عکس پروفایل مجید رضایی | مشاور، مدرس و منتورکوچ سازمان‌های فروشم

مجید رضایی | مشاور، مدرس و منتورکوچ سازمان‌های فروش

۱۷۶عضو
عکس پروفایل مجید رضایی | مشاور، مدرس و منتورکوچ سازمان‌های فروشم
۱۷۶ عضو

مجید رضایی | مشاور، مدرس و منتورکوچ سازمان‌های فروش

بازاریابی و فروش | مدیریت کسب‌وکار | بیزینس کوچینگ

۲ مرداد ۱۴۰۲

undefinedundefined نامه را از زیر در بِنداز تو!مجتبی لشکربلوکی
جوان بودم و در رشته مدیریت صنعتی درس می‌خواندم، اما به مباحث ملی و توسعه کشور علاقه‌مند بودم. پرس و جو کردم، گفتند استادی تازه از آمریکا آمده، جوان است و با سواد و حرف‌های نو دارد؛ برو پیش او. کلاسش را پیدا کردم، بعد از کلاس، پیش او رفتم. به او گفتم که من نیازمند راهنمایی هستم و به این موضوعات علاقه‌مند. به من گفت: «برای آنکه با تو ملاقات کنم برو برنامه‌‌ات برای ۲۵ سال آینده‌ خودت را بنویس و از زیر در نامه را بنداز داخل اتاق. من برنامه ۲۵ ساله‌ات را می‌خوانم و سپس وقت ملاقات می‌دهم.» برایم بسیار تکان‌دهنده بود! ۲۵ ساله آینده!؟ تا حالا اصلا به چنین چیزی فکر نکرده بودم، اما این شرط باعث شد که چنین کنم. نوشتم و زیر در انداختم. خواند و وقت ملاقات داد و راهنمایی‌ام کرد. مسیر تحصیلات من به گونه‌ای پیش رفت که در دوره دکتری، مدیریت توسعه خواندم. آنچه خواندیم، خاطره‌ای بود از دکتر ابراهیم شیخ، که بعدها شد معاون شهردار تهران و اما آن استاد که بود؟ دکتر محمود سریع القلم.
undefinedundefined️تحلیل و تجویز راهبردی: این نحوه کُنش دکتر سریع القلم سه درس و پیام برای همه ما دارد:
۱) کسانی که به فکر توسعه ایران هستند، اول باید خودشان توسعه‌ یافته باشند. به تعبیر خود او، برای توسعه ایران نیازمند یک مجموعه قابل‌قبول از الیت (elite: نخبگان فکری و ابزاری) هستیم. کسانی که قدرت محاسباتی و تعاملاتی بالایی دارند، می‌توانند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری درست انجام دهند، به مناسبات جهانی مسلط هستند و در کل توانمندی‌های شخصی بالایی دارند. او یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی ایران را عدم وجود الیت‌های متشکل، منسجم و موثر می‌داند.
۲) کسانی که به صورت بلندمدت به فکر ایران هستند، اول باید خودشان نگاه و افق بلندمدت داشته باشند. نمی‌شود برای ۱۰ تا ۳۰ سال آینده ایران سخن بگویی اما افق فکری خودت از یک هفته تجاوز نکند. او از دیرباز، «شخصیت ایرانی» را یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی می‌داند. او در یکی از مقاله‌هایش نوشته است: «توسعه، انسان ویژه می‌خواهد. نمی‌توان هم توسعه را خواست و هم نامنظم بود. توسعه‌یافتگی؛ ذهن علمی، شخصیت کاری و انسان مسئولیت‌پذیر و قاعده‌مند می‌خواهد.» ایشان نوشته‌ای دارد به نام سی ویژگی ایران مطلوب. او می‌نویسد: «انسان ایرانی مطلوب، کسی است که مسئولیت کوتاهی‌ها و اشتباهات خود را با صراحت می‌پذیرد، آنقدر قابل پیش‌بینی است که دیگران به او اعتماد می‌کنند، آنقدر نیاز‌های خود را معقول کرده‌ که از دروغ گفتن بی‌نیاز شده است، اگر در قراری یک دقیقه دیر کند از میزبان عذرخواهی می‌کند و محال است آشغالی به زمین بریزد یا به بیرون پرت کند.» در همین چند ویژگی تاکید بر نظم، مسئولیت‌پذیری، قاعده‌مندی و انتقادپذیری را می‌توانید ببیند.
۳) و آموزه سوم و البته مهم‌ترین آموزه: برای معلم بودن، نیازی نیست که شما کلاسِ درس داشته باشید. هر رفتار شما می‌تواند یک درس یا یک کلاسِ درس باشد. او با چنین رفتاری نشان داد که می‌توان و باید «معلم بی‌کلاس» بود. معلمی که برای تربیت روح و اندیشه و شخصیت، دیگر معطل کلاس و تدریس رسمی نیست.
من از معلمان بی کلاس بسیار آموخته ام:
از راننده ای که به من انصاف را آموخت. همکاری که به من یاد داد دقیق باشم. مدیری که باعث شد منظم شوم. پاکبانی که وجدان کاری را به من آموزاند. تعمیرکاری که صداقت را برایم برجسته کرد. سیاست‌مداری که معذرت خواهی کرد و مدرسی که به نادانی اش اعتراف می کرد و یاد گرفتم که اشکال ندارد ندانم و خطا کنم، اشکال اینجاست که به خطا و نادانی خود اعتراف نکنم. معلمان بی کلاس تسهیل گر و کنشگر توسعه اند.
undefinedبا ما همراه باشید در:undefined کانال مجید رضایی undefinedundefinedundefined https://ble.ir/majid_rezaee
به نقل از کانال شخصی مجتبی لشکربلوکی

