عکس پروفایل نمافر پلاسن

نمافر پلاس

۶۸۰عضو
thumbnail
undefined اختصاص تسهیلات ۳۰ میلیون پوندی به موزه‌ها و کتابخانه‌های بریتانیا
undefined دولت بریتانیا بیش از ۳۰ میلیون پوند بودجه برای نوسازی و بهبود زیرساخت‌های موزه‌ها و کتابخانه‌ها اختصاص داده است.
undefinedاین بودجه از طریق دو صندوق به نام‌های صندوق بهبود کتابخانه‌ها (LIF) و صندوق توسعه و املاک موزه‌ها (MEND) ارائه می‌شود و قرار است صرف تعمیرات، افزایش دسترسی‌پذیری، برگزاری کارگاه‌ها و خرید تجهیزات تخصصی شود.
undefinedاین برنامه توسط شورای هنر انگلستان، به نمایندگی از وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش اجرا می‌شود. همچنین، شهردار لندن نیز اعلام کرد بیش از ۱۰ میلیون پوند برای حمایت از صنایع خلاق پایتخت در چهار سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد کرد. 
undefined منبع: Creative Industries Council  undefined @Namafar_plus 
#بریتانیا #موزه #کتابخانه #تسهیلات

۱۲:۳۱

thumbnail
undefined چرا نخستین حراج آثار هوش مصنوعی در حراجی کریستیز با استقبال مواجه نشد؟
undefined از میان ۳۴ اثر عرضه‌شده در اولین حراج آثار هنری ساخته‌شده با هوش مصنوعی در خانه حراج کریستیز، چهارده اثر یا هیچ پیشنهادی دریافت نکردند و یا با قیمتی پایین‌تر از برآورد اولیه به فروش رفتند.
undefined مجموع فروش این حراج به رقم ۷۲۸,۷۸۴ دلار رسید. به گفته نیکول سیلز گیلز، مدیر فروش هنرهای دیجیتال کریستیز، نتایج این حراج نشان می‌دهد که مجموعه‌داران، تأثیر و اهمیت هنرمندانی را که آثارشان در این حراج ارائه شد، به رسمیت می‌شناسند.
undefined اما استیون سَکس، بنیان‌گذار گالری بیت‌فورمز نیویورک، گفت: «می‌شد گزینش بهتری از آثاری انجام داد که نماینده واقعی رسانه‌های نوین و هوش مصنوعی باشند. اما مسئله اصلی این است که آیا اصلاً زمان مناسبی برای برگزاری چنین حراجی بود؟».
undefined در این حراجی، یکی از آثار فراتر از انتظار ظاهر شد. انیمیشنی از هنرمند دیجیتال شناخته‌شده، رفیک آنادول، که با قیمت ۲۷۷,۲۰۰ دلار به فروش رسید و بالاترین رقم حراج را ثبت کرد. 
undefined منبع: ALARABIA news  undefined @Namafar_plus 
#هوش_مصنوعی #کریستیز #هنر

۱۶:۱۲

thumbnail
undefined تعرفه‌های جدید ترامپ، صنعت هنر را در شوک برد
undefined در آوریل ۲۰۲۵، دونالد ترامپ تعرفه‌های جدیدی را علیه کشورها اعلام کرد؛ تعرفه‌هایی که صنعت هنر آمریکا را با موجی از نگرانی، هزینه‌های جدید و سردرگمی لجستیکی روبه‌رو کرده است.
undefined از تغییر قیمت آثار هنری و مواد اولیه تا کاهش تعاملات فرهنگی و افزایش موانع تجاری، فعالان هنری را نگران پیامدهای این سیاست‌‌ کرده است.
undefined از فوریه، فعالان هنر با تعرفه‌های جدید بر واردات از کشورهایی چون کانادا، مکزیک، هنگ‌کنگ و چین مواجه‌ بودند، هرچند آثار هنری اصیل، اشیای کلکسیونی و عتیقه‌جات همچنان معاف‌اند.
undefined طبق فرمان اجرایی ترامپ از ۲ آوریل، تعرفه‌ی جدید ۱۰ درصدی بر اقلام مربوط به هنر اعمال می‌شود که برای برخی کشورها بیشتر نیز است.
undefined با وجود استقرار هنرمندان و نهادهای هنری در آمریکا، این صنعت به واردات محصولات و تجهیزات هنری و فرهنگی از سایر کشورها است.
undefined برخی گالری‌داران گفته‌اند بدون سازوکارهایی مانند «گواهی ورود موقت»، باید ۱۰ درصد تعرفه برای اقلام غیراصیل پرداخت کنند. 
undefined منبع: ARTnewsundefined @Namafar_plus #صنعت_هنر #گالری #تعرفه_آمریکا

