عکسنگاشتهای سفر به عتبات عالیات-۹
از صافیصفا و مقابل درِ صحن حضرت فاطمه سلام الله علیها به سمت شمال روانه شدم و با پرسوجو، به یکی از ورودگاههای جنوب غربی وادیالسلام رسیدم و از آنجا وارد آن شدم.غربت کشور بیگانه و زبانندانی و تنهایی در آن ساعت از روز و در آن روز وسط هفته که وقت زیارت اهل قبور نبود و سکوت و خلوتی قبرستان و آن ساختار عجیب و غریب کلی و بهویژه قبرهای خانوادگی دخمهمانند آن، قدری وهم در دل انسان میانداخت. گفته شده که وادیالسلام، بزرگترین قبرستان جهان است. مساحت آن ۶۰۱٫۱۶ هکتار (۶٫۰۱ کیلومتر مربع) است، و بیش از ۶ میلیون جسد در آن دفن شدهاست. بنا به روایاتی، آرامگاههای حضرات صالح و هود پیامبر، و مقام امامان زین العابدین، امام صادق و امام زمان علیهم السلام، در این قبرستان است. همچنین مشاهیر بسیاری از بزرگان شیعه، و از جمله ایران، در این قبرستان مدفوناند. بنا به روایتی منقول از حضرت علی علیه السلام، روح هر مومنی، پس از مرگ، به این قبرستان منقل میشود. نیز گفته شده است که آن حضرت، به این قبرستان، علاقهای ویژه داشتهاند، و رجعت مومنان در آخرالزمان هم، از همین قبرستان صورت خواهد گرفت.به همین سبب، سالانه میلیونها زائر از آن دیدن میکنند.با این همه، با یک نگاه زیباییشناختی ظاهری، وادی السلام، بیقوارهترین، نامنظمترین، شلوغترین، آشفتهترین، و به همین سبب، صعبالعبورترین و دلگیرترین قبرستانی که من به عمرم دیدهام؛ ونشاندهنده اوج بیسلیقگی در مقبرهسازی است.کاش میشد با مذاکره، مسئولان عراقی را متقاعد کرد که کار مهندسی و بازسازی آن را نیز، مانند بخشهایی از حرم، به مهندسان ایرانی واگذار کنند؛ تا این مکان مهم را، از نظر بصری نیز به شکلی که شایستهی آن است درآورند.
@mrsarshar_rahgozar
از صافیصفا و مقابل درِ صحن حضرت فاطمه سلام الله علیها به سمت شمال روانه شدم و با پرسوجو، به یکی از ورودگاههای جنوب غربی وادیالسلام رسیدم و از آنجا وارد آن شدم.غربت کشور بیگانه و زبانندانی و تنهایی در آن ساعت از روز و در آن روز وسط هفته که وقت زیارت اهل قبور نبود و سکوت و خلوتی قبرستان و آن ساختار عجیب و غریب کلی و بهویژه قبرهای خانوادگی دخمهمانند آن، قدری وهم در دل انسان میانداخت. گفته شده که وادیالسلام، بزرگترین قبرستان جهان است. مساحت آن ۶۰۱٫۱۶ هکتار (۶٫۰۱ کیلومتر مربع) است، و بیش از ۶ میلیون جسد در آن دفن شدهاست. بنا به روایاتی، آرامگاههای حضرات صالح و هود پیامبر، و مقام امامان زین العابدین، امام صادق و امام زمان علیهم السلام، در این قبرستان است. همچنین مشاهیر بسیاری از بزرگان شیعه، و از جمله ایران، در این قبرستان مدفوناند. بنا به روایتی منقول از حضرت علی علیه السلام، روح هر مومنی، پس از مرگ، به این قبرستان منقل میشود. نیز گفته شده است که آن حضرت، به این قبرستان، علاقهای ویژه داشتهاند، و رجعت مومنان در آخرالزمان هم، از همین قبرستان صورت خواهد گرفت.به همین سبب، سالانه میلیونها زائر از آن دیدن میکنند.با این همه، با یک نگاه زیباییشناختی ظاهری، وادی السلام، بیقوارهترین، نامنظمترین، شلوغترین، آشفتهترین، و به همین سبب، صعبالعبورترین و دلگیرترین قبرستانی که من به عمرم دیدهام؛ ونشاندهنده اوج بیسلیقگی در مقبرهسازی است.کاش میشد با مذاکره، مسئولان عراقی را متقاعد کرد که کار مهندسی و بازسازی آن را نیز، مانند بخشهایی از حرم، به مهندسان ایرانی واگذار کنند؛ تا این مکان مهم را، از نظر بصری نیز به شکلی که شایستهی آن است درآورند.
