عکس پروفایل کانال محمدجواد علی اکبریان ک

کانال محمدجواد علی اکبریان

۳,۱۷۶عضو
عکس پروفایل کانال محمدجواد علی اکبریان ک
۳.۲هزار عضو

کانال محمدجواد علی اکبریان

نیت کرده ام این جا، آن چیز که درست تشخیص داده ام را برای رضای خدا بنویسم.ان شالله که موثر باشد.


ارتباط با من@Mjavad_Aliakbarian

۱۰ تیر


مامان های دلسوز!

#تذکر دادن های کلامی به فرزندتان را به حداقل و فقط در مواقع ضروری برسانید.

تذکرات کلامی وقتی که زیاد شوند تبعات جبران ناپذیری را به بار می‌آورند.

به عنوان کسی که بیش از دو دهه با کودکان دبستانی محشور بوده دو مورد از تبعات ناخوشایند این موضوع که کاملاً برایم محسوس است را عرض می‌کنم.

undefined بچه هایی که زیاد تذکر می شوند ، آستانه حساسیت شنیداری شان افول می کند و به تدریج دستورات را در دفعات اول متوجه نمی شوند.

undefined تذکرات زیادی اعتماد به نفس بچه‌ها را کاهش داده و در مقابل وابستگی شان را افزایش می دهد.






#محمد_جواد_علی_اکبریانیکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱۰:۱۹

۱۱ تیر


مخاطب این جمله فقط صاحبان کسب و کار نیستند!

برای محصولتان بازاریابی نکنید،
بلکه
برای بازارتان محصول یابی کنید!




#محمد_جواد_علی_اکبریاندوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱۳:۲۸

۱۷ تیر

thumnail

به امام حسینی ها سلام undefined



#محمد_جواد_علی_اکبریانیکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱۴:۲۷


آب طلب نکرده همیشه مراد نیست
شایدکه میدهند که قربانیت کنند..!

شعر از فاضل



#محمد_جواد_علی_اکبریاندوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱۹:۴۸

۱۸ تیر


در زمانه ای که در بازار پر فریب رسانه، به ندرت قناری فروشی می یابید که گنجشک رنگ شده را به خلق الله به جای قناری نیندازد! مراقب باشید سرتان کلاه نرود!

قاذوراتی که با عنواینی عوام پسندانه همچون:

undefined متافیزیک ، مراقبه، ماتریکس ، کائنات ، چاکراه و ارتعاش و...

در بسته بندی های شیک و مجلسی به مردم بی پناه ارائه می‌شوند، نوعا نشأت یافته از عرفان های کاذب شیطانی اند که هدف اصلی شان دور کردن بندگان خدا از صراط مستقیم انبیاء و رسل الهی و پاک کردن مفاهیم واقعی همچون:

undefined خدا، عبادت ، توکل ، توسل ، توحید، معاد و ..

از عمق جان و اعتقادات درست مردم است.

اساساً هر اندیشه و طریقت غیرتوحیدی و القا کننده نقش عوامل غیرخدایی در تدبیر عالم، قطعا از نیرنگ های ابلیس بوده و عاقبتی جز شرک و گمراهی ندارد.

هیچ راه نجاتی جز آنکه خداوند بلند مرتبه معین کرده وجود ندارد.




#محمد_جواد_علی_اکبریانسه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱۹:۵۸

