عکس پروفایل مسیر رسانهم

مسیر رسانه

۲۰۲عضو
عکس پروفایل مسیر رسانهم
۲۰۲ عضو

مسیر رسانه

نخستین موسسه تخصصی مردم‌نهاد در حوزه سواد رسانه‌ایwww.medialit.massir.ir09371120035

۲۸ آبان ۱۴۰۲

thumnail
undefinedاین خبر رو شنیدید؟
undefinedویدئوی منتشر شده و پاسخ مدیر مترو رو چطور؟
گمان کنید این خبر به جای رسیدگی سریع و مسئولانه، پاسخگویی به موقع و شفافیت در انتشار اطلاعات، دستخوش زمان میشد، چه اتفاقی می‌افتاد؟
اون موقع شاهد انواع سناریوهای روایت جعلی از رسانه‌های معاند می‌بودیم.
وظیفه خبرگزاری‌های رسمی همینه! رسیدگی به موقع، شفافیت و صداقت، پرهیز از هراس‌افکنی و ضریب گرفتن روایات جعلی.وقتی روایت‌های صادقانه و دست‌‌اول به موقع منتشر شوند، راه برای اخبار جعلی و یک کلاغ و چهل کلاغِ رسانه‌های نااهل بسته می‌شود.
undefinedمسیررسانه|موسسه تخصصی سوادرسانه‌ایundefined
undefined @massir_resaneundefined www.medialit.massir.ir

۷:۲۸

thumnail
undefined سَربُری، قتل یا درگذشت!
undefinedبازنمایی قتل یک کارگردان معروف و همسرش در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی

undefined تسلیت به جامعه هنری ایران
undefinedمسیررسانه|موسسه تخصصی سوادرسانه‌ایundefined

undefined @massir_resaneundefined www.medialit.massir.ir

۷:۲۹

thumnail

۷:۲۹

thumnail

۷:۲۹

thumnail

۷:۲۹

thumnail
undefinedبه بهانه روز جهانی غذا
محل تغذیه رسانه‌ای شما کجاست؟
آیا رسانه‌ها با عاملیت سرعت انتشار، ذائقه مخاطب را به سمت فست‌فودی شدن برده‌اند؟
یعنی همانطور که در رژیم غذایی خود به علت شلوغی و کمبود وقت رو به مصرف فست‌فودها می‌آوریم، آیا رسانه‌ها نیز با قابلیت اینکه سریع و فوری همه اخبار را ولو غیرمفید و غیرضروری، در اختیار کاربران قرار می‌دهند به مدل فست‌فودها عمل می‌کنند؟
یادمان باشد که همانطور که مدل غذاخوردن ما تضمین کننده سلامت بدن ما است، مدل تغذیه رسانه‌ای ما نیز تضمین کننده سلامتِ رژیم مصرف ما می‌شود. 
برای این منظور نسبت به هر بخش اطلاعاتی که نیاز به دسترسی دارید، بستر مناسبش را در نظر گرفته و زمان مشخصی را برای بررسی و رصد آن اختصاص دهید. به این ترتیب هم به تازه‌ترین اطلاعات مورد نیاز خود در سریع‌ترین زمان دسترسی پیدا کرده‌اید و هم اطلاعات درستی را به دست آورده‌اید.
از سوی دیگر، حتی با در نظر گرفتن تغییرات نسلی، تغییرات رسانه‌ای و دیجیتال، شاید بد نباشد که گاهی به جای تغذیه از بستر شبکه‌های اجتماعی به خود منبع اصلی رسانه رجوع کنیم. مثلا برای خواندن کتاب به جای رجوع به بریده‌های منتشر شده در فضای مجازی، خود کتاب اصلی را تهیه کرده و بخوانیم. به جای خواندن تیترهای خبری روزانه در فضای اینستاگرام، گاهی بد نیست خود روزنامه را بخریم و بخوانیم. این مدل دسترسی‌ها را به مثابه غذاهای خانگی و سالم در نظر می‌‌گیریم.

undefinedمسیررسانه|موسسه تخصصی سوادرسانه‌ایundefined
undefined @massir_resaneundefined www.medialit.massir.ir
#سلامت_روان#بهداشت_روان#روان_سالم#رسانه

