بله | کانال انتشارات منهاج علم
عکس پروفایل انتشارات منهاج علما

انتشارات منهاج علم

۶۳۳عضو
thumbnail
undefined #معـرفـی‌کتـاب
undefined ادلـۀ فقهـی استکبـار ستیـزی
undefined قسمت اول


پیروزی انقلاب اسلامی توامان است با شکست خفت بار اسکتبار جهانی به رهبری آمریکای جنایتکار. انقلاب اسلامی با آرمان های بلند خود همواره سیلی های محکمی را به صورت مستکبرین عالم، علی الخصوص آمریکا زده است. از همان سالهای ابتدایی تا همین روزها که نزدیک به سالگرد چهل و ششم پیروزی انقلاب هستیم؛ همواره دو رویکرد در برابر آمریکا وجود داشته و دائما در داخل کشور درباره آن بحث شده است؛ رویکردهایی که هر کدامشان تجربه خود را نشان داده اند و در حافظه ها ثبت شده اند؛ اما متاسفانه همچنان میبینیم رویکردی شکست خورده؛ نقل محافل است و سر زبان ها!مقام معظم رهبری در بیانات خودشان بار دیگر تجربه تلخ دهه نود و مذاکره با این شیطان حیله گر را متذکر شدند. اما شاید فراموش شده باشد که آن چه از آن تعبیر به خسارت محض شد؛ چه چیزی بوده است؟ شاید همچنان نیز برخی درس نگرفته باشند و امید به کاخ سفید بسته باشند؛ از این رو مرور مطالب این کتاب ارزشمند را توصیه میکنیم تا برای آنها که معتقد به مکر آمریکا باشند؛ موجب تقویت ایمان و برای آنها که هنوز دلخوش به دست دادن با تروریست های کت و شلواری هستند؛ موجب عبرت و درس آموزی باشد.

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۲۳

thumbnail
undefined #معـرفـی‌کتـاب
undefined ادلـۀ فقهـی استکبـار ستیـزی
undefined قسمت دوم


در تعارضات میان ایران و آمریکا همیشه طوفانی از سوالات یا بی پاسخ رها می شود یا اساسا به آنها در جریان تبلیغات توجه نمی شود. سوالاتی که می تواند نقاط مبهم افکار عمومی در بصیرت یافتن یا گمراهی باشد. سوالاتی که اغلب به عنوان پیش فرض قلمداد می شود یا در یک طعنه اجتماعی حذف می شود. سوالاتی که اتفاقا پاسخ به آنها می تواند نقطه ای در بصیرت عمومی را رقم بزند. این سوالات می تواند در مورد چرایی، چگونگی و چیستی باشد یا در مورد از کجا، چه کسی و واقعه ها باشد.در این کتاب کوتاه که برگرفته از یادداشت های گوناگون مولف در جریان حوادث روزگار و در تجربه کشاکش تعاملات و تعارضات میان ایران و آمریکا از سال 1389 تا شروع سال 1395، یعنی از شروع تحریم های شدید و گسترده آمریکا بر اقتصاد ایران تا دستیابی به صلحی در مورد کُند کردن پیشرفت هسته ای جمهوری اسلامی ایران، است به دنبال پاسخ به این سوالات هستیم:undefinedریشه ها و منشأهای دشمنی جمهوری اسلامی ایران با ایالات متحده آمریکا چیست؟undefinedاین دشمنی چه ظهوراتی دارد؟undefinedاین دشمنی چه نقاط عطفی داشته است؟undefinedچرا آمریکا، شیطان بزرگ و مصداق اتمّ استکبار شده است؟undefinedچرا جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای دنیا این مشکلات را ندارد؟



