بله | کانال مؤسسه متن
عکس پروفایل مؤسسه متنم

مؤسسه متن

۷۶۳عضو
thumbnail
undefined چرا هر چه باتجربه‌تر می‌شویم، باید بیشتر مشورت کنیم؟
undefined تصور رایج این است که تجربه، نیاز به همفکری را کم می‌کند. این نگاه، تخصص را با خودکفایی اشتباه می‌گیرد و باعث می‌شود پیچیدگی‌های پنهان یک مسئله تربیتی را نادیده بگیریم.
undefined اما حقیقت دقیقاً برعکس است. هرچه فرد باتجربه‌تر می‌شود، وادی تربیت را بیشتر شبیه یک « زمین مین‌گذاری‌شده » می‌بیند. او به خوبی ظرافت‌ها، تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان و عواقب بلندمدت یک تصمیم را درک می‌کند و می‌داند که کوچکترین بی‌احتیاطی، عواقب جبران‌ناپذیری دارد. از این رو، ضرورت مشورت را بیش از هر کس دیگری حس می‌کند.
undefined آیا تجربه، ما را به سمت خودرأیی و اتکا به نفسِ تنها برده است، یا به سمت احتیاط بیشتر و جستجوی خرد جمعی؟
undefined برگرفته از کتاب « مشورت و هدایت, جایگاه خرد جمعی در تربیت »
#هنر_مشورت_در_تربیتundefined @mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۴۳

undefined روایت، فرصتی برای تأمل و بازاندیشی
undefinedگفت‌وگو درباره‌ی تجربیات، از یک‌سو برای دریافت‌کننده، زمینه‌ی شناخت عمیق‌تر و ایده‌هایی برای عمل در موقعیت‌های مشابه فراهم می‌آورد و از سوی دیگر، برای راوی فرصتی است برای تأمل و گاه بازنگری در مسیر.
undefinedآنچه موسسه متن در بیش از یک دهه گذشته در پی آن بوده، قرار گرفتن در چرخه‌ی استخراج، تدوین، تأمل و بازنگری در تجربیات تربیت مدرسه‌ای است؛ چرخه‌ای که حاصل آن، تجمیع حجم انبوهی از روایت‌ها و انتشار بیش از سی عنوان کتاب از تجربه‌نگاری مدیران، معلمان راهنما و معلمان، و نیز برگزاری رویدادها و دوره‌های گوناگون بوده است.
undefinedدر کنار این تلاش‌ها، دیگر مؤسسات تربیتی و آموزشی نیز فعالیت‌های ارزشمندی در همین مسیر دارند که مایلیم آن‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم تا ان‌شاءالله بر غنای این جریان هرچه بیشتر افزوده شود.
undefined همایش "خاطرات آسمانی"
تجمیع و برگزیده‌ای از خاطرات معلمان است.
undefinedلینک شرکت در رویداد:https://www.basaaer.com/conference/1404-conference/heavenly-memories
undefined روایت تربیت
دعوتی است برای بیان روایت‌های تربیتی.
undefinedلینک شرکت در مسابقه: https://keraamat.ir/Artics/60/مسابقه-روایت-تربیت
چنانچه فرصت‌های دیگری در این مسیر می‌شناسید، خوشحال می‌شویم آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.undefined
undefined@mmtn_irundefined mmtn.ir

۵:۵۹

thumbnail
undefined در سیزدهمین هفته از دوره‌ی معلم‌راهنمای بانوان، به دو مبحث مهم آموزشی و تربیتی پرداختیم: « کارکردهای اجرایی » و « فقه مدرسه ».
undefined️ در جلسه دوم کارکردهای اجرایی، به مولفه‌های سطح بالای کارکردهای اجرایی پرداختیم. کارکردهای اجرایی که ضمانت کننده موفقیت تحصیلی، شغلی و روابط اجتماعی در جامعه است.
undefined«هدف‌گذاری، اولویت‌بندی، برنامه‌ریزی، مدیریت زمان و نظارت بر خود» از مولفه‌های مهمی است که هم مربی خود باید در آن مهارت داشته باشد و هم به روش‌های تقویت این مولفه‌ها در دانش آموزان آگاهی داشته باشد.
undefined همچنین آموختیم که «فقه» به‌مثابه‌ی یک گیت (دروازه) هوشمند در مدرسه عمل می‌کند؛ هر فعالیت نوینی باید از این دروازه عبور کند تا مشروعیت خود را بسنجد و ما را از خطاهای پنهانِ مسیر آگاه سازد.
undefined و در همین راستا، با استثنائات سه‌گانه‌ی غیبت آشنا شدیم؛ یعنی زمانی که بیان یک نقص پنهان، نه‌تنها حرام نیست، بلکه برای مقاصد مهمی چون مشورت در استخدام یا راهنمایی و ارشاد ، ضروری می‌شود.
#با_معلم_راهنماundefined @mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۴۴