۷:۲۹

thumnail

۷:۳۰

thumnail
undefinedفروش احساسات به اسم تبلیغات
undefinedتبلیغات احساسی (Emotional Advertising) و بازاریابی احساسی  (Emotional Marketing) از پیام‌های متقاعدکننده‌ای استفاده می‌کنند که واکنش عاطفی مصرف‌کنندگان را برمی‌انگیزند.
این تبلیغات که بر احساس‌های منفرد مثل شادی، غم، ترس و خشم استوارند و کسب‌وکارها اغلب از تکنیک‌های تبلیغات احساسی برای القای یک نیاز به مصرف‌کننده و ترویج محصولات و خدمات خود برای برآورده‌کردن آن نیاز استفاده می‌کنند.
قلاب تبلیغات احساسی، چنانچه هوشمندانه و موثر به کار گرفته شده باشد،  همیشه بیشتر گیر می‌کند و می‌تواند تعداد زیادی از افراد را درگیر خود کند. تبلیغات مبتنی بر احساس موجب می‌شود که مشتری پس از مواجهه با پیام، اقدامی سریعتر از حالت معمول اتخاذ کند، چون علاوه بر ایجاد احساس نیاز به آن کالا یا خدمت خاص، درگیری احساسی نیز با آن پیدا کرده و از دریچه احساس و هیجان خود با آن نیازش روبه‌رو می‌شود.
اما در فقدان شناخت علمی نسبت به این رویکرد تبلیغاتی و استفاده بهینه و هوشمندانه از آن، افراد هر نوع تولید محتوایی را به اسم تبلیغات احساسی تولید می‌کنند و به جای رویکرد کارآمد، سطح جدیدی از ابتذال در درگیر کردن عواطف مخاطبین را رقم می‌زنند.
این روزها نمونه‌های بسیاری از این مدل کلیپ‌سازی را شاهد هستیم. نگاه انتقادی امروزمان صرفا نسب به ادبیات، روایت‌پردازی معیوب و فاقد تشخص و سواستفاده از احساسات است.
اینکه تبلیغ کسب درآمد دلاری و بالابردن سطح آرزواندیشی جوانان و ایجاد فضای ناسالم رقابتی و کسب درآمد در این دست از کلیپ‌ها به چه صورت است، نقطه آسیب دیگری است که در آینده به آن خواهیم پرداخت.
undefinedمسیررسانه|موسسه تخصصی سوادرسانه‌ایundefined
undefined @massir_resaneundefined www.medialit.massir.ir

۷:۳۱

thumnail

۷:۳۱

thumnail
undefined هراس‌افکنی و تشویش اذهان عمومی براساس آمار و داده‌های غلط
روز شنبه یکی از رسانه‌ها طی گزارشی به نقل از علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مطالبی عنوان کرده که باعث وحشت و نگرانی مردم شده است.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در واکنش به خبر منتشر شده گفت: «هدف مدیریت بحران، حفظ جان انسان‌هاست و نباید با برخی واژگان اغراق‌آمیز آن را دستاویز اقدامات سیاسی قرار داد. توجه ناکافی به برخی نکات مطرح شده در اصل مصاحبه در هنگام تنظیم خبر، سبب شده که برای مخاطبان اینگونه تداعی شود که مردم در ۳روز نخست پس از وقوع حوادث و بحران‌ها از سوی دولت و حاکمیت به حال خود رها می‌شوند که این موضوع به هیچ‌وجه صحت ندارد.»
علی نصیری با تأکید بر این موضوع که بزرگ‌نمایی در ارائه ارقام مدیریت بحران موجب وحشت عمومی می‌شود، ارائه یکسری توضیحات را برای تنویر افکار عمومی ضروری می‌داند.
خبر پیش‌بینی زلزله بزرگ در تهران و خسارات ناشی از آن چند روزی‌ است که در میان اخبار رسانه‌ها دیده می‌شود.
این خبر دقیقاً زمانی از سوی خبرگزاری‌ها منتشر شد که زلزله افغانستان و سایر زلزله‌های کوچک در ایران به وقوع پیوسته است.
آگاهی و آموزش در خصوص وقایعی مانند زلزله، وظیفه اصلی رسانه‌ها است تا مردم در شرایط بحران عکس‌العمل مناسب‌تری از خود نشان دهند. اما هراس‌افکنی چطور؟
اغلب آنچه در تیتر رسانه‌ها، که برآمده از مصاحبه با یک یا چند مسئول مربوطه است، منتشر می‌شود، بیشتر هراس‌افکنی و تشویش اذهان عمومی بر اساس آمار و داده‌های غلط است.
به صورت کلی در رسانه‌ها، انواع خبر جعلی، آمار‌های غلط، تکرار یک خبر معیوب و نامناسب توسط انواع صفحات خبری، نقل قول معیوب از جانب مسئولین و ادعای کذب پایگاه‌های خبری، از انواع ابزارهایی هستند که منجر به هراس‌افکنی می‌شوند.
نکته قابل توجه این است که ایجاد هراس در جامعه درباره موضوعی مشخص توسط انواع مراجع خبری به سادگی ضریب می‌گیرد، ولی تکذیب همان خبر نه تنها ضریب نگرفته بلکه گاهی شنیده هم نمی‌شود و در نتیجه اثر سوء خود را در ذهن و ناخودآگاه مخاطب باقی می‌گذارد.
undefinedمارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

