عکس پروفایل پایگاه خبری علوم انسانی مفتاحپ

پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح

۳,۹۸۶عضو
عکس پروفایل پایگاه خبری علوم انسانی مفتاحپ
۴هزار عضو

پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح

undefinedاخبار و تحولات علوم انسانی اسلامی
undefinedمرجع تخصصی فقه نظام‌های اجتماعی
undefinedبرنامه‌های آموزشی و پژوهشی حوزه و دانشگاه
undefinedوبگاهhttp://ihkn.ir
undefinedکانال‌هاhttps://eitaa.com/meftahandishe_com
https://t.me/meftahandishe_com
undefinedارتباط و تبادل:@Meftahandishe

۱۱ اردیبهشت

thumnail
undefinedنظام آموزش و پرورش متکفل تولید مبانی و محتوا نیست؛ بلکه بستر توزیع است/ حوزه علمیه برای پاسخگویی به مسائل دانش آموزان نیازمند ارتقاء است
undefinedدر نشستی با موضوع مسائل کلان نظام آموزشی کشور و نسبت آن با آموزش دینی مطرح شد: (بخش پایانی)
undefinedسرمایه گذاری برای اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه بیش از سرمایه‌گذاری نسبت به معلمان است. همین نگاه‌ها باعث شده سرمایه‌های موجود به سمت مدارس سرازیر نشود و آموزش عمومی خفیف انگاشته شود این درحالی است که اساسی‌ترین تغییرات فرهنگی با تغییر در نظام آموزش عمومی رخ می‌دهد

undefinedحجمه و سیل سؤالات به گونه‌ای است که پاسخگویی و رفع همۀ آن‌ها از سوی یک فرد و حتی یک مجموعه امکان پذیر نیست؛ از این‌رو باید به فکر مدیریت سؤالات بود نه پاسخگویی به همۀ آن‌ها
undefinedنظام آموزش و پرورش متکفل تولید مبانی و محتوا نیست؛ بلکه بستر توزیع است. در این توزیع محتوا نباید به بیان کلیات اکتفا کرد؛ بلکه باید مسائل روز مرۀ زندگی مخاطب حل شود. در حوزۀ علمیه در زمینۀ اخلاق و روانشناسی تلاش‌های زیادی صورت گرفته؛ ولکن حل مسأله در نظام آموزشی نیازمند الهیات کاربردی است.
undefinedنبود وحدت در متولیان آموزش دین در نظام آموزش عمومی از دیگر مسائل است. بخشی از محتوای دینی توسط معلمان درس دینی، قسمتی از آن توسط مبلغان طرح امین، مقداری از آن به وسیلۀ معلمان دروس دیگر و قسمتی هم توسط روحانیون حاضر در مدارس منتقل می‌شود
undefined متن گزارش: https://ihkn.ir/?p=37350ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#آموزش_پرورش#گزارش_خبری#قمundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۸:۱۵

thumnail
undefinedموضوع: «مبانی، اصول و شیوه‌های حکمرانی در اندیشه شهید مطهری»
undefinedحکمرانی اسلامی و ساختار حکومت و قدرتundefinedحجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر نوایی
undefinedحکمرانی اسلامی و تعامل با جامعه جهانیundefinedحجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری
undefinedحکمرانی اسلامی و مساله حجابundefinedحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد عیسی نژاد
undefinedحکمرانی اسلامی و حل مساله فلسطینundefinedحجت‌الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا
undefinedحکمرانی اسلام و مهرورزی اسلامیundefinedاستاد غلامرضا جلالی
undefined زمان: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹ الی ۱۱:۳۰
undefinedلینک حضور: http://dte.bz/ici
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#حکمرانی#نشست#مشهدundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۱۱:۴۴

