مشکات اهل بیت
چهره چپ قسمت دوم #هجرت از دیدگاه #لنین
به وجدانم قسم , برخلاف دستور #لنین مبنی بر اینکه " #مهاجرت #انسانها را #فرسوده میکند " ما هجرت کردیم و نتوانستیم #کتب_عمده_مارکسیسم را تجربه کرده ودر اختیار اندیشمندان قرار دهیم .
موسوی : اجازه بدهید مصاحبه را در دو قسمت انجام دهیم , قسمت اول #سیاسی وقسمت دوم #علمی . امادر قسمت #سیاسی کمی #صریح و #جدی صحبت کنیم . آیا واقعا #میخواستید در #آینده #جمهوری_اسلامی را #سرنگون سازید ؟
کیانوری : #حزب و #تشکیلات_سیاسی معنایش همین است , #معتقد به #سوسیالیسم بودم و #میخواستم در #آینده چنین باشد , البته شما هم #حق داشتید ما را متلاشی کنید . #حقیقتش این است که ما #میدانستیم در ایران #امکان_ندارد #رژیم_سوسیالیستی مستقر شود , حتی #شوروی هم با ما #هم_عقیده بود , ولی آنها و ما در #تلاش بودیم بعداز #سرنگونی_نظام شما در حد #سوریه ایران را وابسته به شوروی کنیم . ادامه دارد ...
@mousavizanjany
شخصیت #استالین
ادامه دارد ..
۱۴:۲۱
۱- حاکميت #خورشيد بر 12 منزل زمين يعني 12 ماه شمسي
٢- حاکميت #زمين بر 12 منزل ماه يعني 12 ماه قمري
۳_ 12 #لوح_موسي (ع) يعني 12 #قانون_حاکم بر #بني_اسرائيل
۴ - 12 #نقيب_موسي (ع) يعني 12 #حاکم بر #بني_اسرائيل
۵_ 12 #چشمه براي #12_قوم #بني_اسرائيل با ضربه #عصاي_موسي (ع)
۶_ 12 #حواري حضر ت #عيسي (ع) يعني 12 #انصار در #دعوت_عيسي (ع)
٧_ 12 #امام و #وصي حضرت #عيسي (ع) تا عصر #رسول_خدا (ص)
٨_ 12 #حجاب_نور_رسول_خدا (ص)
٩_ 12 #ساعت_شب و 12 #ساعت_روز
١۰- 12 #امام و #وصي #رسول_خدا (ص)
١١_ 12#_قرن_غيبت براي تکميل #مقدمات-جهاني شدن #انديشه_ها
١٢_ 12 #حادثه_بزرگ براي #قبول_شکست از سوي #بشر در #حل_مشکلات_بشري و #ظهور_حقيقت_ها، و يا #ظهور_انسان براي #استقبال از #نزول_قرآن آن وقت #حاکميت_انسان
۱۴:۲۲
۱۴:۲۲
در سفر پیدایش از آیه 31 تا 38 آمده است دو #طایفه از مردم از #زنای_حضرت_لوط ( #العیاذ_بالله) با #دختران_خود بوجود آمده است. #صهیونیسم_بین_الملل محتوای این #آیه_جعلی را تبدیل کرد به #تابلویی_بزرگ که عبارت است از: یک #پیر_مرد_نورانی، #دو_دختر_زیبا، #دو_کوزه_شکسته با #مقداری_شراب در انتهای آن دو و یک #شهر_ویران!
۱۴:۲۲
مصوبات جلسات خصوصی اصحاب #سقیفه با #یهودیان برای کنترل #قدرت_اسلام پس از به #شهادت رساندن #رسول_گرامی_اسلام (ص)" بر #مبنای_متون_متواتر_اهل_سنت.
1- #جلوگیری از #محور شدن #رأی شخص #رسول_خدا در کنار #قرآن با مسئولیت (1) جفیرابن نفیر (2) لبید ابن زیاد (3) یک عرب بدوی (4) عمرابن خطاب.
2- #تصریح به اینکه #جز_قرآن از #رسول_خدا چیزی پذیرفته نیست با مسئولیت #عمرابن_خطاب با طرح "حسبنا کتاب اله" یا شعار خوارج "ان الحکم الّا لله".3- #کنترل_بنی_هاشم به محض به شهادت رسیدن #رسول_خدا و جلوگیری از ازدحام مردم جهت تشییع جنازه رسول خدا(ص) با مسئولیت عمر با طرح اینکه "رسول خدا زنده است منتها مثل موسی پس از 40 روز به جمع مردم بازخواهد گشت" و عمر جلوی مردم را گرفت و مأموریت فوق انجام شد و هجوم و تهدید #بیت_حضرت_زهرا نیز در این راستا بوده است.4- اعزام 30 #مسلّح جهت #محاصره_بیت_النبوّه و بستن دست های #علی (ع) و #اجبار وی به #بیعت.5- #محاصره_ی شبانه و #تفتیش خانه #علی (ع) به بهانه ی بدست آوردن #قرآن_محشّا به حاشیه و #تفسیر_رسول_خدا(ص) و #سنت_مدوّن که علی (ع) صحیفه #اللعن_علی_المخفرین (کودتاگران) را ارائه داد.6- #سرقت یک #نسخه از #قرآن های #12_نسخه_ای و #قیچی کردن #تفسیر_رسول_خدا از #حواشی_آن که نسخه ی #عثمان و #حفصه بود.7- #دستگیری و #زندانی کردن #کاتبان_وحی که بخواهند قرآن های همراه با تفسیر رسول خدا (ص) را تبلیغ کنند که زندانی کردن ابن #مسعودها و #ابودرداها در این راستا بوده است.8- پس از #تثبیت_اوضاع، به #آتش کشیدن همه ی قرآن ها همراه با تفسیر رسول خدا و انتشار رسمی #قرآن_مجرد_حفصه مشهور به #نسخه_ی_عثمان.9- به #آتش کشیدن تمام #سنت رسول خدا به #مسئولیت_ابوبکر و #عمر که انجام شد.10- #تأسیس_حوزه_علمیه از #علمای_یهود ظاهراً مسلمان شده و نشر رسمی #اسرائیلیات به #مسئولیت_عمر.11- #تدوین_تفسیر_قرآن توسط شاگردان تربیت یافته در مدارس #اسرائیلیها مانند #تفسیر_طبری با 29,684 رأی بدون قال رسول الله منهای 1/50 #والمغنی_ابن_قدامه و متون #تسعه.12- #منع و #تحریم مبارزه با #حاکمان_جائر مسلط بر جهان اسلام در هر زمان.13- #تبدیل رأی مردم به #مبدأ و #منشأ_احکام در #کنار_قرآن به جای رأی ممنوع شده رسول خدا!14- #منع و #مبارزه با نشر #تفسیر، #حدیث و #فتوا از سوی #خاندان #رسول_خدا (ص) و #اهلبیت (ع).15- #تدوین_رساله_فتوای به نام #دختر_ابوبکر_عایشه و پسر #عمر #عبدالله_بن_عمر و تدوین #صحاح از این فتواها مانند #صحیح_بخاری و #مسلم.16- #جعل یک اصل برای مشروع جلوه دادن #کودتای_سقیفه به نام لا تجتمع الرساله و الخلافه فی بیتٍ واحد که بعداً با انتخاب علی (ع) نقض کردند.17- #استخدام_تدریجی_یهودیان و #مسیحیان ظاهراً #مسلمان شده برای وزارت #فرهنگ_اسلام مانند #کعب_الاحبار و #تمیم_داری و محمدبن #کعب_قرظی و ...18- #انتقال_مرکز_اسلام از #مدینه و #مکه و #مسجد_کوفه به #شام با #جعل اینکه یک سوم قرآن در شام نازل شده است!!19- #جعل_احادیثی مبنی بر بالا بودن #رتبه_ی #ابوبکر و #عمر از #سایر افراد و بالا بردن شخص #عمر از #رسول_خدا(ص) در بخشی از #قضایا که منجر به تألیف "الموافقات" گردید.20- #تحقیر رسول خدا (ص) و اثبات اینکه عمر در قضایای زیادی رسول خدا (ص) را رهبری کرده است! و #تدوین_دهها_کتاب، #جزوه و #مقاله درخصوص برتری عمر به رسول خدا (ص) در بخشی از امور و نشر آن.21- #تشکیل_اصحاب_رأی جهت #تبدیل_رأی_خدا و رسول خدا(ص) به رأی #آخوندهای_درباری و #اضمحلال کامل #اسلام.22- #انکار_وصی برای #رسول_خدا (ص) و #قبول_وصی برای #سایر_انبیاء و #جنگ با #مهدویت و تجدید حیات اسلام.
23- با وجود اینکه بیش از #40_آیه از #قرآن درباره #خطر_صحابه_منافق و #نفوذی و #منحرف نازل شده، #اصلی ساخته شود مبنی بر اینکه کل #صحابه عادل اند و ساخته شد.
24- به #رسمیت_شناختن هر #مذهب_فقهی از #هر_کس به جز #مذهب_اهلبیت (ع).
25- به #رسمیت_شناختن_اجتهاد #هرکس ولو برای #قتل_اهلبیت باشد.26- #تبدیل_رأی چند انسان به نام #اجماع به #منشأ مستقل اسلام.27- #حجّت_شمردن متن #تورات.28- #رسمیت_یافتن قرائت #تورات به جای #قرآن.29- به #رسمیت_شناختن_قصاصون به جای #محدثین.30- #بازگرداندن_یهود به #فلسطین و #تاسیس_دولت_اسرائیل
۱۴:۲۳
مشکات اهل بیت
️ چهره چپ قسمت سوم
موسوی : پسر عموی #بنی_صدر به من گفتند روزی (پسر حاج آقا بزرگ تهرانی ) به ایشان گفته #کیانوری در یک جلسه ای گفت اگر روزی دیدید #جمهوری_اسلامی مرا به #محاکمه کشید من تا آخر درود بر #خمینی را از دست نخواهم داد چون به صلاح #سوسیالیسم است . من #فدای_سوسیالیسم می شوم ودرود بر خمینی گفتن #جز_تاکتیک چیز دیگری نیست . چه نظری دارید ؟
کیانوری : آقاجان میدانید تا به امروز برای همه اعضای #حزب_توده , #منزوی یک آدم #مرموزی است . از ابتدا به او اطمینان پیدا نکردیم چرا که روزی متوجه شدیم به یکی از #سفارتخانه_ها_جاسوسی می کرد , نمیدانم #کویت بود یا کشور دیگر.
موسوی : نظر شما در ارتباط با گروهک های دیگر چپ مانند اتحادیه کمونیست ها , پیکار , فدائیان اقلیت واکثریت چیست؟
کیانوری : اینها همه آشغال هستند . اصلا نمی فهمند کمونیسم چیست . شخصیت #استالین
موسوی: مقداری درباره استالین صحبت کنید , پس کمونیست واقعی اوست ؟
کیانوری: (درحالیکه صدای خود را خیلی پایین آورده بود ) #استالین نگو سرطان بگو. او واقعا #سرطان_کمونیسم بود , البته #لنین گفته بود بعداز من کسی را انتخاب کنید که جنبه های #مثبت_استالین را داشته باشد اما جنبه های منفی او را نداشته باشد . #استالین_یک_جانی بود . ادامه دارد ..
@mousavizanjany
چهره چپ قیمت چهارم 
موسوی : بسیار خوب , #استالین_جانی بود اما امروز (دهه ۶۰) #افغانستان را #استالین_اشغال نکرده , #حاکمان_فعلی اشغال کرده اند . #ملک_الشعرای_بهار در کتاب #احزاب_سیاسی مینوبسد " ملت روسیه هیچگاه متجاوز نبوده است " حال کمونیسم متجاوز شده ؟
کیانوری : ببینید آقا! مهمترین #مناطق_استراتژیک_شوروی در مرز افغانستان قرار دارد و اکثریت قاطع #مجاهدین ضد دولت و ضد شوروی افغانستان طرفدار آمریکا هستند , اگر آنها #حاکم شوند آمریکا حاکم شده است و طرفداران #ایران در افغانستان را هم #اقلیت از مجاهدین تشکیل میدهد . خود #شوروی ها گفتند با حمله به افغانستان #آبروی_ما می رود ولی #کشور_ما نمیرود وباید کاری کنیم #رژیمی در افغانستان برسر کار آید که در حد سوریه وابسته ما باشد .

