بازارسال شده از موعود- دبیرستان دوره دوم
۹:۰۴
بازارسال شده از موعود- دبیرستان دوره دوم
۹:۰۴
بازارسال شده از موعود- دبیرستان دوره دوم
۹:۰۴
بازارسال شده از دبیرستان دوره اول موعود
﷽گزارش تصویری ... شب دوم_عزاداری فاطمیه دوم
دبیرستاندورهاولموعود
*خانه ای برای رشد همه جانبه فرزندانمان*
بله | تلگرام | اینستاگرام
دبیرستاندورهاولموعود
بله | تلگرام | اینستاگرام
۹:۴۶
بازارسال شده از دبیرستان دوره اول موعود
۹:۴۶
بازارسال شده از دبیرستان دوره اول موعود
۹:۴۶
بازارسال شده از دبیرستان دوره اول موعود
۹:۴۶
بازارسال شده از دبیرستان دوره اول موعود
۹:۴۶
شاید فکر کنید برپایی هیئت کار بزرگترهاست؛اما در مدرسه ما، تمام قدمها… از دستهای کوچک بچهها شروع شد.
از چیدن سقاخانه و آمادهکردن گیفتها تا نظم مراسم… همهاش دانشآموزی بود.
مسئولیت، همدلی، خدمت و معنویت را تجربه میکنند.
و ما فقط نگاه میکنیم و لذت میبریم کهچطور یک هیئت کوچک…از برکت دستان کوچکشان، بزرگتر و نورانیتر میشود.
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
۶:۱۰
توران میرهادی؛ مادر آموزش نوین در ایران
یه لحظه فکر کن... تو کل سیستم تحصیلیمون، چقدر بهمون اجازه دادن سؤال بپرسیم و خودمون جواب رو کشف کنیم؟
خانم میرهادی، بنیانگذار مدرسهی فرهاد و از طراحان اصلی مدرسهی تجربی*، دقیقاً دنبال همین بود. براش مهم نبود بچهها انباشتهای از حفظیات باشن؛ میخواست انسانهایی مستقل، پرسشگر و خلاق داشته باشیم.
نگاهش به بچهها، نگاه به امروز بود، نه فقط فردا. معتقد بود کودکی، خودش زندگیه، نه فقط مقدمهای برای بزرگسالی.
*واقعیت اینه که:
سیستم آموزشی ما،هنوز هم بعد از اینهمه سال، سخت محتاج همون نگاه انسانی، خلاق و محوریت-کودک توران میرهادیه.
این فقط یه معرفی کوتاه بود. قراره در پستهای بعدی، بیشتر از ایدهها و نگاههای عمیقش با هم حرف بزنیم.
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
*واقعیت اینه که:
سیستم آموزشی ما،هنوز هم بعد از اینهمه سال، سخت محتاج همون نگاه انسانی، خلاق و محوریت-کودک توران میرهادیه.
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
۱۰:۰۴
مدرسه، خودِ زندگی است.
این جمله کوتاه، قلب تپنده تمام فلسفه آموزشی توران میرهادی بود.
ایشون باور داشتن مدرسه نباید صرفاً یک اتاق انتظار برای ورود به دانشگاه و بازار کار باشه. مدرسه خودش باید یک زندگی غنی، شاد و پربار در زمان حال باشه.
جایی که بچهها در آن:
تجربه میکنن (نه فقط حفظ میکنن)
رابطه میسازن (نه فقط رقابت میکنن)
کشف میکنن (نه فقط جواب میدهن)
لذت میبرن (نه فقط تحمل میکنن)
در نگاه او، کودکی یک مسابقه دو برای رسیدن به بزرگسالی نیست؛ خودش یک فصل ارزشمند و کامل از زندگی است.
ما در سیستم آموزشی امروز، چقدر با بچهها زندگی کردن رو تمرین می کنیم؟
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
این جمله کوتاه، قلب تپنده تمام فلسفه آموزشی توران میرهادی بود.
جایی که بچهها در آن:
در نگاه او، کودکی یک مسابقه دو برای رسیدن به بزرگسالی نیست؛ خودش یک فصل ارزشمند و کامل از زندگی است.
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
۸:۲۶
دغدغهی اصلی توران میرهادی که کمتر دربارهاش صحبت میشه .
امروز دقیقاً به سراغ کتاب جستجو در راهها و روشهای تربیت میریم.
خانم میرهادی در این کتاب، انگیزهی اصلی خودشون از تأسیس مدرسه فرهاد را این جور بیان میکنه ؛
انگیزه اصلی من از تأسیس مدرسه فرهاد، مقابله با استعمار نو بود...
استعماری که در فکر و روان مردم نفوذ میکنه.
میخواستم جوانانی تربیت کنم که در برابر این تهاجم فکری و فرهنگی مقاوم باشن.
اما دغدغه عمیقتر او چه بود؟
چه جور میشه انسانی داشت که نه تنها مستقل فکر کنه، بلکه در برابر جریانهای فکری و سیاسی حاکم "چه دولتی و چه جهانی " استقلال رأی داشته باشه و خودش به تنهایی بتونه تأثیری مستقل و آگاهانه در جامعه بگذاره؟
این، همون آرمان کمترشناختهشده مدرسه فرهاد بود:
پرورش انسانهایی که نه دنبالهرو باشن، نه تسلیم—بلکه نقشآفرین.
به نظر شما، امروز مدرسه های ما چقدر برای استعمار نو و پسا نو برنامه دارن؟!