thumnail
undefined نشست تربیتی تاثیر علم آموزی والدین در تربیت فرزندان
undefined نشست تربیتی "تاثیر علم آموزی والدین در تربیت فرزندان" با سخنرانی دکتر عبداللهی فر استاد حوزه و دانشگاه در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد.
undefined مسئله تربیت مسئله ای بسیار پیچیده و مهم است که حتی خداوند خود دست به کار شده و با ارسال رسل و انزال کتب به این مهم پرداخته است. تمامی پیامبران جزو مربیان و فرستادگان تعلیم و تربیت هستند و تمام آنها در مقوله تربیت علم آموزی و رابطه این دو از جانب خدای متعال دارای ماموریت واحد هستند.
undefined در گذشته به دلیل اینکه خانواده‌ها به صورت دسته جمعی زندگی می‌کردند، عوامل زیادی در تربیت فرزندان تاثیر می‌گذاشت؛ مثلاً پدربزرگ و مادربزرگ در امر تربیت فرزندان دخیل بودند و خیلی از موارد تربیتی را با آنکه پدر و مادر بی‌سواد بودند فرزندان در نشست‌ها و رفت و آمد‌های خانوادگی دست پیدا می‌کردند و خود صله رحم یکی از عوامل تربیتی به حساب می‌آمد.
undefined اما امروزه به دلیل زندگی هسته‌ای و اینکه خانواده‌ها کم جمعیت هستند و متشکل از پدر و مادر و فرزند هست و اصولاً فرزندان تک و تنها هستند و تک فرزندی غالب شده است، بیشتر بحث تربیتی در مدرسه و مهد کودک مورد توجه قرار می‌گیرد و متأسفانه صله رحم نیز کمرنگ شده است.
undefined متن کامل: https://ihkn.ir/?p=37337
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#تربیت#گزارش_خبری#گلستانundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۱۳:۴۴

thumnail
undefined اولین همایش ملی فلسفه برای کودکانundefined آخرین مهلت ارسال مقاله: 15 اردیبهشت 1403undefined آخرین مهلت ثبت نام: 31 اردیبهشت 1403undefined کسب اطلاعات بیشتر undefinedundefined conf.birjand.ac.ir/p4c
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#فلسفه_کودک#همایش_ملی#تهرانundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۱۵:۰۶

۱۲ اردیبهشت

thumnail

۶:۱۱

undefined هدیه به مناسبت هفته گرامیداشت معلمundefined کامل ترین لیست کتب شهید مطهری در ایتاundefined ۶۰ عنوان کتاب رایگان
۱. آزادی معنوی undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3315)۲. احیای تفکر اسلامی undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3317)۳. اخلاق جنسی undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3319)۴. اسلام و نیازهای روز (۲ جلد) undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3313)
۵. اصول فلسفه و روش رئالیسم (۵ جلد) undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3309)۶. امامت و رهبری undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3321)۷. امدادهای غیبی در زندگی بشر undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3323) ۸. انسان کامل undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3325)۹. انسان و سرنوشت undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3327) ۱۰. آشنایی با قرآن (۱۴ جلد) undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3302)
۱۱. آینده انقلاب اسلامی ایران undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3329)۱۲. بررسی نهضت‌های اسلامی undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3331)۱۳. بیست گفتار undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3333) ۱۴. پاسخ‌های استاد به مساله حجاب undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3335)۱۵. پانزده گفتار undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3337)
۱۶. پنج مقاله undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3339) ۱۷. پیامبر امّی undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3341) ۱۸. تعلیم و تربیت در اسلام undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3343) ۱۹. توحید undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3345) ۲۰. جاذبه و دافعه علی undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3347)
۲۱. جهاد undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3349) ۲۲. حج undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3351) ۲۳. حکمت‌ها و اندرزها (۲ جلد) undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3353)۲۴. حماسه حسینی (۲جلد) undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3356)۲۵. خاتمیت undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3359)
۲۶. ختم نبوت undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3361) ۲۷. خدمات متقابل ایران و اسلام undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3363)۲۸. داستان راستان (۲ جلد) undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3365)۲۹. درس‌های اسفار (۶ جلد) undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3368)۳۰. ده گفتار undefined دانلود
(https://eitaa.com/tasnim_pdf/3375)۳۱. زن و مسائل قضایی و سیاسی undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3377)۳۲. سیری در سیره ائمه اطهار undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3379) ۳۳. سیری در سیره نبوی undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3381)۳۴. سیری در نهج البلاغه undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3383) ۳۵. شرح منظومه undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3385)
۳۶. شش مقاله undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3387)۳۷. عدل الهی undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3389)۳۸. عرفان حافظ undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3391) ۳۹. علل گرایش به مادی‌گری undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3393)۴۰. فطرت undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3395)
۴۱. فلسفه اخلاق undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3397) ۴۲. فلسفه تاریخ (۴ جلد) undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3399)۴۳. قیام و انقلاب مهدی undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3404)۴۴. کلیات علوم اسلامی (۳ جلد) undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3406)۴۵. گفتارهایی در اخلاق اسلامی undefined دانلود
(https://eitaa.com/tasnim_pdf/3410)۴۶. گفتگوی چهارجانبه undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3412) ۴۷. مساله حجاب undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3414) ۴۸. مساله ربا و بانک و بیمه undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3416) ۴۹. مساله شناخت undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3418)۵۰. معاد undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3420)
۵۱. مقالات فلسفی undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3422) ۵۲. مقدمه جهان‌بینی اسلامی (۶ جلد) undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3424)۵۳. نامه تاریخی به امام خمینی undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3431)۵۴. نبرد حق و باطل undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3433) ۵۵. نبوت undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3435)
۵۶. نظام حقوق زن در اسلام undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3437) ۵۷. نظری بر نظام اقتصادی اسلام undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3439)۵۸. نقدی بر مارکسیسم undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3441) ۵۹. هدف زندگی undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3443) ۶۰.

