بله | کانال دورنما
عکس پروفایل دورنماد

دورنما

۱۴۸عضو
thumbnail
کارگاه هفته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعیموضوع: آشنایی با مواد مخدر
در گرامیداشت هفته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کارگاهی با موضوع «آشنایی با مواد مخدر و راه‌های پیشگیری از سوءمصرف» برگزار شد. در این برنامه، استاد احمدی‌فر با ارائه توضیحاتی درباره انواع مواد مخدر، علائم مصرف، پیامدهای جسمی و روانی و همچنین روش‌های پیشگیری در خانواده و مدرسه، آگاهی ارزشمندی را در اختیار دانش آموزان قرار داد.
در پایان، ضمن قدردانی از مدیریت محترم دبیرستان اخلاق‌مدار شهید مطهری ، جناب آقای دکتر اکبری و همچنین معاونت محترم، آقای موسیوند به‌دلیل همکاری و همراهی مؤثرشان، از دانش‌آموزان عزیز که با حضور فعال خود به پربار شدن این کارگاه کمک کردند، صمیمانه تشکر می‌کنیم.
این برنامه با هدف ارتقای سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها برگزار شد.
undefinedواحد مشاوره دبیرستان اخلاق مدار شهید مطهری
undefinedhttps://ble.ir/motahariconsulting

۱۷:۱۸

thumbnail

۱۷:۱۸

undefinedترمیم نمرات بر مبنای قوانبن کنونی در سال ۱۴۰۵:
undefinedانتخاب پایه برای ترمیم: شما می‌توانید تنها پایه دوازدهم یا هر دو پایه (یازدهم و دوازدهم) را برای ترمیم انتخاب کنید.
اما اگر حتی یک درس از یک پایه را بخواهید ترمیم کنید، باید تمام دروس نهایی آن پایه را دوباره امتحان دهید (حتی اگر نمره قبلی شما در سایر دروس مطلوب باشد).
undefined تک ماده و ترمیم نمره: اگر درسی را تک ماده زده‌اید، باز هم می‌توانید آن را ترمیم کنید، اما مانند حالت عادی، باید تمام دروس آن پایه را دوباره امتحان دهید.
undefined نمره نهایی: - نمرات ترمیم شده (حتی اگر پایین‌تر از نمرات قبلی باشند) به عنوان نمره نهایی شما محاسبه خواهند شد.
undefinedنمونه: اگر در پایه دوازدهم، همه دروس را ۲۰ گرفته‌اید به جز ریاضی که ۱۲ شده و بخواهید تنها ریاضی را ترمیم کنید، باید تمام دروس دوازدهم را دوباره امتحان دهید.
undefinedتوصیه: اگر در بیشتر دروس نمره خوبی دارید، بهتر است ریسک نکنید، مگر اینکه مطمئن باشید می‌توانید در ترمیم، نمرات بهتری کسب کنید.

۴:۰۹

با سلامدانش‌آموزان گرامی کلاس ۱۰۱
۱. دانیال علی‌زاده۲. راستین روشنی۳. فرنود جعفری‌نور
شما در آزمون غربالگری نماد شرکت نکرده‌اید.لطفاً در اسرع وقت در آزمون شرکت کنید.توجه داشته باشید که عدم شرکت در آزمون می‌تواند موجب ثبت مورد انضباطی شود.
در صورت وجود هرگونه مشکل در ورود یا شرکت در آزمون، حتماً اطلاع دهید تا پیگیری لازم انجام شود.
با تشکر undefined

۳:۴۸

با سلامدانش‌آموزان محترم کلاس ۲۰۱
اسامی زیر در آزمون غربالگری نماد شرکت نکرده‌اند:
۱. طاها قربانی۲. یحیی مبارز۳. امیرعلی ولی‌چکی۴. سیدعلی محمودی۵. امیرحسین سربندی فراهانی۶. محمد چهارمحالی۷. بردیا خداوردی۸. محمد خطیبی۹. مسیحا صفری۱۰. محمدحسین صادقی۱۲. ماهان سویزی۱۳. محمدصدرا حسن‌زاده جزی
لطفاً هرچه سریع‌تر در آزمون شرکت کنید.توجه داشته باشید که عدم شرکت در آزمون منجر به ثبت مورد انضباطی خواهد شد.
در صورت وجود هرگونه مشکل در ورود یا انجام آزمون، حتماً اطلاع دهید.
با تشکر undefined