بحث شوروی و ایران جدید
موسوی: نظر #شوروی درباره #ایران پس از #انقلاب_اسلامی چیست ؟
کیانوری: #شوروی از دست #ایران #خیلی_عصبانی هست چرا که میگوید #انقلاب_اسلامی با همان #چوبی ما را می #راند که #آمریکا را می راند .اگر #ملت_ایران شعار #مرگ_بر_شوروی را از میان شعارهای خود بردارد , #شوروی_حاضر می شود #دست_ایران را ببوسد , حتی ایران میتواند از شوروی #امتیاز بگیرد تا شعار مرگ بر شوروی را بردارد .


علت کودتای توده ای ها
موسوی : شما #قدرت_مذهب در ایران را شناخته بودید , چطور در فکر #کودتا بودید ؟ ولو در دراز مدت ؟
کیانوری : #حقیقتش این است که ما #میدانستیم در ایران امکان ندارد #رژیم_سوسیالیستی مستقر شود , حتی شوروی هم با ما هم عقیده بود , ولی آنها وما در تلاش بودیم بعد از #سرنگونی_نظام_سلطنتی ایران را در حد #سوریه وابسته به شوروی کنیم .
@mousavizanjany
۱۴:۲۳
مشکات اهل بیت
چهره چپ قیمت چهارم
موسوی : بسیار خوب , #استالین_جانی بود اما امروز (دهه ۶۰) #افغانستان را #استالین_اشغال نکرده , #حاکمان_فعلی اشغال کرده اند . #ملک_الشعرای_بهار در کتاب #احزاب_سیاسی مینوبسد " ملت روسیه هیچگاه متجاوز نبوده است " حال کمونیسم متجاوز شده ؟
کیانوری : ببینید آقا! مهمترین #مناطق_استراتژیک_شوروی در مرز افغانستان قرار دارد و اکثریت قاطع #مجاهدین ضد دولت و ضد شوروی افغانستان طرفدار آمریکا هستند , اگر آنها #حاکم شوند آمریکا حاکم شده است و طرفداران #ایران در افغانستان را هم #اقلیت از مجاهدین تشکیل میدهد . خود #شوروی ها گفتند با حمله به افغانستان #آبروی_ما می رود ولی #کشور_ما نمیرود وباید کاری کنیم #رژیمی در افغانستان برسر کار آید که در حد سوریه وابسته ما باشد . 

بحث شوروی و ایران جدید
موسوی: نظر #شوروی درباره #ایران پس از #انقلاب_اسلامی چیست ؟
کیانوری: #شوروی از دست #ایران #خیلی_عصبانی هست چرا که میگوید #انقلاب_اسلامی با همان #چوبی ما را می #راند که #آمریکا را می راند . اگر #ملت_ایران شعار #مرگ_بر_شوروی را از میان شعارهای خود بردارد , #شوروی_حاضر می شود #دست_ایران را ببوسد , حتی ایران میتواند از شوروی #امتیاز بگیرد تا شعار مرگ بر شوروی را بردارد . 