undefinedمسیررسانه|موسسه تخصصی سوادرسانه‌ایundefined
undefined @massir_resaneundefined www.medialit.massir.ir

۷:۳۱

thumnail
undefinedکی از درآمد دلاری بدش میاد؟
دوره‌های آموزش درآمد دلاری یا درآمد بالا از طریق بلاگری به تازگی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام با تبلیغات نامتعارفی در حال گسترش هستند.
مخاطب در این سبک از تبلیغات برای تهیه دوره آموزشی فریفته شده و رویایی مثل کسب درآمد بالا در زمان کوتاه را در سر می‌پروارند.
از پیامدهای این دست دوره‌های آموزشی که به جای تمرکز بر استعدادها و توانایی‌های افراد رویای کسب درآمد بالا و یک شبه را به آنها تزریق می‌کنند، می‌توان به عدم تضمین موفقیت در کسب درآمد، فرافکنی ناکارآمدی دوره‌ها بر ناتوانایی کاربران، تشکیل شبکه‌های هرمی به بهانه فروش دوره‌های آموزشی و در نهایت مخاطبی که نه تنها متحمل ضرر شده بلکه به دلیل ناکامی در موفقیت احساس سرخوردگی خواهد کرد‌، اشاره کرد.
undefinedحالا شما بگید واگعیه یا کیکه؟
undefinedمسیررسانه|موسسه تخصصی سوادرسانه‌ایundefined
undefined @massir_resaneundefined www.medialit.massir.ir

۷:۳۱

thumnail
undefinedمعرفی مقاله
بنگاه‌های خبری معمولاً احساسات ما را گروگان می‌گیرند.
آیا راهی برای کنترل تاثیر مخرب اخبار بد وجود دارد؟
نوشتار: وارک منسون ترجمه: سمانه پرهیزکاریمنبع: وبسایت ترجمان
چکیدهپیگیری اخبار ضروری اما دوست‌نداشتنی است. پیگیری اخبار ما را به شهروندانی دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر تبدیل می‌کند؛ همیشه از دور و برمان مطلعیم و نسبت به سرنوشت دیگران بی‌تفاوت نیستیم. با‌این‌حال چه کسی دوست دارد که کل روز خود را با روانی آزرده از خبرهای بد اقتصادی و حوادث ناگوار به شب برساند.
واقعیت این است که این روزها بیش از گذشته در معرض اخبار منفی قرار داریم و هر روز نیز پژو‌هشگران بیشتری دربارۀ تاثیر مخرب خبرهای بد بر سلامت جسم و روانمان هشدار می‌دهند. آیا راهی برای کنترل یا مدیریت تاثیر مخرب اخبار بد وجود دارد؟
لینک دسترسی به مقالهhttps://tarjomaan.com/بنگاههای-خبری-معمولاً-احساسات-ما-را/
undefinedمسیررسانه|موسسه تخصصی سوادرسانه‌ایundefined
undefined @massir_resaneundefined www.medialit.massir.ir