۳:۵۷

با سلامدانش‌آموزان محترم کلاس ۲۰۲:
اسامی زیر در آزمون غربالگری نماد شرکت نکرده‌اند و لازم است در اسرع وقت در آزمون شرکت کنند:
1. حسین آقایاری

2. کوروش داودی

3. بنیامین زرین‌زلف

4. علی امانی تازه‌کِندی

5. محمدطاها ورشنگی

6. یوسف عربعامری

7. مهدی ربیعی

8. مهیار قوامی

9. کیارش امیرحسینی

10. طاها خلیلی

11. یاسین فرمهینی فراهانی

12. احد مرادی

13. آرش ملاحسن تفرشی

14. سیدامیرمهدی طباطبائی وایقان

15. بردیا محمدی خانقاه

16. پارسا زارع

17. سیدامیرمحمد طباطبائی وایقان
لطفاً هرچه سریع‌تر نسبت به شرکت در آزمون غربالگری اقدام کنید.عدم شرکت در آزمون منجر به ثبت مورد انضباطی خواهد شد.
در صورت وجود هرگونه مشکل در ورود یا انجام آزمون، حتماً اطلاع دهید.
با احترام undefined

۴:۰۵

دانش‌آموزان محترم کلاس ۲۰۳
بر اساس بررسی وضعیت حضور در آزمون نماد، اسامی زیر در آزمون شرکت نکرده‌اند:
1. ابوالفضل ضیاء

2. سجاد حق‌جانلی

3. علی‌اکبر خواجوندسریوی

4. امیرعلی جنیدی جعفری

5. ایلیا خالق‌وردی

6. امیرعلی جعفری

7. امیرمهبد خالق‌وردی

8. بنیامین شیری‌جیان

9. کوروش طوسی

10. رادین حاجی‌محمدصادق

11. حسین محمدی سفیدخانی

12. آروین عبدی

13. آرش ارغوانی

14. امیرحسین اخترتاتارعلیا

15. آرمین روحیان انچه

16. امیرمحمد قزاقی‌نایه

17. محمدمهدی رضائی

18. امیرمحمد وفائی‌فر

19. محمدمهدی سیف‌جمالی

20. سبحان لبافی

21. امیررضا قنبری

22. محمد مختاری اسفیدواجانی

23. حسین سوری

24. امیرمحمد خراسانی
لطفاً در اسرع وقت نسبت به شرکت در آزمون غربالگری نماد اقدام کنید.undefined عدم شرکت در آزمون، منجر به ثبت مورد انضباطی خواهد شد.
در صورت وجود هرگونه مشکل در ورود یا انجام آزمون، لطفاً اطلاع دهید.
با احترام undefined

۴:۱۴

یادآوری مهم – آزمون غربالگری نماد
دانش‌آموزان عزیز،
به اطلاع می‌رسد که مهلت نهایی شرکت در آزمون غربالگری نماد تا روز جمعه ساعت ۲۲ تعیین شده است.لطفاً زمانی کوتاه برای انجام آزمون اختصاص دهید تا فرایند ارزیابی شما کامل شود و پرونده تحصیلی‌تان بدون نقص ثبت گردد.
undefined نکات مهم:
این فرصت قطعی بوده و تمدید نخواهد شد.
عدم شرکت در آزمون، طبق مقررات، موجب ثبت مورد انضباطی خواهد شد.
انجام این آزمون فرصت مناسبی است تا وضعیت فردی و تحصیلی خود را بهتر بشناسید و مسیر پیشرفت‌تان را با دقت بیشتری برنامه‌ریزی کنید.در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به راهنمایی، حتماً اطلاع دهید تا در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی شود.
با آرزوی موفقیت و روزی پربار برای شما undefinedundefined

