عکس پروفایل صبح قریب/مطالعات آینده ص

صبح قریب/مطالعات آینده

۱۴۲عضو
thumnail
آینده پژوهی استراتژیک چیست؟@mahdidelband_ir

۵:۵۰

An_overview_of_futures_studies.pdf

۹۸۶.۱۶ کیلوبایت

"An overview of futures studies."Wendell Bell@mahdidelband_ir

۱۹:۰۹

undefinedسناریوی استحالهundefinedجنگ نرم فقط مخصوص ایران نیست اما در موضوع ایران، هدف اصلی از این جنگ نرمِ فکرشده و حساب‌شده، استحاله‌ی جمهوری اسلامی ایران و تغییر باطن و سیرت، با حفظ صورت و ظاهر آن است.در چارچوب اهداف جنگ نرمِ دشمن، باقی ماندن نام «جمهوری اسلامی» و حتی حضور یک معمم در رأس آن مهم نیست، مهم آن است که ایران تأمین‌کننده‌ی اهداف آمریکا، صهیونیسم و شبکه‌ی قدرت جهانی باشد.در مورد برنامه‌ریزی که در جنگ نرم برای مسئولان وجود دارد با آنان صحبت کرده و خواهم کرد اما مخاطبان اصلی جنگ نرم مردم به‌ویژه نخبگان، دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان و عناصر فعال هستند.آنها به‌دنبال تأثیرگذاری بر مردم و تغییر طیف وسیعی از باورهای آنان به‌ویژه جوانان و نخبگان هستند که باورهای اعتقادیِ دینی، سیاسی و فرهنگی مردم از جمله این باورها است.مردم ما باورهای اعتقادی درخصوص دین، خانواده، مسئله‌ی «زن و مرد»، استقلال، مقابله با بیگانه، مردم‌سالاری اسلامی و مسائل گوناگون فرهنگی دارند و طرف مقابل تلاش دارد این باورها را دست‌کاری کند و یا تغییر دهد.مردم ما نسبت به رژیم فاسد و مستبد گذشته باورهایی دارند که در جنگ نرم تلاش بر این است تا این گذشته زشت و پلید و سیاه به گذشته‌ای درخشان و زیبا تغییر یابد.آنها می‌خواهند با تغییر باور به گذشته، نتیجه بگیرند که لزومی به وقوع انقلاب اسلامی برای از بین بردن آن گذشته، وجود نداشته است.ایشان تغییر باور به آینده و حال را از دیگر اهداف جنگ نرم دانستند و خاطرنشان کردند: آنها می‌خواهند به جوان امروزی القاء کنند که وضع کنونی کشور مایه‌ی شرمندگی است و رسیدن به پیشرفت در آینده نیز غیرممکن است تا نشاط و تحرک و علم‌آموزی و امید به آینده را از نسل جوان بگیرند.هدف اصلی و نهایی جنگ نرم طراحی‌شده، انحلال درونی و استحاله‌ی داخلی جمهوری اسلامی از طریق تغییر باورها و سست کردن ایمان مردم و به‌ویژه جوانان است.undefinedدیدار رئیس و مدیران سازمان صداوسیما با رهبر انقلاب۱۳۹۴/۷/۲۰@mahdidelband_ir

۱۱:۵۱

thumnail
از نیمه قرن بیستم به این سو ، هابر ماس اصلی ترین چهره ی روشنفکری سیاسی در آلمان بوده است و علت آ« نه فقط نفوذ گسترده ی نوشته های نظری او در عرصه علمی و دانشگاهی، بلکه نیز توجه مداوم و عمیق او به مسایل فرهنگ سیاسی آلمان است. اما در این مجموعه ی مقالات او به جای آنکه استدلالهای عام نظری را برای پرداختن به مسایل آلمان به کار گیرد، ار تاریخ و تجارب خاص آلمان برای استنتاج در مسایل جهانی بهره می جوید. او در این مقالات به پیامدهای ابهام انگیزپدیده ی جهانی شدن با تمام پیچید گیهایش می پردازد. و به ویژه با اذعان به وجوه مثبت ، بر وجوه منفی این پدیده تاکید می کند، به اینکه آیا دموکراسی مبتنی بر رفاه اجتماعی می تواند در دوره ی پساملی و فراسوی مرزهای ملی دوام یابد و بر بحرانهای اجتماعی و زیست محیطی فایق آید، وضع حقوق بشر در این دوره ی جهانی شدن چه خواهد بود.یکی از مقالات نیز به مناقشه مدرنیته و پسا مدرنیته پر داخته، تکوین مفاهیم عقل و عقلانیت در فلسفه و جامعه شناسی مدرن را بررسی می کند.@mahdidelband_ir

