عکس پروفایل انتشارات منهاج علما

انتشارات منهاج علم

۷۲۶عضو
عکس پروفایل انتشارات منهاج علما
۷۲۶ عضو

انتشارات منهاج علم

undefined انتشار کتاب‌ها با موضوع علوم انسانی اسلامیundefined اعتلای علوم انسانی اسلامیundefined گفتمان‌سازی و در عین حال پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی در عرصه علوم انسانی

ارتباط با ادمین: @FM_admin

۱ آبان

thumnail
undefined #دقایقی‌با‌کتابundefined فقه القضاء

گستره قضا (کاربست قضا در غیر فصل خصومت)
صدور حکم و داوری فقط منحصر به فصل خصومت نیست؛ این موضوع در مسائل دیگری نیز جریان دارد؛ مسائلی همچون حکم حکومتی، صدور حکم در حدود، قصاص و تعزیرات، داوری در هیأت منصفه، تجدید نظر و حتی در کمیته های انضباطی، داوری صدور جریمه توسط پلیس، مدیریت حامل تنبیه و..... آنچه تا کنون بحث شد درباره احکام قضا در فصل خصومت بود. در این بخش، کاربست قضا در غیر فصل خصومت از دو جهت بررسی میشود. جهت اول بررسی دخول یا عدم دخول مفهوم قضا در مسائل مذکور و جهت دوم بررسی دخول یا عدم دخول حکم قضا در آن مسائل است .....

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۸:۰۶

۲ آبان

thumnail
undefined رزومه و سوابق استاد آیت الله ابوالقاسم علیدوست نویسنده کتاب فقه القضاء:



undefined تالیفات استاد:
undefinedفقه و عقلundefinedفقه و عرف undefinedفقه و مصلحتundefinedفقه و حقوق قراردادها (ادله عام روایی)undefinedفقه و حقوق قراردادها (ادله عام قرآنی)undefinedفقه سیاسی undefinedفقه القضاءundefinedروش شناسی اجتهاد undefinedروش شناسی استنباط گزاره های فقه امنیت

undefined جوایز و تقدیرنامه های استاد:
undefined۱. فقه و مصلحت اثر برگزیده بیست و هشتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ۱۳۸۹undefined۲. فقه و عرف کتاب سال سازمان تبلیغات اسلامیundefined۳. فقه و عرف پژوهش برتر دبیرخانه دین پژوهان ۱۳۸۳undefined۴. فقه و عرف اثر برگزیده هشتمین کتاب سال حوزه ۱۳۸۵undefined۵. فقه و مصلحت اثر برگزیده کتاب فصل ۱۳۸۸undefined۶. فقه و مصلحت اثر برگزیده دوازدهمین کتاب سال حوزه ۱۳۸۹undefined۷. فقه و عرف اثر ارزنده کتاب دین سازمان تبلیغات اسلامی ۱۳۸۵undefined۸. فقه و مصلحت اثر برگزیده جشنواره علامه طباطبایی ۱۳۹۰


._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۵:۴۷

thumnail
إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَundefined
پشت هم داغ می‌رسد از راه
داغ هاشم، هنیه، نصرالله...
دلمان خوش به نصرت زهراست
"و هم الغالبون حزب الله"undefined


undefinedفي أمان الله يابن الزهراء...undefined

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۹:۱۹

۳ آبان

thumnail
undefined برشی از زندگینامه استاد علیدوست از زبان خودشان:

حقیر برای سال تحصیلی ۵۵-۱۳۵۴ وارد حوزه شیراز شدم. در آن جا آیت الله شهید دستغیب(ره) ما را با گرمی پذیرفتند و مورد لطف و محبت خویش قرار دادند و در حقیقت برایمان پدری کردند در مدرسه «ایمانیه» شیراز با مدیریت خود شهید تحصیل را شروع کردم و در درس اخوی ایشان استاد آیت الله سید مهدی دستغیب شرکت کردم. در همان زمان هم نزد حاج آقا سید هاشم (فرزند شهید) در مدرسه حکیم تحصیل می‌نمودم. با این احوال سال ۱۳۵۵ جهت منظم ساختن تحصیل و گسترش علمی به شهر مقدس قم مهاجرت کردم.فعالیت سه ساله تحصیلم در ابرکوه و شیراز فقط مرا در سال دوم حوزه علمیه در مدرسه «الوندیه» از مدارس حضرت آیت الله گلپایگانی نشاند، اما سال ۵۶-۱۳۵۵، دوم و سوم حوزه و سال بعد چهارم و پنجم و ششم حوزه را جهشی گذراندم و سه سال مافات گذشته را جبران نمودم. در سال ۵۷ دو جلد شرح لمعه را اتمام نمودم و عشق و علاقه‌ام تا آن جا بود که در شور و شلوغی انقلاب تحصیلم را به طور خصوصی نزد آیت الله سید مصطفی محقق داماد و برخی اساتید دیگر ادامه دادم و در همان حال ۴۰ تا ۵۰ درصد درسها را خود مطالعه می‌کردم.دروس رسایل، مکاسب و کفایه را عموما نزد مرحوم آیت الله ستوده تلمذ نمودم و کمی از آن را هم نزد آیات: کریمی جهرمی و صلواتی گذراندم که با اتمام سطح همراه بود. سال ۶۰ یا ۶۱ بود که تحصیل دروس خارج را شروع کردم که با ۲ سال درس خصوصی مرحوم آیت الله خاتم یزدی در اصول همراه بود. درس آیات عظام مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی، جواد تبریزی و سبحانی را درک و عمده دروس خارج فقه و اصول را خدمت حضرت آیت الله استاد وحید خراسانی تلمذ نمودم که ۱۱ سال ادامه داشت. فلسفه را با شرح منظومه سبزواری خدمت آیت الله گرامی و سپس نزد آیت الله انصاری شیرازی و اسفار را نزد علمایی چون مصباح یزدی، جوادی آملی، حسن زاده آملی، انصاری شیرازی و محمدی گیلانی و نکونام گلپایگانی تلمذ نمودم. در همان حال بدایه و نهایه را خود مطالعه نمودم.....

undefined منبع: سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قمhttps://jameehmodarresin.org/1471/آیت-الله-ابوالقاسم-علیدوست/


._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۶:۳۱

۵ آبان

thumnail
undefined فقه القضاء

undefinedنویسنده: ابوالقاسم علیدوستundefinedتعداد صفحه : ۲۸۲ صفحهundefinedنوع جلد: شومیزundefinedقطع : رقعی


undefined قیمت : ۲۲۰ هزار تومن undefinedundefinedقیمت باتخفیف‌ویژه : ۱۹۸ هزار تومان


undefined لینک خرید کتاب در سایت فروشگاه منهاج علم

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۵:۵۰

۷ آبان

thumnail
undefined #معرفی‌کتاب
undefined فقه القضاء
undefined جلد دوم
بی‌شک مسائل ناظر بر صفات قاضی از جمله مهمترین بخشهای کتاب قضا است. در این مسائل امکان دارد احکامی مورد بررسی قرار گیرد که نه فقط در كتاب قضا بلکه در سایر ابواب فقهی نیز مورد استناد قرار گیرد. در این جلد از کتاب القضا سعی میشود مسائلی طرح و بررسی شود که آثار آن فراتر از کتاب قضا باشد و محقق مدقق را به روشهای استنباط احکام آگاه تر نماید. در اولین گام از این اثر اقوال فقها دربارهٔ صفات قاضی مورد بررسی قرار میگیرد و در فصل بعدی به اوصاف و شرایط قاضی میپردازد.جلد دوم اثر ارزشمند کتاب القاضی نیز از تقریر استاد ارجمند آیت الله ابوالقاسم علیدوست می‌باشد که متن محور بحث ها را کتاب سترگ «مبانی تگلمة المنهاج» اثر حضرت آیت الله خویی(ره) قرار داده شده است.

