عکس پروفایل افکارسنجی ملت-مرکز پژوهش‌های مجلسا

افکارسنجی ملت-مرکز پژوهش‌های مجلس

۸۴عضو
افکارسنجی ملت-مرکز پژوهش‌های مجلس
undefined️ فضای مدیریتی کشور در برابر انتشار نتایج نظرسنجی مقاومت می‌کند( قسمت ۲). undefined️ «محمدجواد بادین‌فکر» مدیر پژوهش مرکز افکارسنجی ملت هم تصریح کرد: امسال مشکلی که همه مراکز داشتند این که در انتشار نتایج مقاومتی در فضای مدیریتی کشور وجود دارد و این طبیعی است. حال فرض کنید طرف حساب شما هیات دولت نیست، بلکه با ۲۰۰ و چند نماینده مواجه هستید که هر کدام می‌توانند رسانه‌ای در دفاع یا علیه شما باشند و حرفی بزنند. . . undefined️ قسمت دوم گفتگو محمدجواد بادین فکر، مدیر گروه پژوهش موسسه افکارسنجی ملت در ایرنا، در این رابطه را از لینک زیر بخوانیدundefined https://www.irna.ir/news/85536493 موسسه افکارسنجی ملت undefined@mellat_pollingundefined
undefined️ فضای مدیریتی کشور در برابر انتشار نتایج نظرسنجی مقاومت می‌کند( قسمت ۳). در دور اول انتخابات، کسی برآورد مشارکت زیر ۴۱ درصد را از مراکز نظرسنجی باور نمی‌کرد.
undefined️ «محمدجواد بادین فکر» مدیر پژوهش موسسه افکارسنجی ملت با اشاره به رفتار عجیب‌وغریب مرددین در دور دوم انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری می‌گوید: بین کسانی که گفته بودند به فردی رای می‌دهیم، متوجه شدیم ۶ درصد کسانی که گفته بودند به قالیباف رای می‌دهند، به پزشکیان رای داده بودند و ۴ درصد به جلیلی یعنی پای صندوق نظرشان عوض شده بود..‌.undefined️«ابراهیم شیرعلی» مدیر مرکز نظرسنجی ایسپا هم درباره این وضعیت توضیح می‌دهد: پنجاه و خرده‌ای درصد گفته بودند در دور اول شرکت کردیم. این دو معنی داشت؛ یا تور نمونه‌گیری ما اشتباه است یا محافظه‌کاری ایجاد شده، یعنی فرد با این که شرکت نکرده به پرسشگر گفته شرکت کرده‌ام!..undefined️ به گفته «مهدی رفیعی بهابادی» مدیر مرکز افکارسنجی آرا،۱۰ درصد کسانی که شرکت نکرده بودند، معادل ۶ درصد کل گفته بودند ما روز انتخابات تصمیم گرفتیم شرکت نکنیم. وقتی شرایط اینقدر بی‌ثبات است، مرکز افکارسنجی دیگر نمی‌تواند کاری کند.
undefinedگزارش تفصیلی‌تر این میزگرد در ایرنا را از لینک زیر بخوانیدundefined
https://www.irna.ir/news/85541027
موسسه افکارسنجی ملتundefined@mellat_pollingundefined

۱۱:۲۰

thumnail
undefined چه کسانی نمی‌گذارند نتایج مراکز افکارسنجی منتشر شود؟ در این فیلم undefined مشاهده کنید.
undefined️یکی از انتقادات به مراکز نظرسنجی حاکمیتی، عدم انتشار یا انتشار قطره‌چکانی و غیررسمی نتایج است؛ موضوعی که مدیران این مراکز هم درباره آن درددل‌هایی دارند.
undefined️گزارش‌تفصیلی‌تر این موضوع را در میزگردی از ایرنا را از لینک زیر بخوانیدundefined
https://www.irna.ir/news/85536493