۱۲:۳۱

thumbnail
undefined بی‌تی‌اس محبوب‌ترین گروه کی‌پاپ میان مخاطبان جهانی هالیو شد
undefined بر اساس یک گزارش دولتی در کره جنوبی، خارجی‌هایی که با فرهنگ پاپ کره آشنا شده‌اند، بیشتر از هر محتوای دیگری، کره را با موسیقی محبوب این کشور یعنی کی‌پاپ می‌شناسند.
undefined این گزارش سالانه که توسط وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی و بنیاد تبادل بین‌المللی فرهنگ کره تهیه شد، نشان می‌دهد که ۱۷.۸ درصد از پاسخ‌دهندگانی که پیش‌تر با فرهنگ پاپ کره آشنا بودند، هنگام فکر کردن به این کشور، ابتدا کی‌پاپ در ذهن‌شان تداعی می‌شود. این هشتمین سال پیاپی است که کی‌پاپ در این دسته‌بندی در رتبه اول قرار می‌گیرد.
undefined گروه پسرانه بی‌تی‌اس (BTS) برای هفتمین سال متوالی به‌عنوان محبوب‌ترین گروه کی‌پاپ شناخته شد و ۲۴.۶ درصد از آرا را به خود اختصاص داد. گروه دخترانه بلک‌پینک (BLACKPINK) نیز برای ششمین سال پیاپی در رتبه دوم قرار گرفت.
undefined غذای سنتی کره‌ای یا «hansik» با ۱۱.۸ درصد در رتبه دوم و سریال‌های کره‌ای با ۸.۷ درصد در رتبه سوم قرار گرفتند. در بخش تلویزیونی، سریال «بازی مرکب» برای چهارمین سال پیاپی به‌عنوان محبوب‌ترین سریال کره‌ای انتخاب شد. 
undefined منبع: The Korea Times
undefined @Namafar_plus #بی‌تی‌اس #کی‌پاپ #هالیو

۱۶:۴۵

thumbnail
undefined سرمایه‌گذاری عربستان سعودی برای جذب گردشگران خارجی به رکورد ۴۱ میلیارد دلار رسید
undefined سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در جذب گردشگران خارجی در سال ۲۰۲۴ به ۱۵۳.۶۱ میلیارد ریال سعودی (۴۰.۹۵ میلیارد دلار) رسید که نشان‌دهنده افزایش ۱۳.۸۲ درصدی نسبت به سال قبل است. این رشد ناشی از سرمایه‌گذاری‌های کلان در پروژه‌های عظیمی مانند «قدیه» و «نئوم» است که جزو برنامه «چشم‌انداز ۲۰۳۰» برای تنوع اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت محسوب می‌شوند.
undefined علاوه بر این، در سال ۲۰۲۴، عربستان سعودی پذیرش‌های ۳۰ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی بود که ۹.۵ درصد نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. این افزایش به توسعه پروژه‌های گردشگری مانند «دریای سرخ» و «دریه» نسبت داده می‌شود که تجربه‌های فرهنگی و تفریحی متنوعی را ارائه می‌دهند.
undefined این پیشرفت‌ها نشان‌دهنده تلاش عربستان سعودی برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری پیشرو در جهان و دستیابی به هدف ۱۵۰ میلیون بازدید سالانه تا سال ۲۰۳۰ است. 
undefined منبع: Blooloop
undefined @Namafar_plus#عربستان #گردشگری

