رشته انسانی
۱۵:۱۶
رشته جامعه شناسی و علوم سیاسی
۱۵:۱۶
مهندسی عمران
۱۰:۱۹
شیوه محاسبه نمره سالانهو شرایط قبولی در پایه دوازدهم:
نمره مستمر نوبت اول × ۱نمره پایانی نوبت اول × ۲نمره مستمر نوبت دوم × ۱ نمره پایانی نوبت دوم × ۴ سپس نمره کل تقسیم بر ۸ می شوداگر میانگین بهدست آمده ۱۰ شود دانش آموز شرایط قبولی را خواهد داشت.
به عنوان مثال ؛ دانشآموزی نمرات درس ریاضی اش به این ترتیب است:- نمره مستمر نوبت اول: ۱۸- نمره پایانی نوبت اول: ۱۶ - نمره مستمر نوبت دوم: ۱۵ - نمره پایانی نوبت دوم: ۱۴
با ضرایبی که مطرح شد مجموع نمرات این دانش آموز می شود ۱۲۱ و سپس با تقسیم بر ۸ نمره سالانه ۱۵ را در مقطع دیپلم و دوازدهم کسب میکند.
این امکان نیز وجود دارد دانش آموزی نمره کسب شده در برگه امتحان نهاییاش زیر ۱۰ باشد اما در نمره سالانه و مدرک پایه دوازدهم قبول شود.
به عنوان مثال ؛ دانشآموزی نمرات درس فیزیک اش به این ترتیب است:- نمره مستمر نوبت اول: ۱۸ - نمره پایانی نوبت اول: ۱۶ - نمره مستمر نوبت دوم: ۱۵ - نمره پایانی نوبت دوم: ۷
با ضرایبی که مطرح شد مجموع نمرات این دانش آموز می شود ۹۳ و سپس با تقسیم بر ۸ نمره سالانه ۱۱ را در مقطع دیپلم و دوازدهم کسب میکند.
شرایط قبولی پایه دوازدهم:۱- نمره سالانه ۱۰ به بالا ۲- نمره نهایی ۷ به بالا
دانش آموز برای ۲ درس نهایی و ۲ درس غیر نهایی مجاز به استفاده از " تک ماده " برای قبولی می باشد ؛ درصورت اینکه نمره سالانه بین ۷ تا ۱۰ باشد.
نمره مستمر نوبت اول × ۱نمره پایانی نوبت اول × ۲نمره مستمر نوبت دوم × ۱ نمره پایانی نوبت دوم × ۴ سپس نمره کل تقسیم بر ۸ می شوداگر میانگین بهدست آمده ۱۰ شود دانش آموز شرایط قبولی را خواهد داشت.
به عنوان مثال ؛ دانشآموزی نمرات درس ریاضی اش به این ترتیب است:- نمره مستمر نوبت اول: ۱۸- نمره پایانی نوبت اول: ۱۶ - نمره مستمر نوبت دوم: ۱۵ - نمره پایانی نوبت دوم: ۱۴
با ضرایبی که مطرح شد مجموع نمرات این دانش آموز می شود ۱۲۱ و سپس با تقسیم بر ۸ نمره سالانه ۱۵ را در مقطع دیپلم و دوازدهم کسب میکند.
این امکان نیز وجود دارد دانش آموزی نمره کسب شده در برگه امتحان نهاییاش زیر ۱۰ باشد اما در نمره سالانه و مدرک پایه دوازدهم قبول شود.
به عنوان مثال ؛ دانشآموزی نمرات درس فیزیک اش به این ترتیب است:- نمره مستمر نوبت اول: ۱۸ - نمره پایانی نوبت اول: ۱۶ - نمره مستمر نوبت دوم: ۱۵ - نمره پایانی نوبت دوم: ۷
با ضرایبی که مطرح شد مجموع نمرات این دانش آموز می شود ۹۳ و سپس با تقسیم بر ۸ نمره سالانه ۱۱ را در مقطع دیپلم و دوازدهم کسب میکند.
شرایط قبولی پایه دوازدهم:۱- نمره سالانه ۱۰ به بالا ۲- نمره نهایی ۷ به بالا
دانش آموز برای ۲ درس نهایی و ۲ درس غیر نهایی مجاز به استفاده از " تک ماده " برای قبولی می باشد ؛ درصورت اینکه نمره سالانه بین ۷ تا ۱۰ باشد.
