نهج البلاغه مصباح .mp3

۰۱:۰۰:۴۹-۷.۰۵ مگابایت

۱۰:۵۴

1_3701236851.mp3

۰۱:۰۲:۳۳-۲۰.۷۶ مگابایت
درس گفتارهای حکمت و فقاهت حکمرانی
توسط استاد خسروپناهقسمت : ۱۲
https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC

۷:۰۲

thumbnail
#جرعه‌ای_از_معرفت
undefinedآیت الله مجتهدی تهرانی رحمةالله؛
undefinedانسان حق ندارد عیب کسی را بگوید.حالا بعضی ها می گویند آقا ما دیده ایم که میگوییم، ندیده که نمی گوییم. جواب این است که چون دیدی و می گویی غیبت است، اگر ندیده باشی که تهمت است.
undefinedهیچ عیبی نداری، مریضی، همه اش عیب این و آن را می گویی که فلانی چنین، فلانی چنین.چه کار داریم که فلانی بد است یا خوب، به ماچه؟ ما ببینیم خودمان چه کاره هستیم.
undefinedخطبه ای در نهج البلاغه راجع به غیبت است که مولا علی علیه السلام می فرمایند: «اگر شما هیچ عیبی نداشته باشید همین که عیب مردم را می گویی، همین بزرگترین عیب است.» https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b

