عکس پروفایل نمافر پلاسن

نمافر پلاس

۷۴۹عضو
عکس پروفایل نمافر پلاسن
۷۴۹ عضو

نمافر پلاس

خبرهای تخصصی در حوزه صنایع فرهنگی و سرگرمی
Namafar.ir

۱۵ تیر

thumnail
♦️ بازار ۱.۷ تریلیون دلاری گردشگری تفریحی  
🔻ارزش بازار گردشگری تفریحی در سال ۲۰۱۹ به ۱ تریلیون دلار رسید. پیش‌بینی می‌شود ارزش این بازار تا سال ۲۰۲۷ با رشدی چشمگیر به ۱.۷ تریلیون دلار برسد. افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی، و به‌دنبال تجربیات منحصر به فرد بودن از عوامل اصلی رشد بازار جهانی گردشگری تفریحی هستند.
🔻از سوی دیگر، نوسان ثروت در مقاصد تا حدودی این رشد را کاهش می‌دهد. با این حال انتظار می‌رود مقاصد منحصربه‌فردی که در بین گردشگران جذابیت بالایی پیدا می‌کنند، و ترندهای جدید که بر نسل هزاره‌ حاکم شده است راه را برای فرصت‌های فراوانی در این صنعت هموار کند.
🔻 آینده‌ی این بخش از گردشگری به شدت تحت تاثیر پیشرفت‌های فناورانه در سراسر جهان خواهد بود. نوآوری‌ها در زمینه‌ی هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ، رسانه‌های اجتماعی و یادگیری ماشینی، انتظارات مصرف‌کنندگان را در جنبه‌های مختلف سفرهای تفریحی، از انتخاب مقصد و اخذ ویزا گرفته تا مبادلات ارزی، رزرو و پرداخت، تغییر خواهد داد.
#گردشگری
🔍 منبع: Travel Daily News🆔 @Namafar_plus

۱۴:۴۱

۱۶ تیر

thumnail
♦️ اسپاتیفای، اپل و آمازون صاحب ۹۰ درصد مشترکان سرویس‌های موسیقی 
🔻اسپاتیفای، اپل موزیک و آمازون موزیک «سه سرویس بزرگ» استریم موسیقی در آمریکا هستند که بیش از ۹۰ درصد بازار استریم موسیقی این کشور را در دست دارند. تعداد کل مشترکان سرویس‌های استریم موسیقی در آمریکا ۱۳۵ میلیون نفر است.
🔻 اسپاتیفای ۳۰.۷ درصد، اپل موزیک ۳۰.۷ درصد و آمازون موزیک ۲۳.۸ درصد جمعا ۹۰.۵ درصد از کل مشترکان را به خود اختصاص دادند. بعد از این ۳ پلتفرم ۶.۸ درصد از مشترکان باقی مانده برای یوتیوب موزیک و ۱.۹ درصد برای پاندورا هستند.
🔻 در این میان بازار اشتراک‌ها خانوادگی در دست اپل موزیک است. به طوری که در ماه فوریه اپل موزیک 4 میلیون مشترک خانوادگی بیشتر از اسپاتیفای داشت.
#موسیقی
🔍 منبع: DMN🆔 @Namafar_plus

۱۹:۳۰

۱۷ تیر

thumnail
♦️ تلاش‌های ژاپن برای رونق گردشگری  
🔻ژاپن یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا است و دائم در تلاش است تا جذابیت خود را برای گردشگران داخلی و خارجی افزایش دهد. آخرین اقدام ژاپن در این راستا بروزرسانی «طرح اساسی برای ارتقای یک کشور گردشگری» بوده است.
🔻این طرح اهداف جاه‌طلبانه‌ای برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. برای مثال هزینه‌کرد گردشگران خارجی در سال تقریبا ۱۱۸۸ دلار بود و این طرح قصد دارد این رقم را به ۱۴۹۵ دلار افزایش بدهد. یعنی گردشگران سالانه در این کشور ۳۷.۸ میلیارد دلار پول خرج خواهند کرد.
🔻 یکی از جنبه‌های مهم این طرح، جذب گردشگران باکیفیت است؛ گردشگرانی که احتمالاً بیشتر هزینه می‌کنند و مدت زمان بیشتری اقامت خواهند داشت. هدف این است که این گردشگران خارجی به طور متوسط دو شب را در مناطق محلی بگذرانند. با اینکار هم مشکل گردشگری بی‌رویه در شهرهای محبوب مانند توکیو و کیوتو کاهش می‌یابد هم اقتصاد مناطق محلی رشد پیدا خواهد کرد.
#ژاپن #گردشگری
🔍 منبع: TTW🆔 @Namafar_plus