۱۲:۲۶

thumbnail
undefined صنعت اسباب‌بازی هند در آستانه جهش؟ پیامدهای جنگ تجاری آمریکا و چین
undefined صنعت اسباب‌بازی هند آماده بهره‌برداری از فرصت‌های جنگ آمریکا و چین است. صادرکنندگان هندی اعلام کرده‌اند که تولیدکنندگان داخلی در حال گسترش سرمایه‌گذاری‌های مشترک با شرکت‌های جهانی هستند.
undefined آمریکا تعرفه‌های اضافی ۲۶ درصدی بر واردات از هند اعمال کرده است، درحالی‌که سایر کشورها از جمله چین و ویتنام با تعرفه‌های بیشتری روبه‌رو شده‌اند.
undefined مانو گوپتا، مدیرعامل شرکت Playgro Toys India، اظهار داشت: فرصت‌های بزرگی برای صادرکنندگان ما وجود دارد. صادرات ویتنام حدود ۶ میلیارد دلار و چین ۸۰ میلیارد دلار است. اکنون محصولات آن‌ها با تعرفه‌های بالاتری نسبت به اسباب‌بازی‌های هندی مواجه است.
undefinedگوپتا تأکید کرد که انعقاد سریع توافق‌نامه تجاری دوجانبه با آمریکا به افزایش صادرات اسباب‌بازی هند کمک خواهد کرد.
undefined آمیتاب خارباندا، مدیر گروه Sunlord، نیز می‌گوید: اجرای استانداردهای کیفی و افزایش تعرفه‌های گمرکی، به تولیدکنندگان داخلی کمک می‌کند تا تولید را افزایش داده و وابستگی به واردات از چین را کاهش دهند.
undefined منبع: IndiaRetailing
undefined @Namafar_plus

۱۶:۳۴

thumbnail
undefined محدودیت واردات فیلم‌های آمریکایی، واکنش چین به تعرفه‌های ۱۴۵درصدی
undefined در واکنش به افزایش تعرفه‌های وارداتی ایالات متحده بر کالاهای چینی توسط دونالد ترامپ، چین اعلام کرد که واردات فیلم‌های هالیوودی را به‌طور فوری محدود خواهد کرد.
undefined اداره ملی فیلم چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم در راستای قوانین بازار و احترام به انتخاب مخاطبان اتخاذ شده است. این اقدام تلافی‌جویانه در حالی صورت می‌گیرد که سهم فیلم‌های آمریکایی در گیشه چین به حدود ۵ درصد کاهش یافته و فیلم‌های داخلی حدود ۸۰ درصد از درآمد سالانه گیشه را به خود اختصاص داده‌اند.
undefined این محدودیت‌ها می‌تواند تأثیرات مالی قابل توجهی بر استودیوهای هالیوودی داشته باشد، به‌ویژه با توجه به اینکه چین دومین بازار بزرگ فیلم در جهان است. تصمیم چین در حالی اتخاذ شده که تنش‌های تجاری بین دو کشور افزایش یافته و به نظر می‌رسد که چین از ابزارهای فرهنگی برای پاسخ به اقدامات اقتصادی آمریکا استفاده می‌کند. 
undefined منبع: Reuters
undefined @Namafar_plus
#چین #تعرفه_آمریکا #هالیوود

۱۲:۱۷

thumbnail
undefined ۸۰درصد واردات اسباب‌بازی آمریکا از چین، تعرفه‌های ترامپ بحران ساز شد
undefined در بحبوحه‌ی تشدید جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین، صنعت اسباب‌بازی آمریکا با چالش‌های بی‌سابقه‌ای مواجه شده است. با اعمال تعرفه‌های سنگین بر واردات اسباب‌بازی از چین، که حدود ۸۰ درصد از اسباب‌بازی‌های وارداتی به آمریکا را تأمین می‌کند، قیمت‌ها افزایش یافته و فشار بر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان آمریکایی بیشتر شده است.
undefined گِرِگ آهرن، رئیس و مدیرعامل انجمن اسباب‌بازی آمریکا، اظهار داشت: «همه درگیر جنبه‌های اقتصادی این موضوع هستند، اما جنبه انسانی آن نادیده گرفته می‌شود. تا فصل بازگشت به مدرسه، قیمت‌ها ممکن است ۳۵ درصد یا بیشتر افزایش یابد که فشار زیادی بر خانواده‌های آمریکایی وارد می‌کند و دسترسی کودکان به اسباب‌بازی‌هایی که برای رشد آن‌ها حیاتی است را محدود می‌کند.»
undefined این تعرفه‌ها که توسط واردکنندگان پرداخت می‌شود، نه دولت چین، باعث افزایش قیمت‌ها در فروشگاه‌ها، کاهش حاشیه سود و فشار بر تولیدکنندگان کوچک اسباب‌بازی شده است. بسیاری از این تولیدکنندگان هنوز از تأثیرات همه‌گیری، مشکلات حمل‌ونقل و تورم بهبود نیافته‌اند.
undefined منبع: toybook
undefined @Namafar_plus
#چین #تعرفه_آمریکا #اسباب_بازی