۸:۲۸

1_4139512135.Mp3

۰۲:۳۵-۳۰۳.۸۵ کیلوبایت
تاریخچه آینده پژوهی در ۲ دقیقه و ۳۵ ثانیه @mahdidelband_ir

۸:۳۴

thumnail
انتقاد نماینده کنگره از افزایش توقف‌ناپذیر بدهی‌های آمریکا
بایرون دونالدز: undefinedما ۳۲ تریلیون دلار بدهی داریم. با مخارج دولت بایدن، ۱۰ سال دیگر ۵۴ تریلیون دلار بدهی خواهیم داشت که دیوانه‌کننده است.@mahdidelband_ir

۱۳:۴۷

thumnail
دومین همایش انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده @mahdidelband_ir

۱۵:۵۰

thumnail
سومین همایش بین‌المللی افول آمریکا و نظم جدید جهانی@mahdidelband_ir

۱۵:۵۵

thumnail
undefinedگریه های یک کهنه سرباز آمریکایی برای افول آمریکا undefinedپایان رؤیای آمریکایی @mahdidelband_ir

۱۶:۰۳

undefinedجایگاه آینده پژوهی و نقش آن در دانش های گوناگونundefinedنویسندگان:مظاهری ساناز | اورک ناهید
undefinedامروز آینده پژوهی چیزی بیش از یک «مهارت شنودی» است که افراد بر اساس علاقه, تجربه و استعدادشان با درجات مختلفی از موفقیت آن را به کار می گیرند. ناگفته نماند درک و فهم دنیای آینده به معنی پیش گویی دقیق جزئیات آن نیست.توان ما در پیش بینی اغلب رویدادهای آینده بسیار محدود است. با این حال هر قدر که بتوانیم پیش بینی کنیم, برای موفقیت ما در آینده حیاتی است.اگر از روندهای جاری دنیا و آثار احتمالی آن بر زندگی و انتخاب های خود بی خبر باشیم, نمی توانیم هوشمندانه تصمیم بگیریم. بنابراین هدف غایی آینده پژوهی, پیش بینی آینده نیست بلکه تعالی دنیای آینده است. ما فرصتهای زیادی برای شکل بخشیدن به دنیای فردا و تعالی آینده خود در پیش رو داریم و اگر همواره نگاهمان را به آینده بدوزیم, می توانیم جلوی بسیاری از مشکلات بالقوه را بگیریم.دانش نوین آینده پژوهی با اعتقاد به نقش اساسی انسان در شناخت و پی ریزی آینده, قدم به عرصه مطالعات جهانی و علمی نهاده است.کار آینده پژوهان, کشف, خلق و آزمون آینده های ممکن و مطلوب است. هدف آینده پژوهی شناخت دقیق آینده نیست, بلکه کمک به تصمیم گیریهای بهتر امروز برای آینده است.آینده پژوهی, دانش و هنری است که به انسان کمک می کند تا وقایع, فرصت ها و تهدیدهای آینده را به خوبی بشناسد و هوشمندانه از بین آینده های ممکن, باورکردنی و محتمل به انتخاب آینده های مطلوب و مورد نظر بپردازد. آینده پژوهی, مشتمل بر مجموعه تلاش هایی است که با واکاوی منابع, الگوها, و عوامل تغییر, به تجسم آینده های بالقوه و برنامه ریزی برای آنها می پردازد. آینده پژوهی ماهیت بین رشته ای دارد. در دنیای امروز که نرخ سرعت تغییر افزایش چشم گیری کرده است, لزوم درک آینده و تغییر بیش از پیش نمایان گردیده است.@mahdidelband_ir