۶:۱۱

ولاء ها و ولایت ها undefined دانلود (https://eitaa.com/tasnim_pdf/3445)
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#علوم_انسانی_اسلامی#کتاب#تهرانundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۶:۱۱

thumnail
undefinedتصویب نقشۀ اجرایی‌سازیی سند تحول آموزش‌و‌پرورش
undefinedنقشۀ راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد. تاکنون این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، نقشۀ راه اجرایی نداشت.ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#آموزش_پرورش#گزارش_خبری#تهرانundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۶:۵۸

thumnail
undefinedمسکن نامزد جدی برای گشایش‌های نقدینگی / سیاست انقباض تقاضا و محدود کردن اعتبارات نباید دائمی باشد
undefined حسین درودیان کارشناس پول و بانک در گفتگویی مطرح کرد؛
undefinedدر شرایطی که تورم ۴۰ درصد باشد، تقاضای افراد برای پول به عنوان متقاضیان سرمایه در گردش تولید، به طور متناسب با این میزان افزایش می‌یابد. اما زمانی که رشد نقدینگی به ۲۵ درصد محدود می‌شود، به نوعی سرکوب و کنترل تقاضا برای پول به صورت دستوری اتفاق می‌افتد و سعی می‌شود تا از عرضه و مصارف پول در اقتصاد جلوگیری شود.
undefinedاقتصاد ایران در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رشد مثبت داشته است. این موضوع به معنای افزایش تقاضا برای پول در اقتصاد است. بنابراین، سیاستگذار پولی باید با در نظر گرفتن این موضوع، سیاست‌های انقباضی خود را اجرا کند
undefinedدر دو سال اخیر، بانک مرکزی تمرکز خود را به طور قابل توجهی بر روی کنترل تورم گذاشته و تا حد زیادی ملاحظات مربوط به تامین مالی را نادیده گرفته است. با بررسی آمارها، مشاهده می‌شود که کاهش مورد انتظار در نرخ تورم محقق نشده است. این موضوع نشان می‌دهد که عوامل مؤثر بر تورم به غیر از نقدینگی، همچنان قدرت زیادی در اقتصاد دارند

undefinedپیشنهاد می‌شود بانک مرکزی در چارچوب سیاست کنترل ترازنامه و با لحاظ نمودن رشد نقدینگی، گشایش‌های نقدینگی خاص و کنترل‌شده را در نظر بگیرد. این گشایش‌ها می‌توانند به صورت مستقل توسط بانک مرکزی یا با همکاری نهادهای دیگر مانند وزارت اقتصاد یا سازمان برنامه انجام شوند

undefined متن گفتگو: https://ihkn.ir/?p=37356ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#اقتصاد#گفتگو#تهرانundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۱۱:۴۷

thumnail
انتشار کتاب نور ایمان و عقل در حکمرانی؛ تألیف دکتر محمد اسماعیل عبداللهی

