عکس پروفایل نمافرن

نمافر

۱,۰۵۲عضو
عکس پروفایل نمافرن
۱.۱هزار عضو

نمافر

گروه سیاست‌پژوهی و تحلیل داده نمافر
نمایی کلان از فعالیت‌های فرهنگ‌بنیان
تحلیل داده‌محور صنایع فرهنگی و اقتصاد خلاق در ایران و جهان
دسترسی وسیع به به‌روزترین داده‌ها در صنایع فرهنگ‌بنیان از سایت:Namafar.ir

۱۸ فروردین

thumnail

۱۷:۴۳

۲۰ فروردین

thumnail
#نمودارundefinedهر ساله چند میلیارد دلار اثر هنری فروخته می‌شود؟
undefinedهر ساله تعداد زیادی آثار هنری به قیمتی گزاف به فروش می‌رسند. این آثار شامل نقاشی، مجسمه و... هستند. خریدران آثار هنری در بسیاری از اوقات کلکسیونرهایی هستند که کلکسیون آثار هنری دارند و ابایی از خرج کردن صدها میلیون دلار برای یک تابلوی نقاشی ندارند.
undefinedاین آثار اکثرا در حراجی‌ها فروحته می‌شود. در دنیای هنر ۳ حراجی بزرگ وجود دارد که بیشترین آثار و گران‌ترین آن‌ها را به فروش می‌رسانند. این ۳ حراجی Sotheby's و Christie's و Phillips هستند.
undefined @namafar

۱۷:۵۷

۲۱ فروردین

thumnail
عید سعید فطر مبارک باد.undefined
undefined @namafar

۱۸:۰۴

۲۲ فروردین

thumnail
#یادداشت_همکاران
undefinedبودجه‌نمای موضوعی فرهنگ بر اساس سند بودجه ۱۴۰۲
undefinedتعداد کلمات: ۱۰۷۶undefinedمیانگین زمان خواندن: ۶ دقیقهundefinedنویسندگان: ارسلان ویسی/علی روهنده
undefinedآیا واقعاً کل بودجه فرهنگی کشور، ۳۷.۳ هزار میلیارد تومان است؟ نمافر، این سؤال را با بررسی موضوعی بودجه فرهنگ بر اساس سند بودجه ۱۴۰۲ در گزارش بودجه‌نمای موضوعی فرهنگ پاسخ می‌دهد.
undefinedبا اینکه موضوع‌بندی رسمی قانون بودجه، در تقسیم‌بندی هشت‌گانه دسته‌بندی شده، اما نمافر موضوعات فرهنگی را فراتر از تقسیم‌بندی مذکور، در یک دسته‌بندی دوازده‌گانه ارائه داده است.
undefinedبر اساس موضوع‌بندی نمافر، کل بودجه فرهنگی کشور ۷۴.۶ هزار میلیارد تومان است. در گزارش بودجه‌نمای موضوعی فرهنگ، ساختار این موضوع‌بندی و همچنین رقم اعتبارات دولتی مشخص شده برای هر یک از زیرموضوع‌ها دقیق و جامع آمده است.
undefinedنظر شما درباره بودجه‌نمای موضوعی فرهنگ نمافر چیست؟
undefinedمتن کامل را در نمافر بخوانید.
undefined @namafar

۱۷:۳۳

۲۶ فروردین

thumnail
undefinedسنجش اجتماعی رسانه‌های نمایشی VOD/ تحلیل موضوعی و احساسات کاربران توییتر درباره شبکه نمایش خانگی
undefinedبا گسترش فناوری‌های دیجیتال، رسانه‌های نمایشی VOD در ایران رشد قابل توجهی داشته‌اند و طیف متنوعی از محتوا را ارائه می‌دهند. از همین رو شناسایی نظرات مردم درباره این رسانه‌ها از اهمیت بالای برخوردار است.
undefinedسنجش اجتماعی رسانه‌های نمایشی VOD نزد کاربران می‌تواند داده‌های ارزشمندی را درباره‌ی این صنعت به دست بدهد. سویه‌های تاریک، محبوبیت رسانه‌های نمایشی VOD و بحث درباره فیلتر و تعطیلی آن‌ها به همراه خرید اشتراک، مهم‌ترین موضوعات مطرح شده نزد کاربران بوده است.
undefinedیافته‌ها نشان می‌دهند که ۵۹درصد از رویکرد کاربران نسبت به این رسانه‌ها منفی و سلبی است، ۳۹درصد رویکردی مثبت و ایجابی دارند و تنها ۲درصد، دارای رویکردی خنثی هستند. همچنین «فیلیمو» با اختلاف قابل توجهی نسبت به «فیلم‌نت» و «نماوا» توانسته بیشترین توجه کاربران را به خود اختصاص دهد.
undefinedشما مشترک کدام رسانه نمایشی VOD هستید؟
undefinedمتن کامل را در نمافر بخوانید.
undefined @namafar