thumbnail
undefinedهنر جابه‌جایی هوشمندانه در جلسات با والدین
undefinedیک جلسه‌ی موفق با والدین، سناریویی ثابت و ازپیش‌نوشته‌شده نیست. هر جلسه فضایی زنده و پویاست و به انعطاف‌پذیری بالایی نیاز دارد. یک مربی حرفه‌ای می‌داند که باید متناسب با شرایط گفت‌وگو و واکنش‌های والدین ، سبک تعامل خود را هوشمندانه تغییر دهد.
undefinedیک مربی پخته، برای مدیریت این جلسات، چند سبک یا رویکرد کلیدی در جعبه‌ابزار خود دارد:
undefined رویکرد تعاملی : برای اعتمادسازی و درک متقابل.undefinedرویکرد اطلاع‌رسانی : برای انتقال شفاف داده‌ها و واقعیت‌های عینی.undefinedرویکرد مشاوره‌ای : برای حمایت عاطفی و همدلی در هنگام مواجهه با چالش‌های پیچیده.undefinedرویکرد همفکری : برای ایجاد راه‌حلی مشترک با والدین و تقویت حس مشارکت.undefined رویکرد دستوری : برای مواقعی که باید قاطعانه و محکم، خط‌مشی روشنی به والدین ارائه شود.
undefined️هنر اصلی، تشخیص همین لحظه‌ها و جابه‌جاییِ روان میان این سبک‌هاست . تسلط بر این مهارت، تفاوت میان یک گفت‌وگوی راهگشا و یک جلسه‌ی بی‌نتیجه و فرسایشی را رقم می‌زند.
undefinedبرگرفته از کتاب هنر تعامل با والدین دانش آموزان
#هنر_تعامل_با_والدینundefined @mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۰۶

thumbnail
undefinedگاهی بهترین حضور معلم‌راهنما، در صحنه نبودن است!
undefinedاثرگذاری عمیق تربیتی، با حضور دائمی در صحنه و امر و نهی مستقیم حاصل نمی‌شود. قدرت حقیقی یک راهبر، در هنرِ فضاسازی و هدایت پنهان نهفته است؛ جایی که تغییر، از درون دانش‌آموزان می‌جوشد، نه از بیرون.
در راهبری غیرمستقیم فضای عمومی، «تحقق اهداف تربیتیِ موردنظر بدون امر و نهی مستقیم» مدنظر است. مربی در این شکل از کار تربیتی به‌طور صریح، امر و نهیی به دانش‌آموزان نمی‌کند؛ اما اقداماتی انجام می‌دهد که در نهایت، به تحقق اهداف تربیتیِ موردنظر او منجر می‌شود.undefinedبا این رویکرد، معلم‌راهنما به یک کارگردان هوشمند تبدیل می‌شود؛ کسی که صحنه را با ظرافت می‌چیند، از واسطه‌های قابل‌اعتماد (مانند دانش‌آموزان فعال یا فارغ‌التحصیلان) به‌درستی بهره می‌برد و در نهایت، بدون ورود مستقیم و ایجاد مقاومت، اهداف تربیتی را محقق می‌سازد.
undefinedاینجاست که در پشت صحنه، « سلسله‌جنبان » اتفاقات مثبت خواهید بود.
undefinedبرشی از کتاب «مهارت‌های راهبری جمع دانش‌آموزان، جلد اول: فضاسازی و انگیزش»، در دست انتشار
#راهبری_جمعundefined @mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۳۸

