بله | کانال انتشارات منهاج علم
عکس پروفایل انتشارات منهاج علما

انتشارات منهاج علم

۶۳۹عضو
thumbnail
undefined ولایـت فقیـه
undefinedنویسنده: آیت الله عبـاس کعبـیundefinedتعداد صفحه : ۴۴۵ صفحهundefinedنوع جلد: گالینگورundefinedقطع : وزیری

undefined قیمت : ۲۵۰ هزار تومان undefinedundefinedقیمت باتخفیف‌ویژه : ۲۲۵ هزار تومان
undefined لینک خرید کتاب در سایت فروشگاه منهاج علم._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۷:۱۸

thumbnail
«ولایت فقیه (جلد اول)» را از طاقچه دریافت کنیدhttps://taaghche.com/book/219988

۱۷:۰۶

thumbnail
undefined #معـرفـی‌کتـاب
undefined فقـه پـول
undefinedقسمـت اول


کتاب «فقه پول» تقریر درس‌های خارج فقه استاد معظم، حاج شیخ هادی نجفی، در موضوع «ضمان کاهش ارزش پول و خلق پول» است که در سال ۱۴۰۳ در حوزه علمیّه اصفهان، مدرسه صدر بازار، ارائه شده است. این اثر در دو بخش اصلی سامان یافته است:۱. ضمان کاهش ارزش پول۲. خلق پول
در بخش نخست، مباحثی چون مفاهیم و کلیات مسائل مستحدثه، ماهیت پول، تاریخچه آن، ارزش ذاتی و اعتباری پول، کاهش ارزش پول و عوامل آن، مثلی و قیمی بودن پول، و نیز آراء فقها و ادلّه ایشان در این زمینه به تفصیل بررسی شده است. در ادامه، چالش‌های مرتبط با کاهش ارزش پول و راهکارهای فقهی مقابله با آن، از جمله استفاده از حیله‌های شرعی، بیع نسیه، انعقاد قرض بر پایه طلا یا دلار، و نیز بررسی دلالت قاعده «اقدام» بر عدم ضمان کاهش ارزش پول، مورد تحلیل قرار گرفته است.در بخش دوم، به موضوع «خلق پول» پرداخته شده و مفاهیم بانک، بانکداری اسلامی، اخلاق اقتصادی و حکم فقهی خلق پول توسط بانک‌ها با استناد به ادله فقهی تبیین گردیده است.

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۲:۰۹

thumbnail
undefined #معـرفـی‌کتـاب
undefined فقـه پـول
undefinedقسمـت دوم

undefinedاز ویژگی های ممتاز این اثر میتوان به این موارد اشاره کرد:undefined رویکرد اجتهادی: نویسنده با تسلط بر ادله فقهی و اصولی، به استنباط احکام نوپدید در عرصه پول و بانکداری همت گمارده است.undefinedتبیین موضوع شناسی: تأکید بر شناخت دقیق موضوعات مستحدثه به عنوان رکن اساسی در استنباط حکم شرعی.undefinedنوآوری در مباحث: بررسی تفصیلی مسائل روزآمدی چون کاهش ارزش پول، تورم، خلق پول و پیامدهای فقهی آن.undefined استناد به روایات و نصوص: بهره‌گیری گسترده از آیات، روایات و آراء فقهای امامیه در تحلیل مسائل. undefined زبان علمی و ادبیات حوزوی: نگارش کتاب با زبان فنی و اصطلاحات رایج در حوزه‌های علمیه، همراه با دقّت در ارجاعات و مستندات.
این کتاب منبعی سودمند برای طلاب، فضلا، پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های فقه، اقتصاد اسلامی، حقوق و همچنین مدیران و سیاست‌گذاران اقتصادی است که دغدغه فهم و تطبیق مسائل پولی و بانکی با موازین شرعی را دارند.«فقه پول» گامی بلند در جهت تبیین دیدگاه فقه شیعه در مواجهه با مسائل نوظهور اقتصادی است و می‌تواند به عنوان متنی درسی و پژوهشی در مراکز حوزوی و دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۶:۳۴