۱۹:۵۲
رشته ریاضی
۱۵:۴۹
مهندسی شهرسازی
۱۵:۵۰
مهندسی برق
۱۵:۵۱
۱۸:۳۷
🟢 بارها و بارها در زندگی شکست خوردم و این دلیل موفقیت من است
این جمله ی مایکل جردن یکی از بزرگترین و بهترین بسکتبالیست های تاریخه
وقتی مایکل جردن که یکی از بهترین و حرفه ای ترین های تاریخه با بارها شکست به موفقیت رسیده، چطور توقع داری که به راحت ترین شکل ممکن به موفقیت برسی؟
یه روزی پاداش تلاش هات رو میگیری و اینو بدون هرچقدر سخت تر تلاش کنی در آینده پاداش بهتری دریافت میکنی
این جمله ی مایکل جردن یکی از بزرگترین و بهترین بسکتبالیست های تاریخه
وقتی مایکل جردن که یکی از بهترین و حرفه ای ترین های تاریخه با بارها شکست به موفقیت رسیده، چطور توقع داری که به راحت ترین شکل ممکن به موفقیت برسی؟
یه روزی پاداش تلاش هات رو میگیری و اینو بدون هرچقدر سخت تر تلاش کنی در آینده پاداش بهتری دریافت میکنی
۱۸:۳۸
۱۸:۳۹
آیا تعداد دانشگاههای ایران با کیفیت آموزش متناسب است؟
بر اساس آمارهای به دست آمده کشور هندوستان با تعداد ۵,۳۴۹ دانشگاه بیشترین تعداد دانشگاه در جهان را دارد و کشورهای اندونزی و آمریکا در رتبههای بعدی قرار دارند.آمارها حاکی از آن است که ایران با تعداد ۴۴۰ دانشگاه رتبه ۱۱ را در بین کشورهای جهان از نظر تعداد دانشگاه دارد.کشورهایی با جمعیت زیاد، به طور طبیعی به دانشگاههای بیشتری نیاز دارند تا بتوانند به نیازهای آموزشی جمعیت خود پاسخ دهند. ایران از لحاظ جمعیت در رتبه ۱۷ جهان قرار دارد.داشتن تعداد زیاد دانشگاه، یک نشانگر مهم از توسعه آموزش عالی در یک کشور است. اما برای ارزیابی دقیق وضعیت آموزش عالی، باید به عوامل دیگری مانند کیفیت آموزش، ارتباط دانشگاهها با صنعت و بینالمللیسازی نیز توجه کرد.همچنین، دولتها باید با برنامهریزی دقیق و سرمایهگذاری مناسب، تلاش کنند تا از افزایش بیرویه تعداد دانشگاهها جلوگیری کرده و کیفیت آموزش را در همه دانشگاهها بهبود بخشند.
بر اساس آمارهای به دست آمده کشور هندوستان با تعداد ۵,۳۴۹ دانشگاه بیشترین تعداد دانشگاه در جهان را دارد و کشورهای اندونزی و آمریکا در رتبههای بعدی قرار دارند.آمارها حاکی از آن است که ایران با تعداد ۴۴۰ دانشگاه رتبه ۱۱ را در بین کشورهای جهان از نظر تعداد دانشگاه دارد.کشورهایی با جمعیت زیاد، به طور طبیعی به دانشگاههای بیشتری نیاز دارند تا بتوانند به نیازهای آموزشی جمعیت خود پاسخ دهند. ایران از لحاظ جمعیت در رتبه ۱۷ جهان قرار دارد.داشتن تعداد زیاد دانشگاه، یک نشانگر مهم از توسعه آموزش عالی در یک کشور است. اما برای ارزیابی دقیق وضعیت آموزش عالی، باید به عوامل دیگری مانند کیفیت آموزش، ارتباط دانشگاهها با صنعت و بینالمللیسازی نیز توجه کرد.همچنین، دولتها باید با برنامهریزی دقیق و سرمایهگذاری مناسب، تلاش کنند تا از افزایش بیرویه تعداد دانشگاهها جلوگیری کرده و کیفیت آموزش را در همه دانشگاهها بهبود بخشند.
۱۸:۳۹
هیچکـس در هیـچ جـای زمیـن بقچـه ای همراهـش نیست کهبرایمـان حـالِ خـوب بیـاورد...
هـنر این است بلـد باشیـم شـاد باشیـم و شـادی بیافرینیـم.
هـنر این است بلـد باشیـم شـاد باشیـم و شـادی بیافرینیـم.
