عکس پروفایل nashraran

nashrara

۴عضو
سلام وقت به خیریک واژه‌لیست برای لیست کردن کلمات و مفاهیم کلیدی مربوط به «روایت» (narration) در سایت نشرآرا ایجاد شد که به تدریج کلید واژه‌های مرتبط با بحث روایت به آن متصل خواهند شد و از طریق کلیدواژه‌ها دسترسی به مطالب مرتبط به روایت بهینه‌تر خواهد بود.عزیزانی که علاقمند به پیگیری موضوع روایت هستند و مفاهیم کلیدی مربوط به این بحث برایشان اهمیت دارند می‌توانند این واژه‌لیست را دنبال کنند. البته امکان مشارکت در گسترش این لیست هم کاملا وجود دارد. (سرویس واژه‌لیست نسبتا جدید است و علاوه بر محتوای مرتبط با آن امکانات خود سرویس گسترش خواهد داشت و نقایص و ایرادات آن رفع خواهد شد.)


undefined واژه‌لیست «روایت»

#واژه‌لیست#سایت #روایت #مفاهیم_کلیدی#کلیدواژه

@nashrara

۱۱:۱۳

‏از جمله توانایی‌هایی که منتقد ادبیِ روایت‌شناس باید کسب کند و در تحلیل‌هایش به کار ببرد، تشخیص ِ ... راویان غیر قابل اعتماد و بررسی دقیقِ نشانه‌های حاکی از ناموثق بودن روایت‌هایشان است.
حسین پاینده، نقد ادبی با رویکرد روایت‌شناسی، ص ۱۷
#روایت#روایت_شناسی
@nashrara

۱۲:۱۵

undefined شاخه‌ی انسان‌شناسی زبان‌شناختی انجمن انسان‌شناسی ایران به‌تازگی شروع به کار کرده است.
undefined زبان پدیده‌ای فرهنگی است و درون ساختارهای اجتماعی-فرهنگی جای دارد و لذا فرهنگ که از دیرباز یکی از دغدغه‌های مهم انسان‌شناسان بوده است، از طریق بررسی‌های زبانی دقیق‌تر بررسی و واکاوی خواهد شد. براین‌اساس، گروه تخصّصی انسان‌شناسی زبان‌شناختی بر آن است که نقاط تماس زبان با جامعه را بررسی کند و از این منظر نشان دهد كه چگونه می‌‌توان ساحت‌های اجتماعی پنهان در زبان، مانند فرهنگ، انديشه، جامعه‌پذيری، جنسيت، نژاد، قوميت و قدرت را با توجه به كاربردهای زبانی در بافت‌های مختلف مورد مطالعه قرار داد.

undefined شاخه‌ی انسان‌شناسی زبان‌شناختی انجمن انسان‌شناسی ایران از همۀ علاقه‌مندان به مطالعۀ زبان، فرهنگ و شناخت، صمیمانه دعوت به عمل می‌آورد که به این گروه بپیوندند تا ارتباطی پویا و سازنده بین متخصّصان و پژوهشگران فعّال در این شاخۀ مطالعاتی در سطح کشور شکل بگیرد. تنها در پرتو این ارتباط است که نهالِ علم و دانش انسان‌شناسی زبان‌شناختی آبیاری شده و نوعی همگرایی بین رشته‌های دانشگاهی مانند انسان‌شناسی، زبان‌شناسی و زبان‌شناسی شناختی که هریک به‌گونه‌ای به مطالعات زبانی-فرهنگی می‌پردازند، ایجاد می‌گردد.


https://t.me/LinguisticAnthropologyGroup
#اطلاع_رسانی#موقت

۱۹:۱۶

- رحم الله عبدا أحیا العلم - وما إحیاؤه؟- أن یذاکر به أهل الدین وأهل الورع.
- خدا رحمت کند بنده ای را که علم را احیاء کند،- احیاء علم چیست؟ - گفتگو با اهل علم و پرهیزکاران.
سئوال‌وجوابی بین ابی‌الجارود و امام باقرعلیه‌السلام
#امام_باقر علیه‌السلام#حدیث#گفتگو#احیاء_علم#علم@nashrara