thumbnail
undefined #برشـی‌‌ازکتـاب
undefined فقـه پـول

undefinedماهیـت پـول

معادل واژۀ «پول» در زبان عربی، «نقد» است. این فارس می‌گوید: «النون والقاف والدال أصل صحیح یدل على إبراز شیء خیروزه. وَدرهمَ نَفْدُ: وازنٌ جِید، كأَنَّهُ قد كُبيف عن حاله فَعَلَم.»
ازاین رو، نقد یک دیدگاه یا نقدِ درهم، نشان دهندۀ صحت یا عدم صحت حال آن دیدگاه و خیوت یا عدم خیوت آن درهم است، همان طور که عیار طلا را می‌سنجند.
در تاج العروس آمده است: «والنَّقْدُ: تَغْيِيرُ الدَّرَاهِمِ وَإخْرَاجُ الزَّيْفِ مِنْهَا، وَكَذَا تَمْيِيزُ غَيْرِهَا، كَالذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ، وَقَدْ نَقَدَهَا يَنْقُدُهَا نَقْداً، وَانْتَقَدَهَا، وَتَنَقَّدَهَا، إِذَا مَيَّزَ جَيِّدَهَا مِن رَدِيئِهَا.»
کلمۀ «نقد» به معنای چیزی است که غالباً مورد نقادی قرار گرفته و عوض چیز دیگری است. چنانچه چیزی عوض چیز دیگر شود، به آن «عوض نقد» گفته می‌شود؛ همان طور که بر پرداخت و دادن نقد نیز «عوض» اطلاق می‌گردد.
بنابراین، «نقد» در زبان عربی به معنای واسطه‌ای است که میان اشیاء قرار گرفته و معیار سنجش ارزش و مالیت آن‌ها محسوب می‌شود. صفت «مالیت»‌ای که بر «نقد» اطلاق می‌شود، نوعی توزین و ارزش‌گذاری برای سنجش ارزش سایر اشیاء است؛ همان طور که گفته می‌شود: «این پول از آن چیز ارزش بیشتری دارد.»
پول بر اساس کارکردی که دارد، تعریف می‌شود؛ ازاین رو، برخی گفته‌اند: «ثمن و قیمت آنچه خریداری می‌شود، فلان مقدار پول است. قیمت آنچه تلف شده، فلان مقدار پول است. قیمت دیۀ که بر ذمّه آمده، فلان مقدار پول است.»
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۲۰:۰۶

thumbnail
undefined تالیفات حجت‌الاسلام شیخ هادی نجفی:
undefined الآراء الفقهیه : مجموعه دیدگاه‌های فقهی ایشان در مباحث مختلف فقهی undefinedموسوعة أحادیث أهل‌البیت (ع): گردآوری و شرح احادیث اهل‌بیت undefinedأجود البیان فی تفسیر القرآن: تفسیر قرآن با بیانی روان و مختصر undefined ألف حدیث فی المومن : هزار حدیث در باب مؤمن و اخلاق و ایمان undefinedیوم الطف : مقتل امام حسین (ع) با بررسی تاریخی و روایی undefined الأربعون حدیثا فی من یملأ الارض قسطاً و عدلاً : چهل حدیث درباره عدالت جهانی و پر کردن زمین از عدل undefined ابلیس‌نامه : نمایش نیرنگ‌ها، دام‌ها و آرزوهای شیطان در قالب قصه و تحلیل undefinedقبیله عالمان دین : یادنامه و بررسی زندگی علما به‌ویژه استادان و پیشکسوتان حوزه undefinedنقد مسیحیت: گنجینه عقائد امامیه ، تحلیل و نقد دیدگاه‌های مسیحی از دیدگاه عقاید اسلامی undefinedبیع مصحف : بررسی فقهی موضوع «بیع مصحف» در مباحث معاملات
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۷:۱۴