موسسه افکارسنجی ملتundefined@mellat_pollingundefined

۱۱:۲۲

undefined کلیشه‌ها و خطاهای رایج درباره افکارسنجی
undefined در این سلسله پست‌ها که با عنوان #کلیشه‌ها منتشر می‌کنیم، تلاش می‌کنیم ضمن بیان کلیشه‌ها و خطاهای رایج درباره پیمایش‌‌های تلفنی، به آنها پاسخ‌های علمی و مستدل بدهیم.
undefined️ کلیشه اول: نتایج به دست آمده از افکارسنجی با داده‌های واقعی در دسترس، همخوانی ندارند.
مثال: بین ادراک مردم از تورم و ارقام اعلامی از سوی مرکز آمار یا بانک مرکزی تفاوت وجود دارد!.undefined گام اول: باید از عدم همخوانی اطمینان حاصل شود:undefinedآیا جامعه هدف افکارسنجی با جامعه هدف داده‌های واقعی یکسان بوده است؟undefinedآیا به لحاظ زمانی، بین زمان گردآوری داده‌های افکارسنجی و داده‌های واقعی، تطابق وجود دارد؟undefinedآیا روش اجرای افکارسنجی به ویژه طراحی ابزار و روش نمونه‌گیری به درستی انجام شده است؟
undefined علل عدم همخوانی:undefinedمحافظه‌کاری و پنهان‌کاری: نتایج میزان درآمد با میزان هزینه‌کرد خانوار یکسان نیست (نرخ مشارکت در انتخابات)undefinedهمواره بین ادراک مردم از واقعیت و خود واقعیت، فاصله وجود دارد. به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس با عنوان «بررسی دلایل تفاوت درک مردم از تورم و نرخ تورم رسمی» رجوع کنید. لینک: https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1775669
undefinedخطای پاسخگویی: مردم ممکن است عدد دقیقی درباره میزان مصرف ماهانه برخی اقلام در خانواده خود نداشته باشند.
undefined نکته: در صورت عدم همخوانی، به جای نادیده گرفتن نتایج افکارسنجی، باید به دنبال تحلیلی چرایی عدم تطابق بود!
موسسه افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۱۰:۲۲

thumnail
undefined️ انتخابات آمریکا؛ مراکز افکارسنجی چه می‌گویند؟
undefined️یک نظرسنجی اولیه توسط مرکز افکارسنجی یوگاو (YouGov) در 21 تا 23 ژوئیه(۳۱ تیر تا ۲ مرداد)، درصد رای خانم هریس را 41 درصد و آقای ترامپ را 44 درصد نشان می دهد.
#انتخابات_آمریکا_۲۰۲۴
منبع: نشریه اکونومیست
موسسه افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۱۳:۴۷