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۷:۵۰

۹ آبان

thumnail
undefined #دقایقی‌باکتابundefined فقه القضاءundefined جلد دوم

«اصل عدم اعمال تعبد در اعتبار شروط»
آیا شارع شروط قاضی را به صورت تعبدی بیان کرده است؟ بدون تردید رویکرد فقیه در استنباط شروط قاضی از منابع تاثیر ملموسی در فرایند و برایند استنباط دارد؛ مثلاً اگر فقره «رجل منا» با رویکرد تعبدی بررسی شود، ممکن است فقط جواز رجوع به جنس مذکر استنباط شود؛ اما اگر مبنا رویکرد تعبدی نباشد، ممکن است از رجل «جنس انسان» استنباط شود.اثبات رویکرد تعبدی محتاج دلیل متقن است و اصل در تبیین ادله معاملات و قضا بر عدم تعبد است؛ بنابراین در این مسائل باید مبنا و رویکرد عدم تعبدی بودن ادله باشد. در رویکرد عدم تعبدی ابتدا شروط با وصف طریقیت داشتن دیده شوند، نه موضوعیت داشتن. یعنی محقق ابتدا شروط را با این وصف ملاحظه میکند که این شرط تا چه میزان در تحقق اهداف قضا مؤثر است نه آنکه بنا را از ابتدا بر آن بگذار که تمامی شروط معتبر هستند و سپس دچار این مشکل شود که نتواند دیدگاه صحیحی درباره آنها بیان کند.

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۴۷

۱۰ آبان

thumnail
undefined رزومه و سوابق استاد آیت الله ابوالقاسم علیدوست نویسنده کتاب فقه القضاء:



undefined تالیفات استاد:
undefinedفقه و عقلundefinedفقه و عرف undefinedفقه و مصلحتundefinedفقه و حقوق قراردادها (ادله عام روایی)undefinedفقه و حقوق قراردادها (ادله عام قرآنی)undefinedفقه سیاسی undefinedفقه القضاءundefinedروش شناسی اجتهاد undefinedروش شناسی استنباط گزاره های فقه امنیت

undefined جوایز و تقدیرنامه های استاد:
undefined۱. فقه و مصلحت اثر برگزیده بیست و هشتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ۱۳۸۹undefined۲. فقه و عرف کتاب سال سازمان تبلیغات اسلامیundefined۳. فقه و عرف پژوهش برتر دبیرخانه دین پژوهان ۱۳۸۳undefined۴. فقه و عرف اثر برگزیده هشتمین کتاب سال حوزه ۱۳۸۵undefined۵. فقه و مصلحت اثر برگزیده کتاب فصل ۱۳۸۸undefined۶. فقه و مصلحت اثر برگزیده دوازدهمین کتاب سال حوزه ۱۳۸۹undefined۷. فقه و عرف اثر ارزنده کتاب دین سازمان تبلیغات اسلامی ۱۳۸۵undefined۸. فقه و مصلحت اثر برگزیده جشنواره علامه طباطبایی ۱۳۹۰


._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۲۶

thumnail
undefined برشی از زندگینامه استاد علیدوست از زبان خودشان:

حقیر برای سال تحصیلی ۵۵-۱۳۵۴ وارد حوزه شیراز شدم. در آن جا آیت الله شهید دستغیب(ره) ما را با گرمی پذیرفتند و مورد لطف و محبت خویش قرار دادند و در حقیقت برایمان پدری کردند در مدرسه «ایمانیه» شیراز با مدیریت خود شهید تحصیل را شروع کردم و در درس اخوی ایشان استاد آیت الله سید مهدی دستغیب شرکت کردم. در همان زمان هم نزد حاج آقا سید هاشم (فرزند شهید) در مدرسه حکیم تحصیل می‌نمودم. با این احوال سال ۱۳۵۵ جهت منظم ساختن تحصیل و گسترش علمی به شهر مقدس قم مهاجرت کردم.فعالیت سه ساله تحصیلم در ابرکوه و شیراز فقط مرا در سال دوم حوزه علمیه در مدرسه «الوندیه» از مدارس حضرت آیت الله گلپایگانی نشاند، اما سال ۵۶-۱۳۵۵، دوم و سوم حوزه و سال بعد چهارم و پنجم و ششم حوزه را جهشی گذراندم و سه سال مافات گذشته را جبران نمودم. در سال ۵۷ دو جلد شرح لمعه را اتمام نمودم و عشق و علاقه‌ام تا آن جا بود که در شور و شلوغی انقلاب تحصیلم را به طور خصوصی نزد آیت الله سید مصطفی محقق داماد و برخی اساتید دیگر ادامه دادم و در همان حال ۴۰ تا ۵۰ درصد درسها را خود مطالعه می‌کردم.دروس رسایل، مکاسب و کفایه را عموما نزد مرحوم آیت الله ستوده تلمذ نمودم و کمی از آن را هم نزد آیات: کریمی جهرمی و صلواتی گذراندم که با اتمام سطح همراه بود. سال ۶۰ یا ۶۱ بود که تحصیل دروس خارج را شروع کردم که با ۲ سال درس خصوصی مرحوم آیت الله خاتم یزدی در اصول همراه بود. درس آیات عظام مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی، جواد تبریزی و سبحانی را درک و عمده دروس خارج فقه و اصول را خدمت حضرت آیت الله استاد وحید خراسانی تلمذ نمودم که ۱۱ سال ادامه داشت. فلسفه را با شرح منظومه سبزواری خدمت آیت الله گرامی و سپس نزد آیت الله انصاری شیرازی و اسفار را نزد علمایی چون مصباح یزدی، جوادی آملی، حسن زاده آملی، انصاری شیرازی و محمدی گیلانی و نکونام گلپایگانی تلمذ نمودم. در همان حال بدایه و نهایه را خود مطالعه نمودم.....

