نقش والدين در فصل امتحانات دانش آموزانبه يقين در هر سال تحصيلي ، زمان برگزاري امتحانات ، پرفرازو نشيب ترين ايام براي دانش آموزان ونيز والدين آنان به شمار مي رود و به همين دليل ، اين زمان از حساسيت ويژه اي برخوردار است .فصل امتحان به مثابه فصل برداشت محصول تلاش و فعاليت دانش آموز است اين دوره همواره براي اكثر آنان با بيم و اضطراب فزاینده اي توأم مي گردد .بنابراين شيوه هايي كه اوليا جهت كسب موفقيت فرزندان خود به كارمي برند بسيار مهم است .
وظائف والدين هنگام برگزاري امتحانات :
اوليا درايام برگزاري آزمون ها ، نقش و وظائف ويژه اي به عهده دارند و چنانچه بتوانند وظيفه ي خود را به نحو شايسته و مؤثري به انجام برسانند ، به يقين شاهد موفقيت ، پويايي و رشد بيشتري در پيشرفت تحصيلي فرزندان خويش خواهند بود . در اينجا به چند مورد از آنها اشاره مي كنيم .
1-ايجاد جوي آرام در خانواده :
ضروري است اعضاي خانواده به ويژه پدر و مادر ، ملايمت ، شكيبايي و اصل احترام متقابل را در ارتباط با يكديگر و فرزندانشان رعايت نمايند .
*والدين خصوصاً در زمان امتحانات محبت نسبت به يكديگر را در مقابل فرزندان خود افزايش دهند .
از طرح مسائل و مشكلات اقتصادي و غيره كه موجب هرگونه فشار روحي بر دانش آموزان مي گردد خودداري شود .
* حفظ خونسردي و تلاش در كاهش دادن نگراني هاي مربوط به اين دوره از اهم وظائف اوليا به شمار مي رود .
2- فراهم كردن وسايل و ديگر امكانات آموزشي و كمك آموزشي
منظم نمودن كتب درسي و دفاتر و جزوات آموزشي بر اساس برنامه امتحانات، نظم و آرامش بيشتري به دانش آموزان خواهد داد . بسيار اتفاق افتاده دانش آموز در فرصت پاياني از گم شدن دفاتر و كتب درسي خود شكايت داشته است . بهتراست از قبل از شروع فصل امتحان اين نظم دهي انجام شود . چنانچه امكانات آموزشي و كمك آموزشي مورد نياز دانش آموز است براي آنان فراهم كنيم .
3- تغذيه مناسب :
سفارش متخصصان تغذيه بر آن است كه در اين زمان از تهيه غذاهاي صرفاً پر حجم كه تنها معده را پر مي كند پرهيز شود . و خصوصاً در فصل برگزاري آزمون ها ي مختلف غذاهاي مغذي و مقوي تهيه كنيد .
4- محدوديت در برگزاري ميهماني ها :
مكرر مشاهده شده كه افت تحصيلي و كسب نتايج نامطلوب امتحاني ، ماحصل ديدو بازديدهاي بسيار خانوادگي و عدم استقرار در مكاني واحد است بنابراين برپايي مجالس و محافل خانوادگي در ايام امتحانات يك نوع فرصت سوزي است.
5- فضا سازي :
پدر و مادر و اعضاي خانواده در طول مدت امتحانات بايستي فضا و محيطي شبيه كتابخانه را براي فرزندان خود فراهم نمايند يعني همان گونه كه افراد بسياري در يك كتابخانه در يك زمان مشخص ، بدون هر گونه سرو صدايي مشغول مطالعه هستند ، دانش آموز نيز در فضاي خانه با همان شرايط مطلوب به درس خواندن بپردازد . استفاده بي رويه از تلويزيون و ديگر ابزارهاي ارتباطي فضاي مطالعه را مخدوش مي نمايد . هماهنگي و رعايت حال فرزندان توصيه مي گردد.
6- اعتماد بخشي:
يكي از مطلوبترين روش هاي برخورد فرزندان در ايام امتحانات بالا بردن حس اعتماد به نفس در آنهاست . والدين بايستي با برخوردهاي منطقي و آرامش بخش و ذكر توانمنديهاي فرزند اعتماد را در وي افزايش دهند . زماني كه دانش آموز خود را باور كند به راحتي مي تواند از عهده سخت ترين امتحان با موفقيت برآيد.
