۷:۵۴
۷:۵۵
با عرض سلام و ارادت خدمت خواهران بزرگوارمیادآوری جلسه امروز سه شنبه ساعت برگزاری ۱۴ تا ۱۶ بعدازظهرلینک ورود به کلاس:
https://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-ghoran6
https://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-ghoran6
۱۰:۲۴
recording۲۰۲۴-۱۱-۱۲ ۱۴-۱۳-۲۰.m4a
۰۱:۴۸:۱۰-۱۰۲.۴۸ مگابایت
۱۳:۵۳
تدبر مکی. مجازی. بهار ۱۴۰۳. مدرسه تدبر
السّلام علیک حین تَقرَءُ و تُبَیِّن با قرآن میدان داری کن! جلسات هم اندیشی پیرامون ارائه کتب روشهای تدبر نشست اول: غبار روبی آیینه ها چگونگی ارائه کتاب روشهای تفکر ( جلد دوم) صرفا مجازی دوشنبه، ۲۱ آبان ماه توصیه شده به همه مربیان تدبر به ویژه مربیان کتاب روشهای تفکر پاسخ به مسائل مربیان کتاب روشهای تفکر بر اساس محتوای جلسات ارتقای مربیان قبلی سرکار خانم پسیان ( به نمایندگی از کارگروه کتاب) ساعت ۱۸:۰۰ تا ۱۸:۴۵ هم اندیشی راجع به مسائل موجود در ارائه کتاب و انتقال تجربیات عملی در این زمینه آقای دژبخش ( به نمایندگی از مربیان کتاب) ساعت ۱۸:۴۵ تا ۱۹:۴۵ اعلام برنامه های آتی کارگروه در جهت تقویت ارائه مربیان کتاب سرکار خانم پسیان ساعت ۱۹:۴۵ تا ۲۰:۰۰ پیوند پخش مجازی: https://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/madresetadabor1 برای اطلاع از سایر جلسات طرح ارتقای مربیان و دسترسی به محتوا ی جلسات فرم زیر را تکمیل نمایید : https://formafzar.com/form/i03ws شناسه پاسخگو: @m_khoshakhlagh #ارتقای_مربیان_۰۳ #طرح_قسورة
دوستان بزرگوار عنایت به پرکردن فرم داشته باشید.
۱۰:۰۶
سلام و ارادتتمرین این هفته مشخص کردن سه مورد زیر:۱- موضوع محوری سور الر
نکته:موضوع محوری موضوعی است که همه موضوعات سوره به نحوی با آن موضوع ارتباط دارند.
2- مشخص کردن آسیب مخاطب در سورههای مورد نظر
نکته:آسیب ها را می توانید با توجه به ساختار وجودی جریان باطل تشخیص دهید.
۳.غرض سوره ها
نکته:موضوع محوری موضوعی است که همه موضوعات سوره به نحوی با آن موضوع ارتباط دارند.
2- مشخص کردن آسیب مخاطب در سورههای مورد نظر
نکته:آسیب ها را می توانید با توجه به ساختار وجودی جریان باطل تشخیص دهید.
۳.غرض سوره ها
۱۰:۳۱
بازارسال شده از نسل توحیدی 🕋
Z13+Ra'ad.mp3
۱.۳۵ مگابایت
۵:۵۷
فراخوان همکارییا فاطر مدرسه تدبر جهت تکمیل محتواهای سایت ، نیازمند بزرگوارانی است که در بارگزاری پاورپوینت ها به قالب های جدید کمک رسانند.