۱۵:۳۱

۱۵ مرداد ۱۴۰۲

thumnail
برای کسانی که می‌خواهند قهرمان سازمانشان باشند ؛
برنامه توسعه فردی idp چیست؟
برنامه توسعه فردی (individual development plan)، نقشه مسیر شغلی شماست. با استفاده از IDP شما جایگاه فعلی خود را ارزیابی می‌کنید؛ مشخص می‌کنید که در کجا هستید و می‌خواهید به کجا برسید. در برنامه توسعه فردی، افراد مسئولیت یادگیری‌های خود را برعهده دارند و فعالیت‌های کلیدی جهت توسعه مشخص می‌شود.
برنامه توسعه فردی (Individual development plan) یا IDP یک برنامه اجرایی است که برای ارتقا دانش و مهارت‌های یک شخص طراحی و نوشته می‌شود. این برنامه اغلب با برنامه‌ریزی شغلی و فعالیت‌های مربوط به آن همراه است.یک برنامه توسعه فردی چه تفاوتی با برنامه بهبود عملکرد دارد؟
برنامه بهبود عملکرد (performance improvement plan) یا PIP یک سند و مدرک رسمی است که نقاط نامطلوب و ضعیف عملکرد شغلی کارمندان را مشخص کرده و اقدامات لازم برای بهبود آن‌ها را بیان می‌کند. برنامه‌های بهبود عملکرد معمولا به کارمندانی داده می‌شود که عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند. از سوی دیگر برنامه توسعه فردی سندی است که با شناسایی اهداف شغلی و اقداماتی که کارمند می‌تواند برای رسیدن به این اهداف انجام دهد، کارمندان را به رشد و توسعه تشویق می‌کند. برنامه‌های توسعه معمولا به همه افراد درون سازمان داده می‌شود.
در سازمان‌ها یک برنامه توسعه فردی به کارمندان کمک می‌کند تا نقاط قوت و زمینه‌های پیشرفت خود را بهتر درک کنند.در واقع برنامه توسعه فردی به تمام افراد کمک می‌کند تا بهترینِ خودشان باشند.
توسعه فردی آغازی بر تحول سازمانی است، مدیران این موضوع را جدی بگیرند.
با ما همراه شویدhttps://ble.ir/majid_rezaee