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
خانم میرهادی در این کتاب، انگیزهی اصلی خودشون از تأسیس مدرسه فرهاد را این جور بیان میکنه ؛
انگیزه اصلی من از تأسیس مدرسه فرهاد، مقابله با استعمار نو بود...
استعماری که در فکر و روان مردم نفوذ میکنه.
میخواستم جوانانی تربیت کنم که در برابر این تهاجم فکری و فرهنگی مقاوم باشن.
این، همون آرمان کمترشناختهشده مدرسه فرهاد بود:
پرورش انسانهایی که نه دنبالهرو باشن، نه تسلیم—بلکه نقشآفرین.
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
۱۱:۰۹
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
۱۰:۳۳
مدارس موعود
دغدغهی اصلی توران میرهادی که کمتر دربارهاش صحبت میشه .
امروز دقیقاً به سراغ کتاب جستجو در راهها و روشهای تربیت میریم. خانم میرهادی در این کتاب، انگیزهی اصلی خودشون از تأسیس مدرسه فرهاد را این جور بیان میکنه ؛ انگیزه اصلی من از تأسیس مدرسه فرهاد، مقابله با استعمار نو بود... استعماری که در فکر و روان مردم نفوذ میکنه. میخواستم جوانانی تربیت کنم که در برابر این تهاجم فکری و فرهنگی مقاوم باشن.
اما دغدغه عمیقتر او چه بود؟
چه جور میشه انسانی داشت که نه تنها مستقل فکر کنه، بلکه در برابر جریانهای فکری و سیاسی حاکم "چه دولتی و چه جهانی " استقلال رأی داشته باشه و خودش به تنهایی بتونه تأثیری مستقل و آگاهانه در جامعه بگذاره؟ این، همون آرمان کمترشناختهشده مدرسه فرهاد بود: پرورش انسانهایی که نه دنبالهرو باشن، نه تسلیم—بلکه نقشآفرین.
به نظر شما، امروز مدرسه های ما چقدر برای استعمار نو و پسا نو برنامه دارن؟! بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
تجربیات مدرسه فرهاد
مدرسهای که با سوال بچهها میچرخید .
توی مدرسه فرهاد، کتاب درسی به معنای همیشگی وجود نداشت.
اصل ماجرا این بود:
اول یک سوال بر اساس نیاز و توانمندی بچه ها مطرح میشد
بچهها مشاهده میکردن و بحث میکردن
بعد یک متن ساده تو دفترشون مینوشتن
و در آخر اون رو تصویرسازی میکردن
درس از سوال خود بچهها شروع میشد، نه از کتابهای آماده.
این روش به هر کودک اجازه میداد با سرعت و علاقهی خودش پیش بره.
به نظرتون امروز چطور میشه فضایی ایجاد کرد که سوالای بچهها محور آموزش قرار بگیره؟
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
توی مدرسه فرهاد، کتاب درسی به معنای همیشگی وجود نداشت.
اصل ماجرا این بود:
درس از سوال خود بچهها شروع میشد، نه از کتابهای آماده.
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
۹:۰۰
۸:۴۸
مدارس موعود
دغدغهی اصلی توران میرهادی که کمتر دربارهاش صحبت میشه .
امروز دقیقاً به سراغ کتاب جستجو در راهها و روشهای تربیت میریم. خانم میرهادی در این کتاب، انگیزهی اصلی خودشون از تأسیس مدرسه فرهاد را این جور بیان میکنه ؛ انگیزه اصلی من از تأسیس مدرسه فرهاد، مقابله با استعمار نو بود... استعماری که در فکر و روان مردم نفوذ میکنه. میخواستم جوانانی تربیت کنم که در برابر این تهاجم فکری و فرهنگی مقاوم باشن.
اما دغدغه عمیقتر او چه بود؟
چه جور میشه انسانی داشت که نه تنها مستقل فکر کنه، بلکه در برابر جریانهای فکری و سیاسی حاکم "چه دولتی و چه جهانی " استقلال رأی داشته باشه و خودش به تنهایی بتونه تأثیری مستقل و آگاهانه در جامعه بگذاره؟ این، همون آرمان کمترشناختهشده مدرسه فرهاد بود: پرورش انسانهایی که نه دنبالهرو باشن، نه تسلیم—بلکه نقشآفرین.
به نظر شما، امروز مدرسه های ما چقدر برای استعمار نو و پسا نو برنامه دارن؟! بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
همه بچهها با هم بودن.*
بچهها بر اساس تنوع تواناییهاشون گروهبندی میشدن.
تو هر گروه، بچههای با هوش بالاتر با سوالهاشون بقیه رو به چالش میکشیدن و بچههای متوسط رو برای پیشرفت تحریک میکردن.
این روش گروه بندی رو خود خانم میرهادی در مسیر آموزش متوجه شده بود . تنوع بچه ها باید در همکاری در گروه پوشش داده بشه.
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
۷:۵۲
بچهای که خاک شلمچه رو لمس کنه… دنیا براش یه جور دیگهست.
شلمچه فقط اردو نیست؛یک تلنگره برای فهمیدن صبر، غیرت و قدردانی از آرامش امروز.
وقتی برگردن مدرسه،درسها فقط توی کتاب نیست ، توی دلشونه.
#دوره_دوم
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
#دوره_دوم
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
۸:۱۳
بله | تلگرام | اینستاگرام | سایت
۱۳:۳۸