️ #حضرت_رقیه سلام الله علیها در کتاب نسب شناس معروف، ابن فُندُق بیهقی( 565 ق)
حتی سید محسن امین که سخت گیری او در پذیرش مسائل تاریخی زبانزد است در اعیان الشیعه از این بانو نام می برد
@masaf_ofogh
حتی سید محسن امین که سخت گیری او در پذیرش مسائل تاریخی زبانزد است در اعیان الشیعه از این بانو نام می برد
@masaf_ofogh
۱۷:۳۴
اسارت اهل بیتِ امام حسین (ع) به تصریح خیر الدین زرکلی (عالم مشهور مخالفین شیعه)
وحضرت زینب مع أخیها الحسین وقعة کربلاء، وحملت مع السبایا إلى الکوفة، ثم إلى الشام.
الزرکلی، خیر الدین (المتوفى1410هـ)، الأعلام،ج3، ص 66 و 67، الناشر: دار العلم للملایین - بیروت – لبنان، الطبعة: الخامسة عشر - أیار / مایو 2002 م.
زینب با برادرش حسین در واقعه ی کربلاء حاضر شد و همراه اسیران به کوفه و سپس شام برده شد.
این در حالیست که برخی از مخالفین شیعه همواره سعی در انکار اسارت اهل بیت امام حسین علیه السلام دارند!
@masaf_ofogh
وحضرت زینب مع أخیها الحسین وقعة کربلاء، وحملت مع السبایا إلى الکوفة، ثم إلى الشام.
الزرکلی، خیر الدین (المتوفى1410هـ)، الأعلام،ج3، ص 66 و 67، الناشر: دار العلم للملایین - بیروت – لبنان، الطبعة: الخامسة عشر - أیار / مایو 2002 م.
زینب با برادرش حسین در واقعه ی کربلاء حاضر شد و همراه اسیران به کوفه و سپس شام برده شد.
این در حالیست که برخی از مخالفین شیعه همواره سعی در انکار اسارت اهل بیت امام حسین علیه السلام دارند!
@masaf_ofogh
۱۷:۳۹
مرزوق الزهرانی (محقق و دعوتگر سَلَفی) : خروج امام حسین بر یزید عامل تفرقه ی مسلمانان شد!!! (1)
#یزیدیان_زمان
@masaf_ofogh
#یزیدیان_زمان
@masaf_ofogh
۱۷:۴۱
مرزوق الزهرانی (محقق سَلَفی) : خروج امام حسین بر یزید عامل تفرقه ی مسلمانان شد!!!
مرزوق الزهرانی - محقق سَلَفی - می نویسد :
هذه النصوص تدل على مکانة الحسین عند أهل السنة برهم وفاجرهم، وأنه لم یکن شخصا عادیا، ولکن لا یمنعهم ذلک الحب والتقدیر من الاعتراف بأن الحسین اجتهد فأخطأ وأقدم على محاولة شق عصا المسلمین .....
آل مرزوق الزهرانی، مرزوق بن هیاس، النظرات الوقادة فی خروج الحسین بن علی رضی الله عنه إلى الکوفة وإستشهاده،ص 33، الناشر : مطابع بهادر - مکة المکرمة.
این نصوص دلالت بر جایگاه حسین در نزد اهل سنت - خوب و بدشان - دارد و دلالت بر این می کند که او شخصی عادی نبوده است اما این حب و ارج نهادن مانع از این نمی شود تا اهل سنت اعتراف کنند به این که حسین اجتهاد کرد و خطا کرد و در راستای بر هم زدن وحدت مسلمانان شتاب زده تلاش کرد .....
و در جایی دیگر می نویسد :
نتج من السلبیات بسبب خروج الحسین من مکة معارضا لیزید ما یلی ...
آل مرزوق الزهرانی، مرزوق بن هیاس، النظرات الوقادة فی خروج الحسین بن علی رضی الله عنه إلى الکوفة وإستشهاده،ص 78، الناشر : مطابع بهادر - مکة المکرمة.
موارد سلبی که در اثر خروج حسین از مکه بر ضد یزید حاصل شد در ادامه می آید .....
انشقاق وحدة المسلمین عقائدیا .....
آل مرزوق الزهرانی، مرزوق بن هیاس، النظرات الوقادة فی خروج الحسین بن علی رضی الله عنه إلى الکوفة وإستشهاده،ص 79، الناشر : مطابع بهادر - مکة المکرمة.
تفرقه ی مسلمانان از جهت عقیدتی .....
https://t.me/masaf_ofogh/463
https://t.me/masaf_ofogh/464
@masaf_ofogh
مرزوق الزهرانی - محقق سَلَفی - می نویسد :
هذه النصوص تدل على مکانة الحسین عند أهل السنة برهم وفاجرهم، وأنه لم یکن شخصا عادیا، ولکن لا یمنعهم ذلک الحب والتقدیر من الاعتراف بأن الحسین اجتهد فأخطأ وأقدم على محاولة شق عصا المسلمین .....
آل مرزوق الزهرانی، مرزوق بن هیاس، النظرات الوقادة فی خروج الحسین بن علی رضی الله عنه إلى الکوفة وإستشهاده،ص 33، الناشر : مطابع بهادر - مکة المکرمة.
این نصوص دلالت بر جایگاه حسین در نزد اهل سنت - خوب و بدشان - دارد و دلالت بر این می کند که او شخصی عادی نبوده است اما این حب و ارج نهادن مانع از این نمی شود تا اهل سنت اعتراف کنند به این که حسین اجتهاد کرد و خطا کرد و در راستای بر هم زدن وحدت مسلمانان شتاب زده تلاش کرد .....
و در جایی دیگر می نویسد :
نتج من السلبیات بسبب خروج الحسین من مکة معارضا لیزید ما یلی ...
آل مرزوق الزهرانی، مرزوق بن هیاس، النظرات الوقادة فی خروج الحسین بن علی رضی الله عنه إلى الکوفة وإستشهاده،ص 78، الناشر : مطابع بهادر - مکة المکرمة.
موارد سلبی که در اثر خروج حسین از مکه بر ضد یزید حاصل شد در ادامه می آید .....
انشقاق وحدة المسلمین عقائدیا .....
آل مرزوق الزهرانی، مرزوق بن هیاس، النظرات الوقادة فی خروج الحسین بن علی رضی الله عنه إلى الکوفة وإستشهاده،ص 79، الناشر : مطابع بهادر - مکة المکرمة.
تفرقه ی مسلمانان از جهت عقیدتی .....
https://t.me/masaf_ofogh/463
https://t.me/masaf_ofogh/464
@masaf_ofogh
۱۷:۴۳
فضیلت گریه برای امام حسين عليه السلام در کلام احمد بن حنبل به نقل از خود #امام_حسین علیه السلام
نا أَسْوَدُ بْنُ عَامِرٍ أَبُو عَبْدِ الرَّحْمَنِ قثنا الرَّبِيعُ بْنُ مُنْذِرٍ، عَنْ أَبِيهِ قَالَ: كَانَ حُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ يَقُولُ: مَنْ دَمَعَتَا عَيْنَاهُ فِينَا دَمْعَةً، أَوْ قَطَرَتْ عَيْنَاهُ فِينَا قَطْرَةً، أَثْوَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ الْجَنَّةَ.
اسود بن عامر (ابو عبد الرحمن) از ربيع بن منذر نقل كرد كه پدرش گفته: حسين بن علي (عليهما السلام) هميشه مي فرمود: هر كس چشمانش براي ما پر اشك شود و يا يك قطره اشك براي ما بريزد خداوند او را در بهشت جاي خواهد داد.