thumbnail
undefined دومین جلسه از سلسله جلسات « هنر تعامل با والدین » با حضور آقای حسین‌زاده در موسسه متن برگزار شد و به بررسی اصول کلیدی و حرفه‌ای مدیریت جلسات با اولیا اختصاص یافت.
undefined در این جلسه بر این نکته کلیدی تأکید شد که رفتار کودک، آینه خانه و خانواده است. اگر دانش‌آموزی رفتارهای ناهنجار دارد، در اغلب موارد علت را باید در خانواده جستجو کرد. بنابراین، تعامل با والدین نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت انکارناپذیر برای حل ریشه‌ای مسائل است.
undefined️ به همین دلیل، تعامل با والدین امری بسیار ظریف است. کوچکترین غفلت یا برخورد نادرست می‌تواند یک ارتباط را برای همیشه قطع کند. والدینی که به مدرسه و مربی بدبین شوند، ناخواسته به نیرویی تبدیل می‌شوند که تمام تلاش‌های تربیتی شما را در ذهن فرزندشان خنثی می‌کنند.
undefined و در نهایت، راهکار عملی برای مدیریت این جلسات حساس: ورود به اتاق ملاقات بدون آمادگی و سناریوی قبلی، یک خطای بزرگ حرفه‌ای است. معلم راهنما باید مانند یک کارگردان ، فرمان گفتگو را در دست داشته باشد و اجازه ندهد جلسه از اهداف تربیتی خود خارج شود.
#هنر_تعامل_با_والدین
undefined@mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۴۸

thumbnail
undefined وقتی شاگرد معمولی، نابغه کلاس می‌شود!
undefined در یک آزمایش علمی، زمانی که معلمان باور کردند دانش‌آموزان عادی، استعداد درخشانی دارند، آن دانش‌آموزان واقعاً پیشرفت چشمگیری کردند.
undefined این پدیده‌ی قدرتمند نشان می‌دهد که « برآورد معلم » و نگاه مثبت او به شاگردانش، یک نظر شخصی نیست، بلکه عاملی است که می‌تواند آینده‌ی تحصیلی آن‌ها را مستقیماً شکل دهد.
undefined قضاوت‌های ذهنی منفی ما درباره‌ی یک دانش‌آموز، می‌تواند به بزرگ‌ترین مانع در مسیر رشد و شکوفایی استعدادهای او تبدیل شود.
undefined برشی از درس مهارت‌های کلاس‌داری ، دوره‌ی مهارت‌های پایه معلم‌راهنمای بانوان
#با_معلم_راهنماundefined @mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۳۱

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

thumbnail
undefined فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت مظلومانه‌ی ام‌ابیها، حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) ، تسلیت باد.
undefined ایام فاطمیه، فراتر از یک سوگواری، یک مدرسه‌ی بصیرت و ولایت‌مداری است. احیای یاد و سیره‌ی فاطمی در مجالس روضه و توسل، نه‌تنها گره‌گشایی است، بلکه جوهره‌ی تربیت را در اعماق وجود تقویت می‌کند.
undefined رسالت اصلی ما در مدرسه، کاشتن بذر معرفت و محبت فاطمی در جان دانش‌آموزان است؛ محبتی که با شجاعت در دفاع از حق و مرزبانی از حریم ولایت گره خورده باشد.
undefined هدف نهایی آن است که ولایت و محبت اهل بیت (ع) و منش آنان ، به پرچم هویتی آنان بدل گردد و در تمام شئون زندگی‌شان برافراشته بماند.
undefined@mmtn_irundefined mmtn.ir

۶:۰۰

thumbnail
undefined دهمین دورهمی معلمان راهنما با تمرکز بر چالش سنگین و پیچیده‌ی « مدیریت سوگ و فقدان در محیط مدرسه » و با حضور جمعی از معلمان دغدغه‌مند، مربیان و کارشناسان برگزار شد.
undefined در این نشست صمیمی که با رویکردی کارگاهی، به نقش حیاتی معلم در همراهی و آرامش‌بخشی به دانش‌آموزان سوگوار پرداخته شد و راهکارهای عملی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
undefined مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو:
undefined راهبردهای معلم‌راهنما: اقدامات مؤثر برای ایجاد ارتباط امن، پرهیز از ترحم آسیب‌زا و آغاز گفت‌وگو.undefined آسیب‌شناسی مداخلات نادرست: بررسی رفتارهای رایج اما آسیب‌زا و تأکید بر اهمیت سکوت حساب‌شده به‌جای کلام نسنجیده.undefined تاب‌آوری و خودمراقبتی معلم: لزوم توجه معلم به سلامت روان خود برای پیشگیری از فرسودگی و ترومای ثانویه.undefined نقش ساختار مدرسه: اهمیت حفظ روتین‌ها و برنامه‌های قابل‌پیش‌بینی برای ایجاد احساس امنیت در دانش‌آموز.undefined مفهوم گسترده‌ تروما: گفتگو در خصوص مفاهیمی مانند طلاق، مهاجرت، رهاشدگی و اهمیتِ حساسیت معلم راهنما.
undefined خلاصه‌ی کاربردی از نکات کلیدی و راهکارهای عملی ارائه‌شدهhttps://B2n.ir/gk9527
#دورهمی_معلمان_راهنماundefined @mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۲۴

