۱۱ اردیبهشت
۱۳:۵۷
۱۳:۵۷
۱۲ اردیبهشت
۴:۱۷
۶:۱۰
رهبر انقلاب: اگر نوجوان، مصالح و مسائل مورد نیاز کشور و جبهه دوست و دشمن را بشناسد، تبلیغات میلیاردی دشمنان خنثی خواهد شد
رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان:معاونت پرورشی یکی از مهمترین بخشهای آموزش و پرورش هست. اوّلین کار معاونت پرورشی این است که از ایجاد و رواج و شیوع آسیبهای اخلاقی و اجتماعی در میان خود جوانها جلوگیری کند.
یکی دیگر از مسائلی که مربوط به معاونت پرورشی است تببینِ مصالحِ بنیادیِ کشور و نظام جمهوری اسلامی است. نوجوانی که ما در آموزش و پرورش داریم، مصالح بنیادی نظام را بشناسند، مصالح کشورشان را بشناسند، جبههی دوست و دشمن کشورشان را بشناسند، مسائل اساسی مورد نیاز کشورشان را بشناسند، دیگر تبلیغات دشمنان و اینهمه تلاش میلیاردی که دارند میکنند برای تبلیغات و اینها و گمراه کردن افکار عمومی کشور دشمنان دارند انجام میدهند، خنثی خواهد شد.
اگر نوجوان ما در این زمینه پیشگیری بشود، به تعبیر رایج واکسینه بشود از لحاظ فکری، این تبلیغات دشمنان خنثی خواهد شد. ۱۴۰۳/۲/۱۲
#نوجوان
#روز_معلمنهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا) @nasraa_ir
رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان:معاونت پرورشی یکی از مهمترین بخشهای آموزش و پرورش هست. اوّلین کار معاونت پرورشی این است که از ایجاد و رواج و شیوع آسیبهای اخلاقی و اجتماعی در میان خود جوانها جلوگیری کند.
یکی دیگر از مسائلی که مربوط به معاونت پرورشی است تببینِ مصالحِ بنیادیِ کشور و نظام جمهوری اسلامی است. نوجوانی که ما در آموزش و پرورش داریم، مصالح بنیادی نظام را بشناسند، مصالح کشورشان را بشناسند، جبههی دوست و دشمن کشورشان را بشناسند، مسائل اساسی مورد نیاز کشورشان را بشناسند، دیگر تبلیغات دشمنان و اینهمه تلاش میلیاردی که دارند میکنند برای تبلیغات و اینها و گمراه کردن افکار عمومی کشور دشمنان دارند انجام میدهند، خنثی خواهد شد.
اگر نوجوان ما در این زمینه پیشگیری بشود، به تعبیر رایج واکسینه بشود از لحاظ فکری، این تبلیغات دشمنان خنثی خواهد شد. ۱۴۰۳/۲/۱۲
#نوجوان
#روز_معلمنهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا) @nasraa_ir
۹:۱۲
۱۰:۵۹
۱۲:۳۰
۱۲:۳۰
۱۳ اردیبهشت
۸:۱۳
۱۴ اردیبهشت
۸:۰۰
۱۲:۳۰
۱۸:۱۸
۱۶ اردیبهشت
۶:۲۴
۷:۴۴
۱۷ اردیبهشت
جنگ روایتها.pdf
۲.۴۶ مگابایت
#تدریس_کنید| پردهنگار آموزشی «جنگ روایتها»
#پرده_نگار#جنگ_روایتها#تفکر_انتقادی
نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا) @nasraa_ir
#پرده_نگار#جنگ_روایتها#تفکر_انتقادی
نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا) @nasraa_ir
۵:۲۷
۱۸:۲۲
۱۸ اردیبهشت
#معرفی_کتاب روانشناسی رسانههای اجتماعی
مولف: سیاران مکماهون ترجمه: سیده زهرا اجاقناشر: انتشارات لوگوسسال چاپ: ۱۴۰۳تعداد صفحات: ۱۳۴اگر کنجکاوید که بدانید رسانههای اجتماعی چه جنبههایی از روان ما را برملا میکنند یا با روان ما چه میکنند، این کتاب، مالِ شماست. گوشه کوچکی در اینترنت برای خود میسازیم، همانطور که دوست داریم دیده شود، تزیینش میکنیم. اما در واقع داریم کار پیچیدهای انجام میدهیم: داریم دربارۀ خودمان حرف میزنیم. آیا شخصی را توصیف میکنیم که هستیم یا شخصی را که دوست داریم باشیم، وصف میکنیم؟ همۀ اهمیت رسانههای اجتماعی در این است که گوشۀ امنی به ما میدهند تا نسخۀ بهتری از خودمان را عرضه کنیم؛ اما گاهی این کار به تلاشی ویرانگر تبدیل میشود. علاوه بر این، عنصر اساسی در همۀ رسانههای اجتماعی، توانایی برقراری ارتباطِ خصوصی است. تلاش برای ساختن صمیمیتهایی که همیشه افشا میشوند و ممکن است زندگیمان را تحتتأثیر قرار دهند. این ویژگیها از نظر روانشناسی چگونه کار میکنند؟ روانشناسی رسانههای اجتماعی تلاشی است برای پاسخ به این پرسش. اما نه با ارزیابیهای تکبعدی. این کتاب، پیشفرضهای شما را پس میزند و شما را به جهان پیچیده و جذابی وارد میکند.تشریح و تبیین پنج رویکرد ابزارگرایانه، رویکرد جبرگرایانه، رویکرد قائم به ذات، رویکرد انتقادی و رویکرد ساختگرایانه اجتماعی به فناوری و همچنین آشنایی با رویکرد هستیشناختی سه مفهوم مجازیگرایی، مجازیبودگی و مجازیسازی از نکات بسیار مهم و خواندنی در این کتاب است. مولف با تبیین مفهوم پارادایم دو فضاییشدنها آن را بهمثابه مبنای معرفتی نظام فضای مجازی دانسته و فلسفه فضای مجازی را با توجه به ماهیت رایانشی و عددی آن، انشعابی از فلسفه تحلیلی میداند.کتاب «روانشناسی رسانه اجتماعی» با رویکردی جامع به بررسی جنبههای گوناگون روانشناختی محبوبترین رسانههای دیجیتالی معاصر میپردازد و با بهرهگیری از یافتههای روانشناسی، جامعهشناسی و علوم اعصاب، دیدگاهی عمیق نسبت به تعامل انسان و فناوریهای دیجیتال نوین ارائه میدهد. خواندن این کتاب به درک بهتر تأثیرات این فناوریها بر ذهن و رفتار انسان کمک شایانی میکند.
تصویر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) @nasraa_ir
مولف: سیاران مکماهون ترجمه: سیده زهرا اجاقناشر: انتشارات لوگوسسال چاپ: ۱۴۰۳تعداد صفحات: ۱۳۴اگر کنجکاوید که بدانید رسانههای اجتماعی چه جنبههایی از روان ما را برملا میکنند یا با روان ما چه میکنند، این کتاب، مالِ شماست. گوشه کوچکی در اینترنت برای خود میسازیم، همانطور که دوست داریم دیده شود، تزیینش میکنیم. اما در واقع داریم کار پیچیدهای انجام میدهیم: داریم دربارۀ خودمان حرف میزنیم. آیا شخصی را توصیف میکنیم که هستیم یا شخصی را که دوست داریم باشیم، وصف میکنیم؟ همۀ اهمیت رسانههای اجتماعی در این است که گوشۀ امنی به ما میدهند تا نسخۀ بهتری از خودمان را عرضه کنیم؛ اما گاهی این کار به تلاشی ویرانگر تبدیل میشود. علاوه بر این، عنصر اساسی در همۀ رسانههای اجتماعی، توانایی برقراری ارتباطِ خصوصی است. تلاش برای ساختن صمیمیتهایی که همیشه افشا میشوند و ممکن است زندگیمان را تحتتأثیر قرار دهند. این ویژگیها از نظر روانشناسی چگونه کار میکنند؟ روانشناسی رسانههای اجتماعی تلاشی است برای پاسخ به این پرسش. اما نه با ارزیابیهای تکبعدی. این کتاب، پیشفرضهای شما را پس میزند و شما را به جهان پیچیده و جذابی وارد میکند.تشریح و تبیین پنج رویکرد ابزارگرایانه، رویکرد جبرگرایانه، رویکرد قائم به ذات، رویکرد انتقادی و رویکرد ساختگرایانه اجتماعی به فناوری و همچنین آشنایی با رویکرد هستیشناختی سه مفهوم مجازیگرایی، مجازیبودگی و مجازیسازی از نکات بسیار مهم و خواندنی در این کتاب است. مولف با تبیین مفهوم پارادایم دو فضاییشدنها آن را بهمثابه مبنای معرفتی نظام فضای مجازی دانسته و فلسفه فضای مجازی را با توجه به ماهیت رایانشی و عددی آن، انشعابی از فلسفه تحلیلی میداند.کتاب «روانشناسی رسانه اجتماعی» با رویکردی جامع به بررسی جنبههای گوناگون روانشناختی محبوبترین رسانههای دیجیتالی معاصر میپردازد و با بهرهگیری از یافتههای روانشناسی، جامعهشناسی و علوم اعصاب، دیدگاهی عمیق نسبت به تعامل انسان و فناوریهای دیجیتال نوین ارائه میدهد. خواندن این کتاب به درک بهتر تأثیرات این فناوریها بر ذهن و رفتار انسان کمک شایانی میکند.
تصویر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) @nasraa_ir
۷:۳۲
۱۹ اردیبهشت
۴:۴۳