۱۵:۲۵
♧ ﺗﺎب ﺁﻭﺭﻱ ﭼﻴﺴﺖ؟♧
ﺗﺎﺏآوری ظرفیت گذشتن از دشواری پایدار و ترمیم خویشتن است. این ظرفیت می تواند به فرد کمک کند پیروزمندانه از رویدادهای ناگوار زندگی بگذرد و با وجود قرار گرفتن در معرض تنش های شدید، شایستگی های اجتماعی، تحصیلی و شغلی خود را ارتقا ببخشد. حال ببینیم افراد تاب آور چه ویژگی هایی دارند که آن ها را از دیگران متمایز می کند؟
ویژگی های افراد تاب آور
پژوهش های متعدد شماری از ویژگی های مربوط به تاب آوری را گزارش کرده اند. مهم ترین این ویژگی ها عبارت است از: احساس ارزشمندی:
پذیرفتن خود به عنوان فردی ارزشمند، احترام قائل شدن برای خود و توانایی ها، سعی در شناخت نقاط مثبت خود و پرورش دادن آن ها و از طرف دیگر شناخت نقاط ضعف و کتمان نکردن آن ها از ویژگی های افراد تاب آور است.
مهارت در حل مسئله:
افراد تاب آور ذهنیتی تحلیلی – انتقادی نسبت به توانایی های خود و شرایط موجود دارند، در مقابل شرایط مختلف انعطاف پذیرند و توانایی شگفت انگیزی در پیدا کردن راه حل های مختلف درباره یک موقعیت یا مسئله خاص دارند.
مهارت های اجتماعی:
افراد تاب آور مهارت های ارتباط با دیگران را خیلی خوب آموخته اند. آن ها می توانند در شرایط سخت هم شوخ طبعی خودشان را حفظ کنند، با دیگران صمیمی شوند و در مواقع بحرانی از حمایت اجتماعی دیگران بهره ببرند، ضمن این که می توانند سنگ صبور خوبی باشند.
خوش بینی:
اعتقاد راسخ به این که آینده می تواند بهتر باشد و احساس امید و هدفمندی، از ویژگی های دیگر افراد تاب آور است. این افراد باور دارند که می توانند زندگی و آینده خود را کنترل کنند.
همدلی:
افراد تاب آور توانایی برقراری رابطه توأم با احترام متقابل با دیگران را نیز دارند..
کانال مشاوره خانه و مدرسهکانال ۱_ انتخاب رشته تحصیلی https://ble.ir/moshavere_khane_madrese
کانال۲_ آموزشی و رفتاریhttps://ble.ir/moshavere_khane_madrese_2
┏━━━━━━━━━┓ (( مرتضی زند )) روانشناس و مشاور خانواده ، نوجوان ، تحصیلی┗━━━━━━━━━┛
ﺗﺎﺏآوری ظرفیت گذشتن از دشواری پایدار و ترمیم خویشتن است. این ظرفیت می تواند به فرد کمک کند پیروزمندانه از رویدادهای ناگوار زندگی بگذرد و با وجود قرار گرفتن در معرض تنش های شدید، شایستگی های اجتماعی، تحصیلی و شغلی خود را ارتقا ببخشد. حال ببینیم افراد تاب آور چه ویژگی هایی دارند که آن ها را از دیگران متمایز می کند؟
ویژگی های افراد تاب آور
پژوهش های متعدد شماری از ویژگی های مربوط به تاب آوری را گزارش کرده اند. مهم ترین این ویژگی ها عبارت است از: احساس ارزشمندی:
پذیرفتن خود به عنوان فردی ارزشمند، احترام قائل شدن برای خود و توانایی ها، سعی در شناخت نقاط مثبت خود و پرورش دادن آن ها و از طرف دیگر شناخت نقاط ضعف و کتمان نکردن آن ها از ویژگی های افراد تاب آور است.
مهارت در حل مسئله:
افراد تاب آور ذهنیتی تحلیلی – انتقادی نسبت به توانایی های خود و شرایط موجود دارند، در مقابل شرایط مختلف انعطاف پذیرند و توانایی شگفت انگیزی در پیدا کردن راه حل های مختلف درباره یک موقعیت یا مسئله خاص دارند.
مهارت های اجتماعی:
افراد تاب آور مهارت های ارتباط با دیگران را خیلی خوب آموخته اند. آن ها می توانند در شرایط سخت هم شوخ طبعی خودشان را حفظ کنند، با دیگران صمیمی شوند و در مواقع بحرانی از حمایت اجتماعی دیگران بهره ببرند، ضمن این که می توانند سنگ صبور خوبی باشند.
خوش بینی:
اعتقاد راسخ به این که آینده می تواند بهتر باشد و احساس امید و هدفمندی، از ویژگی های دیگر افراد تاب آور است. این افراد باور دارند که می توانند زندگی و آینده خود را کنترل کنند.
