۱۳ مهر
برای سلامتی و طول عمر رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنهای حفظه الله صلوات و صدقه فراموش نشود.نماز جمعه امروز اثرش از هزاران بمب اتم بر آمریکا و رژیم صهیونی بیشتر است به اذن الله ┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
۳:۵۴
حضور مقتدرانه امام خامنهای حفظه الله در نماز جمعه امروز علی رغم تهدیدات فراوان نشان داد که ولایت مطلقه فقیه حرکت اصلی و لازمهی حکومت اسلامی است.ولی فقیه شجاع ملتش را به رستگاری میرساند.به رهبر عزیزمان افتخار کنیم
#جمعه_نصر ┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
#جمعه_نصر ┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
۱۴:۳۶
در سه سالگی کلمه توحید « لا اله الا الله » را به کودک بیاموزیدو در چهارسالگی با نبوت پیامبر اسلام آشنایش کنیدو در پنج سالگی رویش را به قبله کنید و سجده بر زمین را یادش دهید.در شش سالگی رکوع و سجود را به شیوه صحیح به او بیاموزیدو در هفت سالگی وضو و نماز را به طور کامل آموزش دهید.
بر اساس حدیث شریفی، کودک را باید در سه سالگی با خداوند، در چهار سالگی با نبوت و در پنج و شش سالگی با پرستش به شیوههای مختلف آشنا ساخت، تا آن که در هفت سالگی بتوان مجموعه نماز را به عنوان نمادی از کل دین و به تعبیر روایات ستون دین به او القاء نمود.
محمد تقی فلسفی، گفتار فلسفی، هیئت نشر معارف اسلامی، ۱۳۵۲، ص۱۹۸و۱۹۹
#فرزندپروری
@HalalZadeha ┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
بر اساس حدیث شریفی، کودک را باید در سه سالگی با خداوند، در چهار سالگی با نبوت و در پنج و شش سالگی با پرستش به شیوههای مختلف آشنا ساخت، تا آن که در هفت سالگی بتوان مجموعه نماز را به عنوان نمادی از کل دین و به تعبیر روایات ستون دین به او القاء نمود.
محمد تقی فلسفی، گفتار فلسفی، هیئت نشر معارف اسلامی، ۱۳۵۲، ص۱۹۸و۱۹۹
#فرزندپروری
@HalalZadeha ┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
۱۶:۳۸
۱۴ مهر
نحوه مشارکت در قربانی اول هر ماه قمری (امروز شنبه ، اول ماه ربیع الثانی ) موسسه حضرت خدیجه و نحوه کمک های مادی و غیرمادی خیریه مسجد
شما میتوانید هدایا، صدقات و نذورات خود را از طریق
️ شماره کارت:۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۳۰۹۱۰۵« »به نام قربانی مشارکتی
️ یا با شماره گیری کد پرداخت ازطریق تلفن همراه:
ستاره ۶۶۵۵ ستاره ۱۰ مربع (بدون سقف پرداخت)
ستاره ۷۸۰ ستاره ۳۱۳۱ مربع ( بدون نیاز به اینترنت )
️ یا از طریق درگاه پرداخت
https://mardoman.im/p/473/samtekhoda
به قربانی این ماه اختصاص دهید.
️ لطفا بعد از واریز به شماره ۰۹۱۰۱۵۷۱۷۱۱ پیامک بدهید و بنویسید مربوط به قربانی ماه ربیع الثانی. ( نیازی به تماس تلفنی نمیباشد. )
️ سمت خدا، مؤسسه حضرت خدیجه علیهاالسلام
#ماه_ربیع الثانی ۱۴۴۶#قربانی @samtekhoda3.................................. برای کمک های نقدی نذورات، هدایا، صدقه اول ماه خود به خیریه مسجد اباعبدالله علیه السلام ، شماره کارت۶۱۰۴ ۳۳۷۶ ۸۸۶۸ ۴۱۷۲« »به نام غلامحسین پرتویمی باشدشماره تماس ۰۹۱۲_۷۶۲۷۲۸۸بعد از واریز از طریق پیامک اطلاع دهید.کمک های غیر نقدی خود را به مسجد اباعبدالله تحویل دهید( #خیریه)┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
شما میتوانید هدایا، صدقات و نذورات خود را از طریق
️ شماره کارت:۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۳۰۹۱۰۵« »به نام قربانی مشارکتی
️ یا با شماره گیری کد پرداخت ازطریق تلفن همراه:
ستاره ۶۶۵۵ ستاره ۱۰ مربع (بدون سقف پرداخت)
ستاره ۷۸۰ ستاره ۳۱۳۱ مربع ( بدون نیاز به اینترنت )
️ یا از طریق درگاه پرداخت
https://mardoman.im/p/473/samtekhoda
به قربانی این ماه اختصاص دهید.