۴:۲۱

undefinedاطلاعیه فوری آزمون غربالگری نماد
دانش‌آموزان عزیز،
به اطلاع می‌رسد افرادی که تاکنون در آزمون غربالگری نماد شرکت نکرده‌اند، موظف‌اند امروز حتماً نسبت به انجام آزمون اقدام کنند.
امروز تا ساعت ۲۲، آخرین فرصت شرکت در آزمون استو این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.
برای شرکت در آزمون:
1. وارد سایت my.medu.ir شوید.
2. در بخش نماد، آزمون برای شما فعال است و می‌توانید آن را انجام دهید.
undefined تأکید مهم:لطفاً همگی در مهلت مقرر آزمون را تکمیل کنید.عدم شرکت در آزمون موجب ایجاد مشکل در پرونده تحصیلی شما شده و مطابق مقررات، مورد انضباطی نیز ثبت خواهد شد.
در صورت وجود هرگونه مشکل در ورود یا انجام آزمون، حتماً اطلاع دهید تا پیگیری لازم صورت گیرد.@Mehdi_big
با آرزوی موفقیت برای شما undefinedundefined

۱۰:۰۳

گزارش نهایی وضعیت شرکت در آزمون غربالگری نماد کلاس های ۱۰۱، ۲۰۱، ۲۰۲ و ۲۰۳
در بررسی نهایی وضعیت آزمون غربالگری، اسامی زیر مربوط به افرادی است که آزمون را تکمیل نکرده و در آن شرکت نکرده‌اند.طبق مقررات آموزشی، برای افرادی که در آزمون شرکت نکرده‌اند مورد انضباطی ثبت خواهد شد.همچنین دانش‌آموزانی که دسترسی آن‌ها در My Medium غیرفعال شده، لازم است برای فعال‌سازی مجدد دسترسی پیام ارسال کنند.
کلاس ۱۰۱
افراد شرکت‌نکرده:
1. فرنود جعفری‌نور

کلاس ۲۰۱
افراد شرکت‌نکرده:
1. طاها قربانی

2. یحیی مبارز

3. محمد خطیبی

4. ماهان سویزی

5. امیرمحمد بنائی

افراد «درحال تکمیل»:
امیرعلی ولی‌چکی
بردیا محمدی خانقاه
مهیار قوامی

کلاس ۲۰۲
افراد شرکت‌نکرده:
1. محمدطاها ورشنگی

2. یوسف عربعامری

3. یاسین فرمهینی فراهانی

4. احد مرادی

5. آرش ملاحسن تفرشی


افراد «درحال تکمیل»:
طاها خلیلی
کلاس ۲۰۳
افراد شرکت‌نکرده:
1. ابوالفضل ضیاء

2. سجاد حق‌جانلی

3. امیرعلی جنیدی جعفری

4. ایلیا خالق‌وردی

5. امیرمهبد خالق‌وردی

6. بنیامین شیری‌جیان

7. کوروش طوسی

8. رادین حاجی‌محمدصادق

9. حسین محمدی سفیدخانی

10. آرش ارغوانی

11. امیرمحمد قزاقی‌نایه

12. محمدمهدی رضائی

13. امیرمحمد وفائی‌فر

14. محمدمهدی سیف‌جمالی

15. سبحان لبافی

16. محمد مختاری اسفیدواجانی

17. حسین سوری

18. امیرمحمد خراسانی
افراد «درحال تکمیل»:
آروین عبدی

کلاس ۱۰۱: ۱ نفر شرکت‌نکرده
کلاس ۲۰۱: ۵ نفر شرکت‌نکرده / ۳ نفر درحال تکمیل
کلاس ۲۰۲: ۵ نفر شرکت‌نکرده / ۱ نفر درحال تکمیل
کلاس ۲۰۳: ۱۸ نفر شرکت‌نکرده / ۱ نفر درحال تکمیل