۱:۵۵

مفاهیمی که به تدریج به آنها خواهم پرداخت:
• هوش مصنوعیِ گوینده و ناشنوا• محتوا• بازاریابی محتوا• ارزیابی کیفیت محتوا• استراتژی محتوا• علم شناسی• جغرافیای قدرت در فضای مجازی• ساختار #قدرت در فضای مجازی• توئیتر• لینکدین• گمانه هایی در رابطه با تحولات مربوط به روشهای اعتبار سنجی کاربران مجازی با توجه به گسترش نقش هوش مصنوعی در این زمینه• شکل گیری هویت کاربران در فضای مجازی و مقایسه‌ی طرز شکل دهی به هویت در سامانه‌های مجازی با پیام رسانها و...• اخلاق در فضای مجازی• روابط عمومی مجازی• گفتگو در سطح یادداشت با گفتگو در سطح کاربر• نگاهی به ریاضیات گسسته به عنوان ابزار و #زبان مدل سازی دنیای واقعی برای جهان مجازی • مطالعه‌ی شبکه‌های اجتماعیِ مجازی مثل توئیتر به عنوان نهادهایی اجتماعی، چرا و چگونه؟• محتوای استاتیک در مقایسه با محتوای دینامیک و مقایسه ی فضای مجازی فارسی با انگلیسی از نظر حجم محتوای استاتیک و دینامیک

• Data science• Data scientist
این لیست ویرایش و به روز شده و به تدریج گسترش پیدا خواهد کرد


@nashrara

۱۷:۱۸

thumnail
Discourse Analysis (Routledge English Language Introductions)
**سلام وقت دوستان به خیربا توجه به اهمیت گفتمان (Discourse) و مفاهیم و روشهای تحلیلی ِمرتبط با آن در زمینه‌ی تحلیلی سیاسی و ابزاری که در اختیار تحلیلگران سیاسی قرار می‌دهد و البته در عینِ حال ارتباط عمیق روشهای گفتمان-پایه با متن و زبان که موضوع کارِ محوری و بنیادی «نشرآرا» است، قصد داریم شروع به برگردان (برگردان به فارسی) یک متن استاندارد و خوب (از نظر زبان و قلم و غنای علمی و ...) در این رابطه بکنیم. در مورد گزینه‌ی مورد نظر تصمیم قطعی نگرفته‌ایم ولی فعلا من این متن را به عنوان گزینه‌ای برای این کار انتخاب کرده‌ام. اگر بعضی از دوستان نظری در این رابطه، به ویژه در رابطه با متن منتخب داشتند لطفا به بنده منتقل بفرمایند.undefined
#موقت#نظرخواهی
@nashrara

۹:۵۲

thumnail
#قصه#روایت#گفتمان_روایی#واسطه

پی نوشت: واسطه‌گی رسانه‌هایی مثل صنایع چاپی (کتاب و ...) و چندرسانه‌ای (صوت و ویدیو) در گذشته تاحدود زیادی بحث شده است ولی در مورد فضای مجازی کمتر از این نظر گفتگو شده است به ویژه در بین فارسی زبانان، یعنی معمولا در بین فارسی زبانان، فضای مجازی فقط به عنوان منتقل کننده‌ی معنا یا پیامرسان در نظر گرفته شده و مداخله‌ی این ابزار و لوازم آن در معنای منتقل شونده به ندرت مورد بحث قرار گرفته است. ما در نشرآرا تمرکز بیشتر خود را معطوف به فضای مجازی و متن ساخته شونده در آن خواهیم کرد.
#فضای_مجازی


@nashrara

۹:۵۱

thumnail
زری (یکی از شخصیت‌های اصلیِ رمان سووشون)... اندیشید...: ...بچه وقتی خاطره پیدا کرد و توانست گذشته را به یاد بیاورد دیگر بچه نیست... .
سووشون، سیمین دانشور