۲۲:۳۷

۲۱ مرداد ۱۴۰۲

thumnail

۲:۳۳

۳۰ مرداد ۱۴۰۲

4_5988095643770425576.pdf

۶.۷۱ مگابایت

ایبوک 500 اصطلاح پرکاربرد در دیجیتال مارکتینگ.گردآوری شده توسط یکتانت

۱:۰۴

۴ شهریور ۱۴۰۲

thumnail

۰:۳۷

thumnail

۲۳:۱۳

۷ شهریور ۱۴۰۲

thumnail
undefined اثر مقایسه چیست؟
undefinedدر این تصویر، دو دایره وسط به یک اندازه هستند. اما به نظرمان می‌رسد دایره وسطی سمت راست بزرگتر باشد.
undefinedاگر ما یک دستمان را در آب سرد، و دست دیگرمان را در آب گرم قرار دهیم و پس از حدود ۳۰ ثانیه دو دستمان را وارد آب ولرم کنیم، دستی که در آب سرد بوده است، آب ولرم را گرم احساس کرده و دستی که در آب گرم بوده است، آب ولرم را سرد احساس می‌کند.
undefinedیا هنگامی که یک جعبه سنگین را بلند می‌کنیم و بلافاصله بعد از آن یک جعبه سبک‌تر را بلند می‌کنیم، جعبه دوم به نظرمان سبک‌تر از وزن واقعی آن به نظر می‌رسد.
undefinedعلت چنین برداشت‌های غلطی این است که مغز ما تمایل به سنجش و ارزیابی چیزها بر مبنای مقایسه دارد؛ حتی اگر استانداردهای مشخص و ثابتی برای ارزیابی آن ها وجود داشته باشد. زیرا مقایسه، برای ذهن راحت‌ترین و در دسترس‌ترین راه است.
undefinedاز این اثر در مذاکرات فروش، متقاعدسازی و یا در مصاحبه‌های استخدامی و ارزیابی افراد استفاده می‌شود.بطور مثال فردی که بلافاصله بعد از یک فرد ضعیف مصاحبه می‌شود، ممکن است به دلیل خطای مقایسه بین این دو نفر توسط مصاحبه‌گر، واجد شرایط شناخته شود.
undefinedبا ما همراه باشید در:https://ble.ir/majid_rezaee

۲۰:۱۰

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

در خانواده، سازمان و شرکت‌ها؛تغییرات از پایین به بالا یا از بالا به پایین؟
در آمریکا آزمایشی انجام شد تا ببینند در دوران کودکی باید چه کاری برای تربیت بچه‌ها انجام داد تا در زمان بزرگسالی انسان‌های موفقی بشوند؟
برای این آزمایش سه پارامتر مهم را بررسی کردند:۱.انتخاب اسم بچه۲.کتک زدن بچه۳.کتاب خواندن برای بچه

نتیجه بسیار جالب بود.آن‌هایی که اسم بهتری داشتند در بزرگسالی افراد موفق‌تری بودند.
آن‌هایی که در کودکی کتک خورده بودند هم انسان‌های موفق‌تری از دو گروه دیگر بودند ولی عجیب‌ترین مورد این بود که بر خلاف تصور عموم، کتاب خواندن برای کودکان هیچ تاثیر خاصی بر موفقیتشان در آینده ندارد اما بچه‌هایی که در منزلشان کتاب‌خانه بزرگی داشتند در بزرگسالی بیشتر اهل مطالعه شدند (فارغ از اینکه در کودکی برایشان کتاب خوانده شود یا نخوانده شود!)
خلاصه اینکه از این آزمایش نتیجه گرفتند که اگر می‌خواهید فرزندی داشته باشید که در بزرگسالی انسان موفقی باشد باید براش اسم خوب انتخاب کنید، کتکش بزنید، و در منزلتان هم کتاب زیاد داشته باشید.
نتیجه بسیار عجیب بود و با باورهای چندین ساله کاملا مغایرت داشت بر همین اساس شرایط آزمایش را چندین بار بررسی کردند و دیدند که نه همه چیز درست است و آزمایش خطایی ندارد!
پس علت اصلی ماجرا چه بود؟
بر روی آزمایش عمیق‌تر  شدند تا متوجه علت اصلی ماجرا شوند و حالا به نتایج جالبی رسیدند:
متوجه شدند اکثر والدین بچه‌هایشان را کتک می‌زدند، حتی آن‌هایی که می‌گفتند نه ما اصلا بچه را کتک نمی‌زنیم هم گاهی بچه‌ها را می‌زدندولی دروغ می‌گفتند، از طرفی والدینی که می‌نشستند جلوی یک نفر دیگر و اعتراف می‌کردند که بله ما کتک می‌زنیم صداقت داشتند.
پژوهشگران فهمیدند کتک زدن یا نزدن بچه تاثیری در موفقیت یا عدم موفقیتش ندارد، آن‌هایی که شهامت این را داشتند جلوی یک نفر دیگر بنشینند و صادقانه راجع به کاری که کردند صحبت کنند، بچه‌هایشان هم آدم‌های سالم‌تری شدند و توانستند مسیر درست‌تری را بروند.
بررسی‌ها را بیشتر کردند و متوجه شدند کتاب خواندن برای بچه هم تاثیر خاصی ندارد، آن‌هایی که در منزلشان کتاب‌خانه داشتن، طبیعتا والدین کتاب‌خوانی بودند پس خیلی بهتر می‌دانستند با بچه چجور باید برخورد کرد.
یک سری از والدین هم بودند که خودشان کتاب خوان نبودند اما برای بچه‌هایشان کتاب میخواندند، بچه‌های اینا هم خیلی اهل مطالعه نشدند چون این والدین نه میتوانستند کتاب خوبی پیدا کنند و نه اینکه خودشان بلد بودند!
راجع به اسم هم دیدند آن‌هایی که اسم بهتری برای فرزندانشان انتخاب می‌کردند والدین فرهیخته‌تری بودندطبیعتا آدمی که اهل مطالعه باشد بهتر معنی و مفهوم اسامی را درک می‌کند و می‌تواند انتخاب بهتری داشته باشد.
نکته طلایی این بررسی این بود که:
بچه‌های ما اون چیزی نمیشن که ما دوست داریم  بچه‌های ما چیزی میشن که ما هستیم!
و نکته جالب‌تر اینکه تربیت بچه‌ها به قبل از تولدشان برمی‌گردد، شما باید اول تغییراتی که میخواهید را در خودتان ایجاد کنید تا بچه‌ شما آن مدلی بشود که می‌خواهید.