._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۰۸

thumbnail
undefined #برشـی‌‌ازکتـاب
undefined ادله فقهی استکبار ستیزی

undefinedمفهوم اصطلاحی استکبار

محققان معاصر، برای واژۀ استکبار در فرهنگ سیاسی اسلام، تعاریفی نزدیک به یکدیگر ارائه نموده‌اند که در اینجا به دو مورد از آن‌ها اشاره می‌شود:الف: در فرهنگ ما، استکبار به آن مجموعه قدرتی گفته می‌شود که با تکیه بر توانایی‌های سیاسی و نظامی و علمی و اقتصادی خود و با الهام از نگرش تبعیض‌آمیز به نوع بشر، مجموعه‌های بزرگ انسانی - یعنی ملت‌ها و دولت‌ها و کشورها - را با سیطره‌ای قلدرانه و تحقیرآمیز، به سود خود زیر فشار و استثمار می‌گذارد، در کار آنها دخالت و به ثروت آنها دست‌اندازی می‌کند، به دولت‌ها زور می‌گوید و به ملت‌ها ستم می‌ورزد و به فرهنگ‌ها و سنّت‌های آنان، اهانت روا می‌دارد. این تعریف توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده است. ب: استکبار از دیدگاه فرهنگ سیاسی اسلام، وجود نوعی سلطه‌گری، سلطه‌جویی، استعمار و بهره‌کشی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توسط اقلیت محدودی زورگو و نفع‌طلب بر خیل عظیم توده‌های محروم می‌باشد. این عمل می‌تواند داخلی باشد؛ به همان طریق که یک عده دیکتاتور و زورگو بر ملت‌های محروم تحت سلطۀ خود حاکمیت داشته، آنها را تحت‌فشار و ظلم قرار دهند و همچنین می‌تواند بین‌المللی باشد؛ بدین معنی که دولت یا کشوری، سایر ملت‌ها را استثمار و به استضعاف بکشاند که نمونۀ بارز آن اعمال سیاست‌های استعمارگونه و امپریالیستی قدرت‌های بزرگ شرق و غرب در جهان می‌باشد. همان‌گونه که در تعاریف فوق ملاحظه می‌شود، شخص یا نظام مستکبر، شامل هر قدرت داخلی و خارجی سلطه‌جویی می‌گردد، لکن باید توجه داشت که در اصطلاح خاص، از سلطه‌جویی داخلی به استبداد و دیکتاتوری تعبیر شده است و واژۀ استکبار در رابطه با خصوص سلطه‌جویی خارجی به کار می‌رود. از این رو می‌توان گفت که واژۀ استکبار - در اصطلاح خاص- با واژۀ «امپریالیسم» در معنا، متقارب می‌باشد. برخی از محققان، امپریالیسم را اینگونه معنا نموده‌اند: «به نظامی گفته می‌شود که به دلیل مقاصد اقتصادی یا سیاسی می‌خواهد از مرزهای ملی و قومی خود تجاوز کند و سرزمین‌ها و ملت‌ها و اقوام دیگر را زیر سلطهٔ خود درآورد.»
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۴۲

thumbnail
undefined ادله فقهی استکبـار ستیـزی
undefinedنویسنده: محسن فقیهی صبوریundefinedتعداد صفحه : ۳۲۸ صفحهundefinedنوع جلد: شومیزundefinedقطع : رقعی

undefined قیمت: ۲۲۰ هزار تومن undefinedundefinedقیمت باتخفیف‌ویژه : ۱۹۸ هزار تومان
undefined لینک خرید کتاب در سایت فروشگاه منهاج علم
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۶:۳۵

thumbnail
undefined #معـرفـی‌کتـاب
undefined اصـول و روش های مدیریـت سازمـان

بی‌تردید دفاع مقدس یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی است؛ سرمایه‌ای که به بهای سنگین‌ترین هزینه‌های مادی و معنوی به دست آمده و حفظ و گسترش دستاوردهای آن وظیفه‌ای است که نباید در آن کوتاهی کرد.یکی از مهم‌ترین ابعاد این سرمایه عظیم ــ و در عین حال، بخش‌هایی که کمتر دیده شده ــ تجربه‌های مدیریتی جوانان مؤمن و خالصی است که با کمترین امکانات، سخت‌ترین شرایط را اداره و هدایت کردند. از همین رو، جمع‌آوری، تحلیل و بهره‌برداری از این تجربه‌های مدیریتی به‌ویژه در شرایط امروز، ضرورتی جدی برای نظام جمهوری اسلامی و مدیران کشور به شمار می‌رود.
در میان این چهره‌های درخشان اما کمتر شناخته‌شده، نام شهید علی هاشمی جایگاهی ویژه دارد؛ مدیری نابغه و فرمانده‌ای مؤمن که از نخستین روزهای انقلاب تا آخرین لحظات جنگ تحمیلی، در عرصه‌های مختلف فرهنگی، نظامی، اطلاعاتی و راهبردی، نمونه‌ای بی‌بدیل از مدیریت جهادی را به نمایش گذاشت.او با اتکا به ایمان، ابتکار، شهامت و شناخت دقیق میدان، الگوهایی از مدیریت بحران و تصمیم‌گیری ارائه داد که امروز نیز می‌تواند چراغ راه مدیران نسل جدید باشد.
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۶:۲۱