#نقل_قول#پاره_متن#تاریخ#بلوغ

@nashrara

۱۴:۳۵

سلامشاید تصور برخی این باشد که با گسترش کمّی و کیفی و بلوغ و اقتدار روزافزون هوش مصنوعی و سرویس دهنده‌های مبتنی بر آن، نیاز به فراگیری زبان و یا دقت‌ورزی‌های زبانی کمتر شده و حتی نیاز به آموزش زبان‌های دیگر (زبان‌های خارجی و دوم) کاهش پیدا کند. اگر شما هم چنین فکری می‌کنید مخاطب سئوالات زیر هستید آموزش رسمی و آکادمیک یعنی آموزش‌های زبانی‌ای که بیرون از ارتباطات طبیعی انسانی و به صورت مستقل از زندگی روزمره، داده و گرفته می‌شود بدون کمک گرفتن از فرهنگ مشترک انسانی بسیار مشکل و هزینه‌ساز خواهد بود. تصور بفرمائید وضعیتی را که در آن شما بخواهید زبان کسی را بفهمید یا بیاموزید که احساسات و غرایز انسانی شما را ندارد. یا وضعیتی را که در آن شما سرِ کلاس آموزش زبان کسی هستید که با فرهنگ جامعه‌ی شما فاصله‌ی بسیار زیادی دارد و ارزش‌های بدیهی و قطعیِ جامعه‌ی شما (فرهنگ) برایش معنایی ندارد. چیزهایی که برای شما مهم است هیچ اهمیتی برای او ندارد و چیزهایی برای او مهم است که هیچ‌گاه ذهن شما را متوجه خود نکرده‌اند و دراساس اندیشه به آن مسائل و درگیری ذهنی در رابطه با آن‌ها را بیهوده، خنده‌دار، اتلاف وقت و عمر و ... می‌داند. از طرفی در نوشتار و گفتار چیزهایی را به دقت موشکافی می‌کند که در حوزه‌ی فرهنگیِ شما گفتگو در آن زمینه‌ها مشکل، خلاف ارزش یا زشت و یا مضحک و... است و بالعکس در زمینه‌هایی که شما نیازمند گفتگو در رابطه با آنها هستید و دوست دارید واژه‌ها و ترکیبات مناسب با آن زمینه را بیاموزید تا بتوانید با بکارگیری آن‌ها در هنگام سخن گفتن یا نوشتن دایره‌ی ارتباطی خود را بهبود بخشید برایش کاملا بی‌معنا و غیرقابل توجه و بدون ارزش گفتگو است و... .برگردیم به هوش مصنوعی،هوش مصنوعی انسان نیست، عواطف انسانی ندارد، فرهنگ انسانی برایش سخت‌فهمتر از انسان به نظر می‌رسد (در این رابطه باید بیشتر تحقیق و گفتگو کنیم ولی عجالتا چیزی که به ذهن بنده می‌رسد این است که هوش مصنوعی در جذب (درک و به کارگیری) فرهنگ انسانی ضعیف‌تر از انسان است) و ...) .ما در جهان قدرت گرفته از هوش مصنوعی ناچار به گفتگو و معرفی خود به چنین مغز قدرت‌مندی هستیم. چون در این جهان واسطه‌ی بین بنده و شما جهانی ساخته شده و ذهنی قدرت گرفته از هوش مصنوعی است که از طرفی می‌فهمد و از طرف دیگر هماهنگ با درکی که از محیط پیدا می‌کند سخن می‌گوید و این‌گونه عهده‌دار برقراری روابط انسانی بین انسان‌هایی می‌گردد که یا زبان هم را نمی‌فهمند و یا دسترسی مستقیم به مخاطبشان برای گفتگو با زبان طبیعی ندارند.در این شرایط آیا نیاز به زبان و دقت‌های زبانی و آموزش‌های زبانی و ... برای ما کمتر است؟ یا بیشتر؟ و یا در اساس صحبت از کم و بیش در این زمینه را باید به کناری نهاد و از تغییرات لازم در طرز آموزش و به بکارگیری زبان در این عرصه صحبت کرد؟
#زبان #هوش_مصنوعی#فرهنگ#ai
@nashrara