7- ايجاد فرصت و تخصيص آن به استراحت :
يكي ديگر از روش هاي مفيد آن است كه دانش آموز در فاصله ي امتحان ها با يكديگر ، حتماً استراحت نمايد ، حتي اگر اين فرصت زماني بسيار كم باشد . خصوصاً در شب امتحان ايجاد فرصت و فراغت براي استراحت دانش آموز باعث مي شود ، مطالبي را كه مطالعه كرده است درست طبقه بندي نمايد و آن ها را از حافظه كوتاه مدت خود به حافظه بلند مدت منتقل نمايد .
8- نظارت بر برنامه ريزي دانش آموز :
وظائف اوليا نظارت بر برنامه ريزي دانش آموز مي باشد .
برنامه اي كه قبلاً با كمك و مشاوره با وي براي طول مدت امتحانات تدوين شده را بايد براي انجامش نظارت كرد .
9- بزرگ نمايي نكردن در مورد امتحانات :
والديني كه عادي ( نه بي تفاوت ) با دانش آموز خود برخورد مي كنند و ضمن گفتگو با وي به او اميد مي بخشند و امتحان را در نظر او عادي جلوه مي دهند ، از حساسيت امتحان مي كاهند و از كاربرد اين روش مطلوب بهره مي گيرند .
به كار بردن هشدارهاي مكرر با سخن خشن مانند مگر نمي داني كه امتحان داري ؟ و ... حساسيت امتحان براي دانش آموز از سوي اوليا بيشتر جلوه مي نمايد و اضطراب.
وظائف والدين هنگام برگزاري امتحانات :
اوليا درايام برگزاري آزمون ها ، نقش و وظائف ويژه اي به عهده دارند و چنانچه بتوانند وظيفه ي خود را به نحو شايسته و مؤثري به انجام برسانند ، به يقين شاهد موفقيت ، پويايي و رشد بيشتري در پيشرفت تحصيلي فرزندان خويش خواهند بود . در اينجا به چند مورد از آنها اشاره مي كنيم .
1-ايجاد جوي آرام در خانواده :
ضروري است اعضاي خانواده به ويژه پدر و مادر ، ملايمت ، شكيبايي و اصل احترام متقابل را در ارتباط با يكديگر و فرزندانشان رعايت نمايند .
*والدين خصوصاً در زمان امتحانات محبت نسبت به يكديگر را در مقابل فرزندان خود افزايش دهند .
از طرح مسائل و مشكلات اقتصادي و غيره كه موجب هرگونه فشار روحي بر دانش آموزان مي گردد خودداري شود .
* حفظ خونسردي و تلاش در كاهش دادن نگراني هاي مربوط به اين دوره از اهم وظائف اوليا به شمار مي رود .
2- فراهم كردن وسايل و ديگر امكانات آموزشي و كمك آموزشي
منظم نمودن كتب درسي و دفاتر و جزوات آموزشي بر اساس برنامه امتحانات، نظم و آرامش بيشتري به دانش آموزان خواهد داد . بسيار اتفاق افتاده دانش آموز در فرصت پاياني از گم شدن دفاتر و كتب درسي خود شكايت داشته است . بهتراست از قبل از شروع فصل امتحان اين نظم دهي انجام شود . چنانچه امكانات آموزشي و كمك آموزشي مورد نياز دانش آموز است براي آنان فراهم كنيم .
3- تغذيه مناسب :
سفارش متخصصان تغذيه بر آن است كه در اين زمان از تهيه غذاهاي صرفاً پر حجم كه تنها معده را پر مي كند پرهيز شود . و خصوصاً در فصل برگزاري آزمون ها ي مختلف غذاهاي مغذي و مقوي تهيه كنيد .
4- محدوديت در برگزاري ميهماني ها :
مكرر مشاهده شده كه افت تحصيلي و كسب نتايج نامطلوب امتحاني ، ماحصل ديدو بازديدهاي بسيار خانوادگي و عدم استقرار در مكاني واحد است بنابراين برپايي مجالس و محافل خانوادگي در ايام امتحانات يك نوع فرصت سوزي است.