فضائل الصحابة أحمد بن حنبل،ص 840 و 841 ، ح 1154
واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف (افق) @masaf_ofogh
نا أَسْوَدُ بْنُ عَامِرٍ أَبُو عَبْدِ الرَّحْمَنِ قثنا الرَّبِيعُ بْنُ مُنْذِرٍ، عَنْ أَبِيهِ قَالَ: كَانَ حُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ يَقُولُ: مَنْ دَمَعَتَا عَيْنَاهُ فِينَا دَمْعَةً، أَوْ قَطَرَتْ عَيْنَاهُ فِينَا قَطْرَةً، أَثْوَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ الْجَنَّةَ.
اسود بن عامر (ابو عبد الرحمن) از ربيع بن منذر نقل كرد كه پدرش گفته: حسين بن علي (عليهما السلام) هميشه مي فرمود: هر كس چشمانش براي ما پر اشك شود و يا يك قطره اشك براي ما بريزد خداوند او را در بهشت جاي خواهد داد.
فضائل الصحابة أحمد بن حنبل،ص 840 و 841 ، ح 1154
واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف (افق) @masaf_ofogh
۱۷:۴۵
۱۷:۴۷
ام المؤمنین ام سلمه (رض) می گوید رسول الله (ص) وارد خانه ام شدند و فرمودند کسی بر من وارد نشود.صدایی شنیدم و وارد شدم و دیدم که حسین بن علی پیش پیامبر (ص) است و پیامبر (ص) بسیار ناراحت است یا گریه می کند.گفتم ای رسول خدا، چرا گریه می کنید؟ پیامبر (ص) فرمودند: جبرئیل به من خبر داد که امتم پس از من حسین را به شهادت می رساند.ام المؤمنین ام سلمه می گوید گفتم چه کسی او را به شهادت می رساند؟ پیامبر (ص) مقداری گِل برداشتند و فرمودند اهل همین خاک و همین سرزمین او را به شهادت می رسانند.
ابن طهمان، أبو سعید إبراهیم بن طهمان بن شعبة (المتوفى 168 هـ)، مشیخة ابن طهمان، ص55، ح3، المحقق: محمد طاهر مالک، الناشر: مجمع اللغة العربیة، سنة النشر: 1403 هـ - 1983 م.
@masaf_ofogh
ابن طهمان، أبو سعید إبراهیم بن طهمان بن شعبة (المتوفى 168 هـ)، مشیخة ابن طهمان، ص55، ح3، المحقق: محمد طاهر مالک، الناشر: مجمع اللغة العربیة، سنة النشر: 1403 هـ - 1983 م.
@masaf_ofogh
۱۷:۵۰
️گذری بر زندگی و فضائل حضرت عباس بن اميرالمؤمنين عليه السلام
عباس بن علی بن ابیطالب، مشهور به ابوالفضل قمر بنی هاشم است. برادر امام حسن (علیهالسلام) و امام حسین (علیهالسلام) در روز چهارم ماه شعبان سال ۲۶ هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و در سال ۶۱ هجری به شهادت رسید.سنّ مبارکش را هنگام شهادت ۳۴ سال نوشتهاند. از این مدت چهارده سال با پدرش امیرالمؤمنین (علیهالسلام) و نُه سال با برادرش امام مجتبی (علیهالسلام) و یازده سال با امام حسین (علیهالسلام) زیست.
در دوران کودکی از پدرش تحصیل علم کرد و امام علی (ع) فرمود: اِنَّ وَلَدِی العَبّاسَ زُقَّ العِلمَ زَقّاً؛ همانا فرزندم عباس در کودکی علم آموخت و به سان نوزاد کبوتر، که از مادرش آب و غذا میگیرد، از من معارف فرا گرفت. در مدت ۱۴ سال که با پدر زیست، همیشه و در همه حال در کنار پدر حضور داشت.
ایشان در سال۳۷ق درجنگ صفین حضور داشت و سخنانی در توصیف شجاعت ایشان نقل شده است.
امام صادق (علیهالسلام) در وصف عبّاس میفرماید: «کانَ عَمُّنَا الْعَبَّاسَ نافِذَ البَصیرَةِ، صَلْبَ الْأیمانِ، جاهَدَ مَعَ أَبی عَبْدِاللَّهِ (علیهالسلام) وَأَبْلی بَلاءً حَسَناً وَمَضی شَهیدا» عموی ما عباس (علیهالسلام) دیدهای تیزبین و ایمانی استوار داشت. همراه حسین (علیهالسلام) جهاد کرد و از امتحان سرافراز بیرون شد و سرانجام به شهادت رسید.
امام سجاد علیه السلام :«خدا عمویم عباس را رحمت کند، به راستی ایثار و جانبازی نمود، جنگ نمایانی کرد تا دستانش قطع شد و خود را فدای برادرش نمود. خداوند در برابر این فدارکاری - همانند عمویش جعفر طیار- دو بال به اوعنایت کرد تا به یاری آنها، همراه فرشتگان در بهشت پرواز کند. همانا عباس نزد خداوند تبارک و تعالی مقامی دارد که تمامی #شهیدان، در روز قیامت، بر او غبطه میخورند و رسیدن به آن مقام را آرزو میکنند.»
حضرت عباس (علیهالسلام) دارای دو فرزند به نامهای فضل و عبیداللَّه از لبابه دختر عبیداللَّه بن عباس بن عبدالمطلب بود؛ و نسل آن بزرگوار از طریق عبیداللَّه امتداد یافت.
روز عاشورا فرماندهان دو جناح راست و چپ تعیین شدند و پرچم سپاه به عباس بن علی (علیهالسلام) داده شد. یاران یکی پس از دیگری به میدان مبارزه شتافتند.در این میان اتفاق میافتاد که برخی از اصحاب در میان لشکر محاصره میشدند و حضرت عباس (علیهالسلام) آنان را نجات میداد. مانند عمر بن خالد صیداوی و جابر بن حارث سلمانی و سعد مولی عمر بن خالد صیداوی با مجمع بن عبداللَّه عائذی که در آغاز جنگ در محاصره دشمن قرار گرفته بودند و حضرت عباس با یک حمله آنان را نجات داد.
️یکی از شئون و افتخارات حضرت عباس (علیهالسّلام) در کربلا، سقایی یعنی تهیه و تامین آب برای اردوی حسینی بود؛ به همین مناسبت، یکی از القاب او «سقا» بود. (مصراعی از رجزهای حضرت عباس (علیهالسّلام) : انی انا العباس اغدو بالسقا مؤید این امر است.) شهادت او نیز با سقایی او پیوند داشت؛ زیرا سرانجام، او در راه تهیهٔ آب و در نزدیکی فرات به درجهٔ شهادت رسید.
در زیارت ناحیه، امام زمان علیه السّلام می فرمایند : «سلام بر ابوالفضل العباس، پسر امیرمؤمنان(علیه السلام)، آن که جان خود را نثار برادرش کرد، دنیا را وسیله آخرت خود قرار داد و فدای برادرش شد. او که نگهبان بود و بسیار کوشید تا آب را به لب تشنگان حرم برساند و دو دستش در جهاد فی سبیل الله قطع شد. خداوند قاتلان او، یزید بن رقاد و حکیم بن طفیل طائی را از رحمت خود دور سازد.»
