م

مهدی الامم عجل الله

۱۵۱عضو

1_17640136263.mp3

۳۲:۲۲-۳.۷۱ مگابایت
تلاوت جزء سیزدهم

۱۷:۴۰

1_17640142031.mp3

۴۹:۳۵-۵.۷ مگابایت
ترجمه صوتی جزء ۱۳

۱۷:۴۱

thumnail
undefined میــــــراث الـنـبــــــي undefined
undefined تندخوانی «تحدیر» قــــرآن کـــریم undefined
undefined #جزء_سیزدهم
undefinedقاری: حجة الاسلام سیّــدعلـــی حســینی
قرآن روزی یک صفحه undefined

۱۷:۴۳

undefinedبسم‌الله الرحمن الرحیمundefined  undefinedروزتان منور به نور  قرآنundefined undefinedیک جرعه نور تقدیم شماundefinedالمائدهundefinedلَوْلَا يَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَالْأَحْبَارُ عَن قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَأَكْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَصْنَعُونَundefinedundefinedﭼﺮﺍ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺍﻟﻬﻲ ﻣَﺴﻠﻚ [ ﻭ ﻛﺎﻣﻠﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﻳﻦ ] ﻭ ﻋﺎﻟﻤﺎﻥ ﻳﻬﻮﺩ، ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﮔﻨﺎﻩ ﺁﻟﻮﺩ ﻭ ﺣﺮﺍم ﺧﻮﺍﺭﻱ ﺑﺎﺯﻧﻤﻰﺩﺍﺭﻧﺪ؟ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﺷﺖ ﺍﺳﺖ ﺳﻜﻮﺗﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﭘﻴﺶ ﻣﻰﮔﺮﻓﺘﻨﺪ.(٦٣)undefined
شرح آیه:undefinedundefinedundefinedundefinedحضرت على علیه السلام در اواخر خطبه «قاصعه» مى‌فرماید: خداوند اقوام پیشین را مورد لعن قرار نداد مگر بخاطر ترك امر به معروف و نهى از منكر. خداوند عوام را به خاطر ارتكاب معاصى ودانشمندان را به‌خاطر ترك نهى از منكر لعنت كرد.undefinedundefinedمنظور از «ربّانیون» علماى مسیحى و منظور از «احبار» علماى یهود است.undefinedundefinedامام حسین‌علیه السلام ذیل این آیه فرمود: دلیل سكوت علما و رها كردن امر به معروف و نهى از منكر، یا طمع به منافع ستمگران است و یا ترس از آنان.( که هر دو نکوهیده است)undefinedundefinedآیه‌ى قبل درباره گناهكاران، جمله‌ى «ما كانوا یعملون» را آورد، ولى اینجا درباره‌ى سكوت علما جمله‌ى «ما كانوایصنعون» را بكار مى‌برد. مرحوم فیض كاشانى مى‌گوید: فرق میان «یعملون» و «یصنعون» این است كه صانع، كسى است كه با تجربه و زبر دستى، كارآزموده شده و كار براى او به صورت خصلت و ملكه در آمده باشد.undefinedundefinedمسئولیّت امر به معروف و نهى از منكر، در درجه اوّل متوجّه علماست. «...الربانیون...»undefinedundefinedسكوت و بى‌تفاوتى علما، فراهم کننده زمینه‌ى ترویج فساد است.undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedپس،علماء!به داداسلام برسید!undefinedundefinedمردم! به داد اسلام برسید! undefinedundefined مسئولین! به داداسلام برسید!undefined
بارالهاundefinedما را با قرآن مانوس بدار و با قرآن بمیران.اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهمundefined
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined

۲۰:۲۷

thumnail
صفحه ۴۰۲

۲:۱۵

1_17659344494.mp3

۰۲:۴۹-۲.۵۹ مگابایت
تلاوت صفحه ۴۰۲

۲:۱۵

thumnail
ترجمه صفحه ۴۰۲

۲:۱۶

1_17659370654.mp3

۰۲:۵۳-۲.۶۴ مگابایت
ترجمه صفحه ۴۰۲

۲:۱۶

1_17660003757.pdf

۳.۱۴ مگابایت

تصویر جزء چهاردهم

۲:۱۷

1_17657379034.mp3

۳۱:۵۶-۳.۶۶ مگابایت
تلاوت جزء چهاردهم

۲:۱۷

1_17657389880.mp3

۵۶:۵۳-۶.۵۳ مگابایت
ترجمه صوتی جزء ۱۴

۲:۱۸

undefinedبسم‌الله الرحمن الرحیمundefined  undefinedروزتان منور به نور  قرآنundefined undefinedیک جرعه نور تقدیم شماundefinedإبراهيمundefinedقُل لِّعِبَادِيَ الَّذِينَ آمَنُوا يُقِيمُوا الصَّلَاةَ وَيُنفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَ يَوْمٌ لَّا بَيْعٌ فِيهِ وَلَا خِلَالٌundefined
undefinedﺑﻪ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺆﻣﻨﻢ ﺑﮕﻮ : ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﺮ ﭘﺎ ﺩﺍﺭﻧﺪ ، ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﻭﺯﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﻢ ، ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻭ ﺁﺷﻜﺎﺭ ، ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻛﻨﻨﺪ ، ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺭﻭﺯﻱ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﻪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺳﺘﺪﻱ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ ﭘﻴﻮﻧﺪ ﺩﻭﺳﺘﻲ ﻭ ﺭﻓﺎﻗﺖ .(٣١)undefined
نکته ها:undefinedundefinedundefinedundefinedایمان قلبى كافى نیست، نماز، انفاق و عمل صالح لازم است.undefined
undefined اسلام دین جامع است. رابطه با خدا و كمك به محرومین، در كنار هم و شرط قبولى یكدیگرند.undefined
undefined مورد انفاق، تنها مال نیست، از هر چه داریم باید انفاق كنیم. (چه علم و ثروت، چه آبرو و قدرت) « ممّا رزقناهم»undefined
undefined انفاق باید از رزق خدا یعنى مال حلال باشد، نه از هر مالى كه داشتیم. فرمود: «رزقناهم » و نفرمود «عندكم»undefined
undefined انفاق باید گاهى پنهان و گاهى آشكارا باشد. خمس و زکات آشکارا و صدقات مخفی. «سرّاً و علانیة»undefined
undefined از فرصت‌ها استفاده كنید. «من قبل ان یأتى یوم ...»undefined
undefined اگر دنبال تجارت هستید در دنیا با خدا معامله كنید، زیرا كه در قیامت هیچ دادوستدى نیست. «یومٌ لا بیعٌ فیه»undefined
undefined با پول و پارتى نمى‌توان از عذاب قیامت فرار كرد. «لابیع فیه و لا خلال»undefined
بارالهاundefinedما را با قرآن زنده و مانوس بدار و با قرآن بمیران و با قرآن محشور فرماundefined.اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهمundefined
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined

۲:۵۸

در سوره نحل جزء ۱۴ خداوند میفرماید حضرت ابراهیم ع به تنهایی یک امت بود .بررسی کنیم چرا .آنچه که در قرآن آمده او از نوجوانی برعلیه نظام بت پرستی ایستادگی کرده و ابتدا از خانواده ی خودش شروع کرده و سران نظام کفر استکباری را متوجه ی اشتباه خودشان کرده حالا هر چند به ایمان نیاوردند . در آسما به جهت رسیدن به اهداف توحیدی جستجو کرده و به یقین کامل خدا پرستی رسیده .درنظام خانواده به قسط و عدالت رفتار کرده .تا به رسالت رسیده و کاملا مطیع فرمان خداوند بوده .از دو آزمون احساسی و عواطفی خانواده سربلند بیرون آمده ..و مورد توجه خداوند قرار گرفته .حال چرا خداوند به او گفته به تنهایی یک امت بوده .با توجه به این بررسی‌ها نتیجه می گیریم نظر خداوند همان دین و سیاست بوده که با هم در همه ی مراحل حضرت ابراهیم ع در آن کامل بوده و دین را در دنیا با سیاستی جهادی و حرکتی در اهداف توحیدی به جلو برده و در زمانی کم و کوتاه اهداف بزرگی را به ثمر رسانده .در اینجا راز دین و سیاست در نظام توحیدی از طرف خداوند معرفی و شکل گرفته .نه دین بدون سیاست منظور خداوند است نه سیاست بدون دین .پس هردو باهم باید باشند تا توحید در جامعه شکل جابیفتد . در باره ی این خیلی میشه حرف و حدیث گفت .و نتیجه گرفت .عالمان دانند بیشترشو

۸:۱۶

thumnail
undefined شاه کلید قفل‌های زندگی
نقل است جوانی نزد شيخ حسنعلی نخودكی‌ اصفهانی آمد و گفت: «سه قفل در زندگی‌ام وجود دارد و ۳ كليد از شما می‌خواهم» ...
قفل اول اين است كه دوست دارم يک ازدواج سالم داشته باشم، قفل دوم این است که دوست دارم كارم بركت داشته باشد و قفل سوم اینکه دوست دارم عاقبت بخير شوم.
شيخ نخودكی فرمود: برای قفل اول نمازت را اول وقت بخوان. برای قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان و برای قفل سوم هم نمازت را اول وقت بخوان!
جوان گفت: سه قفل با یک كليد؟!
شيخ نخودكی فرمود: نماز اول وقت «شاه كليد» است.
undefined️ اگه مایل هستید از مطالبزیبا و ناب بهره مند شوید، رویلینک زیر کلیک کنید تا کانال روگم نکنید undefinedundefined ble.ir/join/17NxktexUk ble.ir/join/17NxktexUk

۸:۲۴

thumnail
صفحه ۴۰۳

۵:۰۱

1465327362_-162458009.mp3

۰۳:۲۲-۳.۰۸ مگابایت
تلاوت صفحه ۴۰۳

۵:۰۲

thumnail
ترجمه صفحه ۴۰۳

۵:۰۳

1_17678845711.mp3

۰۳:۲۷-۳.۱۶ مگابایت
ترجمه صفحه ۴۰۳

۵:۰۳

1_17679536489.pdf

۳.۱۶ مگابایت

تصویر جزء پانزدهم

۵:۰۴

1_17673076956.mp3

۵۹:۴۵-۶.۸۶ مگابایت
ترجمه صوتی جزء ۱۵

۵:۰۵