5- فضا سازي :
پدر و مادر و اعضاي خانواده در طول مدت امتحانات بايستي فضا و محيطي شبيه كتابخانه را براي فرزندان خود فراهم نمايند يعني همان گونه كه افراد بسياري در يك كتابخانه در يك زمان مشخص ، بدون هر گونه سرو صدايي مشغول مطالعه هستند ، دانش آموز نيز در فضاي خانه با همان شرايط مطلوب به درس خواندن بپردازد . استفاده بي رويه از تلويزيون و ديگر ابزارهاي ارتباطي فضاي مطالعه را مخدوش مي نمايد . هماهنگي و رعايت حال فرزندان توصيه مي گردد.
6- اعتماد بخشي:
يكي از مطلوبترين روش هاي برخورد فرزندان در ايام امتحانات بالا بردن حس اعتماد به نفس در آنهاست . والدين بايستي با برخوردهاي منطقي و آرامش بخش و ذكر توانمنديهاي فرزند اعتماد را در وي افزايش دهند . زماني كه دانش آموز خود را باور كند به راحتي مي تواند از عهده سخت ترين امتحان با موفقيت برآيد.
7- ايجاد فرصت و تخصيص آن به استراحت :
يكي ديگر از روش هاي مفيد آن است كه دانش آموز در فاصله ي امتحان ها با يكديگر ، حتماً استراحت نمايد ، حتي اگر اين فرصت زماني بسيار كم باشد . خصوصاً در شب امتحان ايجاد فرصت و فراغت براي استراحت دانش آموز باعث مي شود ، مطالبي را كه مطالعه كرده است درست طبقه بندي نمايد و آن ها را از حافظه كوتاه مدت خود به حافظه بلند مدت منتقل نمايد .
8- نظارت بر برنامه ريزي دانش آموز :
وظائف اوليا نظارت بر برنامه ريزي دانش آموز مي باشد .
برنامه اي كه قبلاً با كمك و مشاوره با وي براي طول مدت امتحانات تدوين شده را بايد براي انجامش نظارت كرد .
9- بزرگ نمايي نكردن در مورد امتحانات :
والديني كه عادي ( نه بي تفاوت ) با دانش آموز خود برخورد مي كنند و ضمن گفتگو با وي به او اميد مي بخشند و امتحان را در نظر او عادي جلوه مي دهند ، از حساسيت امتحان مي كاهند و از كاربرد اين روش مطلوب بهره مي گيرند .
به كار بردن هشدارهاي مكرر با سخن خشن مانند مگر نمي داني كه امتحان داري ؟ و ... حساسيت امتحان براي دانش آموز از سوي اوليا بيشتر جلوه مي نمايد و اضطراب.
۲۰:۱۸
با توجه به اینکه امروز به تمامی دانش آموزان پایه هفتم که در آزمون غربالگری تا به حال شرکت نکرده بودند ( رمز عبور ) داده شد و فرصت داده شد که بتوانند آزمون غربالگری را ثبت کنند ، در صورتی که تا فردا این آزمون ها را انجام ندهند متاسفانه از ورود دانش آموزان پایه هفتم به سالن امتحانات جلوگیری خواهد شد .
این اخطار صرفا برای دانش آموزان پایه هفتم نمی باشد بلکه ( دانش آموزان پایه هشتم ) نیز نهایتا تا دوشنبه باید این آزمون ها را به اتمام برسانند .
این اخطار صرفا برای دانش آموزان پایه هفتم نمی باشد بلکه ( دانش آموزان پایه هشتم ) نیز نهایتا تا دوشنبه باید این آزمون ها را به اتمام برسانند .
۲۰:۲۲
دانش آموزان پایه ( نهم )
تا (( سه شنبه )) فرصت ثبت آزمون های (( رغبت و توانایی )) وجود دارد .در غیر اینصورت اجازه ورود دانش آموزان به امتحان روز سه شنبه داده نخواهد شد .از طرفی تابستان امسال حتی با کسب نمره ۲۰ نمی توانید انتخاب رشته کنید و برگه (( هدایت تحصیلی )) برای شما صادر نخواهد شد .
تا (( سه شنبه )) فرصت ثبت آزمون های (( رغبت و توانایی )) وجود دارد .در غیر اینصورت اجازه ورود دانش آموزان به امتحان روز سه شنبه داده نخواهد شد .از طرفی تابستان امسال حتی با کسب نمره ۲۰ نمی توانید انتخاب رشته کنید و برگه (( هدایت تحصیلی )) برای شما صادر نخواهد شد .
۲۰:۲۶
سلام به همه شما پرانرژیها
۹:۴۱
.
