◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇
۱۴:۳۵
بعد از شهادت امام حسین (ع) ظاهراً به معاویةبن یزید پیشنهاد خلافت کردند و قبول نکرد. گفت: «تا علی بنالحسین هست، من سزاوار این کار نیستم؛ حق با آنها است». ناراحت شدند و تحقیق کردند که چرا اینطور گفت و آبروی ما را برد؟ چرا این فردی که ما گذاشتم سخنرانی کند چنین گفت؟ به اینجا رسیدند که معلم مکتبدار او، عمر القصوص، یک شیعه بوده و او از همان طفولیت برای معاویهبن یزید همهچیز را گفته و جریانات را به اطلاعش رسانده است.
عمر القصوص را گرفتند. گودالی کندند و زنده زنده او را خاک کردند، که چرا فرزند یزید را اینطوری تغییر دادهای. زنده بهگور کردن او چه نتیجهای داد؟ قبل از آنکه عمر القصوص را زنده بهگور کنند او بنیامیه را زنده به گور کرده بود.
قدرت معلم این است که برخلاف جریان محیط میتواند شنا کند و حتی فرزند را برخلاف خواست پدر و مادر میتواند جهت دهد. من به آن معلمی که شاگردان او فرزندان خانوادههایی هستند که اهل انقلاب نیستند میگویم که: شما #مأیوس_نباشید که از این فرزندان، جوانانی انقلابی و قاطع بسازید. #شما_میتوانید مثل عمر القصوص تعلیم بدهید و شاگردانتان را متعهد و انقلابی بار بیاورید.
#روز_معلم
۱۲:۴۶
در این رویداد، طلاب، طبق یک فرآیندکارگاهی و رقابتی آموزش میبینند که چطور با استخراج روابط طبیعی روز واستخراج روابط طبیعی گذشته و همچنینبررسی تراث فقهی و لمعه، مسائل روز را بامتن لمعه تطبیق دهند. تا بتوانند یک قدمبه سمت حل مسائل روز از طریق کتبفقهی بردارند.
مرکز نوآوریهای اجتماعی مبتداسایت| تلگرام| بله| ایتا| اینستا| سروش| روبیکا
۱۱:۵۲
۱۱:۵۲
۱۱:۵۲
۱۱:۵۲
۱۱:۵۲
شرکتکنندگان این رویداد در قالبگروههای 3، 4 و 5 نفره تقسیمبندیو بر اساس مؤلفههایی که برایشاندر نظر گرفته شده، ارزیابی میشوند.
در هرمرحله ملاکهای محتوایی و شاخصهای کمی وجود دارد که بر اساس آن گروهها ارزیابی میشوند، مبنای ارزیابی، قضاوت اساتید است، که با توجه به پیشرفت گروهها صورت میگیرد، پس از اعلام نظر اساتید، ناظر رویداد ارزیابی مجددی انجام میدهد و نظر نهایی خود را در قالب یک جدول امتیازی اعلام میکند که در تصاویر بالا مشاهده میکنید.
مرکز نوآوریهای اجتماعی مبتداسایت| تلگرام| بله| ایتا| اینستا| سروش| روبیکا
در هرمرحله ملاکهای محتوایی و شاخصهای کمی وجود دارد که بر اساس آن گروهها ارزیابی میشوند، مبنای ارزیابی، قضاوت اساتید است، که با توجه به پیشرفت گروهها صورت میگیرد، پس از اعلام نظر اساتید، ناظر رویداد ارزیابی مجددی انجام میدهد و نظر نهایی خود را در قالب یک جدول امتیازی اعلام میکند که در تصاویر بالا مشاهده میکنید.
۱۱:۵۴
۱۱:۵۴
۱۴:۲۸
خانه-مدرسه «مبتدا»
منزل دوم (بخش اول): #روایت_پنجره : خلاصهای از ص ۳۸ تا ۶۱ کتاب «مسئله محور است»
کلیشهها همیشه در کمینِ کارهای خوباند.