منابع روایات :خصال، ۱۴۱۰ق، ج۱، ص۶۸. اعیان الشیعه، ج۷، ص۴۳۰. کامل الزیارات، ۱۳۷۷ش، ص۷۸۶، بطل العلقمی، ج۲، ص۳۱۱
واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف (افق) @masaf_ofogh
عباس بن علی بن ابیطالب، مشهور به ابوالفضل قمر بنی هاشم است. برادر امام حسن (علیهالسلام) و امام حسین (علیهالسلام) در روز چهارم ماه شعبان سال ۲۶ هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و در سال ۶۱ هجری به شهادت رسید.سنّ مبارکش را هنگام شهادت ۳۴ سال نوشتهاند. از این مدت چهارده سال با پدرش امیرالمؤمنین (علیهالسلام) و نُه سال با برادرش امام مجتبی (علیهالسلام) و یازده سال با امام حسین (علیهالسلام) زیست.
در دوران کودکی از پدرش تحصیل علم کرد و امام علی (ع) فرمود: اِنَّ وَلَدِی العَبّاسَ زُقَّ العِلمَ زَقّاً؛ همانا فرزندم عباس در کودکی علم آموخت و به سان نوزاد کبوتر، که از مادرش آب و غذا میگیرد، از من معارف فرا گرفت. در مدت ۱۴ سال که با پدر زیست، همیشه و در همه حال در کنار پدر حضور داشت.
ایشان در سال۳۷ق درجنگ صفین حضور داشت و سخنانی در توصیف شجاعت ایشان نقل شده است.
امام صادق (علیهالسلام) در وصف عبّاس میفرماید: «کانَ عَمُّنَا الْعَبَّاسَ نافِذَ البَصیرَةِ، صَلْبَ الْأیمانِ، جاهَدَ مَعَ أَبی عَبْدِاللَّهِ (علیهالسلام) وَأَبْلی بَلاءً حَسَناً وَمَضی شَهیدا» عموی ما عباس (علیهالسلام) دیدهای تیزبین و ایمانی استوار داشت. همراه حسین (علیهالسلام) جهاد کرد و از امتحان سرافراز بیرون شد و سرانجام به شهادت رسید.
امام سجاد علیه السلام :«خدا عمویم عباس را رحمت کند، به راستی ایثار و جانبازی نمود، جنگ نمایانی کرد تا دستانش قطع شد و خود را فدای برادرش نمود. خداوند در برابر این فدارکاری - همانند عمویش جعفر طیار- دو بال به اوعنایت کرد تا به یاری آنها، همراه فرشتگان در بهشت پرواز کند. همانا عباس نزد خداوند تبارک و تعالی مقامی دارد که تمامی #شهیدان، در روز قیامت، بر او غبطه میخورند و رسیدن به آن مقام را آرزو میکنند.»
حضرت عباس (علیهالسلام) دارای دو فرزند به نامهای فضل و عبیداللَّه از لبابه دختر عبیداللَّه بن عباس بن عبدالمطلب بود؛ و نسل آن بزرگوار از طریق عبیداللَّه امتداد یافت.
روز عاشورا فرماندهان دو جناح راست و چپ تعیین شدند و پرچم سپاه به عباس بن علی (علیهالسلام) داده شد. یاران یکی پس از دیگری به میدان مبارزه شتافتند.در این میان اتفاق میافتاد که برخی از اصحاب در میان لشکر محاصره میشدند و حضرت عباس (علیهالسلام) آنان را نجات میداد. مانند عمر بن خالد صیداوی و جابر بن حارث سلمانی و سعد مولی عمر بن خالد صیداوی با مجمع بن عبداللَّه عائذی که در آغاز جنگ در محاصره دشمن قرار گرفته بودند و حضرت عباس با یک حمله آنان را نجات داد.
️یکی از شئون و افتخارات حضرت عباس (علیهالسّلام) در کربلا، سقایی یعنی تهیه و تامین آب برای اردوی حسینی بود؛ به همین مناسبت، یکی از القاب او «سقا» بود. (مصراعی از رجزهای حضرت عباس (علیهالسّلام) : انی انا العباس اغدو بالسقا مؤید این امر است.) شهادت او نیز با سقایی او پیوند داشت؛ زیرا سرانجام، او در راه تهیهٔ آب و در نزدیکی فرات به درجهٔ شهادت رسید.
در زیارت ناحیه، امام زمان علیه السّلام می فرمایند : «سلام بر ابوالفضل العباس، پسر امیرمؤمنان(علیه السلام)، آن که جان خود را نثار برادرش کرد، دنیا را وسیله آخرت خود قرار داد و فدای برادرش شد. او که نگهبان بود و بسیار کوشید تا آب را به لب تشنگان حرم برساند و دو دستش در جهاد فی سبیل الله قطع شد. خداوند قاتلان او، یزید بن رقاد و حکیم بن طفیل طائی را از رحمت خود دور سازد.»
منابع روایات :خصال، ۱۴۱۰ق، ج۱، ص۶۸. اعیان الشیعه، ج۷، ص۴۳۰. کامل الزیارات، ۱۳۷۷ش، ص۷۸۶، بطل العلقمی، ج۲، ص۳۱۱
واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف (افق) @masaf_ofogh
۱۹:۵۷
غزالی (عالم مشهور مخالفین شیعه): یزید مسلمان است و هرکس او را لعن کند ملعون است!
#یزیدیان
@masaf_ofogh
#یزیدیان
@masaf_ofogh
۲۰:۰۱
غزالی (عالم مشهور مخالفین شیعه): یزید مسلمان است و هرکس او را لعن کند ملعون است!
ابن طولون (عالم مشهور مخالفین شیعه) می نویسد:
از امام حجت الاسلام غزالی در مورد کسی که به لعن یزید تصریح می کند سوال شد که آیا چنین حکمی می شود ؟ آیا یزید به قتل حسین بن علی راضی شد یا نه؟ آیا ترحم بر یزید جایز است یا نه؟ لطفا پاسخ بدهد. غزالی پاسخ داد: لعن مسلمان اصلا جایز نیست و هرکس مسلمانی را لعن کند خودش ملعون است و پیامبر فرموده است : مسلمان اهل لعن نیست و چگونه لعن مسلمان جایز باشد در حالی که ما از لعن چارپایان منع شده ایم و حرمت مسلمان بنا بر حدیث پیامبر از حرمت کعبه بالاتر است و اسلام یزید بن معاویه ثابت است و ثابت نشده است که او حسین را کشته است و یا دستور به کشتنش داده است و یا به آن راضی شده است و یا زمانی که کشته شده حاضر بوده است و چنین چیزی در مورد او ثابت نیست و درست نیست که در مورد او چنین گمانی بشود چرا که سوء ظن به مسلمان هم حرام است و خداوند فرموده است : « اجتنبوا کثیرا من الظن ، ان بعضی الظن اثم» و پیامبر فرموده اند : «خداوند از مسلمان خون و مال و ناموسش و این که به او گمان بد بشود را حرام کرده است.»
ابن طولون، شمس الدین محمد بن علی (المتوفى 953 هـ)، قید الشرید من أخبار یزید، ص 47، تحقیق : دکتورة فاطمة مصطفى عامر، الناشر : دار العلوم للطباعة - القاهرة.