۲۰ راز مهم در خصوص مطالعه_کردن
۱-سعی کنید آن چه را که می خوانید در ذهن خود تجسم کنید زیرا تجسم، سنگ بنای حافظه است
.
۲- توجه داشته باشید که هرکس نمره ی بیش تری می گیرد، باهوش نیست بلکه از وقت و نیروی خود استفاده ی خوبی می کند و شیوه ی صحیح مطالعه را می داند
.
۳- اساس خواندن فعال، طرح سؤال است. خواننده ی فعال در حین خواندن، دائماً سؤال طرح می کند
.
۴- اگر میخی بیش تر در چوب فرو رود دیرتر جدا می شود. اگر مطالب به خوبی فهمیده و به درستی در حافظه ی بلند مدت ثبت شوند دیرتر فراموش می شوند
.
۵- وقتی می خواهید کتابی را بخوانید آن را به بخش های کوچک تقسیم و زمان خواندن آن ها را مشخص کنید، زیرا هرچه مطالب به بخش های کوچک تر تقسیم شوند یادگیری آن ها راحت تر خواهد بود



.
۶- درس خواندن مؤثر، خط کشیدن زیر سطرهای کتاب نیست.مطالعه ی فعال شامل خواندن، نوشتن، تکرار و مرور است
.
۷- ۶۰ تا ۹۰ دقیقه مطالعه و ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت را همیشه به خاطر بسپارید
.
۸- بعد از گذشت ۲۴ ساعت از مطالعه، حدود ۸۰ درصد از مطالب فراموش می شوند با مرور صحیح از این فراموشی جلوگیری کنید
.
۹- از نشستن به حالت لمیده پرهیز کنید، درست نشستن، درست نفس کشیدن و تابیدن نور از لزومات یادگیری هنگام مطالعه است
.
۱۰- نکته های مهم درسی و کلاسی را به صورت کلیدی بنویسید
۱۱- نکته های کلیدی، کلماتی هستند که بیش ترین معنی را در بر می گیرند.
۱۲- جواب های زیبا، همیشه به دنبال سؤال های زیبا می آیند. (اهمیت طرح سؤال قبل از خواندن).
۱۳- سعی کنید تا حد امکان در یک مکان مطالعه کنید. از مطالعه در پارک ها و مکان های شلوغ خودداری کنید
.
۱۴- قبل از شروع مطالعه و بعد از پایان مطالعه، کمی استراحت کنید
.
۱۵- با علاقه و اشتیاق و برای رسیدن به هدف درس بخوانید نه از روی اجبار
.
۱۶- سعی کنید هنگام شب و قبل از خوابیدن، آن چه را که در مدت روز خوانده اید یک بار دیگر مرور کنید
.
۱۷- موضوع های مشابه (مانند زبان عربی و زبان انگلیسی) را پشت سرهم مطالعه نکنید و بین آن ها فاصله بیندازید
۱۸- بعضی از دانش آموزان هنگام مطالعه، سرشان را پائین انداخته و از صفحه ی اول شروع به خواندن می کنند که این روش نادرست است.
۱۹- خواب، به بهبود حافظه ی بلند مدت کمک می کند بنابراین هنگام امتحان، مدت زمان خواب خود را خیلی کم نکنید و به اندازه ی کافی (۶ تا ۸ ساعت) بخوابید
.
۲۰- مطالب را حفظ نکنید چون به زودی فراموش می شوند سعی کنید مفهوم آن ها را بفهمید زیرا زمانی اطلاعات به خوبی در حافظه ی بلند مدت جای می گیرند که کاملاً فهمیده شوند.



۲۰:۲۲
۲۰:۴۷
۱. مرور و تثبیت مطالب:مطالعهی هدفمند را جایگزین مطالعهی پراکنده کنید. مفاهیم کلیدی، نکات برجسته و مطالب پرتکرار را مرور کنید.از روشهای علمی مثل مرور فعال (Active Recall) و تکرار با فاصله (Spaced Repetition) استفاده کنید.
۲. آمادگی جسمی و ذهنی:خواب کافی (7-8 ساعت شبانه) برای بهبود عملکرد حافظه و تمرکز ضروری است.مصرف مواد مغذی مانند کربوهیدراتهای پیچیده، پروتئینها و چربیهای سالم به افزایش سطح انرژی کمک میکند.
پرهیز از مصرف کافئین زیاد، بهویژه در شب قبل از آزمون، توصیه میشود.