این پاورپوینت ها برای کتاب های روش های تدبر ۱ تا ۱۰ مدنظر است که غالبا از قبل تولید شده اند
چنانچه عزیزانی تمایل به این همکاری را دارند نهایتا تا آخر همین هفته(۳ آذرماه) به بنده اطلاع دهند@m_khoshakhlaghبسیار سپاسگزارم
این پاورپوینت ها برای کتاب های روش های تدبر ۱ تا ۱۰ مدنظر است که غالبا از قبل تولید شده اند
چنانچه عزیزانی تمایل به این همکاری را دارند نهایتا تا آخر همین هفته(۳ آذرماه) به بنده اطلاع دهند@m_khoshakhlaghبسیار سپاسگزارم
۸:۵۳
recording۲۰۲۴-۱۱-۱۹ ۱۴-۱۲-۳۷.m4a
۰۱:۵۲:۴۶-۱۰۶.۸۴ مگابایت
۱۲:۴۱
با عرض سلام و ارادت خدمت خواهران بزرگوارمیادآوری جلسه امروز سه شنبه ساعت برگزاری ۱۴ تا ۱۶ بعدازظهرلینک ورود به کلاس:
https://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-ghoran6
https://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-ghoran6
۱۰:۱۲
با عرض سلام و ارادت خدمت خواهران بزرگوارمیادآوری جلسه امروز سه شنبه ساعت برگزاری ۱۴ تا ۱۶ بعدازظهرلینک ورود به کلاس:
https://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-ghoran6
https://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-ghoran6
۱۰:۳۳
با عرض سلام و ارادت خدمت خواهران بزرگوارمیادآوری جلسه امروز سه شنبه ساعت برگزاری ۱۴ تا ۱۶ بعدازظهرلینک ورود به کلاس:
https://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-ghoran6
https://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-ghoran6
۱۰:۲۸
تجربه یک دوستبه نظرم جالبه
سلام و رحمت و نور
بنظرم چیزی که در کلاسهای تدبر برای مربی مهمه اینکه بتونه برای دانشجویان این حوزه این مطلب رو جا بندازه که مهم در این مسیر رها نکردن و ادامه دادن است حتی اگه متوجه نمی شه و براشون دشواره، فقط کتاب و سوره ها رو بخوندن و رد شن. چون در این صورت هم انس ایجاد می شود و هم فهم کتابهای تدبری سطح پایین تر در ترمهای بالاتر حاصل می شود ان شاء الله.
چیزی که شما دو بزرگوار می فرمایید رو منم با گوشت و پوست و وجودم لمس کردم و در ترم اول و دوم گیج و ترم سوم هنگ بودم و برایم کتابها نامفهوم بود و مشکل و سخت. طوری شد که حتی بی میلی و رغبتی در من حاصل شد... اما چیزی که برام جالب بود در تمام این سه ترم مربی ها می گفتند مهم نیست بخونید و رد شید حتی اگر نمی فهمید، توقف نکنید و نمانید.
تا اینکه الان که ترم چهارم، تدبر سوره ای هستم یکی یکی داره برایم این سختی ها و نفهمیدن ها باز و شیرین و قابل فهم میشه. همیشه تو ترم سوم، تدبر کلمه ای با خودم میگفتم یعنی چی اینقدر به کلمه پرداختن و اینکه این حجم از کار و ارتباط و دانستن کلمات به چه دردم می خوره؟!!! و بی رغبت بودم کلی... اما رهایش نکردم.
و همین ادامه دادن و رها نکردن با تمام نفهمیدن ها و بار سنگینی که روی دوشم احساس میکردم باعث شد که بسیاری از آنچه که در ترمهای گذشته نفهمیده بودم را بفهمم و یکی یکی آنها برایم باز شود.منی که از کلمه و معنا و ارتباط آنها فراری بودم الان تازه برام اهمیت و ارزش دانستن کلمات و تدبر کلمه ای باز شده و با میل و اشتیاق خودم به قرآن واژه و معانی کلمات رجوع میکنم و تازه می فهمم سختی کتابها برای چی بوده.
بنظرم اگه مربیان عزیز فقط بتونن این استمرار و مداومت رو که استاد هم خیلی به آن تاکید دارند رو برای ما دانشجویان جا بیندازند همه چیز خودش به مرور زمان اتفاق می افته و تمام قفلها و سختی ها و ندانستن ها بالاخره گشوده می شود به لطف الهی و خود سوره ها و کتابهای تدبر.
یک نکتهی دیگری هم که هست و قبلا استاد فرموده بودند اینکه که: کتابهای نوشته شده فهم قرآن در دبیرستان جبران کنندهی این حالت افراد است. میشه از آنها هم کمک گرفت و استفاده نمود.
ان شاء الله که عالم پر از نور قرآن شود و این انس و نیاز در همهی ما انسانها روز به روز فعال تر و روشن تر و پر جلوه تر شود.اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام و رحمت و نور
بنظرم چیزی که در کلاسهای تدبر برای مربی مهمه اینکه بتونه برای دانشجویان این حوزه این مطلب رو جا بندازه که مهم در این مسیر رها نکردن و ادامه دادن است حتی اگه متوجه نمی شه و براشون دشواره، فقط کتاب و سوره ها رو بخوندن و رد شن. چون در این صورت هم انس ایجاد می شود و هم فهم کتابهای تدبری سطح پایین تر در ترمهای بالاتر حاصل می شود ان شاء الله.
