پیروزی انقلاب اسلامی توامان است با شکست خفت بار اسکتبار جهانی به رهبری آمریکای جنایتکار. انقلاب اسلامی با آرمان های بلند خود همواره سیلی های محکمی را به صورت مستکبرین عالم، علی الخصوص آمریکا زده است. از همان سالهای ابتدایی تا همین روزها که نزدیک به سالگرد چهل و ششم پیروزی انقلاب هستیم؛ همواره دو رویکرد در برابر آمریکا وجود داشته و دائما در داخل کشور درباره آن بحث شده است؛ رویکردهایی که هر کدامشان تجربه خود را نشان داده اند و در حافظه ها ثبت شده اند؛ اما متاسفانه همچنان میبینیم رویکردی شکست خورده؛ نقل محافل است و سر زبان ها!مقام معظم رهبری در بیانات خودشان بار دیگر تجربه تلخ دهه نود و مذاکره با این شیطان حیله گر را متذکر شدند. اما شاید فراموش شده باشد که آن چه از آن تعبیر به خسارت محض شد؛ چه چیزی بوده است؟ شاید همچنان نیز برخی درس نگرفته باشند و امید به کاخ سفید بسته باشند؛ از این رو مرور مطالب این کتاب ارزشمند را توصیه میکنیم تا برای آنها که معتقد به مکر آمریکا باشند؛ موجب تقویت ایمان و برای آنها که هنوز دلخوش به دست دادن با تروریست های کت و شلواری هستند؛ موجب عبرت و درس آموزی باشد.
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۸:۲۳
در تعارضات میان ایران و آمریکا همیشه طوفانی از سوالات یا بی پاسخ رها می شود یا اساسا به آنها در جریان تبلیغات توجه نمی شود. سوالاتی که می تواند نقاط مبهم افکار عمومی در بصیرت یافتن یا گمراهی باشد. سوالاتی که اغلب به عنوان پیش فرض قلمداد می شود یا در یک طعنه اجتماعی حذف می شود. سوالاتی که اتفاقا پاسخ به آنها می تواند نقطه ای در بصیرت عمومی را رقم بزند. این سوالات می تواند در مورد چرایی، چگونگی و چیستی باشد یا در مورد از کجا، چه کسی و واقعه ها باشد.در این کتاب کوتاه که برگرفته از یادداشت های گوناگون مولف در جریان حوادث روزگار و در تجربه کشاکش تعاملات و تعارضات میان ایران و آمریکا از سال 1389 تا شروع سال 1395، یعنی از شروع تحریم های شدید و گسترده آمریکا بر اقتصاد ایران تا دستیابی به صلحی در مورد کُند کردن پیشرفت هسته ای جمهوری اسلامی ایران، است به دنبال پاسخ به این سوالات هستیم:
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۸:۰۸
محققان معاصر، برای واژۀ استکبار در فرهنگ سیاسی اسلام، تعاریفی نزدیک به یکدیگر ارائه نمودهاند که در اینجا به دو مورد از آنها اشاره میشود:الف: در فرهنگ ما، استکبار به آن مجموعه قدرتی گفته میشود که با تکیه بر تواناییهای سیاسی و نظامی و علمی و اقتصادی خود و با الهام از نگرش تبعیضآمیز به نوع بشر، مجموعههای بزرگ انسانی - یعنی ملتها و دولتها و کشورها - را با سیطرهای قلدرانه و تحقیرآمیز، به سود خود زیر فشار و استثمار میگذارد، در کار آنها دخالت و به ثروت آنها دستاندازی میکند، به دولتها زور میگوید و به ملتها ستم میورزد و به فرهنگها و سنّتهای آنان، اهانت روا میدارد. این تعریف توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده است. ب: استکبار از دیدگاه فرهنگ سیاسی اسلام، وجود نوعی سلطهگری، سلطهجویی، استعمار و بهرهکشی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توسط اقلیت محدودی زورگو و نفعطلب بر خیل عظیم تودههای محروم میباشد. این عمل میتواند داخلی باشد؛ به همان طریق که یک عده دیکتاتور و زورگو بر ملتهای محروم تحت سلطۀ خود حاکمیت داشته، آنها را تحتفشار و ظلم قرار دهند و همچنین میتواند بینالمللی باشد؛ بدین معنی که دولت یا کشوری، سایر ملتها را استثمار و به استضعاف بکشاند که نمونۀ بارز آن اعمال سیاستهای استعمارگونه و امپریالیستی قدرتهای بزرگ شرق و غرب در جهان میباشد. همانگونه که در تعاریف فوق ملاحظه میشود، شخص یا نظام مستکبر، شامل هر قدرت داخلی و خارجی سلطهجویی میگردد، لکن باید توجه داشت که در اصطلاح خاص، از سلطهجویی داخلی به استبداد و دیکتاتوری تعبیر شده است و واژۀ استکبار در رابطه با خصوص سلطهجویی خارجی به کار میرود. از این رو میتوان گفت که واژۀ استکبار - در اصطلاح خاص- با واژۀ «امپریالیسم» در معنا، متقارب میباشد. برخی از محققان، امپریالیسم را اینگونه معنا نمودهاند: «به نظامی گفته میشود که به دلیل مقاصد اقتصادی یا سیاسی میخواهد از مرزهای ملی و قومی خود تجاوز کند و سرزمینها و ملتها و اقوام دیگر را زیر سلطهٔ خود درآورد.»