افکارسنجی ملت-مرکز پژوهش‌های مجلس
undefined کلیشه‌ها و خطاهای رایج درباره افکارسنجی undefined در این سلسله پست‌ها که با عنوان #کلیشه‌ها منتشر می‌کنیم، تلاش می‌کنیم ضمن بیان کلیشه‌ها و خطاهای رایج درباره پیمایش‌‌های تلفنی، به آنها پاسخ‌های علمی و مستدل بدهیم. undefined️ کلیشه اول: نتایج به دست آمده از افکارسنجی با داده‌های واقعی در دسترس، همخوانی ندارند. مثال: بین ادراک مردم از تورم و ارقام اعلامی از سوی مرکز آمار یا بانک مرکزی تفاوت وجود دارد! . undefined گام اول: باید از عدم همخوانی اطمینان حاصل شود: undefinedآیا جامعه هدف افکارسنجی با جامعه هدف داده‌های واقعی یکسان بوده است؟ undefinedآیا به لحاظ زمانی، بین زمان گردآوری داده‌های افکارسنجی و داده‌های واقعی، تطابق وجود دارد؟ undefinedآیا روش اجرای افکارسنجی به ویژه طراحی ابزار و روش نمونه‌گیری به درستی انجام شده است؟ undefined علل عدم همخوانی: undefinedمحافظه‌کاری و پنهان‌کاری: نتایج میزان درآمد با میزان هزینه‌کرد خانوار یکسان نیست (نرخ مشارکت در انتخابات) undefinedهمواره بین ادراک مردم از واقعیت و خود واقعیت، فاصله وجود دارد. به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس با عنوان «بررسی دلایل تفاوت درک مردم از تورم و نرخ تورم رسمی» رجوع کنید. لینک: https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1775669 undefinedخطای پاسخگویی: مردم ممکن است عدد دقیقی درباره میزان مصرف ماهانه برخی اقلام در خانواده خود نداشته باشند. undefined نکته: در صورت عدم همخوانی، به جای نادیده گرفتن نتایج افکارسنجی، باید به دنبال تحلیلی چرایی عدم تطابق بود! موسسه افکارسنجی ملت undefined @mellat_pollingundefined
undefined کلیشه‌ها و خطاهای رایج درباره افکارسنجی(قسمت دو)
undefined در این سلسله پست‌ها که با عنوان #کلیشه‌ها منتشر می‌کنیم، تلاش می‌کنیم ضمن بیان کلیشه‌ها و خطاهای رایج درباره پیمایش‌‌های تلفنی، به آنها پاسخ‌های علمی و مستدل بدهیم.
undefined️ کلیشه دوم: نتایج به دست آمده از افکارسنجی با نظر خبرگان، متفاوت است..undefined دو رویکرد بین سیاستگذاران:undefined️ هرچه افکارعمومی بگوید! (اگر از مردم بپرسید آیا موافقید دولت به هر ایرانی ده میلیون تومان یارانه نقدی بدهد؟ پاسخ اکثریت به احتمال زیاد مثبت خواهد بود).undefined️ نظر مردم دقیق و کارشناسی نیست! (موجب نادیده‌گرفتن یا دست کم گرفتن قدرت افکارعمومی می‌شود).
undefined نکته 1: هر دو رویکرد ناقص هستند. رویکرد اول ممکن است در دام عوام‌فریبی بیفتد و سیاست‌های مخرب تصویب کند. رویکرد دوم نیز ممکن است تبعات اجتماعی و حتی امنیتی به بار بیاورد.
undefined️ نکته 2: حتی بین نخبگان نیز نظرات متفاوت و گهگاه متضاد وجود دارد!
undefined️ نکته 3: تفاوت یا تضاد به معنای کنارگذاشتن افکارعمومی نیست بلکه به معنای تلاش برای کنکاش بیشتر درباره چرایی تفاوت و توجه به پیامدها است.
موسسه افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۱۱:۲۶