۱۵:۳۱

undefined گوگل: ایران عملیات گسترده‌ای را علیه جاسوسان اسرائیل آغاز کرده است
undefined سرویس‌های اطلاعاتی ایران، عملیات گسترده ضد جاسوسی را برای شناسایی افرادی که با دولت‌های متخاصم به ویژه اسرائیل همکاری می‌کنند، آغاز کرده‌اند.نشریۀ چلنجز با استناد به گزارش شرکت آمریکایی «گوگل» (Mandiant) در مقاله‌ای نوشت سرویس‌های اطلاعاتی ایران عملیات گسترده ضدجاسوسی را برای شناسایی افرادی آغاز کرده‌اند که با دولت‌های «دشمن» همکاری می‌کنند.
undefined روش سرویس‌های اطلاعاتی برای رسیدن به این هدف ایجاد سایت‌های جعلی اینترنتی جهت سرقت اطلاعات و بهره‌برداری از آنها در مرحلۀ بعدی است. سرویس‌های امنیتی ایران می‌کوشند از این طریق بیشترین اطلاعات را دربارۀ افراد مذکور جمع‌آوری کنند. در این بین اشخاصی که بیش از همه آماج قرار می‌گیرند کسانی هستند که خواستار همکاری با اسرائیل هستند. به نوشتۀ Challenges، ایران قادر است این دسته از افراد را پس از شناسایی سرکوب کند.
undefined بر اساس ادعای «گوگل»، سرویس‌های اطلاعاتی ایران از طریق برخی حساب‌های شبکه‌های اجتماعی نشانی‌های ۳٥ سایت جعلی منسوب به اسرائیل را برای به‌اصطلاح جلب و استخدام افراد یا در حقیقت شناسایی آنها منتشر کرده‌اند. افرادی که به این سایت‌ها رجوع می‌کنند باید مشخصات خصوصی خود را از قبیل نام، تاریخ تولد، محل سکونت، تجربۀ حرفه‌ای و دانشگاهی... ارائه کنند.
undefined به ادعای «گوگل»، ایران این عملیات را در سال ٢٠۱٧ آغاز کرد و تا مارس ٢٠٢٤ نیز ادامه داد. در گذشته ایران عملیات مشابهی را به زبان عربی انجام داده بود. صفحات اینترنتی که سرویس‌های اطلاعاتی ایران منتشر می‌کنند بیشتر خود را تحت عنوان شرکت‌های منابع انسانی نسبتاً جاافتاده معرفی می‌کنند. این شرکت‌ها همچنین حوزۀ فعالیت خود را عرصه‌های اطلاعات بین‌المللی و امنیتی، مشاوره و تحقیق در زمینۀ سایبری معرفی می‌کنند.
@StrategicNews_ir


پی نوشت: فارغ از میزان درستی یا نادرستی این خبر، چیزی که در رابطه با این خبر مهم و مرتبط با ما (نشرآرا) به نظر می‌رسد و دلیل باز نشر خبر در این کانال بوده این است که این خبر را به عنوان شاهدی برای نشان دادن پیچیده‌گی موضوع هویت در فضای فضای مجازی بگیریم.چندی قبل خبری در این کانال باز نشر شد که در رابطه با چالشهای حساب‌های کاربری ناشناس (فیک) بود. اما این خبر به نوعی در رابطه با چالش‌های ارائه‌ی اطلاعات شخصی و خصوصی (اطلاعات هویتی واقعی) به سامانه‌های مجازی است و مشکلاتی که ممکن است ایجاد کند. کنار هم قرار دادن این دو خبر نشان دهنده‌ی این است که راه حل بسیط و ساده‌ای مثل حضور ناشناس در فضای مجازی و پرهیز از دادن اطلاعات هویتی واقعی و یا بالعکس حضور با هویت کاملا واقعی و دقیق در فضای مجازی نمی‌تواند راه حل نهایی و قطعی برای این گونه چالش‌ها باشد. اگر امنیت خود و اطرافیانمان وسازمانمان و... در فضای مجازی برایمان مهم و دغدغه است. چه دغدغه و اولویت شخصی، چه خانوادگی، چه سازمانی و حکومتی و ... باید هزینه‌های مادی و معنویِ فهمِ مسائل پیچیده و مرکب و همچنین هزینه‌های پرداختن به راه حل‌های این چنینی را بپردازیم.
#هویت#امنیت#identity#security
@nashrara