@masaf_ofogh
ابن طولون (عالم مشهور مخالفین شیعه) می نویسد:
از امام حجت الاسلام غزالی در مورد کسی که به لعن یزید تصریح می کند سوال شد که آیا چنین حکمی می شود ؟ آیا یزید به قتل حسین بن علی راضی شد یا نه؟ آیا ترحم بر یزید جایز است یا نه؟ لطفا پاسخ بدهد. غزالی پاسخ داد: لعن مسلمان اصلا جایز نیست و هرکس مسلمانی را لعن کند خودش ملعون است و پیامبر فرموده است : مسلمان اهل لعن نیست و چگونه لعن مسلمان جایز باشد در حالی که ما از لعن چارپایان منع شده ایم و حرمت مسلمان بنا بر حدیث پیامبر از حرمت کعبه بالاتر است و اسلام یزید بن معاویه ثابت است و ثابت نشده است که او حسین را کشته است و یا دستور به کشتنش داده است و یا به آن راضی شده است و یا زمانی که کشته شده حاضر بوده است و چنین چیزی در مورد او ثابت نیست و درست نیست که در مورد او چنین گمانی بشود چرا که سوء ظن به مسلمان هم حرام است و خداوند فرموده است : « اجتنبوا کثیرا من الظن ، ان بعضی الظن اثم» و پیامبر فرموده اند : «خداوند از مسلمان خون و مال و ناموسش و این که به او گمان بد بشود را حرام کرده است.»
ابن طولون، شمس الدین محمد بن علی (المتوفى 953 هـ)، قید الشرید من أخبار یزید، ص 47، تحقیق : دکتورة فاطمة مصطفى عامر، الناشر : دار العلوم للطباعة - القاهرة.
@masaf_ofogh
۲۰:۰۲
افتخار سعود بن عبد العزیز (امام وهابیت و از حکام آل سعود) به سر بریدن شیعیان کربلاء و بصره!
و این سخن تو که گفته ای ما کربلا را گرفتیم و اهلش را سر بریدیم و اموال آن را برداشتیم، [می گویم] الحمدلله رب العالمین و ما از این کارها خودمان را مبرا نمی دانیم و و می گوییم: {وَلِلْکَافِرِینَ أَمْثَالُهَا} [سورة محمد آیة: 10]. (این کافران هم مانند آنها به کیفر کفر خود البته میرسند)
علماء نجد الأعلام، الدرر السنیة فی الأجوبة النجدیة ،ج9،ص 284،جمع: عبد الرحمن بن محمد بن قاسم العاصمی القحطانی النجدی ، الطبعة: الاولی، 1420هـ/1999م.
@masaf_ofogh
و این سخن تو که گفته ای ما کربلا را گرفتیم و اهلش را سر بریدیم و اموال آن را برداشتیم، [می گویم] الحمدلله رب العالمین و ما از این کارها خودمان را مبرا نمی دانیم و و می گوییم: {وَلِلْکَافِرِینَ أَمْثَالُهَا} [سورة محمد آیة: 10]. (این کافران هم مانند آنها به کیفر کفر خود البته میرسند)
علماء نجد الأعلام، الدرر السنیة فی الأجوبة النجدیة ،ج9،ص 284،جمع: عبد الرحمن بن محمد بن قاسم العاصمی القحطانی النجدی ، الطبعة: الاولی، 1420هـ/1999م.
@masaf_ofogh
۱۰:۴۱
ماجرای جالب دستور حضرت زهراء (س) به نوحه سرایی بر امام حسین (ع) به نقل از ابوعلی تنوخی (عالم سرشناس اهل سنت)
پدرم برایم گفت که روزی ابوالحسن کاتب آمد و گفت: آیا در بغداد شخصی که نامش ابن اصدق باشد را می شناسید؟
پدرم گفت: در آن مجلس کسی جز من آن شخص (ابن اصدق) را نشناخت و من گفتم: بله او را می شناسم.چرا از او سوال کردی؟
ابوالحسن کاتب گفت: او چه کار می کند؟
پدرم پاسخ داد: بر حسین علیه السلام نوحه سرایی می کند.
پدرم گفت: ابوالحسن کاتب گریه کرد و گفت: پیرزنی از اهل کرخ پیش من است که مرا تربیت کرده است و به دلیل لهجه اش نمی تواند کلمات را صحیح ادا کند چه برسد به این که بخواهد شعری را نقل کند و این پیرزن از زنان صالح است و بسیار روزه می گیرد و اهل تهجد است.
محل خواب او نزدیک من است و دیشب متوجه شدم که مرا صدا زد و گفت: ای ابوالحسن.
گفتم: چه شده است؟
گفت: پیش من بیا.
به نزد او رفتم و دیدم که می لرزد.گفتم: چه اتفاقی برایت افتاده است؟
گفت: یک جزء قرآنم را خواندم و خوابیدم.در خواب دیدم که گویی در مقابل یکی از دوازه های کرخ هستم. اتاق تمیزی را دیدم که (دیوارهایش) سفید و اندکی قرمز بود، درب آن باز بود و زنان دم درب ایستاده بودند.
به آنها گفتم چه کسی از دنیا رفته ؟ چه خبر است؟ آنها به داخل اتاق اشاره کردند.
ارد شدم دیدم اتاقی در نهایت زیبایی است و در وسط آن بانویی جوان هستند که نیکو تر و زیباتر از ایشان ندیده بودم، لباس زیبای سفید رنگی که بلند بود به تن داشت و روی آن نیز روپوشی (شنل) که فوق العاده سفید رنگ، پوشیده بود، در دامانش سر بریده ای بود که خون از آن می جوشید.
گفتم: تو چه کسی هستی؟
فرمود با تو کاری ندارم، من فاطمه دختر رسول خدا هستم و این سر فرزندم حسین «علیه السلام»است.از طرف من به ابن اصدق بگو این شعر را به عنوان نوحه (برای حسینم) بخواند:
فرزند من مریض نبود (بر اثر بیماری از دنیا نرفت) این را سؤال کنید و قبل از این واقعه نیز بیمار نبود.
ناگهان به خودم آمدم.
ابوالحسن کاتب می گوید: آن پیرزن به جای «لم امرضه» به دلیل لهجه اش گفت «لم امرطه» چرا که نمی توانست حرف «ض» را درست تلفظ کند.پیرزن از از آن آرام گرفت تا آن که خوابید.
ابوالحسن به من گفت ای ابوالقاسم حال که ابن اصدق را می شناسی، امانتداری کن و این خبر را به ابن اصدق برسان؛ من گفتم به خاطر امر سرور بانوان اطاعت می کنم.
ابوالقاسم تنوخی در ادامه می گوید: این داستان در ماه شعبان بود، مردم زمانی که می خواستند به زیارت امام حسین «علیه السلام» بروند از حنبلی ها به شدت آزار می دیدند.
من آنقدر تلاش کردم که بالاخره توانستم خودم را در شب نیمه شعبان به حائر حسینی برسانم.
جویای ابن اصدق شدم تا این که او را دیدم.
به او گفتم حضرت فاطمه «سلام الله علیها» به تو امر نموده اند که قصیده ای را که در آن بیت مذکور را به عنوان نوحه (برای امام حسین «علیه السلام») بخوانی:
لم امرّضه فأسلو ... لا ولا کان مریضا (فرزند من مریض نبود (بر اثر بیماری از دنیا نرفت) این را سؤال کنید و قبل از این واقعه نیز بیمار نبود.)
به ابن اصدق گفتم من قبل از این ماجرا این قصیده را بلد نبودم.