@mrsarshar_rahgozar
۱۹:۵۴
۱۹:۵۴
۱۹:۵۴
۱۹:۵۴
گوشههایی از گردهمایی امروز مردم غیرتمند و متدین، مقابل مجلس شورای اسلامی، در پشتیبانی از ابلاغ قانون مبارزه با بیحجابی به دولت، و اعتراض به توهین بیشرمانه یک به اصطلاح نماینده، به بانوان متحصن مقابل مجلس؛ که بنده و حاجخانم نیز توفیق حضور در آن را پیدا کردیم.هرچه میان جمعیت گشتم و چشم گرداندم، هیچ شاعر و نویسندهای بینشان ندیدم!@mrsarshar_rahgozar
۱۶:۴۰
۱۶:۴۰
۱۶:۴۰
۱۶:۴۰
۱۶:۴۰
۱۶:۴۰
بند م وصیتنامه امام راحل.نیز بنگرید به: اصل27 قانون اساسی:"تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح,به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد ازاد است."
۱۷:۵۹
یکشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰، همراه با جمعی از نویسندگان، توفیق حضور در منزل شهید خدمت، آقای دکتر رئیسی را پیدا کردم، و به سهم خود، دقایقی در مورد خدمات آن شهید مظلوم صحبت کردم. پس از اقامه نماز و صرف افطار نیز، از خاطرات جالب یکی از همکاران جوان ایشان در دولت، و در نهایت نیز سخنان همسر گرامیشان، سرکارخانم دکتر جمیله علمالهدی بهرهمند شدیم.برخی از افرادی که آنها را میشناختم یا خود را معرفی کردند و به یادم ماند، عبارت بودند از، آقایان و خانمها، راضیه تجار، مریم مقانی، سیده عذرا موسوی، مجید صفاتاج، میثم نیلی، مهدی کردفیروزجائی، اکبریدیزگاه.عکسها را آقای فیروزجائی زحمت کشیده، فرستادند.@mrsarshar_rahgozar
۱۳:۱۱
۱۳:۱۱
انتشار چاپهای ۳۲ ام تا ۳۶ ام اصیلآباد
دیروز از سوی انتشارات سورهمهر، سهم مولف چاپهای سیودوم تا سیوششم کتاب داستان #اصیلآباد به دستم رسید.به این ترتیب، در سال جاری، این کتاب نُهمین، و در دو سال اخیر، سیزدهمین تجدیدچاپ خود را تجربه کرد، و با سیوشش بار چاپ، به مجموع شمارگان ۱۹۶،۲۵۰ نسخه رسید.از اینکه این کتاب کوچک، در چهل و ششمین سال انتشارش توانست به چنین شمارگانی برسد، خداوند را شاکرم. سپاسگزار مخاطبان عزیزی هستم که با اقبال خود به این اثر، چنین افتخار بزرگی به آن و نگارندهاش دادند، هستم. به روح پرفتوح شهید دکتر باهنر - رَوح و رضوان الهی بر او باد- که نخستین بانی چاپ این کتاب در دوران پیش از انقلاب بود، درود میفرستم. همچنین، از همه گرامیانی که در ترویج و انتشار آن نقش داشتند، از جمله دوستان گرداننده #کتاب_مهرک: بخش کودک و نوجوان انتشارات #سوره_مهر، تشکر میکنم، و به آنان خداقوت میگویم.@mrsarshar_rahgozar
دیروز از سوی انتشارات سورهمهر، سهم مولف چاپهای سیودوم تا سیوششم کتاب داستان #اصیلآباد به دستم رسید.به این ترتیب، در سال جاری، این کتاب نُهمین، و در دو سال اخیر، سیزدهمین تجدیدچاپ خود را تجربه کرد، و با سیوشش بار چاپ، به مجموع شمارگان ۱۹۶،۲۵۰ نسخه رسید.از اینکه این کتاب کوچک، در چهل و ششمین سال انتشارش توانست به چنین شمارگانی برسد، خداوند را شاکرم. سپاسگزار مخاطبان عزیزی هستم که با اقبال خود به این اثر، چنین افتخار بزرگی به آن و نگارندهاش دادند، هستم. به روح پرفتوح شهید دکتر باهنر - رَوح و رضوان الهی بر او باد- که نخستین بانی چاپ این کتاب در دوران پیش از انقلاب بود، درود میفرستم. همچنین، از همه گرامیانی که در ترویج و انتشار آن نقش داشتند، از جمله دوستان گرداننده #کتاب_مهرک: بخش کودک و نوجوان انتشارات #سوره_مهر، تشکر میکنم، و به آنان خداقوت میگویم.@mrsarshar_rahgozar
۶:۴۶
عکس-نگاشتهای سفر به عتبات عالیات- ۱۰
وادیالسلام، آرامگاه #سیدعلی_قاضیطباطبایی (تبریز ۱۲۴۸- نجف ۱۳۲۵)
وادیالسلام با وسعت بالغ بر شش کیلومتر مربعیاش، هیچ تابلو راهنمایی ندارد که تکلیف زائر را معلوم کند از کدام طرف باید برود و اصلا در حال رفتن به کجاست. من صرفا از روی حدس و گمان، و با جهتیابی جغرافیایی و توجه به محل قرارگرفتن حرم، به مسیرم ادامه دادم، تا از خیابان اصلی ضلع شرقیاش، که آن را کمی میشناختم، سردرآورم. در مسیر، پس از عبور از بنای قدیمی حیاطدار کوچکی، که گفته میشود مقام امام صادق است و چاهی هم در آن قرار دارد، گذشتم و به نگاهی به آن اکتفا کردم. یک کاروان ایرانی، افرادش را به آنجا آورده بود و راهنمای کاروان برای آنها در باره آنجا توضیح میداد. (در سفر چندسال قبل، یک جوان علّاف عرب، بر سر چاه ایستاده بود و بابت سرک کشیدن به درون چاه، از مردم طلب پول میکرد؛ که البته من ندادم.) قدری جلوتر، به طور اتفاقی، به مزار آیتالله سیدعلی قاضی رسیدم.در شرح احوال ایشان آمده است که نسب وی به حسن مثنی، از طریق وی به امام حسن مجتبی علیه السلام، و از طریق ایشان به علی ابن ابیطالب علیه السلام میرسد.پدرش از علمای دینی بزرگ تبریز بود. (علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن و صاحب تفسیر المیزان نیز از همین خاندان است.)او در ۲۴ سالگی عازم نجف شد و در ۲۷ سالگی به اجتهاد رسید. گفته شده است که ۴۰،۰۰۰ لغت عربی را از حفظ بود، و شعر عربی را چنان میسرود که اعراب نمیتوانستند تشخیص دهند سراینده آن، غیرعرب است.سیدهاشم حداد، از شاگردان وی در بارهاش گفته است:"از صدر اسلام تا کنون، عارفی به جامعیت قاضی نیامده است....از جهت فقاهت بینظیر بود. از جهت فهم روایت و حدیث بینظیر بود. از جهت تفسیر و علوم قرآنی بینظیر بود. حتی از جهت تجوید و قرائت قرآن...."علامه طباطبایی، از دیگر شاگردان وی، گفته است:" ما هر چه داریم از قاضی داریم....قاضی در تفسیر قرآن ید طولایی داشت، و سبک تفسیر آیه به آیه را قاضی به ما تعلیم دادند، و ما در تفسیر المیزان از مسیر و روش ایشان پیروی میکنیم. ایشان در فهم معانی روایات وارده از ائمه معصومین علیهم السلام ذهن بسیار باز و روشنی داشتند؛ و ما طریقه فهم احادیث را -که فقهالحدیث گویند- از ایشان آموختهایم."از جمله شاگردان وی میتوان به آیات عظام محمدتقی بهجت، سیدعبدالحسین دستغیبشیرازی، علامه سیدحسین طباطبایی، سیدابوالقاسم خویی، وشیخحسنعلی نجابتشیرازی اشاره کرد.