.:یا حیّ و یا قیّوم:.
*صلای مادر*
سفره ای از ادعیه حضرت صدّیقه طاهره سلام الله علیها
روز سوم: دعای حیات طیبه
از ادعیه توصیه شده به قرآن آموزان دوره تدبر قرآن به قرآن
سرکار خانم پسیان
سه شنبه ۲۷ آبان ماه
بعد از نماز جماعت ظهر و عصر
مدرسه قرآن، طبقه اول
#صحیفه_فاطمیه#تدبر_قرآن_به_قرآن#ایام_فاطمیه
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
کانال آرشیو صوت و فایل کارگاه ها و جلسات مدرسه اولوا الالباب:https://ble.ir/arshivkarghahtadabbor
#صحیفه_فاطمیه#تدبر_قرآن_به_قرآن#ایام_فاطمیه
۱۸:۳۷
.:یا حیّ و یا قیّوم:.
*صلای مادر*
سفره ای از ادعیه حضرت صدّیقه طاهره سلام الله علیها
روز چهارم: دعای تعقیبات نمازهای یومیه
از ادعیه توصیه شده به قرآن آموزان دوره تدبر مکی
سرکار خانم خوش اخلاق
چهارشنبه ۲۸ آبان ماه
بعد از نماز جماعت ظهر و عصر
مدرسه قرآن، طبقه اول
#صحیفه_فاطمیه#تدبر_مکی#ایام_فاطمیه
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
کانال آرشیو صوت و فایل کارگاه ها و جلسات مدرسه اولوا الالباب:https://ble.ir/arshivkarghahtadabbor
#صحیفه_فاطمیه#تدبر_مکی#ایام_فاطمیه
۱۵:۲۹
.:یا فاطر:.
*صلای مادر*
سفره ای از ادعیه حضرت صدّیقه طاهره سلام الله علیها
استاد اخوت
پنجشنبه ۲۹ آبان ماه
بعد از نماز جماعت ظهر و عصر
*حضوری
مدرسه قرآن
https://nshn.ir/d8sbvhmX0xOLDS
*صوت جلساتhttps://ble.ir/arshivkarghahtadabbor
#صحیفه_فاطمیه#ایام_فاطمیه
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
https://nshn.ir/d8sbvhmX0xOLDS
#صحیفه_فاطمیه#ایام_فاطمیه
۴:۴۳
.:یا حیّ و یا قیّوم:.
*صلای مادر*
سفره ای از ادعیه حضرت صدّیقه طاهره سلام الله علیها
روز ششم: دعای پنج کلمه
از ادعیه توصیه شده به قرآن آموزان دوره تدبر کلمه ای
سرکار خانم خوش اخلاق
شنبه ۱ آذرماه
بعد از نماز جماعت ظهر و عصر
مدرسه قرآن، طبقه اول
#صحیفه_فاطمیه#تدبر_کلمه_ای#ایام_فاطمیه
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
کانال آرشیو صوت و فایل کارگاه ها و جلسات مدرسه اولوا الالباب:https://ble.ir/arshivkarghahtadabbor
#صحیفه_فاطمیه#تدبر_کلمه_ای#ایام_فاطمیه
۱۴:۲۹
.:یا حیّ و یا قیّوم:.
*صلای مادر*
سفره ای از ادعیه حضرت صدّیقه طاهره سلام الله علیها
روز هفتم: ادعیه ایام هفته
از ادعیه توصیه شده به قرآن آموزان دوره روش های تفکر در قرآن
سرکار خانم صاحبی
یکشنبه ۲ آذرماه
بعد از نماز جماعت ظهر و عصر
مدرسه قرآن، طبقه اول
#صحیفه_فاطمیه#روش_های_تفکر#ایام_فاطمیه
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
کانال آرشیو صوت و فایل کارگاه ها و جلسات مدرسه اولوا الالباب:https://ble.ir/arshivkarghahtadabbor
#صحیفه_فاطمیه#روش_های_تفکر#ایام_فاطمیه
۱۵:۵۵
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله ربّ العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
1404/8/26
نشریه سی و چهارم ..................... از نشریه قیام برای خدا
روشهای تدبر، برگرفته از روش انتقال پیام سورهها و برپایه فکر و اندیشه اخذ شده، از همان سورههاست که در پیوستگی سورهها با هم به پیوستگی روشها سوق یافته است به گونهای که با هر روشی از این روشها میتوان سورهها را مطالعه و بررسی کرد
بر این اساس ادعای روشهای تدبر مطالعه قرآن بر اساس شیوهای استخراج شده از خود قرآن، نه بیرون از قرآن است.