علت کودتای توده ای ها
موسوی : شما #قدرت_مذهب در ایران را شناخته بودید , چطور در فکر #کودتا بودید ؟ ولو در دراز مدت ؟
کیانوری : #حقیقتش این است که ما #میدانستیم در ایران امکان ندارد #رژیم_سوسیالیستی مستقر شود , حتی شوروی هم با ما هم عقیده بود , ولی آنها وما در تلاش بودیم بعد از #سرنگونی_نظام_سلطنتی ایران را در حد #سوریه وابسته به شوروی کنیم .
@mousavizanjany
چهره چپ قسمت پنجم 
موسوی : چرا #شوروی در #مسئله_عراق این #ننگ را میپذیرد که به رژیم عراق یعنی به شخصی مثل #صدام کمک مالی #نظامی و #سیاسی کند؟ آیا #صدام_جنایتکار نیست ؟
کیانوری : این روزها در تاربخ #شوروی_بی_نظیرترین دوران عمر شوروی است , #یک_شطرنج بسیار پیچیده است. شوروی از یک طرف نقش #مثبت_ایران در #قطع_پایگاههای آمریکا را درک میکند وبا این همه فحش که از ایران می شنود نوش جانش است . بعلاوه #مطمئن_ترین_مرز شوروی است و از طرفی شوروی در مقابل این #پایگاهها و #رژیم_های_مرتجع منطقه , فقط #سوریه و #یمن جنوبی را دارد . در مورد سوریه , شوروی به آمریکا #هشدار_جدی داده است که به آن دست نزند . امروز اگر #صدام هم برود که #پایگاه_سوم شوروی بود , دیگر جز دو رژیم مزبور پایگاهی ندارد در حالیکه هر یک از این رژیمها (سوریه و یمن ) را چهار رژیم آمریکایی #احاطه کرده است. خوب اگر #ایران شکست بخورد احتمال بازگشت امریکا وجود دارد و اگر #عراق شکست بخورد جز دو رژیم مزبور جایگاهی ندارد علاوه بر اینکه جمهوری اسلامی ایران :الف :در #افغانستان تاثیر خواهد گذاشت ب: #جمهوریهای_مسلمان نشین شوروی انقلاب می کنند ج: #کشورهای_مسلمان_منطقه بسوی #جمهوری_اسلامی تغییر جهت می دهند
لذا در هر دو صورت شوروی #بازنده است و امروز #بحرانی_ترین روزگار خود را می گذراند علاوه بر اینها شوروی فکر می کند یک #دستگاه از #رادارهای آمریکا را ایران بخاطر استفاده های خودش بر نکنده است و امروز شوروی بخاطر ایران #نمی_تواند به آمریکا هشدار جدی بدهد چرا که اگر شوروی هشدار دهد #باید_عمل_کند و حال آنکه در #خلیج_فارس شوروی #چیزی_ندارد , #قدرتی ندارد مگر اینکه #اتمی شروع کند .
@mousavizanjany
۱۴:۲۴
مشکات اهل بیت
چهره چپ قسمت پنجم
موسوی : چرا #شوروی در #مسئله_عراق این #ننگ را میپذیرد که به رژیم عراق یعنی به شخصی مثل #صدام کمک مالی #نظامی و #سیاسی کند؟ آیا #صدام_جنایتکار نیست ؟
کیانوری : این روزها در تاربخ #شوروی_بی_نظیرترین دوران عمر شوروی است , #یک_شطرنج بسیار پیچیده است. شوروی از یک طرف نقش #مثبت_ایران در #قطع_پایگاههای آمریکا را درک میکند وبا این همه فحش که از ایران می شنود نوش جانش است . بعلاوه #مطمئن_ترین_مرز شوروی است و از طرفی شوروی در مقابل این #پایگاهها و #رژیم_های_مرتجع منطقه , فقط #سوریه و #یمن جنوبی را دارد . در مورد سوریه , شوروی به آمریکا #هشدار_جدی داده است که به آن دست نزند . امروز اگر #صدام هم برود که #پایگاه_سوم شوروی بود , دیگر جز دو رژیم مزبور پایگاهی ندارد در حالیکه هر یک از این رژیمها (سوریه و یمن ) را چهار رژیم آمریکایی #احاطه کرده است. خوب اگر #ایران شکست بخورد احتمال بازگشت امریکا وجود دارد و اگر #عراق شکست بخورد جز دو رژیم مزبور جایگاهی ندارد علاوه بر اینکه جمهوری اسلامی ایران : الف :در #افغانستان تاثیر خواهد گذاشت ب: #جمهوریهای_مسلمان نشین شوروی انقلاب می کنند ج: #کشورهای_مسلمان_منطقه بسوی #جمهوری_اسلامی تغییر جهت می دهند
لذا در هر دو صورت شوروی #بازنده است و امروز #بحرانی_ترین روزگار خود را می گذراند علاوه بر اینها شوروی فکر می کند یک #دستگاه از #رادارهای آمریکا را ایران بخاطر استفاده های خودش بر نکنده است و امروز شوروی بخاطر ایران #نمی_تواند به آمریکا هشدار جدی بدهد چرا که اگر شوروی هشدار دهد #باید_عمل_کند و حال آنکه در #خلیج_فارس شوروی #چیزی_ندارد , #قدرتی ندارد مگر اینکه #اتمی شروع کند .
@mousavizanjany
چهره چپ قسمت ششم 
سیر #جامعه_ژاپن
موسوی :طبق #نظر_مارکس می بایستی امروز در #ژاپن_اتقلاب #سوسیالیستی شود ولی به خاطر #سهیم شدن #پرولتاریا در #سود_کارخانجات , انقلاب خوابید که مارکس اصلا فکرش را نمی کرد اینطور نیست ؟
کیانوری : نخیر #حقیقت_اینست که #ژاپن برای جلوگیری از انقلاب , #بودجه_نظامی را به حداقل رسانده است. امروز بین آمریکا و ژاپن در باطن دعواست که آمریکا میگوید ژاپن باید بودجه نظامی را بالا ببرد و ژاپن میگوید اگر اینچنین کنم باید از حقوق #کارگران بزنم که #انقلاب میشود پس به خاطر سهیم شدن نیست بلکه بخاطر پایین بودن بودجه نظامی است .



#کدام_کشور آماده انقلاب است ؟
موسوی: کدام کشور #غربی و یا #شرقی_سرمایه_داری آماده انقلاب #کارگری ویا #سوسیالیستی است؟
کیانوری: #ایتالیا بخاطر #تشدید_تضاد و #سنگین_شدن هزینه های زندگی و لکن #اسپانیا بخاطر اینکه کشوری است که دارای #مناطق_تفریحی است , مردم از #سراسر_جهان برای تفریح می آیند ودولت اسپانیا از طریق #جهان_گردی درآمد دارد و تضادها را خنثی کرده به تآخیر می اندازد . 



#فرانسه
موسوی : از فرانسه بفرمائید که به سوی #سوسیالیستی حرکت میکند؟
کیانوری: در فرانسه سوسیالیسم پیدا نشده است , #فرانسه_دست_نشانده_آمریکاست اگرچه سوسیالیستها سرکار آیند چون سوسیالیسم واقعی نیست . 