بچه‌های ما چیزی نمیشن که ما می‌خواهیم، بچه‌های ما چیزی میشن که ما هستیم!
این اصل در خیلی جاها برقرار است در خانواده، سازمان یا سطح کلان مملکت، مثلا کارمندای سازمان شبیه مدیرشون می‌شوند یا مردم یک جامعه از حاکمانشون الگو میگیرن!
پس اگر می‌خواهیم تغییری ایجاد کنیم تا شرایط بهتر شود باید ابتدا راس سازمان را به درستکاری وادار کنیم تا زیر مجموعه‌ها هم درست کار شوند.
در یک سیستم درست بدترین و فاسد ترین افراد هم به درست‌کاری وادار می‌شوند

۲:۳۶

۱۳ شهریور ۱۴۰۲

thumnail

۸:۱۴

۱۷ شهریور ۱۴۰۲

thumnail
#معرفی_کتابشکرگذاری نسخه‌ای تجویزی برای تمام عمر در زندگی و کسب‌وکار

۱۴:۱۹

۱۸ شهریور ۱۴۰۲

thumnail
#پادکست ۱دوبال برای افزایش بهره‌وری در کسب‌وکار.توسعه یا بهبود فردی به معنای شناسایی و آگاهی از استعدادها و همچنین شناختی عمیق از خود می‌باشد. در برخی از نظریه‌ها توسعه فردی در ۸ بُعد تقسیم‌بندی می‌شوند که رشد هر یک از ابعاد، شما را به تعالی و همچنین افزایش پتانسیل‌های نهفته‌تان منجر می‌سازد.افزایش فروش، رشد در زندگی و کسب‌وکار و... از درگاه توسعه و بهبود فردی می‌گذرد.#مجید_رضایی۱۸ شهریور ۱۴۰۲
https://ble.ir/majid_rezaee

۱۵:۵۱

۲۲ شهریور ۱۴۰۲

thumnail
یه #معرفی_فیلم دیگه...سینما پارادیزو محصول کشور ایتالیا که کلی اسکار درو کرد و چقدر زیبا زندگی رو به تصویر میکشه...صرف نظر از لذتی که از دیدن این فیلم خواهید برد با مفاهیم بسیار مهمی مثل دوستی، ارتباط موثر، هدف‌گذاری و مهمتر، اجرای منتورینگ را در طی مدت زمان فیلم مشاهده خواهید کرد.راه‌ها پیدا خواهند شد اگر تو بدنبال هدفی باشی.رفقا فیلم رو ببینید و من رو با ارسال نظراتتون خوشحال کنید undefinedundefined