برای استخراج روش از سوره به قالبهای ادبی، بیانی چگونگی چینش موضوعات و سیر مطالبه اِحکام به تفصیل و تفصیل به اِحکام توجه میشود.
آنچه در قرآن به نام ترتیل گفته شده یعنی به کاربردن چینش با نظم و قاعده از خود سوره در زبان کتابهای تدبری به نام به کارگیری روشهای تدبر دانسته شده است.
به واسطه روشهای تدبر میتوان سیر نزول حقایق یک سوره را در جان انسان و جامعه به خوبی متوجه شد.
استاد احمدرضا اخوت
1404/8/26
نشریه سی و چهارم ..................... از نشریه قیام برای خدا
روشهای تدبر، برگرفته از روش انتقال پیام سورهها و برپایه فکر و اندیشه اخذ شده، از همان سورههاست که در پیوستگی سورهها با هم به پیوستگی روشها سوق یافته است به گونهای که با هر روشی از این روشها میتوان سورهها را مطالعه و بررسی کرد
بر این اساس ادعای روشهای تدبر مطالعه قرآن بر اساس شیوهای استخراج شده از خود قرآن، نه بیرون از قرآن است.
برای استخراج روش از سوره به قالبهای ادبی، بیانی چگونگی چینش موضوعات و سیر مطالبه اِحکام به تفصیل و تفصیل به اِحکام توجه میشود.
آنچه در قرآن به نام ترتیل گفته شده یعنی به کاربردن چینش با نظم و قاعده از خود سوره در زبان کتابهای تدبری به نام به کارگیری روشهای تدبر دانسته شده است.
به واسطه روشهای تدبر میتوان سیر نزول حقایق یک سوره را در جان انسان و جامعه به خوبی متوجه شد.
۲۰:۰۸
.:یا حیّ و یا قیّوم:.
*صلای مادر*
سفره ای از ادعیه حضرت صدّیقه طاهره سلام الله علیها
روز هشتم: خطبه فدکیه
از ادعیه توصیه شده به قرآن آموزان دوره روش های تدبر روایی
جناب آقای مختاری
سه شنبه ۴ آذرماه
بعد از نماز جماعت ظهر و عصر
مدرسه قرآن، طبقه اول
#صحیفه_فاطمیه#روش_های_تدبر_روایی#ایام_فاطمیه
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
کانال آرشیو صوت و فایل کارگاه ها و جلسات مدرسه اولوا الالباب:https://ble.ir/arshivkarghahtadabbor
#صحیفه_فاطمیه#روش_های_تدبر_روایی#ایام_فاطمیه
۱۶:۲۹
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد ۱۴۰۴/۹/۲
نشر سی و پنجم ........ از نشریه قیام برای خدا
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام، محلی است که در آن فرایند تدبر در قرآن به صورت نظامند آموزش داده میشود.
در این فرایند افراد در طی سالهای متمادی به صورت پیوسته موارد زیر را مطالعه میکنند:
۱ـ تسلط نسبی بر همه موضوعات قرآن به صورت سوره به سوره و نیز در شکل موضوعات تخصصی عرصههای فعالیت خود
۲ـ تسلط نسبی بر مفاهیم و مصادیق کلمات قرآن
۳- مطالعه تفسیر المیزان به عنوان میزان فهم و برداشت صحیح از قرآن
۴- آموزش روشهایی از تدبر برای فهم بهتر سورهها و آیات قرآن
هر مکانی که به این چهار اقدام مهم بپردازد شعبهای از مدرسه قرآن است.
طبیعی است چنین محلی، میتواند در حوزههای تخصصی و عملیاتی مورد نیاز کشور افرادی را گرد هم آورد و محل ساماندهی آنها برای فعالیتهای عمومی و تخصصی باشند.
استاد احمدرضا اخوت
نشر سی و پنجم ........ از نشریه قیام برای خدا
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام، محلی است که در آن فرایند تدبر در قرآن به صورت نظامند آموزش داده میشود.
در این فرایند افراد در طی سالهای متمادی به صورت پیوسته موارد زیر را مطالعه میکنند:
۱ـ تسلط نسبی بر همه موضوعات قرآن به صورت سوره به سوره و نیز در شکل موضوعات تخصصی عرصههای فعالیت خود
۲ـ تسلط نسبی بر مفاهیم و مصادیق کلمات قرآن
۳- مطالعه تفسیر المیزان به عنوان میزان فهم و برداشت صحیح از قرآن
۴- آموزش روشهایی از تدبر برای فهم بهتر سورهها و آیات قرآن
هر مکانی که به این چهار اقدام مهم بپردازد شعبهای از مدرسه قرآن است.
