ثبت نام نوبت اول آزمون سراسری 1404 تعویق خورد.
قرار بود ثبت نام کنکور نوبت اول { اردیبهشت } از هفته آینده 20 ام آبان آغاز گردد اما ثبت نام آن از روز یکشنبه 1403/09/25 تا روز شنبه 1403/10/01 خواهد بود.
قرار بود ثبت نام کنکور نوبت اول { اردیبهشت } از هفته آینده 20 ام آبان آغاز گردد اما ثبت نام آن از روز یکشنبه 1403/09/25 تا روز شنبه 1403/10/01 خواهد بود.
۱۳:۴۶
۴:۲۰
️زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان از۲۵ آذر ماه تا ۱ دی میباشد برا ثبت نام به درگاه سنجش مراجعه کنید.
۸:۵۵
۷:۲۴
وقتی برنامه هامون رو بنویسیم ، استرسمون کمتر میشه و هم نوشتن به افزایش عزت نفسمون خیلی کمک میکنه
۱۰:۲۹
ثبت نام داوطلبان کنکور برای ترمیم نمرات از آذرماه آغاز میشود
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: داوطلبان کنکور پس از اعلام فراخوان میتوانند برای ایجاد سابقه تحصیلی ثبتنام کنند.
وی افزود: افراد پس از ثبتنام باید در امتحانات نهایی خردادماه شرکت کنند و باید برای دروس موثر در ایجاد سابقه تحصیلی که شامل دروس تخصصی و عمومی است، سابقه تحصیلی ایجاد کنند. داوطلبانی که در پایه دوازدهم سابقه تحصیلی دارند، میتوانند برای ترمیم نمرات اقدام کنند.زارعی مطرح کرد: ثبتنام از داوطلبان متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات از آذر ماه آغاز خواهد شد و ثبتنام به صورت الکترونیک است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: داوطلبان کنکور پس از اعلام فراخوان میتوانند برای ایجاد سابقه تحصیلی ثبتنام کنند.
وی افزود: افراد پس از ثبتنام باید در امتحانات نهایی خردادماه شرکت کنند و باید برای دروس موثر در ایجاد سابقه تحصیلی که شامل دروس تخصصی و عمومی است، سابقه تحصیلی ایجاد کنند. داوطلبانی که در پایه دوازدهم سابقه تحصیلی دارند، میتوانند برای ترمیم نمرات اقدام کنند.زارعی مطرح کرد: ثبتنام از داوطلبان متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات از آذر ماه آغاز خواهد شد و ثبتنام به صورت الکترونیک است.
۱۴:۰۱
ممنوعیت تحصیل همزمان دانشجویان رفع شد
دیوان عالی اداری طی حکمی ممنوعیت تحصیل همزمان دانشجویان دانشگاهها را رفع کرد.
دیوان عالی اداری طی حکمی ممنوعیت تحصیل همزمان دانشجویان دانشگاهها را رفع کرد.
۱۷:۳۵
تاریخ برگزاری کنکور
نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت و نوبت دوم در روزهای ۵ و ۶ تیر برگزار میشود.
نامنویسی از داوطلبان نوبت اول آزمون سراسریِ سال ۱۴۰۴ از ۲۵ آذر تا اول دِی و نامنویسی از داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری نیمهٔ دوم اسفند انجام میشود.
نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت و نوبت دوم در روزهای ۵ و ۶ تیر برگزار میشود.
نامنویسی از داوطلبان نوبت اول آزمون سراسریِ سال ۱۴۰۴ از ۲۵ آذر تا اول دِی و نامنویسی از داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری نیمهٔ دوم اسفند انجام میشود.
۱۶:۳۷
۹:۵۴
امیدوارم در آینده در مدرسه بیاموزیم :
چگونه درآمد داشته باشیم؟
چگونه از بدن خود مراقبت کنیم ؟
چگونه «تنهایی» را مدیریت کنیم؟
چگونه خود را دوست داشته باشیم؟
چگونه رابطهای را آغاز کنیم و از دوستان خود مراقبت کنیم؟
چگونه همسر داری کنیم
چگونه برای خرید خانه برنامهریزی کنیم؟
چگونه در شرایط سخت، خود را سرپا نگه داریم؟
چگونه درآمد داشته باشیم؟
چگونه از بدن خود مراقبت کنیم ؟
چگونه «تنهایی» را مدیریت کنیم؟
چگونه خود را دوست داشته باشیم؟
چگونه رابطهای را آغاز کنیم و از دوستان خود مراقبت کنیم؟
چگونه همسر داری کنیم
چگونه برای خرید خانه برنامهریزی کنیم؟
چگونه در شرایط سخت، خود را سرپا نگه داریم؟
۴:۱۴
۱۸:۱۴
۳:۴۷
واسه رسیدن به هر چیزی که تو ذهنت هستاینو بدون کهفداکاری میخواد شب بیداری میخواد از خیلی چیزا گذشتن میخواد توقع نداشته باش راحت باشه!!
