارسال شده از عرفان
1_3953016954.mp3
۲۰:۱۶-۲۷.۹۴ مگابایت
۸:۵۸
بازارسال شده از عرفان
1_3953017358.mp3
۳۰:۰۱-۴۱.۳۴ مگابایت
۸:۵۸
بازارسال شده از عرفان
1_3964583993.mp3
۰۹:۵۶-۱۳.۷۴ مگابایت
۹:۱۸
بازارسال شده از عرفان
1_3964605996.mp3
۱۰:۰۹-۱۴.۰۴ مگابایت
۹:۴۷
بازارسال شده از عرفان
1_3982691517.mp3
۱۴:۳۰-۲۰.۰۳ مگابایت
۲۱:۱۵
بازارسال شده از عرفان
1_3982697786.mp3
۱۱:۵۲-۱۶.۴ مگابایت
۲۱:۱۵
بازارسال شده از عرفان
کتاب راهنمای تدریس (الگوها، روشها و مهارتهای تدریس) نوشتهی سید حشمت الله مرتضوی زاده، شیوههای متفاوتی از تدریس را مورد بررسی قرار میدهد که برای معلمان مقاطع مختلف، کاربرد عملی بیشتری دارند.
تدریس در تمامی نظامهای آموزشی یکی از وظایف اصلی معلمان بوده و همین امر سبب شده تا مسئولیت آنها برای به کارگیری اصول، روشها و الگوها در این زمینه از اهمیت ویژهای برخوردار باشد. ماحصل تدریس خوب و موثر، مجموعهی تلفیق شدهای از دانش، هنر و تجربه است که میتوان آن را شایستگی تدریس نامید.
در واقع اصول و روشهای مختلف تدریس به دنبال ایجاد شایستگی تدریس در دانشجو معلمان هستند تا آنان را قادر به ادراک و به کارگیری این شایستگی سازند. بر این اساس کتاب حاضر برای دستیابی دانشجو معلمان به این شایستگی به نگارش در آمده است.
در فصل اول این کتاب کلیات تدریس بیان میگردد، در فصل دوم هدفهای آموزشی و در فصل سوم روشهای تدریس بررسی میشود. فصل چهارم به الگوهای تدریس و فصل پنجم به ارتباط در کلاس درس اختصاص دارد. فصل ششم مدیریت کلاس درس و در نهایت فصل هفتم طرح درس را در بر میگیرد.
کتاب راهنمای تدریس (الگوها، روشها و مهارتهای تدریس) برای تحقق اهداف زیر نوشته شده است:
- کسب دانشها و مهارتهای لازم برای تدریس- شناخت انواع هدفهای آموزشی- توانایی استفاده از هدفها در آموزش موضوعهای مختلف درسی- کسب مهارت تهیه طرح درس- آشنایی با هدفها، موانع، سبکها و روشهای مدیریت کلاس درس- علاقهمندشدن به تدریس و شغل معلمی- آشنایی با روشهای برقراری ارتباط در کلاس درس- شناخت الگوها، روشها و مهارتهای تدریس- شناخت ارزشیابی و انواع آن در کلاس درس
در بخشی از کتاب راهنمای تدریس (الگوها، روشها و مهارتهای تدریس) میخوانیم:
اولین گام در طراحی و تدوین فعالیتهای یاددهی- یادگیری تعیین هدفهای آموزشی است؛ زیرا هدفها، زیربنای هر نوع فعالیتی را تشکیل میدهند. هدف وضع مطلوبی است که آگاهانه انتخاب و برای تحقق آن؛ فعالیتهای مناسب طراحی و انجام میشود. هر آنچه که قبل و هنگام اجرای این فعالیتها انجام میشود و هر آنچه که پس از آن حاصل میگردد، همه از هدفها ناشی میشوند.
هر نوع فعالیت آموزشی که هدف نداشته باشد، هیچگونه معیاری برای ارزیابی محتوای آموزشی، تعیین ارزشیابی آموختههای دانش آموزان و ارزشیابی تدریس معلم ندارد و موجب از بین رفتن وقت، هزینه، امکانات و نیروی انسانی میشود. علاوه بر آن اگر هدفهای آموزشی، دقیق و روشن بیان نشده باشند، مبنای معتبری برای انتخاب رسانههای آموزشی، محتوا و روشهای تدریس وجود نخواهد داشت.