۱۲:۴۳

گزارش کوتاهی از وضعیت زبان فارسی در ازبکستان توسط حبیب‌الله بابایی (تمدن پژوه)بسیاری از مردم عادی در ازبکستان (از تاشکند تا بخارا) زبان فارسی را نمی‌دانند، به زبان فارسی نمی‌نویسند، خوشنویسی‌ خط فارسی را بلد نیستند، ترانه‌ها و موسیقی‌های سنتی فارسی را گوش نمی‌کنند و یا اساسا نمی فهمند (پاپ ایرانی را کم و بیش گوش می‌کنند)، آنها بخشی از فرهنگ بومی و دینی گذشته خود را به نظام سلطۀ شوروی سابق باخته‌اند و اکنون هم در فرهنگ روزمره‌شان بیشتر از فرهنگ و زبان روسی استفاده می‌کنند (وضعیت تک زبانی روسی در ازبکستان).با این همه زبان فارسی همچنان زبانی زنده در میان سخندانان ازبکی است، آنگاه که با برخی از پا به سن گذشتگان در کوچه پس کوچه‌های سمرقند و بخارا به سخن می‌نشینید اشتراکات زبانی، ادبی، و فرهنگی بسیاری را در میانه‌های خود و ازبک‌ها مشاهده می‌کنید: نام‌های شیرین و دوست‌داشتنی فارسی و گاه عربی برای آقایان و خانم‌ها (دلشاد، دلناز، فرنگیز، نازگل، پهلوان، ذوالخمار، فیض‌الدین)، جملات، حکمت‌ها و تکیه‌کلام‌های روزمره (مثل استفاده از کلمه «رحمت» به جای تشکر)، سبک معماری مشترک فارسی، تصوف و نشانه‌های تاریخی آن در تاثر از عارفان و شخصیت های فارس زبانی مثل ابویوسف همدانی.
این گزارش مختصر، حاصل مشاهدات عینی در سفری‌ست که آقای دکتر بابایی (نگارنده) در توصیف آن چنین می‌گویند:«سفر ازبکستان در همراهی با اساتید تاریخ، فلسفه، ارتباطات، و تمدن در دانشگاه باقرالعلوم (ع) سفری متفاوت و البته مقدماتی در فهم تاریخی و تمدنی از آسیای میانه بود. علاوه بر آثار مختلف و مهم تاریخی در تاشکند، سمرقند و بخارا، دیدارهای مهمی که در این سفر صورت گرفت عبارت بود از دیدار از موسسه تاریخ در تاشکند، دیدار از دانشگاه سمرقند، موزه مرکزی سمرقند، دانشگاه بخارا، و دیدار و گفتگو با برخی از اساتید و اندیشمندان (همچون استاد عظمت ضیاء، استاد جمعه همراه، و استاد ادس) همین طور جلسه با سفیر ایران در تاشکند.»
منبع نکات آقای بابایی



#فارسی#زبان_فارسی#ازبکستان#گزارش_سفر#سفرنامه
undefinedundefined مطالعه‌ی مطلب در سایت
@nashrara

۶:۴۸

عطش به روایت در اوج ویرانی!
شنیدن روایت بحران‌ها و ویرانی‌ها و پاره‌پاره شدن‌ها و... برای انسان گرفتار در آنها چه دارد؟
‏پیوستگی با هستی و غرقِ شدن در هستی یکپارچه و منسجم التیام درد و رنج پاره‌پاره شدن‌های جسمی و ویرانی منزل است،
و این راز عطش انسان به روایت‌ است حتی در اوج آشفتگی‌ها و خرابی‌های ظاهری،
روایت‌ها انسان‌ را از آشفتگی‌های حوادث جزئی به هستی‌ها و حقایق کلّی و منسجم و پایدار می‌کشانند.
#روایت#معنا#آشفتگی#درد#التیام
@nashrara

۲۰:۳۴

thumnail
همکارم امسال دخترش رو فرستاده مدرسه مذهبی، یه روز بچه اومده با گریه و زاری.چی شده؟؟هیچکس با من دوست نمیشه میگن لوازمت اسراییلیه!!رو چنتا از دفترها و جامدادیش عکس میکی موسه!!



پی-نوشت: یکی از چالشهای بزرگ دشمن شناسی یا غرب شناسی یا شناخت صهیونیسم در فرهنگ ما مواجه‌ی سطحی با نمادها و علائم بوده است. زمانی برخی از جریانات رسانه‌ای (که گاهی تبدیل به جریانات سیاسی هم شدند) وقت و انرژی خود را صرف یافتن انواع نماد در آثار رسانه‌ای (سینما و ...) کردند و تلاش کردند که نشان دهند این علامت و شکل و نماد و ... در فلان فرهنگ مهاجم فلان معنای خاص را دارد و این فعالیت خود را نهایت کنشگری فرهنگی و برباد دهنده‌ی سرمایه‌گذاری رسانه‌ای دشمن دانستند. اما به نظر می‌رسد که این روش فهم معنای نماد جای پرسش جدی دارد و مقابله با نماد و آثار آن نیز روش خاص خود را می‌طلبد که در رشته‌هایی مثل زبان‌شناسی و نشانه‌شناسی و مطالعه می‌شود.

