عکس پروفایل مجله ماشین و موتورم

مجله ماشین و موتور

۱۱۷عضو
thumbnail
بلوک سیلندر یا تنهٔ موتور
پوشش میل‌لنگ
پولی پمپ آب/واتر پمپ
پولی میل‌لنگ
پیستون بوش پین پیستون پین پیستون و پین میل‌لنگ رینگ پیستون و بست حلقه‌ای
تسمه پروانه یا تسمهٔ فن
تسمه تایم
تسمه مارپیچ (با نام تسمه دینام نیز شناخته می‌شود

۹:۰۴

thumbnail
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined

۹:۱۰

thumbnail
کانسپت مسحور کننده مرسدس بنز amg vision gran turismo به تعداد محدود undefinedموتور 8 سیلندر با 577 اسب بخار و شتاب 2.8 ثانیه ایبه محل قرار گیری 8 تا خروجی اگزوز این بنز رویایی دقت کنید(بین چراغها)
#مرسدس_بنز

undefined

۱۵:۴۴

thumbnail
استحکامش از ماشین های ما بهترهundefinedundefined

۱۵:۴۴

thumbnail
ایشون ی کارشناس حرفه ای هستن

۱۵:۴۶

thumbnail
واقعا کهundefined

۱۵:۵۱

thumbnail
این ۳تا اشتباهو نکننننننننننن

۱۶:۵۱

thumbnail
تبدیل رانا به ماشین مسافرتی(کمپر)

۷:۲۷

thumbnail
کی میدونست؟undefinedهرکی میدونست بگه

۷:۲۷

دوستان من تصمیم گرفتم که اطلاعاتی مانند قیمت و مشخصات ماشین هارو تو کانال قرار بدم.بگید موافقید یا نه؟؟؟

۷:۳۳

از خودروی رانا شروع میکنیم با تا خودرو های چینی گرانتر میرسیم

۷:۳۵

thumbnail
رانا خودروی سدان خانوادگی ایران خودرو است که تولید آن از سال 91 آغاز شد. رانا در حقیقت همان 206 صندوقدار است که از نظر ظاهری و آپشن کمی تغییر کرده است. رانا با موتور TU5 عرضه می شود که مشخصات آن در زیر قرار داده شده است. ایران خودرو برنامه هایی برای صادرات رانا به کشورهایی نظیر بلاروس نیز دارد. روی رانا گیربکس 5 سرعته خودکار کد BE4 نصب شده است۱۰۸ اسب بخار حداکثر سرعت:۱۸۰کیلومتر بر ساعتحجم موتور:۱۶۰۰ سی سی تنفس طبیعیمزایا و معایب:مصرف سوخت پایینundefined️درهر۱۰۰کیلومتر۶لیترفضای عقب کوچکundefinedموتور قویundefinedطراحی خوبundefinedخدمات پس از فروش گستردهundefinedبرای مشاهده بیشتر کانال را دنبال کنید

۷:۴۱

thumbnail
دنا پلاس توربو 6 دنده: ترکیبی از قدرت، فناوری و ایمنیدنا پلاس توربو 6 دنده یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصولات شرکت ایران‌خودرو است که با بهره‌گیری از موتور توربوشارژ و گیربکس 6 سرعته دستی، تجربه‌ای جدید از رانندگی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این خودرو با داشتن ویژگی‌های مدرن و امکانات رفاهی و ایمنی متعدد، به یکی از محبوب‌ترین سدان‌های بازار ایران تبدیل شده است.
طراحی و ظاهر خارجیدنا پلاس توربو 6 دنده دارای طراحی به‌روز و اسپرتی است که در نگاه اول توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. خطوط بدنه‌ای با طراحی پویا و مدرن، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های LED جلو و عقب، به خودرو ظاهر جذابی می‌بخشند. استفاده از رینگ‌های آلومینیومی و طراحی اسپرت سپرها نیز به این خودرو جلوه‌ای مدرن و قدرتمند می‌دهد.فضای داخل و امکانات رفاهی:کابین دنا پلاس توربو با استفاده از مواد با کیفیت و طراحی ارگونومیک، فضایی راحت و دلپذیر برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم دستی، داشبورد دیجیتال و نمایشگر لمسی بزرگ برای کنترل سیستم‌های چندرسانه‌ای و ناوبری، و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک از جمله امکانات رفاهی این خودرو هستند. فضای داخلی جادار این خودرو، برای خانواده‌ها و سفرهای طولانی بسیار مناسب استدنا پلاس توربو 6 دنده به یک موتور 1.7 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر مجهز است که توان خروجی 150 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن متر را ارائه می‌دهد. این موتور با گیربکس 6 سرعته دستی