۱۲:۳۴

thumnail
 ♦️ افزایش تبادلات فرهنگی چین و تاجیکستان
🔻تبادلات فرهنگی بین چین و تاجیکستان در سال‌های اخیر تحت چارچوب ابتکار کمربند و جاده افزایش یافته است. برنامه‌های مربوط به موسسات کنفوسیوس، کارگاه‌های لوبان و مرکز طب سنتی چین-تاجیکستان باعث تقویت روابط دوستانه بین دو کشور شده است.
🔻برای مثال موسسه کنفوسیوس در دانشگاه ملی تاجیکستان از زمان تأسیس خود در سال ۲۰۰۸ تاکنون به ۳۹ هزار تاجیکستانی زبان چینی یاد داده است. کارگاه لوبان در تاجیکستان نیز به عنوان یک پلتفرم ارتباطی برای دانشجویان هنرستان‌های دو کشور عمل می‌کند.
#چین #تاجیکستان
🔍 منبع: CGTN🆔 @Namafar_plus

۱۴:۳۱

۱۸ تیر

thumnail
 ♦️ جشنواره‌ غذایی تایلند برای جذب گردشگر
🔻وزرات گردشگری تایلند مجموعه ای از رویدادها را به نام «جشنواره غذاهای شگفت انگیز ۲۰۲۴» برگزار می‌کند تا غنای فرهنگ آشپزی تایلند را به نمایش بگذارد و شهرت تایلند را به عنوان یک مقصد برتر گردشگری غذا و خوراک‌شناسی افزایش دهد.
🔻وزیر گردشگری تایلند در این باره گفت: «این رویداد منعکس کننده چشم انداز دولت برای طرح «Ignite Tourism Thailand» است که چندین رویکرد برای تبدیل تایلند به عنوان یک مرکز گردشگری دارد. بخشی از این استراتژی‌ها، پنج «حتماً» است، از جمله «چیزهایی که حتماً باید بخورید» که از گردشگری غذا به عنوان راهی لذت بخش برای کاوش در تایلند استفاده می‌کند و در نتیجه باعث تقویت اقتصاد محلی از طریق تورهای آشپزی کمک می‌شود».
🔻 پیش‌بینی می‌شود این رویداد در ۳ محل برگزاری خود بیش از ۱۵۰ هزار بازدید کننده داشته باشد و جمعا ۲.۷۴ میلیون دلار به اقتصاد این کشور کمک کند.
#تایلند #گردشگری #غذا
🔍 منبع: TTW🆔 @Namafar_plus

۱۳:۰۶

thumnail
♦️ هزینه‌ی هنگفت استرالیا برای برگزاری کنسرت‌ 
🔻دولت استرالیای غربی طی چهار سال گذشته میلیون‌ها دلار به بزرگترین شرکت برگزارکننده‌ی کنسرت، لایو نیشن و شرکت‌های تابعه آن پرداخت کرده است تا این شرکت برخی از کنسرت‌هایش را در استرالیا برگزار کند.
🔻به نقل از گاردین اسناد دولتی نشان می‌دهد دولت استرالیای غربی به لایو نیشن برای برگزاری ۲ کنسرت توسط گروه Coldplay مبلغی معادل ۸ میلیون دلار پرداخته است.
🔻 وزرات گردشگری این کشور در دفاع از این اقدام گفت: «کنسرت Coldplay باعث تزریق ده‌ها میلیون دلار به اقتصاد استرالیا شده است. تصمیم برای پاداش ۸ میلیون دلاری به شرکت لایو نیشن پس ارزیابی دقیق، تجزیه و تحلیل سود و هزینه و تایید توسط وزیر گردشگری گرفته شده است».
#موسیقی #استرالیا🔍 منبع: The Guardian🆔 @Namafar_plus