️ لطفا بعد از واریز به شماره ۰۹۱۰۱۵۷۱۷۱۱ پیامک بدهید و بنویسید مربوط به قربانی ماه ربیع الثانی. ( نیازی به تماس تلفنی نمیباشد. )
️ سمت خدا، مؤسسه حضرت خدیجه علیهاالسلام
#ماه_ربیع الثانی ۱۴۴۶#قربانی @samtekhoda3.................................. برای کمک های نقدی نذورات، هدایا، صدقه اول ماه خود به خیریه مسجد اباعبدالله علیه السلام ، شماره کارت۶۱۰۴ ۳۳۷۶ ۸۸۶۸ ۴۱۷۲« »به نام غلامحسین پرتویمی باشدشماره تماس ۰۹۱۲_۷۶۲۷۲۸۸بعد از واریز از طریق پیامک اطلاع دهید.کمک های غیر نقدی خود را به مسجد اباعبدالله تحویل دهید( #خیریه)┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
۱۹:۰۸
۱۶ مهر
عملیات شکوهمند #طوفان_الاقصی یکساله شد
پیام گردانهای قسام بهمناسبت سالروز آغاز نبرد طوفانالاقصی: سال گذشته در چنین روز و دقایقی مجاهدان قسام از موانع مرزی عبور کرده و پایگاههای نظامی اسرائیلی و شهرکهای صهیونیستی در اطراف نوار غزه را تحت کنترل خود در آورده و نظامیان و شهرکنشینان اشغالگر را کشته، مجروح و به اسارت گرفتند.┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
پیام گردانهای قسام بهمناسبت سالروز آغاز نبرد طوفانالاقصی: سال گذشته در چنین روز و دقایقی مجاهدان قسام از موانع مرزی عبور کرده و پایگاههای نظامی اسرائیلی و شهرکهای صهیونیستی در اطراف نوار غزه را تحت کنترل خود در آورده و نظامیان و شهرکنشینان اشغالگر را کشته، مجروح و به اسارت گرفتند.┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
۱۸:۰۹
۱۷ مهر
۲:۵۱
بررسی فقهی حرمت استفاده از سلاح اتمی
حرمت سلاح کشتار جمعی، ابدی و استثناناپذیر است
 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری (۱۳۹۹/۱۲/۰۴) بر نیاز ایران به استفادهی صلحآمیز از انرژی هستهای تاکید کرده و فرمودند: «فکر اسلامی ما میگوید سلاحی که در [کاربرد] آن، غیر مسلّحین، غیر نظامیها، و مردم عادّی تلف میشوند، این سلاح ممنوع است. این سلاح ممنوع است؛ حالا هستهای باشد یا شیمیایی باشد یا غیر اینها؛ این سلاح ممنوع است. ما بهخاطر نظر اسلام است که نخواستیم دنبال این سلاح برویم وَالّا اگر میخواستیم برویم شماها کی هستید، چه کاره هستید که بتوانید جلوگیری کنید.» در فتوای هستهای رهبر انقلاب که در پیامشان در نخستین کنفرانس بینالمللی "خلع سلاح هستهای و عدم اشاعه" در فروردین ۸۹ منتشر شد و پس از آن بهصورت رسمی در سازمان ملل هم ثبت شد، آمده است که ما علاوه بر اعتقاد به حرمت سلاح هستهای، کاربرد «دیگر انواع سلاحهای کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی را نیز ... حرام میدانیم.» پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در گفتوگویی با حجتالاسلام والمسلمین عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری به تببین و مبانی این فتوا پرداخته است.  یکی از تاکیدات پیوستهی رهبر انقلاب، توجه به قدرت دفاعی ایران و عناصر قدرت آفرین است؛ ادله و مبانی فقهیای که کشور باید از لحاظ دفاعی قوی باشد و عناصر قدرت خود را هر روز تقویت کند را تشریح بفرمایید.  کسب قدرت، حفظ قدرت و توسعه قدرت برای تبیین حقایق اسلام ناب، دفاع از حق، گسترش عدل، آزادیهای مشروع، حاکمیت توحید، کرامت انسان، پیشرفت، مقابله با طاغوت و مفسدین و مجرمین و جنایتکاران و اصلاح جهان، واجب شرعی است و برای این کار تشکیل دولت در اسلام واجب است. تشکیل دولت در اسلام به هدف اقامهی دین است؛ یعنی حاکمیت توحید، عدالت، کرامت انسان، پیشرفت، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و نجات بشریت و خدمت به محرومین و مستضعفین. از این جهت، حفظ دولت اسلامی و تحقق اهداف و پیشبرد وظایف آن، به یک قدرت بازدارنده در مقابل مستبدین، مستکبرین، طواغیت، شیاطین و مفسدین نیاز دارد. میتوان گفت که تحقق تمدن اسلامی متوقف بر قدرت بازدارنده است. تحقق تمدن اسلامی بر پایهی فرهنگ و باورها و ارزشهای اسلامی حداقل به چند مؤلفه نیاز دارد: مؤلفهی اوّل، اندیشهی مکتبی و ارزشی است که همان اندیشهی اسلام ناب محمدی صلیاللهعلیهوآله بر پایهی مکتب اهل بیت علیهالسلام است. مؤلفهی دوم، وجود رهبری تمدنساز است. مؤلفهی سوم، بسیج ظرفیتهای نخبگان و خواص برای تحرک و پویایی و تبدیل ضعف به قدرت و تهدید به فرصت است. مؤلفهی چهارم، حضور مردم در صحنه و احیای ظرفیتهای اجتماعی و قدرت اجتماعی است. مؤلفهی پنجم، پیشرفت علمی و فتح قلههای دانش و معرفت و علم است که اقتدار میآفریند. مؤلفهی ششم، رفع موانع و تولید قدرت دفاعی، نظامی، امنیتی و حفظ امنیت و دستاوردها در مقابل مزاحمین، معارضین، معاندین، نیروهای متخاصم، دشمنان تمدن اسلامی و بشری است. و مؤلفهی هفتم، صبر و مقاومت و پایداری است. بنابراین، اگر دولت اسلامی قدرت بازدارندهی قوی نداشته باشد، دشمنان تمدن اسلامی، دشمنان اسلام، دشمنان بشریت و جهان استکبار نمیگذارند تمدنی شکل بگیرد؛ یعنی اجتهاد مبتنی بر مقتضیات زمان و بسط حقایق دینی و نظریهپردازی دینی و استفاده از علوم و فنون و تجارب پیشرفتهی بشری و اقتدار بازدارنده بر پایهی اصل «لا تظلمون و لا تظلمون»(۱) است و نفی ستمگری بهوسیلهی تمدن اسلامی محقق میشود. در واقع تولید قدرت، حفظ قدرت، تداوم پیوستهی قدرت، افزایش قدرت و توسعهی قدرت برای اهداف متعالی، یک واجب عقلی و شرعی است. بعد از اینکه ما پذیرفتیم دولت در اسلام جزء احکام اوّلیه است و حفظ و پیشبرد اهداف آن در دنیایی که تعارض منافع گوناگونی در آن وجود دارد و جهان استکبار و سلطه اجازه نمیدهد که یک تمدن انسانی پا بگیرد، اقتدار بازدارنده واجب عقلی و شرعی است. ...ادامه در : https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=47431┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
حرمت سلاح کشتار جمعی، ابدی و استثناناپذیر است
 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری (۱۳۹۹/۱۲/۰۴) بر نیاز ایران به استفادهی صلحآمیز از انرژی هستهای تاکید کرده و فرمودند: «فکر اسلامی ما میگوید سلاحی که در [کاربرد] آن، غیر مسلّحین، غیر نظامیها، و مردم عادّی تلف میشوند، این سلاح ممنوع است. این سلاح ممنوع است؛ حالا هستهای باشد یا شیمیایی باشد یا غیر اینها؛ این سلاح ممنوع است. ما بهخاطر نظر اسلام است که نخواستیم دنبال این سلاح برویم وَالّا اگر میخواستیم برویم شماها کی هستید، چه کاره هستید که بتوانید جلوگیری کنید.» در فتوای هستهای رهبر انقلاب که در پیامشان در نخستین کنفرانس بینالمللی "خلع سلاح هستهای و عدم اشاعه" در فروردین ۸۹ منتشر شد و پس از آن بهصورت رسمی در سازمان ملل هم ثبت شد، آمده است که ما علاوه بر اعتقاد به حرمت سلاح هستهای، کاربرد «دیگر انواع سلاحهای کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی را نیز ... حرام میدانیم.» پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در گفتوگویی با حجتالاسلام والمسلمین عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری به تببین و مبانی این فتوا پرداخته است.  یکی از تاکیدات پیوستهی رهبر انقلاب، توجه به قدرت دفاعی ایران و عناصر قدرت آفرین است؛ ادله و مبانی فقهیای که کشور باید از لحاظ دفاعی قوی باشد و عناصر قدرت خود را هر روز تقویت کند را تشریح بفرمایید.  