۱۲:۰۷

thumbnail
undefinedچالش تولید تصویر خلاقانه با موضوع «مدرسه»
دانش‌آموزان گرامی؛به‌منظور تقویت مهارت‌های خلاقانه و ارائه‌ی تصویری متفاوت از تجربه‌ی دانش‌آموزی، چالش تولید تصویر خلاقانه با محوریت «مدرسه» برگزار می‌شود.در این چالش، از شما دعوت می‌شود تصویری خلاقانه و الهام‌بخش تولید کنید که نگاه شخصی، مفهومی یا هنری شما را نسبت به محیط مدرسه، فضای یادگیری یا هویت آموزشی به‌صورت منسجم، باکیفیت و معنادار به نمایش بگذارد.این تصویر می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف تصویرسازی دیجیتال، طراحی یا ابزارهای هوش مصنوعی ساخته شود؛ مهم آن است که نتیجه، نوآورانه، مرتبط و اثرگذار باشد.
معیارهای ارزیابی
خلاقیت و نوآوری
ارتباط مفهومی با موضوع مدرسه
انسجام بصری و کیفیت اجرا
توان انتقال پیام و نگاه فردی
انتخاب آثار برتردر پایان، چند اثر که از نظر خلاقیت و کیفیت در سطح بالاتری قرار بگیرند، به‌عنوان آثار منتخب معرفی شده و به صاحبان آثار برتر، هدیه‌ای تقدیم خواهد شد.
روش ارساللطفاً تصویر تولیدشده‌ی خود را با عنوان:«چالش تصویر نام و نام خانوادگی»از طریق آیدی اعلام‌شده ارسال کنید.@Mehdi_big

۱۶:۰۹

بازارسال شده از دبیرستان اخلاق مدار شهید استاد مرتضی مطهری منطقه۱۳
thumbnail
undefinedundefinedاطلاعیه بسیار مهمundefinedundefined
دانش‌آموزان عزیز و اولیای محترم با سلام و مهر الهی.
ضمن تشکر از دانش آموزان و خانواده های مسئولیت پذیر در امر خطیر آموزش و پرورش (انجام آزمون غربالگری در طرح نماد و...) که فعالیت های مربوط به خود را انجام دادند ، به اطلاع سایر عزیزانی که آزمون غربالگری خود را انجام ندادند، می‌رساند انجام آزمون غربالگری نماد برای تمامی دانش‌آموزان الزامی است و عدم تکمیل این آزمون در زمان مقرر، به عنوان تخلف آموزشی محسوب می‌شود. بدیهی است در صورت عدم شرکت، مورد انضباطی برای فرد ثبت خواهد شد و این موضوع می‌تواند در روند پرونده تحصیلی و روال اداری دانش‌آموز تأثیر منفی داشته باشد.
لذا تأکید می‌شود که حتماً در اولین فرصت نسبت به انجام این آزمون اقدام نمایید.چنانچه در هنگام ورود، انجام یا ثبت آزمون با هرگونه مشکل مواجه شدید، موضوع را سریعاً به مشاور محترم مدرسه جناب آقای بیگلری @Mehdi_bigاطلاع دهید تا بررسی و برطرف شود.
با نهایت احترام و تشکر
مدیریت دبیرستان اخلاق‌مدار شهید مطهریundefined

۸:۳۶

برنامه زمانی کنکور فرهنگیان ۱۴۰۵ ازثبت‌نام تا اعلام نتایج‌نهاییundefined ثبت نام در کنکور فرهنگیان۲۵ آذرماه تا ۱ دی ماه ۱۴۰۴
undefined برگزاری کنکور فرهنگیان ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵undefined برگزاری امتحانات نهایی۲۸ اردیبهشت تا ۲۲ خرداد ۱۴۰۵undefined اعلام درصد، تراز فرهنگیانبین ۱۳ تا ۱۵  خرداد ماه ۱۴۰۵undefined انتخاب رشته فرهنگیان ۱۷ تا ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۵undefined فرایند مصاحبه فرهنگیان ۱ تا ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۵undefined اعلام نتایج نهایی فرهنگیان بین ۲۵ تا ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۵
🧬واحد مشاوره دبیرستان شهید مطهری
undefinedhttps://ble.ir/motahariconsulting