۷:۳۲

thumnail
undefinedعصر دیکتاتوری پلتفرم
undefinedبازی در کدام زمین؟غزه، رژیم صهیونیستی یا واقعیت؟
طبق الگوریتم اینستاگرام رتبه‌بندی پست‌هایی که در صفحه اکسپلور آن نمایش داده می‌شود براساس پست‌هایی است که کاربر قبلاً با آن تعامل داشته، ذخیره کرده، پسندیده و درباره آنها نظر داده است.
اما اگر خبرهای غزه را در اینستاگرام دنبال کرده باشید، متوجه عدم نمایش محتوا در جستجوی اینستاگرام یا صفحه "اکسپلور" این اپلیکیشن خواهید شد.
رسانه در عصر کنونی از طریق نحوه انعکاس و بازنشر محتوا،  تغییر اولویت ها و دغدغه در ذهن مخاطب و افکار عمومی را مدیریت می‌کند.
undefinedمسیررسانه|موسسه تخصصی سوادرسانه‌ایundefined
undefined @massir_resaneundefined www.medialit.massir.ir

۷:۳۳

thumnail
undefinedمروری بر اخبار جعلی در جنگ فلسطین و اسرائیل
undefinedمسیررسانه|موسسه تخصصی سوادرسانه‌ایundefined
undefined @massir_resaneundefined www.medialit.massir.ir

۷:۳۳

thumnail
undefined«هوش مصنوعی»‌ کلمه سال شد.
undefinedلغت‌نامه انگلیسی «کالینز»، «هوش مصنوعی» (AI) را به عنوان قابل‌توجه‌ترین کلمه سال ۲۰۲۳ معرفی کرد.
undefinedبه نوشته گاردین، فناوری‌ای که انتظار می‌رود بر آینده مسلط شود، اکنون به کلمه سال تبدیل شده است و انتشارات لغت‌نامه انگلیسی «کالینز»، «هوش مصنوعی» (AI) را به عنوان قابل‌توجه‌ترین کلمه سال ۲۰۲۳ انتخاب کرد.
undefinedانتشارات «کالینز» که «هوش مصنوعی»‌ را «مدل‌سازی عملکردهای ذهنی انسان توسط برنامه‌های کامپیوتری» توصیف کرده است،‌ دلیل انتخاب این کلمه را «سرعت بالای استفاده از این کلمه و تبدیل شدن آن به موضوع غالب مکالمه‌ها در سال ۲۰۲۳» عنوان کرده است.
undefinedلغت‌نامه «کالینز»، «هوش مصنوعی» را از بین فهرستی متشکل از اصطلاح‌های جدیدی انتخاب کرده است که به گفته این انتشارات بازتابی از «زبان همواره در حال تکامل ما هستند و دغدغه‌های افرادی را که از آن استفاده می‌کنند در برمی‌گیرند.»‌


undefinedمسیررسانه|موسسه تخصصی سوادرسانه‌ایundefined
undefined @massir_resaneundefined www.medialit.massir.ir

۷:۳۳

thumnail
#به_بهانه_روز_فرهنگ_عمومی
undefined۷۴۴ روز بدون توجه به فضای مجازی
undefinedآیا شورای فرهنگ عمومی به فضای مجازی توجه دارد؟
در عصر گستردگی تبادل اطلاعات ارتباط افراد جهان با یکدیگر و ایجاد دهکده جهانی تاثیرگذاری و تغییرات فرهنگی آغاز شده است.
در فرایند جهانی شدن فرهنگ‌های بومی در هیاهوی سایر فرهنگ‌ها منفعل شده و در این شرایط ارتباط انسان با فرهنگ بومی خود، هر آن سست‌تر میشود و فرد به مرور هویت محلی و ملی خود را از دست خواهد داد.
با تاثیرات آسیب‌زا که رسانه‌ها در فرایند جهانی شدن فرهنگ برهویت ایرانی اسلامی وارد می آورند، جایگاه شورای فرهنگ عمومی برای حمایت، هدایت و نظارت کجاست؟
undefinedما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.
undefinedمسیررسانه|موسسه تخصصی سوادرسانه‌ایundefined
undefined @massir_resaneundefined www.medialit.massir.ir