۳. آمادگی روانی:مدیریت استرس از طریق تکنیکهای تنفس عمیق، مدیتیشن یا تجسم موفقیت (Visualization) امکانپذیر است.
با استفاده از جملات تأکیدی مثبت، خودکارآمدی و اعتمادبهنفس را تقویت کنید.
۴. تنظیم ابزارهای آزمون:لوازم ضروری (مداد، خودکار، پاککن، ماشینحساب، کارت ورود) را از شب قبل آماده کنید. این کار اضطراب صبح روز آزمون را کاهش میدهد
۲۰:۴۹
اسامی دانش آموزانی که تا به الان آزمون های رغبت و توانایی را انجام داده اند
صرفا تا شنبه فرصت دارید وارد سامانه شوید در غیر اینصورت اجازه ورود به امتحان داده نمی شود و نمره درس روز و سایر امتحانات تا انتها (( صفر )) می شود .
دانش آموزان که مشکل رمز ورود دارند (( یکشنبه )) با تلفن همراه در مدرسه حضور یابند
صرفا تا شنبه فرصت دارید وارد سامانه شوید در غیر اینصورت اجازه ورود به امتحان داده نمی شود و نمره درس روز و سایر امتحانات تا انتها (( صفر )) می شود .
دانش آموزان که مشکل رمز ورود دارند (( یکشنبه )) با تلفن همراه در مدرسه حضور یابند
۱۲:۳۹
۱۲:۳۹
۱۲:۳۹
((( نهم )))
با توجه به اتمام زمان اصلی آزمون های رغبت و توانایی و دادن فرصت اضافه از طرف اداره آموزش و پرورش لذا به تمامی دانش آموزانی که هنوز آزمون های رغبت و توانایی را به اتمام نرسانده اند تاکئید می شود تا نهایتا تا سه شنبه این آزمون ها را به اتمام برسانید .
یا در غیر اینصورت سه شنبه آخرین فرصت برای حضور در مدرسه و انجام این آزمون ها می باشد .
در غیر اینصورت ((( کارنامه ترم دوم برای دانش آموز صادر نخواهد شد و دانش آموز نمی تواند حتی با معدل ۲۰ انتخاب رشته کند )))
با توجه به اتمام زمان اصلی آزمون های رغبت و توانایی و دادن فرصت اضافه از طرف اداره آموزش و پرورش لذا به تمامی دانش آموزانی که هنوز آزمون های رغبت و توانایی را به اتمام نرسانده اند تاکئید می شود تا نهایتا تا سه شنبه این آزمون ها را به اتمام برسانید .
یا در غیر اینصورت سه شنبه آخرین فرصت برای حضور در مدرسه و انجام این آزمون ها می باشد .
در غیر اینصورت ((( کارنامه ترم دوم برای دانش آموز صادر نخواهد شد و دانش آموز نمی تواند حتی با معدل ۲۰ انتخاب رشته کند )))
۱۳:۱۲
اسامی دانش آموزانی که تا کنون اقدام به آزمون غربالگری نکرده اند و نمره انظباط ترم اولشان هر چه باشد به خاطر عدم مسئولیت پذیری و انجام وظیفه یک رتبه تنزل پیدا خواهد کرد.
۲۱:۲۳
((( نهم )))
با سلام عرض ادب خدمت دانش آموزان گرامی
خواهشمندم با توجه به ویدیو بالا لطفا هرچه سریع تر مراحل زیر را انجام دهید
۱_سایت my.medu.ir
۲_ دانش آموز
۳_هدایت تحصیلی
۴_ فرم نظر خواهی( والدین و دانش آموز )
تکمیل فرم با توجه به وجود ۱۲ رشته موجود .
خواهشمندم معارف اسلامی و علوم های کشاورزی را در انتهای لیست قرار بدید .
با سلام عرض ادب خدمت دانش آموزان گرامی
خواهشمندم با توجه به ویدیو بالا لطفا هرچه سریع تر مراحل زیر را انجام دهید
۱_سایت my.medu.ir
۲_ دانش آموز
۳_هدایت تحصیلی
۴_ فرم نظر خواهی( والدین و دانش آموز )
تکمیل فرم با توجه به وجود ۱۲ رشته موجود .
خواهشمندم معارف اسلامی و علوم های کشاورزی را در انتهای لیست قرار بدید .
