مهدویت و آخرالزمان (عقیدتی،سیاسی)
وَلِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ أَيْنَ مَا تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعًا إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿۱۴۸﴾ توضیحات شیخ طبرسی در کتاب احتجاج از جناب عبد العظیم حسنی (رضی الله عنه) آورده است که گوید: به حضرت محمّد بن علیّ بن موسی (امام جواد) (علیهم السلام) عرض کردم: ای مولای من امیدوارم آن قائم از خاندان محمّد- که زمین را از قسط وعدل پر میسازد؛ همچنانکه از ظلم وجور آکنده شده باشد- شما باشید. آن حضرت فرمودند: هر یک از ما (امامان معصوم) به پادارنده ی امر خداوند وهدایتکننده به سوی دین خداییم؛ ولی آن قائمی که خداوند به (دست) او زمین را از کفر وانکار حق پاک خواهد ساخت وآن را از قسط وعدل پر خواهد کرد، کسی است که ولادتش بر مردم مخفی می ماند وجسم او از ایشان غایب میگردد وبر زبان آوردن نامش بر آنان حرام است. اوست همنام وهم کنیه ی رسول خدا (صلّی الله علیه وآله وسلّم) وهم اوست که زمین برایش درنوردیده خواهد شد وهرگونه دشواری برایش آسان خواهد گشت. از اصحابش، به تعداد اهل بدر، ۳۱۳ مرد از اطراف زمین به سویش جمع خواهند شد واین است (معنی) فرموده ی خدای- عزّ وجلّ-: (هرکجا باشید، خداوند همهی شما را خواهد آورد. محقّقا خدا بر هرچیز تواناست). پس اگر این تعداد از اهل زمین برایش جمع گردیدند، خداوند امرش را آشکار میسازد وچون عقد -که ده هزار مرد است- برایش کامل شود، به اذن خداوند خروج خواهد کرد. سپس پیوسته دشمنان خدا را میکشد تا اینکه خدای- عزّ وجلّ- راضی گردد. حضرت عبد العظیم گوید: [به آن حضرت عرضه داشتم]: ای آقای من! چگونه خواهد دانست که خداوند راضی شده است؟ (امام (علیه السلام)) فرمود: «در قلبش رحمت میافکند. پس هنگامی که به مدینه داخل گردد، لات وعزّی را بیرون می آورد وآن دو را آتش میزند». مراجع الاحتجاج - ج ۲ ص ۲۴۹ #آیات_مهدوی •┈••••✾•