اگر شما هم به هر محتوایی چنگ میزنید تا در کشاکش رقابت برای برد دانشگاه، آن را برای خود نگه دارید،
اگر شما هم به هر دری میزنید تا آمار جذب نیرو برای تشکلتان در دانشگاه را بالا نگه دارید،
اگر شما هم تا تَقّیبهتوقّی میخورد، باعث و بانیِ اتفاقاتِ جدیدِ کشور را با یک متنِ شعاری به توپ میبندید و هر کسی که موضع نمیگیرد را نگاهی عاقل اندر سفیه میاندازید،
اگر شما هم در برابر برخی اتفاقات، به سرعت گریبانچاک و مویپریشان، تجمع برگزار میکنید تا دِینِتان را به اسلام و مسلمین ادا کنید،
اگر شما هم برای برنامهریزیِ سالِ جدید، تقویم را جلویتان میگذارید و برای تکتکِ مناسبتهای مهم و غیر مهم برنامه میریزید و فضاسازی طراحی میکنید، و احتمالا چفیه، نارنجک، مینِ ضدنفر و ضد تانک پلاستیکی، فانوس، سربند و پلاک جزو جدانشدنیه وسایل فضاسازی شماست، و...
تسلیت میگویم، شما هم در خطرِ کلیشهمحوری هستید!
اگر به راهِ راست هدایت نشوید و دست از اعمالِ زشتتان برندارید باید فاتحهی خلاقیت و اثرگذاریتان را بخوانید!! ::۱::
☆ تمام موضعگیریهای احساسیمان را زیر سوال برد و نقدمان کرد!
☆ پراکـندهکـاریهـایـمـان را به صـورتـمان کوبید و یادآور شد: یادگیری در عمق اتفاقمیافتد و در سطح، فقط انسان را اقیانوس سهسانتی میکند که با یک تابش آفتاب، همهی آبش بخار است.
☆ از فعالیتهای بزندرویی گفت، و یادآور شـد که اگر از اعـمال زشتِ بزندرویــیِ خودتوبه نکنیم، به مروراثرگذاری و مفیدبودنمان به دردِ...ماننمیخورد! و باید به جای اینکه به هرمسئلهی جدیدی ورود کنیم و نوکی بزنیم،با این گفتهی شهید بهشتی به راه راستهدایت شویم:
خودت را به دست حوادث و جریانهانسپار، چون خداوند تو را آفریده است تا بهوجودآورندهیِ جریانها باشی، نهتسلیمشونده در برابر جریانها.
☆ از تشکلهای مرسوم تعریف کرد وتوجـیهاتِ بـزندرویـیِ انقلابـــیها را به چالش کشید.
☆ کُل و کُلّی را با ذکر مثال و مفصلبرایمان یادآوری کرد: کُل، اجزاء دارد مثل بدن که اجزائی دارد، ولی کُلّی یکمفهوم است که بر اجزاء قابل حمل نیست،مثل مفهوم انسان.
::۱::
۱۰:۳۵
و اشکالات کلیدیدن آرمان را برایمان توضیح داد:
۱. اگر یک مفهوم، کُلّی باشد، هر کسی آنرا هر طور که دوست دارد معنا میکند و بهمیل خودش اجرا میکند،
۲. هزینهای هم ندارد، چون معنای خاصیرا به کسی تحمیل نمیکند که مخالف پیداکند،
۳. به همین خاطر یک آرمانِ کلی، منفعلو ناکارآمد است،
۴. و چون اجزاء آن را نمیدانند، دچارآرمانزدگی میشوند، که در نهایت بهبیعملی و منجیگرایی ختم میشود.
و در آخر ویژگیهای کار عمیق و اثرگذار را یادمان داد
::۲::
میز بانوان مرکز نوآوریهای اجتماعی مبتدا
سایت| تلگرام| بله| ایتا| اینستا| سروش| روبیکا
۱. اگر یک مفهوم، کُلّی باشد، هر کسی آنرا هر طور که دوست دارد معنا میکند و بهمیل خودش اجرا میکند،
۲. هزینهای هم ندارد، چون معنای خاصیرا به کسی تحمیل نمیکند که مخالف پیداکند،
۳. به همین خاطر یک آرمانِ کلی، منفعلو ناکارآمد است،
۴. و چون اجزاء آن را نمیدانند، دچارآرمانزدگی میشوند، که در نهایت بهبیعملی و منجیگرایی ختم میشود.
::۲::
۱۰:۳۵
«به مسائل کشور فکر کنید، مسئلهمحور کار کنید، مسئلهمحوری مهم است. باید مسائل از طرق علمی و روش علمی حل شوند.میتوان برای مشکلات کشورراه حل علمی پیدا کرد. روی مسئله فکر کنید...»