در وصیتنامهاش، بر نماز اول وقت با خضوع و خشوع، و در تعقیب آن تسبیحات حضرت زهرا سلامالله علیها و آیت الکرسی، به عنوان واجبات، و عزاداری برای سیدالشهدا و زیارت آن حضرت و روضه هفتگی، ولو دو-سه نفره، به عنوان مستحبات تاکید دارد و آن را "اسباب گشایش در امور" میداند؛ و میگوید: اگر هفتگی نشد، دهه اول محرم ترک نشود.همچنین افزوده است:" اطاعت والدین، حُسن خلق، ملازمت صدق[:راستگویی]، موافقت ظاهر و باطن، و ترک خدعه و حیله، و تقدم در سلام، و نیکویی کردن با هر بِرّ[:نیکوکردار] و فاجر، مگر در جایی که خدا نهی کرده."و در انتها میافزاید: "الله الله که دل هیچ کس را نرنجانید."او در ۷۷ سالگی، در نجف درگذشت و در گورستان وادیالسلام در کنار پدرش -که البته در تبریز فوت شده بود- به خاک سپرده شد، و اکنون آرامگاهش زیارتگاه ایرانیان و غیرایرانیان است.از وی، ۱۱ پسر و ۱۶ دختر، از ۴ همسر، به یادگار مانده است.اطراف سنگ مزار دُورباز ایشان (فقط سقف ایرانیت داشت) مفروش بود، و یک متولی عرب داشت، که زائران را از قراردادان کفشهایشان روی فرش، نهی میکرد. در انتها نیز یک چهاردیواری با حیاطی کوچک قرارداشت؛ که گویا محل استقرار متولی آرامگاه بود. در سمت راست ورودی حیاط نیز، زیارتنامه مفصلی روی دیوار تعبیه شده بود.@mrsarshar_rahgozar
وادیالسلام، آرامگاه #سیدعلی_قاضیطباطبایی (تبریز ۱۲۴۸- نجف ۱۳۲۵)
وادیالسلام با وسعت بالغ بر شش کیلومتر مربعیاش، هیچ تابلو راهنمایی ندارد که تکلیف زائر را معلوم کند از کدام طرف باید برود و اصلا در حال رفتن به کجاست. من صرفا از روی حدس و گمان، و با جهتیابی جغرافیایی و توجه به محل قرارگرفتن حرم، به مسیرم ادامه دادم، تا از خیابان اصلی ضلع شرقیاش، که آن را کمی میشناختم، سردرآورم. در مسیر، پس از عبور از بنای قدیمی حیاطدار کوچکی، که گفته میشود مقام امام صادق است و چاهی هم در آن قرار دارد، گذشتم و به نگاهی به آن اکتفا کردم. یک کاروان ایرانی، افرادش را به آنجا آورده بود و راهنمای کاروان برای آنها در باره آنجا توضیح میداد. (در سفر چندسال قبل، یک جوان علّاف عرب، بر سر چاه ایستاده بود و بابت سرک کشیدن به درون چاه، از مردم طلب پول میکرد؛ که البته من ندادم.) قدری جلوتر، به طور اتفاقی، به مزار آیتالله سیدعلی قاضی رسیدم.در شرح احوال ایشان آمده است که نسب وی به حسن مثنی، از طریق وی به امام حسن مجتبی علیه السلام، و از طریق ایشان به علی ابن ابیطالب علیه السلام میرسد.پدرش از علمای دینی بزرگ تبریز بود. (علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن و صاحب تفسیر المیزان نیز از همین خاندان است.)او در ۲۴ سالگی عازم نجف شد و در ۲۷ سالگی به اجتهاد رسید. گفته شده است که ۴۰،۰۰۰ لغت عربی را از حفظ بود، و شعر عربی را چنان میسرود که اعراب نمیتوانستند تشخیص دهند سراینده آن، غیرعرب است.سیدهاشم حداد، از شاگردان وی در بارهاش گفته است:"از صدر اسلام تا کنون، عارفی به جامعیت قاضی نیامده است....از جهت فقاهت بینظیر بود. از جهت فهم روایت و حدیث بینظیر بود. از جهت تفسیر و علوم قرآنی بینظیر بود. حتی از جهت تجوید و قرائت قرآن...."