بله | کانال افکارسنجی ملت-مرکز پژوهش‌های مجلس
عکس پروفایل افکارسنجی ملت-مرکز پژوهش‌های مجلسا

افکارسنجی ملت-مرکز پژوهش‌های مجلس

۱,۰۳۷عضو
thumbnail

۱۵:۵۳

thumbnail

۱۵:۵۳

thumbnail

۱۵:۵۳

thumbnail

۱۵:۵۳

thumbnail

۱۵:۵۳

thumbnail
اولویت‌های مشمولان در تخصیص کالابرگ بخش دوم
undefined براساس نتایج آخرین پیمایش ملی مرکز افکارسنجی ملت که در مردادماه ۱۴۰۴ انجام شده است، از پاسخ‌گویان پرسیده شده است «شما ترجیح می‌دهید کمک‌های دولت بیشتر به چه صورت باشد؟». نزدیک به نیمی از دریافت‌کنندگان کالابرگ (۴۸/۹ درصد) ترجیح می‌دهند «کالابرگ برای همه مواد خوراکی» باشد. ازطرفی، ترجیح ۳۸/۱ درصد بر این است که «به‌جای کالابرگ، پول واریز شود» و ۱۰/۷ درصد نیز تمایل دارند «برای مواد خوراکی معینی کالابرگ داده شود».

افکارسنجی ملت "صدای مردم در خانه ملت"
undefined برای مطالعه گزارش کامل به سایت افکارسنجی ملت مراجعه کنید.undefined @mellat_polling

۱۵:۵۵

thumbnail

۱۵:۵۵

thumbnail

۱۵:۵۵

thumbnail

۱۵:۵۵

thumbnail

۱۵:۵۵

thumbnail

۱۵:۵۵

thumbnail
undefined*جلسه ارائه مرکز افکارسنجی ملت در سازمان اداری واستخدامی کشور برگزار شد.*
undefinedنشست ارائه آخرین یافته‌های مرکز افکارسنجی ملت (وابسته به مرکز پژوهش‌های مجلس) در جلسه شورای مدیران سازمان اداری و استخدامی کشور در تاریخ 1404/08/07 در محل این سازمان برگزار شد. در این نشست دکتر وحید کشافی نیا، معاون افکارسنجی ملت به ارائه آخرین یافته‌های پیمایش‌های این مرکز در حوزه‌های مرتبط با نظام اداری، فرآیندهای استخدامی و دیدگاه‌های عمومی درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور پرداخت. undefinedدر پایان، دو طرف بر تداوم همکاری‌های مشترک پژوهشی و تبادل تجربیات و داده‌های تخصصی میان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان اداری و استخدامی کشور تأکید کردند.
افکارسنجی ملت "صدای مردم در خانه ملت"
undefined @mellat_polling

۱۶:۲۷

thumbnail
حضور دانشجویان علوم سیاسی دانشگاه علوم و تحقیقات در کارگاه افکارسنجی «ملت»

undefined جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران به همراه اعضای کانون آنسو و مجمع اسلامی دانشجویان این دانشگاه، روز چهارشنبه چهاردهم آبان‌ماه در کارگاه افکارسنجی «ملت» مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.
undefined در این برنامه، دانشجویان با فرایندهای علمی پژوهشی و آماری طراحی و اجرا پیمایش‌های افکار عمومی و تحلیل داده‌های آن آشنا شدند و به‌صورت عملی با برخی از این ابزارهای سنجش و تحلیل داده تمرین کردند.
undefined کارشناسان دفتر افکارسنجی مرکز پژوهش‌ها ضمن معرفی فعالیت‌های این مرکز، به مرور سبقه افکارسنجی در جهان و ایران پرداختند و با تشریح مراحل طراحی و اجرای پیمایش‌های ملی، نحوه طراحی شاخص‌ها و کاربرد داده‌های افکار عمومی در تحلیل سیاستی را تبیین کردند.
هدف از برگزاری این کارگاه، ارتقای مهارت‌های پژوهشی دانشجویان و آشنایی آنان با کاربرد روش‌های آماری در مطالعات سیاسی و اجتماعی عنوان شد.
افکارسنجی ملت "صدای مردم در خانه ملت"
undefined @mellat_polling

