آیا شما یک پدر و مادر هلیكوپتری هستید؟
۱. اگر فرزندتان در یك امتحان نمره پایینی بگیرد. آیا شما با معلمش تماس میگیرید تا علت کم شدن نمره او را متوجه شوید؟
۲. اگر فرزندتان شب را در بیرون از خانه با دوستانش سپری كند، آیا در تماممدت منتظر بازگشت او مانده و نگرانید؟
۳. آیا بهطور مرتب اتاق فرزندتان را تمیز میكنید؟
۴. آیا همیشه در انجام تكالیف فرزندتان به او كمك میكنید و حتی گاهی اوقات به جای او تكالیف را انجام میدهید؟
۵. اگر كودكتان در محله یا باشگاه با دوستانش مشكل پیدا كند، سریع گوشی تلفن را برداشته و با منزل آنها تماس میگیرید؟
۶. زمانی كه حوصله فرزندتان سر میرود، شما برای او سرگرمی پیدا میكنید؟
۷. با بروز كوچكترین درگیری بین فرزندتان با همکلاسیش در مدرسه ، سریعا به معلم او اطلاع میدهید؟
۸. همه جا مثل سایه دنبال فرزندتان هستید و همیشه كارهای او را زیر نظر دارید؟
۹. هر روز كیف فرزندتان را آماده میكنید و هنگام رفتن به مدرسه یا اردو یا مسافرت تمام لوازم مورد نیاز او را جمعآوری و مهیا میكنید؟
۱۰. در بسیاری از مواقع وظایفی را كه بهعهده فرزندتان گذاشته میشود شما انجام میدهید؟
اگر از میان سؤالات بالا به ۵ تا ۷ سؤال پاسخ مثبت دادید. باید گفت نظارت شما روی كودكتان كمی بیش از حد مجاز است. اما در عین حال فرصتهایی هم به آنها میدهید تا خودشان وظایف و مسئولیتهای خود را انجام دهند.
اگر به ۷ سؤال یا بیشتر پاسخ مثبت دادید، متاسفانه باید گفت كه شما یكی از والدینی هستید كه به جای فرزندتان زندگی میكنید.
كودكان شما هیچ فرصتی برای تجربه زندگی ندارند و اگر به این روش ادامه دهید شاید مجبور شوید تا آخر عمر بار مسئولیتها و اشتباهات آنها را به دوش بكشید.
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۱۵:۵۴
#اندکی_تامل
"فرزندان ما ناجیان ما نیستند"!



اغلب مي پنداريم فرزندی که خیلی به والدینش توجه دارد فرزندی نمونه و وفادار است ولی چنین نیست، واقعیت این است که وقتی فرزندی همیشه نگران شماست یعنی خودش یک آسیب دیدهٔ واقعی است که مسئول آسیبش شمایید!
یک والد خوب والدی است که ذهن فرزندش از او آسوده باشد و به فرزند توانایی و قدرت آسوده فاصله گرفتنِ را بدهد. وقتی فرزندتان از شما دور نمیشود وقتی همیشه نگران شماست وقتی تمام برنامه هایش را با شما تنظیم میکند... نه نشانه وفاداری او بلکه نشانه آسیب خوردگی اوست. توجه کنید وقتی مرتب با فرزندتان صحبت میکنید و در گفتگوها گوشزد میکنید که در این زندگی، چقدر سختی و عذاب کشیده اید چقدر رنج دیده اید و….در واقع مرتب به فرزندتان القا میکنید که من قربانی این زندگی هستم و تو تنها چشم امید و ناجی من هستی. حالا او خودش را نجات دهنده شما تصور میکند و هیچ لحظه ای را برای نجات شما از دست نمی دهد، غافل از اینکه خودش تمام زندگیش را با نگرانی برای شما از دست میدهد.
در قبال رسیدگی و عشقی که به فرزندانمان میدهیم آنها را مدیون و بدهکار و ناامن نکنیم، به آنها کمک کنیم زندگی های مستقل و ذهن های آرام داشته باشند.
فرزندان ما ناجیان ما نیستند...



https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
"فرزندان ما ناجیان ما نیستند"!
اغلب مي پنداريم فرزندی که خیلی به والدینش توجه دارد فرزندی نمونه و وفادار است ولی چنین نیست، واقعیت این است که وقتی فرزندی همیشه نگران شماست یعنی خودش یک آسیب دیدهٔ واقعی است که مسئول آسیبش شمایید!
یک والد خوب والدی است که ذهن فرزندش از او آسوده باشد و به فرزند توانایی و قدرت آسوده فاصله گرفتنِ را بدهد. وقتی فرزندتان از شما دور نمیشود وقتی همیشه نگران شماست وقتی تمام برنامه هایش را با شما تنظیم میکند... نه نشانه وفاداری او بلکه نشانه آسیب خوردگی اوست. توجه کنید وقتی مرتب با فرزندتان صحبت میکنید و در گفتگوها گوشزد میکنید که در این زندگی، چقدر سختی و عذاب کشیده اید چقدر رنج دیده اید و….در واقع مرتب به فرزندتان القا میکنید که من قربانی این زندگی هستم و تو تنها چشم امید و ناجی من هستی. حالا او خودش را نجات دهنده شما تصور میکند و هیچ لحظه ای را برای نجات شما از دست نمی دهد، غافل از اینکه خودش تمام زندگیش را با نگرانی برای شما از دست میدهد.
در قبال رسیدگی و عشقی که به فرزندانمان میدهیم آنها را مدیون و بدهکار و ناامن نکنیم، به آنها کمک کنیم زندگی های مستقل و ذهن های آرام داشته باشند.
فرزندان ما ناجیان ما نیستند...
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۱۹:۵۸
🫂 پدرهایی که پسر دارند بخوانند لطفا...
تو یه پژوهش خیلی جالب، یه گروه از پژوهشگرها دنبال این بودن ببینند "وقت گذراندنهای پدر و پسری چه اثراتی میتونه بر روح و روان بچه بگذارد! و درگیر نشدن پدر در امر تربیت بچه، چه مشکلات احتمالی رو میتونه ایجاد کند!" واسه رسیدن به جواب تیم پژوهش حدود ۲۰۰ نفر از خانوادههایی که پسر داشتن رو انتخاب کردند و طی یک بازه زمانی ۳۰ ساله (۱۹۸۵ تا ۲۰۱۵)، شروع کردند به بررسی میزان درگیری پدر تو فرآیند رشد بچهها و نقش آنها رو در میزان استرس و گرایش به اعتیاد پسرها مورد ارزیابی قرار دادند و به یافتههای جالبی رسیدند.