•✾•••┈• @ayat_mahdaviat •┈••••✾•

•✾•••┈•
شیخ مفید در کتاب اختصاص: از عمرو بن ابی المقدام، از جابر جعفی آورده است که گفت: حضرت ابو جعفر (امام باقر) (علیه السلام) به من فرمود: بر جایت بنشین وهیچ دست وپای مکن تا آنگاه که علامتهایی را که برایت یاد میکنم ببینی؛ اگر آن زمان را درک کنی.نخستین آنها اختلاف فرزندان فلان است ومن نمیبینم که تو به آن روزگار برسی؛ ولی پس از من این حدیث را بگوی. (علامت دیگر) منادی ای است که از آسمان ندا میکند وصدا از ناحیه ی دمشق بلند میشود ونوید پیروزی میدهد ودر یکی از آبادیهای شام- که جابیه نام دارد- فرورفتگی پدید می آید وبخشی از سمت راست مسجد دمشق فرو میریزد وگروهی از ترکها سر به شورش برمیدارند ودر پی آن، اوضاع روم آشفته میشود وبرادران ترک پیش می آیند تا اینکه در جزیره فرود می آیند وشورشیان روم پیشروی میکنند ودر رمله منزل میگیرند.ای جابر، در آن سال در هر سرزمینی از ناحیه ی مغرب اختلاف بسیار خواهد بود. پس نخستین سرزمینی که از ناحیه ی غرب خراب میشود شام است. در آن هنگام، (آنها) بر سه پرچم اختلاف میکنند: پرچمی سرخ وسفید وپرچم دیگر سیاه وسفید وپرچم سفیانی. سفیانی با پرچم سیاه وسفید برخورد میکند وباهم به نبرد میپردازند. آن پرچمدار وتمام همراهانش را به قتل میرساند. پس از آن صاحب پرچم سرخ وسفید را به قتل میرساند.آنگاه جز این هدفی ندارد که به سوی عراق پیشروی کند. لشکریانش از (قرقیسا) میگذرند که صد هزار تن از سرکشان وستمگران در آنجا به هلاکت میرسند وسفیانی لشکری به سوی کوفه میفرستد که تعداد آنها (۷۰ هزار) مرد جنگی است. آنها به کشتن ودار زدن واسیر کردن اهل کوفه میپردازند، در همین اثنا -که سرگرم این فجایع اند- پرچمهایی از ناحیه ی خراسان پیش می آید که به سرعت منزلها را پشت سر میگذارند. با ایشان چند تن از اصحاب حضرت قائم (علیه السلام) هست ومردی از موالی اهل کوفه خروج میکند که فرمانده لشکر سفیانی او را بین حیره وکوفه به قتل میرساند. آنگاه سفیانی عدّه ای را به مدینه میفرستد. پس حضرت مهدی (علیه السلام) از آن به سوی مکّه میشتابد. به فرمانده لشکر سفیانی خبر میرسد که حضرت مهدی (علیه السلام) از مدینه بیرون رفته اند. سپاهی در پی آن حضرت روانه میسازد که به او نمیرسد تا اینکه حضرتش با ترس وهراس، همچون موسی بن عمران (صلوات الله علیه) به مکّه داخل میشود.فرمانده سپاهیان سفیانی در بیابان (بیداء) فرود می آید. پس منادی [از سوی آسمان] بانگ میزند: ای بیداء، این گروه را نابود کن. زمین (بیداء) آنها را در کام خود فرو میبرد وجز سه تن کسی از آنها باقی نمی ماند. خداوند صورتهای آن سه تن را به پشت برمیگرداند. آنان از قبیله ی کلباند ودرباره ی آنها این آیه نازل شده است:(ای کسانی که کتاب آسمانی به شما داده شده، به آنچه ما نازل کردیم -که آنچه نزد خود دارید را تصدیق میکند- ایمان آورید؛ پیش از آنکه صورتهایی را تغییر دهیم وآنها را به پشت برگردانیم) تا آخر آیه.حضرت فرمود: وقائم در آنروز در مکّه است، به بیت الله الحرام تکیه میزند وبه آن پناهنده میشود. پس ندا میکند: [ای مردم] ما از خداوند وهر کس از مردم که دعوتمان را اجابت کند، یاری میخواهیم که ما خاندان پیغمبر شماییم وما سزاوارترین ونزدیکترین مردم به خداوند وحضرت محمّد (صلّی الله علیه وآله وسلّم)ایم. پس هر آنکه درباره ی آدم با من گفت وگو دارد، (بداند که) من از هر کس به آدم (علیه السلام) نزدیکترم وهر کس درباره ی ابراهیم با من گفت وگو دارد، من از همه ی مردم به ابراهیم (علیه السلام) نزدیکترم وهر آنکه درباره ی حضرت محمّد (صلّی الله علیه وآله وسلّم) بحث دارد، من از همه ی مردم به آن حضرت نزدیکترم وهرکس درباره ی پیغمبران با من احتجاج دارد، من از همه ی مردم به پیغمبران سزاوارترم. مگرنه این است که خداوند در کتاب محکم خویش میفرماید: (همانا خداوند آدم ونوح وآل ابراهیم وآل عمران را بر جهانیان برتری داد؛ ذرّیّه ای که بعضی از بعض دیگر پدید آمده اند وخداوند شنوا وداناست)؟ من بازمانده ی آدم وگزیده ای از (خاندان) نوح وبرگزیده ای از (نسل) ابراهیم وعصاره ای از (تبار) محمّد (صلّی الله علیه وآله وسلّم)ام. توجّه کنید! هر کس درباره ی کتاب خدا با من محاجّه کند، (بداند که) من از همه (ی مردم) به کتاب خداوند نزدیکترم. آگاه باشید، هرکس در مورد سنّت وسیرت رسول الله با من بحث دارد (بداند که) من از تمامی مردم به سنّت وسیرت رسول خدا نزدیکترم.هر کس امروز سخنم را شنید، او را به خدا سوگند میدهم که حاضرانتان به غایبان برسانند وشما را به حقّ خداوند وحقّ رسول او وحقّ خودم سوگند میدهم -ومرا بر شما حقّ خویشاوندی به رسول الله (صلّی الله علیه وآله وسلّم) هست- که ما را یاری دهید وظلمکنندگان به حقّ ما را از ما دور سازید؛ چه همانا ما (خاندان پیامبر) بیم زده ایم وبر ما ظلم گردیده است واز شهر ودیار وفرزندانمان آواره گشته ایم. به ما تعدّی کرده واز حقّمان دور ساخته واهل باطل را
۲۰:۳۲
مهدویت و آخرالزمان (عقیدتی،سیاسی)
وَلِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ أَيْنَ مَا تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعًا إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿۱۴۸﴾ توضیحات شیخ طبرسی در کتاب احتجاج از جناب عبد العظیم حسنی (رضی الله عنه) آورده است که گوید: به حضرت محمّد بن علیّ بن موسی (امام جواد) (علیهم السلام) عرض کردم: ای مولای من امیدوارم آن قائم از خاندان محمّد- که زمین را از قسط وعدل پر میسازد؛ همچنانکه از ظلم وجور آکنده شده باشد- شما باشید. آن حضرت فرمودند: هر یک از ما (امامان معصوم) به پادارنده ی امر خداوند وهدایتکننده به سوی دین خداییم؛ ولی آن قائمی که خداوند به (دست) او زمین را از کفر وانکار حق پاک خواهد ساخت وآن را از قسط وعدل پر خواهد کرد، کسی است که ولادتش بر مردم مخفی می ماند وجسم او از ایشان غایب میگردد وبر زبان آوردن نامش بر آنان حرام است. اوست همنام وهم کنیه ی رسول خدا (صلّی الله علیه وآله وسلّم) وهم اوست که زمین برایش درنوردیده خواهد شد وهرگونه دشواری برایش آسان خواهد گشت. از اصحابش، به تعداد اهل بدر، ۳۱۳ مرد از اطراف زمین به سویش جمع خواهند شد واین است (معنی) فرموده ی خدای- عزّ وجلّ-: (هرکجا باشید، خداوند همهی شما را خواهد آورد. محقّقا خدا بر هرچیز تواناست). پس اگر این تعداد از اهل زمین برایش جمع گردیدند، خداوند امرش را آشکار میسازد وچون عقد -که ده هزار مرد است- برایش کامل شود، به اذن خداوند خروج خواهد کرد. سپس پیوسته دشمنان خدا را میکشد تا اینکه خدای- عزّ وجلّ- راضی گردد. حضرت عبد العظیم گوید: [به آن حضرت عرضه داشتم]: ای آقای من! چگونه خواهد دانست که خداوند راضی شده است؟ (امام (علیه السلام)) فرمود: «در قلبش رحمت میافکند. پس هنگامی که به مدینه داخل گردد، لات وعزّی را بیرون می آورد وآن دو را آتش میزند». مراجع الاحتجاج - ج ۲ ص ۲۴۹ #آیات_مهدوی •┈••••✾•