۷:۴۳

thumbnail
اهین GL نیز مانند برادر قبلی خود همان پیشرانه معروف M15 توربوشارژ را دارد. پیشرانه M15T از نوع ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپه مجهز به سیستم توربوشارژ بوده که توانایی تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. با توجه به توربوشارژ بودن پیشرانه حساسیت به کیفیت بنزین در این خودرو نیز دیده می‌شودشاهین سایپا که ابتدا رهام نام داشت یک خودروی سدان ملی است که توسط سایپا طراحی و تولید شده است. پلتفرم شاهین با سایر محصولات سایپا متفاوت بوده بر خلاف محصولات قبلی این شرکت بر روی پلتفرم داخلی SP100 سایپا توسعه یافته است. ابتدا شاهین با تیپ G وارد بازار کشور شد که نسخه دستی آن بود اما رفته رفته سر و کله تیپ‌های دیگر شاهین نیز پیدا شد. شاهین GL نسخه ارزان‌تر از شاهین G بوده و تنها تفاوتش با تیپ G نداشتن سانروف است. تاکنون شاهین GL تنها در نمایندگی‌های سایپا عرضه شده و در آینده باید شاهد فروش رسمی آن باشیم. امکانات رفاهی: سانروفundefinedفرمان برقیundefinedمه شکنundefinedکیسه هوا undefinedورود بدون کلیدundefinedدوربین دنده عقبundefinedروکش صندلی چرمیundefinedنشانگر دندهundefinedتهویه مطبوع اتوماتیک undefinedآینه های برقی و تاشوundefined

۷:۴۸

thumbnail
دوباره تحریم‌ها در نیمه اول سال 1397، فرانسوی‌ها خیلی زود از بازار ایران رفتند و مونتاژ پژو 301 که قرار بود در ایکاپ انجام شود، برای همیشه متوقف شد. بعد از این اتفاق تلخ، ایران خودرو توانست حق امتیاز استفاده از پلتفرم پژو 301 را بگیرد. به این ترتیب، ایران خودرو با تغییرات و اصلاحاتی روی پلتفرم PF1 پژوسیتروئن، توانست پلتفرم ملی IKP1 را برای خودش بسازد. اولین خودرویی که با این پلتفرم ساخته شده، خودرو تارا بود که در ابتدا با کد کارخانه‌ای K132 شناخته می‌شد. نسخه اولیه تارا در بهمن 1398 رونمایی اما تولیدش از اواخر سال 1399 شروع شد و نهایتا در مدل 1400 برای اولین‌بار، به بازار آمد. شرکت ایران خودرو برای رعایت استانداردهای ایمنی جدید، از سال 1402 دو آپشن «سنسور نور» و «سنسور باران» را به لیست تجهیزات استاندارد تارا دنده‌ای V1 اضافه کرد. کمتر50%مزایا و معایب:پلتفرم کاملا ایرانیundefinedموتور قدرتمند tu5+(موتورجهش یافته پرشیا)undefinedسنسور نور و بارانundefinedصفحه نمایش لمسیundefinedکمبود امکانات در تیپ قدیمیundefinedکیفیت پایین مونتاژ قطعاتundefinedتعویض نا مناسبن دنده undefined