۱. پدرهای درگیر در فرآیند رشد = بچههای آرامتر؛
مشخص شد؛ آن پسرهایی که پدرهایشان تو بچگی با ایشان وقت می گذاشتند و حسابی درگیر زندگیشان بودند، وقتی بزرگ شدند انگار یه سپر دفاعی در برابر استرس داشتند!، یعنی بدنشان جوری کار میکرد که استرس کمتر رویشان تأثیر میگذاشت.
۲. آیا کم شدن استرس صرفا در حد گزارش افراد بود!
آزمایش گرفتند و دیدند؛ سطح کورتیزول بچههایی که رابطه پدر و پسری خوبی داشتند طی روز هم الگوی سالمتری رو دارد. یعنی صبح که بیدار میشدند متوسط بود و شب که میخواستند بخوابند پایین میومدند و این یعنی در سطح جسم هم اوضاع رو به راه بود.
۳. درگیری عاطفی بیشتر پدر = رفتن سراغ دود و دم کمتر!
مشخص شد: آن پسرهایی که پدرانشان تو بچگی بیشتر برایشان وقت گذاشته بودن، وقتی رسیدن به ۲۰ سالگی، خیلی کمتر سراغ سیگار و مواد مخدر رفتن. انگار اون محبت و توجه پدر یه جورایی واکسن شده بود علیه این چیزای مضر!
۴. پدر درگیر در عاطفه = الکل بی الکل!
دیدند هرچی یه پدر درگیرتر باشد و لحظات پدر و پسری بیشتری رو تجربه کرده باشند بچهها نه تنها کمتر میروند سیگار و قلیون و مواد، که کمتر هم میروند سراغ الکل...
۵. وقتی نقش پدر رو گذاشتند کنارِ دادههایی مثل پول و موقعیت اجتماعی خانواده دیدند؛ اون وقتی که پدر تو بچگی با پسرش میگذراند آنقدری موثر هست که این چیزا نمیتونه اهمیتش رو کم رنگ کنه و این یعنی؛ یه بابای با اوضاع مالی متوسط و به لحاظ عاطفی درگیر، موثرتر از بابای پولداریه که رها کرده…
خلاصه اینکه این تحقیق داد میزند و میگوید:”آهای پدرها ! شما قهرمانهای پنهان زندگی پسرانتون هستید!”؛ اگه تو بچگی وقت بگذارید و با بچههایتان باشید، دارید یه هدیه بزرگ بهشون میدهید که تا آخر عمر باهاشون میماند. یه جورایی دارید بهشان یاد میدهید چجوری با استرس کنار بیایند و از خودشون مراقبت کنند.
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۱۴:۵۶
همه مشکلات کودک را برایش حل نکنید.
به کودک فرصت بدهیم تا خودش به دنبال راه حل بگردد.
به کودکان اجازه دهیم راه حل های متفاوتی را امتحان کنند.
با این کار کودکان شیوه های حل مسئله را می آموزند و اعتماد به نفس بیشتری کسب می کنند.
بنابراین زمانی که مشکل کوچکی برای کودک ایجاد می شود، با عجله برای حل مشکل اقدام نکنید.
بلکه با حفظ آرامش اجازه دهید او بداند خودش توانایی برطرف کردن مشکلات زندگی را دارد و می تواند به تنهایی با آن مشکل مقابله کند.
کودک را در جهت پیدا کردن راه حل هدایت کنید.
وقتی همه کارهای کودک را بهش یادآوری میکنیممشقاتو نوشتی؟جورابتو درآوردی؟ کتابهای فرداتو برداشتی؟ دستشویی نداری؟ خودتو خیس نکنیو...
این بچهها وابسته به تذکرات مادر میشوند و تا به آنها یادآوری نشود کارهایشان را انجام نمیدهند
و باید دایم آنها را هُل داد.
اين کودکان ممکن است به مرور اعتماد به نفس خود را از دست بدهند
چرا که به آنها همیشه یادآوری که شده تو به تنهایی از پس خودت و کارهایت برنمیآیی.
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
به کودک فرصت بدهیم تا خودش به دنبال راه حل بگردد.
به کودکان اجازه دهیم راه حل های متفاوتی را امتحان کنند.
با این کار کودکان شیوه های حل مسئله را می آموزند و اعتماد به نفس بیشتری کسب می کنند.
بنابراین زمانی که مشکل کوچکی برای کودک ایجاد می شود، با عجله برای حل مشکل اقدام نکنید.
بلکه با حفظ آرامش اجازه دهید او بداند خودش توانایی برطرف کردن مشکلات زندگی را دارد و می تواند به تنهایی با آن مشکل مقابله کند.
کودک را در جهت پیدا کردن راه حل هدایت کنید.
وقتی همه کارهای کودک را بهش یادآوری میکنیممشقاتو نوشتی؟جورابتو درآوردی؟ کتابهای فرداتو برداشتی؟ دستشویی نداری؟ خودتو خیس نکنیو...
اين کودکان ممکن است به مرور اعتماد به نفس خود را از دست بدهند
چرا که به آنها همیشه یادآوری که شده تو به تنهایی از پس خودت و کارهایت برنمیآیی.
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۱۸:۲۰
تحقیقات جدید نشان داده نوع بازی هایی که مادرها با فرزندشان انجام می دهند با بازی هایی که معمولا پدرها انجام می دهد، متفاوت است.
کودکانی که هر دو نوع بازی را دارند به خوبی فعالیتهای مناسب زندگی را میآموزند و رشد سالم و متعادل تری را دارند.اما کودکانی که پدرشان آنها را به سمت بازی با مادر سوق میدهد، این تفاوتها را یاد نمیگیرند.
وقتی پدر با فرزندش بازی میکند بیشتر به دنبال خوشگذرانی با اوست، از دیدن لبخند فرزند احساس خوشبختی میکند و با او میخندد. برعکس بازیهای مادرانه بیشتر آموزشی است و مادر ترجیح میدهد حین بازی به فرزندش آموزش دهد.
وقتی پدر با فرزندش بازی میکند دوست دارد دست و پاهای فرزندش را تکان دهد و کمی که او بزرگتر میشود، به دنبال او میدود و کمی بعدتر کلهمعلق زدن را به فرزندش میآموزد.
بسیارند مادرهایی که از کشتی گرفتن بیزارند اما یکی از سرگرمیهای پدر و فرزند به خصوص پدر و پسر کشتی گرفتن است.