۱۹ تیر

undefined هوش مصنوعی؛ تحولی بنیادین در آموزش undefined به قلم: محمد جواد علی اکبریان
هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین فناوری‌های دوران معاصر است. با وجود این پیشرفت‌ها، هنوز بسیاری از مدیران محترم مدارس نسبت به استفاده از این فناوری نوین بی‌توجهی می‌کنند. در این مقاله قصد دارم اهمیت به‌کارگیری هوش مصنوعی در مدارس را بیان کنم و نشان دهم که عدم استفاده از آن، چه پیامدهای جبران‌ناپذیری می‌تواند به همراه داشته باشد.
undefined فواید هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان: یکی از مهم‌ترین مزایای هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان، شخصی‌سازی فرایند یادگیری است. هوش مصنوعی قادر است تا با تحلیل داده‌های دانش‌آموزان، نقاط ضعف و قوت هر دانش‌آموز را شناسایی کرده و بر اساس آن‌ها برنامه‌های آموزشی مخصوص به هر فرد ارائه دهد. این شخصی‌سازی می‌تواند منجر به افزایش انگیزه و مشارکت دانش‌آموزان در کلاس شود.علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا مهارت‌های خود را در زمینه‌های مختلف تقویت کنند. به عنوان مثال، نرم‌افزارهای هوش مصنوعی می‌توانند تمرینات اضافی و مطالب تکمیلی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند که این امر به بهبود عملکرد تحصیلی آنان کمک شایانی می‌کند.
undefined فواید هوش مصنوعی برای معلمان: استفاده از هوش مصنوعی تنها به نفع دانش‌آموزان نیست، بلکه معلمان نیز می‌توانند از این فناوری بهره‌مند شوند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای هوش مصنوعی برای معلمان، کاهش بار کاری آنان است. نرم‌افزارهای هوش مصنوعی می‌توانند کارهای روزمره و تکراری مانند تصحیح آزمون‌ها و ارزیابی‌ها را انجام دهند. این امر به معلمان اجازه می‌دهد تا وقت بیشتری را برای برنامه‌ریزی درسی و تعامل با دانش‌آموزان اختصاص دهند.همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند به معلمان کمک کند تا به داده‌های آموزشی و تحلیل‌های پیشرفته دسترسی داشته باشند. این داده‌ها می‌توانند به معلمان کمک کنند تا عملکرد دانش‌آموزان را به دقت بیشتری ارزیابی کنند و برنامه‌های آموزشی خود را بهبود بخشند.هوش مصنوعی این قابلیت را به معلمان می دهد که در کوتاه ترین زمان، بهترین و ناب ترین محتواهای آموزشی را تولید و کاملا منحصربفرد در فرایند آموزش به کار گیرند.
undefined فواید هوش مصنوعی برای مدیران مدارس : استفاده از هوش مصنوعی در مدارس تنها به نفع دانش‌آموزان و معلمان نیست، بلکه مدیران محترم مدارس نیز می‌توانند از این فناوری بهره‌مند شوند. هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران کمک کند تا فرآیندهای اداری و مدیریتی را بهبود بخشند. برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند در مدیریت منابع، برنامه‌ریزی زمان‌بندی کلاس‌ها و حتی در انتخاب معلمان مناسب برای هر کلاس کمک کند.علاوه بر این، استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران کمک کند تا تصمیمات بهتری در مورد برنامه‌های آموزشی و بودجه‌بندی بگیرند. تحلیل داده‌های تحصیلی می‌تواند نشان دهد که کدام برنامه‌ها و روش‌های آموزشی مؤثرتر هستند و کدام بخش‌ها نیاز به بهبود دارند. این اطلاعات می‌تواند به مدیران کمک کند تا منابع را به بهترین نحو ممکن تخصیص دهند و کیفیت آموزش را بهبود بخشند.
undefined پیامدهای عدم استفاده از هوش مصنوعی: با توجه به این مزایا، عدم استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری داشته باشد. مدارس که از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند، ممکن است نتوانند با سرعت پیشرفت فناوری همگام شوند و در نتیجه، کیفیت آموزش در این مدارس کاهش یابد. همچنین، دانش‌آموزان این مدارس ممکن است فرصت‌های یادگیری و رشد کمتری داشته باشند و نتوانند با دانش‌آموزان مدارس دیگر رقابت کنند.
undefined نتیجه‌گیری: در نتیجه، هوش مصنوعی می‌تواند تحولی بنیادین در نظام آموزشی ایجاد کند و باعث بهبود کیفیت آموزش و یادگیری شود. مدیران محترم مدارس باید با جدیت به یادگیری و استفاده از این فناوری بپردازند و آن را به خوبی در مدارس خود پیاده‌سازی کنند. عدم استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری داشته باشد و فرصت‌های زیادی را از دست بدهد.
undefined منابع: undefined هوش مصنوعی در آموزش: فرصت‌ها و چالش‌هاundefined نقش هوش مصنوعی در آینده آموزش و پرورشundefined کاربردهای هوش مصنوعی در مدارس



#محمد_جواد_علی_اکبریانچهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱۹:۵۱

۲۱ تیر


کسی که وجدانش را بفروشد،
احتمالاً می تواند خیلی چیز‌ها بخرد!
اما

قطعاً دیگر خودش مفت هم نمی ارزد!




#محمد_جواد_علی_اکبریانپنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱۷:۳۵


افراد معمولا می گویند:
اگر عقل امروزم را داشتم، خیلی از کارهای دیروزم را انجام نمی دادم!

در صورتی که حواسشان نیست که:
اگر خیلی از کارهای دیروزشان را انجام نمی دادند، عقل امروزشان را نداشتند!




#محمد_جواد_علی_اکبریانجمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۲۱:۵۱

۲۲ تیر

thumnail

قال علی علیه السلام:
غَيرُ مُدرِكِ الدَّرَجاتِ مَن أطاعَ العاداتِ .