undefined زندگـی‌نامـه حجـت‌الاسلام حاج شیـخ هـادی نجفـی (اصفهانـی)
حجت الاسلام حاج شیخ هادی نجفی از عالمان برجسته و فقیهان معاصر حوزه علمیه اصفهان است. او در سال ۱۳۴۲ شمسی در خانواده‌ای اهل علم و تقوا در اصفهان دیده به جهان گشود. خاندان نجفی از تبار روحانیون بزرگ و علمای دین است و نسب او به آیت‌الله العظمی شیخ جعفر کاشف‌الغطاء، از مراجع بزرگ قرن دوازدهم هجری، می‌رسد. پدر وی، مرحوم مجدالعلماء نجفی، از علمای خوش‌نام و خطیبان وارسته اصفهان بود.
از همان کودکی، شیخ هادی در محیطی دینی و اخلاقی پرورش یافت و تحصیلات ابتدایی و مقدماتی علوم حوزوی را نزد پدر و اساتید بزرگ اصفهان آغاز کرد. سپس برای تکمیل تحصیلات عالیه به حوزه علمیه قم رفت و از محضر استادانی همچون آیات عظام فاضل لنکرانی، جوادی آملی، جعفر سبحانی و دیگر فقهای برجسته بهره‌مند شد. پس از سال‌ها تحصیل و تدریس، به مرتبه اجتهاد رسید و به زمره فقهای نام‌آور معاصر پیوست.
undefined فعالیت‌های علمی و فرهنگی
حجت الاسلام نجفی علاوه بر تدریس سطوح عالی فقه و اصول در حوزه علمیه اصفهان، به تحقیق و تألیف نیز اهتمام فراوانی داشته است. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به:
undefined موسوعة أحادیث أهل‌البیت (علیهم‌السلام) – مجموعه‌ای گسترده و پژوهشی درباره احادیث اهل بیتundefined الآراء الفقهیة – گردآورده و شرح دیدگاه‌های فقهی در ابواب مختلف شریعتundefined شرح حال علمای خاندان نجفی و کاشف‌الغطاءاشاره کرد. آثار او به دقت علمی و استناد قوی به منابع روایی و فقهی شناخته می‌شوند و در برخی مراکز پژوهشی حوزوی به عنوان منبع تدریس مورد استفاده‌اند.
undefined جایگاه اجتماعی و اخلاقی
حجت الاسلام نجفی از روحانیونی است که همواره بر خدمت به مردم و تواضع در برابر خلق خدا تأکید داشته است. در گفت‌وگویی با روزنامه جوان تحت عنوان «بر محمل خدمت به خدا و خلق»، ایشان بر این باور تأکید کردند که عالم دین باید پیش از هر چیز «خادم خلق خدا» باشد و علم را برای خدمت به مردم به کار گیرد.
او سال‌هاست امامت جماعت مسجد نو بازار اصفهان و گاه مسجد جامع عباسی را بر عهده دارد و حضور پررنگی در برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و تلویزیونی داشته است. در یکی از گفت‌وگوهای تلویزیونی در شبکه قرآن، درباره سیره اخلاقی و علمی آیت‌الله شیخ جعفر کاشف‌الغطاء به سخنرانی پرداخت.
undefined ویژگی‌های شخصیتی
از ویژگی‌های بارز ایشان، اخلاص، ساده‌زیستی، پرهیز از خودنمایی و اهتمام به تربیت طلاب جوان است. شاگردانش او را عالمی اخلاقی و صریح می‌دانند که در عین قاطعیت در مبانی فکری، نسبت به مسائل اجتماعی و اخلاقی نگاهی انسانی و معتدل دارد. همچنین در سخنرانی‌ها و نوشته‌های خود، بر عقلانیت دینی و پرهیز از خشونت در دین‌داری تأکید می‌کند.

حجت الاسلام هادی نجفی را می‌توان یکی از چهره‌های شاخص و فعال حوزه علمیه اصفهان دانست که عمر خویش را در تحصیل، تدریس، تحقیق و خدمت به مردم سپری کرده است. او از نسل علمایی است که پیوند میان دانش، تقوا و خدمت اجتماعی را سرلوحه حیات علمی و معنوی خود قرار داده‌اند.
undefined دفتر حفظ و نشر استاد معظم: https://alnajafi.ir

undefined منبع:
https://fa.wikinoor.ir/wiki/نجفی،_هادیhttps://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.javanonline.ir/fa/news/954988/بر-محمل-خدمت-به-خدا-و-خلق&ved=2ahUKEwjl1eDR86iQAxW7NvsDHXlcBE0QFnoECBkQAQ&usg=AOvVaw22mReAj_9ip88kyroYkuva