۹:۵۱

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

undefinedایران ملت موزائیکی، موزائیک بعدی چیست؟ مجتبی لشکربلوکی
استاد برجسته فرهنگ و تمدنی ایرانی، دکتر محمد‌علی اسلامی نُدوشن تعبیر و نوشته جالبی در مورد ایران دارد: ما ملتِ «موزائیک» هستیم، یعنی از ذره ذره‌های حوادث، ماهیت یافته‌ایم. زمانی «ابرقدرت» بوده‌ایم و زمانی دیگر فروافتاده و زیر دست. در سرزمینی زندگی کرده‌ایم که به قول حافظ «رباط دو در» بوده. [کاروانسرا که دری برای ورود و دری برای خروج دارد به معنی تغییرپذیری، عدم ثبات، ورود و خروج بسیار] درجه‌ حرارت هوا از مکانی به مکانی و از فصلی به فصلی، تا پنجاه درجه تفاوت می‌کرده، تَرسالی یا خشکسالی می‌توانسته است شبحی از بهشت یا دوزخ را در برابرِ ما نهد. یک روز همه چیز بوده و روز دیگر می‌توانسته است هیچ چیز نباشد. اندیشه‌ها و معتقدات بر حسبِ عوارضِ بیرونی و «مَنویّاتِ» فرمانروایان رنگ به رنگ می‌شده.
ما از رسوب تاریخ سر برآورده‌ایم، در دست تندبادها به جلو رانده شده‌ایم و بخشِ عمده‌ استعداد و تلاشِ ما در این راه به کار افتاده که موجودیتِ خود را نگه داریم. بنابراین آنچه در ما عیب گرفته شده، از نوع تَذَبذُب [دو دلی و ناپایداری و حزب باد بودن]، تقیّه، افراط و تفریط، تک‌روی، بیراهه‌جویی، اکنون‌بینی [بی‌توجهی به آینده]، کم‌توجهی به منطق؛ بدانیم که اینها کم و بیش زائیده‌ مقتضیات [تاریخی و جغرافیایی] بوده‌اند، پس برای تصحیح یا تعدیلِ آنها باید مقتضیاتِ تغییرپذیر را تغییر داد. یکی از عوامل عمده‌ای که همواره در چگونگیِ سِیرِ تاریخیِ ایران اثر داشته، جغرافیاست؛ یعنی ما در میانِ دو موجِ شرق و غرب قرار داشته‌ایم.
[اما] اکنون دنیا رو به راهی دارد که بعضی از عوارضِ فیزیکی به دستِ بشر قابل‌تغییر شده‌اند، به همراه آنها روحیه‌ها نیز می‌توانند تأثیرپذیر از مقتضیاتِ تازه گردند. (به نقل از کانال سخنرانی‌ها)
undefinedundefined️تحلیل و تجویز راهبردی: سه درس عمیق در این نوشته دکتر محمد اسلامی ندوشن (ادیب، حقوق‌دان و ایران‌پژوه) هست که قابل‌تامل است: درس اول: اگر امروز ایران و ایرانی چنین شده است، رسوب تاریخ و جغرافیاست. تا به حال جاهایی که موزائیک می‌کنند را دیده‌اید؟ موزاییک‌ها دانه به دانه چیده می‌شوند و جلو می‌روند. سرگذشت ایران نیز چنین است. هر سالی که گذشته، هر جنگی که رخ داده، هر شاهی که به تخت نشسته، هر شاهی که از تخت به زیر کشیده شده، هر چپاولی که شده‌ایم یا کرده‌ایم، هر کدام از این‌ها موزائیکی به دیگر موزائیک‌ها اضافه کرده است. تاریخ و جغرافیا (از جغرافیای سیاسی بگیر تا جغرافیای طبیعی تا مذهبی) در ما رسوب کرده‌اند. شرح مفصل اینکه چگونه تاریخ و جغرافیا بر جان و روان ایرانی نشسته و سپس در توسعه‌نیافتگی ما خود را نشان داده در کتاب «چرا عقب ماندیم و چگونه پیشرفت کنیم» [نسخه صوتی کتاب را اینجا گوش کنید] آمده است.  درس دوم: خصلت‌های منفی ایرانیان از جمله کوتاه‌نگری، حزب باد بودن و پنهان‌کاری زائیده‌ تاریخ و جغرافیای ما بوده‌اند. ایراد از ذات ما نیست. این‌ها تغییر‌پذیرند. درس سوم: در دنیا چیزهایی را می‌شود تغییر داد و چیزهایی را نه. دکتر ندوشن دست می‌گذارد روی فاکتورهای تغییرپذیر و می‌گوید برای تصحیح یا تعدیلِ وضعیت امروزین باید مقتضیاتِ تغییرپذیر را تغییر داد. درست است که تاریخ و جغرافیا بر ما موثر بوده و هست، اما قفل‌شدگی به تاریخ و جبر جغرافیا نداریم. می‌توان و باید مسیر دیگری را رقم زد.
چه ظرفیت‌هایی پیش روی ما هست؟ بگذارید با یک جمله بامزه و غیرمنتظره از لی کوان یو معمار و بنیان‌گذار سنگاپور مدرن شروع کنم: لی کوان یو، بنیان‌گذار سنگاپور مدرن: «کولر برای ما سنگاپوری‌ها مهم‌ترین اختراع بود، شاید یکی از اختراعات برجسته کل تاریخ. کولر با ایجاد امکان توسعه در مناطق استوایی، ماهیت تمدن را تغییر داد. بدون کولر فقط در ساعات اولیه صبح یا در هنگام غروب می‌توانید کار کنید. اولین کاری که من با نخست‌وزیری انجام دادم نصب تهویه مطبوع در ساختمان‌ها بود. این کلید کاراییِ بخش دولتی بود.»
یکی از آن مقتضیات تغییرپذیری که دکتر ندوشن می‌گوید، استفاده از فناوری به ویژه فناوری‌های سیستم‌ساز یا نهادساز است. دنیا اکنون تکنولوژی‌های متعددی اعم از ساخت و تولید، ارتباط و اطلاعات، پزشکی و کشاورزی در اختیار ما گذاشته. استفاده هوشمندانه از این‌ها می‌تواند منجر به افزایش کارایی، بهینگی تخصیص منابع، شفافیت و فسادستیزی شود و گرامر زندگی جمعی ما را تغییر دهد و پس از مدتی خصلت‌هایی مانند عدم شفافیت، چندلایگی، پنهان‌کاری، کوتاه‌مدت‌نگری و ... نیز تغییر می‌کند. فناوری مرز ناممکن‌ها را به صورت پیوسته به عقب می‌راند. ما محکوم به ادامه تاریخ و جبر جغرافیا نیستیم. به شرط آن که حسرت پارامترهای تغییرناپذیر را رها کنیم و بر پارامترهای تغییرپذیر متمرکز شویم.
به نقل از مجتبی لشکربلوکی