علامه طباطبایی، از دیگر شاگردان وی، گفته است:" ما هر چه داریم از قاضی داریم....قاضی در تفسیر قرآن ید طولایی داشت، و سبک تفسیر آیه به آیه را قاضی به ما تعلیم دادند، و ما در تفسیر المیزان از مسیر و روش ایشان پیروی میکنیم. ایشان در فهم معانی روایات وارده از ائمه معصومین علیهم السلام ذهن بسیار باز و روشنی داشتند؛ و ما طریقه فهم احادیث را -که فقهالحدیث گویند- از ایشان آموختهایم."از جمله شاگردان وی میتوان به آیات عظام محمدتقی بهجت، سیدعبدالحسین دستغیبشیرازی، علامه سیدحسین طباطبایی، سیدابوالقاسم خویی، وشیخحسنعلی نجابتشیرازی اشاره کرد.در وصیتنامهاش، بر نماز اول وقت با خضوع و خشوع، و در تعقیب آن تسبیحات حضرت زهرا سلامالله علیها و آیت الکرسی، به عنوان واجبات، و عزاداری برای سیدالشهدا و زیارت آن حضرت و روضه هفتگی، ولو دو-سه نفره، به عنوان مستحبات تاکید دارد و آن را "اسباب گشایش در امور" میداند؛ و میگوید: اگر هفتگی نشد، دهه اول محرم ترک نشود.همچنین افزوده است:" اطاعت والدین، حُسن خلق، ملازمت صدق[:راستگویی]، موافقت ظاهر و باطن، و ترک خدعه و حیله، و تقدم در سلام، و نیکویی کردن با هر بِرّ[:نیکوکردار] و فاجر، مگر در جایی که خدا نهی کرده."و در انتها میافزاید: "الله الله که دل هیچ کس را نرنجانید."او در ۷۷ سالگی، در نجف درگذشت و در گورستان وادیالسلام در کنار پدرش -که البته در تبریز فوت شده بود- به خاک سپرده شد، و اکنون آرامگاهش زیارتگاه ایرانیان و غیرایرانیان است.از وی، ۱۱ پسر و ۱۶ دختر، از ۴ همسر، به یادگار مانده است.اطراف سنگ مزار دُورباز ایشان (فقط سقف ایرانیت داشت) مفروش بود، و یک متولی عرب داشت، که زائران را از قراردادان کفشهایشان روی فرش، نهی میکرد. در انتها نیز یک چهاردیواری با حیاطی کوچک قرارداشت؛ که گویا محل استقرار متولی آرامگاه بود. در سمت راست ورودی حیاط نیز، زیارتنامه مفصلی روی دیوار تعبیه شده بود.@mrsarshar_rahgozar
۸:۲۳
۸:۲۳
چند ساله یه عده تو کشور دارن سنگ FATF رو به سینه میزنن و میگن اگه این لوایح تصویب بشه، همه مشکلات اقتصادی حل میشه، دلار ارزون میشه، بانکهای دنیا با ما کار میکنن و کلاً بهشت برین میاد رو زمین! عین همین حرفا رو موقع برجام هم میزدن، اما نتیجه چی شد؟ تحریمها که بیشتر شد، دلار که پرواز کرد، تازه هستهای رو هم دادیم رفت!
سی اف تی و پالرمو چی هستن؟ عرض کنم که FATF یه گروه مالیه که میگه کشورهای دنیا باید جلوی پولشویی و تأمین مالی تروریسم رو بگیرن. حالا این وسط دو تا لایحه درست کردن:
1. اولیش CFT یعنی «مبارزه با تأمین مالی تروریسم». اما مشکلش چیه؟ اینکه غربیها تعریف خاص خودشون از تروریسم دارن! یعنی حزبالله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق و حتی سپاه قدس رو تروریست میدونن! تصویب این قانون یعنی دست خودمون رو ببندیم، مقاومت رو خلع سلاح کنیم و بعد دو دستی کشور رو تحویل آمریکا بدیم!