اگر هدفهای تدریس مشخص باشند، معلم و دانشآموزان میتوانند تصمیم بگیرند که برای رسیدن به آنها چه فعالیتهایی را باید انجام دهند. بدین جهت معلم باید انواع فعالیتها و تجارب یادگیری را بر پایهی هدفهای مشخص، تهیه، تدوین و سازماندهی کند.فهرست مطالب کتاب
فصل اول: کلیات تدریسفصل دوم: هدفهای آموزشیفصل سوم: روشهای تدریسفصل چهارم: الگوهای تدریسفصل پنجم: ارتباط در کلاسفصل ششم: مدیریت کلاس درسفصل هفتم: طرح درس
۲۱:۴۹
بازارسال شده از عرفان
1_4006865344.mp3
۰۶:۳۶-۹.۱۸ مگابایت
۲۱:۴۹
کانون مهارت آموزی تقدیم میکند:
دوره ارزشمند روانشناسی مثبتنگر 
با تدریس و سخنرانی روانشناس برتر کشور دکتر علی صاحبی
به صورت چهار جلسه آفلاین همراه با آزمون پایانی
(پس از چهار جلسه آزمونی مجازی گرفته خواهدشد که شرکت در آن اختیاری است و اگر بالای ۵۰٪ به سوالات پاسخ درست بدهید گواهی حضور دریافت خواهید کرد
)--------------------------------------------------------------------
کانون مهارتآموزی
🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷آدرس ما در ایتا:https://eitaa.com/joinchat/876740858C60aa0de164آدرس ما در بله:https://ble.ir/maharatamozi
۱۹:۳۴
بازارسال شده از عرفان
4_633752536540513266 (1).mp3
۲۱:۱۸-۲۹.۲۶ مگابایت
با تدریس استاد دکتر علی صاحبی
آدرس ما در بله: https://ble.ir/maharatamozi
آدرس ما در ایتا:https://eitaa.com/joinchat/876740858C60aa0de164
۹:۲۱
4_633752536540513267.mp3
۱۹:۴۰-۲۷.۰۲ مگابایت
با تدریس استاد دکتر علی صاحبی
آدرس ما در بله: https://ble.ir/maharatamozi
آدرس ما در ایتا:https://eitaa.com/joinchat/876740858C60aa0de164
۱۷:۰۵
4_633752536540513268.mp3
۳۴:۲۲-۴۷.۲۲ مگابایت
با تدریس استاد دکتر علی صاحبی
آدرس ما در بله: https://ble.ir/maharatamozi
آدرس ما در ایتا:https://eitaa.com/joinchat/876740858C60aa0de164
۱۸:۴۹
بازارسال شده از عرفان
کانون مهارتآموزی تقدیم میکند:
کارگاه «مهارتهای برقراری ارتباط و جذب دانش آموزان در مدرسه»
با تدریس: استاد محمد قربانعلی، از اساتید پردیس شهید مفتح شهر ری
چهارشنبه،۱۷ خرداد، ساعت ۱۹ الی ۲۰
نشانی برگزاری کارگاه در برنامه قرار:https://gharar.ir/r/73084d4b
به شرکتکنندگان گواهی حضور اعطا میگردد
🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷
کانون مهارتآموزی
🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷آدرس ما در بله: https://ble.ir/maharatamozi
آدرس ما در ایتا:https://eitaa.com/joinchat/876740858C60aa0de164
کارگاه «مهارتهای برقراری ارتباط و جذب دانش آموزان در مدرسه»
با تدریس: استاد محمد قربانعلی، از اساتید پردیس شهید مفتح شهر ری
چهارشنبه،۱۷ خرداد، ساعت ۱۹ الی ۲۰
نشانی برگزاری کارگاه در برنامه قرار:https://gharar.ir/r/73084d4b
🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷
آدرس ما در ایتا:https://eitaa.com/joinchat/876740858C60aa0de164
۹:۴۸
4_633752536540513269.mp3
۲۷:۵۸-۳۸.۴۱ مگابایت
با تدریس استاد دکتر علی صاحبی
آدرس ما در بله: https://ble.ir/maharatamozi
آدرس ما در ایتا:https://eitaa.com/joinchat/876740858C60aa0de164
۹:۴۸
1_5610955057.pdf
۳.۸۹ مگابایت
@ghalamcfu
۸:۲۹