۱۸:۴۸

thumbnail
undefined معرفی مرکز افکارسنجی ملت
undefinedمرکز افکارسنجی ملت وابسته به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال 1399 با هدف تحقق ماده 2 قانون شرح وظایف مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاسیس شد.undefinedاین مرکز خود را متعهد به شناخت نیازها، دیدگاه‌ها و اولویت‌های مردم و ارتقای کیفیت حکمرانی در کشور می‌داند و مأموریت اصلی خود را بازتاب دیدگاه‌های مردم درباره موضوعات مختلف حکمرانی به ویژه از منظر کارکردها و وظایف قوه مقننه تعریف کرده است.
undefined برای آشنایی بیشتر مرکز افکارسنجی ملت، تیزر معرفی را تماشا کنید.
undefined همچنین صفحه این مرکز در آپارات دنبال نمایید.

افکارسنجی ملت "صدای مردم در خانه ملت"undefined @mellat_polling

۱۹:۰۸

thumbnail
undefined معرفی افکارسنجی ملت (قسمت اول): مدیر مرکز
undefinedسعید آجورلو، با اشاره به رشد افکارسنجی در کشور گفت: «نهادهای نظرسنجی طی سال‌های اخیر با جلب توجه جامعه، نخبگان و حتی سطح حاکمیتی، توسعه چشمگیری داشته‌اند».
undefinedاو افزود که دفاتر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به عنوان بازوی تخصصی، پشتیبان اجرای پیمایش‌های افکارسنجی ملت هستند.
undefinedآجورلو تأکید کرد: «مجلس شورای اسلامی از مخاطبان اصلی پروژه‌های افکارسنجی ملت است و از نتایج این پیمایش‌ها در فرآیند قانون‌گذاری بهره می‌برد».
undefinedکلیپ توضیحات سعید آجورلو را تماشا کنید.undefined همچنین صفحه این مرکز در آپارات دنبال نمایید.

افکارسنجی ملت "صدای مردم در خانه ملت"undefined @mellat_polling

۱۸:۴۴

thumbnail
undefined معرفی افکارسنجی ملت (قسمت دوم): معاون مرکز افکارسنجی
undefinedمرکز افکارسنجی ملت از سه گروه پژوهش، پیمایش، و آمار و داده‌پردازی تشکیل شده است.
undefinedگروه پژوهش وظیفه بررسی مفاهیم، مدل‌های نظری و طراحی ابزار را بر عهده دارد، بعد از نهایی شدن پرسشنامه، آن را در اختیار گروه دوم یعنی پیمایش قرار می‌دهد و این گروه با روش تلفنی داده‌ها را گردآوری می‌کند. در نهایت داده‌های گردآوری شده در اختیار گروه آمار و داده‌پردازی قرار می‌گیرد تا پاکسازی و تحلیل داده‌ها انجام شود.
undefinedکلیپ توضیحات معاون افکارسنجی ملت، آقای دکتر وحید کشافی‌نیا را تماشا کنید.
undefined همچنین صفحه این مرکز در آپارات دنبال نمایید.

افکارسنجی ملت "صدای مردم در خانه ملت"undefined @mellat_polling

۱۱:۴۶

thumbnail
undefined معرفی افکارسنجی ملت (قسمت سوم): مدیر گروه آمار و داده‎‌پردازی
undefinedگروه آمار و داده‌پردازی داده‌های گردآوری‌شده توسط گروه پیمایش را با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی تجزیه و تحلیل می‌کند. رصد نمونه‌ و وزن‌دهی به داده‌های گردآوری‌شده از دیگر وظایف این گروه است.
undefinedهمچنین، تحقیقات توسعه‌ای مهمی در حوزه‌های توسعه پنل ملی نظرسنجی، استفاده از نظرسنجی اینترنتی و توسعه داشبورد داده‌ در این گروه در حال انجام است.
undefinedکلیپ توضیحات مدیر گروه آمار و داده‌پردازی، خانم دکتر زهرا سادات مشکانی فراهانی را تماشا کنید.undefined همچنین صفحه این مرکز در آپارات دنبال نمایید.