کسب قدرت، حفظ قدرت و توسعه قدرت برای تبیین حقایق اسلام ناب، دفاع از حق، گسترش عدل، آزادیهای مشروع، حاکمیت توحید، کرامت انسان، پیشرفت، مقابله با طاغوت و مفسدین و مجرمین و جنایتکاران و اصلاح جهان، واجب شرعی است و برای این کار تشکیل دولت در اسلام واجب است. تشکیل دولت در اسلام به هدف اقامهی دین است؛ یعنی حاکمیت توحید، عدالت، کرامت انسان، پیشرفت، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و نجات بشریت و خدمت به محرومین و مستضعفین. از این جهت، حفظ دولت اسلامی و تحقق اهداف و پیشبرد وظایف آن، به یک قدرت بازدارنده در مقابل مستبدین، مستکبرین، طواغیت، شیاطین و مفسدین نیاز دارد. میتوان گفت که تحقق تمدن اسلامی متوقف بر قدرت بازدارنده است. تحقق تمدن اسلامی بر پایهی فرهنگ و باورها و ارزشهای اسلامی حداقل به چند مؤلفه نیاز دارد: مؤلفهی اوّل، اندیشهی مکتبی و ارزشی است که همان اندیشهی اسلام ناب محمدی صلیاللهعلیهوآله بر پایهی مکتب اهل بیت علیهالسلام است. مؤلفهی دوم، وجود رهبری تمدنساز است. مؤلفهی سوم، بسیج ظرفیتهای نخبگان و خواص برای تحرک و پویایی و تبدیل ضعف به قدرت و تهدید به فرصت است. مؤلفهی چهارم، حضور مردم در صحنه و احیای ظرفیتهای اجتماعی و قدرت اجتماعی است. مؤلفهی پنجم، پیشرفت علمی و فتح قلههای دانش و معرفت و علم است که اقتدار میآفریند. مؤلفهی ششم، رفع موانع و تولید قدرت دفاعی، نظامی، امنیتی و حفظ امنیت و دستاوردها در مقابل مزاحمین، معارضین، معاندین، نیروهای متخاصم، دشمنان تمدن اسلامی و بشری است. و مؤلفهی هفتم، صبر و مقاومت و پایداری است. بنابراین، اگر دولت اسلامی قدرت بازدارندهی قوی نداشته باشد، دشمنان تمدن اسلامی، دشمنان اسلام، دشمنان بشریت و جهان استکبار نمیگذارند تمدنی شکل بگیرد؛ یعنی اجتهاد مبتنی بر مقتضیات زمان و بسط حقایق دینی و نظریهپردازی دینی و استفاده از علوم و فنون و تجارب پیشرفتهی بشری و اقتدار بازدارنده بر پایهی اصل «لا تظلمون و لا تظلمون»(۱) است و نفی ستمگری بهوسیلهی تمدن اسلامی محقق میشود. در واقع تولید قدرت، حفظ قدرت، تداوم پیوستهی قدرت، افزایش قدرت و توسعهی قدرت برای اهداف متعالی، یک واجب عقلی و شرعی است. بعد از اینکه ما پذیرفتیم دولت در اسلام جزء احکام اوّلیه است و حفظ و پیشبرد اهداف آن در دنیایی که تعارض منافع گوناگونی در آن وجود دارد و جهان استکبار و سلطه اجازه نمیدهد که یک تمدن انسانی پا بگیرد، اقتدار بازدارنده واجب عقلی و شرعی است. ...ادامه در : https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=47431┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
۳:۰۸
۴:۴۷
۵:۱۶
چرا ۱۵ مهر۱۴۰۲ «یوم الله» است؟/کار بزرگ مبارزان فلسطینی در عملیات #طوفان_الأقصی چه بود؟ (بخش دوم)
شبیر فیروزیان
آری! اینگونه شد که موسی(ع) توانست «یوم الزینة» را تبدیل کند به «یوم الله». فرعونِ قبل از یوم الزینة با فرعون بعد از آن خیلی متفاوت بود. نگاه مردم هم نسبت به فرعون در قبل و بعد از آن روز کاملاً متفاوت بود. فرعون و دستگاه فرعونی در آن روز ضربه غیرقابل ترمیمی خورده بود که دیگر قابل جبران نبود.
یوم الله ۱۵ مهر ۱۴۰۲ و آشکار شدن پوکیِ ساختار بظاهر باابهتِ فرعونیِ اسرائیل
عملیات هوشمندانه و دقیقی که در ۱۵ مهر ۱۴۰۲ از سوی گروههای مبارز فلسطینی اجرا شد، شبیه کاری بود که موسی(ع) در «یوم الزینة» انجام داد و آن، "از بین بردن ابّهت و اقتدار فرعونی ِاسرائیل" بود.
مجاهدان فلسطینی در ۱۵ مهر نشان دادند تصویری که سالهای سال در رسانه های دنیا از اسرائیل برای مردم و دولتها ترسیم می شد، تصویری کاملاً غیرواقعی بود.
آنها نشان دادند اسرائیل از درون "پوک" و "تهی" است.
آنها نشان دادند که موریانه های ظلم و جنایت و تفرعن و فساد و کودک کشی، سالهای سال در درون این بنای بظاهر باشکوه و باابّهت در حال از بین بردن آن بود، بگونه ای که با اندک ضربه خارجی فرو می ریخت.
در ۱۵ مهر، پایه های اصلی این ساختار فرعونی فروریخت و اسرائیل به شدت تحقیر شد.
رزمندگان مقاومت فلسطین نشان دادند که قوانین سیاسی و اجتماعی عالَم، فقط قوانین محسوس مادی نیست؛ عالَم قوانین غیبی و غیرمادی نیز دارد که باید در محاسبات و تحلیل های سیاستمداران و جامعه شناسان لحاظ شوند.
خلاصه آنکه، نگاه مردم و دولتها(حتی دولتهای غربی) به اسرائیل، از بعد از ۱۵ مهر ۱۴۰۲، نگاه کاملاً متفاوتی است و این مسئله، در معادلات جدید منطقه ای و بین المللی، بسیار مؤثر خواهد بود.