thumnail
‍ ‍undefined️ چرا نظرسنجی‌ها مهم شدند؟
undefined️ مدیران مراکز افکارسنجی با عباس کاظمی گفت‌‌وگویی در نشریه اندیشه پویا ۹۱ انجام داده‌اند که در این بین، نکات مطرح شده توسط دکتر وحید کشافی‌نیا، معاون افکارسنجی ملت را در زیر می‌خوانیم؛
undefined️ چرا نظرسنجی‌ها مهم شدند؟خیلی‌ها که از انتشار نتایج نظرسنجی‌ها همیشه می‌ترسیدند در این انتخابات دیدند که نتایج منتشر شد و اتفاقی هم نیفتاد، و همه‌چیز سر جایش ماند. من فکر می‌کنم اگر نتایج نظرسنجی‌های مختلف را به همین سیاق در آینده منتشر کنیم و نتایج در دسترس مردم و پژوهشگران قرار بگیرد، کم‌کم به فشار اجتماعی و اصلاحات سیاستی هم تبدیل می‌شود...undefined️ چرا در دور اول انتخابات ریاست جمهوری، اغلب مراکز نظرسنجی دچار خطا شدند؟شبِ پنجشنبه‌ی پیش از انتخابات مرحله‌ی اول صحبت از اجماع بود، و در چنین فضای سیاسی‌ای ما نظرسنجی می‌کنیم درحالی که یک عده قصد رأی دادن دارند و هنوز نمی‌دانند به چه کسی باید رأی بدهند و چه کسی به نفع چه کسی کنار خواهد رفت. بعد از دور اول ما با آن گروهی که نامزدشان را انتخاب نکرده بودند، دوباره تماس گرفتیم و متوجه شدیم بخشی از آن‌ها منتظر اجماع بودند و وقتی اجماع اتفاق نیفتاد، نتیجه‌اش این شد که نرفتند پای صندوق رأی بدهند. برای همین هم دور دوم همه‌ی مؤسسات، آرای مرددین را کنار گذاشتند که نتیجه‌اش باز این شد که مشارکت را پایین‌تر تخمین زدند...undefined️ در مقایسه با گذشته، نتایج نظرسنجی‌ها برای حاکمیت مهمتر شده یا خیر؟اتفاقات سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸، در توجه حاکمیت به عدد و رقم و مهم شدن نظرسنجی‌ها بی‌تأثیر نبود. از طرف دیگر نتایج نظرسنجی‌هایی که بیرون از کشور درباره‌ی ایران انجام می‌شد ‌ــ‌مثل مؤسسه‌ی گمان یا استتیس‌ــ و فشار رسانه‌های خارج از ایران هم اهمیت افکار عمومی را برای حاکمیت زیاد کرد. دلیل سومِ توجه به نظرسنجی‌ها هم می‌تواند مربوط به بازی‌های قدرت در داخل کشور باشد. در واقع در این‌جا داده به مثابه ابزار قدرت کارکرد پیدا می‌کند. بنابراین تجربه‌ی شخصی من نشان می‌دهد که در یک دهه‌ی اخیر حداقل در لایه‌ی حاکمیتی عدد نظرسنجی‌ها مهم شده، هرچند شک و تردید به نظرسنجی‌ها هنوز هم وجود دارد. یکی از دلایل تعدد مراکز افکارسنجی هم همین است که به یک مرکز اطمینان ندارند..
#گفت‌‌وگو
موسسه افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۷:۵۵

thumnail
undefined️ درگیری کشور با تغییرات اقلیمی
undefined️ آخرین نظرسنجی موسسه افکار سنجی ملت در رابطه با تغییرات اقلیمی نتایج زیر را ارئه می‌دهد:
undefined️72/6 درصد از مردم بیان کردند کشور با مشکل گرمای طولانی و غیرعادی هوا به میزان زیاد یا خیلی زیاد درگیر است
undefined️82/2 درصد از مردم بیان کردند کشور با مشکل خشکسالی و کمبود آب به میزان زیاد یا خیلی زیاد درگیر است
undefined️51/1 درصد از مردم بیان کردند کشور با مشکل آتش‌سوزی مکرر جنگل‌ها به میزان زیاد یا خیلی زیاد درگیر است
undefined️50/5 درصد از مردم بیان کردند کشور با مشکل افزایش وقوع سیل و طوفان به میزان زیاد یا خیلی زیاد درگیر است