undefined کتاب «نور ایمان و عقل در حکمرانی؛ طرح ریزی استراتژیک به منظور تأسیس و توسعه دانشکده‌های حکمرانی بر پایه انگاره‌های دینی» تلاشی هدفمند در ارائه الگوهای متنوع برای تأسیس و توسعه دانشکده‌های حکمرانی در ایران است که توسط دکتر محمداسماعیل عبداللّهی منتشر شده است.
undefined این پژوهش بر پایه اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران و با رویکرد تمدنی و نگرش سیستمی به پردازش مدل‌های مختلف تأسیس و الگوهای متنوع ارتقاء نرم‌افزاری دانشکده‌های حکمرانی پرداخته است و در نهایت بر اساس زیست بوم انقلاب اسلامی ایران به مدل بهینه و برگزیده ای رسیده است که به سیاستمداران، حکمرانان و دانشمندان جهان اسلام پیشنهاد شده است.
undefined علاوه بر این کوشیده است تا بر همین اساس در یک حوزه علمی رشته و گرایش‌های مختلفی را طراحی و به عنوان نمونه ارائه دهد. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ شمسی، توسط نشر مطالعات حِکمی با همکاری دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران منتشر شده است.
undefined علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی https://hekmie.ir/shop/ مراجعه نمایند.ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#حکمرانی#نشر#تهرانundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۱۳:۰۹

۱۳ اردیبهشت

thumnail
undefinedاولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
undefined دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشکده علوم خانواده ایران، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، رئیس دانشگاه تهران و معاون آموزشی وزیر علوم، تحق افتتاح شد.
undefinedدکتر قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت:
undefinedدر دوره جاری مدیریتی وزارت علوم، موفق شدیم تا در شورای گسترش آموزش عالی مصوب کنیم که دانشکده علوم خانواده در سه دانشگاه تهران، شهیدبهشتی و الزهرا (س) ایجاد شود.
undefinedگسترش فعالیت‌های علمی بین رشته‌ای در قالب دانشکده علوم خانواده مسیر درستی در راستای تقویت خانواده در پرتو تعلیم و تربیت است

undefined دکتر فاطمه یزدیان، رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، گفت:
undefinedنیاز بود مبنای تاسیس این دانشکده بر پایه توسعه زیست‌بوم، گفتمان‌سازی، اجتماع‌سازی و ارائه راه حل‌های بر پایه نوآوری اجتماعی داشته باشیم؛ چراکه ضرورت تاسیس دانشکده علوم خانواده بر پایه برخی شاخص‌ها نظیر جمعیت، سلامت اجتماعی، سلامت فیزیکی و توانمندسازی و مباحثی در زمینه حکمرانی است.
undefinedدانشکده دارای چندین رکن از جمله بخش آموزش و پژوهش، اندیشکده کسب‌وکار خانوادگی، مرکز مطالعات زنان و خانواده و خانه خلاق و نوآوری، آزمایشگاه تاثیر، اندیشکده تاثیر و نوآوری اجتماعی و مرکز جامع تعلیم و تربیت خانواده‌محور است.ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#خانواده#گزارش_خبری#تهرانundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۷:۳۷

thumnail
undefined آیین اعطای نخستین «جـایزه علوم انسانیِ اسلامی مُحـــی‌الدّیـــن»
undefined یادمان اندیشمند فقید آیت‌الله حائری شیرازی (ره)
undefined همزمان با مراسم اختتامیه چهارمین همایش ملی «حوزه انقلابی»
undefined دوشنبه ۱۷ اردیبهشت؛ ساعت ۸:۳۰undefined شیراز؛ حرم‌ مطهر حضرت شاهچراغ علیه‌السلام
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#علوم_انسانی_اسلامی#همایش#شیرازundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۷:۳۷

thumnail
undefined سکولاریسم جهانی و تهاجم فرهنگی مهم‌ترین عاملان بی‌حجابی هستند
undefined دکتر محسن ردادی؛ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
undefined در مورد حجاب روند، روند خطی نیست. برخی تصور می‌کنند چون مردم به سمت بی‌حجابی رفتند در آینده بی‌حجابی تشدید خواهد شد. این بستگی به کار فرهنگی ما دارد. اگر کار فرهنگی به خوبی انجام شود این بی‌حجابی‌ها برگشت‌پذیر است.
undefined حجاب یک موضوع رفتاری است و رفتار نسبت به بینش و باور و احساسات راحت‌تر اصلاح می‌شود. رفتار سطحی‌ترین لایه انسان است و به سرعت اصلاح می‌شود. بنابراین حجاب هم چون ماهیت رفتاری دارد درست می‌شود.
undefined در زمان شاه پهلوی در بسیاری از شهرها بی‌حجابی و بی‌عفتی موج می‌زد و در مکان‌های تفریحی و خیابان‌های شهرهای بزرگ بی‌حجابی خیلی فراوان بود و کسی تصور نمی‌کرد بشود دوباره این افرادی که اینقدر در بی‌حجابی جلو رفتند را به پوشش سوق داد ولی پس از انقلاب همان افرادی که بی‌حجاب بودند تحت تأثیر انقلاب و بازگشت مردم به دین محجبه شدند، الآن هم مردم تحت تأثیر عواملی به سمت بی‌حجابی رفتند و از حجاب و دین فاصله گرفتند.
undefined متن کامل: https://ihkn.ir/?p=37343
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#حجاب#گزارش_خبری#قمundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۸:۳۱