از این پس، ۱۵ مهر ۱۴۰۲، یک «حجّت» و یک «بیّنه» است که بسیاری از دلها و ذهن ها را زنده و بیدار کرده و خواهد کرد و برخی افراد لجوجی که خود را به خواب زده اند را نیز هلاک خواهد کرد:
«وَ لكِنْ لِيَقْضِيَ اللَّهُ أَمْراً كانَ مَفْعُولاً لِيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَيِّنَةٍ وَ يَحْيى مَنْ حَيَّ عَنْ بَيِّنَة؛ ولى (همه اين مقدمات) براى آن بود كه خداوند كارى را كه مى بايست انجام شود، تحقق بخشد تا آنها كه هلاك (و گمراه) مى شوند از روى اتمام حجت باشد، و آنها كه زنده مى شوند (و هدايت مى يابند) از روى دليل روشن باشد» (انفال: ۴۲)
بنابراین ۱۵ مهر ۱۴۰۲ را قطعاً باید «یوم الله» بدانیم. یوم اللّهی که روز نابودی و محو اسرائیل از عالَم را بسیار نزدیک کرد و «یوم الله» بزرگتر دیگری را رقم خواهد زد.
آمریکا و اروپای در حال افول و ایرانِ نزدیک قله/"یوم الله"های دیگری در راه است...
همچنین باید دانست به زودی این اتفاق، بگونه دیگری برای دولتهای ظالم و مستکبری مانند آمریکا نیز رقم خواهد خورد. آن چشم تیزبین و بابصیرت و متّصل به عنایات الهی، موریانه های درون ساختارهای ظالمانه و فرعونی و البته فریبنده و بزک شده آمریکا و دولتهای غربی را می بیند و با اطمینان می گوید: «آمریکا در حال افول است»، «دنیا در حال تغییر است»، «پیروزی قطعی از آن ماست» و «ما نزدیک قله ایم».
https://eitaa.com/basaer_fi
شبیر فیروزیان
آری! اینگونه شد که موسی(ع) توانست «یوم الزینة» را تبدیل کند به «یوم الله». فرعونِ قبل از یوم الزینة با فرعون بعد از آن خیلی متفاوت بود. نگاه مردم هم نسبت به فرعون در قبل و بعد از آن روز کاملاً متفاوت بود. فرعون و دستگاه فرعونی در آن روز ضربه غیرقابل ترمیمی خورده بود که دیگر قابل جبران نبود.
یوم الله ۱۵ مهر ۱۴۰۲ و آشکار شدن پوکیِ ساختار بظاهر باابهتِ فرعونیِ اسرائیل
عملیات هوشمندانه و دقیقی که در ۱۵ مهر ۱۴۰۲ از سوی گروههای مبارز فلسطینی اجرا شد، شبیه کاری بود که موسی(ع) در «یوم الزینة» انجام داد و آن، "از بین بردن ابّهت و اقتدار فرعونی ِاسرائیل" بود.
مجاهدان فلسطینی در ۱۵ مهر نشان دادند تصویری که سالهای سال در رسانه های دنیا از اسرائیل برای مردم و دولتها ترسیم می شد، تصویری کاملاً غیرواقعی بود.
آنها نشان دادند اسرائیل از درون "پوک" و "تهی" است.
آنها نشان دادند که موریانه های ظلم و جنایت و تفرعن و فساد و کودک کشی، سالهای سال در درون این بنای بظاهر باشکوه و باابّهت در حال از بین بردن آن بود، بگونه ای که با اندک ضربه خارجی فرو می ریخت.
در ۱۵ مهر، پایه های اصلی این ساختار فرعونی فروریخت و اسرائیل به شدت تحقیر شد.
رزمندگان مقاومت فلسطین نشان دادند که قوانین سیاسی و اجتماعی عالَم، فقط قوانین محسوس مادی نیست؛ عالَم قوانین غیبی و غیرمادی نیز دارد که باید در محاسبات و تحلیل های سیاستمداران و جامعه شناسان لحاظ شوند.
خلاصه آنکه، نگاه مردم و دولتها(حتی دولتهای غربی) به اسرائیل، از بعد از ۱۵ مهر ۱۴۰۲، نگاه کاملاً متفاوتی است و این مسئله، در معادلات جدید منطقه ای و بین المللی، بسیار مؤثر خواهد بود.
از این پس، ۱۵ مهر ۱۴۰۲، یک «حجّت» و یک «بیّنه» است که بسیاری از دلها و ذهن ها را زنده و بیدار کرده و خواهد کرد و برخی افراد لجوجی که خود را به خواب زده اند را نیز هلاک خواهد کرد:
«وَ لكِنْ لِيَقْضِيَ اللَّهُ أَمْراً كانَ مَفْعُولاً لِيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَيِّنَةٍ وَ يَحْيى مَنْ حَيَّ عَنْ بَيِّنَة؛ ولى (همه اين مقدمات) براى آن بود كه خداوند كارى را كه مى بايست انجام شود، تحقق بخشد تا آنها كه هلاك (و گمراه) مى شوند از روى اتمام حجت باشد، و آنها كه زنده مى شوند (و هدايت مى يابند) از روى دليل روشن باشد» (انفال: ۴۲)
بنابراین ۱۵ مهر ۱۴۰۲ را قطعاً باید «یوم الله» بدانیم. یوم اللّهی که روز نابودی و محو اسرائیل از عالَم را بسیار نزدیک کرد و «یوم الله» بزرگتر دیگری را رقم خواهد زد.