۱۷:۰۴

thumbnail
undefined فقـه پـول
undefinedنویسنده: حجت‌الاسلام هـادی نجفـیundefinedتعداد صفحه : ۲۴۸ صفحهundefinedنوع جلد: شومیزundefinedقطع : رقعی
undefined قیمت : ۱۲۰ هزار تومان undefinedundefinedقیمت باتخفیف‌ویژه : ۱۰۸ هزار تومان
undefined برای خریـد این کتـاب به آیـدی زیر پیـام دهید.undefinedundefined@FM_admin._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۶:۲۷

thumbnail
undefined #معـرفـی‌کتـاب
undefined فقـه القضـاء

قضاوت، در نگاه اسلام، تنها یک جایگاه اداری یا حقوقی نیست؛ بلکه مقامی الهی و امانتی بزرگ است که قرآن کریم آن را در کنار عدالت یاد کرده است:
«إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الأماناتِ إِلى أَهْلِها وَإِذا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ...» (نساء/۵۸)
کتاب حاضر، حاصل بیش از پانصد جلسه درس خارج فقه در باب قضاء و داوری در اسلام است؛ اثری پژوهشی که بیست مسئله اساسی و نو در عرصه‌ی قضا را به بحث گذاشته است. نویسنده با تکیه بر منابع متقن فقهی همچون مبانی تکملة‌المنهاج آیت‌الله خویی، به بازخوانی مبانی و ساختار نظام قضایی اسلام می‌پردازد و در بسیاری از مباحث، طرحی نو و ابتکاری عرضه می‌کند.
از جمله موضوعات مهم این کتاب می‌توان به نهاد ناظر قضا، هیأت منصفه، کثرت‌گرایی قضایی، قضاوت زنان، قضاوت بر اساس معاهدات بین‌المللی، و سیاست افتراقی در نظام کیفری اسلام اشاره کرد.
اثر حاضر نگاهی پویا و زمان‌مند به فقه دارد؛ فقهی که در عین التزام به اصول سنتی، به اقتضائات روز جامعه اسلامی پاسخ می‌دهد.نویسنده خوانندگان فرهیخته را به مطالعه‌ای دقیق، فارغ از پیش‌داوری، و نقدی علمی و منصفانه فرا می‌خواند تا از رهگذر آن، فهمی ژرف‌تر از عدالت و حقیقت قضاوت در اسلام حاصل شود.
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۵:۴۴

thumbnail
دو عالم بر علی نازد
علی نازد بر این دختر undefinedundefined

شام ولادت حضـرت زینـب سلام الله علیها بانوی صبر و استقامت و روز پرستار را به شما تبریک عرض میکنیمundefined

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۶:۴۶

thumbnail
undefined #برشـی‌‌ازکتـاب
undefined فقـه القضـاء

undefined گستره‌ حکم قضایی
گستره‌ی حکم قضایی یکی از مباحث مهم «کتاب القضاء» است که به بررسی حدود نفوذ حکم قاضی می‌پردازد. برای تعیین محدوده‌ی نفوذ حکم قاضی باید به پرسش‌های مختلفی پاسخ داد. حجت و دلیلی که قاضی استفاده می‌کند یا استنباط و فتوای مجتهد است، یا قانون. اگر حجت قاضی با حجتِ محکومٌ‌علیه، محکوم‌له یا ثالثی که درگیر نزاع شده است تعارض نداشته باشد، باید به حکم قاضی عمل شود؛ اما در فرض تعارض باید بحث شود که آیا حکم قاضی در حق آن‌ها نافذ است یا نیست؟
پرسش دیگری که در این مسئله باید بررسی شود این است که آیا پس از حکم قاضی می‌توان به قاضی دیگری رجوع کرد؟ آیا حکم قاضی اول توسط دیگر قضات قابل نقض است؟ در صورت تَبدّل رأی قاضی اول نیز باید بررسی شود که اگر نظر قاضی پس از صدور حکم و پیش از اجرا تغییر کرد، آیا حکم او نافذ است؟
همچنین باید بررسی شود که آیا حکم قاضی همانند فتواست که فقط بر مقلدان حجت است، یا همانند حکم حکومتی است که حتی بر مجتهد دیگر هم حجت است؟ قطعاً این مسئله منحصر به پرسش‌های یادشده نیست و برای معیّن ساختن حدّ نفوذ قضا لازم است تحقیق گسترده‌تری صورت گیرد. در ابتدای این مسئله، آرا و انظار برخی فقها بیان خواهد شد.
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۶:۳۱