۱۱:۴۱

۲۹ شهریور ۱۴۰۲

thumnail
#معرفی_فیلمسریال روانکاو

۷:۱۵

۷ مهر ۱۴۰۲

thumnail

۶:۰۴

۱۴ مهر ۱۴۰۲

thumnail
نیاز به تخصص و تجربه ویژه: وقتی مدیر تخصص یا تجربه در یک زمینه خاص ندارد، مشاور کسب‌وکار می‌تواند با ارائه دانش و راهنمایی در زمینه‌های مورد نیاز، به مدیر کمک کند.
مواجهه با مسائل پیچیده: زمانی که مدیر با مسائل پیچیده و چالش‌برانگیزی در مورد مدیریت کسب‌وکار روبه‌رو می‌شود و احتمال اشتباه زیاد است، مشاور می‌تواند به تحلیل مسائل و ارائه راه‌حل‌های مناسب کمک کند.
نیاز به نقد و تجزیه و تحلیل مستقل: مشاور کسب‌وکار می‌تواند به مدیر ارائه بازخورد مستقل و بدون تعارف کند و به او کمک کند تا تصمیمات بهتری اتخاذ کند.
تغییرات سریع در صنعت یا بازار: وقتی که صنعت یا بازار به سرعت تغییر می‌کند و مدیر نیاز به به‌روزرسانی دانش و استراتژی‌های خود دارد، مشاور کسب‌وکار می‌تواند به او در تطابق با تغییرات کمک کند.
کمبود زمان و منابع: مدیران ممکن است به دلیل مشغله زیاد و کمبود منابع (مالی، انسانی و زمان) نتوانند به بهبود و رشد کسب‌وکار خود بپردازند. در این موارد، مشاور کسب‌وکار می‌تواند به تخصیص منابع بهینه و مدیریت وقت کمک کند.
در نهایت، استفاده از مشاور کسب‌وکار وابسته به نیازها و چالش‌های خاص مدیر و وضعیت کسب‌وکار ایشان است.