۱۸:۰۶

thumnail

۱۸:۰۶

thumnail

۱۸:۰۶

thumnail

۱۸:۰۶

thumnail

۱۸:۰۶

۲۹ فروردین

thumnail
undefinedگزارش «هزینه‌کرد فرهنگی ایرانیان در سال ۱۴۰۱» که کاری از نمافر، اندیشکده حکمروایی فرهنگی و اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه است، در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه شد.
undefinedاین جلسه روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حجت الأسلام عبدالحسین خسروپناه و دیگر نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی کشور برگزار شد.
undefinedهزینه‌کرد فرهنگی، مجموعه هزینه‌هایی است که افراد برای خرید یا بهره‌مندی از محصولات و خدمات فرهنگی مانند کتاب، موسیقی، گردش، تفریح و سرگرمی، فیلم و تئاتر، پوشاک، آیین‌های مذهبی و… صرف می‌کنند.
undefinedگزارش «هزینه‌کرد فرهنگی‌ ایرانیان‌ در‌ سال ۱۴۰۱»‌ با هدف تحلیل مصرف فرهنگی خانوارهای ایرانی از سال ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۱ و به‌طور خاص برای سال ۱۴۰۱ بر مبنای تحلیل ثانویه داده‌های خام مرکز آمار ایران ارائه شده است.

undefined @namafar

۱۱:۴۴

۴ اردیبهشت

thumnail
undefined زندگی فرهنگی اغلب با هزینه همراه است و محصولات فرهنگی همچون فیلم، کتاب، سفر، پوشاک و... نیاز به هزینه دارند.
undefined شاخص هزینه‌کرد فرهنگی خانوار نسبت جامعه با صنایع فرهنگی را برای ما مشخص می‌کند.
undefined با اینکه میانگین هزینه‌کرد فرهنگی خانوارهای ایرانی از نظر اسمی روند صعودی داشته است و در سال 1401 به 261 هزار میلیارد تومان رسیده است. اما نکتۀ حائز اهمیت ارزش واقعی هزینه‌کرد است که کاهش یافته است.
undefinedبا احتساب تورم، میانگین هزینه‌کرد فرهنگی خانوارهای ایرانی از سال 1396 تا 1401، روند نزولی داشته است. به‌طوریکه سهم هزینه‌ فرهنگی خانوار از سبد خرید آن‌ها از 11.5درصد در سال 1396 به 9.3درصد در سال 1401 کاهش یافته است.
undefined @namafar_ir

۱۶:۵۱

thumnail

۱۶:۵۱

thumnail

۱۶:۵۱

thumnail

۱۶:۵۱

thumnail

۱۶:۵۱

۶ اردیبهشت

thumnail
undefined مجموعه‌های زنجیره‌ای نقش مهمی در صنعت گردشگری دارند. خصوصا هتل‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای.
undefinedدر ایران مجموعه‌های زنجیره‌ای متعددی در صنعت غذا وجود دارد. اکثر این برندهای رستورانی، فعالیت خود را از تهران آغاز و سپس اقدام به تأسیس شعب دیگر در سایر شهرستان‌ها کرده‌اند.
undefinedرستوران‌های زنجیره‌ای ایران هنوز به طور جدی پا به بازار جهانی نگذاشته‌اند اما «عطاویچ» با 11 شعبه فعال درکشور ترکیه گامی نو در مسیر گسترش بین‌المللی صنعت غذایی ایران برداشته است.
undefinedاغلب رستوران‌های زنجیره‌ای در ایران فست‌فود هستند؛ اما رستوران «اکبر جوجه» با 32 شعبه در سراسر کشور، سرآمد رستوران‌های زنجیره‌ای با غذاهای ایرانی است.
https://namafar.ir
undefined @namafar_ir

۱۹:۴۲

thumnail

۱۹:۴۲

thumnail

۱۹:۴۲

thumnail

۱۹:۴۲