undefined منبع: سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قمhttps://jameehmodarresin.org/1471/آیت-الله-ابوالقاسم-علیدوست/


._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۲۷

۱۲ آبان

thumnail
undefined جلد دوم فقه القضاء

undefinedنویسنده: استاد ابوالقاسم علیدوستundefinedتعداد صفحه : ۲۸۲ صفحهundefinedنوع جلد: شومیزundefinedقطع : رقعی


undefined قیمت: ۳۵۰ هزار تومن undefinedundefinedقیمت باتخفیف‌ویژه : ۳۱۵ هزار تومان


undefined لینک خرید کتاب در سایت فروشگاه منهاج علم

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۶:۰۹

۱۵ آبان

thumnail
undefined #معرفی‌کتاب
undefined ادلۀ فقهی استکبار ستیزی

آنچه مورد عنایت است اصل استکبارستیزی می‌باشد که از اصول مسلم و روشن اسلامی‌است.قرآن کریم و شارع مقدس اسلامی در آیات و روایات گوناگون و به کرات، بارها و بارها به صراحت عدم تبعیت از طاغوت و مبارزه با آن را بیان کرده است و دربرخی از آیات خود، دلیل بعثت و ارسال انبیا را نیز رسالت آنها در استکبارستیزی و مقابله با طاغوت بیان میدارد. (وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ- آیه ۳۶ سوره مبارکه نحل)
undefinedاما نکته ای مهم پیرامون اثر ارزشمند حاضر لازم به بیان است و آن این است که تا کنون آنطور که شایسته و بایسته بوده است این فرض مهم اسلامی مورد بحث و استنباط فقهی قرار نگرفته و این دلایل متعددی دارد. یکی از عمده دلایل آن عبارت است از: ژرف اندیشان شیعه از طرح چنین مباحثی پیرامون فقه سیاسی معذور بوده اند، زیرا حکومت های سیاسی و مرجعیت فقهی غالبا در دست غیرشیعه بوده است. هم چنین نه تنها حکومت در اختیار شیعیان نبوده، بلکه ایشان تحت خفقان شدید سیاسی در دوران حکومت طواغیت بوده اند. اما به فضل خدا و با پیروزی انقلاب اسلامی فضا برای طرح چنین بحث هایی مهیا شده است و بنا بر سیاست های نظام مقدس اسلامی که همان سیاست های شارع مقدس است، اسکتبار ستیزی و مبارزه با طاغوت های جهانی از مسائل مبتلا به جامعه اسلامی شده است. کتاب در ابتدا مفاهیم کلی و سایر کلیات را بیان کرده و شرح میدهد و سپس به سراغ ادله ها و قواعد فقهی رفته و مسئله استکبار ستیزی را از حیث فقهی آن مورد بررسی قرار میدهد و در پایان با بررسی رابطه این موضوع با ادله ثانویه به بحث خود پایان میبخشد.
undefinedبرخی از فصول کتاب عبارت اند از:۱.دلالت قاعده (اصالة عدم ولایة احد علی احد) در وجوب استکبارستیزی ۲. دلالت قاعده( وجوب الاجتناب عن الطاغوت و الکفر بها)۳. دلالت قاعده نفی سبیل۴. دلالت قاعده علو اسلام بر وجوب استکبارستیزی ۵. رابطه اصل استکبارستیزی با ادله ثانویه