۷:۵۲

thumbnail
کوییک S، اولین فیس‌لیفت جدی کوییک بود که در سال 1400 به بازار آمد و به لحاظ طراحی و سطح تجهیزات، باید آنرا یک پله بالاتر از کوییک R بدانیم. در قسمت بیرونی خودرو، مهم‌ترین تغییری که در کوییک S رخ داده، جلوپنجره و سپر جدید جلوست. اما سایر جزییات مانند چراغ‌ها، رینگ‌ها و سپر عقب، بدون تغییر باقی مانده‌اند. به محض ورود به کابین کوییک اس، اولین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، تغییر طراحی در پنل دکمه‌های سمت چپ فرمان است که سایپا، پنج دکمه را در آن جای داده که عبارتند از: تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، برف پاک کن عقب، آب‌پاش برف پاک کن عقب، قفل شیشه‌های عقب و صندوق پران. البته این پنل در کوییک G دارای چندین دکمه بیشتر است. اما دومین نکته‌ جدیدی که در کابین کوییک S خودنمایی می‌کند، تغییر صفحه کیلومتر است که دقیقا مشابه ساینا S طراحی شده و ویژگی‌هایی مانند کامپیوتر سفری، نشانگر سنسور عقب، نشانگر وضعیت تعویض دنده و ... در آن وجود دارد. سومین و آخرین نکته مهمی که در کابین کوییک S می‌بینیم، تغییر غربیلک فرمان بوده و بهتر است بگوییم که سایپا، همان غربیلک فرمان کوییک اتومات پلاس را حالا در کابین کوییک S دنده‌ای هم استفاده کرده است. البته مشابه همین نوع فرمان دی‌کات را قبلا هم در کوییک R و ساینا S دیده بودیم. فرمان کوییک S، فاقد دکمه‌های کنترلی (برای تنظیم سیستم صوتی و بلوتوث) بوده چراکه سایپا این دکمه‌ها را فقط بصورت آپشنال نصب می‌کند. در قسمت فنی، سایپا تغییری در پیشرانه نداده و این یعنی کوییک S، با همان موتور قدیمی M15 کوییک معمولی، تحویل خریداران شده ولی با این تفاوت که به «دریچه گاز برقی» مجهز است و استاندارد آلایندگی آن نیز به یورو5 ارتقا یافته. شرکت خودروسازی سایپا از تابستان 1402 و برای رعایت برخی استانداردهای اجباری، کوییک S را به سنسور نور (اتولایت) و سنسور باد تایر (TPMS) مجهز کرد. سپس از اواخر تابستان همان سال نیز سیستم کنترل پایداری (TCS) به همراه سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA) را هم روی کوییک S قرار داد. مظایا و معایب:دریچه گاز برقیundefinedموتور یورو۵undefinedاضافه شدن اپشن های کاربردیundefinedصدای زیاد در بالاتر از دور موتور ۴۰۰۰undefinedکیفیت پایین گیربکسundefinedضعف در سیستم برقیundefined