thumbnail
undefined در میدان تربیت، هر زاویه‌ی دید جدید، یک چراغ برای یافتن مسیر امن است.
undefined وقتی با یک رفتار پیچیده‌ی دانش‌آموز روبه‌رو می‌شویم، طبیعتاً آن را بر اساس دیدگاه و تجربه‌ی خودمان تحلیل می‌کنیم. خطر اینجاست که در این تحلیل فردی، بسیاری از زوایای پنهان مسئله از چشم ما دور بماند .
undefined اینجا ارزش حیاتی « نظرات متعارض » در جلسات مشورتی مشخص می‌شود. هر تحلیل متفاوتی که ارائه می‌شود، یک احتمال جدید را روشن می‌کند. این تعارض‌ها باعث می‌شود مسئله از زوایای گوناگون بررسی شود و به تحلیلی جامع و پخته برسیم؛ کاری که یک نفر به‌تنهایی از عهده‌ی آن برنمی‌آید.
undefined در جلسات همفکری، آیا هدف رسیدن به تأیید تحلیل خودمان است یا کشف ابعاد جدید مسئله ؟
undefined برگرفته از کتاب روش های شناخت دانش‌آموزان در مدرسه
#هنر_مشورت_در_تربیتundefined @mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۳۱

thumbnail
undefined در هفته‌ی چهاردهم دوره‌ی مهارت‌های پایه معلم‌راهنمای بانوان که به میزبانی دبیرستان نیکان برگزار شد، درس‌های « فقه مدرسه » و « رشد جسمی » تدریس گردید.
undefined در مبحث رشد جسمی، این نکته تبیین شد که تربیت، یکپارچه است؛ چراکه سلامت معنوی و روانی، بر پایه‌ی سلامت جسم استوار است و عقل سالم در بدن سالم است.
undefined️ شاه‌کلیدِ ایفای این نقش، داشتن نگاهی جامع و فراتر از کلاس است. معلم‌راهنمایی که دانش‌آموز را چون فرزند خود بداند و دقیق باشد، گاهی می‌تواند با یک نگاه، خانواده‌ای را از خطری بزرگ نجات دهد .
undefined و در نهایت، در مبحث فقه مدرسه این اصل بررسی شد که در ارشاد جاهل (آگاه‌سازی)، روش انتقال مفاهیم اهمیت ویژه‌ای دارد؛ از تذکر درباره‌ی گناهان ناآگاهانه مانند غیبت، تا تبیین فلسفه‌ی حجاب با این بیان فطری که: « خدا این‌گونه دوست دارد ».
#با_معلم_راهنماundefined @mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۴۰

thumbnail
undefined گران‌ترین جایزه، همیشه مادی نیست!
undefined« توجه » یکی از قدرتمندترین و در عین حال، در دسترس‌ترین ابزارهای تربیتی است.
هسته‌ی مرکزی هر تشویقی، دریافت توجّه، است. بچّه‌های امروز نیاز بیش‌تری به توجّه دارند. فضای عمومی مثبت مدرسه و دقت مربّیان به عملکرد دانش‌آموزان می‌تواند چنین تشویق‌هایی را برای دانش‌آموزان در پی داشته باشد؛ یعنی فضای مدرسه به‌گونه‌ای باشد که وقتی نوجوان در نقطه‌ای تحرّک یا فعّالیّت مثبتی انجام می‌دهد، مورد توجّه و احترام قرار گیرد.
undefined به جای یک «صدآفرین» تکراری برای همه، توصیفی دقیق و شخصی از کار یک دانش‌آموز معجزه می‌کند. این «توجه» هدفمند، جایگزینی هوشمندانه برای جوایز مادی است که اثرشان به‌مرور کم می‌شود.
undefinedاو باید احساس کند که به‌طور ویژه دیده شده است و جایزه‌ای دریافت کرده که به او هویت و انگیزه‌ی درونی می‌بخشد.
undefined برشی از کتاب « مهارت‌های راهبری جمع دانش‌آموزان، جلد اول: فضاسازی و انگیزش»، در دست انتشا ر.
#راهبری_جمعundefined @mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۳۳