میزان الحکمه ج ۸ ص۲۹۸

#محمد_جواد_علی_اکبریانشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۲۰:۲۱

۲۴ تیر


نایب الزیاره تان در حریم شریف رضوی علیه السلام

#محمد_جواد_علی_اکبریاندوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۲۱:۰۰

۲۵ تیر


#عاشورا، با همه ی قصه ی پر غصه اش، اما میدان آزمایشی بی بدیل و جلوه گاه بی نظیری از انتخاب هاست!

چه بسیار افرادی که عمری تهجد و تمنا را ، با یک انتخاب غلط یا دیرهنگام به باد دادند!
و درمقابل
چه اندک سعادتمندانی که با یک انتخاب درست و به موقع، ره صدساله را یک شبه رفتند !

تک تک شخصیت های ماجرای کربلا، در دو طرف میدان، از این منظر قابل بررسی هستند، اما انتخاب های حربن یزید ریاحی، جزو درس آموز ترین آن هاست!

حر در کربلا دو انتخاب داشت،

انتخاب اولش، که بستن راه بر حسین بن علی ع بود، علی الظاهر یکی از مهم ترین عوامل به شهادت رسیدن سیدالشهدا ع است.
اما
انتخاب دومش، که پناه آوردن به دامان امام زمانش بود، سبب عاقبت بخیری اش شد، سبب شد که توفیق یابد نامش را به عنوان اولین شهید عاشورا ثبت کند.

عزیزان!
اینک که عاشوراست،
چرا ما حر امام زمانمان نباشیم؟
چرا ما که هر یک می دانیم، چه کاره ایم و چه کرده ایم،
امشب به سان پسر ریاحی، با توجهی صادقانه و خالصانه به دامان امام زمانمان پناه نبریم؟

اوست که همواره با آغوشی باز چشم به راه ماست.


#محمد_جواد_علی_اکبریانسه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱۵:۵۹

۲۶ تیر


سختی کار، یا کار سخت عامل ایجاد استرس نیست!

بلکه

تحقیقات نشان داده آنچه سبب ایجاد استرس می شود :

عمل نکردن است!
عمل نکردن به وظیفه ای که داری، یا کار درستی که می توانی انجامش دهی، اما انجامش نمی دهی!

در حقیقت استرس از نادیده گرفتن می آید!
نادیده گرفتن مسائلی که نباید نادیده گرفته شوند.






#محمد_جواد_علی_اکبریانچهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱۹:۱۵

۲۹ تیر


آدم ممکنه بی اختیار دلش بلرزه!
اما امکان نداره بی اختیار ، پاش بلغزه!

#محمد_جواد_علی_اکبریانجمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱:۵۹


برای مدیران!
به روز نشدن فکر و مهارت های شما در مدیریت و اصرار ورزیدن تان به ادامه ی برخی رویه های سنتی حداقل دو نتیجه در نیروی انسانی زیرمجموعه تان دارد:

undefined بهترین نیروهایتان را از دست خواهید داد!

undefined مجبور می شوید به ضعیف ترین ها باج بدهید!

#محمد_جواد_علی_اکبریانشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱۶:۳۷

۳۰ تیر


تفاوت بین افراد محترم و اصیل با انسانهای دون مایه و بی اعتبار در چشم مردم، نوعا به خاطر رعایت برخی آداب اجتماعی ساده و روشن است که پیچیدگی خاصی ندارد.
مثلاً

undefined وقتی کسی مشغول صحبت است، صحبتش را قطع نمی کنند.

undefined زبان تشکر دارند و برای لطف دیگران نسبت به خودشان ، هر چند کوچک باشد واکنش مطلوب نشان می‌دهند.

undefined سعی می کنند پول قرض نگیرند، اما اگر مجبور شدند و قرض گرفتند قبل از اینکه طلبکارشان به آنها بگوید، پول را بر می گردانند.

undefined اگر رفتاری داشتند که طرف مقابلشان آن را نپسندید، دیگر آن رفتار را تکرار نمی کنند.

undefined به نظرات متفاوت از نظر خودشان احترام می گذارند.

undefined خوش قول هستند و هرگز زیر حرفشان نمی زنند. اگر از پس کاری بر نمی آیند قولی نمی دهند.

undefined راز نگهدار هستند.

undefined برای حریم خصوصی افراد احترام قائل هستند و به طرف مقابلشان می فهمانند بیشتر از مجوزی که او داده به حریم شخصی اش ورود نخواهند کرد. مثلاً وقتی دوستشان یک عکس از گالری موبایلش را به او نشان می‌دهد ، به هیچ وجه با عکس قبلی و بعدی کاری ندارند.

undefined ...