موسسه افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۵:۳۸

افکارسنجی ملت-مرکز پژوهش‌های مجلس
undefined کلیشه‌ها و خطاهای رایج درباره افکارسنجی(قسمت دو) undefined در این سلسله پست‌ها که با عنوان #کلیشه‌ها منتشر می‌کنیم، تلاش می‌کنیم ضمن بیان کلیشه‌ها و خطاهای رایج درباره پیمایش‌‌های تلفنی، به آنها پاسخ‌های علمی و مستدل بدهیم. undefined️ کلیشه دوم: نتایج به دست آمده از افکارسنجی با نظر خبرگان، متفاوت است. . undefined دو رویکرد بین سیاستگذاران: undefined️ هرچه افکارعمومی بگوید! (اگر از مردم بپرسید آیا موافقید دولت به هر ایرانی ده میلیون تومان یارانه نقدی بدهد؟ پاسخ اکثریت به احتمال زیاد مثبت خواهد بود). undefined️ نظر مردم دقیق و کارشناسی نیست! (موجب نادیده‌گرفتن یا دست کم گرفتن قدرت افکارعمومی می‌شود). undefined نکته 1: هر دو رویکرد ناقص هستند. رویکرد اول ممکن است در دام عوام‌فریبی بیفتد و سیاست‌های مخرب تصویب کند. رویکرد دوم نیز ممکن است تبعات اجتماعی و حتی امنیتی به بار بیاورد. undefined️ نکته 2: حتی بین نخبگان نیز نظرات متفاوت و گهگاه متضاد وجود دارد! undefined️ نکته 3: تفاوت یا تضاد به معنای کنارگذاشتن افکارعمومی نیست بلکه به معنای تلاش برای کنکاش بیشتر درباره چرایی تفاوت و توجه به پیامدها است. موسسه افکارسنجی ملت undefined @mellat_pollingundefined
undefined کلیشه‌ها و خطاهای رایج درباره افکارسنجی (قسمت سه)
undefined در این سلسله پست‌ها که با عنوان #کلیشه‌ها منتشر می‌کنیم، تلاش می‌کنیم ضمن بیان کلیشه‌ها و خطاهای رایج درباره پیمایش‌‌های تلفنی، به آنها پاسخ‌های علمی و مستدل بدهیم.
undefined️ کلیشه سوم: با وجود داده‌کاوی و روش‌های نوین مثل علوم اجتماعی محاسباتی، دیگر نیازی به پیمایش کمّی نیست!

undefined اگرچه داده‌کاوی در زمینه افکارعمومی، می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار سیاستگذار قرار بدهد، اما جامعه آماری آن محدود به کاربران خاصی مثل کاربران توئیتر یا اینستاگرام است. لذا نتایج آن قابل تعمیم به کل جامعه نیست.

undefined داده‌کاوی یک تکنیک برای بازتاب افکار عمومی در فضای مجازی است و تعارضی با پیمایش کمی ندارد، بلکه می‌تواند به تکمیل نتایج کمک کند.
undefined سیاستگذار بهتر است از هر دو ابزار داده‌کاوی و افکارسنجی بهره ببرد و درباره هر کدام نقاط ضعف و قوت‌ها را در نظر بگیرد.
موسسه افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۷:۵۱

thumnail
undefined️ انتخابات آمریکا؛ مراکز افکارسنجی چه می‌گویند؟
undefined️با کناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخابات و انتخاب کاملا هریس به عنوان نماینده حزب دموکرات، رقابت‌های انتخاباتی آمریکا وارد مرحله جدیدی شده است. طبق آخرین نظرسنجی موسسه پیو که درتاریخ ۱۵ تا ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۳(5-11 Aug) صورت پذیرفته است فاصله رای ترامپ و هریس بسیار کم شده و برای اولین بار میزان رای هریس کمی بیشتر از ترامپ تخمین زده شده است.
undefined️۶۲ درصد از حامیان هریس می گویند که قویاً از او حمایت می‌کنند، در حالی که ۶۴ درصد از حامیان ترامپ او را قویاً حمایت می‌کنند. لازم به ذکر است که در ماه جولای تنها ۴۳ درصد از حامیان بایدن گفته اند که قویا از او حمایت می کنند.
undefined️ ۷۰ درصد از حامیان هریس می‌گویند که "به شدت انگیزه دارند" که رای دهند. این موضوع در مورد حامیان ترامپ ۷۲ درصد است.