مادرها میترسند این بازی فرزندانشان را خشن بار بیاورد اما نتایج بررسیهای جدید محققان نشان داده بازیهای جنگی که پدر با مهربانی با فرزندش انجام میدهد به او کنترل احساسات را میآموزد و یاد میدهد حتی در زمان جنگ و دعوا نیز میتوان بر احساس خشم غلبه کرد.
در مقابل این بازیهای فیزیکی، مادر بازیهای چشمی مانند پانتومیم و شکلک درآوردن را به فرزندش آموزش میدهد. آواز خواندن همراه با حرکات دست نیز از جمله دیگر بازیهای رایج بین مادر و فرزند است.
مادرها بیشتر از پدرها برای فرزندانشان اسباببازی میخرند و سعی میکنند آنها را با وسایل گوناگون آشنا کنند. مادرها عاشق قصه گفتن هستند و به کمک کلمات و جملات لذت خواندن و ماندن در دنیای تخیلی را به کودک میآموزند.
بهطور خلاصه میتوان گفت بازیهای پدرانه بیشتر بازیهای بدنی محرک هستند که باعث هماهنگی بهتر دست و پا و خلاقیت کودک میشوند و بازیهای مادرانه بیشتر بازیهای آرامی هستند که زبان، تخیل و درک کودک را بالا میبرند.
کودک هنگام بازی با والدین، دو دنیای مختلف را تجربه میکند، دنیاهایی که مکمل هم هستند و آموزشهای هر دو زندگی را به او میشناساند.
در مورد کودکانی که از داشتن نعمت پدر محروم هستند، توصیه می شود حتما افراد جایگزین پدر مثل پدر بزرگ، عمو و دایی زمانی را برای بازی با کودک در نظر بگیرند.
کودکانی که از داشتن مادر محرومند هم مادر بزرگ، خاله و عمه می توانند زمانی را برای بازی های زنانه با کودک اختصاص دهند.
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۱۸:۴۶
https://www.edweek.org/technology/top-u-s-companies-these-are-the-skills-students-need-in-a-post-pandemic-world/2021/03
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۲۰:۲۶
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۲۰:۰۶
چرا کتابخوانها بهترین آدمهایی هستند که میتوان همنشین شان شد؟#یک_دقیقه_مطالعهچندی پیش، مقالهای در مجله تایم منتشر شد که نویسندهاش ادعا میکرد، آنچه «مطالعه عمیق» نامیده میشود بهزودی از بین خواهد رفت؛ چرا که میزان مطالعه عمیق میان آدمها کمتر شده و این روزها دیگر آدمها سرسری کتاب میخوانند و با وجود مطالب خلاصه شده اینترنتی تعداد خوانندههای کتابها روز به روز تقلیل پیدا میکند.
نکته وحشتناک ماجرا این جاست که مطالعات ثابت کرده، کتابخوانها در قیاس با افراد عادی آدمهای خوبتر و باهوشتری هستند و شاید تنها آدمهایی روی این کره خاکی باشند که ارزش عاشق شدن را داشته باشند.
بر اساس مطالعاتی که روانشناسان در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ انجام دادهاند، کسانی که رمان میخوانند میان انسانها بیشترین قدرت همدلی با دیگران را دارند و قابلیتی دارند با عنوان « تئوری ذهن » که در کنار آنچه خود به آن اعتقاد دارند، میتوانند عقاید، نظر و علائق دیگری را مدنظر قرار دهند و درباره آن قضاوت کنند.آنها میتوانند بدون این که عقاید دیگران را رد کنند یا از عقیده خودشان دست بردارند، از شنیدن عقاید دیگران لذت ببرند.
تعجبی هم ندارد که کتابخوانها آدمهای بهتری باشند.کتاب خواندن تجربه کردن زندگی دیگران با چشم غیرواقعی است. یاد گرفتن این نکته که چه طور بدون این که خودت در ماجرایی دخیل باشی، بتوانی دنیا را در چارچوب دیگری ببینی.
کتابخوانها به روح هزاران آدم و خرد جمعی همه این آدمها دسترسی دارند. آنها چیزهایی دیدهاند که غیر کتابخوانها امکان ندارد از آن سر دربیاورند و مرگ انسانهایی را تجربه کردهاند که شما هرگز آنها را نمیشناسید.
آنها یاد گرفتهاند که زن بودن چیست و مرد بودن یعنی چه.فهمیدهاند که تماشای رنج دیگران یعنی چه.کتابخوانها بسیارازسنشان عاقلترند.
تحقیق دیگری در سال ۲۰۲۰ ثابت کرده که هر چهقدر بیشتر برای کودکان کتاب بخوانیم، «تئوری ذهن» در آنها قویتر میشود و در نهایت باعث میشود این بچهها واقعا عاقلتر شوند، با محیطشان بیشتر انطباق پیدا کنند و قدرت درکشان بالاتر برود.
تجربههای قهرمانهای داستانها تبدیل به تجربههای خود خوانندهها میشود.هر درد و رنجی که شخصیت داستان میکشد، تبدیل به باری میشود که خواننده باید تحمل کند.خوانندههای کتابها هزاران بار زندگی میکنند و از هر کدام از این تجربهها چیزی یاد میگیرند
کتابخوانها با شما حرف نمیزنند، با شما رابطه برقرار میکنندآنها در نامهها یا پیام هایشان انگار برایتان شعر مینویسند.صرفا به سوالاتتان جواب نمیدهند یا بیانیه صادر نمیکنند، بلکه با عمیقترین فکرها و تئوریها پاسخ شما را میدهند. شما را با دانش بالای کلمات و ایدههایشان مسحور خواهند کرد.
آدمها فقط باید عاشق کسی شوند که بتواند روحشان را ببیند.این آدم باید کسی باشد که به روح شما نفوذ میکند و به بخشهایی از روح شما دسترسی پیدا میکند که هیچکس دیگر قبلا کشفاش نکرده است.بهترین کاری که خواندن داستانها با آدمها میکنند این است که کامل نبودن شخصیتها باعث میشود ذهن شما سعی کند از ذهن دیگران سردربیاورد. این جور آدمها توانایی همدلی پیدا میکنند. ممکن است همیشه با شما موافق نباشند، اما سعی میکنند ماجراها را از زاویه دید شما ببینند.آنها نهتنها باهوشاند که عاقل هم هستند.باهوش بودن همیشه هم خوشایند نیست، اما عاقل بودن آدمها را تحریک میکند. همیشه مقاومت در برابر آدمهایی که میشود چیزی ازشان یاد گرفت کمی سخت است.