به همین راحتی...!



#محمد_جواد_علی_اکبریانیکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱۸:۰۸

۱ مرداد


پدر و مادر گرامی
بدانید هویت بخشی به فرزندتان نکته ی مهمی است که نباید از آن غفلت کنید!

انسان بی هویت، قطعا بی مسولیت و هورهوری مسلک خواهد بود و تبدیل به عنصر نامطلوب اجتماعی خواهد شد.

جالب است بدانید، آنچه متعلق به یک فرد است به نوعی بخشی از هویت اوست.

لباس، لوازم شخصی ، اسباب بازی، خانواده ،دوستان و ... هر یک لایه ای از هویت فرزندتان را تشکیل می دهند.

متأسفانه در این روزگار شاهدیم پدران و مادران به تصور ایجاد آرامش و رفاه برای فرزندشان، ناخواسته ویروسی کشنده را به کالبد هویت او تزریق می کنند که سالیان بعد اثرات مهلک آن نمایان می‌شود، دقیقاً بر خلاف روش هویت سازی که پدران و مادران نسل قبل داشتند!

می پرسید چگونه ؟
عرض می کنم خدمتتان!

جایگزینی فرهنگ #تعویض به جای فرهنگ #تعمیر و نگهداری! همان ویروس مهلک هویت فرزند شماست.

وقتی تا کفش او پاره شد تعویضش می کنید!

وقتی مدادش را که گم کرد به جای مواخده او برایش یکی بهترش را می خرید!

وقتی زانوی شلوارش که پاره شد، به تصور عوض شدن فرهنگ، آن را برایش نمی دوزید و دورش می اندازید!

وقتی از دعوایی که با دوستش در مدرسه داشته برایتان می گوید، به او پیشنهاد می دهید که او را ول کند و با کس دیگری دوست شود.

و....

عملاً به او می آموزید که هویت تو اصالت ندارد و تلاش برای حفظ و ارتقای آن بی معناست.

آری شما هستید که ناخواسته به او می آموزید حتی هویت و ارزش هایش را هم می تواند به راحتی عوض کند.

تعجب نکنیم اگر فرزندانمان در سالهای بعد، عرضه حفظ زندگی مشترک‌شان را نداشتند و تا تقی به توقی خورد عطای آنرابه لقایش بخشیدند!

اگر دیدیم فرزندانمان در عنفوان جوانی, غیرت و تعصبی نسبت به میهن خویش نداشتند و هیچ مسولیتی نسبت به آن احساس نمی کردند به مسیری که برای تربیت او ترسیم کرده بودیم بنگریم.

الآن که فرصت داریم باید به فکر باشیم.

یاعلی


#محمد_جواد_علی_اکبریاندوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱:۴۳

۲ مرداد


دردها
وقتی که درسشان را به ما بدهند
خودشان از بین می روند !


#محمد_جواد_علی_اکبریانسه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۳:۵۵

thumnail

به یاد کبوتران عاشق و آشیانه‌ی شان
به گوشه گوشه ی عالم رویم، یاد توییم

مهمان زیبای خانه ی ما undefined

#محمد_جواد_علی_اکبریانچهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱۸:۱۴

۵ مرداد


آقا یا خانم معلم!
اگر روزی دیدی که دانش آموزان از تعطیلی کلاست خوشحال می شوند، بدان که یک جای کارت لنگ می زند!

قالب های ذهنی ات را جسورانه به چالش بکش و روش کلاسداری ات را عوض کن.


#محمد_جواد_علی_اکبریانجمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ارتباط با من @Mjavad_Aliakbarianنشانی کانال من : https://ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱:۳۸