۱۸:۴۵

thumbnail
undefined وزیر راه و شهرسازی ایران از رشد ۱۸.۳درصدی سفرهای نوروزی خبر داد
undefined وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جابجایی بیش از ۲۲ میلیون نفر مسافر در نوروز امسال، از رشد ۱۸.۳ درصدی جابجایی مسافران در شقوق مختلف سفرهای جاده‌ای دریایی هوایی و ریلی خبر داد.
undefined فرزانه صادق عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی افزود: از این تعداد بیش از ۹ میلیون و ۲۹۳ هزار نفر در بخش جاده‌ای (حمل و نقل عمومی، رشد ۲۷ درصدی)، بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بخش دریایی (رشد ۱۷ درصدی)، ۳ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۳۲۹ نفر در حمل و نقل هوایی (رشد ۸.۵ درصدی) و یک میلیون و ۸۴۳ هزار و ۲۶۷ نفر در بخش ریلی (رشد ۸ درصدی) جابجا شدند.
undefined منبع: خبرگزاری ایرنا
undefined @Namafar_plus

۱۲:۲۱

thumbnail
undefined روسیه و چین از طرح مشترک تولید فیلم رونمایی می‌کنند
undefined اولگا لیوبیموا، وزیر فرهنگ روسیه اعلام کرد که مسکو و پکن قصد دارند در پروژه‌های مختلف سرگرمی همکاری کنند. این برنامه در دیداری بین لیوبیموا و شن های‌شیانگ، مدیرکل گروه رسانه‌ای چین، در پکن مورد بحث قرار گرفت.
undefined لیوبیموا گفت: «هدف ما این است که ایده‌های خاصی برای فیلم‌های مشترک تصویب کنیم که نه تنها مخاطبان زیادی را در روسیه و چین جذب کند، بلکه از نظر محتوا، هنری و باکیفیت نیز متمایز باشد.» او افزود که این طرح با حمایت اداری از مقامات مربوطه اجرا خواهد شد و به خلق فیلم‌های جدید و گسترش تبادلات تجاری و دولتی کمک خواهد کرد.
undefined وزارت فرهنگ روسیه اشاره کرد که دو کشور قبلاً در پروژه‌های فیلم مشترک مشارکت کرده‌اند، از جمله فیلم تاریخی «ابریشم سرخ»، که در فوریه در روسیه با موفقیت اکران شد و در اولین ماه بیش از ۵۰۰ میلیون روبل (معادل ۵.۹ میلیون دلار) درآمد داشت. این وزارتخانه افزود که این فیلم به زودی در چین اکران خواهد شد. 
undefined منبع: RT
undefined @Namafar_plus

۱۷:۲۵

thumbnail
undefined سهم ۱.۲ تریلیون دلاری صنایع فرهنگی و هنری در اقتصاد آمریکا
undefined بر اساس گزارش جدید حساب اقماری تولیدات هنری و فرهنگی (ACPSA)، صنایع هنری و فرهنگی ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ با رشدی بیش از دو برابر نرخ رشد کل اقتصاد کشور، به ارزش افزوده‌ای معادل ۱.۲ تریلیون دلار دست یافتند. این رقم معادل ۴.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا است.
undefined پخش آنلاین و استریمینگ، بیشترین سهم را در این رشد داشته و به بزرگ‌ترین صنعت فرهنگی آمریکا در سال ۲۰۲۳ تبدیل شده است. همچنین صادرات محصولات فرهنگی آمریکا در همین سال به ۹۱.3 میلیارد دلار رسید که با در نظر گرفتن واردات ۵۴.۵ میلیارد دلاری، مازاد تجاری ۳۶.۸ میلیارد دلاری را برای این بخش رقم زد.
undefined بنیاد موقوفات ملی هنرها در این گزارش تأکید می‌کند که نرخ رشد صنایع هنری و فرهنگی، با در نظر گرفتن تورم، بیش از دو برابر نرخ رشد کل اقتصاد آمریکا بوده است. همچنین این صنایع اکنون از صنایعی مانند کشاورزی، معدن و حمل‌ونقل سهم اقتصادی بیشتری دارند.  
undefined منبع: NEA
#نمافر_پلاس | اخبار تخصصی صنایع فرهنگی و سرگرمی
undefined @Namafar_plus