حال ابن اصدق دگرگون شد. قضیه خواب را برای او و حاضران در جلسه به طور کامل نقل کردم، همگی به شدت گریه کردند و تمام شب با همین قصیده نوحه سرایی کردند. اول این قصیده این بیت است:
ای دو چشم اشک ببارید و به شدت گریه کنید و خشک نشوید.
این شعر برای برخی از شاعران اهل کوفه است.
سپس به نزد ابوالحسن کاتب بازگشتم و او را از آن چه رخ داد با خبر ساختم.
التنوخی البصری، ابوعلی المحسن بن علی بن محمد بن أبی الفهم (المتوفى 384هـ)، نشوار المحاضرة وأخبار المذاکرة، ج2، ص230-232، تحقیق: عبود الشالجی، الناشر: دار صادر.
واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف (افق)
@masaf_ofogh
پدرم برایم گفت که روزی ابوالحسن کاتب آمد و گفت: آیا در بغداد شخصی که نامش ابن اصدق باشد را می شناسید؟
پدرم گفت: در آن مجلس کسی جز من آن شخص (ابن اصدق) را نشناخت و من گفتم: بله او را می شناسم.چرا از او سوال کردی؟
ابوالحسن کاتب گفت: او چه کار می کند؟
پدرم پاسخ داد: بر حسین علیه السلام نوحه سرایی می کند.
پدرم گفت: ابوالحسن کاتب گریه کرد و گفت: پیرزنی از اهل کرخ پیش من است که مرا تربیت کرده است و به دلیل لهجه اش نمی تواند کلمات را صحیح ادا کند چه برسد به این که بخواهد شعری را نقل کند و این پیرزن از زنان صالح است و بسیار روزه می گیرد و اهل تهجد است.
محل خواب او نزدیک من است و دیشب متوجه شدم که مرا صدا زد و گفت: ای ابوالحسن.
گفتم: چه شده است؟
گفت: پیش من بیا.
به نزد او رفتم و دیدم که می لرزد.گفتم: چه اتفاقی برایت افتاده است؟
گفت: یک جزء قرآنم را خواندم و خوابیدم.در خواب دیدم که گویی در مقابل یکی از دوازه های کرخ هستم. اتاق تمیزی را دیدم که (دیوارهایش) سفید و اندکی قرمز بود، درب آن باز بود و زنان دم درب ایستاده بودند.
به آنها گفتم چه کسی از دنیا رفته ؟ چه خبر است؟ آنها به داخل اتاق اشاره کردند.
ارد شدم دیدم اتاقی در نهایت زیبایی است و در وسط آن بانویی جوان هستند که نیکو تر و زیباتر از ایشان ندیده بودم، لباس زیبای سفید رنگی که بلند بود به تن داشت و روی آن نیز روپوشی (شنل) که فوق العاده سفید رنگ، پوشیده بود، در دامانش سر بریده ای بود که خون از آن می جوشید.
گفتم: تو چه کسی هستی؟
فرمود با تو کاری ندارم، من فاطمه دختر رسول خدا هستم و این سر فرزندم حسین «علیه السلام»است.از طرف من به ابن اصدق بگو این شعر را به عنوان نوحه (برای حسینم) بخواند:
فرزند من مریض نبود (بر اثر بیماری از دنیا نرفت) این را سؤال کنید و قبل از این واقعه نیز بیمار نبود.
ناگهان به خودم آمدم.
ابوالحسن کاتب می گوید: آن پیرزن به جای «لم امرضه» به دلیل لهجه اش گفت «لم امرطه» چرا که نمی توانست حرف «ض» را درست تلفظ کند.پیرزن از از آن آرام گرفت تا آن که خوابید.
ابوالحسن به من گفت ای ابوالقاسم حال که ابن اصدق را می شناسی، امانتداری کن و این خبر را به ابن اصدق برسان؛ من گفتم به خاطر امر سرور بانوان اطاعت می کنم.
ابوالقاسم تنوخی در ادامه می گوید: این داستان در ماه شعبان بود، مردم زمانی که می خواستند به زیارت امام حسین «علیه السلام» بروند از حنبلی ها به شدت آزار می دیدند.
من آنقدر تلاش کردم که بالاخره توانستم خودم را در شب نیمه شعبان به حائر حسینی برسانم.
جویای ابن اصدق شدم تا این که او را دیدم.
به او گفتم حضرت فاطمه «سلام الله علیها» به تو امر نموده اند که قصیده ای را که در آن بیت مذکور را به عنوان نوحه (برای امام حسین «علیه السلام») بخوانی:
لم امرّضه فأسلو ... لا ولا کان مریضا (فرزند من مریض نبود (بر اثر بیماری از دنیا نرفت) این را سؤال کنید و قبل از این واقعه نیز بیمار نبود.)
به ابن اصدق گفتم من قبل از این ماجرا این قصیده را بلد نبودم.
حال ابن اصدق دگرگون شد. قضیه خواب را برای او و حاضران در جلسه به طور کامل نقل کردم، همگی به شدت گریه کردند و تمام شب با همین قصیده نوحه سرایی کردند. اول این قصیده این بیت است:
ای دو چشم اشک ببارید و به شدت گریه کنید و خشک نشوید.
این شعر برای برخی از شاعران اهل کوفه است.
سپس به نزد ابوالحسن کاتب بازگشتم و او را از آن چه رخ داد با خبر ساختم.
التنوخی البصری، ابوعلی المحسن بن علی بن محمد بن أبی الفهم (المتوفى 384هـ)، نشوار المحاضرة وأخبار المذاکرة، ج2، ص230-232، تحقیق: عبود الشالجی، الناشر: دار صادر.
واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف (افق)
@masaf_ofogh
۱۰:۴۴
عادی بودن #تعدد_زوجات و ازدواج موقت در #ایران_باستان به گزارش دکتر رجبی (باستان شناس مشهور)
تردیدی نیست که در ایران باستان داشتن بیش از یک زن ، دست کم در مورد توانمندان امری معمول بوده است.هرودت می نویسد همه ی مرد ها زنان قانونی زیادی دارند و علاوه بر این از زنان فرعی (مانند زنان صیغه) نیز بی بهره نیستند ؛ اما چون داشتن بیش از یک زن با میزان دارایی در ارتباط مستقیم بود ، قاعدتا مردان عادی نمی توانسته اند بیش از یک همسر داشته بوده باشند.
رجبی،پرویز، هزاره های گمشده (اهورامزدا،زرتشت و اوستا) ،ج1،ص 452، ناشر : انتشارات توس، چاپ اول : پاییز 1380 ش.
@masaf_ofogh
تردیدی نیست که در ایران باستان داشتن بیش از یک زن ، دست کم در مورد توانمندان امری معمول بوده است.هرودت می نویسد همه ی مرد ها زنان قانونی زیادی دارند و علاوه بر این از زنان فرعی (مانند زنان صیغه) نیز بی بهره نیستند ؛ اما چون داشتن بیش از یک زن با میزان دارایی در ارتباط مستقیم بود ، قاعدتا مردان عادی نمی توانسته اند بیش از یک همسر داشته بوده باشند.
رجبی،پرویز، هزاره های گمشده (اهورامزدا،زرتشت و اوستا) ،ج1،ص 452، ناشر : انتشارات توس، چاپ اول : پاییز 1380 ش.
@masaf_ofogh
۱۹:۱۶
پاسخ علامهطباطبایی به آقایرییسجمهور!