۱۵:۰۴

undefined️ زمان ثبت‌نام دو کنکور مهم ۱۴۰۵
undefinedثبت نام آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم (کنکور فرهنگیان) سال ۱۴۰۵ از ۲۵ آذر آغاز می‌شود و تا اول دی ادامه دارد.undefinedهمچنین ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۵ از ۱۸ اسفند آغاز و ۲۸ اسفند به اتمام می‌رسد.undefinedآزمون سراسری سال ۱۴۰۵ در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه ۱۴۰۵ برگزار خواهد شد.
🧬 واحد مشاوره دبیرستان شهید مطهری
undefinedhttps://ble.ir/motahariconsulting

۱۰:۰۲

@MrKetb.pdf

۳۲.۴۷ مگابایت

صفر تا صد زمین‌شناسی کنکور
undefinedبانک تست طلایی زمین ماز + پاسخundefinedمناسب کنکور و امتحاناتundefinedسیوش کن و به دوستات هم بفرست
undefinedhttps://ble.ir/motahariconsulting

۶:۵۲

@MrKetb (1).pdf

۳.۶۵ مگابایت

مجموعه سوالات جامعه‌شناسی یازدهم
undefinedویژه امتحانات داخلی و نهاییundefinedسیوش کن و به دوستات هم بفرست undefinedhttps://ble.ir/motahariconsulting

۶:۵۴

thumbnail
امروز تصمیم گرفتم خلاصه‌ای از کتابی که اخیرا خوندم رو براتون بنویسم، کتاب پرفروش «مدیریت توجه Indistractable» اثر آقای نیر ایال Nir Eyal. این‌ نویسنده خیلی با مشکل حواسپرتیش مشکل داشته و با انجام تست‌های مختلف فهمیده که مشکل نقص توجه و بیش فعالی هم نداره پس سئوالش این بوده که علت این تمرکز پایینش چیه پس؟ اولش فکر می‌کرده اینترنت و گوشی هوشمنده که باعث‌ حواسپرتیشه به همین خاطر میاد یه گوشی غیرهوشمند می‌خره تا بتونه با تمرکز‌ شروع به نوشتن کتابش کنه، فکر می کرده با این راهکار می‌تونه جلوی حواسپرتیش رو بگیره ولی وقتی نوشتن رو شروع می‌کنه می‌بینه توجه‌ش یهو به کثیفی میز جلب میشه، بعد یهو‌ حواسش پرت زباله‌ای میشه که هنوز تو کابینته، بعد احساس می‌کنه الان باید پا بشه اتاقش رو کمی مرتب کنه و... تا به خودش میاد می‌بینه چند ساعت گذشته اما اون فقط یک پاراگراف نوشته، به همین خاطر متوجه میشه مشکل از تکنولوژی و اینترنت نیست، مشکل از جای دیگه‌ای آب می‌خوره! ایشون تو کتابش حرف جالبی میزنه، میگه هر وقت در انسان تنشی ناشی از استرس، اضطراب و ابهام وجود داشته باشه، دقیقا همون موقع‌هاست که سر و کله حواسپرتی پیدا میشه. میگه راه مقابله با حو‌اسپرتی جنگ با اینترنت و گوشی هوشمند نیست، بلکه راه درست، مدیریت استرس و اضطرابه. انگار ما از طریق پرت کردن حواسمون بعنوان ماده مخدری برای تسکین اضطراب‌مون استفاده می‌کنیم. نویسنده میگه راه درست اینه که کمی مکث کنیم، نگاهمون رو به درون خودمون بندازیم و جستجو کنیم که تنش درونی ما از چه چیزی داره آب می‌خوره. میگه وقتی اتوماتیک خواستید برید سمت گوشی یا هر چیز دیگه، لطفا دست نگهدارید، کمی مکث کنید، با دقت افکار و احساساتتون رو مشاهده کنید، سعی کنید اجازه ندید اسیر ابهام اینده بشید، با کلام مهربانانه به خودتون دلگرمی بدید، امید بدید، اضطرابتون رو با ازاد کردن انقباض های بدن‌تون کاهشش بدید، جریان نفس کشیدن‌تون رو تماشا کنید، اجازه ندید هوا داخل شش‌هاتون بماسه، بذارید هوای تازه در شما جریان پیدا کنه، بعد برگردید سراغ تکلیف‌تون، باز اگه تنش در درون شما برگشت، مجددا مسیر بالا رو پیش بگیرید، رفته رفته خواهید دید که زمان بیشتری رو متمرکز بوده اید. این کار‌ اصلا اسون نیست، بخصوص در شروع داستان، ولی ظاهرا چاره‌ای جز این نیست.
#خلاصه_کتاب‌#معرفی_کتاب undefinedواحد مشاوره دبیرستان شهید مطهری
undefinedhttps://ble.ir/motahariconsulting