thumbnail
undefined رزومه و سوابق استاد آیت الله ابوالقاسم علیدوست نویسنده کتاب فقه القضاء:

undefined تالیفات استاد:
undefinedفقه و عقلundefinedفقه و عرف undefinedفقه و مصلحتundefinedفقه و حقوق قراردادها (ادله عام روایی)undefinedفقه و حقوق قراردادها (ادله عام قرآنی)undefinedفقه سیاسی undefinedفقه القضاءundefinedروش شناسی اجتهاد undefinedروش شناسی استنباط گزاره های فقه امنیت

undefined جوایز و تقدیرنامه های استاد:
undefined۱. فقه و مصلحت اثر برگزیده بیست و هشتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ۱۳۸۹undefined۲. فقه و عرف کتاب سال سازمان تبلیغات اسلامیundefined۳. فقه و عرف پژوهش برتر دبیرخانه دین پژوهان ۱۳۸۳undefined۴. فقه و عرف اثر برگزیده هشتمین کتاب سال حوزه ۱۳۸۵undefined۵. فقه و مصلحت اثر برگزیده کتاب فصل ۱۳۸۸undefined۶. فقه و مصلحت اثر برگزیده دوازدهمین کتاب سال حوزه ۱۳۸۹undefined۷. فقه و عرف اثر ارزنده کتاب دین سازمان تبلیغات اسلامی ۱۳۸۵undefined۸. فقه و مصلحت اثر برگزیده جشنواره علامه طباطبایی ۱۳۹۰

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۷:۱۰

thumbnail
undefined برشی از زندگینامه استاد علیدوست از زبان خودشان:

حقیر برای سال تحصیلی ۵۵-۱۳۵۴ وارد حوزه شیراز شدم. در آن جا آیت الله شهید دستغیب(ره) ما را با گرمی پذیرفتند و مورد لطف و محبت خویش قرار دادند و در حقیقت برایمان پدری کردند در مدرسه «ایمانیه» شیراز با مدیریت خود شهید تحصیل را شروع کردم و در درس اخوی ایشان استاد آیت الله سید مهدی دستغیب شرکت کردم. در همان زمان هم نزد حاج آقا سید هاشم (فرزند شهید) در مدرسه حکیم تحصیل می‌نمودم. با این احوال سال ۱۳۵۵ جهت منظم ساختن تحصیل و گسترش علمی به شهر مقدس قم مهاجرت کردم.فعالیت سه ساله تحصیلم در ابرکوه و شیراز فقط مرا در سال دوم حوزه علمیه در مدرسه «الوندیه» از مدارس حضرت آیت الله گلپایگانی نشاند، اما سال ۵۶-۱۳۵۵، دوم و سوم حوزه و سال بعد چهارم و پنجم و ششم حوزه را جهشی گذراندم و سه سال مافات گذشته را جبران نمودم. در سال ۵۷ دو جلد شرح لمعه را اتمام نمودم و عشق و علاقه‌ام تا آن جا بود که در شور و شلوغی انقلاب تحصیلم را به طور خصوصی نزد آیت الله سید مصطفی محقق داماد و برخی اساتید دیگر ادامه دادم و در همان حال ۴۰ تا ۵۰ درصد درسها را خود مطالعه می‌کردم.دروس رسایل، مکاسب و کفایه را عموما نزد مرحوم آیت الله ستوده تلمذ نمودم و کمی از آن را هم نزد آیات: کریمی جهرمی و صلواتی گذراندم که با اتمام سطح همراه بود. سال ۶۰ یا ۶۱ بود که تحصیل دروس خارج را شروع کردم که با ۲ سال درس خصوصی مرحوم آیت الله خاتم یزدی در اصول همراه بود. درس آیات عظام مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی، جواد تبریزی و سبحانی را درک و عمده دروس خارج فقه و اصول را خدمت حضرت آیت الله استاد وحید خراسانی تلمذ نمودم که ۱۱ سال ادامه داشت. فلسفه را با شرح منظومه سبزواری خدمت آیت الله گرامی و سپس نزد آیت الله انصاری شیرازی و اسفار را نزد علمایی چون مصباح یزدی، جوادی آملی، حسن زاده آملی، انصاری شیرازی و محمدی گیلانی و نکونام گلپایگانی تلمذ نمودم. در همان حال بدایه و نهایه را خود مطالعه نمودم.....