طبیعی است چنین محلی، میتواند در حوزههای تخصصی و عملیاتی مورد نیاز کشور افرادی را گرد هم آورد و محل ساماندهی آنها برای فعالیتهای عمومی و تخصصی باشند.
۶:۰۸
.:یا حیّ و یا قیّوم:.
*صلای مادر*
سفره ای از ادعیه حضرت صدّیقه طاهره سلام الله علیها
روز نهم: دعای شریف نور
از ادعیه توصیه شده به قرآن آموزان دوره روش های تدبر ادبی
سرکار خانم خوش اخلاق
چهار شنبه ۵ آذرماه
بعد از نماز جماعت ظهر و عصر
مدرسه قرآن، طبقه اول
#صحیفه_فاطمیه#روش_های_تدبر_ادبی#ایام_فاطمیه
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
کانال آرشیو صوت و فایل کارگاه ها و جلسات مدرسه اولوا الالباب:https://ble.ir/arshivkarghahtadabbor
#صحیفه_فاطمیه#روش_های_تدبر_ادبی#ایام_فاطمیه
۱۷:۵۹
.:یا فاطر:.
*صلای مادر*
سفره ای از ادعیه حضرت صدّیقه طاهره سلام الله علیها
روز دهم: نقشه موضوعات صحیفه فاطمیه
توصیه شده به همه شرکت کنندگان در دوره های تدبر در قرآن
استاد اخوت
پنجشنبه ۶ آذر ماه
بعد از نماز جماعت ظهر و عصر
*حضوری و مجازی
مدرسه قرآن، طبقه دوم
https://nshn.ir/d8sbvhmX0xOLDS
پخش زنده :
https://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/sahifehfatemiyeh
*دسترسی به صوت جلسات صلای مادرhttps://ble.ir/arshivkarghahtadabbor#صحیفه_فاطمیه#ایام_فاطمیه
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
https://nshn.ir/d8sbvhmX0xOLDS
https://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/sahifehfatemiyeh
۹:۲۲
۹:۲۲
یا رب العالمین
جلسات پرسش و پاسخ پیرامون تدبر مکی
فصل اول: سور الر
مناسب برای افرادی که در قالب حلقه مباحثه و یا به صورت خودخوان مشغول مطالعه کتاب مکی هستند.
صرفا مجازی
آقای مختاری
شنبه ها ساعت ۱۶ ( به مدت ۵هفته)
جلسه اول: شنبه ۸ آذرماه
موضوع مباحثه جلسه اول: رفع اشکال سوره های یونس و هود
پیوند ورودhttps://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-ghoran7
#مدرسه_قرآن_قزوین#مدرسه_تدبر#کارگروه_حمد
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
#مدرسه_قرآن_قزوین#مدرسه_تدبر#کارگروه_حمد
۴:۵۰
.:یا فاطر بحقّ فاطمه:.
*صلای مادر*
کوثرانه هایی جهت تقویت ارتباط با خداوند و کلام او
از شهادت تا ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها
مغرب اول: نگاهی به فضای نزول سور مکی در کتاب فاطمیات
مناسب برای همه شرکت کنندگان در دوره های تدبر در قرآن
صرفا حضوری
*آقای رجبعلی*
شنبه ۸ آذر ماه
بعد ازنماز جماعت مغرب و عشا، به مدت ۳۰ دقیقه
*مدرسه قرآن، طبقه سوم*
صوت جلساتhttps://ble.ir/arshivkarghahtadabbor
#صحیفه_فاطمیه#فاطمیات
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
#صحیفه_فاطمیه#فاطمیات
۱۴:۱۷
یا حکیم
عرض سلام و ادب به استحضار میرساند کارگاه معرفی کتاب فرآیند شناسی حکمت به صورت مجازی
برگزار می گردد.
زمان: سه شنبه 11 آذر، ساعت 16 تا اذان مغرب به وقت تهران
ارائه دهنده: خانم سید خلخالی
*شرکت در کارگاه به افرادی که در حال گذراندن تدبر مکی و یا ترم های بالاتر هستند توصیه می شود*.
محل ذخیره صوت:@arshivkarghahtadabbor
پیوند ورود: https://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/madresetadabor1#کتاب_همراه#کارگروه_حمد#مدرسه_تدبر
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
عرض سلام و ادب به استحضار میرساند کارگاه معرفی کتاب فرآیند شناسی حکمت به صورت مجازی
برگزار می گردد.