۹:۳۹

نامختومیت انسان مدرن
یکی از مسائل بنیادین انسان معاصر، دوری از خویشتن اصیل و پیدایش نوعی بیگانگی وجودی است وضعیتی که در آن فرد نه از بودن در لحظه حال لذت می‌برد و نه با خویشتن واقعی خویش رابطه‌ای مبتنی بر الفت و صلح برقرار می‌کند. به‌جای این، او دائما در تلاش است از خود بگریزد؛ گریزگاهی که معمولا در قالب انواع سرگرمی‌های افراطی، مصرف‌گرایی، یا غرق‌شدن در هیجانات زودگذر ظاهر می‌شود. این پدیده را می‌توان نوعی بردگی ذهنی دانست؛ بردگی‌ای که برخاسته از سازوکارهای پیچیده فرهنگی و رسانه‌ای جهان مدرن است.رسانه‌ها در عصر جدید تنها ابزار انتقال اطلاعات نیستند؛ بلکه به‌گونه‌ای ساختارمند، الگوهای ذهنی، آرزوها، معیارهای موفقیت و شیوه‌های زیستن را بازتولید و تحمیل می‌کنند. انسان، در مواجهه با این جریان عظیم، اغلب به سوی ایده‌آل‌های تحمیلی سوق داده می‌شود ایده‌آل‌هایی که فاصله گرفتن از آنها موجب احساس ناکامی و بی‌کفایتی می‌گردد.در چنین وضعی، فرد نه به دلیل خواست و اراده اصیل خود، بلکه به سبب فشاری که این نظام نمادین بر او می‌آورد، دچار اضطراب، حسرت و فرسودگی می‌شود. این همان وضعیتی است که می‌توان آن را با تعبیر هایدگری، نامختومیت دائمی یا Unabgeschlossenheit نامید حالتی که انسان مدرن در آن همواره احساس می‌کند «چیزی هست که باید بشود اما نشده است».
در منطق رسانه‌ای و مصرفی جهان جدید، فرد دائما در معرض این گزاره قرار می‌گیرد که باید به نقطه‌ای دیگر برسد: موفقیت بیشتر، تجربه‌های بیشتر، دستاوردهای بیشتر. این «بایدشدن»‌ های بی‌پایان، شخص را گرفتار چرخه‌ای می‌کند که حتی اگر همه اهداف ظاهری‌اش تحقق یابد، همواره چیزی ناتمام باقی می‌ماند.ازدواج، فرزندآوری، موفقیت شغلی، یا حتی تحقق پروژه‌های بزرگ نیز نمی‌تواند این خلأ را پر کند، زیرا این خلا نه ناشی از واقعیت بیرونی، بلکه برخاسته از الگوهای ذهنی برساخته است؛ الگوهایی که هویت فرد را با چیزی بیرون از خویشتن گره می‌زنند.بخش عمده‌ای از اضطراب‌های انسان معاصر نه محصول رخدادهای واقعی، بلکه نتیجه فانتزی‌های ذهنی‌ای است که در بستر همین ایده‌آل‌های تحمیل‌شده شکل گرفته‌اند. فرد می‌ترسد که به آن چیزی که باید باشد نرسد و چون هویت خود را بر مبنای همان ایده‌آل تعریف کرده، هر فاصله‌ای از آن به‌منزله تهدیدی علیه هستی شخصی او تجربه می‌شود.این «ترس از نشدن» ترس از اینکه مبادا به هدف نرسیم، مبادا اتفاقی مانع شودهمان سازوکاری است که ما را در وضعیت اضطراب دائمی نگه می‌دارد.
دیدگاه‌هایی مانند رواقی‌گری و نیز برخی چارچوب‌های اگزیستانسیالیستی، تأکید می‌کنند که اصالت وجودی انسان نه در آینده‌ای نامعلوم، بلکه در همین لحظه و در بودن اکنون او قرار دارد.رواقیانی همچون اپیکتتوس و سنکا بر این باورند که چیزی برای «شدن» خارج از خویشتن وجود ندارد؛ انسان هم‌اکنون همان چیزی است که باید باشد، و هرگونه وابستگی هویتی به اهداف بیرونی، نوعی بیراهه‌رفتن وجودی است.در این نگاه، کندزیستی تنها یک سبک زندگی نیست، بلکه یک موضع‌گیری فلسفی در برابر سازوکار سرعت و رقابت جهان مدرن است؛ موضعی که می‌کوشد انسان را از اسارت کلیشه‌ها، مقایسه‌ها و ایده‌آل‌های تحمیلی رها کند.در نهایت، رهایی از بردگی ذهنی زمانی ممکن می‌شود که فرداز ایده‌آل‌های تحمیلی فاصله بگیرد،
هویت خود را به اهداف بیرونی مشروط نکند،
از چرخه «شدن دائمی» خارج شود، و به بودن اصیل در لحظه اکنون بازگردد.انسان زمانی به آرامش درونی می‌رسد که بتواند با خویشتن واقعی خود صلح کند و ارزش زندگی را نه در حسرت آینده‌ای نامعلوم، بلکه در عمق و غنای حال حاضر بازیابد.
undefined مهدی بیگلری