همنشینی با یک آدم کتابخوان نهتنها کیفیت گفتوگو را بالا میبرد، بلکه باعث میشود سطح گفتوگو بالا برود.بر اساس تحقیقات، کتابخوانها به دلیل دایره وسیع واژگانشان و مهارتهای حافظه، آدمهای باهوشتری هستند. ذهن آنها در قیاس با آدمی معمولی که کتاب نمیخواند توانایی درک بالاتری دارد و راحتتر و بهشکل موثرتری میتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.همنشینی با آدم اهل کتاب به همنشینی با هزاران نفر میماند. انگار که تجربهای را که او با خواندن زندگی همه این آدمها به دست آورده در اختیار شما قرار دهد، انگار با یک کاشف قرار گذاشته باشید.اگر با کسی دوست باشید که کتاب میخواند، یعنی میتوانید هزاران بار زندگی كنيد !!!
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
نکته وحشتناک ماجرا این جاست که مطالعات ثابت کرده، کتابخوانها در قیاس با افراد عادی آدمهای خوبتر و باهوشتری هستند و شاید تنها آدمهایی روی این کره خاکی باشند که ارزش عاشق شدن را داشته باشند.
بر اساس مطالعاتی که روانشناسان در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ انجام دادهاند، کسانی که رمان میخوانند میان انسانها بیشترین قدرت همدلی با دیگران را دارند و قابلیتی دارند با عنوان « تئوری ذهن » که در کنار آنچه خود به آن اعتقاد دارند، میتوانند عقاید، نظر و علائق دیگری را مدنظر قرار دهند و درباره آن قضاوت کنند.آنها میتوانند بدون این که عقاید دیگران را رد کنند یا از عقیده خودشان دست بردارند، از شنیدن عقاید دیگران لذت ببرند.
تعجبی هم ندارد که کتابخوانها آدمهای بهتری باشند.کتاب خواندن تجربه کردن زندگی دیگران با چشم غیرواقعی است. یاد گرفتن این نکته که چه طور بدون این که خودت در ماجرایی دخیل باشی، بتوانی دنیا را در چارچوب دیگری ببینی.
کتابخوانها به روح هزاران آدم و خرد جمعی همه این آدمها دسترسی دارند. آنها چیزهایی دیدهاند که غیر کتابخوانها امکان ندارد از آن سر دربیاورند و مرگ انسانهایی را تجربه کردهاند که شما هرگز آنها را نمیشناسید.
آنها یاد گرفتهاند که زن بودن چیست و مرد بودن یعنی چه.فهمیدهاند که تماشای رنج دیگران یعنی چه.کتابخوانها بسیارازسنشان عاقلترند.
تحقیق دیگری در سال ۲۰۲۰ ثابت کرده که هر چهقدر بیشتر برای کودکان کتاب بخوانیم، «تئوری ذهن» در آنها قویتر میشود و در نهایت باعث میشود این بچهها واقعا عاقلتر شوند، با محیطشان بیشتر انطباق پیدا کنند و قدرت درکشان بالاتر برود.
تجربههای قهرمانهای داستانها تبدیل به تجربههای خود خوانندهها میشود.هر درد و رنجی که شخصیت داستان میکشد، تبدیل به باری میشود که خواننده باید تحمل کند.خوانندههای کتابها هزاران بار زندگی میکنند و از هر کدام از این تجربهها چیزی یاد میگیرند
کتابخوانها با شما حرف نمیزنند، با شما رابطه برقرار میکنندآنها در نامهها یا پیام هایشان انگار برایتان شعر مینویسند.صرفا به سوالاتتان جواب نمیدهند یا بیانیه صادر نمیکنند، بلکه با عمیقترین فکرها و تئوریها پاسخ شما را میدهند. شما را با دانش بالای کلمات و ایدههایشان مسحور خواهند کرد.
آدمها فقط باید عاشق کسی شوند که بتواند روحشان را ببیند.این آدم باید کسی باشد که به روح شما نفوذ میکند و به بخشهایی از روح شما دسترسی پیدا میکند که هیچکس دیگر قبلا کشفاش نکرده است.بهترین کاری که خواندن داستانها با آدمها میکنند این است که کامل نبودن شخصیتها باعث میشود ذهن شما سعی کند از ذهن دیگران سردربیاورد. این جور آدمها توانایی همدلی پیدا میکنند. ممکن است همیشه با شما موافق نباشند، اما سعی میکنند ماجراها را از زاویه دید شما ببینند.آنها نهتنها باهوشاند که عاقل هم هستند.باهوش بودن همیشه هم خوشایند نیست، اما عاقل بودن آدمها را تحریک میکند. همیشه مقاومت در برابر آدمهایی که میشود چیزی ازشان یاد گرفت کمی سخت است.
همنشینی با یک آدم کتابخوان نهتنها کیفیت گفتوگو را بالا میبرد، بلکه باعث میشود سطح گفتوگو بالا برود.بر اساس تحقیقات، کتابخوانها به دلیل دایره وسیع واژگانشان و مهارتهای حافظه، آدمهای باهوشتری هستند. ذهن آنها در قیاس با آدمی معمولی که کتاب نمیخواند توانایی درک بالاتری دارد و راحتتر و بهشکل موثرتری میتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.همنشینی با آدم اهل کتاب به همنشینی با هزاران نفر میماند. انگار که تجربهای را که او با خواندن زندگی همه این آدمها به دست آورده در اختیار شما قرار دهد، انگار با یک کاشف قرار گذاشته باشید.اگر با کسی دوست باشید که کتاب میخواند، یعنی میتوانید هزاران بار زندگی كنيد !!!
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۹:۰۶
این هشت مشکل کودکان دلیل دارد!
اگر همه چیز برای فرزندتان می خرید ولی بازم چیزهایی که مال او نیست رو برمی دارد دلیلش اینه که نمی گذارید خودش انتخاب کند.
اگر اعتماد به نفس کودکتان پایینه دلیلش اینه به جای اینکه انگیزه بدید دائم دارید نصیحتش می کنید!
اگر بچه تون رفتار غیر مودبانه داره این رفتار رو تو محیط خونه از پدر ،مادر ،دایی، عمو ،عمه و خانه یاد گرفته!
اگر فرزندتان به شما دروغ میگوید دلیلش اینه به خاطر یه اشتباه که انجام داده بیش از حد واکنش نشون دادید.
یکی از دلایلی که کودکان سریع عصبانی می شوند این است که یا به کودک توجه کافی نشده و یا در مقابل کار خوب پاداش و تشویق نشدهاند.
اگر بچه تون برای گرفتن حق خودش اقدام نمی کنه و روی پاش نمی ایسته دلیلش اینه که شما اونو در جمع های عمومی دعوا کردید این کار را در مقابل دوستان و فامیل به هیچ وجه انجام ندهید.