همدلی:
افراد تاب آور توانایی برقراری رابطه توأم با احترام متقابل با دیگران را نیز دارند..
کانال مشاوره خانه و مدرسهکانال ۱_ انتخاب رشته تحصیلی https://ble.ir/moshavere_khane_madrese
کانال۲_ آموزشی و رفتاریhttps://ble.ir/moshavere_khane_madrese_2
┏━━━━━━━━━┓ (( مرتضی زند )) روانشناس و مشاور خانواده ، نوجوان ، تحصیلی┗━━━━━━━━━┛
۱۵:۵۸
🟥پوسیدگی مغز
واژه سال ۲۰۲۴ آکسفورد در مورد توصیف استفاده بیرویه از محتوای کمارزش و بیاهمیت در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی است.
آکسفورد واژه سال ۲۰۲۴ خود را پوسیدگی مغز (brain rot) انتخاب کرده که یک اصطلاح برای نشان دادن پرسه بیرویه و بیهدف در فضای مجازی و دیدن محتواهای بیاهمیت و فاقد ارزش است.
پیمایش بیپایان رسانههای اجتماعی و محتوای خستهکننده آنها اصلیترین دغدغه برای انتخاب این واژه است.
انتشارات دانشگاه آکسفورد بهعنوان ناشر فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد از بیش از ۳۷ هزار نفر برای انتخاب واژه سال کمک گرفته است. این جایزه سالانه با هدف منعکس کردن حالات و روندهای سال است.
پوسیدگی مغز به عنوان وخیم شدن فرضی وضعیت ذهنی یا فکری یک فرد، بهویژه در نتیجه مصرف بیش از حد مطالب (بهویژه محتوای آنلاین) تعریف میشود که نوعی جستجوی بیحاصل و بدون چالش مغزی در نظر گرفته میشود.
پوسیدگی مغز برای اولین بار توسط آکسفورد معرفی نشده و سابقه قبلی دارد. اولین استفاده از آن در کتاب والدن اثر هنری دیوید ثورو در سال ۱۸۵۴ بوده است.
کاسپر گراتول، رئیس دپارتمان زبان آکسفورد در این باره گفت: پوسیدگی مغز یکی از خطرات زندگی مجازی و نحوه استفاده ما از اوقات فراغت را نشان میدهد. این واژه توسط نسل زد پذیرفته شده چرا که این نسل عمدتا مسئول استفاده و ایجاد محتوای دیجیتالی است که این اصطلاح به آن اشاره دارد.
|منبع؛ نوروسافاری، مجله مغز و شناخت|
واژه سال ۲۰۲۴ آکسفورد در مورد توصیف استفاده بیرویه از محتوای کمارزش و بیاهمیت در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی است.
آکسفورد واژه سال ۲۰۲۴ خود را پوسیدگی مغز (brain rot) انتخاب کرده که یک اصطلاح برای نشان دادن پرسه بیرویه و بیهدف در فضای مجازی و دیدن محتواهای بیاهمیت و فاقد ارزش است.
پیمایش بیپایان رسانههای اجتماعی و محتوای خستهکننده آنها اصلیترین دغدغه برای انتخاب این واژه است.
انتشارات دانشگاه آکسفورد بهعنوان ناشر فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد از بیش از ۳۷ هزار نفر برای انتخاب واژه سال کمک گرفته است. این جایزه سالانه با هدف منعکس کردن حالات و روندهای سال است.
پوسیدگی مغز به عنوان وخیم شدن فرضی وضعیت ذهنی یا فکری یک فرد، بهویژه در نتیجه مصرف بیش از حد مطالب (بهویژه محتوای آنلاین) تعریف میشود که نوعی جستجوی بیحاصل و بدون چالش مغزی در نظر گرفته میشود.
پوسیدگی مغز برای اولین بار توسط آکسفورد معرفی نشده و سابقه قبلی دارد. اولین استفاده از آن در کتاب والدن اثر هنری دیوید ثورو در سال ۱۸۵۴ بوده است.
کاسپر گراتول، رئیس دپارتمان زبان آکسفورد در این باره گفت: پوسیدگی مغز یکی از خطرات زندگی مجازی و نحوه استفاده ما از اوقات فراغت را نشان میدهد. این واژه توسط نسل زد پذیرفته شده چرا که این نسل عمدتا مسئول استفاده و ایجاد محتوای دیجیتالی است که این اصطلاح به آن اشاره دارد.
|منبع؛ نوروسافاری، مجله مغز و شناخت|
۴:۴۴