۹:۳۹
۵:۱۵
برات اون لحظه رو میخوام که بگی باورم نمیشه بالاخره شد
۵:۱۹
اختلالات نوشتاری در کودکان را بدانیم و درمان کنیم:
بدخطی یا نارسانویسی
اختلال یادگیری شکلهای گوناگونی دارد و بر اساس آن با علائم متفاوتی تظاهر پیدا میکند.
یکی از علائم اختلال نوشتن است. دانشآموز مبتلا توان نوشتاری و دستخط خوبی ندارد، املای او پر از غلط است و نقطهگذاری و دستور زبان او مشکل دارد. توانایی برقراری ارتباط با جملاتی که مینویسد، ندارد چون نمیتواند کلمات و جملات را درست به هم مرتبط کند.
ساختار نوشتار این کودکان ضعیف است و نمیتوانند آنچه در ذهنشان است را با نوشته به دیگران انتقال دهند.
نوشتههای این گروه افراد پراکنده و گسسته است و خواننده توانایی درک مطلب را نخواهد داشت.
فاصلهنویسی بین حروف و کلماتاز جمله علل بروز این حالت سرعت زیاد قلم هنگام نوشتن، حرکت بیش از حد و سریع جانبی و بیتوجهی به هماهنگی لازم برای نوشتن است. برای رفع این مشکل والدین یا معلم باید کلمههای یک جمله را بهصورت کمرنگ یا نقطهچین بنویسند تا دانشآموز ضمن کامل کردن به فاصلهها هم توجه داشته باشد. همچنین میتوان از چوب کبریت به شکل عمودی بهعنوان حد فاصل استفاده کرد تا دانشآموز پس از نوشتن یک کلمه چوب کبریت را قرار دهد سپس کلمه بعدی را بنویسد
اختلال در گذاشتن سرکش و نقطه
بچههایی که نقطه و سرکش کم و زیاد میگذارند، نیاز به تقویت دقت دیداری و دقت و تمرکز دارند. اگر در سال اول دقت دانشآموز را افزایش ندهید در سالهای بعد مشکل او بیشتر به چشم میآید و بیدقتی او به سایر دروسش منتقل خواهد شد.
تمریناتی مانند اختلاف تصویر را پیدا کن، بگرد و پیدا کن، کارهای نقطهچین، شباهت را پیدا کن، بازیهای دقتی و... میتواند دقت دانشآموز را افزایش دهد.
کجنویسیاز جمله علل بروز این اختلال سفت در دست گرفتن مداد و فشار زیاد انگشت شست به آن یا در جهت درست قرار ندادن دفتر یا کاغذ و قرار نگرفتن درست مداد بین انگشتان است. برای درمان کافی است از کودک بخواهید هنگام نوشتن بازو را به بدن بچسباند تا دست انعطاف زیادی نداشته باشد.
نامرتبنویسی
علت نامرتبنویسی حرکت بسیار کند دست، محکم گرفتن مداد بین انگشتان و نبودن آزادی حرکت و انعطاف پایین دست، همچنین نادرست بودن وضعیت نشستن و قرار دادن کاغذ است. برای درمان ابتدا قوانینی را در نظر میگیریم، مثلا از ابتدای خط شروع به نوشتن میکنیم. از خط منحرف نمیشویم. از پاککن استفاده نمیکنیم. نوک مداد هنگام نوشتن باید تیز باشد و... همچنین میتوانید از کپی کردن استفاده کنید.
پررنگنویسیوقتی دانشآموز روی دفتر یا کتاب مینویسد، بیش از حد مداد را فشار میدهد پس به جای دفتر یا کتاب از یک کاغذ استفاده کنید و آن را روی فرش یا بالش قرار دهید تا بنویسد، به شرط اینکه به اندازهای فشار دهد که کاغذ سوراخ نشود.بعد از مدتی تمرین مشاهده میکنید مداد را زیاد فشار نمیدهد یا از مداد رسم که نوک آن زود میشکند استفادهکنید تا مجبور شود زیاد مداد را فشار ندهد.
بدخطی یا نارسانویسی
اختلال یادگیری شکلهای گوناگونی دارد و بر اساس آن با علائم متفاوتی تظاهر پیدا میکند.
یکی از علائم اختلال نوشتن است. دانشآموز مبتلا توان نوشتاری و دستخط خوبی ندارد، املای او پر از غلط است و نقطهگذاری و دستور زبان او مشکل دارد. توانایی برقراری ارتباط با جملاتی که مینویسد، ندارد چون نمیتواند کلمات و جملات را درست به هم مرتبط کند.
ساختار نوشتار این کودکان ضعیف است و نمیتوانند آنچه در ذهنشان است را با نوشته به دیگران انتقال دهند.
نوشتههای این گروه افراد پراکنده و گسسته است و خواننده توانایی درک مطلب را نخواهد داشت.
