۱۵:۵۵
۱۶:۳۷
۱۶:۵۴
۱۶:۳۹
۱۵:۵۵
۱۰:۵۶
#معرفیکتاب
#قسمتدوم
فقه پیشگیری از آسیب های اجتماعی
دول گوناگون چه راهکارهایی برای حل مسئله آسیب های اجتماعی در پیش گرفته اند؟برخی از آن رویکردی پسینی به موضوع دارند. بدین منظور که پس از رخ دادن آن وارد عمل شده و به مجازات و تنبیه میپردازند. گروهی دیگر نیز رویکردی پیشینی دارند، آنها قائل به این هستند که باید از بروز این پیشگیری ها جلوگیری کرد. خب شاید سوال شود که شارع مقدس چه رویکردی نسبت به آن دارد؟ که دقیقا کتاب حاضر قرار است به تبیین این سوال بپردازد. در ثانی، یکی دیگر از مباحث مهم در این عرصه، اصالت عامل است. آیا آسیب های اجتماعی اصالتا ماهیتی اجتماعی دارند که سبب بروز آن میشوند یا که خیر، نیات درونی و اختیار فردی است که زمینه ساز ناهنجاری ها در اجتماع میشوند؟!فی المثل به نظر شما، در مسئله سرقت و فحشا، تا چه اندازه عواملی مانند فقر و مشکلات اقتصادی را میتوان مبنا قرار داد و به مسئله نگاه کرد و نیات. فردی را تا چه اندازه مهم جلوه داد؟! آنقدر بودند و هستند دزدانی که بدون مشکل اقتصادی نیز به این جرم آلوده شده اند ... پیشنهاد میکنم برای صحت سنجی حدس و پاسخ خود این کتاب را بخوانید.
برخی از مباحث مطرح شده عبارت اند از:
۱. تبیین و معنای مفاهیم از قبیل جرم و ...۲. حسم ماده فساد: از انواع فساد های اخلاقی و سیاسی و .... تا نوع تنبیهات و مجازات آن۳. تطبیقات پیشگیری از جرم: مانند جواز غیبت، دروغ مصلحت آمیز، نهی از منکر مضر و ....۴.و ......
._._._._._._._._._._._._._._._. ما را دنبال کنید: @menhajelm www.menhajelm.ir
#قسمتدوم
فقه پیشگیری از آسیب های اجتماعی
دول گوناگون چه راهکارهایی برای حل مسئله آسیب های اجتماعی در پیش گرفته اند؟برخی از آن رویکردی پسینی به موضوع دارند. بدین منظور که پس از رخ دادن آن وارد عمل شده و به مجازات و تنبیه میپردازند. گروهی دیگر نیز رویکردی پیشینی دارند، آنها قائل به این هستند که باید از بروز این پیشگیری ها جلوگیری کرد. خب شاید سوال شود که شارع مقدس چه رویکردی نسبت به آن دارد؟ که دقیقا کتاب حاضر قرار است به تبیین این سوال بپردازد. در ثانی، یکی دیگر از مباحث مهم در این عرصه، اصالت عامل است. آیا آسیب های اجتماعی اصالتا ماهیتی اجتماعی دارند که سبب بروز آن میشوند یا که خیر، نیات درونی و اختیار فردی است که زمینه ساز ناهنجاری ها در اجتماع میشوند؟!فی المثل به نظر شما، در مسئله سرقت و فحشا، تا چه اندازه عواملی مانند فقر و مشکلات اقتصادی را میتوان مبنا قرار داد و به مسئله نگاه کرد و نیات. فردی را تا چه اندازه مهم جلوه داد؟! آنقدر بودند و هستند دزدانی که بدون مشکل اقتصادی نیز به این جرم آلوده شده اند ... پیشنهاد میکنم برای صحت سنجی حدس و پاسخ خود این کتاب را بخوانید.
برخی از مباحث مطرح شده عبارت اند از:
۱. تبیین و معنای مفاهیم از قبیل جرم و ...۲. حسم ماده فساد: از انواع فساد های اخلاقی و سیاسی و .... تا نوع تنبیهات و مجازات آن۳. تطبیقات پیشگیری از جرم: مانند جواز غیبت، دروغ مصلحت آمیز، نهی از منکر مضر و ....۴.و ......