آمریکا و اروپای در حال افول و ایرانِ نزدیک قله/"یوم الله"های دیگری در راه است...
همچنین باید دانست به زودی این اتفاق، بگونه دیگری برای دولتهای ظالم و مستکبری مانند آمریکا نیز رقم خواهد خورد. آن چشم تیزبین و بابصیرت و متّصل به عنایات الهی، موریانه های درون ساختارهای ظالمانه و فرعونی و البته فریبنده و بزک شده آمریکا و دولتهای غربی را می بیند و با اطمینان می گوید: «آمریکا در حال افول است»، «دنیا در حال تغییر است»، «پیروزی قطعی از آن ماست» و «ما نزدیک قله ایم».
https://eitaa.com/basaer_fi
۱۷:۴۴
۱۹ مهر
۲:۲۳
بازارسال شده از مسجد اباعبداله الحسین علیه السلام 🇮🇷
1_1699789736.mp3
۱۳:۰۴-۱.۵۷ مگابایت
۲:۲۵
۲۰ مهر
بازارسال شده از KHAMENEI.IR
۱۰:۲۳
۱۷:۴۴
۱۷:۴۶
۲۱ مهر
بازارسال شده از مسجد اباعبداله الحسین علیه السلام 🇮🇷
@mirajshop امام حسن «عسکری»یا «عسگری»؟
عده ای به دلیل دشمنی که با اهل بیت(علیهم السلام) دارند،از عمد لفظ «عسگری» را به جای «عسکری» به کار می برند و معتقدند پسوند امام یازدهم،«عسگری»است.چرا که «عسگر» یعنی نازا و عقیم و بخاطر همین معناست که به انگور بی هسته و دانه،«انگور عسگری» می گوییم.لذا بر اساس همین مطلب معتقدند اصلا امام دوازدهم وجود ندارد.برای این شبهه چند پاسخ دقیق و علمی می توان ارائه کرد:
الف) در هیچ کجای کتاب های لغت نامه،حتی لغت نامه های فارسی مثل فرهنگ دهخدا،معین و عمید کلمه «عسگر» به معنای نازا نیامده است!اصلا چنین کلمه ای در لغت نامه های فارسی و عربی نیامده است.
ب) در لغت نامه های مهم فارسی مثل لغت نامه دهخدا کلمه «انگور عسگری» نیامده است،بلکه «انگور عسکری» آمده است.دهخدا می نویسد:«انگور عسکری ؛ نوعی انگور نازک پوست و خردهسته . قسمی انگور نهایت لطیف و پوست نازک و بی دانه » هم چنین دهخدا در ابتدای لغت نامه،«عسکر» را فقط به معنای سپاه و لشکر و سپاه معنا می کند.لذا اگر هم به انگور بی دانه «عسکری» می گوییم نه بخاطر این که «عسکر» به معنای بی دانه است بلکه همان طور که بیان شد،«عسکر» یعنی لشکر و سپاه و «انگور عسکری»، ممکن است چون منسوب به «عسکر» است به آن «انگور عسکری» می گویند.در ضمن اثبات شد «عسکر» هم به معنای بی دانه نیست.
ج) بر فرض اینکه عوام مردم هم به دلیل غلط شایع به انگور بی هسته «انگور عسگری» می گویند دلیل نمی شود «عسگر» هم به معنای نازا و عقیم باشد،چرا که اثبات کردیم در فارسی اصلا «عسگر»به معنای نازا معنی نشده است!
د) «عسکر» محلهای بوده در شهر سامرا که لشکرگاه و محل توقف سپاه خلفای عباسی در آنجا قرار داشت. «عسکر» هم معرب کلمه لشگر است. یعنی کلمه ای عربی است .«عسکر» در لغت نامه های عربی یعنی لشگر.لذا «عسکر» یک کلمه عربی است و در زبان عربی «گ»هم وجود ندارد که بگوییم «عسگر»! هر چند در مطالب قبل اثبات کردیم،«عسگر» نه در لغت نامه های عربی و حتی نه در لغت نامه های معتبر فارسی همچون دهخدا،معین و عمید نیامده است.
باتوجه به مطالب فوق،شبهه ایجاد شده باطل است و لقب امام یازدهم،متعین در «امام حسن عسکری» است. شایسته است شیعیان حضرت،با توجه به نیات خبیثانه دشمن از لفظ «عسکری» استفاده کنند.#سامرا #امام_حسن_عسکری #امام_زمان ┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
عده ای به دلیل دشمنی که با اهل بیت(علیهم السلام) دارند،از عمد لفظ «عسگری» را به جای «عسکری» به کار می برند و معتقدند پسوند امام یازدهم،«عسگری»است.چرا که «عسگر» یعنی نازا و عقیم و بخاطر همین معناست که به انگور بی هسته و دانه،«انگور عسگری» می گوییم.لذا بر اساس همین مطلب معتقدند اصلا امام دوازدهم وجود ندارد.برای این شبهه چند پاسخ دقیق و علمی می توان ارائه کرد:
الف) در هیچ کجای کتاب های لغت نامه،حتی لغت نامه های فارسی مثل فرهنگ دهخدا،معین و عمید کلمه «عسگر» به معنای نازا نیامده است!اصلا چنین کلمه ای در لغت نامه های فارسی و عربی نیامده است.