۱۳:۰۶

۱۹ تیر

thumnail
 ♦️ افتتاح بزرگترین پارک یخی سرپوشیده جهان در چین
🔻بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده یخی و برفی در شهر هاربینِ چین، معروف به شهر یخی، افتتاح شد. این پارک با مساحت ساخت ۲۳۸۰۰ متر مربع، رکورد گینسِ بزرگترین پارک موضوعی یخی و برفی سرپوشیده جهان را شکست.
🔻برای ساخت این پارک بیش از ۲۰ هزار متر مکعب یخ از رودخانه‌ی سونگ‌هوا برداشته شده است. این پارک موضوعی همچنین از پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها و مهارت‌های دنیا در مجسمه‌سازی یخی و معماری برفی، همراه با فناوری‌های صوتی، نوری و دیجیتالی و همچنین فناوری‌های تعاملی استفاده می‌کند.
🔻 این پارک مکمل پارک روباز یخی شهر هاربین خواهد بود که که ۸۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد و این شهر را تبدیل مقصدی می‌کند که بازدیدکنندگان می‌توانند در تمام فصل‌های سال از سرمای آن لذت ببرند.
#چین #پارک #گردشگری
🔍 منبع: Global Times🆔 @Namafar_plus

۱۳:۳۱

thumnail
 ♦️ افتتاح بزرگترین پارک یخی سرپوشیده جهان در چین
🔻بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده یخی و برفی در شهر هاربینِ چین، معروف به شهر یخی، افتتاح شد. این پارک با مساحت ساخت ۲۳۸۰۰ متر مربع، رکورد گینسِ بزرگترین پارک موضوعی یخی و برفی سرپوشیده جهان را شکست.
🔻برای ساخت این پارک بیش از ۲۰ هزار متر مکعب یخ از رودخانه‌ی سونگ‌هوا برداشته شده است. این پارک موضوعی همچنین از پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها و مهارت‌های دنیا در مجسمه‌سازی یخی و معماری برفی، همراه با فناوری‌های صوتی، نوری و دیجیتالی و همچنین فناوری‌های تعاملی استفاده می‌کند.
🔻 این پارک مکمل پارک روباز یخی شهر هاربین خواهد بود که که ۸۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد و این شهر را تبدیل مقصدی می‌کند که بازدیدکنندگان می‌توانند در تمام فصل‌های سال از سرمای آن لذت ببرند.
#چین #پارک #گردشگری
🔍 منبع: Global Times🆔 @Namafar_plus* ♦️ افتتاح بزرگترین پارک یخی سرپوشیده جهان در چین *
🔻بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده یخی و برفی در شهر هاربینِ چین، معروف به شهر یخی، افتتاح شد. این پارک با مساحت ساخت ۲۳۸۰۰ متر مربع، رکورد گینسِ بزرگترین پارک موضوعی یخی و برفی سرپوشیده جهان را شکست.
🔻برای ساخت این پارک بیش از ۲۰ هزار متر مکعب یخ از رودخانه‌ی سونگ‌هوا برداشته شده است. این پارک موضوعی همچنین از پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها و مهارت‌های دنیا در مجسمه‌سازی یخی و معماری برفی، همراه با فناوری‌های صوتی، نوری و دیجیتالی و همچنین فناوری‌های تعاملی استفاده می‌کند.
🔻 این پارک مکمل پارک روباز یخی شهر هاربین خواهد بود که که ۸۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد و این شهر را تبدیل مقصدی می‌کند که بازدیدکنندگان می‌توانند در تمام فصل‌های سال از سرمای آن لذت ببرند.
#چین #پارک #گردشگری
🔍 منبع: Global Times🆔 @Namafar_plus

۱۴:۵۹

thumnail
 ♦️ افتتاح بزرگترین پارک یخی سرپوشیده جهان در چین
🔻بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده یخی و برفی در شهر هاربینِ چین، معروف به شهر یخی، افتتاح شد. این پارک با مساحت ساخت ۲۳۸۰۰ متر مربع، رکورد گینسِ بزرگترین پارک موضوعی یخی و برفی سرپوشیده جهان را شکست.
🔻برای ساخت این پارک بیش از ۲۰ هزار متر مکعب یخ از رودخانه‌ی سونگ‌هوا برداشته شده است. این پارک موضوعی همچنین از پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها و مهارت‌های دنیا در مجسمه‌سازی یخی و معماری برفی، همراه با فناوری‌های صوتی، نوری و دیجیتالی و همچنین فناوری‌های تعاملی استفاده می‌کند.
🔻 این پارک مکمل پارک روباز یخی شهر هاربین خواهد بود که که ۸۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد و این شهر را تبدیل مقصدی می‌کند که بازدیدکنندگان می‌توانند در تمام فصل‌های سال از سرمای آن لذت ببرند.
#چین #پارک #گردشگری
🔍 منبع: Global Times🆔 @Namafar_plus