thumbnail
undefined گزینش نیروی انسانی؛ یک سرمایه‌گذاری راهبردی برای آینده مدرسه
undefinedورود هر عضو جدید به کادر آموزشی، می‌تواند سرمایه‌ای گران‌بها یا چالشی بنیادین برای مجموعه باشد. کیفیت نیروی انسانی، بیش از هر عامل دیگری، تعیین‌کننده آینده تربیتی مدرسه است.
undefined اصول کلیدی برای یک گزینش راهبردی:
undefined نگاه به انگیزه، فراتر از سوابق : اولویت با افرادی است که کار در مدرسه را یک رسالت تربیتی می‌دانند، نه صرفاً یک جایگاه شغلی.
undefined عدم تسامح در صلاحیت‌های اعتقادی و اخلاقی : تخصص بدون تعهد، می‌تواند به باورهای دینی دانش‌آموزان آسیب جدی وارد کند.
undefined اتکا به تصمیم‌گیری شورایی و تحقیق دقیق : بهره‌گیری از خرد جمعی و بررسی کامل سوابق، خطای انتخاب را به حداقل می‌رساند.
undefined راهبرد «جذب و پرورش» در نبود نیروی آماده : شناسایی نیروهای مستعد و مؤمن و سرمایه‌گذاری بر آموزش و توانمندسازی آنان.
undefined توجه به اقتضائات بومی و منطقه‌ای : اولویت‌دهی به نیروی آشنا با فرهنگ منطقه جهت افزایش سازگاری و اثربخشی.
undefined این اصول با کمک « دستیار هوش مصنوعی مدیر مدرسه » مبتنی بر داده‌های تجمیع شده از تجربه نگاری مدیران مدارس تدوین شده است.
#دستیار_هوش_مصنوعی undefined@mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۴:۳۶

thumbnail
undefined با چه کسانی مشورت کنیم؟ پنج ویژگی کلیدی برای انتخاب فرد مناسب برای مشورت
undefined مشورت با فرد نامناسب، نه‌تنها راه را روشن نمی‌کند، بلکه می‌تواند ما را به بیراهه بکشاند. بنابراین، انتخاب فردی که با او همفکری می‌کنیم، به اندازه‌ی خود مشورت اهمیت دارد.
undefined یک فرد مناسب برای مشورت باید ترکیبی از ویژگی‌های عقلی، دینی و روحی را داشته باشد.
undefined آیا برای انتخاب مشاوران، این ویژگی‌های کلیدی را بررسی می‌کنیم یا صرفاً نزدیک‌ترین و در دسترس‌ترین افراد را انتخاب می‌کنیم؟
undefined برگرفته از کتاب « مشورت و هدایت: جایگاه خرد جمعی در تربیت»
#هنر_مشورت_در_تربیتundefined @mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۳۲

thumbnail
undefined یازدهمین دورهمی معلمان راهنما
undefined سلامت روان دانش‌آموز در بستر تعارضات والدین
undefined به امید خدا این دورهمی، فرصتی ارزشمند برای گفت‌وگوی عمیق و دوستانه درباره‌ی چالش‌های تربیتی و آموزشی ناشی از اختلافات والدین و راهکارهای حفظ سلامت‌ روان دانش‌آموز می‌باشد.
undefinedزمان: شنبه، ۲۹ آذر، ساعت ۱۷ تا ۲۰
undefinedمکان: خیابان شریعتی، خیابان ظفر، پلاک ۸۸، حسینیه کاشانی‌فرید
undefinedدر خدمت آقایان و بانوان گرامی خواهیم بود.
undefinedدورهمی صرفا حضوری برگزار می‌گردد.
undefinedلینک فرم ثبت‌نام رایگان :https://survey.porsline.ir/s/bzXGFNQ
undefinedلینک فرم دریافت موضوعات و موارد برای طرح در دورهمی:https://survey.porsline.ir/s/3cOAL1i
#دورهمی_معلمان_راهنماundefined@mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۳۳