۱۳:۱۸

thumbnail
undefined نتفلیکس گیمز در سودای رهبری صنعت بازی
undefined نتفلیکس گیمز که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، هنوز جایگاه چشمگیری در بازار بازی‌ها پیدا نکرده، اما این به معنای کم‌کاری نیست. از عرضه بازی‌هایی چون Twelve Minutes تا خرید استودیوهایی مانند Night School Studio، همگی گویای مسیر متنوع و بلندپروازانه این شرکت‌اند.
undefined در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در سانفرانسیسکو، آلن تسکان، رئیس بخش گیمز نتفلیکس، به‌همراه جیت شروف، معاون فناوری و توسعه پرتفوی این بخش، استراتژی‌های نتفلیکس را به خبرنگاران شرح دادند.
undefined آلن تسکان، رئیس بخش گیمز گفت: «ماموریت ما در نتفلیکس، سرگرم‌ کردن مردم است و اکنون دست‌کم ۷۰۰ میلیون نفر را سرگرم می‌کنیم. بازی‌ها گام بعدی در تحقق این هدف‌اند.»
undefined تسکان و شروف از استراتژی تازه نتفلیکس برای جذب طیف متنوعی از بازیکنان و سبک‌های بازی گفتند. شروف اصطلاح «Couchplay» را برای بازی‌هایی به‌کار برد که هم چندنفره و هم تک‌نفره‌اند، روی تلویزیون اجرا می‌شوند و با موبایل کنترل می‌شوند. 
undefined منبع: Deadline
#نمافر_پلاس | اخبار تخصصی صنایع فرهنگی و سرگرمی
undefined @Namafar_plus

۱۷:۱۲

thumbnail
undefined زاکربرگ در دادگاه: پلتفرم‌های متا فضای سرگرمی اند، نه صرفا شبکه‌‌ی اجتماعی شخصی
undefined در ۱۴ آوریل ۲۰۲۵، دادگاه ضدانحصار مهمی علیه شرکت متا آغاز شد. کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) این شرکت را متهم کرد که با خرید رقبای خود، به‌طور غیرقانونی انحصار در بازار «شبکه‌های اجتماعی شخصی» ایجاد کرده است.
undefined کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، بازار «شبکه‌های اجتماعی شخصی» را به‌صورت محدود تعریف کرده و تنها شامل فیسبوک، اینستاگرام، اسنپ‌چت و اپلیکیشن کوچکی به نام MeWe می‌داند. بر اساس این تعریف، متا ۷۸ درصد از کاربران فعال ماهانه و ۸۵ درصد از زمان صرف‌شده کاربران را در اختیار دارد.
undefined در مقابل، متا با این تعریف مخالف است و معتقد است که بازار شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده‌تر و شامل، یوتیوب، تیک‌تاک و... است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در دادگاه گفت: فیسبوک دیگر فقط برای ارتباط با دوستان و خانواده نیست، بلکه به فضایی برای کشف محتوا و سرگرمی تبدیل شده است. متا همچنین استدلال می‌کند که در صورت در نظر گرفتن پلتفرم‌های مذکور، سهم بازار آن به کمتر از ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.   
undefined منبع: Music Ally
#نمافر_پلاس | اخبار تخصصی صنایع فرهنگی و سرگرمی
undefined @Namafar_plus

۱۶:۲۴

thumbnail
undefined*پارک موضوعی جدید یونیورسال ۵۰ ميليارد پوند به اقتصاد بريتانيا کمک خواهد کرد*
undefined پارک تفریحی جدید یونیورسال در بریتانیا که قرار است در بدفوردشایر احداث شود، به احتمال زیاد تأثیرات چشمگیری بر اقتصاد این کشور خواهد داشت. این پروژه که از آن به عنوان بزرگ‌ترین طرح تفریحی در تاریخ بریتانیا یاد می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که در طول زمان حدود ۵۰ میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا وارد کند.
undefined این پروژه که قرار است در سال ۲۰۳۱ افتتاح شود، نه تنها به عنوان یک جاذبه گردشگری، بلکه به عنوان یک موتور اقتصادی برای منطقه و کشور شناخته می‌شود. به طور خاص، انتظار می‌رود این پارک تفریحی باعث ایجاد حدود ۲۸,۰۰۰ شغل، از جمله ۸,۰۰۰ شغل در بخش مهمان‌نوازی و صنایع خلاقانه، پس از آغاز به کار پارک گردد.
undefined دولت بریتانیا اعلام کرده است که این پروژه در ایجاد شغل و رونق اقتصادی منطقه بدفورد نقش مهمی خواهد داشت و هدف از آن توسعه زیرساخت‌های محلی و حمایت از برنامه‌های آموزشی برای تربیت نیروی کار متخصص است.
undefined منبع: Sky News
#نمافر_پلاس | اخبار تخصصی صنایع فرهنگی و سرگرمی
undefined @Namafar_plus