thumbnail
undefined جشنـواره فـروش ویـژه
undefined هفتـه کتـاب و کتابخـوانی

undefinedهم اکنون می‌توانید تمامی کتب انتشارات منهاج علم را با ۲۵ درصد تخفیف تهیه کنید.🧮
undefinedبرای ثبت سفارش کافیست به ادمین کانال‌های بله و ایتا به نشانی @sadidadmin پیام دهید.
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۴:۰۹

thumbnail
undefined #بـرشـی‌ازکتـاب
undefined اصـول و روش های مدیریـت سازمـان

undefinedقدرت دادن به دیگران

رهبران خوب، قدرت خود را به دیگران می‌دهند. آنها به دنبال افراد خوب می‌گردند و روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند تا جایی که آنان توانمند شوند و بتوانند کار کنند. این فرایند هموار و ساده نیست؛ اغلب پر از دردسر و مهارناپذیر است. رهبران هرچه بهتر باشند، از اینکه ببینند اعضای گروه می‌توانند راه خود را برای انجام کار بیابند، بیشتر خوشحال می‌شوند. و در خصوص رهبران جهادی، اگر بعضی از افراد که آنها توانمندشان کرده‌اند، بهتر از خودشان بدرخشند، آنگاه چه بهتر.
«یکی از ویژگی‌های زمان جنگ این بود که میدان بزرگی را برای مدیریت در اختیار جوّی‌ها قرار می‌دادند تا بتوانند توانمندی‌های خودشان را به فعلیت برسانند و بروز دهند و در این شرایط است که توانمندی‌های بیشتر یا کمتر کسی کشف می‌شود. خودِ علی هاشمی این‌گونه توانایی‌هایش کشف شد و میدان را هم طوری برای نیروها مهیا کرده بود که این زمینه برای بروز استعداد سایر نیروها هم مهیا شود.»._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۶:۵۶

thumbnail
undefined اصول و روش‌های مدیریت سازمان
undefinedنویسنده: مجتبی جعفرزادهundefinedتعداد صفحه : ۳۷۲ صفحهundefinedنوع جلد: شومیزundefinedقطع : رقعی

undefined قیمت: ۱۳۰ هزار تومن undefinedundefinedقیمت باتخفیف‌ویژه : ۱۱۷ هزار تومان
undefined لینک خرید کتاب در سایت فروشگاه منهاج علم
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۰۷

thumbnail
«اصول و روش های مدیریت سازمان» را از طاقچه دریافت کنیدhttps://taaghche.com/book/197348

۱۴:۳۰

thumbnail
undefined #معرفی‌کتاب
undefined در آمدی‌ بر نظریه جنسی اسلام


از مهمترین نیازهای انسان که از دیرباز مورد توجه اندیشمندان مکاتب مختلف بشری بوده و هست مسائل مربوط به غریزه جنسی و تبعات آن در اجتماع انسانی می‌باشد. به گونه ای که میتوان گفت در مورد این غریزه مهم، نظرات ارائه شده در هر نسل مبدل به گفتمان هایی مهم گشته است که تا به امروز میتوان آثاری از آنها را مشاهده نمود.با عنایت به این نکته، یکی از حوزه‌های علوم اسلامی و انسانی که از فقر نظریه و نظریه‌پردازی به‌شدت رنج می‌برد، حوز مطالعات جنسی است. دین مبین اسلام به عنوان کاملترین دین بشری در مورد مباحث مربوط به این غریزه اندیشه هایی برتر و در عین حال کاربردی تر ارائه نموده است و بخصوص در میان مباحث فقهای مسلمان میتوان به این گفتمان دقیق نگریست و از آنها برای رهایی نسل حاضر از افراط و تفریط های جنسی بهره برد.کتابی که پیش روی شماست اثری مهم از حجه الاسلام و المسلمین حسین بستان نجفی میباشد که مولف محترم در قالب پنج فصل: مفاهیم و کلیات، مبانی نظریه جنسی اسلام، اهداف در نظریه جنسی اسلام، اصول کلی نظریه جنسی اسلام و راهبردهای نظریه جنسی اسلام تلاشی قابل تقدیر انجام داده اند تا ضمن ارائه فهمی دقیق از منظر آخرین دین بزرگ الهی در خصوص مسائل جنسی به جوانب آن نیز بپردازند و اینگونه مخاطب خود را هر چه بیشتر در این زمینه آگاه سازند.
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۷:۴۴

thumbnail
پاشو اینجوری منو نده عذاب...undefinedundefined

شهادت جانگداز مادرمون حضرت زهرا سلام الله علیها رو خدمت شما عزیزان تسلیت عرض میکنیم
undefined