موضع #شوروی در #ایران
موسوی: نظرشما در شرایط جدید در ارتباط با موضع شوروی در #قبال_ایران چیست؟
کیانوری : #شوروی اخیرآ طی #نامه_ای با امضای #۵۰۰_تن از #نمایندگان_شوروی به آقای هاشمی رفسنجانی خواستار همکاری شد .لکن #عکس_العمل_ایران مطلوب نبوده است . من #معتقدم در طول تاریخ شوروی این کشور به این اندازه در مقابل کشور دیگر اظهار علاقه و دعوت به همکاری نکرده است . من میگویم ایران باید روی این نامه اخیر جدآ حساب کند و محتوای آنرا درک کند . این نامه هنگامی به ایران ارسال شد که ما در حال #محاکمه_بودیم واین نشانگر این است که شوروی جدآ درباره ایران #دچار_مشکل شده است . بنظر من #بهتر_است ایران از طریق کشورهای امثال #مجارستان با شوروی که اینقدر تنزل کرده روابط برقرار کند .
@mousavizanjany
سیر #جامعه_ژاپن
#کدام_کشور آماده انقلاب است ؟
۱۴:۲۴
هفتاد و شش #امتیاز_اسلام نسبت به #سایر_ادیان
1)- #وجوب آهسته صحبت کردن با #رسول_خدا(ص)(سوره #حجرات/آیه3)
2)- #پشیمانی تمام #انسانهای #غیر_مسلمان در روز #قیامت از اینکه چرا #اسلام را قبول نکرده اند (سوره احزاب / آیه 66)
3)- #اطاعت از #رسول_خدا(ص) به عنوان #اطاعت_از_خدا تلقی شده است. (سوره نساء /آیه 80)
4)- در #قرآن در #2_آیه در حین ذکر اسامی #انبیاء_الوالعزم اسم رسول خدا را اول آورده است و در یک آیه پس از نوح(سوره احزاب/آیه7 و نساء/163 و شورا/13)
5)- #امت_رسول_خدا #بهترین امت هاست. (آل عمران/آیه110)
6)- خداوند متعال #خودش به رسول خدا #صلوات فرستاده است .(سوره احزاب/آیه56)
7)- #خدا از #انبیاء_سابق #تعهد_گرفته بوده، نبوت رسول خدا را که هنوز #محقق_نشده_بوده تصدیق فرمایند.(آل عمران/آیه 81)
8)- هرجا صدای #لا_اله_الا_الله بلند شود باید #محمد_رسول_الله نیز بلند شود، چه در #نمازهای_واجب ، چه در #جمعه، چه در #عید، چه در #حج و چه در جاهای دیگر
9)- در #صدر_المنتهی و #قاب_قوسین این فقط #رسول_خداست که مورد #خطاب خداوند متعال است (سوره والنجم آیه 9 و 10)
10)- #محتوای_آیه_282_بقره را امتهای سابق تحمل نکردند اما امت رسول خدا تحمل کرد مبنی بر اینکه #نیتهای_باطنی انسان را خداوند #محاسبه خواهد کرد و خداوند بخاطر #تحمل محتوای آیه فوق #آیه_های_بعدی و پایانی سوره #بقره را نازل فرمود که برای #هیچ_امتی نازل نشده است.
11)- #تمام_سطح_کره_زمین مسجد و محل عبادت برای امت رسول خداست فقط (روایات متواتر)
12)- #تمام_سطح_کره_زمین محل #تیمم_و_طهارت برای #نماز است در صورت پیدا نشدن آب. این حکم #مخصوص_اسلام است (روایات متواتر)
13)- #اختصاص دادن تمام اوقات #نماز به دو طرف و وسط روز و اختصاص نیافتن #عبادات_واجبه به نصف شب (سوره هود/آیه 114)
14)- #ثواب یک #عمل امت اسلام #ده_برابر و یک #گناه آن فقط یک گناه محسوب می شود. (سوره انعام / آیه 160)
15)- برای #امتهای_سابق در عمل #ثواب می دهند، در مقابل به #صرف_نیت امت رسول اسلام ثواب نوشته می شود، اگر چه #قادر به عمل هم نباشد و یا قادر باشد و عمل نکند 16)- در بین #امتهای_سابق پس از #گناه علاوه از #توبه بهترین #طعامشان نیز #حرام می شده ولی در اسلام با #توبه و #استغفار گناه بخشیده می شود.
17)- اخذ #جزیه از #مشرکین (مالیات مخصوص)
18)- در #معراج تمام #انبیای_سلف پشت سر رسول اسلام #نماز خواندند.
19)- خداوند متعال به #جان رسول خدا(ص) #قسم خورده است (حجر/72)
20)- رسول خدا (ص) #شاهد بر #تمام_انبیای_سابق است.
21)- در #دخول به #بهشت #نخستین_امت، امت رسول اسلام است.
22)- #نماز_امت رسول اسلام #کفاره_گناهان است.
23)- #هفتاد_هزار نفر از امت رسول اسلام #بدون_حساب داخل #بهشت می شوند. (بحار ج 16 ص349)
24)- در امت رسول اسلام #اولیای_مقتول می توانند #قاتل را #بکشند یا #عفو کنند یا #دیه بگیرند ، اما در #بنی_اسرائیل فقط می توانست #قصاص کند
25 )- #سوره_حمد مخصوص #امّت_رسول_خداست. #نصف_اول مربوط به #خدا و #نصف_دوم مربوط به #بنده است. ذیل تفسیر سوره حمد
26)- #صدقه_ی_امتهای_سابق در #مکانهای مخصوص قرار داده می شده، سپس #آتشی میامده آن را می برده، اما #صدقه_ی امت رسول خدا (ص) #طعام است ( #قوت_فقرا). #بحار، جلد 16، صفحه 350
27)- #امّت رسول خدا (ص) از #گرسنگی و #قحطی_مطلق نمی میرند. همان مدرک قبلی
28)- #شفاعت فقط و فقط #مخصوص_امّت رسول خدا (ص) است. بحار، جلد 16، صفحه 360
29)- #تمام_امّت رسول خدا (ص) در #هیچ_زمانی مجتمعاً گمراه نمی شوند (کسانی خواهند بود که برحق ثابت خواهند ماند). بحار، جلد 16، صفحه 350
30)- #حاکمشان چه #ظالم باشد چه #عادل ، از #غیر_مسلمان نخواهد بود. همان مدرک قبلی
31)- #پایتخت حکومت شان در یک حادثه #طبیعی یا #غیر_طبیعی (مانند جنگ #اتمی) زیرو رو نمی شود. همان مدرک قبلی
32)- وقتی دچار #امراض عمومی ( مثل #طاعون ) می شوند و میمیرند #حکم_شهید دارند. همان مدرک قبلی
33)- #هر_کس از امّت رسول خدا (ص) به رسول خدا (ص) #صلوات بفرستد ده #ثواب دارد و ده #گناه از گناهان او کسر می شود. همان مدرک قبلی
34)- خداوند متعال به #هیچ_پیغمبری صفت #رئوف و #رحیم نداده #جز به رسول خدا. سوره توبه، آیه 128
35)- اگر #توبه_ی بنی اسرائیل #قتل_خودشان بوده، توبه ی امّت رسول خدا #پشیمانی و #استغفار است. بحار، جلد 16، صفحه 151
ادامه دارد....
۱۴:۲۴
۱۴:۲۵
۱۴:۲۵
مشکات اهل بیت
چهره چپ قسمت ششم
سیر #جامعه_ژاپن
موسوی :طبق #نظر_مارکس می بایستی امروز در #ژاپن_اتقلاب #سوسیالیستی شود ولی به خاطر #سهیم شدن #پرولتاریا در #سود_کارخانجات , انقلاب خوابید که مارکس اصلا فکرش را نمی کرد اینطور نیست ؟
کیانوری : نخیر #حقیقت_اینست که #ژاپن برای جلوگیری از انقلاب , #بودجه_نظامی را به حداقل رسانده است. امروز بین آمریکا و ژاپن در باطن دعواست که آمریکا میگوید ژاپن باید بودجه نظامی را بالا ببرد و ژاپن میگوید اگر اینچنین کنم باید از حقوق #کارگران بزنم که #انقلاب میشود پس به خاطر سهیم شدن نیست بلکه بخاطر پایین بودن بودجه نظامی است . 



#کدام_کشور آماده انقلاب است ؟
موسوی: کدام کشور #غربی و یا #شرقی_سرمایه_داری آماده انقلاب #کارگری ویا #سوسیالیستی است؟
کیانوری: #ایتالیا بخاطر #تشدید_تضاد و #سنگین_شدن هزینه های زندگی و لکن #اسپانیا بخاطر اینکه کشوری است که دارای #مناطق_تفریحی است , مردم از #سراسر_جهان برای تفریح می آیند ودولت اسپانیا از طریق #جهان_گردی درآمد دارد و تضادها را خنثی کرده به تآخیر می اندازد . 