۱۷:۳۶

thumbnail
undefined سفر و گردشگری تا سال ۲۰۳۵، ۴.۵ میلیون شغل جدید در اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند
undefined بر اساس جدیدترین تحقیقات اقتصادی شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC)، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۵، بخش سفر و گردشگری در اتحادیه اروپا ۴.۵ میلیون شغل جدید ایجاد کند و تعداد کل مشاغل این بخش به بیش از ۳۰ میلیون برسد. این رشد نشان‌دهنده نقش حیاتی این صنعت در اقتصاد و جامعه اروپا است.
undefined این بخش در آینده نزدیک حدود یک شغل از هر هفت شغل در منطقه را پشتیبانی خواهد کرد و به یکی از صنایع استراتژیک اتحادیه اروپا تبدیل می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌های WTTC، سهم تولید ناخالص داخلی (GDP) بخش سفر و گردشگری به حدود ۲.۳ تریلیون یورو خواهد رسید که سهم این بخش از اقتصاد اتحادیه اروپا را به نزدیک ۱۱٪ افزایش می‌دهد.
undefined منبع: WTTC
#نمافر_پلاس | اخبار تخصصی صنایع فرهنگی و سرگرمی
undefined @Namafar_plus

۸:۳۱

thumbnail
#هوش_مصنوعی
undefined نرم‌افزار «کاسکادور»، ابزار هوش مصنوعی برای تولید انیمیشن‌ طبیعی و نرم معرفی کرد
undefined نرم‌افزار انیمیشن‌سازی کاسکادور در به‌روزرسانی جدید خود، نسخه ۲۰۲۵.۱، ابزاری هوش مصنوعی معرفی کرده که قادر است به‌طور خودکار انیمیشن‌های با حرکات طبیعی و نرم بین دو حالت مختلف تولید کند.
undefined این ابزار که «این‌بتوینینگ» نام دارد، روندی را که پیش‌تر برای تولید انیمیشن‌های میان دو حالت مختلف نیاز به زمان و دقت زیادی داشت، به شکلی خودکار و سریع انجام می‌دهد.
undefined منبع: AWN.com
#نمافر_پلاس | اخبار تخصصی صنایع فرهنگی و سرگرمی
undefined @Namafar_plus

۱۰:۱۷

thumbnail
undefined در بحبوحه‌ی جنگ تعرفه‌ها؛ آیا نتفلیکس اکنون سهام امن هالیوود است؟
undefined در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد جنگ تعرفه‌ها، ترس از رکود و نوسانات بازار سهام، سرمایه‌گذاران در صنعت رسانه و سرگرمی باید پول خود را کجا بگذارند؟ تحلیلگر شرکت مورگان استنلی، بنجامین سوینبرن، سهام نتفلیکس را به عنوان گزینه‌ای دفاعی و آن را به عنوان انتخاب اصلی خود در بخش رسانه و سرگرمی معرفی کرده است.
undefined او معتقد است که نتفلیکس در یک محیط اقتصادی ضعیف، انعطاف‌پذیری نسبی نشان خواهد داد. با توجه به رشد در کسب‌وکار اشتراکی و ضعف اخیر دلار آمریکا، پیش‌بینی می‌شود که این شرکت حتی در بازار تبلیغات ضعیف هم عملکرد مثبتی داشته باشد.
undefined منبع: Hollywood Reporter
#نمافر_پلاس | اخبار تخصصی صنایع فرهنگی و سرگرمی
undefined @Namafar_plus