._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۹:۱۵

۱۶ آبان

thumnail
undefined #دقایقی‌باکتاب
undefined ادله فقهی استکبار ستیزی


مفهوم اصطلاحی استکبار
محققان معاصر برای واژه استکبار در فرهنگ سیاسی اسلام تعاریفی نزدیک به یکدیگر ارائه نموده اند که در اینجا به دو مورد از آنها اشاره می شود:الف) در فرهنگ ما، استکبار به آن مجموعه قدرتی گفته می شود که با تکیه بر توانایی های سیاسی و نظامی و علمی و اقتصادی خود و با الهام از نگرش تبعیض آمیز به نوع بشر، مجموعه های بزرگ انسانی یعنی ملتها و دولتها و کشورها را با سیطره ای قلدرانه و تحقیرآمیز به سود خود زیر فشار و استثمار میگذارد. در کار آنها دخالت و به ثروت آنها دست اندازی میکند. به دولت ها زور میگوید و به ملت ها ستم میورزد و به فرهنگها و سنت های آنان اهانت روا می‌دارد. این تعریف توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده است.
ب) استکبار از دیدگاه فرهنگ سیاسی اسلام، وجود نوعی سلطه گری سلطه جویی استعمار و بهره کشی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توسط اقلیت محدودی زورگو و نفع طلب بر خیل عظیم توده های محروم میباشد. این عمل میتواند داخلی باشد؛ به همان طریق که یک عده دیکتاتور و زورگو بر ملت های محروم تحت سلطه خود حاکمیت داشته، آنها را تحت فشار و ظلم قرار دهند و همچنین میتواند بین المللی باشد؛ بدین معنی که دولت یا کشوری سایر ملتها را استثمار و به استضعاف بکشاند که نمونه بارز آن اعمال سیاستهای استعمارگونه و امپریالیستی قدرت های بزرگ شرق و غرب درجهان می باشد.


._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۷:۳۵

۱۷ آبان

thumnail
در روز تولد تو ای ماه دمشق undefined
جای همه مدافعانت خالی ست undefined


ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار خدمت شما عزیزان تبریک عرض میکنیمundefined

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۶:۳۵

۲۰ آبان

thumnail
undefined ادله فقهی استکبار ستیزی

undefinedنویسنده: استاد محسن صبوری فیروز‌آبادی undefinedتعداد صفحه : ۳۲۰ صفحهundefinedنوع جلد: شومیزundefinedقطع : رقعی


undefined قیمت: ۲۲۰ هزار تومن undefinedundefinedقیمت باتخفیف‌ویژه : ۱۹۸ هزار تومان


undefined لینک خرید کتاب در سایت فروشگاه منهاج علم

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۵:۴۹

۲۴ آبان

thumnail
undefined #معرفی‌کتاب
undefined درآمدی بر فقه جنسیت


جنسیت را در اصطلاحی جدید در علوم اجتماعی به آن دسته از تفاوت های زن و مرد اشاره می دارد که دارای خاستگاه اجتماعی و فرهنگی هستند و در تقابل با مفهوم جنسی قرار میگیرند که معنای تفاوت های زیست شناختی بین مذکر و مونث است.با توجه به گستردگی ملاحظات جنسیتی در احکام دینی، زمینه شکل گیری شاخه‌ای از فقه به نام فقه جنسیت شده است.
فقه جنسیت در واقع یکی از عرصه‌های فقه مضاف است که امروزه از جهات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بین المللی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. به دلیل گستردگی مباحث جنسیتی در احکام اسلامی، در کتاب پیش رو عمدتاً بر مباحثی تمرکز شده است که بیشتر در معرض شبهات منتقدان قرار گرفته‌اند و از پاره‌ای مباحث که کمتر مورد مناقشه می‌باشند صرف نظر شده است. برای مثال بحث نفقه یا مهریه به صورت مستقل در این کتاب مطرح نشده است.
محورهای اصلی مورد بحث در این کتاب در دو بخش مباحث جنسیتی در خانواده و مباحث جنسیتی در اجتماع تفکیک شده است. مباحث بخش خانواده شامل بحث ازدواج، ولایت بر فرزندان، قوامیت، مدیریت حقوق جنسی همسران، حقوق تولید مثل، حق حضانت و هزینه‌های درمان است و مباحث جنسیتی در اجتماع شامل محورهایی مانند مناسک دینی، ولایت عامه، مرجعیت زنان، اقتصاد، سن بلوغ، قضاوت، دیه و جهاد می‌باشد.