*شرکت در کارگاه به افرادی که در حال گذراندن تدبر مکی و یا ترم های بالاتر هستند توصیه می شود*.
۷:۵۱
.:یا فاطر بحقّ فاطمه:.
*صلای مادر*
کوثرانه هایی جهت تقویت ارتباط با خداوند و کلام او
از شهادت تا ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها
مغرب سوم: آشنایی با نماز اوّابین و نماز جبرئیل علیه السلام، از نمازهای حضرت صدیقه طاهره
مناسب برای همه شرکت کنندگان در دوره های تدبر در قرآن
*خانم هنزایی
*دوشنبه ۱۰ آذر ماه
بعد ازنماز جماعت مغرب و عشا، به مدت ۳۰ دقیقه
*مدرسه قرآن، طبقه دوم*
صوت جلساتhttps://ble.ir/arshivkarghahtadabbor
#صحیفه_فاطمیه
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
#صحیفه_فاطمیه
۱۶:۲۸
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالميناللهم صل على محمد وآل محمد
۱۴۰۴/٩/١١نشر سی و ششم از نشریه قیام برای خدا
طبق نظام آموزشی روشهای تدبر در قرآن هرکسی باید در دوره تهلیل عرصه عملیاتی خود را معلوم کند و در دوره تکبیر در آن عرصه متخصص شود.
این عرصه ناظر به حل مسائل زندگی و برطرف کردن نیازهای جامعه دینی و قوی کردن حکومت دینی است.
قبل از دوره تهلیل افراد اگر در عرصه ای فعالیت دارند به عنوان انجام عمل خیر و به صورت غیرپیوسته و با فرض امکان تغییر است ولی پس از اتمام دوره حمد و شروع تهلیل فرد باید عرصه تخصصی خود را مشخص کند و ابعاد آن را به خوبی برای خود تعیین کند.
کسانی که قبل از تهلیل وارد فضاهای تخصصی میشوند بیم آن میرود که دستشان از قرآن جدا شود.
کسانی که سیر تدبر شدن را به خوبی طی نمیکنند بیم آن میرود که هیچگاه متخصص نشوند.
کسانی که در سیر آموزشی تدبر بالا و پایین دارند بیم آن میرود که نتوانند عرصههای تخصصی خود را تعیین و تشخیص دهند.
#استاد_احمدرضا_اخوت #نشریه_قیام_برای_خدا
۱۴۰۴/٩/١١نشر سی و ششم از نشریه قیام برای خدا
طبق نظام آموزشی روشهای تدبر در قرآن هرکسی باید در دوره تهلیل عرصه عملیاتی خود را معلوم کند و در دوره تکبیر در آن عرصه متخصص شود.
این عرصه ناظر به حل مسائل زندگی و برطرف کردن نیازهای جامعه دینی و قوی کردن حکومت دینی است.
قبل از دوره تهلیل افراد اگر در عرصه ای فعالیت دارند به عنوان انجام عمل خیر و به صورت غیرپیوسته و با فرض امکان تغییر است ولی پس از اتمام دوره حمد و شروع تهلیل فرد باید عرصه تخصصی خود را مشخص کند و ابعاد آن را به خوبی برای خود تعیین کند.
کسانی که قبل از تهلیل وارد فضاهای تخصصی میشوند بیم آن میرود که دستشان از قرآن جدا شود.
کسانی که سیر تدبر شدن را به خوبی طی نمیکنند بیم آن میرود که هیچگاه متخصص نشوند.
کسانی که در سیر آموزشی تدبر بالا و پایین دارند بیم آن میرود که نتوانند عرصههای تخصصی خود را تعیین و تشخیص دهند.
#استاد_احمدرضا_اخوت #نشریه_قیام_برای_خدا
۶:۴۲
یافاطر...
🫧 تازه های سایت تدبر در قرآن
تولید صفحه معرفی کتب مکمل ترم اول و دوم تدبر در قرآن
مسیر آسان دسترسی به محتوای مورد نیاز در مطالعه کتب مکمل و اشنایی با جایگاه این کتب در طرح اوّابین
آدرس سایت: https://tadabbor.quranetratschool.ir/
#طرح_اوّابین#روش_های_تدبر_در_قرآن
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
🫧 تازه های سایت تدبر در قرآن
#طرح_اوّابین#روش_های_تدبر_در_قرآن
۱۲:۵۱
.:یا فاطر بحقّ فاطمه:.