اگر بچه تون حسود هست دلیلش اینه خیلی اونو با بقیه مقایسه میکنید!
اگه بچه تون ترسوئه و هر جا می روید اون دست شما رو رها نمی کنه و به شما میچسبه علتش اینه که بیش از حد بهش کمک کردید ، تمام مشکلات زندگیش رو شما حل و فصل نکنید.
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۱۸:۰۵
دور نگهداشتن کودکان از طبیعت باعث اختلالات رفتاری زیادی در آنها میشود. مطالعات نشان داده است ریشه بسیاری از بیماریهای مزمن در کودکان نظیر دیابت، مشکلات قلبی، آسم، تنگی نفس هنگام خواب، کمبود ویتامین D، استرس و خصوصاً بیشفعالی، در نداشتن ارتباط مستقیم با طبیعت نهفته
در حالیکه فعالیت فیزیکی و جسمانی و لمس گیاهان مزایای عمدهای مثل اسکلتبندی محکمتر و سالمتر، ماهیچههای سالمتر، کاهش چاقی، کاهش احتمال ابتلا به بیماریهای مزمن و شایع را در کودکان به ارمغان خواهد آورد
حضور در طبیعت و پارکهای محلی، حتی بمدت ۳۰ دقیقه در کاهش بیماریهای کودکان چنان تاثیر شگفتآوری دارد
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۲۰:۴۸
#تربیت_فرزند
قوانین پیشنهادی برای والدین در فضای مجازی نیز مانند دنیای حقیقی لزوم قانون گذاری، اجرا و مراقبت از اجرای قوانین وجود دارد.برخی از این قوانین می تواند به صورت زیر باشد:
مدت کلی تماشای تلویزیون را برای کودکان بیش از ۲ سال به ۱ الی ۲ ساعت در روز محدود کنید.
از گذاشتن تلویزیون در اتاق کودکان خودداری کنید.
استفاده از تبلت و گوشی برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع است.
ساعت ۱۰ شب به بعد تلفن همراه در منزل ممنوع(مگر در مواقع ضروری)به پیام های دیروقت پاسخ ندهیم.
گوشی کودک حریم خصوصی نیست.
عکس برداری بدون اجازه ممنوع
جمعه روز بدون موبایل
استفاده از اینترنت بدون نظارت والدین برای کودک و نوجوان ممنوع
در هنگام رانندگی کار با موبایل و مکالمه ممنوع
هنگام تماس به آهستگی صحبت کنیم.
بازی کردن ۲ ساعت قبل از خواب ممنوع
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
قوانین پیشنهادی برای والدین در فضای مجازی نیز مانند دنیای حقیقی لزوم قانون گذاری، اجرا و مراقبت از اجرای قوانین وجود دارد.برخی از این قوانین می تواند به صورت زیر باشد:
مدت کلی تماشای تلویزیون را برای کودکان بیش از ۲ سال به ۱ الی ۲ ساعت در روز محدود کنید.
از گذاشتن تلویزیون در اتاق کودکان خودداری کنید.
استفاده از تبلت و گوشی برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع است.
ساعت ۱۰ شب به بعد تلفن همراه در منزل ممنوع(مگر در مواقع ضروری)به پیام های دیروقت پاسخ ندهیم.
گوشی کودک حریم خصوصی نیست.
عکس برداری بدون اجازه ممنوع
جمعه روز بدون موبایل
استفاده از اینترنت بدون نظارت والدین برای کودک و نوجوان ممنوع
در هنگام رانندگی کار با موبایل و مکالمه ممنوع
هنگام تماس به آهستگی صحبت کنیم.
بازی کردن ۲ ساعت قبل از خواب ممنوع
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۱۶:۳۹
#اندکی_تامل
بعد از جنگ آمریکا با کره، ژنرال ویلیام مایر که بعدها به سمت روانکاو ارشد ارتش آمریکا منصوب شد، یکی از پیچیده ترین موارد تاریخ جنگ در جهان را مورد مطالعه قرار میداد:حدود ۱۰۰۰ نفر از نظامیان آمریکایی در کره، در اردوگاهی زندانی شده بودند که از همه استانداردهای بین المللی برخوردار بود. این زندان همه امکاناتی که باید یک زندان طبق قوانین بین المللی برای رفاه زندانیان داشته باشد را دارا بود.
این زندان با تعریف متعارف تقریباً محصور نبود و حتی امکان فرار نیز تا حدی وجود داشت.
آب و غذا و امکانات به وفور یافت میشد.
در آن از هیچ یک از تکنیکهای متداول شکنجه استفاده نمیشد، اما...
اما بیشترین آمار مرگ زندانیان در این اردوگاه گزارش شده بود.
عجیب اینکه زندانیان به مرگ طبیعی می مردند.
با این که حتی امکانات فرار وجود داشت اما زندانیان فرار نمی کردند
بسیاری از آنها شب می خوابیدند و صبح دیگر بیدار نمی شدند.
آنهایی که مانده بودند احترام درجات نظامی را میان خودشان و نسبت به هموطنان خودشان که مافوق آنها بودند رعایت نمی کردند، و در عوض عموماً با زندانبانان خود طرح دوستی می ریختند.
دلیل این رویداد، سالها مورد مطالعه قرار گرفتو ویلیام مایر نتیجه تحقیقات خود را به این شرح ارائه کرد:
در این اردوگاه، فقط نامه هایی که حاوی خبرهای بد بود را به دست زندانیان می رساندند و نامه های مثبت و امیدبخش تحویل نمیشد.
هر روز از زندانیان می خواستند در مقابل جمع، خاطره یکی از مواردی که به دوستان خود خیانت کرده اند، یا می توانستند خدمتی بکنند و نکردند را تعریف کنند.
هر کس که جاسوسی سایر زندانیان را می کرد، سیگار جایزه می گرفت.اما کسی که در موردش جاسوسی شده بود و معلوم شده بود خلافی کرده هیچ نوع تنبیهی نمی شد.
در این شرایط همه به جاسوسی برای دریافت جایزه (که خطری هم برای دوستانشان نداشت) عادت کرده بودند.
تحقیقات نشان داد که این سه تکنیک در کنار هم، سربازان را به نقطه مرگ رسانده است، چرا که:
— با دریافت خبرهای منتخب (فقط منفی) امید از بین می رفت.
— با جاسوسی، عزت نفس زندانیان تخریب میشد و خود را انسانی پست می یافتند.
— با تعریف خیانتها، اعتبار آنها نزد همگروهی ها از بین می رفت.