•✾•••┈• @ayat_mahdaviat •┈••••✾•

•✾•••┈•
بر ما مقدّم داشته اند. پس خدا را، خدا را درباره ی ما! تنها وبی یارمان مگذارید ویاریمان کنید که خداوند یاریتان خواهد کرد.آنگاه خداوند ۳۱۳ مرد اصحابش را برایش جمع خواهد ساخت، بیقرار قبلی. همچون قطعه های ابر پاییزی، آنان را گرد می آورد واین است- ای جابر- معنی آیهای که خداوند میفرماید: (هرکجا باشید، خداوند همهی شما را خواهد آورد. محقّقا خدا بر هر چیز تواناست).(آنها) در میان رکن ومقام، با او بیعت میکنند وعهدنامه ای از رسول خدا (صلّی الله علیه وآله وسلّم) با اوست که فرزندان (پیغمبر) آن را از پدرانشان به ارث برده اند. ای جابر، قائم (علیه السلام) مردی از فرزندان حسین [بن علی] (علیهما السلام) است. خداوند کار او را در یک شب برایش اصلاح میفرماید. پس ای جابر، هرچه بر مردم مشکل شود، اینکه او از فرزندان رسول خدا (صلّی الله علیه وآله وسلّم) ووارث علماست، عالمی پس از عالم دیگر، بر آنها مشکل ومشتبه نیست واگر همه ی اینها بر آنان دشوار گردد، همانا آن صدای آسمانی بر ایشان مشتبه نخواهد شد؛ آنگاه که به نام او ونام پدرش و[نام] مادرش بانگ زده شودمراجعتفسیر العیاشی: ۱: ۶۴.#آیات_مهدوی•┈••••✾•