۷:۳۴

thumnail
undefinedنقض حقوق دیجیتال فلسطین
مرکز عربی پیشرفت رسانه‌های اجتماعی 7amleh مواردی از نقض حقوق دیجیتال فلسطینیان، از زمان عملیات حماس در ۷ اکتبر را در گزارشی اعلام کرد.
مروری بر خلاصه آنچه در این گزارش مفصل آمده است:
-افزایش انتشار سخنان مروج خشونت.
-نفرت‌پراکنی علیه فلسطینیان عمدتاً به زبان عبری.
-۳۴۴ مورد تحریک به خشونت.
-دست‌کاری و کاهش در میزان بازدید پست‌ها و استوری‌های مربوط به فلسطین.
-شاخص خشونت، بیش از ۵۹۰۰۰۰ مورد از سخنان نفرت‌پراکنی و محتوای خشونت‌آمیز علیه فلسطینیان را در سراسر پلتفرم‌ها ثبت کرده است، که بیشتر آنها مربوط به پلتفرم X است.
-دیده‌بان نقض حقـوق دیجیتال فلسطینی بیش از ۱۰۰۹ مورد سانسور و محتوای ناظر بر نفرت‌پراکنی در همه بسترها را  ثبت کرد.
-ارائه اطلاعات جعلی.
-محدودیت در دسترسی به شبکه اینترنت.
-تغییر پیش‌فرض انتشار محتوا از حالت عمومی به حالت «فقط دوستان» برای کاربران منطقه.
-ناتـوانی در اظهار نظر به دلیل فعالیت‌های نامشخص "برای محافظت  از جامعه ما".ترجمه عبارت «فلسطینی» به «تروریست فلسطینی» که ادعا می‌کنند  این اشکال را برطرف کرده‌اند اما هیچ توضیحی ارائه نشده است.
-ایموجی پرچم فلسطین اغلب یک نماد منفی/مضر در نظر گرفته می‌شود و به طور خودکار در پست‌ها مخفی می‌شود.
-«اشکالی» که محتوای قربانیان فلسطینی در بمباران بیمارستان را با نقض «برهنگی» حذف کرد.متا بلافاصله هشتگ عربی #طوفان_الاقصى را در روز اول ضریب گرفتن آن، سانسور کرد ولی هرگز هشتگ موازی به زبان عبری    חרבות_ברזל# را سانسور نکرد زیرا به نظر نمی‌رسید که خط مشی‌های آنها را نقض کند.هشتگ‌هایی مانند למחוקאתעזה # (پاک کردن غزه) هنــوز در اینستاگرام فعال هستند و سانسور نمی‌شوند.
و ...
لینک دسترسی به گزارش کامل

undefinedمسیررسانه|موسسه تخصصی سوادرسانه‌ایundefined
undefined @massir_resaneundefined www.medialit.massir.ir

۷:۳۴

thumnail
undefinedمست و مستور ز آبشخور هم می‌نوشندچه عجب گر به نجف مرقد زینب (س) باشد
undefinedولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار مبارک باد.

undefinedمسیررسانه|موسسه تخصصی سوادرسانه‌ایundefined
undefined @massir_resaneundefined www.medialit.massir.ir

۷:۳۴

۱۶ مرداد

thumnail
انتشار تصاویر پس از بحران‌ها یا حوادث طبیعی و امنیتی اثرات مختلفی دارد که می‌توان آنها را به دو دسته اثرات مثبت و منفی تقسیم کرد:
اثرات مثبت
۱. افزایش آگاهی عمومی: - آگاهی سریع و گسترده: تصاویر منتشرشده می‌توانند به سرعت مردم را از وقوع حادثه مطلع کنند و آگاهی عمومی را افزایش دهند. - جلب توجه جهانی: انتشار تصاویر می‌تواند توجه بین‌المللی را به یک بحران جلب کند و باعث ارسال کمک‌های بین‌المللی و افزایش فشار بر نهادهای مسئول شود.
۲. تسهیل امدادرسانی: - شناخت نیازها: تصاویر می‌توانند به وضوح نشان دهند که مردم به چه چیزهایی نیاز دارند، مانند آب، غذا، پناهگاه و کمک‌های پزشکی. - هماهنگی بهتر امدادگران: با داشتن تصاویر واقعی از محل حادثه، تیم‌های امداد و نجات می‌توانند بهتر برنامه‌ریزی و هماهنگی کنند.
۳. حساس‌سازی و همبستگی اجتماعی: - ایجاد همدلی: دیدن تصاویر از رنج و سختی‌های قربانیان می‌تواند حس همدلی و انسان‌دوستی را در مردم برانگیزد و انگیزه برای کمک به آسیب‌دیدگان را افزایش دهد. - افزایش کمک‌های مردمی: با انتشار تصاویر، مردم بیشتری ترغیب به کمک مالی و غیرمالی می‌شوند.
اثرات منفی
۱. ایجاد ترس و اضطراب: - افزایش استرس اجتماعی: تصاویر دلخراش و نگران‌کننده می‌توانند باعث افزایش استرس و اضطراب عمومی شوند و تأثیرات منفی بر سلامت روان افراد داشته باشند. - تضعیف احساس امنیت: دیدن مکرر تصاویر از حوادث امنیتی می‌تواند حس امنیت جامعه را تضعیف کرده و موجب نگرانی مداوم مردم شود.
۲. انتشار اطلاعات نادرست و شایعات: - گمراهی عمومی: انتشار تصاویر بدون زمینه و توضیحات کافی می‌تواند منجر به سوءتفاهم و گمراهی عمومی شود. - تشویش اذهان عمومی: تصاویر و اخبار نادرست می‌توانند شایعات و اطلاعات غلط را رواج دهند که باعث تشویش اذهان عمومی و اقدامات نادرست شوند.
۳. نقض حریم خصوصی: - بی‌احترامی به قربانیان: انتشار تصاویر از افراد آسیب‌دیده یا کشته‌شده می‌تواند به بی‌احترامی به حریم خصوصی آنان و خانواده‌هایشان منجر شود. - ایجاد آسیب روحی: انتشار مکرر تصاویر دلخراش می‌تواند برای بازماندگان و کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، آسیب روحی بیشتری ایجاد کند.