._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۴۸

thumbnail
undefined #برشی‌ازکتاب
undefined در آمدی‌ بر نظریه جنسی اسلام


undefinedوجدانی بودن اصل نیاز جنسی
در بحث انسان‌شناسی یک مبنای اصلی، تعیین ماهیت خود نیاز جنسی است. اینکه آیا به نیاز جنسی به‌عنوان یک واقعیت معترف هستیم؟ پاسخ به این پرسش جزء مبانی نظریة جنسی اسلام است. قطعاً احساس نیاز جنسی امری وجدانی است و همة انسان‌ها آن را بالوجدان درک می‌کنند. لااقل تا یک سطحی از آن، به‌عنوان امری وجدانی به شمار آمده و از نگاه منطقی در ردیف وجدانیات قرار می‌گیرد که از بدیهیات هستند، چون با حس درونی ادراکش می‌کنیم و این ادراک، نوعی علم حضوری است که از اعتبار عقلی برخوردار است. اگر ما هیچ آیه و روایتی در این رابطه نداشتیم خود همین ادراک حضوری برای ما کافی بود و از همین راه می‌توانیم به یقین برسیم و می‌تواند مبنای استکشاف نظر شارع هم باشد، چون در روش اجتهادی، حجیت عقل نیز به‌عنوان کاشف از حکم شرعی در مواردی پذیرفته شده است.

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۹:۰۹

thumbnail
undefined درآمـدی بـر نظـریـه جنسـی اسـلام

undefinedنویسنده: حسیـن بستـان نجفـیundefinedتعداد صفحه : ۳۰۴ صفحهundefinedنوع جلد: شومیز undefinedقطع : رقعی
undefined قیمت : ۱۵۰ هزار تومن undefinedundefinedقیمت باتخفیف‌ویژه : ۱۳۵ هزار تومان
undefined لینک خرید کتاب در سایت فروشگاه منهاج علم._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۴۸

thumbnail
undefined #معـرفـی‌کتـاب
undefined فقـه نظام جامـع خانـواده
undefined قسمت اول

خانواده، سلول زنده و بنیادین جامعه است. سلامت جامعه به سلامت خانواده گره خورده و هر ضعف و آسیب در این کانون کوچک، دیر یا زود در پیکره اجتماع نیز آشکار می‌شود. خانواده یک جامعه خرد است، همان‌گونه که جامعه، خانواده‌ای بزرگ‌تر به شمار می‌رود.
این واحد اجتماعی بر پایه ارتباط قانونمند زن و مرد شکل می‌گیرد و پیوند زوجیت و فرزندآوری، این هسته کوچک را به کانونی کامل‌تر و در نهایت به جامعه‌ای گسترده بدل می‌سازد؛ چنان‌که قرآن کریم نیز در آیه ۱۳ سوره حجرات، گستره جامعیت خانواده انسانی را یادآور شده است.همانند هر کانون اجتماعی، خانواده نیز مراحل تشکیل، مدیریت و امکان انحلال دارد و هریک از این سه قلمرو نیازمند مجموعه‌ای از قوانین هماهنگ، هدفمند و ناظر بر نیازهای واقعی این نهاد است.
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۵۱

thumbnail
undefined #معـرفـی‌کتـاب
undefined فقـه نظام جامـع خانـواده
undefined قسمت دوم