undefined اهمیت دوره پیش‌دبستانی و ملاحظات ویژه برای مربیان و برنامه‌ریزان undefined به قلم محمدجواد علی اکبریان
دوره پیش‌دبستانی یکی از مهم‌ترین مراحل آموزشی در زندگی کودکان است. این دوره به عنوان پایه‌ای اساسی برای آموزش‌های بعدی و شکل‌گیری شخصیت کودک نقش بی‌بدیلی دارد. اهمیت این دوره به‌گونه‌ای است که سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق برای آن می‌تواند تأثیرات مثبت و ماندگاری بر رشد و توسعه کودک بگذارد.
🟢 اهمیت دوره پیش‌دبستانی
۱. شکل‌گیری مهارت‌های اجتماعی و عاطفی: دوره پیش‌دبستانی فرصتی است تا کودکان مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کنند. در این دوره، کودکان با همسالان خود تعامل می‌کنند و می‌آموزند چگونه در گروه‌ها بازی کنند، نظرات خود را بیان کنند و به احساسات دیگران توجه کنند. این مهارت‌ها نه تنها برای دوران کودکی بلکه برای تمام عمر آنان مفید خواهند بود.
۲. تقویت مهارت‌های زبانی و شناختی: کودکان در این دوره با دنیای جدیدی از کلمات و مفاهیم آشنا می‌شوند. فعالیت‌های مختلف آموزشی، بازی‌ها و داستان‌خوانی‌ها کمک می‌کنند تا کودکان دایره لغات خود را گسترش دهند و توانایی‌های شناختی خود را تقویت کنند. این مهارت‌ها پایه‌ای برای موفقیت در مراحل بعدی تحصیلی خواهند بود.
۳. آماده‌سازی برای مدرسه: یکی از اهداف مهم دوره پیش‌دبستانی، آماده‌سازی کودکان برای ورود به مدرسه است. در این دوره، کودکان با محیط مدرسه آشنا می‌شوند و مهارت‌های ابتدایی مانند شناخت حروف و اعداد، انجام فعالیت‌های گروهی و پیروی از قوانین کلاس را می‌آموزند.
🟢 ملاحظات ویژه برای مربیان و برنامه‌ریزان ۱. انتخاب معلمان با تجربه و متخصص: مربیان دوره پیش‌دبستانی باید دارای تخصص و تجربه کافی در زمینه آموزش کودکان باشند. این معلمان باید توانایی برقراری ارتباط موثر با کودکان و درک نیازهای آنان را داشته باشند. آموزش‌های مداوم و به‌روز رسانی دانش و مهارت‌های معلمان نیز ضروری است.
2. محیط آموزشی مناسب و امن: فضای آموزشی پیش‌دبستانی باید محیطی امن، شاد و جذاب برای کودکان باشد. استفاده از رنگ‌های شاد، وسایل بازی متنوع و تجهیزات ایمن می‌تواند به جذب و جلب توجه کودکان کمک کند. همچنین، توجه به نیازهای فیزیکی و روانی کودکان در طراحی محیط بسیار اهمیت دارد.
۳. برنامه‌ریزی آموزشی متنوع و منعطف: برنامه‌های آموزشی دوره پیش‌دبستانی باید تنوع و انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشند تا بتوانند به نیازها و علاقه‌های مختلف کودکان پاسخ دهند. استفاده از روش‌های مختلف آموزشی مانند بازی، هنر، موسیقی و داستان‌خوانی می‌تواند به یادگیری کودکان کمک کند و آن‌ها را به فعالیت‌های آموزشی علاقه‌مند کند.
۴. همکاری با والدین: والدین نقش بسیار مهمی در موفقیت دوره پیش‌دبستانی دارند. همکاری نزدیک میان مربیان و والدین می‌تواند به شناخت بهتر نیازهای کودکان و برنامه‌ریزی مناسب‌تر کمک کند. اطلاع‌رسانی به والدین درباره فعالیت‌های آموزشی و پیشرفت کودکان و فراهم کردن فرصت‌هایی برای مشارکت والدین در برنامه‌های مدرسه از جمله اقدامات مؤثر در این زمینه است.
undefined نتیجه‌گیری دوره پیش‌دبستانی به‌عنوان یکی از مراحل مهم و اساسی در زندگی کودکان نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه آن‌ها دارد. سرمایه‌گذاری در این دوره و توجه به ملاحظات ویژه آموزشی می‌تواند تأثیرات مثبت و ماندگاری بر آینده کودکان داشته باشد. مربیان و برنامه‌ریزان با توجه به نکات مذکور می‌توانند زمینه‌ساز موفقیت و پیشرفت کودکان در مراحل بعدی تحصیلی و زندگی شوند.
منابع: ۱. مرادی، حسین. (۱۳۹۸). اهمیت دوره پیش‌دبستانی. مجله آموزش و پرورش، ۲۳(۴)، ۱۲-۱۸.۲. حسینی، فاطمه. (۱۳۹۷). نقش والدین در آموزش پیش‌دبستانی. پژوهش‌های تربیتی، ۱۵(۲)، ۴۵-۵۳.۳. عباسی، نرگس. (۱۳۹۹). محیط‌های آموزشی پیش‌دبستانی و تأثیر آن بر رشد کودکان. نشریه کودک و نوجوان، ۲۵(۳)، ۲۵-۳۱.

#محمد_جواد_علی_اکبریانشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ارتباط با من @Mjavad_Aliakbarianنشانی کانال من : https://ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۱۹:۲۹