#انتخابات_آمریکا_۲۰۲۴منبع: موسسه پیو
موسسه افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۱۰:۴۳

thumnail

۱۰:۴۳

thumnail

۱۰:۴۳

thumnail

۱۰:۴۳

thumnail

۱۰:۴۳

افکارسنجی ملت-مرکز پژوهش‌های مجلس
undefined کلیشه‌ها و خطاهای رایج درباره افکارسنجی (قسمت سه) undefined در این سلسله پست‌ها که با عنوان #کلیشه‌ها منتشر می‌کنیم، تلاش می‌کنیم ضمن بیان کلیشه‌ها و خطاهای رایج درباره پیمایش‌‌های تلفنی، به آنها پاسخ‌های علمی و مستدل بدهیم. undefined️ کلیشه سوم: با وجود داده‌کاوی و روش‌های نوین مثل علوم اجتماعی محاسباتی، دیگر نیازی به پیمایش کمّی نیست! undefined اگرچه داده‌کاوی در زمینه افکارعمومی، می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار سیاستگذار قرار بدهد، اما جامعه آماری آن محدود به کاربران خاصی مثل کاربران توئیتر یا اینستاگرام است. لذا نتایج آن قابل تعمیم به کل جامعه نیست. undefined داده‌کاوی یک تکنیک برای بازتاب افکار عمومی در فضای مجازی است و تعارضی با پیمایش کمی ندارد، بلکه می‌تواند به تکمیل نتایج کمک کند. undefined سیاستگذار بهتر است از هر دو ابزار داده‌کاوی و افکارسنجی بهره ببرد و درباره هر کدام نقاط ضعف و قوت‌ها را در نظر بگیرد. موسسه افکارسنجی ملت undefined @mellat_pollingundefined
undefined کلیشه‌ها و خطاهای رایج درباره افکارسنجی (قسمت چهارم)
undefined در این سلسله پست‌ها که با عنوان #کلیشه‌ها منتشر می‌کنیم، تلاش می‌کنیم ضمن بیان کلیشه‌ها و خطاهای رایج درباره پیمایش‌‌های تلفنی، به آنها پاسخ‌های علمی و مستدل بدهیم.
undefined️ کلیشه چهارم: پژوهش کمّی عمق لازم را ندارد، بهتر است از مصاحبه کیفی استفاده شود!

undefined هیچ یک از روش‌های پژوهش، نسبت به سایر روش‌ها برتری ذاتی ندارد. انتخاب نوع روش به عواملی مثل هدف پژوهش، زمان و بودجه بستگی دارد.

undefined نظرسنجی یعنی سنجش سطحی‌ترین لایه آگاهی یک انسان.
undefined پیمایش (Survey) مساوی است با نادیده‌گرفتن جزئیات به نفع تصویر کلی و عام.
undefined در روش‌های کمّی ما به دنبال ارائه یک تصویر کلی از وضعیت جامعه آماری هستیم نه شناخت عمیق از آن.
undefined در پیمایش کمّی، سرعت گردآوری داده مهم است.
undefined در پیمایش‌های کمّی، از روش‌های کیفی، اغلب به عنوان روش تکمیلی استفاده می‌شود (گروه کانونی، مصاحبه کیفی و ...).

موسسه افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۱۳:۲۱

thumnail
.undefined نظر ۶۰/۸ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی: تفاوتی در انتخاب شدن هریس یا ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، برای منافع کشور وجود ندارد.
undefinedبراساس آخرین نظرسنجی مؤسسه افکارسنجی ملت که در شهریور ۱۴۰۳ درباره مسائل روز کشور انجام‌شده، نظر عموم مردم این است که فرقی نمی‌کند چه کسی برای ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود.
undefinedدر این نظرسنجی پرسیده شده که «در چند ماه آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود. به نظر شما انتخاب کدام نامزد به نفع منافع کشورمان است؟» پاسخ مردم به این شرح است که ۶۰.۸ درصد مردم گفته‌اند که برای منافع ایران فرقی نمی‌کند کدام نامزد رئیس‌جمهور شود، ۲۲.۵ درصد گفته‌اند که انتخاب کاملاً هریس به نفع منافع کشورمان است و ۹.۲ درصد نیز ترامپ را انتخاب کرده‌اند.
undefinedاین گزارش را از سایت مرکز پژوهش‌های مجلس به آدرس زیر بخوانید: https://rc.majlis.ir/fa/news/show/1816590
موسسه افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۱۱:۵۷