و این هر سه برای پایان یافتن انگیزه زندگی، و مرگ های خاموش کافی بود.این سبک شکنجه، شکنجه خاموش نامیده میشود.
نتيجه :اگر این روزها فقط خبرهای بد می شنويم، اگر هیچکدام به فکر عزت نفس مان نيستيم و اگر همگي در فکر زدن پنبه همدیگر هستيم،به سندرم «شکنجه خاموش» مبتلا شده ايم.
این روزها همه خبرهای بد را فقط به گوشمان می رسانند و ما هم استقبال می کنیم ...جنگ در کشورها ...فاجعه ی آتش سوزی...دلار گران شده ...طلا گران شده ...کار نیست ... مدرسه ای آتش گرفت ... دانش آموزان کشته شدند... زورگیری در ملاءعام...
این روزها هیچ کس به فکر عزت نفس ما نیست! شما چطور فکر میکنید؟ ...ما ایرانیها دزدیم! ...ما ایرانیها همه کارهایمان اشتباه است...ما ایرانیها هیچی نیستیم! ... ما ایرانی ها از زیر کار درمی رویم! ... ما هیچ پیشرفتی نکردیم!... ما ایرانیها هیچ هنری نداریم!ما ایرانیها آدمِ حسابی نداریم!ما ایرانیها هر عیبی که یک انسان می تواند داشته باشد داریم! ...
توی همین محیط های مجازی چقدر با دلیل و بی دلیل به خودمان بد می گوییم و لذت می بریم.به خودمان فحش می دهیم و کیف می کنیم و می خندیم.
اقوام مختلف ایرانی را مسخره می کنیم و همه با هم کل ایران را ! ...
بزرگان علمی٬ هنری٬ ادبی و دینی کشور خودمان را وسیله خنده و تفریح کرده ایم و هیچکس هم نباید فکر کند اینها نقشه است.
این همان جنگ نرم است.
این روزها همه در فکر زیرآب زدن بقیه هستند، شما چطور؟این روزها همه احساس می کنند در زندانی بدون دیوار دوران بی پایان محکومیت خود را می گذرانند، شما چطور؟این روزها همه شبیه زندانیان جنگ آمریکا و کره منتظر مرگ خاموش هستند٬ شما چطور؟ بیاییم از خواندن و شنیدن و نشر اخبار منفی فاصله بگیریم و تا می توانیم به خود و اطرافیانمان امید بدهیم، «احترام» بگذاریم و در هرشرایطی شاد زندگی کنیم.کودکان ما احتیاج به آینده ای روشن و پر از امید دارند ، از آنها دریغ نکنیم ! آنها قدرت هضم تحلیل های پیرامونی ما بزرگترها رو ندارند . بگذاریم مسیرشان را بدون دغدغه های ما پیدا کنند . بزرگترها فقط راهنما هستند نه تعیین کننده !
با انتشار این مطلب در حفظ و ارتقاء سطح بهداشت روانی جامعه سهیم باشیم
#شخصیتهای_سالم_اجتماع
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
بعد از جنگ آمریکا با کره، ژنرال ویلیام مایر که بعدها به سمت روانکاو ارشد ارتش آمریکا منصوب شد، یکی از پیچیده ترین موارد تاریخ جنگ در جهان را مورد مطالعه قرار میداد:حدود ۱۰۰۰ نفر از نظامیان آمریکایی در کره، در اردوگاهی زندانی شده بودند که از همه استانداردهای بین المللی برخوردار بود. این زندان همه امکاناتی که باید یک زندان طبق قوانین بین المللی برای رفاه زندانیان داشته باشد را دارا بود.
این زندان با تعریف متعارف تقریباً محصور نبود و حتی امکان فرار نیز تا حدی وجود داشت.
آب و غذا و امکانات به وفور یافت میشد.
در آن از هیچ یک از تکنیکهای متداول شکنجه استفاده نمیشد، اما...
اما بیشترین آمار مرگ زندانیان در این اردوگاه گزارش شده بود.
عجیب اینکه زندانیان به مرگ طبیعی می مردند.
با این که حتی امکانات فرار وجود داشت اما زندانیان فرار نمی کردند
بسیاری از آنها شب می خوابیدند و صبح دیگر بیدار نمی شدند.
آنهایی که مانده بودند احترام درجات نظامی را میان خودشان و نسبت به هموطنان خودشان که مافوق آنها بودند رعایت نمی کردند، و در عوض عموماً با زندانبانان خود طرح دوستی می ریختند.
دلیل این رویداد، سالها مورد مطالعه قرار گرفتو ویلیام مایر نتیجه تحقیقات خود را به این شرح ارائه کرد:
در این اردوگاه، فقط نامه هایی که حاوی خبرهای بد بود را به دست زندانیان می رساندند و نامه های مثبت و امیدبخش تحویل نمیشد.
هر روز از زندانیان می خواستند در مقابل جمع، خاطره یکی از مواردی که به دوستان خود خیانت کرده اند، یا می توانستند خدمتی بکنند و نکردند را تعریف کنند.
هر کس که جاسوسی سایر زندانیان را می کرد، سیگار جایزه می گرفت.اما کسی که در موردش جاسوسی شده بود و معلوم شده بود خلافی کرده هیچ نوع تنبیهی نمی شد.
در این شرایط همه به جاسوسی برای دریافت جایزه (که خطری هم برای دوستانشان نداشت) عادت کرده بودند.
تحقیقات نشان داد که این سه تکنیک در کنار هم، سربازان را به نقطه مرگ رسانده است، چرا که:
— با دریافت خبرهای منتخب (فقط منفی) امید از بین می رفت.
— با جاسوسی، عزت نفس زندانیان تخریب میشد و خود را انسانی پست می یافتند.
— با تعریف خیانتها، اعتبار آنها نزد همگروهی ها از بین می رفت.
و این هر سه برای پایان یافتن انگیزه زندگی، و مرگ های خاموش کافی بود.این سبک شکنجه، شکنجه خاموش نامیده میشود.
نتيجه :اگر این روزها فقط خبرهای بد می شنويم، اگر هیچکدام به فکر عزت نفس مان نيستيم و اگر همگي در فکر زدن پنبه همدیگر هستيم،به سندرم «شکنجه خاموش» مبتلا شده ايم.
این روزها همه خبرهای بد را فقط به گوشمان می رسانند و ما هم استقبال می کنیم ...جنگ در کشورها ...فاجعه ی آتش سوزی...دلار گران شده ...طلا گران شده ...کار نیست ... مدرسه ای آتش گرفت ... دانش آموزان کشته شدند... زورگیری در ملاءعام...