۱۴:۳۵

thumnail
undefinedبه کانال صبح قریب بپیوندید @mahdidelband_ir

۱۷:۱۴

thumnail
undefinedبه کانال صبح قریب بپیوندید @mahdidelband_ir

۱۳:۳۶

بازارسال شده از آینده نگر

مشاغل ده سال آینده.pdf

۴.۱۳ مگابایت

undefined مشاغل ده سال #آیندهکاری از مدرسه تعالی رویای آیندهوابسته به اندیشکده آصفundefined https://ble.ir/futurist

۱۸:۵۹

undefinedمعنویت و آینده‌ جهان(۱)۱- در دوره رنسانس معنویت و دین به تدریج کنار گذاشته شد؛سرانجام با یک چرخش، بشر به سوی معنویت بازگشت. نتیجه آنکه معنویت از زندگی بشر حذف شدنی نیست. ۲- معنویت می تواند در شکل های مختلف ظهور و بروز داشته باشد و به صورت یک نهاد اجتماعی درآید.قدرت های امروز دنیا هر کدام می کوشند با طراحی فرایندی متفاوت معنویتی را که تأمین کننده منافع و اهداف آنهاست، در جهان ترویج نمایند. ۳- نظام لیبرال سرمایه داری که نیروی بیشتری را در ابعاد سیاسی، اقتصادی و نظامی دارد، سعی می کند، در قلمرو معنویت نیز از اقتدار برتر برخوردار شود. این در حالی است که نظام لیبرال سرمایه داری از پیشینه نیرومند معنوی برخوردار نیست؛ ولی رقبای آن نظیر تمدن اسلامی از سابقه معنوی بیشتر و امتیازات برتری برخوردارند.سرخوردگی از مادیت و تمایل مردم جهان برای بازگشت به سوی معنویت نخبگان نظام لیبرال سرمایه داری را برای تجدید نظر در باب نسبت خود با معنویت ناگزیر می کند. ۴-رویکرد لیبرالیسم به معنویت که تا کنون بر مبنای سکولاریسم استوار بوده، کار سهلی نیست و از همه دشوارتر این است که تمدن اسلامی و برخی تمدن های شرقی به لحاظ معنوی برخوردارتر از لیبرالیسم هستند.۵- یک عامل کلیدی می تواند، این صحنه نامتوازن را که به نفع نظام لیبرال سرمایه داری نیست، دگرگون کند. عامل کلیدی نگرش مردم به ادیان و سنت های کهن معنوی است. اگر مردم این طور فکر کنند که معنویت دینی و سنت های کهن معنوی شکست خورده اند و به یک الگوی جدید معنوی نیاز است، آنگاه نظام لیبرال سرمایه داری می تواند، رقبای خود را شکست خورده و خودش را پیشرو در بازگشت به معنویت قلمداد نماید. بنابراین استراتژی اصلی برای اینکه آینده معنوی جهان به نفع نظام لیبرال سرمایه داری رقم بخورد، تغییر نگرش مردم است.البته مشکل دیگری هم وجود دارد و آن اینکه مردم در پذیرش ایده های تازه با مشکل مواجهه می شوند. اگر تمایلی به معنویت پیدا کنند، ترجیح می دهند به همان معنویت آشنای موجود در منابع فرهنگی خود بازگردند. اگر نظام لیبرال سرمایه داری بخواهد معنویت پیشنهادی خود را در برابر ادیان قرار دهد، از دو جهت به زحمت خواهد افتاد: نخست جلب اعتماد مردم به معنویت لیبرال و ضد دین. دوم متقاعد کردن مردم در این باره که سنت معنوی آنها ناتوان است.undefinedبنابراین مسأله اصلی نظام لیبرال سرمایه داری برای ساختن آینده معنوی جدید دو مورد است. undefinedبدبین کردن مردم به سنت های معنوی ادیان undefinedدیگر جلب اعتماد مردم نسبت به معنویت هماهنگ با ارزش های لیبرال سرمایه داری.undefinedبه کانال صبح قریب بپیوندید https://eitaa.com/mahdidelband_ir
@mahdidelband_ir

۱۴:۲۲

thumnail
undefinedبه کانال صبح قریب بپیوندید https://eitaa.com/mahdidelband_ir
@mahdidelband_ir

۱۹:۴۱