#فرانسه
موسوی : از فرانسه بفرمائید که به سوی #سوسیالیستی حرکت میکند؟
کیانوری: در فرانسه سوسیالیسم پیدا نشده است , #فرانسه_دست_نشانده_آمریکاست اگرچه سوسیالیستها سرکار آیند چون سوسیالیسم واقعی نیست . 



موضع #شوروی در #ایران
موسوی: نظرشما در شرایط جدید در ارتباط با موضع شوروی در #قبال_ایران چیست؟
کیانوری : #شوروی اخیرآ طی #نامه_ای با امضای #۵۰۰_تن از #نمایندگان_شوروی به آقای هاشمی رفسنجانی خواستار همکاری شد . لکن #عکس_العمل_ایران مطلوب نبوده است . من #معتقدم در طول تاریخ شوروی این کشور به این اندازه در مقابل کشور دیگر اظهار علاقه و دعوت به همکاری نکرده است . من میگویم ایران باید روی این نامه اخیر جدآ حساب کند و محتوای آنرا درک کند . این نامه هنگامی به ایران ارسال شد که ما در حال #محاکمه_بودیم واین نشانگر این است که شوروی جدآ درباره ایران #دچار_مشکل شده است . بنظر من #بهتر_است ایران از طریق کشورهای امثال #مجارستان با شوروی که اینقدر تنزل کرده روابط برقرار کند .
@mousavizanjany
چهره چپ قسمت هفتم 
حزب #توده جاسوسی می کرد
موسوی : شما واقعا عنوان #جاسوسی را قبول کرده اید ؟
کیانوری : #بلی ما موظف بودیم اطلاعات مربوط به #سلاحهای ساخت آمریکا را به شوروی بدهیم منجمله اطلاعات مربوط به موشکهای #هارپون ( که از نوع دریا به دریاست ) و گزارشات لازم را به شوروی دادیم .البته آدرس یکی از موشکهای آماده به شلیک که در یک ناو جنگی ما غرق شده بود و موشک به همراهش بود را به شوروی دادیم تا موشک را از آب خارج کنند و ببرند



#اسلام یک جنبش #جهانی است
موسوی: ما فکر میکنیم شما اینک قبول کرده باشید که #هسته_های_مقاومت ومبارزه با آمریکا در سراسر جهان #منحصر به #مارکسیستها نیست , اگر اینچنین است پس اسلام هم یک جنبش است .
کیانوری : #بلی متاسفانه نیروهای چپ قسمت معتنابهی از سنگرهای مبارزه را تاکنون اشغال کرده اند واین در حالی است که مارکسیستها از اسلام هیچ اطلاعی ندارند .


سیاست شوروی در قبال #امام
موسوی : چه زمانی شوروی باور کرد که در انقلاب ایران , خط امام پیروز خواهد شد ؟
کیانوری : در سال اول انقلاب (۵٧) شوروی معتقد بود #جبهه_ملی برنده انقلاب است .بعداز بررسی دقیق به شوروی اطلاع دادم که نخیر آن #سید که در #نجف است برنده است وباید از او حمایت کنیم .
موسوی: من فکر میکنم قضیه #بر_عکس است و این شوروی بود که به شما خط داده است که از امام خمینی حمایت تاکتیکی کنید ؟
کیانوری : نخیر من بخاطر همین #تحلیل_درست بود که مورد #توجه_خاص شوروی قرار گرفتم .
ادامه دارد
@mousavizanjany
حزب #توده جاسوسی می کرد
#اسلام یک جنبش #جهانی است
ادامه دارد
۱۴:۲۶
مشکات اهل بیت
چهره چپ قسمت هفتم
حزب #توده جاسوسی می کرد
موسوی : شما واقعا عنوان #جاسوسی را قبول کرده اید ؟
کیانوری : #بلی ما موظف بودیم اطلاعات مربوط به #سلاحهای ساخت آمریکا را به شوروی بدهیم منجمله اطلاعات مربوط به موشکهای #هارپون ( که از نوع دریا به دریاست ) و گزارشات لازم را به شوروی دادیم . البته آدرس یکی از موشکهای آماده به شلیک که در یک ناو جنگی ما غرق شده بود و موشک به همراهش بود را به شوروی دادیم تا موشک را از آب خارج کنند و ببرند 


#اسلام یک جنبش #جهانی است
موسوی: ما فکر میکنیم شما اینک قبول کرده باشید که #هسته_های_مقاومت ومبارزه با آمریکا در سراسر جهان #منحصر به #مارکسیستها نیست , اگر اینچنین است پس اسلام هم یک جنبش است .
کیانوری : #بلی متاسفانه نیروهای چپ قسمت معتنابهی از سنگرهای مبارزه را تاکنون اشغال کرده اند واین در حالی است که مارکسیستها از اسلام هیچ اطلاعی ندارند . 


سیاست شوروی در قبال #امام
موسوی : چه زمانی شوروی باور کرد که در انقلاب ایران , خط امام پیروز خواهد شد ؟
کیانوری : در سال اول انقلاب (۵٧) شوروی معتقد بود #جبهه_ملی برنده انقلاب است .بعداز بررسی دقیق به شوروی اطلاع دادم که نخیر آن #سید که در #نجف است برنده است وباید از او حمایت کنیم .
موسوی: من فکر میکنم قضیه #بر_عکس است و این شوروی بود که به شما خط داده است که از امام خمینی حمایت تاکتیکی کنید ؟
کیانوری : نخیر من بخاطر همین #تحلیل_درست بود که مورد #توجه_خاص شوروی قرار گرفتم . ادامه دارد
@mousavizanjany
چهزه چپ قسمت هشتم
چین
موسوی : نظر شما راجع به #چین چیست ؟
کیانوری : من معتقدم #چینی ها واقعا #کمونیست هستند ولی به علل زیر با #شوروی اخنلاف دارند . ااف ) #مائو بلند پروازی کرد از #فئودالیته به سوی کمونیست پرواز کرد لذا شوروی این کار را احمقانه تلقی کرد . ب) چین اطلاعات علمی از شوروی خواست تا او هم مثل شوروی ترقی کند ولی بخاطر حس #ناسیونالیستی_مائو , شوروی موافقت نکرد.ج) روابط چین با آمریکا باعث تاخیر در انقلاب سوسیابستی آمریکا می شود , لذا شوروی با چین مخالف است.روزی مائو به شوروی گفته بود بیا با آمریکا بجنگیم تا دویست میلیون نفر اروپایی کشته شود , تا به همان اندازه از ملت چین به اروپا منتقل شود تا چین از انفجار جمعیتی نجات پیدا کند اما شوروی از #طرح_مائو بدشان آمد و امروز دعوای چین با ویتنام , دعوای مرزی است , چین حتی معتقد است لائوس , کامبوج , ویتنمام و مغولستان هم جزو چین است و باید حکومتهایشان از بین برود وملت چین به آنجا صادر شود . در ضمن توجه کنید هوشه مینه رهبر انقلاب ویتنام فرد بسیار ملی و مردمی است. 