•✾•••┈•@ayat_mahdaviat•┈••••✾•

•✾•••┈•
۲۰:۳۲
#سلام_امام_زمانم
رمضانآمدوافطاروسحر،پیدرپیبادُعایِفرجَتروزهگشودنتاکی؟!
کیشودیکسحرآقاتوشویمهمانم؟منتظرتادَمِمرگمزِوفامیمانم..
#مهدویت_و_آخرالزمان
ble.ir/join/38mHYChBbK•┈••••✾•

•✾•••┈•
رمضانآمدوافطاروسحر،پیدرپیبادُعایِفرجَتروزهگشودنتاکی؟!
کیشودیکسحرآقاتوشویمهمانم؟منتظرتادَمِمرگمزِوفامیمانم..
ble.ir/join/38mHYChBbK•┈••••✾•
۱:۲۳
اگر ۱ نفر را به او وصل کردی برای سپاهش تو سردار یاری#مهدویت_و_آخرالزمان
ble.ir/join/38mHYChBbK•┈••••✾•
۱۹:۱۵
۱۲:۲۵
ما ایرانیان رقم زننده تحولات در جنگ آخر الزمان هستیمجنگ بین قوم بنی اسرائیل و ایرانیانو بشارت امام صادق (ع)
#مهدویت_و_آخرالزمان
ble.ir/join/38mHYChBbK•┈••••✾•
۲۰:۲۱
۱:۴۳
عالم منتظرِ امام زمانه وامــامزمــان﴿عج﴾ منتظرآدمایی که بلندشنو خودشون رو بسازن !
۱۲:۳۱
سلاح های پلاسمائی ایران رونمایی خواهد شد
در روز های آینده سلاح های پلاسمائی ایران اسلامی عزیزمان رونمایی خواهد شد بحول الله#مهدویت_و_آخرالزمان
ble.ir/join/38mHYChBbK•┈••••✾•

•✾•••┈•
در روز های آینده سلاح های پلاسمائی ایران اسلامی عزیزمان رونمایی خواهد شد بحول الله#مهدویت_و_آخرالزمان
ble.ir/join/38mHYChBbK•┈••••✾•
۹:۱۳
این ویدئو نه تایید و نه رد میشود#مهدویت_و_آخرالزمان
ble.ir/join/38mHYChBbK•┈••••✾•
۹:۱۴
ble.ir/join/38mHYChBbK•┈••••✾•
۱۹:۴۴
خیلی از ماها خودمان را منتظر میدانیم اما ......
امام صادق عليهالسلام فرمودند ؛ «مَن سَرَّهُ أن يَكونَ مِن أصحابِ القائِمِ فَليَنتَظِر وَليَعمَل بِالوَرَعِ ومَحاسِنِ الأَخلاقِ وهُوَ مُنتَظِرٌ» «هر کس خوشحال میشود و دوست دارد که درشمارِ یاران حضرت مهدی عجل الله باشد ، باید سه ویژگی داشته باشد :
#منتظر_بودن
یعنی به درک و فهم علت غیبت و همچنین درک غربت و مظلومیت امام رسیده باشد و مهمترین موضوع زندگیش برپائی حکومت امامش باشد .
#محاسن_الاخلاق
یعنی زنده کردن اسماء و صفات الهی در خود ، با عمل به تمام نیکی ها و اخلاق حسنه و انسانی .
#رسیدن_به_ورع 

امام صادق علیه السلام #ورع را لازمهٔ یاران امام زمان دانستند... اگر چه در نگاه اول میان #تقوا و #ورع تفاوتی به نظر نمیرسد ؛ چرا که هر دو به معنای پرهیز از گناه و خویشتنداری است ، اما با توجه به سفارشات فراوان معصومین علیهمالسلام نسبت به ورع ، به نظر میرسد تفاوتهایی میان این دو فضیلت اخلاقی وجود داشته باشد .

تفاوت #تقوا با #ورع
🟩 امام علی علیه السلام درباره ورع میفرمایند ؛ «الْوَرَعُ الْوُقُوفُ عِنْدَ الشُّبْهَةِ»« ورع و پرهیزگارى توقف در برابر شبهات است » .