چیزی که شما دو بزرگوار می فرمایید رو منم با گوشت و پوست و وجودم لمس کردم و در ترم اول و دوم گیج و ترم سوم هنگ بودم و برایم کتابها نامفهوم بود و مشکل و سخت. طوری شد که حتی بی میلی و رغبتی در من حاصل شد... اما چیزی که برام جالب بود در تمام این سه ترم مربی ها می گفتند مهم نیست بخونید و رد شید حتی اگر نمی فهمید، توقف نکنید و نمانید.
تا اینکه الان که ترم چهارم، تدبر سوره ای هستم یکی یکی داره برایم این سختی ها و نفهمیدن ها باز و شیرین و قابل فهم میشه. همیشه تو ترم سوم، تدبر کلمه ای با خودم میگفتم یعنی چی اینقدر به کلمه پرداختن و اینکه این حجم از کار و ارتباط و دانستن کلمات به چه دردم می خوره؟!!! و بی رغبت بودم کلی... اما رهایش نکردم.
و همین ادامه دادن و رها نکردن با تمام نفهمیدن ها و بار سنگینی که روی دوشم احساس میکردم باعث شد که بسیاری از آنچه که در ترمهای گذشته نفهمیده بودم را بفهمم و یکی یکی آنها برایم باز شود.منی که از کلمه و معنا و ارتباط آنها فراری بودم الان تازه برام اهمیت و ارزش دانستن کلمات و تدبر کلمه ای باز شده و با میل و اشتیاق خودم به قرآن واژه و معانی کلمات رجوع میکنم و تازه می فهمم سختی کتابها برای چی بوده.
بنظرم اگه مربیان عزیز فقط بتونن این استمرار و مداومت رو که استاد هم خیلی به آن تاکید دارند رو برای ما دانشجویان جا بیندازند همه چیز خودش به مرور زمان اتفاق می افته و تمام قفلها و سختی ها و ندانستن ها بالاخره گشوده می شود به لطف الهی و خود سوره ها و کتابهای تدبر.
یک نکتهی دیگری هم که هست و قبلا استاد فرموده بودند اینکه که: کتابهای نوشته شده فهم قرآن در دبیرستان جبران کنندهی این حالت افراد است. میشه از آنها هم کمک گرفت و استفاده نمود.
ان شاء الله که عالم پر از نور قرآن شود و این انس و نیاز در همهی ما انسانها روز به روز فعال تر و روشن تر و پر جلوه تر شود.اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
۱۶:۳۷
سلام و احترامتمرین این هفته:دوستان عزیز آیات سوره شعراء رو تا جایی که می توانند موضوع نویسی کنند (لطفا به صورت جدول باشد)
۱۸:۴۶
با عرض سلام و ارادت خدمت خواهران بزرگوارمیادآوری جلسه امروز سه شنبه ساعت برگزاری ۱۴ تا ۱۶ بعدازظهرلینک ورود به کلاس:
https://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-ghoran6
https://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-ghoran6
۱۰:۳۸
بازارسال شده از کادر تدبر مجمع مدارس
بسته بازخوانی سوره ها بر اساس ساختار وجودی انسان ( ذیل درس هفتم کتاب تدبر مکی)
بخش اول: جایگاه بازخوانی سوره ها بر اساس ساختار وجودی انسان و ضرورت آن در تدبر مکی چیست؟
بخش دوم: یادآوری جریان شناسی سوره ها در تدبر سوره ای و مشاهده آن در سوره مبارکه حجر
بخش سوم: یادآوری مولفه های چرخه ساختار انسان و بازخوانی سوره حجر بر اساس آن
بخش چهارم: دستاوردهای بازخوانی یک سوره بر اساس ساختار وجودی انسان و انواع گزاره های استخراجی بر اساس آن
بخش اول: جایگاه بازخوانی سوره ها بر اساس ساختار وجودی انسان و ضرورت آن در تدبر مکی چیست؟
بخش دوم: یادآوری جریان شناسی سوره ها در تدبر سوره ای و مشاهده آن در سوره مبارکه حجر
بخش سوم: یادآوری مولفه های چرخه ساختار انسان و بازخوانی سوره حجر بر اساس آن
بخش چهارم: دستاوردهای بازخوانی یک سوره بر اساس ساختار وجودی انسان و انواع گزاره های استخراجی بر اساس آن
۱۲:۳۳
بازارسال شده از H.salmani
۱۲:۳۳
بازارسال شده از H.salmani
۱۲:۳۳
بازارسال شده از H.salmani
۱۲:۳۳
بازارسال شده از H.salmani
۱۲:۳۳