از منظر سواد رسانه‌ای، باید توجه داشت که تصاویر پس از بحران‌ها یا حوادث طبیعی و امنیتی، می‌توانند هم اثرات مثبت و هم منفی داشته باشند. برای بهره‌برداری صحیح از این تصاویر و کاهش اثرات منفی، رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی باید:- تصاویر را با دقت و مسئولیت‌پذیری منتشر کنند.- اطلاعات دقیق و معتبر را همراه با تصاویر ارائه دهند.- به حریم خصوصی قربانیان احترام بگذارند.- تلاش کنند تا از انتشار شایعات و اطلاعات نادرست جلوگیری کنند.


undefinedمسیررسانه|موسسه تخصصی سوادرسانه‌ایundefined
undefined @massir_resaneundefined www.medialit.massir.ir

۷:۲۸

۲۰ مرداد

thumnail
🟠 به زودی...undefined پادکست رساوا
undefinedموسسه مسیررسانه با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تقدیم می‌کند:
undefinedفصل دوم: هویت نوجوانان و رسانه
undefinedمجری کارشناس: دکتر تینا چهارسوقی‌امین
undefined سردبیری تیم مسیررسانه: معصومه حسن‌زاده تینا چهارسوقی امین
undefined موضوعات فصل دوم:• نسبت رسانه و هویت در جوانان• رسانه و فانتزی‌نمایی روابط عاطفی• نوجوانان و بلاگری • قلمروهای خصوصی نوجوانان • گیم و استریم• رسانه و سبک موسیقی• زبان و ادبیات نوجوانانه • کتاب و نوجوانان• رسانه و بازنمایی دین در نوجوانان • خودکشی در نوجوانان • رسانه و بازنمایی استقلال نوجوانان• فرهنگ هواداری کره‌ای
undefined میهمانان این فصل:• حسین حق‌پناه• دکتر مطهره حسینی• دکتر سعید مدرسی • دکتر فرزانه فخریان• دکتر محمدجواد بادین فکر • دکتر پدرام جوادزاده• معصومه حسن‌زاده • محمدمهدی غفاری• دکتر داوود طالقانی
undefined تدوین و صداگذاری: استودیو سینundefined لوگو و گرافیک: استودیو او
undefined مجله صوتی مسیررسانه را در اپلیکیشن‌های کست‌باکس و شنوتو، سایت، کانال و صفحه مسیررسانه با نام رساوا (Rasāvā)، بشنوید و دنبال کنید.
undefinedراه‌های ارتباطی موسسه مسیررسانه:
اینستاگرام، تلگرام و روبیکا:undefined @massir_resane
سایت:undefined www.medialit.massir.ir

undefinedراه‌های ارتباطی‌ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات:
تلگرام:undefined https://t.me/ricac_ac_ir
اینستاگرام:undefined @ricac_ac_ir

۹:۲۹