۲۰:۱۷
سالهاست که نام سمپاد با نخبهپروری و آموزش برتر در ایران گره خورده است. این مدارس که با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان فعالیت میکنند، توانستهاند نقش مهمی در توسعه علمی کشور ایفا کنند. مدارس سمپاد با جذب دانشآموزان مستعد از طریق آزمونهای ورودی رقابتی، محیطی پویا برای رشد و شکوفایی نخبگان آینده کشور فراهم می کند
سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) در سال ۱۳۵۵ تأسیس شد. این سازمان که به عنوان متولی اصلی مدارس تیزهوشان شناخته میشود، مسئولیت نظارت و هدایت این مدارس را بر عهده دارد. مدارس سمپاد به عنوان مدارس دولتی غیر وابسته شناخته میشوند که از نظر مالی مستقل هستند و درآمد خود را از طریق شهریه و هزینههای ثبتنام تأمین میکنند.
پذیرش در مدارس سمپاد از طریق آزمونهای ورودی صورت میگیرد که سالانه یک بار به صورت سراسری برگزار میشود. این آزمونها در دو مقطع تحصیلی برگزار میشوند:
برای ورود به پایه هفتم (دانشآموزان پایه ششم)برای ورود به پایه دهم (دانشآموزان پایه نهم)داوطلبان میتوانند با مراجعه به سامانه رسمی سمپاد، اطلاعات مربوط به ثبتنام و شرایط شرکت در آزمون را دریافت کنند.
مدارس سمپاد با برخورداری از امکانات ویژه و کادر آموزشی مجرب، محیطی متمایز برای تحصیل فراهم میکنند. این مدارس با ایجاد فضای رقابتی سالم، زمینه را برای پیشرفت علمی دانشآموزان فراهم میکنند. علاوه بر رشتههای نظری، سمپاد در حوزه فنی و حرفهای نیز فعالیت دارد و مدارس مهارتی خاصی را برای دانشآموزان علاقهمند به این حوزهها در نظر گرفته است.
سمپاد علاوه بر آموزشهای معمول، برنامههای ویژهای مانند جشنوارههای هنری نیز برگزار میکند که به دانشآموزان امکان میدهد استعدادهای خود را در زمینههای مختلف نشان دهند. این فعالیتها به پرورش همهجانبه دانشآموزان کمک میکند.
مدارس سمپاد به عنوان یکی از مهمترین نهادهای آموزشی کشور، نقش برجستهای در شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان ایفا میکنند. این مدارس با ترکیبی از آموزش با کیفیت، محیط رقابتی سالم و امکانات ویژه، بستری مناسب برای رشد نخبگان آینده کشور فراهم میکنند. سیستم پذیرش رقابتی و برنامههای آموزشی متنوع، سمپاد را به یکی از معتبرترین نهادهای آموزشی کشور تبدیل کرده است که همچنان به رسالت خود در زمینه نخبهپروری ادامه میدهد
۷:۱۴
#هدایت_تحصیلی #نظرخواهی
مراحل تکمیل فرم نظرخواهی اولیا و دانشآموز (پایه نهم)
دانش آموزان و والدین عزیز؛برای ثبت فرمهای نظرخواهی میتوانید مراحل زیر را طی کنید

ابتدا وارد پنجره خدمات یکپارچه وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir شوید.
سپس از طریق پنل دانشآموزی وارد سیستم شوید.
به بخش «خدمات پرورشی دانشآموز» بروید.
گزینه «هدایت تحصیلی» را انتخاب کنید.
فرم نظرخواهی را باز کنید.
در این مرحله، چیدمان فرم نظرخواهی والدین و دانشآموز را تکمیل نمایید.
پس از انتخاب هر کدام از رشتهها، روی گزینه «افزودن» کلیک کرده و تا ۱۲ رشته را ادامه دهید.
در پایان، بر روی گزینه «ذخیره چیدمان» کلیک کنید.
مراحل تکمیل فرم نظرخواهی اولیا و دانشآموز (پایه نهم)
دانش آموزان و والدین عزیز؛برای ثبت فرمهای نظرخواهی میتوانید مراحل زیر را طی کنید
۸:۲۵
۱۰:۳۹
بسم الله الرحمن الرحیم
(( به نام آنکه هستی نام ازو یافت))
((فلک جنبش ، زمین آرام ازو یافت))
(( نظامی ))
با سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی پایه (( نهم ))
با توجه به اهمیت هدایت تحصیلی فرزندان وانتخاب رشته عزیزانتان لذابرآن شدیم تا جلسه ای به این منظور در تاریخ ۳۰ / ۱۱ / ۱۴۰۳ روز سه شنبه ساعت ۴۵ : ۱۴ درمکان نمازخانه برگزار نماییم .