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۶:۵۳

thumnail
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَundefined

شهادت جانسوز مادر سادات خانم حضرت زهرا(س) به شما محبین و فرزندان خانم تسلیت عرض میکنیمundefined

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۲۱:۱۲

۲۶ آبان

thumnail
undefined #هفته‌کتاب‌وکتابخوانی undefined

undefined فروش ویژه انتشارات منهاج علم به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

undefined بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی می توانید تمامی کتب انتشارات منهاج علم را با۲۰ درصد تخفیف به مدت یک هفته تهیه فرمایید.

undefined برای تهیه کتاب با تخفیف ویژه به آیدی زیر مراجعه فرماییدundefined._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۲۰:۱۳

۲۷ آبان

thumnail
undefined #دقایقی‌با‌کتاب
undefined درآمدی بر فقه جنسیت


برخلاف دیدگاه جامعه شناسان کلاسیک که دین را نهادی اجتماعی کنار سایر نهادها به شمار می‌آوردند، تصویر صحیح تر آن است که دین را یک حقیقت فرانهادی قلمداد کنیم. این نکته به ویژه در مورد ادیانی مانند اسلام که بر ابعاد گوناگون زندگی انسان تأثیر دارند، صدق میکند. روشن است که این تصویر فرانهادی نافی ابعاد نهادی دین نیست؛ زیرا بی‌شک دین حاوی مجموعه ای از مؤلفه‌های نهادی نیز می‌باشد؛ یعنی مؤلفه هایی که در واقعیت زندگی دینداران و اندیشه و رفتار آنان تثبیت شده است و انسانها از طریق آنها درصدد برآوردن نیازهای معنوی خود بر می آیند.یکی از جنبه های نهادی دین که فقه جنسیت زمینه ورود به آن را دارد مناسک دینی است؛ از این جهت که تفاوت‌های زن و مرد در انجام مناسک دینی از منظر فقهی بررسی شود. در این راستا، درادامه به بررسی چند مسئله در این زمینه خواهیم پرداخت:حضور زن در مناسک جمعی شرکت در نماز جماعت شرکت در نمازهای عبادی-سیاسیامامت جماعت زن و ....

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۵:۵۵

۲۸ آبان

thumnail
undefined درآمدی بر فقه جنسیت

undefinedنویسنده: حسین بستان نجفیundefinedتعداد صفحه : ۴۳۳ صفحهundefinedنوع جلد: شومیزundefinedقطع : رقعی


undefined قیمت: ۲۰۰ هزار تومن undefinedundefinedقیمت باتخفیف‌ویژه : ۱۸۰ هزار تومان

🧮 برای دریافت کتاب با تخفیف ویژه نام کتاب را به ادمین کانال بفرستین.
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۶:۳۷

۳۰ آبان

thumnail
undefined #معرفی‌کتاب
undefined از لاواک تا افلاک


مدیریت یکی از مبنایی ترین و کاربردی ترین دانش های عصر حاضر است. دانشی که دستگاه های فکری و علمی بشر طی دو قرن اخیر بدان التفات داشته است.
با پیروزی انقلاب اسلامی و طلوع دوباره خورشید اسلام در عرصه حکومت و مدیریت، گونه ای جدید از مدیریت در ایران آغاز شد که اوج خود را در دفاع مقدس به نمایش گذاشت. شکلی از مدیریت که آن را به حق، مدیریت جهادی نامیده اند. این شکل از مدیریت علیرغم نوپایی، به برکت اخلاص مجاهدان موفق شد قدم هایی استوار در راه تعالی این مرز و بوم بردارد. کتاب حاضر، درباره رویکرد مدیریتی شهید عباس بابایی است که با آمیختگی در هنر روایت، به شکل داستانی، مدیریت جهادی را در سیره این بزرگوار شرح و تفسیر میکند. کتاب حاضر برای تمامی اقشار جامعه، علی الخصوص آنها که علاقه مند به رشته مدیریت هستند، توصیه می‌شود.

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۶:۵۴