۱۳:۳۱

thumbnail
undefined فروش جهانی هنر در سال گذشته ۱۲درصد کاهش یافت
undefined طبق گزارش آرت بازل و UBS درباره بازار جهانی هنر، «تنش‌های ژئوپولیتیکی، نوسانات اقتصادی و پراکندگی تجارت» موجب کاهش فروش در بازار هنر در سال گذشته شده است. بر اساس این گزارش، فروش آثار هنری در حراج‌هایی که قیمت هر اثر آن‌ها بیش از ۱۰ میلیون دلار بود، ۳۹ درصد کاهش یافته است. همچنین گالری‌هایی که گردش مالی آن‌ها بیش از ۱۰ میلیون دلار بود، کاهش فروش ۹ درصدی را تجربه کردند.
undefined کلر مک‌اندر، اقتصاددانی که این گزارش را نوشت، در مصاحبه‌ای گفت: «مردم تمایل کمتری به ریسک داشتند. از سوی عرضه‌کنندگان، بسیاری منتظر بودند تا ببینند وضعیت چگونه پیش می‌رود. بنابراین از فروش آثار خود خودداری کردند. این مسئله بر ورودی‌های بازار، تأثیر گذاشت». نکته جالب توجه در گزارش این است که نمایش آثار هنرمندان زن در گالری‌ها به ۴۱ درصد افزایش یافت و تعداد زیادی از هنرمندان زن سهم بالایی در گردش مالی گالری‌ها داشتند.
undefined منبع: The New York Times
#نمافر_پلاس | اخبار تخصصی صنایع فرهنگی و سرگرمی
undefined @Namafar_plus

۱۷:۴۳

thumbnail
undefined رونمایی یک استودیوی بریتانیایی از ابزار هوش مصنوعی برای تسریع تولید انیمیشن‌
undefined استودیو تولید مجازی بریتانیایی «Dimension» از مجموعه‌ای از ابزارهای جدید هوش مصنوعی رونمایی کرد که هدف آن‌ها «توانمندسازی هنرمندان و افراد خلاق» در روند تولید محتواست. این استودیو برای نمایش قابلیت‌های ابزارهای جدید خود، انیمیشنی کودکانه تولید کرد و تخمین می‌زند که این فناوری توانسته زمان تولید را به یک‌سوم کاهش دهد.
undefined این شرکت معتقد است که خط تولید هوش مصنوعی آن، Dimension را به شریکی ایده‌آل برای پروژه‌هایی تبدیل می‌کند که در پی استفاده از ظرفیت‌های خلاقانهٔ هوش مصنوعی هستند، به‌ویژه در قالب‌هایی چون انیمیشن، محتوای کوتاه یا تبلیغات که نیازمند تحویل سریع و همزمان حفظ کیفیت بالا هستند.
undefined همچنین، Dimension تأکید دارد که رویکرد آن به هوش مصنوعی «انسان‌محور» است؛ یعنی سیستم به گونه‌ای طراحی شده که کنترل خلاقانه در اختیار هنرمند باقی بماند.
undefined منبع: Hollywood Reporter
#نمافر_پلاس | اخبار تخصصی صنایع فرهنگی و سرگرمی
undefined @Namafar_plus

۱۲:۳۴

thumbnail
undefined گردشگری با بالون هوای گرم در ترکیه رکورد زد؛ بیش از ۹۳۳ هزار گردشگر در سال ۲۰۲۴
undefined ترکیه در سال ۲۰۲۴ با ثبت رکوردی جدید در گردشگری بالن‌سواری، میزبان ۹۳۳٬۱۹۵ گردشگر در این حوزه بود. این آمار که توسط اداره کل هوانوردی غیرنظامی ترکیه منتشر شده، نشان‌دهنده افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ است.
undefined اداره کل هوانوردی غیرنظامی ترکیه با هدف گسترش گردشگری بالن‌سواری، بررسی مجوز پرواز در مناطق جدید و بازرسی‌های ایمنی را آغاز کرده، اما شرکت «Butterfly Balloons» تأکید دارد که شرایط نامساعد جوی، چالش اصلی توسعه مسیرهای جدید است؛ چرا که پرواز بالن‌ها به شدت به عواملی مانند باد، باران و مه وابسته است. هم‌اکنون ۷۱ اپراتور با ۴۴۱ بالن فعال در سراسر ترکیه به ارائه خدمات گردشگری هوایی مشغول‌اند.
undefined منبع: malaymail
#نمافر_پلاس | اخبار تخصصی صنایع فرهنگی و سرگرمی
undefined @Namafar_plus

۱۶:۵۶