افکارسنجی ملت "صدای مردم در خانه ملت"undefined @mellat_polling

۱۰:۵۲

thumbnail
undefined معرفی افکارسنجی ملت (قسمت چهارم): مدیر گروه پژوهش
undefinedماموریت گروه پژوهش در افکارسنجی ملت در سه قسمت کلی تعریف می‌شود:
undefinedاول؛ در حوزه تقنین گروه پژوهش تلاش دارد قوانینی که در مجلس در مراحل تصویب هستند را پیش از تصویب مورد سنجش و ارزیابی افکارعمومی قرار دهد.
undefinedدوم؛ در حوزه نظارت، این گروه با طراحی پرژوهش‌هایی سنجش قوانین اجرا شده از منظر افکار عمومی می‌پردازد.
undefinedسوم؛ در حوزه رصد افکارعمومی، شاخص‌هایی علمی طراحی می‌شود.
undefinedکلیپ توضیحات مدیر گروه پژوهش، دکتر محمدجواد بادین‌فکر را تماشا کنید.undefined همچنین صفحه این مرکز در آپارات دنبال نمایید.

افکارسنجی ملت "صدای مردم در خانه ملت"undefined @mellat_polling

۱۱:۵۴

thumbnail
افکار عمومی: آرمان‌های دموکراتیک، عمل دموکراتیکundefined نوشته رزالی کلاوسن و زوئی آکسلی | ویرایش چهارم
undefined اگر می‌خواهید بدانید افکار عمومی چیست، چگونه شکل می‌گیرد، چه نسبتی با دموکراسی دارد و چرا رفتار شهروندان از آرمان‌های سیاسی فاصله می‌گیرد، این کتاب از بهترین منابع معاصر در این حوزه است. نویسندگان با تکیه بر پژوهش‌های عمیق و مثال‌های واقعی توضیح می‌دهند که افکار عمومی چگونه از دل جامعه‌پذیری، رسانه‌ها، هویت‌های گروهی، دانش سیاسی و رفتار انتخاباتی پدید می‌آید و چگونه بر سیاست‌گذاری تأثیر می‌گذارد.
undefined این کتاب برای دانشجویان علوم سیاسی، جامعه‌شناسی سیاسی، ارتباطات، پژوهشگران افکارسنجی و هر کسی که به فهم دقیق ذهنیت‌های جمعی علاقه‌مند است مناسب است. لحن اثر آموزشی و روان است و پشتوانه نظری و تجربی محکمی دارد.
undefined برای دانلود نسخه کامل مرور کتاب(book review) به سایت مرکز افکارسنجی ملت مراجعه کنید.
افکارسنجی ملت "صدای مردم در خانه ملت"
undefined @mellat_polling

۱۳:۰۰

thumbnail
undefined گزارش مطالعه نظام تنظیم گری و قوانین مرتبط با مراکز افکارسنجی در هشت کشور دنیا منتشر شد:
undefinedدر این مطالعه به‌صورت تطبیقی، نظام‌های تنظیم‌گری حوزه افکارسنجی در هشت کشور آلمان، کره‌ جنوبی، قطر، چین، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکیه و ایالات متحده آمریکا بررسی شده است.
undefined برای مطالعه گزارش کامل به سایت افکارسنجی ملت مراجعه کنید.
افکارسنجی ملت "صدای مردم در خانه ملت"undefined @mellat_polling

۹:۳۸