undefined منبع: سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قمhttps://jameehmodarresin.org/1471/آیت-الله-ابوالقاسم-علیدوست/


._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۰۱

thumbnail
undefined فقـه القضـاء
undefinedنویسنده:آیت الله ابوالقاسم علیدوستundefinedتعداد صفحه : ۲۸۴ صفحهundefinedنوع جلد: گالینگورundefinedقطع : وزیری

undefined قیمت: ۳۵۰ هزار تومن undefinedundefinedقیمت باتخفیف‌ویژه : ۳۱۵ هزار تومان
undefined لینک خرید کتاب در سایت فروشگاه منهاج علم
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۷:۱۴

thumbnail
«فقه القضاء (جلد اول)» را از طاقچه دریافت کنیدhttps://taaghche.com/book/219995

۱۸:۲۰

thumbnail
رشتِہ‌ا؎ از چـٰادرش‌ هَم‌ دستِ‌ ما بـٰاشَد‌ بَس‌ است
رشتـِه‌ا؎ از‌ چـٰادرش‌ آر؎ شـِفاعـَت‌ میکند
undefined

شهادت مادر مون حضرت زهرا(س) را خدمت امام زمان و شما فرزندان و محبین حضرت تسلیت عرض میکنیم undefinedundefined

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۰:۵۶

thumbnail
undefined #معـرفـی‌کتـاب
undefined ادلـۀ فقهـی استکبـار ستیـزی
undefined قسمت اول


پیروزی انقلاب اسلامی توامان است با شکست خفت بار اسکتبار جهانی به رهبری آمریکای جنایتکار. انقلاب اسلامی با آرمان های بلند خود همواره سیلی های محکمی را به صورت مستکبرین عالم، علی الخصوص آمریکا زده است. از همان سالهای ابتدایی تا همین روزها که نزدیک به سالگرد چهل و ششم پیروزی انقلاب هستیم؛ همواره دو رویکرد در برابر آمریکا وجود داشته و دائما در داخل کشور درباره آن بحث شده است؛ رویکردهایی که هر کدامشان تجربه خود را نشان داده اند و در حافظه ها ثبت شده اند؛ اما متاسفانه همچنان میبینیم رویکردی شکست خورده؛ نقل محافل است و سر زبان ها!مقام معظم رهبری در بیانات خودشان بار دیگر تجربه تلخ دهه نود و مذاکره با این شیطان حیله گر را متذکر شدند. اما شاید فراموش شده باشد که آن چه از آن تعبیر به خسارت محض شد؛ چه چیزی بوده است؟ شاید همچنان نیز برخی درس نگرفته باشند و امید به کاخ سفید بسته باشند؛ از این رو مرور مطالب این کتاب ارزشمند را توصیه میکنیم تا برای آنها که معتقد به مکر آمریکا باشند؛ موجب تقویت ایمان و برای آنها که هنوز دلخوش به دست دادن با تروریست های کت و شلواری هستند؛ موجب عبرت و درس آموزی باشد.

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۲۳

thumbnail
undefined #معـرفـی‌کتـاب
undefined ادلـۀ فقهـی استکبـار ستیـزی
undefined قسمت دوم


در تعارضات میان ایران و آمریکا همیشه طوفانی از سوالات یا بی پاسخ رها می شود یا اساسا به آنها در جریان تبلیغات توجه نمی شود. سوالاتی که می تواند نقاط مبهم افکار عمومی در بصیرت یافتن یا گمراهی باشد. سوالاتی که اغلب به عنوان پیش فرض قلمداد می شود یا در یک طعنه اجتماعی حذف می شود. سوالاتی که اتفاقا پاسخ به آنها می تواند نقطه ای در بصیرت عمومی را رقم بزند. این سوالات می تواند در مورد چرایی، چگونگی و چیستی باشد یا در مورد از کجا، چه کسی و واقعه ها باشد.در این کتاب کوتاه که برگرفته از یادداشت های گوناگون مولف در جریان حوادث روزگار و در تجربه کشاکش تعاملات و تعارضات میان ایران و آمریکا از سال 1389 تا شروع سال 1395، یعنی از شروع تحریم های شدید و گسترده آمریکا بر اقتصاد ایران تا دستیابی به صلحی در مورد کُند کردن پیشرفت هسته ای جمهوری اسلامی ایران، است به دنبال پاسخ به این سوالات هستیم:undefinedریشه ها و منشأهای دشمنی جمهوری اسلامی ایران با ایالات متحده آمریکا چیست؟undefinedاین دشمنی چه ظهوراتی دارد؟undefinedاین دشمنی چه نقاط عطفی داشته است؟undefinedچرا آمریکا، شیطان بزرگ و مصداق اتمّ استکبار شده است؟undefinedچرا جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای دنیا این مشکلات را ندارد؟