۱۵ اردیبهشت

thumnail
undefined ۱۰ اصل مکتب اقتصادی دکتر داودی ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#اقتصاد #ویدیو #تهرانundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۶:۴۹

۱۶ اردیبهشت

thumnail
undefinedپول باید مبتنی بر طلا و نقره باشد تا بتوان آن‌را با هر کالایی مبادله کرد / سیاست و اعمال قدرت پشتوانه پول اعتباری
undefined آیت الله محسن اراکی در دیداری مطرح کرد؛
undefinedپول اعتباری، به جز با پشتوانه سیاسی یا اقتصادی و با اعمال قدرت از این راه، منفعت استعمالی ندارد. «پول سیاسی»، منفعت محلّله مقصوده را حاصل نمی‌کند؛ شاهد آن، سقوط آزادی است که ارزش پول در اقتصاد خودمان پیدا می‌کند.
undefinedبرخی می‌گویند وقتی پول در دست مردم زیاد شود تورّم و گرانی ایجاد می‌شود. در جواب باید گفت: تورّم آن‌جاکه ناشی از بی‌اعتباری پول باشد، قضیه‌اش متفاوت خواهد بود. افزایش چنین پول بدون پشتوانه‌ای باعث کاهش توان خرید می‌شود
undefinedظاهر آیه شریفه ۳۴ و 35 از سوره توبه بیانگر این نکته است که طلا و نقره یک کالای دارای ارزش مبادله‌ای هستند نه به عنوان مالی که ارزش فی نفسه دارد.
undefinedسیره عقلا تنها واسطه‌بودن طلا و نقره و ارزش مبادله‌ای داشتن آن دو نیست؛ بلکه سیره، جاری بر «حصر واسطه تبادل به ذهب و فضّه» است
undefinedبرخی اشکال می‌کنند که تبدیل طلا به کالای مبادله‌ای باعث خروج گسترده طلا به خارج می‌شود؛ اولا الان هم روزانه چند تُن طلا می‌فروشند. ثانیا این که در عوض خروج طلا، کالا و خدمات با ارزش وارد کشور می‌شود، مشکلی ایجاد نمی‌کند.
undefinedتأکید ما بر «پول طلا» نیست؛ بلکه پول باید مبتنی بر طلا و نقره و از دو نوع باشد تا بتوان آن‌را با هر کالایی مبادله کرد؛ بدون این‌که پی‌آمدهای ربوی داشته باشد
undefined متن گفتگو: https://ihkn.ir/?p=37360ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#اقتصاد#گزارش_خبری#قمundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۶:۰۷

thumnail
undefined نشست «روش تدوین نظام مسائل فقه فرهنگ»
undefinedارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند، عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی
undefinedناقد: حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسلامی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
undefined زمان: یکشنبه 16 اردیبهشت ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴
undefined مکان: قم، خیابان فاطمی(دورشهر)، کوچه 30. پلاک 53
undefinedلینک ورود به جلسه: https://bbb01.dte.ir/b/ggp-aag-qln-1ze
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#فرهنگ#نشست#قمundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۷:۱۱