2. پالرمو هم درباره مبارزه با جرایم سازمانیافته بینالمللیه. اما تو عمل یعنی چی؟ یعنی اطلاعات مالی و بانکی کشور بره دست دشمن! آمریکا همین الان بدون این اطلاعات هم داره ما رو تحریم میکنه، وای به حال روزی که خودشون رسماً به اطلاعات مالی ما دسترسی داشته باشن!
#کلید_بنفش!
┅┅┅┅
۱:۲۴
غضنفری، نماینده مجلس در واکنش به اظهارات اخیر نبویان گفت: آیا اطلاع دارید که چندوقت پیش آقای پزشکیان در ملاقات با رهبرانقلاب اشاره میکنند که من قانون عفاف و حجاب رو قبول ندارم و اجرا نمیکنم؛ رهبرانقلاب به ایشون فرمودند که مگر میتوانید قانون را اجرا نکنید!@mrsarshar_rahgozar
۲۱:۲۷
وزیر محترم ارشاد، جناب آقای صالحی! ایبنایتان را دریابید!
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۳، در سایت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، زیرمجموعه خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(!)، نوشتهای بسیار تفصیلی، کاملا تبلیغاتی، یکطرفه و مشحون از اطلاعات ناقص و غلط، با عنوان "توران میرهادی، مادر ادبیات کودک و نوجوان ایران" به قلم خانم فاطمه خداوردی، خبرنگار بخش کودک و نوجوان این خبرگزاری منتشر شد، که برای کسانی که تشکیلات بدسابقه و بدلاحقهی #شورای_کتاب_کودک و رئیس چنددهه اخیر آن (خانم توران میرهادی) را میشناسند، بسیار نگرانکننده است.این نوشته، که به یک رپرتاژآگهی -البته با پرداخت هزینه آن از جیب بیتالمال- بیشتر شبیه است تا یک مطلب پژوهشی و علمی، از چهره و تشکیلاتی تا مغز استخوان غربزده و در مواردی قابلتوجه، مخالف یا مغایر با اسلام، مانند خانم توران میرهادی و تشکل تحت مدیریت او، چنان چهرهای ارائه داده است که بر اساس آن، خوانندهی بیخبر از واقعیت موضوع، حق دارد اگر تصور کند که ادبیات کودک و نوجوان و نسلهای متمادی از این ملت، چقدر مدیون اینها هستند!این در حالی است که توران میرهادی - که زاده و تربیت شده توسط یک مادر مسیحی است- و یاران بهائی، یهودیزاده، تودهای، شاهدوستِ وابسته به دربار پهلوی، و شبهروشنفکر غربگرای او، در شورای کتاب کودک، طی سالیان دراز فعالیتشان در عرصه فرهنگ و ادبیات کودک و نوجوان کشور، با شبکهسازی وسیع و فراگیر در کتابخانههای مدارس و دیگر کتابخانههای کودک و نوجوان عمومی، رشته کتابداری و -در سالهای اخیر- ادبیات کودک و نوجوان دانشگاهها و دانشسراهای تربیت معلم، تشکلهای مربوط به شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت آموزش و پرورش و کتابهای درسی مدارس، برنامههای کودک و نوجوان صدا و سیما، سایت خبری و برخی نشریات خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و خلاصه هر سازمان، نهاد، وزارتخانه، تشکل و جایی، که به نوعی با تعلیم و تربیت و هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان کشور سروکار داشته است و دارد، سرلوحه بسیاری از اقدامات و آموزههایشان، دشمنی با اسلام و تعالیم الهی آن، ترویج و حاکمیت بخشی به تعالیم و هنر و ادبیات غیر یا ضدمذهبی، و تربیت نسلهایی بوده که بنیان تفکرشان بر بیدینی، اومانیسم، سکولاریسم و غربزدگی بوده است؛ و این تلاشهای بیوقفه، پس از مرگ بنیانگذاران اولیهی شورای کتاب کودک، به وسیلهی دستپروردههای آنان، همچنان ادامه دارد.جای تاسف و تاثر بسیار است، که کسانی که به سبب خیانتهای سازمانیافته و آگاهانهشان به فرهنگ اسلامی و حتی ایرانی اصیل ملت، و کودکان و نوجوانان ما، در نزدیک به هفتاد سال، باید محاکمه و محکوم شوند و جلو فعالیتهای مخرب و ضدفرهنگی آنان گرفته شود، اکنون سردیس آنها ساخته و در بوستان عمومی در معرض نمایش عموم گذاشته میشود، در مقاطعی، در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به تبلیغ تشکیلات، مشی ضدفرهنگی و افراد همفکر خود میپردازند، و در تازهترین مورد، در خبرگزاری رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با پول بیتالمال، تبلیغ و ترویج میشوند و القاب ریز و درشت خدمت به فرهنگ کشور میگیرند!