۷:۵۳

قصیده بهاریه امام خمینی (ره) درباره انتظار__
آمد بهـــــار و بــــوستان شد رشك فردوس بـــرین گلهـــــا شكفتــــــه در چمن، چون روى یار نازنین
گسترده، بــــــاد جانفــــزا، فرش زمرّد بى شُمــر افشـــــــــانده، ابـــــر پرعطا بیرون ز حد، دُرِّ ثمین
از ارغـــــــــوان و یاسمن، طرف چمن شد پرنیــان وَز اُقحـــــــــوان و نسترن، سطح دَمَن دیباى چین
از لادن و میمـــــون رسد، هر لحظه بوى جانفـــزا وَز ســـــــورى و نعمان وزد، هر دم شمیم عنبرین
از سنبل و نرگس، جهــــان باشد به مانند جنــان وز ســـــوسن و نسرین، زمین چون روضه خُلدبرین
از فرط لاله، بـــــــــــوستان گشتـــه به از بـاغ اِرَم وز فیض ژالــــــــه، گلسِتان رشك نگارستان چین
از قمرى و كبك و هــــــزار، آیــــــد نواى ارغنـــون وز سیــــــره و كــــوكـــو و سار، آواز چنگ راستین
از شـارك و تــوكا رسد، هر لحظه صوتى دلـربا وز بـوالملیح و فاخته، هر دم نوایى دلنشین
بر شاخ باشد زند خوان، هر شام چون رامشگران ورشـان به سان موبدان، هر صبح با صوت حزین
یك ســـو نــواى بلبلان، یك سو گل و ریحان و بان یك سو نسیم خوش وزان، یك سو روان ماء معین
شد مــــوسم عیش و طرب، بگذشت هنگام كرب جــــــــــــام مى گلگون طلب، از گلعذارى مه جبین
قدّش چـــو سرو بـــوستان، خدّش به رنگ ارغوان بویش چو بوى ضیمران، جسمش چو برگ یاسمین
چشمش چـــو چشم آهـــوان، ابروش مانند كمان آب بقـایش در دهــان، مهرش هویدا از جبین
رویش چـــو روز وصل او، گیتــــى فــــروز و دلگشا مویش چو شـــــــام هجر من، آشفته و پرتاب و چین
با اینچنین زیبـــــا صنم، باید به بستـــــــان زد قدم جان فارغ از هر رنج و غم، دل خالى از هر مهر و كین
خــــــاصه كنون كاندر جهان، گردیده مولودى عیان كـــــز بهــــــــر ذات پاك آن، شد امتـــزاج ماء و طین
از بهر تكـریمش میان، بربستـه خیل انبیا از بهـر تعظیمش كمــــــر، خم كرده چرخ هفتمین
مهدى امــــــام منتظـــــــر، نــــو بــــاوه خیرالبشر خلق دو عالـــــم سر به سر، بر خوان احسانش، نگین
مهــــــر از ضیائش ذرّه اى، بـدر از عطایش بدره‏ اى دریا ز جودش قطره اى، گردون زِ كشتش خوشه چین
مــــــرآت ذات كبـــــــریــــــــا، مشكــــــوة انوار هدا منظـــــــور بعث انبیــــــــا، مقصــــــــود خلـق عالمین
امرش قضا، حكمش قدر، حُبّش جنان، بغضش سقر خـــــــاك رهش، زیبــــــــــد اگر بر طُرّه ساید حورِعین
داننـــد قـــــــرآن سر به سر، بابى ز مدحش مختصر اصحــــــــاب علــــــــم و معرفت، ارباب ایمان و یقین
سلطان دین، شـــــــاه زَمَـــن، مالك رقاب مرد و زن دارد به امـــــــرِ ذوالمِنَن، روى زمیـــــن زیــــــــر نگین
ذاتش بـــــه امـــــــر دادگــــر، شد منبع فیض بشر خیــــــل ملایـــــك سر به سر، در بند الطافش رهین
حبّش، سفینــــه نـــــــوح آمد در مَثـــــَل، لیكن اگر مهـــــــرش نبــــــــودى نوح را، مى بود با طوفان قرین
گــــــر نــــه وجود اقدسش، ظاهر شدى اندر جهان كامل نگشتـى دین حق، ز امروز تا روز پسین
ایـزد به نــامش زد رقم، منشور ختم الاوصیا چـــــــــونانكه جـــــدّ امجدش، گردید ختم المرسلین
نـــــــوح و خلیل و بــــوالبشر، ادریس و داوود و پسر از ابــــــر فیضش مُستمـــِد، از كان علمش مستعینمــــــوسى به كف دارد عصـــا، دربانى‏ اش را منتظر آمـــــــاده بهـــــــر اقتدا، عیســــى به چرخ چارمین
اى خســــرو گـــــــردون فَرَم، لختى نظر كن از كَرَم كفّــــــــار مستولـــــــى نگر، اسلام مستضعف ببین
نـــــامـــــــوس ایمــــان در خطر، از حیله لامذهبان خـــــــــون مسلمــــانان هدر، از حمله اعـــــداء دین
ظاهــــــر شــود آن شه اگر، شمشیر حیدر بر كمر دستـــــــار پیغمبر بـــــه سر، دست خـــدا در آستین
دیـــــــّارى از این ملحــــــدان، باقى نماند در جهان ایمـن شـود روى زمین، از جور و ظلم ظالمین
من گـــر چـــــــه از فرط گنه شرمنده و زارم؛ ولى شــــــادم كــــه خاكم كرده حق، با آب مهر تو عجین
خــــاصه كنون كز فیض حق، مدحت سرودم آنچنان كــــــــز خامـــــــــه ریزد بر ورق، جاى مركّب انگبین
تا چنگـــــل شـــــــــــاهین كند، صید كبوتر در هوا تا گـــــــرگ باشد در زمیـن، بر گوسفندانْ خشمگین
بـر روى احبابت شــود، مفتـــوح ابواب ظفر بـــــر جــــــــان اعدایت رسد، هر دم بلاى سهمگین
تا بـاد نــــورو

۲۱:۴۷

زى وزد، هر ساله اندر بوستان تا ز ابــــــر آذارى دمــــــــد، ریحـــــان و گل اندر زمین
بــــــــر دشمنان دولتت، هر فصل باشد چون خزان بــــــــر دوستانت هـــــــر مهى، بادا چو ماه فرودین
عــــــالم شود از مقدمش، خالى ز جهل، از علم پر چـــــــون شهر قم، از مقــــدم شیخ اجل، میر مهین
ابـــر عطا، فیض عمیم، بحر سخى، كنز نعیم كـان كَرَم "عبدالكریم" پشت و پنـــــاه مسلمین
گنجینــــــه علم سَلَف، سرچشمــــــه فضل خلف دادش خداوند از شرف، بر كف زمـــــــــام شرع و دین
در ســایه اش گرد آمده، اعلام دین از هر بلد بـر سـاحتش آورده رو، طلّاب از هر سرزمین
یا رب به عمـــــر و عزتش، افزاى و جاه و حرمتش كـــــــاحیا كند از همــّتش، آیین خیرالمرسلین
اى حضرت صاحب زمان ، اى پادشاه انس و جان لطفـى نما بر شیعیان، تایید كن دین مبین!
تـوفیق تحصیلم عطا فرما و زهد بى ریا تا گـردم از لطف خدا، از عالِمین عاملین
https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC

۲۱:۴۷


undefined طرح اندیشۀ دینی در خاستگاه کلامی و فلسفی علی‌رغم اینکه نقاط مثبت بسیاری دارد، اما به‌جهت دوری از زندگی عینی و اجتماعی امروز، فاقد بسیاری از ویژگی‌های یک تصویر مطلوب از دین است.
undefined استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
طرح اندیشۀ دینی در خاستگاه کلامی و فلسفی ما علی‌رغم نقاط مثبت بسیار، فاقد بسیاری از ویژگی‌های یک تصویر مطلوب از دین است. این طرح‌ها در بسیاری از موارد ناظر بر مسئله‌های ذهنی است و ناظر بر زندگی عینی و اجتماعی انسان نیست و از طرف دیگر بسیاری از مسائل این علوم در پاسخ به شبهات عصر خود و گاهی ناظر بر شبهات دست‌ساز و مسائل غیر‌واقعی است که هیچ وقت مسئلۀ جوامع اسلامی نبوده است؛ از این جهت، نیاز جدی به ارتقاء آموزش و پژوهش و تبلیغ در حوزه‌ علمیه کاملاً مشهود است. [در این میان،] کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، منبع ارزشمندی در ارتقاء و ارائه‌ای نو در این زمینه است. این ارتقاء به‌معنای نادیده گرفتن میراث علمی گذشتگان نیست، بلکه باید با توجه این میراث گرانبها، به نوسازی و ارتقاء اندیشۀ اصیل دینی بپردازیم.»(منبع: جلسۀ اولِ بازخوانیِ کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، ۱۴‌۰۱/۱‌۲/۱۱)
https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC

۳:۰۳

undefined از ماه رمضان با احترام یاد کنیم.
«در روایات فرموده‌اند: ماه رمضان حَیّ است، زنده است، از اسماء الله است، لذا نگویید "رَمَضان"، بلکه بگویید "شهرُ رَمَضان". یعنی با احترام یاد کنید. آن شهر اقبال می‌کند و ما هم اگر با اخلاص به سمت خدا برویم، شهرُالله و اهل‌ُالله با هم تلاقی می‌کنند».
#استاد_میرباقری
https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC

۲۲:۵۶

thumbnail
دعای روز اول ماه مبارک رمضان

۱:۴۵

1_1957789867.mp3

۰۴:۲۳-۲.۲۲ مگابایت
undefinedیا صاحب الزمان(عج)undefined
undefinedاباصالح التماس دعا
undefinedهر کجا رفتی یاد ما هم باش
undefined #جمعه_های_دلتنگی
‍‌https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC

۹:۱۳

1_3986289370.mp3

۲۶:۵۹-۱۱.۲ مگابایت

undefined سخنرانی آیه الله سید مهدی میرباقری
شب سوم ماه مبارک رمضان،۱۴‌۰۲/۱/۴
(کربلای معلی، خیمه‌گاه حسینی علیه السلام)
https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC

۲۳:۰۵

1_3998686008.mp3

۲۷:۰۷-۱۱.۲۶ مگابایت
سخنرانی آیه الله سید مهدی میرباقری
شب چهارم ماه مبارک رمضان، ۱۴‌۰۲/۱/۵
(کربلای معلی، خیمه‌گاه حسینی علیه السلام)

https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC

۱:۱۲

thumbnail
دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان
اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ وكَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ بِعَوْنِكَ یا غیاثَ المُسْتغیثین.
خدایا در این روز احسان و نیکویی را محبوب من و فسق ‌و معاصی را ناپسند من قرار ده و در این روز خشم و آتش قهرت را بر من حرام گردان به یاری خود ای فریادرس فریاد خواهان
https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC

۶:۱۷

1_4036254352.mp3

۲۹:۵۰-۱۲.۳۴ مگابایت

۱۳:۴۷

undefined همراه با احکام و اخلاق و آداب ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined قسمت پنجم: آیا «تزریق آمپول، واکسن و خون» و «زدن سرم»، روزه را باطل می‌کند؟undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined پاسخ اجمالی:undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedحضرات آیات عظام امام خمینی(ره)، فاضل لنکرانی(ره)، بهجت(ره)، روحانی(ره)، خامنه‌‏ای، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی و سبحانی تبریزی: اگر آمپول جنبه غذایی و تقویتی دارد، باید از تزریق آن خودداری کرد؛ ولی اگر جنبه دوایی دارد و یا عضو را بی‏‌حس می‌کند، تزریق آن اشکال ندارد.undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedحضرات آیات عظام گلپایگانی(ره)، اراکی(ره)، خویی(ره)، میرزا جواد تبریزی(ره)، صافی(ره)، نوری همدانی و سیستانی: تزریق آمپول روزه را باطل نمی‏‌کند، خواه جنبه غذایی و تقویتی داشته باشد، یا جنبه دوایی و مانند آن.undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined پاسخ تفصیلی:undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedآیت‌الله خامنه‌ای: احتیاط واجب آن است که روزه‌دار از استعمال آمپولهای مقوّی یا مغذّی، یا آمپولهایی که به رگ تزریق می‌شود و نیز انواع سِرُم‌ها خودداری کند، ولی تزریق آمپول در عضله یا برای بی حس کردن و نیز دارو گذاشتن در زخمها و جراحتها اشکال ندارد.تزریق واکسن در عضله روزه را باطل نمی‌کند.تزريق خون به احتياط واجب، موجب بطلان روزه است.undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedآیت‌الله وحید خراسانی: تزريق آمپولى كه به جاى دوا به كار مى‏رود يا عضو را بى حس مى‏كند، اشكال ندارد؛ ولى احتياط مستحب آن است كه از استعمال آمپولى كه به جاى آب و غذا به كار مى‏رود خوددارى كند.در سرم احتياط واجب اين است كه از آن اجتناب نمايد و در صورتى كه ضرورتى براى استعمال آن باشد، بايد بنابر احتياط واجب روزه را گرفته و بعداً آن را قضا نمايد.undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedآیت الله مکارم شیرازی: تمام انواع آمپول‌های دارویی یا تقویتی یا بی حسّی که به‌صورت عضلانی تزریق می‌شوند و همچنین تزریق عضلانی واکسن برای افراد روزه‌دار اشکالی ندارد؛ ولی تزریق آمپول‌ها و سرم های وریدی (که در رگ تزریق می‌شوند) جایز نیست.undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedآیت‌الله جوادی آملی: در صورتی که اکل و شرب از طریق غیر معتاد [غیر متعارف] مثلاً تزریق باشد، هر چند برخی ادعای انصراف ادلّه ابطال اکل و شرب را مطرح نمودند، لیکن اگر کاملاً اثر تغذیه را داشته باشد - مانند سرُم - مشمول اطلاق دلیل خواهد بود.[یعنی زدن آمپول و سرم غذایی و تقویتی، روزه را باطل می‌کند].https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC

۱:۴۹

1_4147048151.mp3

۴۲:۴۲-۲۹.۳۴ مگابایت
undefined سخنرانی آیه الله سید محمدمهدی میرباقری
شب شانزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴‌۰۲
حسینیه آیت‌الله حق‌شناس (ره)
https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC

۱:۱۴

بنام خداوند بزرگ رحمان و رحیم
پلکی زدیم ماه عبادت تمام شدپایان گرفت قصه؛ حکایت تمام شد undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedپیچید بین خلوتمان نغمه ی سکوتوقتی ندا رسید که فرصت تمام شدundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedمرغ دعا بلند شد از آشیان ولیتا پر گرفت؛ وقت اجابت تمام شدundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedچیزی شبیه بغض گران در گلو شکستتا لحظه ی گرفتن حاجت تمام شدundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedنوری عجیب  از وسط سفره پر کشیدنان ته کشید و رزق حلاوت تمام شدundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedخشکید روی گونه ی ما آب آتشینالماس های اشک ندامت تمام شدundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedدیدیم در فراق علی خون گریست تیغ مولا که رفت کار عدالت تمام شدundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedقرآن به سر گرفت و به احوال ماگریستتلبیس شیخ پای اطاعت تمام شدundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedروح الامین به دیدن مان آمد ای دریغخفتیم تا زمان عیادت تمام شدundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedفردا دوباره اول جولان زندگی استآرامش سپید طراوات تمام شدundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedفردا دوباره اول عصیان دردهاستپلکی زدیم ماه عبادت تمام شدundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCECundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined

۲:۱۹