از شما دعوت میکنیم تا در جمعخوانی چهارمین کتاب از پنجرهی نوآوری اجتماعی همراه ما باشید.
در طرح پنجره کتابخوانیِ منظم ومتمرکزِ گروهی را با محوریت منابع دستِ اول در زمینهی کنشگری فرهنگی واجتماعی و همچنین با طعم تفکر انتقادیو گفتوگو کنار یکدیگر تجربه میکنیم.
«مسئلهشناسی فرهنگی» اثر سیناکلهر، کتاب این فصل پنجرهی نوآوریاجتماعیست.
اگر به آموختنِ گامبهگام در مسیر کنشگریِمسئلهمحور علاقهمندید و قصد دارید درحل مسائل کشور تأثیرگذار باشید، این یک فرصت است:https://survey.porsline.ir/s/iWhSAHtI
ظرفیت محدود
پرسش یا ابهامی بود، میزبانوان با افتخار پاسخگوی شماست:
: @banovan_mobtada
میزبانوان مرکز نوآوریهای اجتماعی مبتدا
سایت| تلگرام| بله| ایتا| اینستا| سروش| روبیکا
پرسش یا ابهامی بود، میزبانوان با افتخار پاسخگوی شماست:
۱۵:۲۴
پانزدهمین دورهمی چندشنبههای نوآوری
با
و شنیدن روایت تولد ایدهی «توران؛ نقطهی امن زندگی پلتفرم تشخیص و درمان اختلالات و رشد شخصیت و استعداد کودک در بستر آنلاین برپایهی متدهای علمی روز دنیا»
و
و طعمِ
۸:۱۶
بازارسال شده از سمت درست
برای لــــــبنان
برای ایـــــــــران
یعنی همان حرف امام خمینی (ره) که فرمودند:
لبنان را ما یک جزئی از ایران میدانیم. اصلا
جدا نیستیم، ما آنها هستیم و آنها ما هستند
کمک رسانی
به موقع
و دقیق،رسالت اصلی ماست .همه در این امر از یکدیگر سبقت بگیریم.
اقلام مورد نیاز:
غذای گرم
ملزومات بهداشتی
نیازهای ضروری زنان و کودکان
پتو، حوله، ملحفه و...
یا از این طریقشماره کارت : 5041727094949490شماره شبا : IR510700010001288887777005بانک قرض الحسنه رسالت_بنام کمک به مردم لبنان
یا با زدن روی این لینک، مشارکت کنید:http://khademanemadar.ir



پیوستن به پویش
@khademanemadar
جدا نیستیم، ما آنها هستیم و آنها ما هستند
کمک رسانی
۱۴:۵۳
خانه-مدرسه «مبتدا»
برای لــــــبنان
برای ایـــــــــران
یعنی همان حرف امام خمینی (ره) که فرمودند:
لبنان را ما یک جزئی از ایران میدانیم. اصلا جدا نیستیم، ما آنها هستیم و آنها ما هستند
کمک رسانی
به موقع
و دقیق، رسالت اصلی ماست .همه در این امر از یکدیگر سبقت بگیریم.
اقلام مورد نیاز:
غذای گرم
ملزومات بهداشتی
نیازهای ضروری زنان و کودکان
پتو، حوله، ملحفه و...
یا از این طریق شماره کارت : 5041727094949490 شماره شبا : IR510700010001288887777005 بانک قرض الحسنه رسالت_بنام کمک به مردم لبنان
یا با زدن روی این لینک، مشارکت کنید: http://khademanemadar.ir 



پیوستن به پویش
@khademanemadar
سلام و ادب
بزرگواران در صورت تمایل عنایتی به این پویشداشته باشند، رصد میدانی در لبنان توسط دوستان انجام شده و نیازها به صورتجزئی و کلی اعلام میشود.
با توجه به حکم مقام معظم رهبریفعالیت در این عرصه واجب است.
پیوستن به پویش:


@khademanemadar
بزرگواران در صورت تمایل عنایتی به این پویشداشته باشند، رصد میدانی در لبنان توسط دوستان انجام شده و نیازها به صورتجزئی و کلی اعلام میشود.
با توجه به حکم مقام معظم رهبریفعالیت در این عرصه واجب است.
پیوستن به پویش:
۱۵:۰۰