._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۰۸

thumbnail
undefined #برشـی‌‌ازکتـاب
undefined ادله فقهی استکبار ستیزی

undefinedمفهوم اصطلاحی استکبار

محققان معاصر، برای واژۀ استکبار در فرهنگ سیاسی اسلام، تعاریفی نزدیک به یکدیگر ارائه نموده‌اند که در اینجا به دو مورد از آن‌ها اشاره می‌شود:الف: در فرهنگ ما، استکبار به آن مجموعه قدرتی گفته می‌شود که با تکیه بر توانایی‌های سیاسی و نظامی و علمی و اقتصادی خود و با الهام از نگرش تبعیض‌آمیز به نوع بشر، مجموعه‌های بزرگ انسانی - یعنی ملت‌ها و دولت‌ها و کشورها - را با سیطره‌ای قلدرانه و تحقیرآمیز، به سود خود زیر فشار و استثمار می‌گذارد، در کار آنها دخالت و به ثروت آنها دست‌اندازی می‌کند، به دولت‌ها زور می‌گوید و به ملت‌ها ستم می‌ورزد و به فرهنگ‌ها و سنّت‌های آنان، اهانت روا می‌دارد. این تعریف توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده است. ب: استکبار از دیدگاه فرهنگ سیاسی اسلام، وجود نوعی سلطه‌گری، سلطه‌جویی، استعمار و بهره‌کشی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توسط اقلیت محدودی زورگو و نفع‌طلب بر خیل عظیم توده‌های محروم می‌باشد. این عمل می‌تواند داخلی باشد؛ به همان طریق که یک عده دیکتاتور و زورگو بر ملت‌های محروم تحت سلطۀ خود حاکمیت داشته، آنها را تحت‌فشار و ظلم قرار دهند و همچنین می‌تواند بین‌المللی باشد؛ بدین معنی که دولت یا کشوری، سایر ملت‌ها را استثمار و به استضعاف بکشاند که نمونۀ بارز آن اعمال سیاست‌های استعمارگونه و امپریالیستی قدرت‌های بزرگ شرق و غرب در جهان می‌باشد. همان‌گونه که در تعاریف فوق ملاحظه می‌شود، شخص یا نظام مستکبر، شامل هر قدرت داخلی و خارجی سلطه‌جویی می‌گردد، لکن باید توجه داشت که در اصطلاح خاص، از سلطه‌جویی داخلی به استبداد و دیکتاتوری تعبیر شده است و واژۀ استکبار در رابطه با خصوص سلطه‌جویی خارجی به کار می‌رود. از این رو می‌توان گفت که واژۀ استکبار - در اصطلاح خاص- با واژۀ «امپریالیسم» در معنا، متقارب می‌باشد. برخی از محققان، امپریالیسم را اینگونه معنا نموده‌اند: «به نظامی گفته می‌شود که به دلیل مقاصد اقتصادی یا سیاسی می‌خواهد از مرزهای ملی و قومی خود تجاوز کند و سرزمین‌ها و ملت‌ها و اقوام دیگر را زیر سلطهٔ خود درآورد.»
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۴۲

thumbnail
undefined ادله فقهی استکبـار ستیـزی
undefinedنویسنده: محسن فقیهی صبوریundefinedتعداد صفحه : ۳۲۸ صفحهundefinedنوع جلد: شومیزundefinedقطع : رقعی

undefined قیمت: ۲۲۰ هزار تومن undefinedundefinedقیمت باتخفیف‌ویژه : ۱۹۸ هزار تومان
undefined لینک خرید کتاب در سایت فروشگاه منهاج علم
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۶:۳۵