۷:۵۶

thumbnail
مشخصات فنی اطلس Gدنده ای سال 1402 - 140322 دیدگاه سال
1402-1403
مشاهده تغییرات قیمتنمایش136آگهیمقایسه کنیداولین فیس‌لیفت مهم سایپا کوییک، خودرویی با نام اطلس بود که در اواخر اسفندماه 1402 تحویل آن به مشتریان، در قالب تیپ G آغاز شد. اطلس دقیقا شش سال پس از کوییک متولد شد و علی‌رغم تغییر چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره‌اش که با الهام از پوزه کوسه طراحی شده، اما همچنان می‌توان کوییک درونش را از فاصله ده‌ها متری دید! با صرف‌نظر از طراحی خودرو، مهم‌ترین ویژگی سایپا اطلس را باید در پیشرانه بهبودیافته آن جستوجو کرد. موتور بکار رفته در اطلس، که البته با موتور کوییک GX و ساینا GX نیز یکسان است، با نام M15i شناخته می‌شود و نسخه ارتقایافته همان موتور M15 سایپا بوده و توسط شرکت مگاموتور، توسعه و به تولید نهایی رسیده. موتور M15i نخستین موتور مجهز به تکنولوژی VVT (یا زمانبندی متغیر سوپاپ) در بین موتورهای خانواده سایپاست. همچنین این موتور با افزایش توان و گشتاور به میزان 8 درصد، کاهش مصرف سوخت به میزان 6 درصد و افزایش گشتاور در دورهای پایین به میزان 9 درصد، نسبت به موتور قدیمی M15 هم راندمان قوای محرکه را بهبود داده و هم شتاب‌گیری مناسب‌تری را ایجاد کرده است. طبق اطلاعات رسمی شرکت مگا موتور، موتور جدید M15i که استاندارد یورو5 را داشته و قابلیت ارتقا به یورو6 را هم دارد، تا پایان سال 1402 بیش از 80 درصد قطعاتش، ساخت داخل بوده است. مظایا و معایب:پیشرانه قوی تر نسبت به کوییکundefinedبهبود آپشن ها نسبت به تیپ های کوییکundefinedفضای ۲۸۵ لیتری صندوق عقب undefinedسیستم eshوhsaبه صورت فابریکundefinedمشکلات مونتاژیundefinedموتور ۸ سوپاپundefinedپلتفرم قدیمیundefined

۷:۵۹

thumbnail
تجربه موفق «پارس تندر» که یک فیس‌لیفت بسیار جزیی برای تندر90 بود، خودروی سهند را باید اولین محصول ملی شرکت پارس خودرو بدانیم که برای نخستین‌بار در تابستان 1403 به بازار کشورمان آمد. سهند با پلتفرم ارتقایافته X200 ساخته شده و نسخه به‌روز و پیشرفته‌تر سایناست و در واقع می‌توان آنرا نسخه سدان «اطلس» نیز محسوب کرد. سایپا با تغییراتی که در طراحی، امکانات و مشخصات فنی سهند ایجاد کرده، به دنبال ارائه تجربه‌ای مدرن‌تر و جذاب‌تر برای مشتریانش بوده است. جلوپنجره جدید سهند، با خطوط تیز و چراغ‌های LED به عنوان دیلایت (DRL) جلوه‌ای اسپرت و تهاجمی به خودرو می‌بخشد. چراغ‌های عقب نیز با طراحی به‌روز و استفاده از تکنولوژی LED، نمایی زیبا‌تر به عقب خودرو داده‌اند. رینگ‌های آلیاژی و جزییات کرومی در بدنه به امروزی‌تر شدن خودرو، کمک شایانی کرده است. سهند به موتور بهبودیافته M15i مجهز شده که سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها را داشته و با استاندارد آلایندگی یورو 5 تطابق دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز کمتر از 8 لیتر بوده و آنرا همانند ساینا، در دسته خودروهای اقتصادی قرار می‌دهد. سهند پارس خودرو، در چندین تیپ مختلف ساخته شده که تیپ پایه و در واقع ارزان‌ترین تیپ آن، مدل S است که هم با موتور بنزینی و هم با موتور دوگانه سوز عرضه شده اما به لحاظ آپشن، هیچگونه تفاوتی میان تیپ‌های مختلف سهند S وجود ندارد. مزایا و معایب:مصرف سوخت کمundefinedپیشرانه قوی و مشترک با اطلسundefinedپلتفرم قدیمیundefinedموتور 8سوپاپundefined

۸:۰۱

خودرو های چینی

۸:۰۲

دوستان عزیز و همراهان گرامی بدلیل کمبود دنبال کننده و استقبال کم شما عزیزان کانال مارا در ایتا به نشانیhttps://eitaa.com/danestanimashin

۸:۳۶