این روزها هیچ کس به فکر عزت نفس ما نیست! شما چطور فکر میکنید؟ ...ما ایرانیها دزدیم! ...ما ایرانیها همه کارهایمان اشتباه است...ما ایرانیها هیچی نیستیم! ... ما ایرانی ها از زیر کار درمی رویم! ... ما هیچ پیشرفتی نکردیم!... ما ایرانیها هیچ هنری نداریم!ما ایرانیها آدمِ حسابی نداریم!ما ایرانیها هر عیبی که یک انسان می تواند داشته باشد داریم! ...
توی همین محیط های مجازی چقدر با دلیل و بی دلیل به خودمان بد می گوییم و لذت می بریم.به خودمان فحش می دهیم و کیف می کنیم و می خندیم.
اقوام مختلف ایرانی را مسخره می کنیم و همه با هم کل ایران را ! ...
بزرگان علمی٬ هنری٬ ادبی و دینی کشور خودمان را وسیله خنده و تفریح کرده ایم و هیچکس هم نباید فکر کند اینها نقشه است.
این همان جنگ نرم است.
این روزها همه در فکر زیرآب زدن بقیه هستند، شما چطور؟این روزها همه احساس می کنند در زندانی بدون دیوار دوران بی پایان محکومیت خود را می گذرانند، شما چطور؟این روزها همه شبیه زندانیان جنگ آمریکا و کره منتظر مرگ خاموش هستند٬ شما چطور؟ بیاییم از خواندن و شنیدن و نشر اخبار منفی فاصله بگیریم و تا می توانیم به خود و اطرافیانمان امید بدهیم، «احترام» بگذاریم و در هرشرایطی شاد زندگی کنیم.کودکان ما احتیاج به آینده ای روشن و پر از امید دارند ، از آنها دریغ نکنیم ! آنها قدرت هضم تحلیل های پیرامونی ما بزرگترها رو ندارند . بگذاریم مسیرشان را بدون دغدغه های ما پیدا کنند . بزرگترها فقط راهنما هستند نه تعیین کننده !
با انتشار این مطلب در حفظ و ارتقاء سطح بهداشت روانی جامعه سهیم باشیم
#شخصیتهای_سالم_اجتماع
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۱۰:۱۹
تمرينات هفت گانه برای افزايش تمركز كودكان بی دقت
توجه و تمركز، پايه و اساس انجام موفقيت آميز امور روزمره، مطالعه ی هدفمند و بهينه و همچنين انجام صحيح تكاليف درسی است.
برخی تمرينات و بازی هايی وجود دارند كه والدين می توانند با كودك انجام دهند تا توانايی تمركز و توجه رادر آنان افزايش دهند.
تجسم:
︎از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد. سپس تصوير يكی از اشكال هندسی مانند مثلث را در ذهن تجسم كند و بعد از آن با چشمان بسته آن تصوير را روی كاغذ ترسيم كند. از او بخواهيد اين كار را دوباره تكرار كند و تصوير متجسم ذهنش را نقاشی كند، انجام اين كار بدون توجه و تمركز امكان پذير نخواهد بود و اين كار هر چه كندتر صورت گيرد به علت افزايش مدت زمان توجه و تمركز، نتايج بهتری به همراه دارد. در مراحل پيشرفته تر می توان اشكال متفاوت و پيچيده تری مانند مربع، لوزی، ستاره و ... انتخاب كرد. حدس شكل ها:
︎از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد، آنگاه اشكال هندسی را به او بدهيد و از او بخواهيد كه نوع آنها را حدس بزند. در مراحل پيشرفته تر اشكال حيوانات مختلف را به او پيشنهاد دهيد. تمركز بر دما:
︎دستان كودك را در دست بگيريد و هنگامي كه چشمانش بسته است، دو شیء كمي گرم و كمی سرد را در دستانش بگذاريد و از او بخواهيد دمايی را كه احساس می كند شرح دهد.
تمركز بر صداي محيط:
︎هنگامی كه با كودك به مكان هاي شلوغ مانند پارك، رستوران، ساحل، جنگل و... می رويد، از او بخواهيد به صدای طبيعت گوش فرا دهد، صداهایی مانند صحبت افراد حاضر در محيط، صدای آب، صدای امواج دريا، صدای برخورد و تماس اشيا، صدای پرندگان و.... اكنون از او بخواهيد هر صدايی را كه می شنود توضيح دهد. وسايل صوتی - تصويری، انواع سي دی ها و نوارهای مختلفی وجود دارند كه صداهای مختلفي از طبيعت هستند و كودك می تواند اين تمرين تمركز را در خانه انجام دهد. بازي با انگشتان:
︎از كودك بخواهيد انگشتان دستش را باز نگه دارد و با تمركز روی يكی از آنها، آن را خم كند. وقتی تمام انگشتانش را بست، دوباره از او بخواهيد دستش را باز كند و اين بار با تمركز بيشتر يكی از انگشتانش را خم كرده و دوباره باز كند، سپس همين كار را برای انگشت بعد انجام دهد بدون اينكه انگشتان ديگر را خم كند. تكنيك تنفس:
︎از كودك بخواهيد به آرامی تنفس كند و تا 10 بشمارد. عمل شمارش بايد در هر دم و بازدم تكرار شود. نگاه كردن:
︎شیء را در فاصله ی چند متري كودك قرار داده و از او بخواهيد كه به آن شیء بدون پلک زدن نگاه كند. هر چه مدت زمان مشاهده بدون پلک زدن طولانی تر شود تمركز وي را به همان نسبت افزايش خواهد داد.اين نكته را به كودك يادآور شويد پلک نزدن هميشه خوب نيست و مختص انجام اين تمرين است زيرا پلک نزدن مداوم،سبب خشكی، سوزش و خارش چشم خواهد شد. در پايان هر تمرين به نتايج و پيشرفت های حاصل كودک نيز توجه داشته باشید
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
تمرينات هفت گانه برای افزايش تمركز كودكان بی دقت
توجه و تمركز، پايه و اساس انجام موفقيت آميز امور روزمره، مطالعه ی هدفمند و بهينه و همچنين انجام صحيح تكاليف درسی است.
برخی تمرينات و بازی هايی وجود دارند كه والدين می توانند با كودك انجام دهند تا توانايی تمركز و توجه رادر آنان افزايش دهند.
تجسم:
تمركز بر صداي محيط:
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۵:۱۱
والدین به فرزندان خود میگویند تو فقط درست را بخوانبه درست بچسب نمی خواد کاری بکنیادامه این مسیر سبب دردسرهایی برای حال و آینده آن کودک و والدینش میشود.