۱۸:۳۰

۲۱ مهر ۱۴۰۲

thumnail
undefinedیک فروشنده عمومی برای انتخاب محصولی جهت عرضه در بازار بایستی چه معیارهایی را برای فروش بهتر و بیشتر در نظر بگیرد؟
undefinedتقاضا و نیاز بازار: بررسی نیازها و تقاضای موجود در بازار برای محصولات مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا محصولاتی انتخاب کنید که دارای تقاضا بالا و بازار پرمخاطب هستند.
undefinedرقبا و محیط رقابتی: بررسی رقبا و میزان رقابت در بازار نیز بسیار مهم است. انتخاب محصولاتی که در بازار با کمترین رقابت حضور دارند یا دارای تفاوت‌های منحصر به فرد هستند، می‌تواند به شما کمک کند تا در فروش موفق‌تری داشته باشید.
undefinedمیزان مارجین سود: بررسی میزان سودی که می‌توانید از هر محصول به دست آورید مهم است. محصولاتی که مارجین سود بالایی دارند می‌توانند به شما کمک کنند کارمزد بیشتری به دست آورید.
undefinedشناخت مشتریان: شناخت دقیق مشتریان هدف و نیازهای آنها می‌تواند به شما کمک کند تا محصولات مناسبی انتخاب کنید. انطباق محصولات با نیازهای مشتریان می‌تواند فروش را افزایش دهد.
undefinedمهارت‌ها و تخصص: بررسی مهارت‌ها و تخصص‌های خود نیز مهم است. انتخاب محصولاتی که به خوبی می‌توانید آنها را بازاریابی کنید و به مشتریان ارائه دهید، می‌تواند به شما کمک کند تا موفق شوید.
undefinedسازگاری با علایق و ارزش‌ها: انتخاب محصولاتی که با ارزش‌ها و علایق شما سازگار هستند، می‌تواند باعث افزایش انگیزه و تعهد شما به فروش آنها شود.
undefinedمدیریت زمان و تعهد: انتخاب محصولاتی که با توانایی مدیریت زمان و تعهد شما سازگار هستند، می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر و بیشتر فروش کنید.
undefinedپشتیبانی و خدمات پس از فروش: بخش دیگر که در انتخاب محصولات بسیار مهم می‌باشد، خدمات پس از فروش و پشتیبانی مشتریان است. اطمینان حاصل کردن از ارائه خدمات با کیفیت پس از فروش می‌تواند به شما در جلب و نگه‌داری مشتریان کمک کند.
undefinedزود یا دیرفروش: محصول انتخابی شما طبق فرآیندهای تجربی چقدر زمان می‌برد تا به فروش برسد؟! در اصطلاح جز زودفروش ها است یا دیرفروش‌ها
به عنوان یک فروشنده عمومی، ترکیب مناسبی از این معیارها را باید در نظر بگیرید تا محصولاتی را انتخاب کنید که بهترین عملکرد را دارند و برای شما کارمزد بیشتری ایجاد می‌کنند. همچنین، نباید فراموش کنید که با تحقیق و تجربه شخصی، می‌توانید این معیارها را بهتر به نیازها و شرایط خود تطبیق دهید.#مجید_رضایی۲۱ مهر ۱۴۰۲

۱۶:۲۸

۲۲ مهر ۱۴۰۲

thumnail

۰:۴۵

۲۳ مهر ۱۴۰۲

thumnail
undefinedسرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی
ایالات‌متحده با اختلاف بالایی، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی را دارد و چین، انگلستان، اسرائیل و کانادا در رتبه‌های بعدی هستند.

۷:۲۱

۳۰ آذر ۱۴۰۲

thumnail

۸:۲۶