undefined گزارش《طراحی شاخص بومی سنجش اعتماد به حاکمیت در ایران》توسط افکارسنجی ملت و باهمکاری مرکز بینش های رفتاری ایران منتشر شد.
undefinedپژوهش‌ها در جهان نشان می‌دهند که اعتماد مردم به حاکمیت در سال‌های اخیر کاهش یافته است؛ به طوری‌که برخی متخصصان آن را یک بحران جهانی می‌دانند. اهمیت این مسئله به اندازه‌ای است که دانش‌های نوین، مانند علوم رفتاری و شناختی، وارد عرصه شده‌اند تا با ارائه رویکردهای نو به سیاست‌گذاران کمک کنند این چالش را مدیریت کنند.
undefinedدر این گزارش، جدیدترین یافته‌ها درباره اعتماد به حاکمیت بررسی شده و یک شاخص بومی برای سنجش اعتماد طراحی شده است. این شاخص، مولفه‌هایی مانند شایستگی، خیرخواهی، درستکاری، و گشودگی را در نظر دارد و از لحاظ ویژگی‌های روانسنجی نیز تأیید شده است.
undefined برای مطالعه گزارش کامل با عنوان «اعتماد مردم به حکومت از منظر علوم رفتاری معرفی یک شاخص بومی برای سنجش اعتماد مردم به حکومت در ایران» به لینک زیر مراجعه کنید.
undefinedلینک دانلود گزارش کاملundefinedundefinedhttps://rc.majlis.ir/fa/report/show/1817684
افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۱۳:۰۸

undefined گزارش «سنجش دیدگاه مردم درباره فرهنگ سلبریتی و هواداری در ایران» توسط افکارسنجی ملت منتشر شد.
undefinedدر دهه‌های اخیر فرهنگ سلبریتی در کشور ایران رشد قابل‌توجهی یافته است؛ به‌طوری‌که از دهه 1390 به این سو، جامعه ایران شاهد افزایش تعداد و تکثر سلبریتی‌ها بوده است و عرصه‌های جدیدتری نظیر سیاست و محیط‌های دانشگاهی نیز درگیر فرایند «سلبریتیزه‌شدن» شده‌اند. این در حالی است که پیمایش‌های اندکی با موضوع دیدگاه و نگرش مردم درباره سلبریتی‌ها و فرهنگ سلبریتی در ایران اجرا شده‌اند. افکارسنجی ملت یک پیمایش ملی با هدف توصیف نگرش مردم به فرهنگ سلبریتی در ایران، میزان هواداری از سلبریتی‌ها و میزان اعتماد مردم به آنها کرده است.
undefined برای مطالعه گزارش کامل با عنوان «سنجش دیدگاه مردم درباره فرهنگ سلبریتی و هواداری در ایران» به لینک زیر مراجعه کنید.
undefinedلینک دانلود گزارش کاملundefinedundefinedhttps://rc.majlis.ir/fa/report/show/1820449
افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۱۳:۲۳

thumnail
undefined بیش از یک سوم مردم، هرگز واژه سلبریتی را نشنیده‌اند!
undefined در یک نظرسنجی که اخیراً توسط افکارسنجی ملت با عنوان «سنجش دیدگاه مردم درباره فرهنگ سلبریتی و هواداری در ایران» انجام شد، ۶۵/۳ درصد از مردم بیان کردند که واژه سلبریتی به گوششان خورده است و ۳۴/۴ درصد ابراز کردند تا‌به‌حال این کلمه را نشنیده‌اند.
#سلبریتی #هواداری
افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۱۸:۱۲