وابسته به دیگران است.از پس کارهایش بر نمیآید.همکاری و همیاری را نیاموخته است.مدام از والدین و دیگران توقع دارد.تنبل و پرتوقع است.مسئولیت پذیر نیست.
چون هیچ وقت مسئولیت کاری؛ حتی کارهای خودش به او محول نشده است.
لطفا اگر فرزندتان را دوست دارید با گفتن این جملات به او خیانت نکنید.
به او مسئولیت بدهید تا یاد بگیرد،و مسئولیت بپذیرد...
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
وابسته به دیگران است.از پس کارهایش بر نمیآید.همکاری و همیاری را نیاموخته است.مدام از والدین و دیگران توقع دارد.تنبل و پرتوقع است.مسئولیت پذیر نیست.
چون هیچ وقت مسئولیت کاری؛ حتی کارهای خودش به او محول نشده است.
لطفا اگر فرزندتان را دوست دارید با گفتن این جملات به او خیانت نکنید.
به او مسئولیت بدهید تا یاد بگیرد،و مسئولیت بپذیرد...
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۹:۴۱
وقتی که فرزند شما از مشکلاتش، مثلا از اختلاف با دوستش میگوید با تمام وجود به او گوش فرا دهید.
حتی خیلی اوقات لازم نیست صحبتی کنید فقط کافیست با دقت گوش کنید.
توضیح مشکلات برای پدر و مادری که واقعا گوش میدهند خیلی آسانتر است و در بیشتر مواقع سکوت از روی هم دردی همان چیزی است که کودک به آن نیاز دارد.
کنجکاوی کودکان را سرکوب نکنید و به سوالهایی که پاسخ آن را نمیدانید جواب سربالا ندهید.
یکی از بهترین راه هایی که میتوانید به کودک پاسخ دهید اینگونه است: «نمیدانم. به نظر تو چطور میتوانیم پاسخ این مساله را پیدا کنیم؟» با یکدیگر دنبال راهکار بگردید و سعی کنید از روشهای حل مسئله کودک استفاده کنید و اگر چیزی به ذهنش نرسید او را راهنمایی کنید.
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
حتی خیلی اوقات لازم نیست صحبتی کنید فقط کافیست با دقت گوش کنید.
توضیح مشکلات برای پدر و مادری که واقعا گوش میدهند خیلی آسانتر است و در بیشتر مواقع سکوت از روی هم دردی همان چیزی است که کودک به آن نیاز دارد.
کنجکاوی کودکان را سرکوب نکنید و به سوالهایی که پاسخ آن را نمیدانید جواب سربالا ندهید.
یکی از بهترین راه هایی که میتوانید به کودک پاسخ دهید اینگونه است: «نمیدانم. به نظر تو چطور میتوانیم پاسخ این مساله را پیدا کنیم؟» با یکدیگر دنبال راهکار بگردید و سعی کنید از روشهای حل مسئله کودک استفاده کنید و اگر چیزی به ذهنش نرسید او را راهنمایی کنید.
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۱۴:۵۱
سبک های فرزند پروری.pdf
۱.۴۷ مگابایت
برگزاری اولین هم اندیشی اولیا به همراه کادر مدرسه با محوریت موضوع « سبک های فرزندپروری »
فایل ارائه شده در جلسه خدمت شما
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
فایل ارائه شده در جلسه خدمت شما
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۱۹:۳۵
پنج ویژگی فرزندپروری در والدین دارای فرزندان شجاع و با اعتماد به نفس بالا:
۱. دلگرم کردن فرایند، نه الزاما تشویق نتیجه: این والدین نگاه بلند مدت و فرایندی به یادگیری، پیشرفت، چالش ها و رشد فرزندشان دارند. آنها آگاه هستند که باید شکیبا باشند و با درایت مسأله را حل کنند.
۲ این والدین با روشی دلگرم کننده و مثبت برای فرزندانشان فرصت مشارکت و درگیر شدن در مسئولیتها و رشد مهارتها را امکان پذیر می کنند.
۳. ایجاد رقابت نمی کنند: رقابت به نتیجه نگاه می کند و فقط برای نتیجه ارزش قایل است و به راحتی به دلسردی می انجامد (همچنین، بر اساس شواهد پژوهشی، رقابت موجب گرایش به خودشیفتگی وجلب توجه می شود).
۴. از زبان مشاهده ای استفاده می کنند: چه رنگ های زیبایی در نقاشی استفاده کردی، چرا این رنگها را انتخاب کردی؟ چطور توانستی این مسأله را حل کنی؟ در میهمانی خوب با دیگران سلام و احوالپرسی کردی.
۵. در این فرایند، آنها همواره شجاعت ناکامل بودن را در خود و فرزندانشان حفظ می کنند.
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۱. دلگرم کردن فرایند، نه الزاما تشویق نتیجه: این والدین نگاه بلند مدت و فرایندی به یادگیری، پیشرفت، چالش ها و رشد فرزندشان دارند. آنها آگاه هستند که باید شکیبا باشند و با درایت مسأله را حل کنند.
۲ این والدین با روشی دلگرم کننده و مثبت برای فرزندانشان فرصت مشارکت و درگیر شدن در مسئولیتها و رشد مهارتها را امکان پذیر می کنند.
۳. ایجاد رقابت نمی کنند: رقابت به نتیجه نگاه می کند و فقط برای نتیجه ارزش قایل است و به راحتی به دلسردی می انجامد (همچنین، بر اساس شواهد پژوهشی، رقابت موجب گرایش به خودشیفتگی وجلب توجه می شود).
۴. از زبان مشاهده ای استفاده می کنند: چه رنگ های زیبایی در نقاشی استفاده کردی، چرا این رنگها را انتخاب کردی؟ چطور توانستی این مسأله را حل کنی؟ در میهمانی خوب با دیگران سلام و احوالپرسی کردی.
۵. در این فرایند، آنها همواره شجاعت ناکامل بودن را در خود و فرزندانشان حفظ می کنند.
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۷:۲۹
بررسی تاثیر آموزش مهارت اجتماعی و هیجانی بر عملکرد تحصیلی.pdf
۱.۸۲ مگابایت
برگزاری دومین هم اندیشی اولیا به همراه کادر مدرسه با محوریت موضوع « تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی و هیجانی بر عملکرد تحصیلی »
فایل ارائه شده در جلسه خدمت شما
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
فایل ارائه شده در جلسه خدمت شما
https://ble.ir/maharathaye_farzand_parvari
۹:۱۸
۹:۲۱