حضور اولیای گرامی نشان از حسن توجه به آینده فرزندان خواهد بود .
(( به نام آنکه هستی نام ازو یافت))
((فلک جنبش ، زمین آرام ازو یافت))
(( نظامی ))
با سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی پایه (( نهم ))
با توجه به اهمیت هدایت تحصیلی فرزندان وانتخاب رشته عزیزانتان لذابرآن شدیم تا جلسه ای به این منظور در تاریخ ۳۰ / ۱۱ / ۱۴۰۳ روز سه شنبه ساعت ۴۵ : ۱۴ درمکان نمازخانه برگزار نماییم .
حضور اولیای گرامی نشان از حسن توجه به آینده فرزندان خواهد بود .
۶:۴۳
امروز میخوام راجع به یک موضوع بسیار مهم و جذاب صحبت کنم: تندخوانی ! 
آیا تا به حال به کسی که تمام تلاشش را میکند ولی نمیتواند به هدف آزمونش برسد، "کندخوان" میگویید؟ 
بیایید با هم علل کندخوانی را بررسی کنیم. 

اولین مورد: وسواس مطالعاتی !
یعنی اینکه شما یک متن را چندین بار خواندهاید و به خوبی حفظ شدهاید، اما هنوز هم فکر میکنید که مطلب را یاد نگرفتهاید! 

دومین مورد: حواس پرتی هنگام مطالعه !

حتماً برای شما هم پیش آمده که در زمان مطالعه، نتوانید تمرکز کنید و ذهنتان مدام در حال پرش به سمت چیزهای دیگر باشد! 

سومین مورد: ضعیف بودن پایه !
برخی از شما در سال دوازدهم به فکر درس خواندن میافتید، اما پیشرفت مطالب طبق خواستهتان پیش نمیرود. این به این دلیل است که مباحث ابتدایی لازم را نمیدانید و برای یادگیری آنها زمان نیاز دارید.
🧩
چهارمین مورد: بلندخوانی !
این عامل همزمان چشم، گوش و تکلم شما را به کار میگیرد و باعث میشود زود خسته شوید. 

حالا بیایید نکاتی که باید رعایت کنید برای برطرف کردن کندخوانی را مرور کنیم!

۱️⃣ صبر و حوصله : در مسیر یادگیری صبور باشید.
۲️⃣ منابع مناسب : منابعی را انتخاب کنید که با شرایط شما سازگار باشد. 
۳️⃣ شروع از پایه : یادگیری و تکمیل مطالب را از دوازدهم شروع نکنید! بعضی مطالب دوازدهم پیشنیازهایی از سالهای قبل دارند که باید یاد بگیرید. 
برای مثال، قبل از شروع شیمی دوازدهم، حتماً باید روی مطالب شیمی دهم تسلط داشته باشید. 

حال بیایید به درمان کندخوانی بپردازیم!

گام اول : درمان وسواس مطالعاتی! برنامه حجمی و زمانی مناسب خود را تعیین کنید و با سرعت مناسب پیش بروید. 
گام دوم : درمان حواس پرتی! از یک راهنما مثل خطکش یا مداد استفاده کنید و زمان مطالعه را با تمرکز بیشتر سپری کنید. 
گام سوم : به هیچ عنوان مطالب را بلند نکنید! فقط با چشم و لب بخوانید. بلندخوانی یعنی از دست رفتن انرژی! 

اولین مورد: وسواس مطالعاتی !
دومین مورد: حواس پرتی هنگام مطالعه !
سومین مورد: ضعیف بودن پایه !
چهارمین مورد: بلندخوانی !
حالا بیایید نکاتی که باید رعایت کنید برای برطرف کردن کندخوانی را مرور کنیم!
۱️⃣ صبر و حوصله : در مسیر یادگیری صبور باشید.
حال بیایید به درمان کندخوانی بپردازیم!
۱۳:۳۷
به اطلاع داوطلبان گرامی میرساند که ثبتنام آزمون ورودی پایههای هفتم و دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از روز شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ آغاز و تا روز جمعه ۲۲ فروردین ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.
۱۹:۲۸
۱۲:۲۹