۱۵:۰۰

۲۰ تیر

thumnail
♦️ قیمت گیم‌پس ایکس باکس باز هم افزایش یافت 
🔻مایکروسافت قصد دارد قیمت اشتراک گیم‌پس ایکس باکس را افزایش بدهد. مایکروسافت همچنین اشتراک جدید و ارزان‌تری را معرفی کرده که شامل بازی‌های تازه منتشر شده و بازی کردن ابری نمی‌شود.
🔻قیمت بهترین اشتراک گیم‌پس یعنی Xbox Game Pass Ultimate از ۱۷ دلار به ۲۰ دلار افزایش می‌یابد. این دومین سال متوالی است که مایکروسافت قیمت Game Pass را افزایش می‌دهد. برخی این افزایش قیمت را به‌دنبال معامله‌ی ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت برای تصاحب اکتیویژیون می‌داند؛ هر چند مایکروسافت قبلا احتمال افزایش قیمت‌ها به خاطر این معامله را رد کرده بود.
🔻 کری پرز، رئیس ارتباطات بخش بازی مایکروسافت، در مورد افزایش قیمت‌ها در سال گذشته اینچنین گفته بود: «ما سال‌هاست که قیمت‌ها برای کنسول‌ها را حفظ کرده‌ایم. ما قیمت‌ها را به گونه‌ای تنظیم می‌کنیم که منعکس کننده شرایط رقابتی در هر بازار باشد.»
#بازی #ایکس_باکس
🔍 منبع: VGC🆔 @Namafar_plus

۱۳:۱۸

thumnail
 ♦️ شکایت اسپاتیفای، اپل و آمازون از دولت کانادا
🔻 هفته‌ی گذشته دولت کانادا قانونی تصویب کرد که بر اساس آن، سرویس‌های استریم موسیقی با درآمدی بیش از ۲۵ میلیون دلار باید ۵ درصد از درآمد خود در در این کشور را به دولت پرداخت کنند. هر چند غول‌های صنعت استریم موسیقی این موضوع را تحمل نکرده و از دولت کانادا شکایت کردند.
🔻سه سرویس استریم موسیقی و MPA (انجمن ناشران موسیقی) همگی در روز پنجشنبه (۴ ژوئیه) شکایت خود را به دادگاه استیناف فدرال کانادا ارسال کردند و خواستار بررسی قضایی مقررات جدید شدند. آنها می گویند این مقررات فراتر از اختیارات رگولاتور پخش و مخابرات کانادا یعنی CRTC است.
🔻 به طریق مشابه سرویس‌های استریم ویدئو مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس باید ۵ درصد از درآمدهای خود در کانادا را به صندوق‌هایی مانند صندوق رسانه‌ای کانادا که به تولید فیلم و تلویزیون کانادا یارانه می‌دهد، و صندوق اخبار محلی مستقل، که بودجه اخبار تولید شده در تلویزیون مستقل را تامین می‌کند، بپردازند.
#موسیقی
🔍 منبع: DMN🆔 @Namafar_plus

۱۴:۵۱

۲۱ تیر

thumnail
  ♦️ ارزش ۲ تریلیون دلاری بازار گردشگری تجاری تا ۷ سال دیگر
🔻در سال ۲۰۲۱ ارزش بازار گردشگری تجاری ۶۸۹ میلیارد دلار بود و پیش بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۳۱ به ۲۰۹۵ میلیارد دلار برسد. گردشگری تجاری شامل سفرهایی است که به دلایل شغلی مختلف مانند شرکت در جلسات، مذاکرات، شبکه‌سازی و نمایشگاه‌های تجاری انجام می‌شود.
🔻یکی از دلایل اصلی افزایش چشمگیر این نوع گردشگری، ادغام اوقات فراغت با سفرهای کاری است. گردشگران سفرهای کاری اجباری خود را با اوقات فراغت ترکیب می‌کنند و در سفر کاری خود به گشت و گذار در کشور مقصد مشغول می‌شوند.
🔻 علاوه بر این، گسترش آژانس‌های مسافرتی آنلاین مانند Booking.com، KAYAK، و Expedia همراه با رشد گسترده‌ی صنعت سفر و گردشگری تاثیر زیادی در این افزایش داشته‌اند. همچنین تلاش‌های دولتی برای تقویت بخش MICE (جلسات، مشوق‌ها، کنفرانس‌ها و رویدادها) و حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط بیشتر از پیش گردشگری تجاری را تقویت کرده است.
#گردشگری
🔍 منبع: TTW🆔 @Namafar_plus