جناب آقای صالحی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی! اگر خود و مدیرانتان بهویژه در خانه کتاب و ایبنا، از ماهیت، اهداف و سیر فعالیتهای خطرناک و مخربِ ضدفرهنگی شورای کتاب کودک و بنیانگذاران و گردانندگان آن و از جمله همین خانم میرهادی بیخبرید، توصیه میکنم کتاب #بیست_سال_تلاش!، تالیف نگارنده (با نام مستعار محمد دیدار)، از انتشارات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و برخی دیگر از یادداشتهای نگارنده در باره آنها، در صفحات فضای مجازیام را بخوانید. اما اگر میدانید و باز چنین میکنید، برادرانه به شما میگویم: پایان این راهی که خبرگزاری تحت مسئولیت شما در این زمینه در پیش گرفته است، به جهنم ختم میشود.این دوران سه-چهار ساله وزارت و ریاست، به چشم بر هم زدنی، تمام میشود. اما اگر از پس امروز فردایی باشد - که به باور ما هست- شما باید در پیشگاه خداوند، پاسخگوی تکتک اقدامات مغایر شرع و مصالح نظام جمهوری اسلامیای باشید که در حیطه تحت ریاستتان رخ میدهد.ولو بلغ مابلغ!@mrsarshar_rahgozar
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۳، در سایت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، زیرمجموعه خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(!)، نوشتهای بسیار تفصیلی، کاملا تبلیغاتی، یکطرفه و مشحون از اطلاعات ناقص و غلط، با عنوان "توران میرهادی، مادر ادبیات کودک و نوجوان ایران" به قلم خانم فاطمه خداوردی، خبرنگار بخش کودک و نوجوان این خبرگزاری منتشر شد، که برای کسانی که تشکیلات بدسابقه و بدلاحقهی #شورای_کتاب_کودک و رئیس چنددهه اخیر آن (خانم توران میرهادی) را میشناسند، بسیار نگرانکننده است.این نوشته، که به یک رپرتاژآگهی -البته با پرداخت هزینه آن از جیب بیتالمال- بیشتر شبیه است تا یک مطلب پژوهشی و علمی، از چهره و تشکیلاتی تا مغز استخوان غربزده و در مواردی قابلتوجه، مخالف یا مغایر با اسلام، مانند خانم توران میرهادی و تشکل تحت مدیریت او، چنان چهرهای ارائه داده است که بر اساس آن، خوانندهی بیخبر از واقعیت موضوع، حق دارد اگر تصور کند که ادبیات کودک و نوجوان و نسلهای متمادی از این ملت، چقدر مدیون اینها هستند!این در حالی است که توران میرهادی - که زاده و تربیت شده توسط یک مادر مسیحی است- و یاران بهائی، یهودیزاده، تودهای، شاهدوستِ وابسته به دربار پهلوی، و شبهروشنفکر غربگرای او، در شورای کتاب کودک، طی سالیان دراز فعالیتشان در عرصه فرهنگ و ادبیات کودک و نوجوان کشور، با شبکهسازی وسیع و فراگیر در کتابخانههای مدارس و دیگر کتابخانههای کودک و نوجوان عمومی، رشته کتابداری و -در سالهای اخیر- ادبیات کودک و نوجوان دانشگاهها و دانشسراهای تربیت معلم، تشکلهای مربوط به شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت آموزش و پرورش و کتابهای درسی مدارس، برنامههای کودک و نوجوان صدا و سیما، سایت خبری و برخی نشریات خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و خلاصه هر سازمان، نهاد، وزارتخانه، تشکل و جایی، که به نوعی با تعلیم