فاصلهنویسی بین حروف و کلماتاز جمله علل بروز این حالت سرعت زیاد قلم هنگام نوشتن، حرکت بیش از حد و سریع جانبی و بیتوجهی به هماهنگی لازم برای نوشتن است. برای رفع این مشکل والدین یا معلم باید کلمههای یک جمله را بهصورت کمرنگ یا نقطهچین بنویسند تا دانشآموز ضمن کامل کردن به فاصلهها هم توجه داشته باشد. همچنین میتوان از چوب کبریت به شکل عمودی بهعنوان حد فاصل استفاده کرد تا دانشآموز پس از نوشتن یک کلمه چوب کبریت را قرار دهد سپس کلمه بعدی را بنویسد
اختلال در گذاشتن سرکش و نقطه
بچههایی که نقطه و سرکش کم و زیاد میگذارند، نیاز به تقویت دقت دیداری و دقت و تمرکز دارند. اگر در سال اول دقت دانشآموز را افزایش ندهید در سالهای بعد مشکل او بیشتر به چشم میآید و بیدقتی او به سایر دروسش منتقل خواهد شد.
تمریناتی مانند اختلاف تصویر را پیدا کن، بگرد و پیدا کن، کارهای نقطهچین، شباهت را پیدا کن، بازیهای دقتی و... میتواند دقت دانشآموز را افزایش دهد.
کجنویسیاز جمله علل بروز این اختلال سفت در دست گرفتن مداد و فشار زیاد انگشت شست به آن یا در جهت درست قرار ندادن دفتر یا کاغذ و قرار نگرفتن درست مداد بین انگشتان است. برای درمان کافی است از کودک بخواهید هنگام نوشتن بازو را به بدن بچسباند تا دست انعطاف زیادی نداشته باشد.
نامرتبنویسی
علت نامرتبنویسی حرکت بسیار کند دست، محکم گرفتن مداد بین انگشتان و نبودن آزادی حرکت و انعطاف پایین دست، همچنین نادرست بودن وضعیت نشستن و قرار دادن کاغذ است. برای درمان ابتدا قوانینی را در نظر میگیریم، مثلا از ابتدای خط شروع به نوشتن میکنیم. از خط منحرف نمیشویم. از پاککن استفاده نمیکنیم. نوک مداد هنگام نوشتن باید تیز باشد و... همچنین میتوانید از کپی کردن استفاده کنید.
پررنگنویسیوقتی دانشآموز روی دفتر یا کتاب مینویسد، بیش از حد مداد را فشار میدهد پس به جای دفتر یا کتاب از یک کاغذ استفاده کنید و آن را روی فرش یا بالش قرار دهید تا بنویسد، به شرط اینکه به اندازهای فشار دهد که کاغذ سوراخ نشود.بعد از مدتی تمرین مشاهده میکنید مداد را زیاد فشار نمیدهد یا از مداد رسم که نوک آن زود میشکند استفادهکنید تا مجبور شود زیاد مداد را فشار ندهد.
۹:۱۱
پیش بینی امتحانات نهایی امسالسبک سوالات مفهومی تر میشه
سطح سوالات به چه شکل خواهد بود؟ در حد کنکور سخت نیست ولی خیلی راحت هم نیست
بارم بندی ها به شکل هست؟
ده نمره بسیار راحت : شما با خوندن دقیق کتاب میتونید این ده نمره رو راحت به دست بیارید
۷ نمره متوسط که با تمرین و حل نمونه سوال میتونید این هفت نمره رو هم به دست بیارید
۳نمره سخت و چالشی
برای گرفتن این سه نمره ی سخت و چالشی چیکار کنیم؟
این قسمت بیشتر مفهومی طراحی میشه و تیپ سوالات جدیده.یعنی برای گرفتن نمره ی این قسمت تنها حل نمونه سوالات امتحان نهایی سال گذشته که تو چنل همکلاسی کافی نیست! شما باید سوالات سخت و متنوع حل کنید تا بتونید این این تیپ سوال رو هم جواب بدید
سوالات سخت و متنوع از کجا بیاریم؟ تست ها بهترین منبع برای حل سوالات سخت و با ایده های جدید هستن.
سطح سوالات به چه شکل خواهد بود؟ در حد کنکور سخت نیست ولی خیلی راحت هم نیست
بارم بندی ها به شکل هست؟
ده نمره بسیار راحت : شما با خوندن دقیق کتاب میتونید این ده نمره رو راحت به دست بیارید
۷ نمره متوسط که با تمرین و حل نمونه سوال میتونید این هفت نمره رو هم به دست بیارید
۳نمره سخت و چالشی
برای گرفتن این سه نمره ی سخت و چالشی چیکار کنیم؟
این قسمت بیشتر مفهومی طراحی میشه و تیپ سوالات جدیده.یعنی برای گرفتن نمره ی این قسمت تنها حل نمونه سوالات امتحان نهایی سال گذشته که تو چنل همکلاسی کافی نیست! شما باید سوالات سخت و متنوع حل کنید تا بتونید این این تیپ سوال رو هم جواب بدید
سوالات سخت و متنوع از کجا بیاریم؟ تست ها بهترین منبع برای حل سوالات سخت و با ایده های جدید هستن.
۳:۴۲
۳:۰۷
۳:۴۲
۳:۳۶