۱۲:۳۴

۲۲ تیر

thumnail
 ♦️ تاسیس آکادمی غذاشناسی در جامائیکا برای تقویت گردشگری
🔻جامائیکا اولین آکادمی غذاشناسی خود را در مرکز همایش شهر مونتگو بی افتتاح می‌کند تا به کمک آن آشپزی و گردشگری محلی را تقویت کند. بارتلت، وزیر گردشگری جامائیکا اعلام کرد این آکادمی برای فصل گردشگری زمستانی امسال افتتاح خواهد شد.
🔻بارتلت همچنین گفت که مرکز همایش مونتگو بی در حال حاضر دارای «بزرگترین و بهترین آشپزخانه در دریای کارائیب» است. در این مرکز همایش همچنین یک رستوران مجلل وجود دارد که از آن برای تمرین دانشجویان آشپزی استفاده خواهد شد.
#غذا #جامایئکا
🔍 منبع: Travel Daily News🆔 @Namafar_plus

۱۲:۴۸

۲۳ تیر

thumnail
  ♦️ پرونده‌ی قتل غیرعمد هالیوود بعد از ۳ سال به پایان رسید
🔻در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ بازیگر هالیوود، الک بالدوین در فیلمبرداری فیلم «Rust» سهواً یکی از عوامل را به قتل رساند. از سال ۲۰۲۱ تا به امروز این پرونده بسیار فراز و نشیب داشته تا بالاخره در ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۴ این بازیگر تبرئه شد.
🔻دادگاه بالدوین روز چهارشنبه آغاز شد و در زمان برگزاری دادگاه مدافع مکرراً دادستان‌ها را متهم به مخفی‌کردن مجموعه‌ای از اطلاعات، از جمله گزارش‌های پزشک قانونی و ایمیل‌ها تا آستانه‌ی شروع محاکمه کرده بود. بعد از اینکه مدرک مستدلی مبنی بر گناهکار بودن بالدوین ارائه نشد، قاضی این بازیگر را بی‌گناه اعلام کرد.#سینما #هالیوود
🔍 منبع: Variety🆔 @Namafar_plus

۱۳:۱۳

thumnail
  ♦️هر روز ۴۰۰ میلیون نفر سریال‌های ترکی تماشا می‌کنند!
🔻محبوبیت جهانی سریال‌های ترکیه‌ای این کشور را به یکی از صادرکنندگان پیشروی محتوای تلویزیونی تبدیل کرده و در کنار تقویت وجه‌ی بین‌المللی این کشور، میلیون‌ها تماشاگر و گردشگر را در سراسر جهان به سمت مکان‌های تاریخی و فرهنگی خود کشانده است.
🔻طبق گفته‌ی شرکت تحقیقاتی Parrot Analytics، بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳، تقاضای جهانی برای سریال‌های ترکی ۱۸۴ درصد افزایش یافت و ترکیه را به یکی از بزرگترین صادرکنندگان برنامه‌های تلویزیونی در سراسر جهان تبدیل کرد. رئیس یکی از بزرگترین شرکت‌های صادرکننده‌ی سریال‌های ترکی می‌گوید به طور میانگین هر روز ۴۰۰ میلیون نفر در جهان به تماشای این سریال‌ها می‌نشینند.
🔻 یکی از بازیگران ترکی درباره‌ی موفقیت این سریال‌ها گفت: «کشورهایی که نتوانستند تولیدات خود را به یک ژانر متفاوت تبدیل کنند، اکنون در صادرات سریال عقب مانده‌اند. صنعت سریال ترکیه در حال حاضر به لطف این اتفاق، شتاب گرفته است اما اگر نتواند تنوع ایجاد کند، این شتاب به پایان خواهد رسید.»
#ترکیه #تلویزیون
🔍 منبع: Hurriyet Daily News🆔 @Namafar_plus