علامهطباطبایی در مورد آیاتی که رییسجمهور به آنها استدلال کرده و بیان داشته بودند که "پیامبر(صلی الله علیه وآله) با کفار پیمان میبست و آنها پیمان را میشکستند،پیمان دوم را میبست" مینویسد:
️ پیمانشکنی مطرح شده در این آیات مربوط به حوادثی است که به مدت ۷ سال بین یهودیان و پیامبر(صلی الله علیه وآله) رخ داد.پیامبر بعد از اینکه یهودیان اسلام را قبول نکردند،با انها که ۳ طایفه به نامهای بنی النضیر،بنیقریظه و بنی قینقاع بودند عهد بست که هر ۳ طایفه پیمان خود را شکستند!
بنیقینقاع در جنگ بدر پیمان خود را شکستند و پیامبر(صلی الله علیه وآله) به سمت آنها لشکر کشید و آنها ناچار شدند تا به حکم پیامبر(صلی الله علیه وآله) تن بدهند. بنینضیر با پیامبر نیرنگ کردند و توطئهی ترور پیامبر را چیدند و مجازات شده و از آنجا رانده شدند. بنی قریظه هم عهد خود را شکستند و در جنگ خندق با پیامبر دشمنی کردند و وحی بر مقابلهی با بنیقریظه نازل شد!"تفسیر المیزان ج۹ص۱۲۶،۱۲۷و۱۲۸ چاپ جامعهی مدرسین
پس این آیات در مورد یهود نازل شده و نزول آنها در مورد کفار صحت ندارد و هرکدام از طوایف یهود بعد از پیمانشکنی و نقضعهد با برخورد محکم و قاطع پیامبر مواجه شدند و خبری از پیمان های ۲ و ۳ و ۴ و...(بعبارتی برجامهای ۲ و ۳ و ۴ و ...) نبوده است!و ای کاش جناب روحانی حداقل دو آیهی بعدی را نیز مطالعه میکردند که میفرماید:
فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِي الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ(۵۷)وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيَانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلَى سَوَاءٍ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْخَائِنِينَ (۵۸)#ترجمه: پس اگر در میدان جنگ، بر آنان دست یافتی (با وارد کردن مجازات و عقوبت سنگین بر ایشان) دیگر کسانی را که دنبال آنانند (و قصد جنگ با تو را دارند) تار و مار کن تا متذکّر (قدرت شما) شوند (و از خیال جنگ با تو بازایستند.)(۵۷)و هر گاه (با ظهور نشانه هائي) از خيانت گروهي بيم داشته باشي (كه عهد خود را شكسته حمله غافلگيرانه كنند) به طور عادلانه به آنها اعلام كن (كه پيمانشان لغو شده است) زيرا خداوند خائنان را دوست نميدارد.(۵۸)
️ ای کاش اجازه بدهید همین پیامبر رحمت برای مردم بماند و بخاطر سیاست های شکست خورده رفتار ایشان را تحریف نکنید...
واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف (افق)
@masaf_ofogh
علامهطباطبایی در مورد آیاتی که رییسجمهور به آنها استدلال کرده و بیان داشته بودند که "پیامبر(صلی الله علیه وآله) با کفار پیمان میبست و آنها پیمان را میشکستند،پیمان دوم را میبست" مینویسد:
️ پیمانشکنی مطرح شده در این آیات مربوط به حوادثی است که به مدت ۷ سال بین یهودیان و پیامبر(صلی الله علیه وآله) رخ داد.پیامبر بعد از اینکه یهودیان اسلام را قبول نکردند،با انها که ۳ طایفه به نامهای بنی النضیر،بنیقریظه و بنی قینقاع بودند عهد بست که هر ۳ طایفه پیمان خود را شکستند!
بنیقینقاع در جنگ بدر پیمان خود را شکستند و پیامبر(صلی الله علیه وآله) به سمت آنها لشکر کشید و آنها ناچار شدند تا به حکم پیامبر(صلی الله علیه وآله) تن بدهند. بنینضیر با پیامبر نیرنگ کردند و توطئهی ترور پیامبر را چیدند و مجازات شده و از آنجا رانده شدند. بنی قریظه هم عهد خود را شکستند و در جنگ خندق با پیامبر دشمنی کردند و وحی بر مقابلهی با بنیقریظه نازل شد!"تفسیر المیزان ج۹ص۱۲۶،۱۲۷و۱۲۸ چاپ جامعهی مدرسین
پس این آیات در مورد یهود نازل شده و نزول آنها در مورد کفار صحت ندارد و هرکدام از طوایف یهود بعد از پیمانشکنی و نقضعهد با برخورد محکم و قاطع پیامبر مواجه شدند و خبری از پیمان های ۲ و ۳ و ۴ و...(بعبارتی برجامهای ۲ و ۳ و ۴ و ...) نبوده است!و ای کاش جناب روحانی حداقل دو آیهی بعدی را نیز مطالعه میکردند که میفرماید:
فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِي الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ(۵۷)وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيَانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلَى سَوَاءٍ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْخَائِنِينَ (۵۸)#ترجمه: پس اگر در میدان جنگ، بر آنان دست یافتی (با وارد کردن مجازات و عقوبت سنگین بر ایشان) دیگر کسانی را که دنبال آنانند (و قصد جنگ با تو را دارند) تار و مار کن تا متذکّر (قدرت شما) شوند (و از خیال جنگ با تو بازایستند.)(۵۷)و هر گاه (با ظهور نشانه هائي) از خيانت گروهي بيم داشته باشي (كه عهد خود را شكسته حمله غافلگيرانه كنند) به طور عادلانه به آنها اعلام كن (كه پيمانشان لغو شده است) زيرا خداوند خائنان را دوست نميدارد.(۵۸)
️ ای کاش اجازه بدهید همین پیامبر رحمت برای مردم بماند و بخاطر سیاست های شکست خورده رفتار ایشان را تحریف نکنید...
واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف (افق)
@masaf_ofogh
۱۹:۴۶
آیا #حضرت_خدیجه قبل از ازدواج با #پیامبر صلی الله علیه وآله با شخص دیگری ازدواج کرده بود?!
پاسخ و استدلالی جالب از ابوالقاسم كوفی (متوفای 352) در این خصوص:
أن الإجماع من الخاص والعام من أهل الأنال ونقلة الأخبار علي أنه لم يبق من أشراف قريش ومن ساداتهم وذوي النجدة منهم إلا من خطب خديجة ورام تزويجها فامتنعت علي جميعهم من ذلك فلما تزوجها رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم غضب عليها نساء قريش وهجرنها وقلن لها خطبك أشراف قريش وأمراؤهم فلم تتزوجي أحدا منهم وتزوجت محمدا يتيم أبي طالب فقيرا لا مال له، فكيف يجوز في نظر أهل الفهم أن تكون خديجة يتزوجها أعرابي من تميم وتمتنع من سادات قريش وأشرافها علي ما وصفناه، ألا يعلم ذو التميز والنظر أنه من أبين المحال وأفظع المقال، ولما وجب هذا عند ذوي التحصيل ثبت أن خديجة لم تتزوج غير رسول الله (ص).