thumnail
undefined نشست تخصصی: سلبریتی‌ها از نگاه مردمundefined بررسی یافته‌های پیمایش "سنجش دیدگاه مردم درباره فرهنگ سلبریتی و هواداری در ایران"
undefined زمان: چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳undefined ساعت: ۹ الی ۱۲undefined مکان: تهران، خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران (ضلع جنوبی)، پلاک ۸۰۲، ساختمان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طبقه نهم، سالن امام خمینی (ره)
در این نشست، یافته‌های پیمایش "سنجش دیدگاه مردم درباره فرهنگ سلبریتی و هواداری در ایران" که در آبان ۱۴۰۳ منتشر شده، مورد تحلیل قرار می‌گیرد.
undefined متن کامل گزارش: https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1820449
undefined سخنرانان:دکتر علی‌اصغر پورمحمدی (معاون اسبق سیمای سازمان صداوسیما)دکتر مسعود کوثری (استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران)دکتر عبدالله بیچرانلو (دانشیار گروه ارتباطات دانشگاه تهران)دکتر رضا مستمع (پژوهشگر دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس)دکتر وحید کشافی‌نیا (عضو هیئت‌علمی افکارسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس)دبیر نشست:دکتر محمدجواد بادین‌فکر (مدیر پژوهش افکارسنجی ملت)
undefined هماهنگی:09173423500 (آقای موسوی)
شرکت در این نشست برای عموم رایگان است undefined
افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۱۶:۴۶

افکارسنجی ملت-مرکز پژوهش‌های مجلس
undefined undefined نشست تخصصی: سلبریتی‌ها از نگاه مردم undefined بررسی یافته‌های پیمایش "سنجش دیدگاه مردم درباره فرهنگ سلبریتی و هواداری در ایران" undefined زمان: چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳ undefined ساعت: ۹ الی ۱۲ undefined مکان: تهران، خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران (ضلع جنوبی)، پلاک ۸۰۲، ساختمان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طبقه نهم، سالن امام خمینی (ره) در این نشست، یافته‌های پیمایش "سنجش دیدگاه مردم درباره فرهنگ سلبریتی و هواداری در ایران" که در آبان ۱۴۰۳ منتشر شده، مورد تحلیل قرار می‌گیرد. undefined متن کامل گزارش: https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1820449 undefined سخنرانان: دکتر علی‌اصغر پورمحمدی (معاون اسبق سیمای سازمان صداوسیما) دکتر مسعود کوثری (استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران) دکتر عبدالله بیچرانلو (دانشیار گروه ارتباطات دانشگاه تهران) دکتر رضا مستمع (پژوهشگر دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس) دکتر وحید کشافی‌نیا (عضو هیئت‌علمی افکارسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس) دبیر نشست: دکتر محمدجواد بادین‌فکر (مدیر پژوهش افکارسنجی ملت) undefined هماهنگی: 09173423500 (آقای موسوی) شرکت در این نشست برای عموم رایگان است undefined افکارسنجی ملت undefined @mellat_pollingundefined
thumnail
undefined اطلاعیه لغو نشست تخصصی سلبریتی‌ها از نگاه مردم undefined
undefinedبه اطلاع می‌رساند، به دلیل تداوم آلودگی هوا و تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران برای حفظ سلامت عمومی، مرکز پژوهش‌های مجلس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۲۱ و ۲۲ آذرماه ۱۴۰۳ تعطیل خواهد بود.
undefinedهمچنین، نشست تخصصی "سلبریتی‌ها از نگاه مردم" که قرار بود در روز چهارشنبه ۲۱ آذرماه برگزار شود، لغو گردید. زمان جدید برگزاری این نشست به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

undefinedاز همراهی شما سپاسگزاریم.

افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۱۴:۲۷