۱۷:۲۹

ذهنیت برنده داشتن ۶ تا فاکتور داره
تمرینش کنیدundefined
undefined ثبات و نظم شخصی
یعنی حتی وقتی حوصله نداری، برنامه‌ات را اجرا کنی. موفقیت کنکور بیشتر نتیجه ثبات است تا شدت مطالعه.
undefinedمدیریت استرس و فشار روانی
باید یاد بگیری با استرس طبیعیِ مسیر کنار بیای، نه اینکه انتظار حذفش رو داشته باشیاسترس مدیریت‌شده، تبدیل به انرژی می‌شه.
undefinedباور به توانایی و رشد (Growth Mindset)
یعنی باور داشته باشی که می‌تونی بهتر بشی، نه اینکه توانایی‌هات رو ثابت ببینی. این ذهنیت باعث می‌شه از اشتباهاتت فرار نکنی و اتفاقا اونارو فرصت پیشرفت ببینی.
undefinedتمرکز روی فرایند، نه نتیجه
به جای وسواس روی رتبه یا تراز، روی کارهای روزانه، مرورها، تست‌ها و پیشرفت‌های کوچیکت تمرکز کن. نتیجه خودش حاصل همین فرایندهاست.
undefinedانعطاف‌پذیری و توان اصلاح مسیر
اگر برنامه‌ای جواب نداد، به‌موقع تغییرش می‌دی. یعنی لجباز نیستی و توانایی بهبود روش مطالعه، تست‌زنی، خواب و … رو داری.
undefinedخودنظارتی و تحلیل عملکرد
دانش‌آموز رتبه برتر دائماً از خودش این سؤال‌ها را می‌پرسه:
🟡امروز چی یاد گرفتم؟
🟡ضعفم چی بود؟
🟡فردا چطور بهتر عمل کنم؟
این باعث می‌شه پیشرفتت قابل‌اندازه‌گیری و هوشمندانه تر باشه.
undefinedواحد مشاوره دبیرستان شهید مطهری

undefinedhttps://ble.ir/motahariconsulting

۱۷:۳۲