شخصیت لنین
موسوی : به نظر شما لنین چگونه شخصیتی بود ؟
کیانوری : فوق العاده , واقعا فوق العاده بود .
موسوی : اگر معتقد هستید غرض لنین استقرار عدالت بود ولو در قالب حکومت #پرولتاریا و اسلام هم طرفدار استقرار عدالت اجتماعی است پس فکر نمی کنید سوسیالیسم همسایه دیوار به دیوار اسلام است وتنها در اصول فلسفه و اعتقاد به خدا باهم اختلاف دارند ؟خوب باشد بجای دشمنی و کودتا که شما رهبر آن کودتا بودید , شوروی بیاید با ایران یک پیمان مشترک ببندد .
کیانوری : من امروز فکر میکنم چندان اختلافی در هدف ندارند و اگر سوسیالیسم نشد ,اسلام میتواند جایگزین خوبی باشد .ادامه دارد
@mousavizanjany
چین
شخصیت لنین
۱۴:۲۶
1- قوم متمرّد 2- قوم گردن کش 3- قوم فتنه گر 4- قوم بالکل فاسد 5- قوم روي گردان از امر موسي 6- قوم گرفتار در بدي ها 7- قوم لجوج و قومي که هرچه خدا گويد عکس آن کنند 8- قومي که خشم و غضب خدا را برانگيخته
و بر اين اوصاف در آيات ديگر اضافه کرده: قوم طالب زنا، قومي که موسي را رها کرده، قومي که خدا از آنان روي برگردانده (آيه 16)، قومي که به خدا اهانت کرده (آيه 20) و بالاخره، قوم احمق (باب 32، آيه 6)
اين است امتيازات قوم برگزيده يهود در تورات #تحريف_نشده حضرت موسي!
۱۴:۲۶
پرسش و پاسخ
پرسش : شما در نقد #صوفیها مانند #ابن_عربی و #مولوی و روشنفکران مذهبی مانند آقای دکتر #سروش همواره آنها را متهم میکنید به تبلیغ عهد عتیق تواریخ ایام اول باب 22 آیه 6 تا 10 و کودتا بر ضد آیه 251 سوره بقره خب ماکه از این کلی گویی چیزی دستگیرمان نمی شود لطفا این قضیه را کمی بسط دهید تا قابل استفاده عموم باشد
پاسخ : درآیه مورد اشاره درسوره بقره میفرماید: پیروزیهای حضرت #داوود (ع) درجهاد مقابل لشکر #جالوت و شجاعت او در کشتن فرمانده کفر یعنی جالوت باعث شد او از خداوند متعال درجه بگیرد که عبارت بوده از #پادشاهی , #خلافت و #حکمت. و چون رسول خدا (ص) شجاعت #امیرالمومنین در فتح #قلعه_خیبر و جنگ #بدر و #احزاب و سایر جنگها را از #شرایط_خلافت معرفی می فرمود و علی (ع) را به منزله #داوود_امت_اسلام معرفی می فرموده و عمر نیز متقابلا طبق نقل احمد ابن حنبل بارها گفته از روزی که علی درخیبر پیروز شد من به فکر امیرالمومنینی افتادم پس بین شجاعت و پیروزی درجنگ از یک طرف و خلافت آسمانی از طرف دیگر رابطه وجود دارد این منطق قرآن است و اما در عهد عتیق تحریف شده در آدرس فوق بر عکس قرآن میگوید شجاعت داوود نه تنها درجه او را بالا نبرده بلکه باعث سقوط مقام او شد تا جائیکه لیاقت بنای بیت المقدس را هم از دست داد.! حالا توجه کنید #ابن_عربی , #مولوی و پیروانشان و تقریبا همه #صوفیان آیه تحریف شده عهد عتیق را با نهایت صراحت تبلیغ کرده و حتی ابن عربی در #فتوحات آنرا پایه عرفان خود معرفی کرده و برضد حضرت داوود و آیه فوق کودتا کردند. ونتیجتا خلافت امیر المومنین را من غیر مستقیم زیر سوال بردند.پس در هر کتابی حضرت داود را بکوبند بدانید این بمعنای کوبیدن امیر المو منین است. و کوبیدن داوود در کتب صوفیان یک #اصل_اساسی است تا جائیکه اورا متهم کرده اند به سر به نیست کردن اوریا تا با زن او ازدواج کند!!
@mousavizanjany
پرسش : شما در نقد #صوفیها مانند #ابن_عربی و #مولوی و روشنفکران مذهبی مانند آقای دکتر #سروش همواره آنها را متهم میکنید به تبلیغ عهد عتیق تواریخ ایام اول باب 22 آیه 6 تا 10 و کودتا بر ضد آیه 251 سوره بقره خب ماکه از این کلی گویی چیزی دستگیرمان نمی شود لطفا این قضیه را کمی بسط دهید تا قابل استفاده عموم باشد
پاسخ : درآیه مورد اشاره درسوره بقره میفرماید: پیروزیهای حضرت #داوود (ع) درجهاد مقابل لشکر #جالوت و شجاعت او در کشتن فرمانده کفر یعنی جالوت باعث شد او از خداوند متعال درجه بگیرد که عبارت بوده از #پادشاهی , #خلافت و #حکمت. و چون رسول خدا (ص) شجاعت #امیرالمومنین در فتح #قلعه_خیبر و جنگ #بدر و #احزاب و سایر جنگها را از #شرایط_خلافت معرفی می فرمود و علی (ع) را به منزله #داوود_امت_اسلام معرفی می فرموده و عمر نیز متقابلا طبق نقل احمد ابن حنبل بارها گفته از روزی که علی درخیبر پیروز شد من به فکر امیرالمومنینی افتادم پس بین شجاعت و پیروزی درجنگ از یک طرف و خلافت آسمانی از طرف دیگر رابطه وجود دارد این منطق قرآن است و اما در عهد عتیق تحریف شده در آدرس فوق بر عکس قرآن میگوید شجاعت داوود نه تنها درجه او را بالا نبرده بلکه باعث سقوط مقام او شد تا جائیکه لیاقت بنای بیت المقدس را هم از دست داد.! حالا توجه کنید #ابن_عربی , #مولوی و پیروانشان و تقریبا همه #صوفیان آیه تحریف شده عهد عتیق را با نهایت صراحت تبلیغ کرده و حتی ابن عربی در #فتوحات آنرا پایه عرفان خود معرفی کرده و برضد حضرت داوود و آیه فوق کودتا کردند. ونتیجتا خلافت امیر المومنین را من غیر مستقیم زیر سوال بردند.پس در هر کتابی حضرت داود را بکوبند بدانید این بمعنای کوبیدن امیر المو منین است. و کوبیدن داوود در کتب صوفیان یک #اصل_اساسی است تا جائیکه اورا متهم کرده اند به سر به نیست کردن اوریا تا با زن او ازدواج کند!!
۱۴:۲۷
پرسش: علاقمندم نظر فقهی شما را درباره پوشیدن پوست خز و پشم آن در نماز بدانم؛ البته می دانم فقهای عظام جایز می دانند؟
پاسخ: پوشیدن پوست خز و استفاده از پشم آن در نماز پیش از اینکه یک #موضوع_فقهی بوده باشد یک موضوع #کاملاً_سیاسی بوده است و نداشتن #نگاه_سیاسی به این موضوع باعث جواز استفاده از آن در نماز گردیده است بنابراین باید در این مسئله به این پازل های جدا از هم توجه شود:
1- جبه خز #گرانترین و #اشرافی ترین لباس در صدر اسلام بوده است
2- روایاتی وجود دارد که دلالت دارند اگر لباسهای امام حسین (ع) را پس از شهادت غارت کرده اند دلیلش این بود که بین آنها یک جبه خز دکنا بوده است! (بحار ج45 ص96 و جلد 65 ص 125 و جلد 79 ص 304 و 306 چاپ ایران)
3- روایاتی وجود دارد که دلالت دارند امام سجاد(ع) دارای جبه خز و مطرف خز و حتی عمامه ایی از خز داشته است !(بحار ج46 ص 59 و 90 و 105 و 106)
4- روایاتی وجود دارد دلالت دارد امام باقر(ع) نیز دارای جبه خز و مطرف خز بوده است !(بحار ج 46 ص 293 و 302 و ج 47 ص 265)
5- روایاتی دلالت دارند امام جعفر صادق (ع) نیز دارای جبه ای از خز بوده است. !(بحار چاپ رحلی ج 11 ص 109 و ج 14 ص 762)
6- در کافی جلد 1 ص 484 نقل کرده امام موسی بن جعفر نیز جبه خز داشته است.!
7- روایاتی وجود دارند امام رضا نیز از این لباس اشرافی نیز داشته و استفاده می کرده است حتی در یک شب یک هزار رکعت نماز در پوست خز می خوانده اند !(وسائل ابواب اعداد فرائض باب 30 حدیث 7 و بحار ج12 ص 26 چاپ سنگی) و اینکه امام رضا (ع) همیشه از خز استفاده می کرده روایاتش زیاد است که در ج 41 و 47 و 49 بحار در چندین صفحه نقل شده است.
8- طبق روایتی امام زمان (ع) نیز دارای عمامه ای از خز سبز بوده است! (بحار ج52 ص 57)
9- از طرفی در #تاریخ_تمدن_اسلامی #جرجی_زیدان ص 63 نوشته است ورود خز به بازار جهان اسلام حاصل سیاست معاویه در #تقلید از #رومیان بوده است.
10- در اغانی ج 8 ص 229 و 321 و ج16 ص 68 آمده است , استفاده از خز در جهان اسلام کاری بوده که توسط #اخطل شاعر فاجر و فاسق مسیحی رواج پیدا کرد که به در خواست معاویه موظف شده بود انصار رسول خدا را مسخره و هجو کند .
11- در باب 3 از ابواب لباس مصلی حدیث 6 وسائل آمده یحی بن ابی عمران طی نامه ای از امام ابوجعفر ثانی (ع) درخواست می کند خواهش می کنم در این مسئله بدون تقیه نظرتان را بدهید.
12- محمدبن علی بن عیسی به خدمت امام هادی (ع) می نویسد من در فضای تقیه هستم در خصوص استفاده از پوست حیوانات حرام گوشت بنویس ابواب لباس مصلی حدیث 3
13- در بحار جلد 65 ص 125 می نویسد : یوسف بن ابراهیم امام صادق را دید در حالی که امام خز پوشیده بود در حالی که در جلد 79 ص 304 می نویسد یوسف بن ابراهیم می گوید من خز پوشیده بودم و از امام از حکم خز می پرسیدم .
14- روایاتی که به طور مطلق استفاده از پشم و پوست حیوانات حرام گوشت را #حرام_کرده و هیچ استثنائی برای خز نداشته در مرز تواتر است و محل استثناء هم همین روایات بوده است که نیست.
15- مرحوم حلبی خز را استثناء نکرده است.
16- مرحوم صدوق در #هدایه خز را استثناء نکرده است.
17- مرحوم شیخ در کتاب عمل یوم و لیله استثناء خز را اختلافی تلقی فرموده
18- در امالی شیخ ترک نماز در خز را اولی تلقی فرموده
19- مرحوم ابن ادریس هم در سرائر زیر بار حلیت خز در نماز نرفته است.
20- در خلاف و غنیه اجتناب از مطلق غیر ماکول اللحم در نماز را مطابق احتیاط دانسته
۱۴:۲۸
پرسش: در بعضی از رساله های #مراجع_عظام آمده است با عبور خورشید از وسط آسمان به طرف بالای ابروی چپ شخصی که رو به #قبله ایستاده است ظهر تحقق پیدا می کند نظر شما چیست؟
پاسخ: این #فتوای فقط در #یک_چهارم از مناطق آن هم #شمال_مکه مانند عراق ، ایران و روسیه صادق است در سه چهارم مناطق مسلمان نشین جهان صادق نیست.
پرسش: در #کتب_فقهی آمده است بین #غروب آفتاب تا تحقق وقت نماز #مغرب حدود یک ربع وقت است نظر شما چیست؟
پاسخ: این فتوای درباره #کشورهائی_صادق است که بین خط #راس_السرطان و #راس_الجدی و تا شعاع #45_درجه_شمالی خط راس السرطان و #45_درجه_جنوبی خط راس الجدی واقع شده است و بس و الا در شمال کشورهای شمالی مانند فنلاند ، نروژ ، سوئد و کانادا و روسیه بین غروب خورشید و رسیدن وقت مغرب بیش از #1_ساعت در تابستان شمالی و تا #2_ساعت در زمستان شمالی فاصله است.
پرسش: در اغلب کتب فقهی رایج آمده است #میت را در حین دفن سر به طرف مغرب و پا به طرف مشرق دفن کنید نظر شما چیست؟
پاسخ: این فتوای فقط در #یک_چهارم مناطق مسلمان نشین صادق است که شمال مکه است مثل عراق ، ایران و روسیه ؛ در غرب مکه سر به طرف جنوب و در شرق مکه سر به طرف شمال و در جنوب مکه سر به طرف شرق باید باشد.
پرسش: #فضانورد_مسلمان در #کره_ماه یا در ایستگاه فضائی به کدام طرف نماز بخواند.؟
پاسخ به طرف قرص زمین.
پرسش: مسلمانان ساکن در #اقیانوس_آرام اگر از هر طرف با مکه 180 درجه فاصله داشته باشند به کدام طرف نماز بخواند؟ پاسخ: به هرکدام از دو طرف بخوانند صحیح است .
پرسش: در سرزمین های شمالی #حمره_مشرقیه از بین نمی رود همواره بر سر ساکنین دور می زند پس از کجا بفهمیم مغرب شده یا نه؟
پاسخ: نزدیکترین مناطق واقع در جنوب آن منطقه که حمره مشرقیه آن می رود و هم درجه عرضی با ساکنین شمالی است را برای خود مقیاس قرار دهند.
پرسش: در ماه مبارک رمضان آفتاب مناطق مسکونی ما در شمال سوئد غروب نمی کند پس چه مقدار روزه بگیریم؟
پاسخ: تابع مناطق جنوبی خود باشید که نخستین سرزمینی هستند که آفتاب غروب می کند منتهی روی درجه عرض جغرافیایی خودتان ؛ به شرط اینکه شبهای آنها تاریک باشد و مناطق دارای شبهای سفید مقیاس نیست و به اصطلاح قرآن #خیط_الاسود وجود داشته باشد و در اذان صبح و مغرب تابع همان مناطق جنوبی باشید اگر چه آسمان شما روشن باشد.
۱۴:۲۸
مشکات اهل بیت
چهزه چپ قسمت هشتم
چین
موسوی : نظر شما راجع به #چین چیست ؟
کیانوری : من معتقدم #چینی ها واقعا #کمونیست هستند ولی به علل زیر با #شوروی اخنلاف دارند . ااف ) #مائو بلند پروازی کرد از #فئودالیته به سوی کمونیست پرواز کرد لذا شوروی این کار را احمقانه تلقی کرد . ب) چین اطلاعات علمی از شوروی خواست تا او هم مثل شوروی ترقی کند ولی بخاطر حس #ناسیونالیستی_مائو , شوروی موافقت نکرد. ج) روابط چین با آمریکا باعث تاخیر در انقلاب سوسیابستی آمریکا می شود , لذا شوروی با چین مخالف است. روزی مائو به شوروی گفته بود بیا با آمریکا بجنگیم تا دویست میلیون نفر اروپایی کشته شود , تا به همان اندازه از ملت چین به اروپا منتقل شود تا چین از انفجار جمعیتی نجات پیدا کند اما شوروی از #طرح_مائو بدشان آمد و امروز دعوای چین با ویتنام , دعوای مرزی است , چین حتی معتقد است لائوس , کامبوج , ویتنمام و مغولستان هم جزو چین است و باید حکومتهایشان از بین برود وملت چین به آنجا صادر شود . در ضمن توجه کنید هوشه مینه رهبر انقلاب ویتنام فرد بسیار ملی و مردمی است. 