ب) در لغت نامه های مهم فارسی مثل لغت نامه دهخدا کلمه «انگور عسگری» نیامده است،بلکه «انگور عسکری» آمده است.دهخدا می نویسد:«انگور عسکری ؛ نوعی انگور نازک پوست و خردهسته . قسمی انگور نهایت لطیف و پوست نازک و بی دانه » هم چنین دهخدا در ابتدای لغت نامه،«عسکر» را فقط به معنای سپاه و لشکر و سپاه معنا می کند.لذا اگر هم به انگور بی دانه «عسکری» می گوییم نه بخاطر این که «عسکر» به معنای بی دانه است بلکه همان طور که بیان شد،«عسکر» یعنی لشکر و سپاه و «انگور عسکری»، ممکن است چون منسوب به «عسکر» است به آن «انگور عسکری» می گویند.در ضمن اثبات شد «عسکر» هم به معنای بی دانه نیست.
ج) بر فرض اینکه عوام مردم هم به دلیل غلط شایع به انگور بی هسته «انگور عسگری» می گویند دلیل نمی شود «عسگر» هم به معنای نازا و عقیم باشد،چرا که اثبات کردیم در فارسی اصلا «عسگر»به معنای نازا معنی نشده است!
د) «عسکر» محلهای بوده در شهر سامرا که لشکرگاه و محل توقف سپاه خلفای عباسی در آنجا قرار داشت. «عسکر» هم معرب کلمه لشگر است. یعنی کلمه ای عربی است .«عسکر» در لغت نامه های عربی یعنی لشگر.لذا «عسکر» یک کلمه عربی است و در زبان عربی «گ»هم وجود ندارد که بگوییم «عسگر»! هر چند در مطالب قبل اثبات کردیم،«عسگر» نه در لغت نامه های عربی و حتی نه در لغت نامه های معتبر فارسی همچون دهخدا،معین و عمید نیامده است.
باتوجه به مطالب فوق،شبهه ایجاد شده باطل است و لقب امام یازدهم،متعین در «امام حسن عسکری» است. شایسته است شیعیان حضرت،با توجه به نیات خبیثانه دشمن از لفظ «عسکری» استفاده کنند.#سامرا #امام_حسن_عسکری #امام_زمان ┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
۲:۰۹
تدابیر فصل پاییز
(نسخه #سلامتی در پاییز)
۱) انجام حجامت عام وفصد
۲) پوشاندن بدن مخصوصاً بعد از حمام حتماً سر خود را بپوشانید و بلافاصله بعد از حمام از منزل خارج نشوید.
۳) سعی کنید شبها قبل از خواب در بینی خود یک تا دو قطره روغن بنفشه بچکانید تا از گرفتگی بینی و زکام جلوگیری شود.
۴) از محصولات ویژه طبیعت در این فصل به طور مرتب و هفتگی مصرف کنید چرا که خداوند حکیم برای مقابله انسان در برابر بیماریهای این فصل این میوهها و گیاهان را در اختیار انسانها قرار داده است که عبارتند از: شلغم، ترب سیاه، کدو حلوایی، کدو آشی، انار، عناب، به، سیب، مرکبات، برگ چغندر به صورت آش یا بورانی، خاکشیر، قدومه، نخود
۵) سعی کنید از آب یخچال استفاده نکنید و از آبی که با یخ سرد شده باشد که به طور مطلق پرهیز کنید
۶) به خاطر اینکه هوا مسموم است صبح در خانه اسفند دود کنید
۷) از آنجا که هوا در این فصل خشک است یک کتری آب روی بخاری بگذارید تا رطوبت هوا تامین شود و اگر داخل کتری کمی گل بابونه و یا برگ اکالیپتوس بریزید که دیگر فوق العاده است.
۸) در روایات توصیه شده هر روز صبح یک انگشت عسل به صورت لیسیدن مصرف شود.
۹) از خوردن خوراکیهایی که با این فصل سازگاری ندارد به طور مطلق پرهیز کنید مثل هندوانه، خیار، گوجه مخصوصاً به صورت سالاد
۱۰) از خوراکیهای گرم و تر بیشتر استفاده کنید مخصوصاً کسانی که سوداوی مزاج هستند مثل: انجیر خشک، خرما، شیر و عسل، روغن زیتون، سوپ و آشهای آبکی
۱۱) گاهی اوقات کُندر را بجوید تا مغز گرم شود و از زکام جلوکیری کند.
۱۲) از عطرهای گرم مثل عطر گل محمدی و مانند آن استعمال کنید.