ضرورت مثبت دیدن.mp3

۰۱:۱۷-۱.۷۹ مگابایت
undefined عینک مثبت‌بینی یا ذره‌بین عیب‌جویی؟
undefined یکی از کلیدی‌ترین مهارت‌ها در ارتباط با دانش‌آموزان، نوع نگاه ما به آن‌هاست.
undefined تمرکز بیش از حد بر نقاط ضعف و اشتباهات دانش‌آموز، می‌تواند ما را نسبت به توانمندی‌ها و نقاط قوت او نابینا کند.
undefined رویکرد صحیح، نادیده‌گرفتن ضعف‌ها نیست، بلکه دیدن واقع‌بینانه ‌ی آن‌ها در کنار برجسته‌سازی و تقویت نقاط مثبت است. این نگاه متعادل، مسیر رشد و اصلاح را برای دانش‌آموز هموارتر می‌کند.
undefined برشی از درس مهارت‌های کلاس‌داری ، دوره‌ی مهارت‌های پایه‌ی معلم‌راهنمای بانوان
#با_معلم_راهنماundefined @mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۰۱

مؤسسه متن
undefined undefined یازدهمین دورهمی معلمان راهنما undefined سلامت روان دانش‌آموز در بستر تعارضات والدین undefined به امید خدا این دورهمی، فرصتی ارزشمند برای گفت‌وگوی عمیق و دوستانه درباره‌ی چالش‌های تربیتی و آموزشی ناشی از اختلافات والدین و راهکارهای حفظ سلامت‌ روان دانش‌آموز می‌باشد. undefinedزمان: شنبه، ۲۹ آذر، ساعت ۱۷ تا ۲۰ undefinedمکان: خیابان شریعتی، خیابان ظفر، پلاک ۸۸، حسینیه کاشانی‌فرید undefinedدر خدمت آقایان و بانوان گرامی خواهیم بود. undefinedدورهمی صرفا حضوری برگزار می‌گردد. undefinedلینک فرم ثبت‌نام رایگان : https://survey.porsline.ir/s/bzXGFNQ undefinedلینک فرم دریافت موضوعات و موارد برای طرح در دورهمی: https://survey.porsline.ir/s/3cOAL1i #دورهمی_معلمان_راهنما undefined@mmtn_ir undefined mmtn.ir
undefined سلامت روان دانش‌آموز در بستر تعارضات والدین
undefinedاختلافات میان والدین می‌تواند به‌صورت آشکار یا پنهان بر وضعیت روانی، رفتاری و تحصیلی دانش‌آموزان اثر بگذارد. در این میان، نقش معلم راهنما و مدرسه در پیشگیری از آسیب و ایجاد ثبات روانی دانش‌آموز، اهمیتی کلیدی دارد.
undefinedدر یازدهمین دورهمی معلمان راهنما، با رویکردی کاربردی و مدرسه‌محور ، به این پرسش‌ها پرداخته خواهد شد:
undefined حمایت از دانش‌آموز بدون ورود به اختلاف والدین چگونه امکان‌پذیر است؟
undefined نقش مدرسه در حفظ امنیت روانی دانش‌آموز چیست؟
undefined تعارض والدین چگونه بر وضعیت روانی، رفتاری و تحصیلی دانش‌آموز تأثیر می‌گذارد
undefined حدود مسئولیت حرفه‌ای معلم‌راهنما در این موقعیت‌ها چیست؟
undefined چه زمانی ارجاع به مشاور یا مراجع تخصصی ضروری است؟
undefined زمان: شنبه ۲۹ آذر | ساعت ۱۷ الی ۲۰undefined مکان: خیابان شریعتی، خیابان ظفر، پلاک ۸۸، حسینیه کاشانی‌فرید
undefined در خدمت آقایان و بانوان گرامی خواهیم بود.
undefined دورهمی صرفاً حضوری برگزار می‌شود.
undefined لینک فرم ثبت‌نام رایگان :https://survey.porsline.ir/s/bzXGFNQ
undefined ارسال موضوعات پیشنهادی برای دورهمی:https://survey.porsline.ir/s/3cOAL1i
#دورهمی_معلمان_راهنماundefined @mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۳۵