#ترجمه: مورخان و محدثان شيعه و سنی بر اين مطلب اتفاق دارند كه كسی از بزرگان، اشراف، رؤسا و جوانمردان قريش باقی نماند؛ مگر اين كه از حضرت خديجه خواستگاری كرد و ازدواج با ايشان را آرزو می كرد؛ اما خديجه كبری دست رد بر سينه همه آن ها زد؛ ولی وقتی رسول خدا صلی الله عليه وآله با او ازدواج كرد، تمام زنان قريش از او فاصله گرفته و رفت و آمد با وی را ترک كردند و گفتند: تو پيشنهاد سران قريش را رد كردی و تن به همسری كسی دادی كه فقير است و مال و ثروتی ندارد؟!با اين حال چگونه اهل فهم می توانند بپذيرند كه حضرت خديجه با يک اعرابی از قبيله بنی تميم ازدواج كرده باشد؛ اما خواستگاری بزرگان قريش را نپذيرفته باشد؟آيا صاحبان فكر و انديشه نمي دانند كه اين مطلب از آشكارترين محالات و ناپسند ترين گفتارها است، وقتی برای اهل تحقيق اين مطلب ثابت شود، ثابت می شود كه حضرت خديجه با كسی غير از رسول خدا صلی الله عليه وآله ازدواج نكرده است.
الكوفي، كتاب الاستغاثة، ج1، ص70
@masaf_ofogh
پاسخ و استدلالی جالب از ابوالقاسم كوفی (متوفای 352) در این خصوص:
أن الإجماع من الخاص والعام من أهل الأنال ونقلة الأخبار علي أنه لم يبق من أشراف قريش ومن ساداتهم وذوي النجدة منهم إلا من خطب خديجة ورام تزويجها فامتنعت علي جميعهم من ذلك فلما تزوجها رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم غضب عليها نساء قريش وهجرنها وقلن لها خطبك أشراف قريش وأمراؤهم فلم تتزوجي أحدا منهم وتزوجت محمدا يتيم أبي طالب فقيرا لا مال له، فكيف يجوز في نظر أهل الفهم أن تكون خديجة يتزوجها أعرابي من تميم وتمتنع من سادات قريش وأشرافها علي ما وصفناه، ألا يعلم ذو التميز والنظر أنه من أبين المحال وأفظع المقال، ولما وجب هذا عند ذوي التحصيل ثبت أن خديجة لم تتزوج غير رسول الله (ص).
#ترجمه: مورخان و محدثان شيعه و سنی بر اين مطلب اتفاق دارند كه كسی از بزرگان، اشراف، رؤسا و جوانمردان قريش باقی نماند؛ مگر اين كه از حضرت خديجه خواستگاری كرد و ازدواج با ايشان را آرزو می كرد؛ اما خديجه كبری دست رد بر سينه همه آن ها زد؛ ولی وقتی رسول خدا صلی الله عليه وآله با او ازدواج كرد، تمام زنان قريش از او فاصله گرفته و رفت و آمد با وی را ترک كردند و گفتند: تو پيشنهاد سران قريش را رد كردی و تن به همسری كسی دادی كه فقير است و مال و ثروتی ندارد؟!با اين حال چگونه اهل فهم می توانند بپذيرند كه حضرت خديجه با يک اعرابی از قبيله بنی تميم ازدواج كرده باشد؛ اما خواستگاری بزرگان قريش را نپذيرفته باشد؟آيا صاحبان فكر و انديشه نمي دانند كه اين مطلب از آشكارترين محالات و ناپسند ترين گفتارها است، وقتی برای اهل تحقيق اين مطلب ثابت شود، ثابت می شود كه حضرت خديجه با كسی غير از رسول خدا صلی الله عليه وآله ازدواج نكرده است.
الكوفي، كتاب الاستغاثة، ج1، ص70
@masaf_ofogh
۱۹:۵۰
11 نوامبر پایان #جنگ_جهانی_اول
جنگی که #اسلام در هیچ طرف آن حضور نداشت و هیچ فتوای اسلامی در به وجود آمدن آن نقش نداشت و به قرآن و احادیث هم استناد نمی شد
اما: تلفات حدود ده میلیونی سربازان در این جنگ در تاریخ بی سابقه بود برای نخستین بار در این جنگ از سلاح شیمیایی استفاده شد برای نخستین بار بصورت وسیع مناطق غیر نظامی بمب باران شد کودکان و زنان بی گناه زخمی در کوچه ها و خیابان ها جان دادند...
هیچکس نگفت این فکر #بشر محوری و #خدا_ناباوری بود که چنین #فاجعه ای را به بار آورد...
@masaf_ofogh
جنگی که #اسلام در هیچ طرف آن حضور نداشت و هیچ فتوای اسلامی در به وجود آمدن آن نقش نداشت و به قرآن و احادیث هم استناد نمی شد
اما: تلفات حدود ده میلیونی سربازان در این جنگ در تاریخ بی سابقه بود برای نخستین بار در این جنگ از سلاح شیمیایی استفاده شد برای نخستین بار بصورت وسیع مناطق غیر نظامی بمب باران شد کودکان و زنان بی گناه زخمی در کوچه ها و خیابان ها جان دادند...
هیچکس نگفت این فکر #بشر محوری و #خدا_ناباوری بود که چنین #فاجعه ای را به بار آورد...
@masaf_ofogh
۱۹:۵۰
پولس: زن باید در تمام امور مطیع شوهرش باشد!
در کتاب مقدس، نامه ی پولس به افسسیان چنین می خوانیم:
لیکن همچنان که کلیسا مطیع مسیح است همچنین زنان نیز شوهران خود را در هر امری باشند.
عهد جدید، نامه ی پولس به افسسیان، باب پنجم، فقره ی 24.
#مسیحیت
@masaf_ofogh
در کتاب مقدس، نامه ی پولس به افسسیان چنین می خوانیم:
لیکن همچنان که کلیسا مطیع مسیح است همچنین زنان نیز شوهران خود را در هر امری باشند.
عهد جدید، نامه ی پولس به افسسیان، باب پنجم، فقره ی 24.
#مسیحیت
@masaf_ofogh
۱۹:۵۳
#نرم_افزار رایگان و تحت وب «خورشید سامرا»
نرم افزار مخصوص معرفی #امام_حسن_عسکری علیه السلام
شامل:
پرسمان: قریب به 66 عنوان پرسش و پاسخ پیرامون مسائل مختلف مربوط به امام عسکری(علیه السلام)
فضائل: بیش از 48 حُسن و فضیلت از امام حسن عسکری(علیه السلام)
کرامات: بیان 46 کرامت از امام حسن عسکری(علیه السلام)
حکایات: بیش از 66 حکایات و داستان از امام عسکری(علیه السلام)
سیره: معرفی سیره امام حسن عسکری(علیه السلام) به صورت گروه بندی شده در بیش از 188 عنوان مطلب
كتابشناسى: معرفى بیش از 130 عنوان كتاب درباره امام عسکری(علیه السلام) به زبان فارسى، عربى، اردو و انگلیسی
كتابخانه: 110 عنوان کتاب (با بیش از 5700 ریزفهرست) درباره امام حسن عسکری(علیه السلام)
مقالات: 111 عنوان مقاله پیرامون شخصیت امام عسکری(علیه السلام)
احادیث: 158 عنوان حدیث متنی (با ترجمه فارسی و ذکر ماخذ)
اشعار: قريب به 120 قطعه شعر به صورت غزل و قصیده و دوبیتی در موضوع مدح و مرثیه با موضوع امام عسکری(علیه السلام)
زندگی نامه: معرفى کامل و جامعی زندگی نامه امام عسکری(علیه السلام) از ولادت تا شهادت به صورت دسته بندی شده (ولادت، پدر و مادر، ازدواج و همسران، القاب، نسب شریف و...)