یعنى تقوا آن است که آدمى خود را از گناه باز دارد ، ورع آن است که انسان در برابر شبهات نیز بایستد و مرتکب آن نشود .
و اگر ، احتمال دهد با ورود به مجلس یا مکانی که شاید در آن مجلس گناه و نافرمانی خدا صورت گیرد هر چند او گناه نکند هرگز آنجا حاضر نمیشود .
برخی از علماء با توجه به این روایت و روایات مشابه ، میگویند :انسان با تقوا از گناه بپرهیزد ، اما بالاتر از مقام تقوا ، ورع است زیرا در مقام ورع نه تنها باید از گناهان اجتناب کرد و عامل به واجبات بود ، بلکه از شبهات و حتی گاهی از کارهای حلال و مباحی که ممکن است مقدمهای شود برای داخلشدن به گناه نیز دوری گزید .
انتظار ادعا نیست ، ما را نزد امام زمانمان حاضر میکنند و اگر کوچکترین نقصی در ما باشد در مقابل امام زمان عجل الله شرمسار خواهیم شد
🟩 امام علی علیه السلام درباره ورع میفرمایند ؛ «الْوَرَعُ الْوُقُوفُ عِنْدَ الشُّبْهَةِ»« ورع و پرهیزگارى توقف در برابر شبهات است » .
۲۰:۴۲
#مهدویت_و_آخرالزمان
ble.ir/join/38mHYChBbK•┈••••✾•
۲۰:۵۷
۲۲:۳۲
1_11120206983.mp3
۰۱:۲۷-۲.۸۴ مگابایت
#امامزمان#بهسویظهور
۷:۰۴
بسم اللهَ الرحمن الرحيم سلام علی آل یاسین علیه السلام #سلام_امام_زمانم 
تو بیا تا گره از کار دلم وا گرددسبب وصل به دلدار مهیا گردد
دمد از خاک، گل و سبزه به یُمن قدمتآسمان آبی و خوشرنگ چو دریا گردد
چشمها منزل خورشید جمال تو شودعالمی خیره به تو ،غرق تماشا گردد
یوسف خویش به نسیان بسپارد یعقوب غرق در حُسن رخ یوسف زهرا گردد
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج بحق حضرت زینب سلام الله علیها
تو بیا تا گره از کار دلم وا گرددسبب وصل به دلدار مهیا گردد
دمد از خاک، گل و سبزه به یُمن قدمتآسمان آبی و خوشرنگ چو دریا گردد
چشمها منزل خورشید جمال تو شودعالمی خیره به تو ،غرق تماشا گردد
یوسف خویش به نسیان بسپارد یعقوب غرق در حُسن رخ یوسف زهرا گردد
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج بحق حضرت زینب سلام الله علیها
۷:۰۷
مقام معظم رهبری: حوادث عالم با سرعت سر سام آوری در حال اتفاق افتادن است.
#مهدویت_و_آخرالزمان
ble.ir/join/38mHYChBbK•┈••••✾•