thumbnail
undefined هفته‌ی هفدهم از یازدهمین دوره‌ی مهارت‌های پایه معلم‌راهنمای آقایان، به مباحث «فقه مدرسه» و «راهبری آموزشی، هدایت تحصیلی» اختصاص یافت.
undefined در این جلسه دریافتیم که هدایت تحصیلی یک انتخاب لحظه‌ای نیست، بلکه سفری برای پاسخ به چهار پرسش بنیادین است؛ سفری که با پرسش از « هدف نهایی در این دنیا »، به انتخاب‌های تحصیلی و شغلی در مقاطع مختلف معنا می‌بخشد.
undefined️ شاه‌کلید حرکت از «وضع موجود به وضع مطلوب»، در سه عامل نهفته است: آگاهی از هدف، انگیزه برای روشن کردن موتور حرکت و توانمندی برای پیمودن خودِ راه.
undefined در بخش «فقه مدرسه»، با مراحل اقدام تربیتی و بازدارنده آشنا شدیم. این یک الگوی سه‌مرحله‌ای است که با انکار قلبی (واکنش غیرصریح) آغاز می‌شود، در صورت نیاز به ورود زبانی مؤثر می‌رسد و در نهایت، در صورت اجبار، به اقدامات بازدارنده‌ای ختم می‌شود.
#با_معلم_راهنماundefined @mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۳۲

مؤسسه متن
undefined undefined یازدهمین دورهمی معلمان راهنما undefined سلامت روان دانش‌آموز در بستر تعارضات والدین undefined به امید خدا این دورهمی، فرصتی ارزشمند برای گفت‌وگوی عمیق و دوستانه درباره‌ی چالش‌های تربیتی و آموزشی ناشی از اختلافات والدین و راهکارهای حفظ سلامت‌ روان دانش‌آموز می‌باشد. undefinedزمان: شنبه، ۲۹ آذر، ساعت ۱۷ تا ۲۰ undefinedمکان: خیابان شریعتی، خیابان ظفر، پلاک ۸۸، حسینیه کاشانی‌فرید undefinedدر خدمت آقایان و بانوان گرامی خواهیم بود. undefinedدورهمی صرفا حضوری برگزار می‌گردد. undefinedلینک فرم ثبت‌نام رایگان : https://survey.porsline.ir/s/bzXGFNQ undefinedلینک فرم دریافت موضوعات و موارد برای طرح در دورهمی: https://survey.porsline.ir/s/3cOAL1i #دورهمی_معلمان_راهنما undefined@mmtn_ir undefined mmtn.ir
undefined یلدا؛ زمانی برای تأکید بر همدلی و حمایت از دانش‌آموزان در بستر خانواده
در رسم یلدایی، رموز زیبایی نهفته است که همه نشان از درایت پیشینیان دارد. شبی که با گرما و صمیمیت، خانواده دل‌هایشان را پیوند می‌زنند و فرصتی فراهم می‌آید برای در کنار هم بودن و یادآوری عمق فرهنگ ایرانی شیعی.ای کاش که تمامی خانواده‌ها محیطی امن و آرام باشند اما معلم‌راهنما با مواردی روبروست که برای برخی دانش‌آموزان، تنش‌ها و اختلاف‌های میان والدین، می‌تواند بر آرامش روانی و عملکرد تحصیلی آنان اثرگذار باشد. در چنین شرایطی، نقش مدرسه و معلم‌راهنما اهمیت ویژه‌ای دارد.
undefined یازدهمین دورهمی معلمان‌راهنما، سلامت روان دانش‌آموز در بستر تعارضات والدین
این دورهمی فرصتی است برای افزایش آمادگی حرفه‌ای معلمان در مواجهه با موقعیت‌های حساس مرتبط با والدین جهت حفظ امنیت روانی و کاهش فشار روانی دانش‌آموز.
undefined زمان برگزاری: شنبه ۲۹ آذر | ساعت ۱۷ الی ۲۰undefined مکان: خیابان شریعتی، خیابان ظفر، پلاک ۸۸، حسینیه کاشانی‌فرید
undefined ویژه آقایان و بانوان گرامیundefined دورهمی صرفاً به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.
undefined آخرین فرصت ثبت‌نام: پنجشنبه ۲۷ آبان
undefined ثبت‌نام رایگان:https://survey.porsline.ir/s/bzXGFNQ
undefined ارسال موضوعات پیشنهادی برای دورهمی:https://survey.porsline.ir/s/3cOAL1i
#دورهمی_معلمان_راهنماundefined@mmtn_irundefined mmtn.ir

۱۵:۳۹