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۸:۴۲
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۶:۳۵
بیتردید دفاع مقدس یکی از ارزشمندترین سرمایههای انقلاب اسلامی است؛ سرمایهای که به بهای سنگینترین هزینههای مادی و معنوی به دست آمده و حفظ و گسترش دستاوردهای آن وظیفهای است که نباید در آن کوتاهی کرد.یکی از مهمترین ابعاد این سرمایه عظیم ــ و در عین حال، بخشهایی که کمتر دیده شده ــ تجربههای مدیریتی جوانان مؤمن و خالصی است که با کمترین امکانات، سختترین شرایط را اداره و هدایت کردند. از همین رو، جمعآوری، تحلیل و بهرهبرداری از این تجربههای مدیریتی بهویژه در شرایط امروز، ضرورتی جدی برای نظام جمهوری اسلامی و مدیران کشور به شمار میرود.
در میان این چهرههای درخشان اما کمتر شناختهشده، نام شهید علی هاشمی جایگاهی ویژه دارد؛ مدیری نابغه و فرماندهای مؤمن که از نخستین روزهای انقلاب تا آخرین لحظات جنگ تحمیلی، در عرصههای مختلف فرهنگی، نظامی، اطلاعاتی و راهبردی، نمونهای بیبدیل از مدیریت جهادی را به نمایش گذاشت.او با اتکا به ایمان، ابتکار، شهامت و شناخت دقیق میدان، الگوهایی از مدیریت بحران و تصمیمگیری ارائه داد که امروز نیز میتواند چراغ راه مدیران نسل جدید باشد.
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۶:۲۱
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۴:۰۹
رهبران خوب، قدرت خود را به دیگران میدهند. آنها به دنبال افراد خوب میگردند و روی آنها سرمایهگذاری میکنند تا جایی که آنان توانمند شوند و بتوانند کار کنند. این فرایند هموار و ساده نیست؛ اغلب پر از دردسر و مهارناپذیر است. رهبران هرچه بهتر باشند، از اینکه ببینند اعضای گروه میتوانند راه خود را برای انجام کار بیابند، بیشتر خوشحال میشوند. و در خصوص رهبران جهادی، اگر بعضی از افراد که آنها توانمندشان کردهاند، بهتر از خودشان بدرخشند، آنگاه چه بهتر.