•✾•••┈•
#مهدویت_و_آخرالزمان
ble.ir/join/38mHYChBbK•┈••••✾•
۲۰:۳۱
یمن و نقش آن در دوران ظهور
روایات متعددی از اهلبیت علیهم السلام، درباره انقلاب اسلامی یمن ،حتمی بودن وقوع این انقلاب را تصریح میکند و آن را علم هدایت و زمینهساز قیام حضرت و یاری کننده آن حضرت توصیف میکند.و در وجوب یاری رساندن به آن،همانگونه تأکید میکندکه در یاری علم ایرانی،بلکه بیش از آن و وقتش همزمان با خروج سفیانی درماه رجب چند ماه قبل ازظهور حضرت است و پایتختش صنعاست.اما نام رهبر آن، در روایات، معروف به یمنی میباشد.
امام صادق (ع)فرمود:قبل از قیام قائم وقوع پنج علامت حتمی است: یمنی، سفیانی، صیحه آسمانی، کشته شدن نفس زکیه و فرو رفتن در بیابان.و خروج سفیانی و یمنی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز و ترتیب آنها همچون رشته مهره ها پشت سرهم خواهد بود. پریشانی و سختی از هر سو پدید میآید وای بر کسی که با آنها مخالفت و دشمنی کند، در میان علمها، هدایت کنندهتر از علم یمین وجود ندارد،وقتی یمنی قیام کند فروش اسلحه به مردم حرام است. و موقع خروج بسوی او که حق و راه مستقیم است بشتاب.و اگر کسی او را یاری نکند هل آتش خواهد بود،.
امام صادق (ع)فرمود:خروج این سه تن، خراسانی، سفیانی و یمنی در یک سال و یک ماه و یک روز اتفاق میافتد.علم یمنی از همه هدایت کنندهتر است.و از هشام بن حکم نقل شده است که گفت:چون طالب حق خروج کرد به امام صادق (ع)گفته شد: آیا امیدوارید این شخص یمنی باشد؟ حضرت فرمود:خیر، یمنی دوستدار علی است و این شخص از آن حضرت بیزاری میجویدو درهمین روایت آمده است که یمنی و سفیانی همچون دو اسب مسابقه هستند و هریک میکوشد که از دیگری سبقت جوید.
روایات متعددی از اهلبیت علیهم السلام، درباره انقلاب اسلامی یمن ،حتمی بودن وقوع این انقلاب را تصریح میکند و آن را علم هدایت و زمینهساز قیام حضرت و یاری کننده آن حضرت توصیف میکند.و در وجوب یاری رساندن به آن،همانگونه تأکید میکندکه در یاری علم ایرانی،بلکه بیش از آن و وقتش همزمان با خروج سفیانی درماه رجب چند ماه قبل ازظهور حضرت است و پایتختش صنعاست.اما نام رهبر آن، در روایات، معروف به یمنی میباشد.
امام صادق (ع)فرمود:قبل از قیام قائم وقوع پنج علامت حتمی است: یمنی، سفیانی، صیحه آسمانی، کشته شدن نفس زکیه و فرو رفتن در بیابان.و خروج سفیانی و یمنی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز و ترتیب آنها همچون رشته مهره ها پشت سرهم خواهد بود. پریشانی و سختی از هر سو پدید میآید وای بر کسی که با آنها مخالفت و دشمنی کند، در میان علمها، هدایت کنندهتر از علم یمین وجود ندارد،وقتی یمنی قیام کند فروش اسلحه به مردم حرام است. و موقع خروج بسوی او که حق و راه مستقیم است بشتاب.و اگر کسی او را یاری نکند هل آتش خواهد بود،.
امام صادق (ع)فرمود:خروج این سه تن، خراسانی، سفیانی و یمنی در یک سال و یک ماه و یک روز اتفاق میافتد.علم یمنی از همه هدایت کنندهتر است.و از هشام بن حکم نقل شده است که گفت:چون طالب حق خروج کرد به امام صادق (ع)گفته شد: آیا امیدوارید این شخص یمنی باشد؟ حضرت فرمود:خیر، یمنی دوستدار علی است و این شخص از آن حضرت بیزاری میجویدو درهمین روایت آمده است که یمنی و سفیانی همچون دو اسب مسابقه هستند و هریک میکوشد که از دیگری سبقت جوید.
۴:۵۱
.
افتخارات یمن قبل و بعد از اسلام
بنابر تصریح #قرآن و احادیث، اجابت پذیرش دعوت حضرت سلیمان از طرف بلقیس ملکه سباء در یمن، خود گواه روشنی بر پذیرش #یکتاپرستی مردم یمن قبل از ورود اسلام به این سرزمین میباشد.
یمنیها، اولین قومی بودند که دعوت حضرت ابراهیم برای #حج در خانه خدا را اجابت کردند.
كافی شیخ کلینی ج ۴ ص ۲۰۵
محبت #یمن به اهلبیت، بر کسی پوشیده نیست، مردم یمن به دست مبارک امیرالمومنین علیهالسلام به اسلام گرویدند و بیشتر طرفداران حضرت علی از قبیله هَمدان بودند.
الارشاد شیخ مفید ج ۱ ص۶۲
بحارالانوار ج ۲۱ ص ۳۶
گویی چنین مقدرشده بود که مردم یمن، #ایمان آورده به دست امیرمؤمنان علیهالسلام باشند و نه شخص دیگری. البته یمنیها، در دورهی بنیامیه، تحت فشار بودند.
مهاجرین یمنی، تشیع را به شهر #قم در #ایران آوردند و تشیع قم، به برکت اشعریهای یمن است. پیروان و اصحاب خاص پیامبر و امیرالمومنین، ازجمله، اویس قرنی، مالک اشتر نخعی، حجربن عدی، هانی بن عروۀ، کمیل بن زیاد، مقداد و ۳۴ تن از شهدای #کربلا و بخشی از توابین نیز از یمن بودهاند.
اشعریهای قم در ایران و برخی از قبایل #عراق و به ویژه شیعیان خاندان عاملی در #لبنان نیز، اصالتا یمنی هستند.
یمنیها، صاحب #اهدی_الرایات روایات یا هدایتگرترین #پرچم عصر ظهور هستند که باکمک #پرچم_هدایت خراسانی و ایرانیها وسایر نیروهای #جبهه_مقاومت شیعی، علیه سفیانی و یهود و مارقهالروم، وارد نبرد خواهند شد. 
۴:۵۶
اللهم عجل لولیک الفرج
۱۱:۰۶