۱۳) از دمنوشهای گیاهی گرم استفاده کنید به ویژه گیاهانی مثل اسطوخدوس، بادرنجبویه، بابونه، آویشن، بهارنارنج، عناب، سنبل الطیب، به لیمو، گل محمدی و…
۱۴) از غذاهای سرد پرهیز کنید و آنها را با مصلح مصرف کنید برای مثال در خوردن برنج سفید، مرغ، دوغ، ماهی و مانند آن افراط نکیند
۱۵) در وعده صبحانه ارده و شیره میل کنید چرا که هم گرم و تر است و هم انرژی لازم را برای شما در یک روز سرد فراهم میکند.۱۶) صبح ناشتا مویز واب ولرم+خاکشیر و بادام میل کنید.
۱۷)در هفته یکباراز انفیه استفاده کنید
۱۸) یک چفیه یا شال پشمی دور کمر خود ببندید مخصوصاً کسانی که استعداد سنگ کلیه دارند.
۱۹) گاهی اوقات شب قبل از خواب کف پاها و ملاج سر را با روغنهای گرم کنید
۲۰) انجام بادکش گرم به خصوص در ناحیه کمر و ریهها بسیار مفید است و باعث تقویت سیستم دفاعی بدن میشود.
سید امان اله میرزائی https://eitaa.com/mf_eslami┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
(نسخه #سلامتی در پاییز)
۱) انجام حجامت عام وفصد
۲) پوشاندن بدن مخصوصاً بعد از حمام حتماً سر خود را بپوشانید و بلافاصله بعد از حمام از منزل خارج نشوید.
۳) سعی کنید شبها قبل از خواب در بینی خود یک تا دو قطره روغن بنفشه بچکانید تا از گرفتگی بینی و زکام جلوگیری شود.
۴) از محصولات ویژه طبیعت در این فصل به طور مرتب و هفتگی مصرف کنید چرا که خداوند حکیم برای مقابله انسان در برابر بیماریهای این فصل این میوهها و گیاهان را در اختیار انسانها قرار داده است که عبارتند از: شلغم، ترب سیاه، کدو حلوایی، کدو آشی، انار، عناب، به، سیب، مرکبات، برگ چغندر به صورت آش یا بورانی، خاکشیر، قدومه، نخود
۵) سعی کنید از آب یخچال استفاده نکنید و از آبی که با یخ سرد شده باشد که به طور مطلق پرهیز کنید
۶) به خاطر اینکه هوا مسموم است صبح در خانه اسفند دود کنید
۷) از آنجا که هوا در این فصل خشک است یک کتری آب روی بخاری بگذارید تا رطوبت هوا تامین شود و اگر داخل کتری کمی گل بابونه و یا برگ اکالیپتوس بریزید که دیگر فوق العاده است.
۸) در روایات توصیه شده هر روز صبح یک انگشت عسل به صورت لیسیدن مصرف شود.
۹) از خوردن خوراکیهایی که با این فصل سازگاری ندارد به طور مطلق پرهیز کنید مثل هندوانه، خیار، گوجه مخصوصاً به صورت سالاد
۱۰) از خوراکیهای گرم و تر بیشتر استفاده کنید مخصوصاً کسانی که سوداوی مزاج هستند مثل: انجیر خشک، خرما، شیر و عسل، روغن زیتون، سوپ و آشهای آبکی
۱۱) گاهی اوقات کُندر را بجوید تا مغز گرم شود و از زکام جلوکیری کند.
۱۲) از عطرهای گرم مثل عطر گل محمدی و مانند آن استعمال کنید.
۱۳) از دمنوشهای گیاهی گرم استفاده کنید به ویژه گیاهانی مثل اسطوخدوس، بادرنجبویه، بابونه، آویشن، بهارنارنج، عناب، سنبل الطیب، به لیمو، گل محمدی و…
۱۴) از غذاهای سرد پرهیز کنید و آنها را با مصلح مصرف کنید برای مثال در خوردن برنج سفید، مرغ، دوغ، ماهی و مانند آن افراط نکیند
۱۵) در وعده صبحانه ارده و شیره میل کنید چرا که هم گرم و تر است و هم انرژی لازم را برای شما در یک روز سرد فراهم میکند.۱۶) صبح ناشتا مویز واب ولرم+خاکشیر و بادام میل کنید.
۱۷)در هفته یکباراز انفیه استفاده کنید
۱۸) یک چفیه یا شال پشمی دور کمر خود ببندید مخصوصاً کسانی که استعداد سنگ کلیه دارند.
۱۹) گاهی اوقات شب قبل از خواب کف پاها و ملاج سر را با روغنهای گرم کنید
۲۰) انجام بادکش گرم به خصوص در ناحیه کمر و ریهها بسیار مفید است و باعث تقویت سیستم دفاعی بدن میشود.
سید امان اله میرزائی https://eitaa.com/mf_eslami┄┅┅┅✿✿┅┅┅┄ @masjed_abaabdellah
۲:۰۹
۱۸:۲۰
۲۲ مهر
1_7390619533.mp3
۰۹:۴۱-۲.۲۲ مگابایت
۱۸:۰۷
۱۸:۰۸