و تربیت و هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان کشور سروکار داشته است و دارد، سرلوحه بسیاری از اقدامات و آموزههایشان، دشمنی با اسلام و تعالیم الهی آن، ترویج و حاکمیت بخشی به تعالیم و هنر و ادبیات غیر یا ضدمذهبی، و تربیت نسلهایی بوده که بنیان تفکرشان بر بیدینی، اومانیسم، سکولاریسم و غربزدگی بوده است؛ و این تلاشهای بیوقفه، پس از مرگ بنیانگذاران اولیهی شورای کتاب کودک، به وسیلهی دستپروردههای آنان، همچنان ادامه دارد.جای تاسف و تاثر بسیار است، که کسانی که به سبب خیانتهای سازمانیافته و آگاهانهشان به فرهنگ اسلامی و حتی ایرانی اصیل ملت، و کودکان و نوجوانان ما، در نزدیک به هفتاد سال، باید محاکمه و محکوم شوند و جلو فعالیتهای مخرب و ضدفرهنگی آنان گرفته شود، اکنون سردیس آنها ساخته و در بوستان عمومی در معرض نمایش عموم گذاشته میشود، در مقاطعی، در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به تبلیغ تشکیلات، مشی ضدفرهنگی و افراد همفکر خود میپردازند، و در تازهترین مورد، در خبرگزاری رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با پول بیتالمال، تبلیغ و ترویج میشوند و القاب ریز و درشت خدمت به فرهنگ کشور میگیرند!
جناب آقای صالحی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی! اگر خود و مدیرانتان بهویژه در خانه کتاب و ایبنا، از ماهیت، اهداف و سیر فعالیتهای خطرناک و مخربِ ضدفرهنگی شورای کتاب کودک و بنیانگذاران و گردانندگان آن و از جمله همین خانم میرهادی بیخبرید، توصیه میکنم کتاب #بیست_سال_تلاش!، تالیف نگارنده (با نام مستعار محمد دیدار)، از انتشارات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و برخی دیگر از یادداشتهای نگارنده در باره آنها، در صفحات فضای مجازیام را بخوانید. اما اگر میدانید و باز چنین میکنید، برادرانه به شما میگویم: پایان این راهی که خبرگزاری تحت مسئولیت شما در این زمینه در پیش گرفته است، به جهنم ختم میشود.این دوران سه-چهار ساله وزارت و ریاست، به چشم بر هم زدنی، تمام میشود. اما اگر از پس امروز فردایی باشد - که به باور ما هست- شما باید در پیشگاه خداوند، پاسخگوی تکتک اقدامات مغایر شرع و مصالح نظام جمهوری اسلامیای باشید که در حیطه تحت ریاستتان رخ میدهد.ولو بلغ مابلغ!@mrsarshar_rahgozar
۱۳:۰۱
بسمالله الرحمن الرحیم یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال.تقارن بهار طبیعت با بهار جانها، بر همگان فرخنده باد.ایام ضربت خوردن و شهادت مولیالموحدین نیز تسلیت عرض میشود.طاعات و عبادات همگی، مورد قبول حق!امید که به حرمت این ایام، در شبهای قدر پیش رو، خداوند بهترین تقدیرها را برای این ملت بزرگ، محور مقاومت، و سراسر جهان اسلام رقم بزند.ان شاءالله سال ۱۴۰۴، سال خبرهای خوش، از جمله پیروزی اسلام و مسلمین و نابودی کفار و منافقین در همه جبههها، و ظهور حضرت صاحب الامر و الزمان باشد.آرزو میکنم که در این سال، تنتان سالم، روزگارتان به کام، زندگیتان پر خیر و برکت و جمعتان پیوسته جمع باشد.@mrsarshar_rahgozar
۱۱:۳۳