._._._._._._._._._._._._._._._. ما را دنبال کنید: @menhajelm www.menhajelm.ir
۱۴:۴۲
۱۶:۵۳
۱۶:۴۴
۱۶:۱۹
۱۵:۵۶
۱۷:۴۵
۱۴:۵۷
#معرفیکتاب
قسمت دوم
نظام مدیریت دانش و طبقه بندی علوم با رویکرد اسلامی
فصل نخست به تعریف نظام دانش و ثمرات آن پرداخته شده است. در فصل دوم به تعریف فلسفه و انواع آن می پردازد و بعد از تعریف فلسفه علم و بر شمردن اهمیت آن در مدیریت دانش تاکید دارد که فیلسوفان علم باید در عالی جایگاه نظام مدیریت دانش قرار بگیرند. در این فصل همچنین اشاره به سنت پیشینیان ما در اهمیت فلسفه علم و نگاه هنجاری به علم اشاره شده که در ابتدای کتاب های علمی بحثی به نام رئوس ثمانیه وجود داشته است که در واقع به نوعی اشاره به مباحث فلسفه آن علم است.در فصل سوم ضمن تعریف طبقه بندی علوم و معرفی معیار های تمایز علوم، سیر منطقی برای رسیدن به طبقه بندی علوم را ذکر کرده و به هدف طبقه بندی علوم و بیان آثار و فواید آن از جمله مشخص شدن تقدم و تاخر علوم و نقش طبقه بندی علوم در مدیریت دانش میپردازد. در ادامه به نقش فیلسوفان در طبقه بندی علوم اشاره میکند و دلیل آنکه فیلسوفان را معلم می نامند را طبقه بندی علوم توسط ایشان میداند و طبقه بندی های ارائه شده توسط ارسطو، فارابی، غزالی و دانشمندان غربی ها و برخی طبقه بندی های متاخر را شرح میدهد.در فصل چهارم به آیات و روایات پیرامون علم و اهمیت و انواع آن از نگاه قرآن و روایات پیامبر(ص) و و ائمه اطهار میپردازد و ضمن تبیین علوم نافع و غیر نافع و نیز مفید و غیر مفید، تقسیم بندی های علوم بر اساس روایات را شرح میدهد.در فصل پایانی پس از مقدمههایی از روایات مولف طبقه بندی مد نظر خود با رویکرد اسلامی را ارائه میدهد و در ادامه به شرح زیر شاخه های میپردازد.
._._._._._._._._._._._._._._._. ما را دنبال کنید: @menhajelm www.menhajelm.ir
قسمت دوم
نظام مدیریت دانش و طبقه بندی علوم با رویکرد اسلامی
فصل نخست به تعریف نظام دانش و ثمرات آن پرداخته شده است. در فصل دوم به تعریف فلسفه و انواع آن می پردازد و بعد از تعریف فلسفه علم و بر شمردن اهمیت آن در مدیریت دانش تاکید دارد که فیلسوفان علم باید در عالی جایگاه نظام مدیریت دانش قرار بگیرند. در این فصل همچنین اشاره به سنت پیشینیان ما در اهمیت فلسفه علم و نگاه هنجاری به علم اشاره شده که در ابتدای کتاب های علمی بحثی به نام رئوس ثمانیه وجود داشته است که در واقع به نوعی اشاره به مباحث فلسفه آن علم است.در فصل سوم ضمن تعریف طبقه بندی علوم و معرفی معیار های تمایز علوم، سیر منطقی برای رسیدن به طبقه بندی علوم را ذکر کرده و به هدف طبقه بندی علوم و بیان آثار و فواید آن از جمله مشخص شدن تقدم و تاخر علوم و نقش طبقه بندی علوم در مدیریت دانش میپردازد. در ادامه به نقش فیلسوفان در طبقه بندی علوم اشاره میکند و دلیل آنکه فیلسوفان را معلم می نامند را طبقه بندی علوم توسط ایشان میداند و طبقه بندی های ارائه شده توسط ارسطو، فارابی، غزالی و دانشمندان غربی ها و برخی طبقه بندی های متاخر را شرح میدهد.در فصل چهارم به آیات و روایات پیرامون علم و اهمیت و انواع آن از نگاه قرآن و روایات پیامبر(ص) و و ائمه اطهار میپردازد و ضمن تبیین علوم نافع و غیر نافع و نیز مفید و غیر مفید، تقسیم بندی های علوم بر اساس روایات را شرح میدهد.در فصل پایانی پس از مقدمههایی از روایات مولف طبقه بندی مد نظر خود با رویکرد اسلامی را ارائه میدهد و در ادامه به شرح زیر شاخه های میپردازد.
._._._._._._._._._._._._._._._. ما را دنبال کنید: @menhajelm www.menhajelm.ir
۱۴:۱۵
۱۸:۵۴
۱۷:۲۴
۱۷:۲۸
۱۲:۰۰
۱۷:۵۵
۱۶:۰۳