شخصیت لنین
موسوی : به نظر شما لنین چگونه شخصیتی بود ؟
کیانوری : فوق العاده , واقعا فوق العاده بود .
موسوی : اگر معتقد هستید غرض لنین استقرار عدالت بود ولو در قالب حکومت #پرولتاریا و اسلام هم طرفدار استقرار عدالت اجتماعی است پس فکر نمی کنید سوسیالیسم همسایه دیوار به دیوار اسلام است وتنها در اصول فلسفه و اعتقاد به خدا باهم اختلاف دارند ؟ خوب باشد بجای دشمنی و کودتا که شما رهبر آن کودتا بودید , شوروی بیاید با ایران یک پیمان مشترک ببندد .
کیانوری : من امروز فکر میکنم چندان اختلافی در هدف ندارند و اگر سوسیالیسم نشد ,اسلام میتواند جایگزین خوبی باشد . ادامه دارد
@mousavizanjany
چهره چپ قسمت نهم 
#انگلس
موسوی : چرا #انگلس این همه بر #علیه_مذهب قلم فرسایی کرده است ؟
کیانوری : بخاطر ظلم #کلیسا !آیا میدانید کلیسا چه خیانتهایی به بشریت کرده است؟





#کاسترو
موسوی :بنظر میرسد شما به #فیدل_کاسترو علاقه مند هستید ؟
کیانوری: احسنت , کاسترو از شخصیتهای فوق العاده مردمی و ملی است وانسان بسیار بزرگی است و در زیر چانه آمریکا و تهدیدات شبانه روزی او همواره ایستاده است.