از این رو، خانواده به نظامی جامع از قوانین نیاز دارد؛ منظومه‌ای که بتواند همه ابعاد، روابط و مسائل این نهاد را هدایت و سامان‌دهی کند. در این نگاه، «نظام جامع خانواده» بر سه خرده‌نظام اساسی استوار است:undefinedنظام تشکیل خانوادهundefinedنظام مدیریت خانوادهundefinedنظام انحلال خانواده
چنین نگاه جامع و نظام‌مند، افق تازه‌ای را پیش روی فقه می‌گشاید؛ فقه از سطح احکام فردی و گسسته به سطح فقه اجتماعی و نظام‌مند ارتقا می‌یابد.تلاشی که طی یک دهه (۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰) در این عرصه انجام شده، بر پایه الهام از مبانی عمیق و ابتکاری استاد شهید، آیت‌الله العظمی سید محمدباقر صدر، شکل گرفته و در حد توان، در فضای درس خارج برای گفت‌وگوی علمی عرضه شده است.
با اتکا به روشی علمی برای دستیابی به نظریه و نظام‌های اجتماعی اسلام از متن قرآن کریم، کوشش شد که با همین روش به نظام اجتماعی خانواده نیز دسترسی پیدا شود. امید آن‌که این تلاش علمی مورد توجه صاحب‌نظران حوزه‌های فقه و حقوق قرار گیرد و بتواند گامی باشد در جهت تحول مورد نیاز در فقه، و زمینه‌ساز دگرگونی مطلوب در عرصه اندیشه و جامعه.

._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۵:۵۷

thumbnail
undefined #برشـی‌‌ازکتـاب
undefined فقه نظام جامع خانواده

undefined️ تنظیم تشریعی رابطهٔ زوجیت
پس در این‌جا یک اصل تشریعی برای تنظیم رابطه بین زوج‌ها مطرح می‌شود.برای تنظیم این رابطه، نیاز به قانون است و آن قانون، ازدواج می‌باشد. یعنی زمانی رابطهٔ جنسی حاصل می‌شود که با هم ارتباط تکوینی و اختیاری داشته باشند و قابل قبول است که این‌ها زوج شرعی هم باشند؛ در نتیجه یک ازدواج تشریعی و یک زوجیت تکوینی داریم. یک نوع هماهنگی میان ازدواج مشروع و زوج تکوینی ایجاد شد. اگر بخواهند ارتباط صحیحی با هم داشته باشند، باید زوج هم باشند. آن وقت است که برای زوج شرعی شرایطی باید باشد؛ مثلاً نباید رابطه سببیت باشد. حدود و ضوابطی برای این رابطه در نظر گرفته شده است؛ یعنی هدایت رابطه‌ای که می‌تواند در محدودهٔ عالم تکوین باشد. هرچند انسان در این رابطهٔ تکوینی اختیار دارد، اما تشریعاً محدود شده است.
«حُرِّمَتْ عَلَیْکُمْ أُمَّهَاتُکُمْ وَبَنَاتُکُمْ وَأَخَوَاتُکُمْ وَعَمَّاتُکُمْ وَخَالَاتُکُمْ»
تحریم محارم انسان بر انسان مستند قرآنی صریح و غیرقابل تردید است. قطعاً فلسفه و علّتی دارد؛ زیرا کلیهٔ احکام الهی برخاسته از مراعات مصالح و مفاسدی است. همهٔ قوانینی که یک نظام را تشکیل می‌دهند، محکومِ دو اصل حکمت و عدالت هستند.
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۷:۳۳

thumbnail
undefined برخى از تحقيقات و تأليفات آیت الله سید منذر حکیم : undefined
۱. المرشد الى تعليم قرائة القرآن الكريم۲. تحقيق فقه معالم‌الدين.۳. تحقيق رساله لاضرر شيخ انصارى.۴. تحقيق مقالات الأصول (محقق عراقى).۵. تاريخ تطور فقه و أصول در مكتب أهل بيت(ع).۶. قرائة فاحصة فى تراث الإمام شرف‌الدين.۷. قبسات من حياة شهيد المحراب السيد محمدباقرالحكيم.۸. النظرية الإجتماعية فى فكر الشهيد السيد محمدباقرالصدر (جامعه‌شناسى قرآنى). ۹. موسوعة أعلام الهداية (14 جلد).۱۰. فى رحاب أعلام الهداية (5 جلد).۱۱. موسوعه ' تأريخ الإسلام (4 جلد).۱۲. قبسات من سيرة القادة الهداة (2جلد).۱۳. دروس تمهيدية فى تأريخ و سيرة قادة الهداة (2 جلد).۱۴. فى رحاب سيد المرسلين الرسول المصطفى(ص).
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۷:۲۷