نوا و نما: مجموعه صوتی کامل (92 مورد) و جالبی از ادعیه، مدیحه سرائی، مرثیه سرائی، سخنرانی ها
گالری تصاویر: گالرى متنوعى شامل بیش از 488 تصویر مرتبط به امام عسکری(علیه السلام) که شامل ویژه نامه های ولادت، شهادت، گنبد و ضریح، تخریب حرم و احادیث تصویری
لینک این نرم افزار تحت وب:
http://samarra.valiasr-aj.com
@masaf_ofogh
نرم افزار مخصوص معرفی #امام_حسن_عسکری علیه السلام
شامل:
پرسمان: قریب به 66 عنوان پرسش و پاسخ پیرامون مسائل مختلف مربوط به امام عسکری(علیه السلام)
فضائل: بیش از 48 حُسن و فضیلت از امام حسن عسکری(علیه السلام)
کرامات: بیان 46 کرامت از امام حسن عسکری(علیه السلام)
حکایات: بیش از 66 حکایات و داستان از امام عسکری(علیه السلام)
سیره: معرفی سیره امام حسن عسکری(علیه السلام) به صورت گروه بندی شده در بیش از 188 عنوان مطلب
كتابشناسى: معرفى بیش از 130 عنوان كتاب درباره امام عسکری(علیه السلام) به زبان فارسى، عربى، اردو و انگلیسی
كتابخانه: 110 عنوان کتاب (با بیش از 5700 ریزفهرست) درباره امام حسن عسکری(علیه السلام)
مقالات: 111 عنوان مقاله پیرامون شخصیت امام عسکری(علیه السلام)
احادیث: 158 عنوان حدیث متنی (با ترجمه فارسی و ذکر ماخذ)
اشعار: قريب به 120 قطعه شعر به صورت غزل و قصیده و دوبیتی در موضوع مدح و مرثیه با موضوع امام عسکری(علیه السلام)
زندگی نامه: معرفى کامل و جامعی زندگی نامه امام عسکری(علیه السلام) از ولادت تا شهادت به صورت دسته بندی شده (ولادت، پدر و مادر، ازدواج و همسران، القاب، نسب شریف و...)
نوا و نما: مجموعه صوتی کامل (92 مورد) و جالبی از ادعیه، مدیحه سرائی، مرثیه سرائی، سخنرانی ها
گالری تصاویر: گالرى متنوعى شامل بیش از 488 تصویر مرتبط به امام عسکری(علیه السلام) که شامل ویژه نامه های ولادت، شهادت، گنبد و ضریح، تخریب حرم و احادیث تصویری
لینک این نرم افزار تحت وب:
http://samarra.valiasr-aj.com
@masaf_ofogh
۱۹:۵۵
برگشت دادن میراث پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از سوی عثمان بن عفان به امیرالمومنین علیه السلام بر اساس روایت صحیح مصادر مخالفین شیعه
ابن عباس می گوید: هنگامی که رسول خدا (ص) از دنیا رفتند و ابوبکر جانشین ایشان شدند، عباس (عموی پیامبر (ص)) با علی بن ابی طالب در مورد چیزهایی که رسول خدا (ص) از خویش بر جای گذاشته بودند دچار اختلاف شد.ابوبکر گفت: آن چه که رسول خدا (ص) از خود بر جای گذاشته و در مورد آن اقدامی نکرده و بدان دست نزده من نیز آن به آن دست نمی زنم و در مورد آن اقدامی نمی کنم.هنگامی که عمر بن الخطاب به خلافت رسید، عباس و علی بن ابی طالب اختلافشان را به نزد او بردند و او گفت: چیزی که ابوبکر در مورد آن اقدامی نکرده و به آن دستی نزده من نیز در مورد آن اقدامی نمی کنم و به آن دست نمی زنم.هنگامی که عثمان بن عفان به خلافت رسید عباس و علی بن ابی طالب اختلاف خود را پیش او بردند.عثمان بن عفان سکوت کرد و سرش را به زیر انداخت.ابن عباس می گوید: ترسیدم که عباس تمامی آن اموال را بگیرد و به همین دلیل با دستم به پشت سر عباس (پدرم) زدم و گفت: پدرم، تو را به خداوند قسم می دهم که این اموال را به علی بن ابی طالب بدهی و پدرم آن را به علی بن ابی طالب داد.
الشیبانی، أحمد بن محمد بن حنبل أبو عبد الله (المتوفى241هـ)، مسند الإمام أحمد بن حنبل، ج1، ص238و239، ح77، المحقق: شعیب الأرنؤوط - عادل مرشد، وآخرون، إشراف: د عبد الله بن عبد المحسن الترکی، الناشر: مؤسسة الرسالة، الطبعة: الأولى، 1421 هـ - 2001 م. [تعلیق المحقق: إسناده صحیح على شرط مسلم]
#فاطمیه
@masaf_ofogh
ابن عباس می گوید: هنگامی که رسول خدا (ص) از دنیا رفتند و ابوبکر جانشین ایشان شدند، عباس (عموی پیامبر (ص)) با علی بن ابی طالب در مورد چیزهایی که رسول خدا (ص) از خویش بر جای گذاشته بودند دچار اختلاف شد.ابوبکر گفت: آن چه که رسول خدا (ص) از خود بر جای گذاشته و در مورد آن اقدامی نکرده و بدان دست نزده من نیز آن به آن دست نمی زنم و در مورد آن اقدامی نمی کنم.هنگامی که عمر بن الخطاب به خلافت رسید، عباس و علی بن ابی طالب اختلافشان را به نزد او بردند و او گفت: چیزی که ابوبکر در مورد آن اقدامی نکرده و به آن دستی نزده من نیز در مورد آن اقدامی نمی کنم و به آن دست نمی زنم.هنگامی که عثمان بن عفان به خلافت رسید عباس و علی بن ابی طالب اختلاف خود را پیش او بردند.عثمان بن عفان سکوت کرد و سرش را به زیر انداخت.ابن عباس می گوید: ترسیدم که عباس تمامی آن اموال را بگیرد و به همین دلیل با دستم به پشت سر عباس (پدرم) زدم و گفت: پدرم، تو را به خداوند قسم می دهم که این اموال را به علی بن ابی طالب بدهی و پدرم آن را به علی بن ابی طالب داد.
الشیبانی، أحمد بن محمد بن حنبل أبو عبد الله (المتوفى241هـ)، مسند الإمام أحمد بن حنبل، ج1، ص238و239، ح77، المحقق: شعیب الأرنؤوط - عادل مرشد، وآخرون، إشراف: د عبد الله بن عبد المحسن الترکی، الناشر: مؤسسة الرسالة، الطبعة: الأولى، 1421 هـ - 2001 م. [تعلیق المحقق: إسناده صحیح على شرط مسلم]
#فاطمیه
@masaf_ofogh
۱۹:۵۲
اطلاعیه
مخاطبان عزیز
این کانال بروزرسانی نمیشود شما میتوانید ما را در پیام رسانهای زیر دنبال کنید.
sapp.ir/masaf_ofogh
eitaa.com/masaf_ofogh
https://t.me/joinchat/AAAAAEnck08WHRXH5kRaGg
مخاطبان عزیز
این کانال بروزرسانی نمیشود شما میتوانید ما را در پیام رسانهای زیر دنبال کنید.
sapp.ir/masaf_ofogh
eitaa.com/masaf_ofogh
https://t.me/joinchat/AAAAAEnck08WHRXH5kRaGg
۱۵:۵۱