۱۴:۳۶

۲۴ تیر

thumnail
♦️ سوئیس مسابقه‌ی موسیقی یوروویژن را بخاطر مسائل شیطان‌پرستی تحریم می‌کند 
🔻یوروویژن مسابقه‌ بین‌المللی موسیقی است که از سال ۱۹۵۶ به صورت سالیانه برگزار می‌شود و تماشاگران زیادی دارد. برنده‌ی مسابقه‌ی امسال نماینده‌ی کشور سوئیس بود که به این کشور حق برگزاری این مسابقه در سال بعد را می‌دهد. هر چند گروه‌هایی در این کشور این مسابقه را یک رویداد پروپاگاندایی برای تجلیل شیطان‌پرستی و خرافات می‌دانند.
🔻حزب محافظه‌کار مسیحی اتحادیه فدرال دموکرات سوئیس (EDU) در یک رسانه اجتماعی گفت: «مسابقه‌ی موسیقی یوروویژن یک رویداد پروپاگاندای وحشتناک است. کشوری که صحنه‌ای برای چنین زباله‌های نفرت انگیزی فراهم می‌کند، وجهه خود را بالا نمی‌برد، بلکه صرفاً افول فکری خود را به نمایش می‌گذارد.»
🔻 در مسابقه‌ی امسال یوروویژن یکی از خوانندگان با ظاهر و علائمی شیطانی‌پرستانه روی صحنه حاضر شد. EDU یک حزب سیاسی کوچک است اما درخواست‌های در رابطه با این مسیاقع توسط حزب راست‌گرای بزرگ‌تر خلق سوئیس (SVP) و انجمن مالیات‌دهندگان سوئیس حمایت شده است که یکی از دلایل اصلی آن مسائل LGBTQ است.
#موسیقی
🔍 منبع: The Guardian🆔 @Namafar_plus

۱۲:۳۶

thumnail
  ♦️ رکوردشکنی گردشگری اروپا در سال ۲۰۲۴
🔻صنعت گردشگری اروپا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به بازیابی خود از دوران همه‌گیری کرونا ادامه داد. در این مدت تعداد گردشگران خارجی ۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ و ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
🔻در این ۳ ماهه کشورهای شمال اروپا جذابیت فزاینده‌ای برای گردشگران خارجی داشتند، به‌طوری‌که در دانمارک، نروژ و سوئد تعداد مسافران شب‌خواب خارجی به ترتیب ۳۸ درصد، ۱۸ درصد و ۹ درصد افزایش یافته است. این نشان دهنده موفقیت روزافزون در خارج از جنوب اروپا و در مقاصدی است که نسبتاً گران‌تر هستند.🔻 افزایش هزینه‌ها منجر به افزایش کلی در هزینه‌های سفر شده است. انتظار می‌رود هزینه‌کرد گردشگران امسال ۸۰۰.۵ میلیارد یورو باشد که نسبت به سال گذشته ۱۳.۷ درصد افزایش یافته است. این ناشی از افزایش قیمت‌های عملیاتی، بازگشت گردشگران پرهزینه از منطقه‌ی آسیا-اقیانوسیه، و تقاضای شدید برای شرکت در رویدادها و سفرهای ترکیبی تجاری-تفریحی است.
#اروپا #گردشگری
🔍 منبع: Travel Daily News🆔 @Namafar_plus

۱۲:۳۶

۲۵ تیر

thumnail
◾️شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین علیه‌السلام و یاران ایشان بر شیعیان و آزادگان جهان تسلیت باد.
🆔 @namafar_plus

۶:۰۹

۲۷ تیر

thumnail
  ♦️ درآمد خانه حراج Christie’s تنها به ۲.۱ میلیارد دلار رسید
🔻خانه‌ی حراج Christie’s، یکی از بزرگترین خانه‌های حراج در جهان، در نیمه اول سال ۲۰۲۴ تنها ۲.۱ میلیارد دلار فروش داشت که کاهشی ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.
🔻در نیمه اول سال ۲۰۲۳، این خانه‌ی حراج ۲.۷ میلیارد دلار در حراج زنده و آنلاین به فروش رساند که در مقایسه با فروش ۳.۵ میلیارد دلاری مدت مشابه سال ۲۰۲۲ کاهشی ۲۳ درصدی داشت. یعنی ۲ سال پیاپی درآمد این خانه‌ی حراج بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.
🔻 طبق گفته Christie’s 41 درصد از خریداران آثار هنری در سال جاری ساکن آمریکا بودند. ۳۸ درصد خریداران در اروپا، خاورمیانه و آفریقا و ۲۱ درصد نیز آسیا ساکن آسیا هستند. در این میان تنها ۲۹ درصد خریداران در نسل زد و هزاره قرار داشتند؛ یعنی بیش از ۷۰ درصد خریداران بیش از ۴۰ سال سن داشتند.
#هنر
🔍 منبع: ARTnews🆔 @Namafar_plus

۱۳:۲۶