ضعف #حزب_توده
موسوی : شما فکر نمی کنید در مصاحبه های تلوزیونی خیلی ضعف نشان دادید؟ مبارز که بیاید در مقابل میلیونها انسان اینچنین گریه کند ! مصاحبه افضلی چه بود ؟
کیانوری : بلی #افضلی خیلی خراب کرد . دروغ گفت , اطلاعاتش از اصول حفاظتی و جاسوسی کم بود و ایشان از ابتدا در بخش نظامی حزب توده بود . آری واقعا خیلی افتضاح بود . دیدید من مثل سیدالشهدا حسین ابن علی (ع) مقاومت کردم وذره ای ضعف نشان ندادم , صادقانه #اعتراف_کردم جاسوسی می کردیم واین جاسوسی بخاطر اعتقاد به سوسیالیستی برای من اشکال نداشت و طبیعی بود . در حقیقت جاسوسی نبود بلکه خدمت به سوسیالیسم بود که مکتب من است .
موسوی : #عمویی و #پرتوی خودشان را خیلی مردانه تر از شما نشان میدادند , این طور نیست ؟
کیانوری : بلی اما عمویی چون اخیرا یک زن زیبا گرفته و یک بچه هم دارد نمی خواهد اعدام شود لذا خودش را آن گونه جلوه می داد. ایشان اتفاقآ از اول دستگیری تاکنون حتی یک سیلی نخورده است .این همه دیگران حدس میزنند که شکنجه شده است باقی دوستان من هم مثل او بودند . به عملیات من جاسوسی می گویند نه کودتا , من به جاسوسی اعتراف کردم ولی به کودتا نه و پس از مصاحبه به عمویی گفتم مرد حسابی چرا دروغ گفتی ؟ گفت خودم هم نمی دانم چرا .
موسوی : خوب نقش #خدا را دیدی چیست ؟ اگر رفقای شما به خدا معتقد بودند به شما که رهبر آن بودید دروغ نمی بستند .
کیانوری : این را متاسفانه تازه فهمیدم درست است .
@mousavizanjany
#انگلس
#کاسترو
ضعف #حزب_توده
۱۴:۳۰
سلام علیکم برای شخص قادر به انجام آن خوب است اما برای عوام چه ؟!
۱۴:۳۰
پرسش و پاسخ
سوال : باوجوداینکه کل دنیا منطق #مولوی را پذیرفته چه مسلمان چه غیر مسلمان , حالا انحراف ایشان چه قدر است که شما را حساس کرده و علم مخالفت بر افراشته اید ؟!
پاسخ : نزدیک به هشتاد تا نود درصد مطالب مثنوی او مطابق دین وعقل است و افراد غیر خبره در فضای آن 80 تا 90 درصد مجذوب اند. و در آن درصد باقیمانده است که کسی پیامهای مرموز آنرا پیگیری نمی کند .و مطالب شامل اکثریت پوششی , و مطالب شامل اقلیت , پیام اصلی است .و هکذا مطالب #ابن_عربی .
حال توجه بفرمایید به پشت صحنه این قضایا .پس از #شهادت_رسول_خدا(ص) اهلبیت علیهم صلوات الله و اصحاب و سپس تابعین سه بخش شدند .بخش اول اهلبیت و پیروان اهلبیت بودند که در اقلیت بودند. و قایل بودند به اینکه محل اخذ اسلام , فقط قرآن است و سنت . بخش دوم #حسن_بصریها , سپس ابراهیم ادهمها و بشر حافیها بودند که گفتند , محل اخذ اسلام قرآن است و سپس مکاشفه ی عرفا و بعدا قرآن را حذف کرده , اخذ تکالیف را بجای اخذ احکام گذاشته و سپس فقط مکاشفه عرفا و صوفیها را معرفی کردند.و مولوی ها از این بخش تبعیت کردند و صریحا ادعا کردند , از سوی خدا به آنها تکالیفشان الهام میشود و بعدها تبعیت از عیسی را هم اضافه کردند و شخص مولوی در متن صریح مثنوی , قیام امام حسین (ع) را دویدن بیجا در روز عاشورا تفسیر کرد! و بخش سوم کسانی بودند سنت ابوبکر و عمر را بعنوان دو سرچشمه دیگر در کنار قرآن و سنت برای اخذ احکام انتخاب کردند.که امروز به آنها وهابی میگوییم .
نتیجه اینکه مولوی با استفاده از ادبیات آن 20درصد مسائل تزریقی و اسراییلی و خطرناک را طوری به جامعه مسلمین تزریق کرده است که احدی حساس نشده است . درحالی که 205 مورد دست یهود و مسیحیت را بنده شناسایی کرده در بعضی از شبکات جهانی افشا کردم و احدی تاکنون پاسخ نداده است . با وجود اینکه مولوی صریحا میگوید ما بسوی عیسی دعوت می کنیم کسی حساس نمیگردد !
️ پس مولوی و پیروان مولوی درآن بیست درصد تابع اهل کتاب اند.
@mousavizanjany
سوال : باوجوداینکه کل دنیا منطق #مولوی را پذیرفته چه مسلمان چه غیر مسلمان , حالا انحراف ایشان چه قدر است که شما را حساس کرده و علم مخالفت بر افراشته اید ؟!
پاسخ : نزدیک به هشتاد تا نود درصد مطالب مثنوی او مطابق دین وعقل است و افراد غیر خبره در فضای آن 80 تا 90 درصد مجذوب اند. و در آن درصد باقیمانده است که کسی پیامهای مرموز آنرا پیگیری نمی کند .و مطالب شامل اکثریت پوششی , و مطالب شامل اقلیت , پیام اصلی است .و هکذا مطالب #ابن_عربی .
حال توجه بفرمایید به پشت صحنه این قضایا .پس از #شهادت_رسول_خدا(ص) اهلبیت علیهم صلوات الله و اصحاب و سپس تابعین سه بخش شدند .بخش اول اهلبیت و پیروان اهلبیت بودند که در اقلیت بودند. و قایل بودند به اینکه محل اخذ اسلام , فقط قرآن است و سنت . بخش دوم #حسن_بصریها , سپس ابراهیم ادهمها و بشر حافیها بودند که گفتند , محل اخذ اسلام قرآن است و سپس مکاشفه ی عرفا و بعدا قرآن را حذف کرده , اخذ تکالیف را بجای اخذ احکام گذاشته و سپس فقط مکاشفه عرفا و صوفیها را معرفی کردند.و مولوی ها از این بخش تبعیت کردند و صریحا ادعا کردند , از سوی خدا به آنها تکالیفشان الهام میشود و بعدها تبعیت از عیسی را هم اضافه کردند و شخص مولوی در متن صریح مثنوی , قیام امام حسین (ع) را دویدن بیجا در روز عاشورا تفسیر کرد! و بخش سوم کسانی بودند سنت ابوبکر و عمر را بعنوان دو سرچشمه دیگر در کنار قرآن و سنت برای اخذ احکام انتخاب کردند.که امروز به آنها وهابی میگوییم .
۱۴:۳۰