thumbnail
undefined اساتید آیت الله سید منذر حکیم undefined

undefinedاساتيد مقدمات و سطوح وى عبارتند از آيات عظام و حجج اسلام: شهيد سيد اسدالله مدنى، سيد محمود شاهرودى، شيخ ابوالفضل (على) اسلامى قزوينى، شيخ بشير حسين نجفى، سيد نورالدين اشكورى، شيخ محمد سعيد نعمانى، شهيد شيخ ماجد بدراوى، سيد محمدتقى طباطبائى تبريزى، ميرزا حبيب‌الله اراكى، شيخ مرتضى اشرفى شاهرودى، سيد حسن مرتضوى، شهيد سيد عبدالصاحب حكيم، شيخ ابوالحسن انوارى زنجانى، شيخ مصطفى اشرفى، سيد كاظم حائرى، سيد محمد مفتى الشيعه، شيخ غلامرضا عرفانيان، شيخ على كاتبى مرندى، فرخنده تبريزى، شيخ عباس طبرسى مازندرانى، شيخ محمد امين زين‌الدين و دكتر شيخ محمدباقرمقدسى.
undefinedاساتيد اخلاق وى عبارتند از: شهيد سيد اسدالله مدنى، شهيد سيد عبدالصاحب الحكيم، شيخ نجم‌الدين طبرسى مازندرانى، شيخ عبدالحسين واعظ خراسانى، شيخ ابوالفضل (على) اسلامى قزوينى.
undefinedاساتيد تفسير ايشان آيات عظام: استاد شيخ نجم‌الدين طبرسى مازندرانى، شيخ عباس طبرسى مازندرانى، آيۀ سيد حسن مرتضوى، شيخ بشيرحسين النجفى، خزعلى، جوادى آملى مى‌باشند.
undefinedايشان خارج اصول را در محضر آيات عظام: سيد ابوالقاسم خوئى، شهيد سيد محمدباقرصدر، شيخ حسين وحيد خراسانى، ناصر مكارم شيرازى، ميرزا هاشم آملى، سيد كاظم حائرى، سيد محمد مفتى الشيعۀ اردبيلى بوده‌اند.
undefinedايشان مباحث خارج فقه در محضر آيات عظام: امام خمينى(ره)، شهيد سيد محمدباقرصدر، سيد على سيستانى، ميرزا كاظم تبريزى، شيخ محمد طاهر آل شبير خاقانى، ميرزا جواد آقاى تبريزى، شيخ حسين وحيد خراسانى و سيد كاظم حائرى درك نمود.
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۸:۲۸

thumbnail
undefined زندگینامه آیت الله سید منذر حکیم :

سید منذر حکیم در ۲۹ شوال ۱۳۷۲ قمری در شهر كربلا به دنيا آمده.undefined در سال ۱۳۴۹-۱۳۵۳ شمسی وارد حوزه علميه شد.در نجف اشرف (مقدمات، سطوح، خارج) ۱۳۵۳-۱۳۷۲ ش و در قم (خارج) را گذراند.
undefined فعاليت‌هاى تدريسى ايشان عبارتند از:
تدريس تمام دروس مقدمات،كتب سطوح اوليه و سطوح عاليه حوزوى،خارج تاريخ و علوم تاريخ، علوم قرآن و تفسير، علوم تربيتى و اخلاق، فلسفه و كلام، مباحث جامعه‌شناسى، كليه دروس معارف در دانشگاه در مقاطع مختلف تحصيلى، استاد مشاور، راهنما و داور در بسيارى از رساله‌هاى علمى در مركز جهانى علوم اسلامى و (جامعة المصطفى العالمية)، حوزه علميه قم، جامعة الزهراء، مركز مديرت خواهران، جامعة آل البيت(ع) و مؤسسه پژوهشى امام خمينى(ره).
._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۶:۵۶

thumbnail
undefined فقـه نـظام جامـع خانـواده

undefinedنویسنده: آیت الله سید منذر حکیمundefinedتعداد صفحه : ۴۱۸ صفحهundefinedنوع جلد: گالینگورundefinedقطع : وزیری
undefined قیمت : ۳۹۰ هزار تومن undefinedundefinedقیمت باتخفیف‌ویژه : ۳۵۱ هزار تومان
undefined لینک خرید کتاب در سایت فروشگاه منهاج علم._._._._._._._._._._._._._._._.undefined ما را دنبال کنید:undefined @menhajelmundefined www.menhajelm.ir

۱۹:۰۵