«یکی از ویژگیهای زمان جنگ این بود که میدان بزرگی را برای مدیریت در اختیار جوّیها قرار میدادند تا بتوانند توانمندیهای خودشان را به فعلیت برسانند و بروز دهند و در این شرایط است که توانمندیهای بیشتر یا کمتر کسی کشف میشود. خودِ علی هاشمی اینگونه تواناییهایش کشف شد و میدان را هم طوری برای نیروها مهیا کرده بود که این زمینه برای بروز استعداد سایر نیروها هم مهیا شود.»._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۶:۵۶
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۸:۰۷
از مهمترین نیازهای انسان که از دیرباز مورد توجه اندیشمندان مکاتب مختلف بشری بوده و هست مسائل مربوط به غریزه جنسی و تبعات آن در اجتماع انسانی میباشد. به گونه ای که میتوان گفت در مورد این غریزه مهم، نظرات ارائه شده در هر نسل مبدل به گفتمان هایی مهم گشته است که تا به امروز میتوان آثاری از آنها را مشاهده نمود.با عنایت به این نکته، یکی از حوزههای علوم اسلامی و انسانی که از فقر نظریه و نظریهپردازی بهشدت رنج میبرد، حوز مطالعات جنسی است. دین مبین اسلام به عنوان کاملترین دین بشری در مورد مباحث مربوط به این غریزه اندیشه هایی برتر و در عین حال کاربردی تر ارائه نموده است و بخصوص در میان مباحث فقهای مسلمان میتوان به این گفتمان دقیق نگریست و از آنها برای رهایی نسل حاضر از افراط و تفریط های جنسی بهره برد.کتابی که پیش روی شماست اثری مهم از حجه الاسلام و المسلمین حسین بستان نجفی میباشد که مولف محترم در قالب پنج فصل: مفاهیم و کلیات، مبانی نظریه جنسی اسلام، اهداف در نظریه جنسی اسلام، اصول کلی نظریه جنسی اسلام و راهبردهای نظریه جنسی اسلام تلاشی قابل تقدیر انجام داده اند تا ضمن ارائه فهمی دقیق از منظر آخرین دین بزرگ الهی در خصوص مسائل جنسی به جوانب آن نیز بپردازند و اینگونه مخاطب خود را هر چه بیشتر در این زمینه آگاه سازند.
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۷:۴۴
پاشو اینجوری منو نده عذاب...

شهادت جانگداز مادرمون حضرت زهرا سلام الله علیها رو خدمت شما عزیزان تسلیت عرض میکنیم
._._._._._._._._._._._._._._._.
ما را دنبال کنید:
@menhajelm
www.menhajelm.ir
شهادت جانگداز مادرمون حضرت زهرا سلام الله علیها رو خدمت شما عزیزان تسلیت عرض میکنیم
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۸:۴۸
در بحث انسانشناسی یک مبنای اصلی، تعیین ماهیت خود نیاز جنسی است. اینکه آیا به نیاز جنسی بهعنوان یک واقعیت معترف هستیم؟ پاسخ به این پرسش جزء مبانی نظریة جنسی اسلام است. قطعاً احساس نیاز جنسی امری وجدانی است و همة انسانها آن را بالوجدان درک میکنند. لااقل تا یک سطحی از آن، بهعنوان امری وجدانی به شمار آمده و از نگاه منطقی در ردیف وجدانیات قرار میگیرد که از بدیهیات هستند، چون با حس درونی ادراکش میکنیم و این ادراک، نوعی علم حضوری است که از اعتبار عقلی برخوردار است. اگر ما هیچ آیه و روایتی در این رابطه نداشتیم خود همین ادراک حضوری برای ما کافی بود و از همین راه میتوانیم به یقین برسیم و میتواند مبنای استکشاف نظر شارع هم باشد، چون در روش اجتهادی، حجیت عقل نیز بهعنوان کاشف از حکم شرعی در مواردی پذیرفته شده است.
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۹:۰۹
۱۸:۴۸
خانواده، سلول زنده و بنیادین جامعه است. سلامت جامعه به سلامت خانواده گره خورده و هر ضعف و آسیب در این کانون کوچک، دیر یا زود در پیکره اجتماع نیز آشکار میشود. خانواده یک جامعه خرد است، همانگونه که جامعه، خانوادهای بزرگتر به شمار میرود.
این واحد اجتماعی بر پایه ارتباط قانونمند زن و مرد شکل میگیرد و پیوند زوجیت و فرزندآوری، این هسته کوچک را به کانونی کاملتر و در نهایت به جامعهای گسترده بدل میسازد؛ چنانکه قرآن کریم نیز در آیه ۱۳ سوره حجرات، گستره جامعیت خانواده انسانی را یادآور شده است.همانند هر کانون اجتماعی، خانواده نیز مراحل تشکیل، مدیریت و امکان انحلال دارد و هریک از این سه قلمرو نیازمند مجموعهای از قوانین هماهنگ، هدفمند و ناظر بر نیازهای واقعی این نهاد است.