#تجربه#نماد#نشانه#چالش@nashrara

۱۱:۳۰

thumnail

۹:۲۷

undefined undefined آدمها مثل کتاب هستندمقایسه‌ی آدمی و تیپ‌های مختلف آن با کتاب‌ها در بیان قیصر امین‌پور
بعضی آدم‌ها جلدِ زرکوب دارند،بعضی جلدِ سخت و ضخیم و بعضی نازک.
ادامه‌ی متن...

undefinedundefined دانستنی‌های بیشتر درباره‌ی قیصر امین‌پور
@nashrara

۱۰:۵۷

یکی از چالش‌های کمتر آشکار ما در اثرگذاریِ فضای مجازی، بی‌سروشکل و نام‌ و نشان بودن بسیاری از محتوای فارسیت.کسانی که اندک آشنایی‌ای با سازوکار راهبریِ محتوا در فضای مجازی داشته باشند می‌دانند که با توجه به انبوه بسیار زیادِ محتوای جاری در این فضا، مطالب بی‌ نام و نشان و سر و شکل (بدون فرم مناسب)، در واقع کاملا نادیده گرفته شده و لابلای مطالب شناسنامه‌دار گُم می‌شوند. اساسا خود پلتفرم‌ها با این نوع مطالب به عنوان زباله رفتار و آنها را پاکسازی می‌کنند.
#هویت#فرم#فرمت
@nashrara

۲۰:۲۸

thumnail
شعر معماری زبان است وموسیقیایی شدنِ تصویرِ عواطفِ انسانی در زبان. جز این هر چه هست سرگرمی کودکانِ کوی است و پیش از خداوندِ خود مرده است. مهدی اخوان ثالث (م.امید) یکی از معماران بزرگ زبانِ فارسی در عصر ماست. در میانِ «ماندنی»های معماریِ او در زبان، گاه به نمونه‌هایی می‌رسیم که جز حیرت پناهگاهی نمی‌یابیم.
این کتاب چشم‌اندازهای گوناگونِ زندگی و شعر اخوانِ ثالث را آینگی می‌کند و تصویری همه جانبه از شخصیت او را به خوانندگان ارائه می‌دهد؛ از خصوصی‌ترین لحظه‌های زندگیِ شخصیِ او تا سلوکِ اجتماعی و سیاسی‌اش. در این کتاب ما به ابعادِ شگفت‌آورِ خلّاقیّتِ او آشنا می‌شویم؛ از نقدِ ساختاری و صورتگرایانۀ کار او تا نقدِ اجتماعی و روانشناسیِ خلاقیّتِ هنریِ او. کتاب، در طول نیم قرن، بر دستِ یکی از نزدیک‌ترین یاران او، که سالها و سالها با او و در کنارِ او زیسته است، تألیف شده است. اطلاعاتِ ویژۀ برخاسته از این کتاب را در هیچ جای دیگر نمی‌توان یافت.
برای آشنایی بیشتر با کتاب و شخصیت‌های مرتبط با این متن و خرید روی لینک زیر کلیک کنید.undefinedundefined آشناییِ بیشتر
#معرفی_کتاب#شعر#زندگینامه#کتاب@nashrara

۱۲:۰۲

در شرح مو به موي تو من مكث مي‌كنممي‌خوانمت چنان كه فقيهان كتاب را
محمد سهرابی
#شعر

۱۹:۴۰

thumnail
شعر کار مضاعف روی زبان است
زبان برای شعر مهم است. شعر گفتن نیز همانند آواز خواندن، نوعی غریزه هم می‌خواهد. در آواز هر چقدر نت و موسیقی بدانی ولی آواز نداشته باشی، بیهوده است. شعر نیز این‌گونه است. در شعر گفتن باید روی زبان کار مضاعف کرد. زبان در شعر عوض و اصل موضوع می‌شود. شاعر در شعر باید عاشق زبان باشد و به زبان به مانند شیء زیبایی بنگرد. کلمه برای شاعر وزن و رنگ و بو دارد. هوشنگ گلشیری معتقد بود که ما از هر آدمی می‌توانیم با آموزش فوت‌و‌فن‌هایی داستان‌نویسی متوسط بسازیم، اما هیچ کسی را نتوانستیم شاعر کنیم. خیلی از نویسندگان قصد داشتند که ابتدا شاعر شوند و بعد از شکست در شاعری به نویسندگی رُمان و ... رو آوردند.
دکتر سید ضیاء موحد از بزرگان منطق جدید در ایران است که نامشان به نام این شاخه‌ی علمی در ایران گره خورده است. هوشنگ گلشیری از بزرگان و صاحبان نظر در حوزه‌ی داستان نویسی است.
#شعر#منطق#زبان
منبع: ایسنا@nashrara

۱۳:۰۸