thumnail
undefinedتبدیل محیط آموزشی به محیط سازمانی و رفاقتی معضل تعلیم و تربیت / نیازمند مدل تربیت اجتماعی برگرفته از دین هستیم
undefined دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد؛
undefinedورود به جهان شبکه‌ای همه شئون تربیتی را هدف قرار داده و باعث شده معلم و دانش آموز، استاد و دانشجو به محیط‌های رفاقتی و سازمانی بروند. استاد از محیط آموزشی به محیط کار و معلم هم به سازمان مدرسه هجرت کرده و مسأله آنها ارتقاء خود و معیشت شده است، به همین دلیل دیگر جدایی دانشگاه از مدرسه و اتخاذ روش‌های تقلیدی راهگشا نیست
undefinedواقعیت این است که دوره سوم تعلیم و تربیت درگیر حاشیه است و اساساً تربیتی برآن حاکم نیست، برای تربیت این دوره باید مدل یکپارچه داشته باشیم، چرا که با مدل فعلی که هفت ساله سوم شامل دوره متوسطه دوم و مقطع کاردانی یا کارشناسی دانشگاه است، نمی‌شود مدل یکپارچه تربیتی داشت، بنابراین لازم است که یک دوره 3+4 طراحی کنیم
undefinedنیازمند مدل تربیت اجتماعی برگرفته از دین هستیم که در آن بینش، گرایش، دانش و توانش به همراه قدرت انتخاب، شاکله جوانان را شکل دهد. واقعیت این است که نگاه‌های مادی مانند رفاه، درآمد، شغل، اعتبار دانشگاه و رشته‌های خاص تصورات غلط را در ذهن جوانان می‌نشاند. در این نگاه، نگاه توحیدی، نگاه به روزی و اینکه تلاش مقدمه حصول نتیجه است، جایی ندارد
undefined متن گزارش: https://ihkn.ir/?p=37364ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#آموزش#گزارش_خبری#تهرانundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۸:۲۷

thumnail
undefined بیست و سومین پیش نشست همایش بین‌المللی چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی با عنوان:«چالش های هویت فردی #نسلZ و الگوی فاطمی»
با ارائه: سرکار خانم دکتر ندا حکمت نیا«مدرس حوزه و دانشگاه»
undefined زمان: دوشنبه۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ - ساعت ۱۰
undefinedمکان: قم، خیابان بوعلی، جامعه الزهرا سلام الله علیها، ساختمان کتابخانه، طبقه سوم، اتاق نشستهای علمی
لینک ثبت نام:https://survey.porsline.ir/s/A1xtHPn
لینک شرکت در جلسه آنلاین:https://online.jz.ac.ir/rbhyyb897yoy
سایت همایش:http://fatimi.hamayesh.miu.ac.ir/fa/
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#زن#نشست#قمundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۱۲:۰۰

thumnail
undefinedتغییر آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی در ایستگاه پایانی/ نگاهی به روند تغییر آیین نامه ارتقای اساتید
undefined گزارشی از تغییر آیین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی:
undefinedمتأسفانه آیین‌نامه فعلی ارتقای اعضای هیات علمی مبنای تمدن اسلامی ندارد، حتی بر اساس رویکردهای دانشگاه‌های جهان هم نیست، چراکه در آن به نیازهای بومی توجه نشده و از طرفی از تجربیات نظام‌های آموزش عالی جهان الگوبرداری نشده است. آیین‌نامه ارتقای فعلی انعطاف لازم و تنوع نخبگانی را ندارد.
undefinedدر آیین‌نامه ارتقای جدید باید ارتباط با مسائل جامعه و مرجعیت علمی نیز مورد تأکید قرار گیرد و در ادامه رویکرد مرجعیت علمی در آن تعیین شود. باید مشخص کنیم آیین‌نامه ارتقا یک مدل واحد یا انواع مختلف باشد موضوع خیزش علمی و حکمرانی آموزش عالی نیز باید در آیین‌نامه جدید ارتقا مورد توجه قرار گیرد
undefinedجلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و گروه‌هایی که در این زمینه کار مطالعاتی انجام داده بودند، در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد
undefinedوزارت علوم آیین‌نامه جدیدی را برای ارتقای استادان تدوین و آن را بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بازنگری و بازآرایی کرده است. این آیین نامه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده تا در شورا بررسی و نهایی شود.
undefined متن گزارش: https://ihkn.ir/?p=37367ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#علوم_انسانی_اسلامی#گزارش_خبری#تهرانundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۱۳:۱۱

thumnail
undefined ژورنال کلاب
undefinedعنوان: نظریه چندبعدی تحول خانواده: بازنگری در نظریه تحول خانواده
undefined ارائه دهنده: سرکارخانم اسفندیاری دانشجوی دکتری روانشناسی
undefined استاد راهنما: دکتر مسعود جان‌بزرگی

undefined دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:30undefinedپردیسان، نبش میدان علوم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سالن حکمت
undefinedحضوری و مجازی
undefinedلینک ورود به جلسه مجازی:www.skyroom.online/ch/rihu/edu1ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#خانواده #نشست#قمundefined با #مفتاح_اندیشه همراه باشیدundefined @meftahandishe_com

۱۶:۴۰