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۸:۵۱
از این رو، خانواده به نظامی جامع از قوانین نیاز دارد؛ منظومهای که بتواند همه ابعاد، روابط و مسائل این نهاد را هدایت و ساماندهی کند. در این نگاه، «نظام جامع خانواده» بر سه خردهنظام اساسی استوار است:
چنین نگاه جامع و نظاممند، افق تازهای را پیش روی فقه میگشاید؛ فقه از سطح احکام فردی و گسسته به سطح فقه اجتماعی و نظاممند ارتقا مییابد.تلاشی که طی یک دهه (۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰) در این عرصه انجام شده، بر پایه الهام از مبانی عمیق و ابتکاری استاد شهید، آیتالله العظمی سید محمدباقر صدر، شکل گرفته و در حد توان، در فضای درس خارج برای گفتوگوی علمی عرضه شده است.
با اتکا به روشی علمی برای دستیابی به نظریه و نظامهای اجتماعی اسلام از متن قرآن کریم، کوشش شد که با همین روش به نظام اجتماعی خانواده نیز دسترسی پیدا شود. امید آنکه این تلاش علمی مورد توجه صاحبنظران حوزههای فقه و حقوق قرار گیرد و بتواند گامی باشد در جهت تحول مورد نیاز در فقه، و زمینهساز دگرگونی مطلوب در عرصه اندیشه و جامعه.
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۵:۵۷
«حُرِّمَتْ عَلَیْکُمْ أُمَّهَاتُکُمْ وَبَنَاتُکُمْ وَأَخَوَاتُکُمْ وَعَمَّاتُکُمْ وَخَالَاتُکُمْ»
تحریم محارم انسان بر انسان مستند قرآنی صریح و غیرقابل تردید است. قطعاً فلسفه و علّتی دارد؛ زیرا کلیهٔ احکام الهی برخاسته از مراعات مصالح و مفاسدی است. همهٔ قوانینی که یک نظام را تشکیل میدهند، محکومِ دو اصل حکمت و عدالت هستند.
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۷:۳۳
۱. المرشد الى تعليم قرائة القرآن الكريم۲. تحقيق فقه معالمالدين.۳. تحقيق رساله لاضرر شيخ انصارى.۴. تحقيق مقالات الأصول (محقق عراقى).۵. تاريخ تطور فقه و أصول در مكتب أهل بيت(ع).۶. قرائة فاحصة فى تراث الإمام شرفالدين.۷. قبسات من حياة شهيد المحراب السيد محمدباقرالحكيم.۸. النظرية الإجتماعية فى فكر الشهيد السيد محمدباقرالصدر (جامعهشناسى قرآنى). ۹. موسوعة أعلام الهداية (14 جلد).۱۰. فى رحاب أعلام الهداية (5 جلد).۱۱. موسوعه ' تأريخ الإسلام (4 جلد).۱۲. قبسات من سيرة القادة الهداة (2جلد).۱۳. دروس تمهيدية فى تأريخ و سيرة قادة الهداة (2 جلد).۱۴. فى رحاب سيد المرسلين الرسول المصطفى(ص).
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۷:۲۷
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۸:۲۸
سید منذر حکیم در ۲۹ شوال ۱۳۷۲ قمری در شهر كربلا به دنيا آمده.
تدريس تمام دروس مقدمات،كتب سطوح اوليه و سطوح عاليه حوزوى،خارج تاريخ و علوم تاريخ، علوم قرآن و تفسير، علوم تربيتى و اخلاق، فلسفه و كلام، مباحث جامعهشناسى، كليه دروس معارف در دانشگاه در مقاطع مختلف تحصيلى، استاد مشاور، راهنما و داور در بسيارى از رسالههاى علمى در مركز جهانى علوم اسلامى و (جامعة المصطفى العالمية)، حوزه علميه قم، جامعة الزهراء، مركز مديرت خواهران، جامعة آل البيت(ع) و مؤسسه پژوهشى امام خمينى(ره).
._._._._._._._._._._._._._._._.
۱۶:۵۶
۱۹:۰۵