*صلای مادر*
کوثرانه هایی جهت تقویت ارتباط با خداوند و کلام او
ترسیمی از فعالیت های صحیفه فاطمیه
توصیه شده به همه شرکت کنندگان در دوره های تدبر در قرآن
استاد اخوت
پنجشنبه ۱۳ آذر ماه
بعد از نماز جماعت ظهر و عصر
*حضوری و مجازی
مدرسه قرآن، طبقه دوم
https://nshn.ir/d8sbvhmX0xOLDS
پخش زنده :
https://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/sahifehfatemiyeh
*دسترسی به صوت جلسات صلای مادرhttps://ble.ir/arshivkarghahtadabbor
#صحیفه_فاطمیه
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
https://nshn.ir/d8sbvhmX0xOLDS
https://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/sahifehfatemiyeh
#صحیفه_فاطمیه
۷:۲۴
یا غافر
سوره، روش، زندگی
مرور بخش اول کتاب روشهای تدبر کلمه ای
بازخوانی و مباحثه درس اول تا پنجم کتاب
ویژه برادران
قابل استفاده برای قرآن آموزان ترم سوم ( تدبر کلمه ای) به بعد
*صرفا حضوری*
آقای مختاری
جمعه ۱۴ آذرماه
ساعت ۷ صبح تا ۱۱:۳۰
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام، طبقه اولhttps://nshn.ir/d8sbvhmX0xOLDS
دسترسی به صوتhttps://ble.ir/arshivkarghahtadabbor#تدبر_کلمه_ای#تدبر_برادران
مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن)https://ble.ir/madreseh_tadabbor
۱۶:۱۵
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
۱۴۰۴/۹/۱۲
نشریه سی و هفتم از نشریه قیام برای خدا
گاهی افراد عرصه تخصصی خود را انتخاب کرده اند سپس وارد دوره اوابین میشوند. در این صورت عرصه تخصصی آنها به عنوان عرصه عمل صالح آنها ست
آنچه از قرآن فرامیگیرند به طور طبیعی در نیات و قصد و طلب و اراده آنها اثر میگذارد و نیت و عمل آنها را خالص تر میکند ولی نمیتواند در دوره تسبیح و حمد با استفاده از آنچه میخوانند مسائل عرصه تخصصی خود را به قرآن ارجاع دهند، زیرا هنوز آن تبحر لازم را کسب نکرده اند و ممکن است به خطا روند.
پس از دوره تهلیل به تدریج ربط بین مسائل عرصه تخصصی و قرآن برای آنها واضح میشود. این ربط به صورت خودبخودی و در اثر قوت یافتن تدبر است.
اگر فرد به قوت تدبر در دوره تهلیل هم دست نیابد باز نباید مسائل عرصه تخصصی خود را به قرآن ارجاع دهد.
این توان یعنی توان ارجاع مسائل عرصه تخصصی به قرآن نیازمند به مهارت ویژه است یکی قوت تحلیل مسائل عرصه تخصصی به شکل ساده و دوم فهم دقیق کتاب و آیات و ساده سازی آنها.
#استاد_احمد_رضا_اخوت#نشریه_قیام_برای_خدا
۱۴۰۴/۹/۱۲
نشریه سی و هفتم از نشریه قیام برای خدا
گاهی افراد عرصه تخصصی خود را انتخاب کرده اند سپس وارد دوره اوابین میشوند. در این صورت عرصه تخصصی آنها به عنوان عرصه عمل صالح آنها ست
آنچه از قرآن فرامیگیرند به طور طبیعی در نیات و قصد و طلب و اراده آنها اثر میگذارد و نیت و عمل آنها را خالص تر میکند ولی نمیتواند در دوره تسبیح و حمد با استفاده از آنچه میخوانند مسائل عرصه تخصصی خود را به قرآن ارجاع دهند، زیرا هنوز آن تبحر لازم را کسب نکرده اند و ممکن است به خطا روند.
پس از دوره تهلیل به تدریج ربط بین مسائل عرصه تخصصی و قرآن برای آنها واضح میشود. این ربط به صورت خودبخودی و در اثر قوت یافتن تدبر است.
اگر فرد به قوت تدبر در دوره تهلیل هم دست نیابد باز نباید مسائل عرصه تخصصی خود را به قرآن ارجاع دهد.
این توان یعنی توان ارجاع مسائل عرصه تخصصی به قرآن نیازمند به مهارت ویژه است یکی قوت تحلیل مسائل عرصه تخصصی به شکل ساده و دوم فهم دقیق کتاب و آیات و ساده سازی آنها.
#استاد_احمد_رضا_اخوت#نشریه_قیام_برای_خدا
۱۰:۳۰