سلام و احترام
من انسیه علویون هستم. متولد ۷ آبان ۱۳۶۷ در مشهد.
تحصیلات پیش از دیپلم را در مجموعه فرزانگان مشهد (سمپاد) سپری کردم و سال ۱۳۸۶ برای تحصیل در رشته مهندسی برق گرایش الکترونیک وارد دانشگاه دولتی بیرجند شدم.
از سال ۸۷ همزمان با تحصیل در رشته مهندسی، آموزشهای خبرنگاری و روزنامهنگاری را در سرپرستی روزنامه ایران در خراسان جنوبی سپری کردم و بعد از طی دوره کارآموزی به همکاری با این روزنامه پرداختم و دوره آموزش نویسندگی و فیلمنامه نویسی را هم در حوزه هنری این شهر سپری کردم.
در کنار فعالیت مطبوعاتی، مدیریت موسسه سینمایی در خراسان جنوبی را به عنوان همکاری اقتصادی و فعالیت در موسسه خیریه دانش آموزی امامعلی(ع) و تشکلهای مردم نهاد خراسان جنوبی را به عنوان همکاری داوطلبانه تا سال ۹۳ و برگشتن به مشهد ادامه دادم.
از این سال شروع کردم به همکاری با خبرگزاریهای تسنیم خراسان رضوی و مهر خراسان رضوی که در حوزههای اجتماعی و اقتصادی برایشان قلم میزدم که عمر این همکاری به دلیل فاصله زیاد تفکرات مان ادامه دار نبود.از سال ۹۴ به جمع خبرنگاران تنها روزنامه خصوصی مشهد؛ اتفاقیه خراسان رضوی (که بعدها به صبح امروز خراسان رضوی تبدیل شد) پیوستم.
تجربهای گرانبها در تحریریه و بخش بازرگانی این رسانه به دست آوردم که باعث تقویت ارتباطات من با چهرههای اقتصادی و سیاسی استان و کشور شد. همکاری با اتاق بازرگانی خراسان رضوی، اتاق مترک ایران و تاجیکستان، کانون کارآفرینان خراسان رضوی، اتاق مشترک ایران و افغانستان، اتحادیه صدارکنندگان خراسان رضوی از همین نقطه آغاز شد و خدا را شاکرم که در ادامه پررنگ تر هم شد.
در سال سخت ۹۸ همکاری با روزنامههای اعتماد، تعادل و شرق را در مشهد شروع کردم و حالا رسانهای نوپا به نام اعتمادساز را داشتم. (که در سهسالگیاش به یک مجوعه جوان و خوشفکر واگذار شد) و در همین سال دانشجوی کارشناسی ارشد روزنامهنگاری شدم.
( در مجموع در دو دولت حسن روحانی علاوه بر بخش خصوصی اقتصاد که پیش از این نامه بردم همکاری نزدیک من با استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، احزاب اصلاحطلب و اصولگرایان معتدل استان نیز کلید خورد.)
سال ۱۴۰۰ عازم و ساکن تهران شدم. در پایتخت به دنبال بیشتر آموختن و بیشتر تجربه کردن بودم. این بار به عنوان مدیر استانهای مجموعه رسانهای اعتماد، تعادل و مدیرمسئول اعتمادآنلاین به همکاری ادامه دادم و البته برای مدتی روابط عمومی اتاق مشترک ایران و افغانستان را به عهده گرفتم.
امروز یک آبان ماه سرد مشهد، من خودم را بیشتر از هر چیز یک《رسانهای》 میدانم. مدیرمسئول اعتمادآنلاین، سرپرست روزنامههای اعتماد و تعادل در خراسان رضوی هستم.
همزمان مدیر روابط عمومی هستم و به عنوان مهندس برق، دستی در عرصه انرژی خورشیدی دارم. به خاطر بیشفعالی گریزی هم به بیمه زدهام.
#مدیرمسئول_اعتمادآنلاین
#انسیه_علویونhttps://https://ble.ir/nc_alavyon
من انسیه علویون هستم. متولد ۷ آبان ۱۳۶۷ در مشهد.
تحصیلات پیش از دیپلم را در مجموعه فرزانگان مشهد (سمپاد) سپری کردم و سال ۱۳۸۶ برای تحصیل در رشته مهندسی برق گرایش الکترونیک وارد دانشگاه دولتی بیرجند شدم.
از سال ۸۷ همزمان با تحصیل در رشته مهندسی، آموزشهای خبرنگاری و روزنامهنگاری را در سرپرستی روزنامه ایران در خراسان جنوبی سپری کردم و بعد از طی دوره کارآموزی به همکاری با این روزنامه پرداختم و دوره آموزش نویسندگی و فیلمنامه نویسی را هم در حوزه هنری این شهر سپری کردم.
در کنار فعالیت مطبوعاتی، مدیریت موسسه سینمایی در خراسان جنوبی را به عنوان همکاری اقتصادی و فعالیت در موسسه خیریه دانش آموزی امامعلی(ع) و تشکلهای مردم نهاد خراسان جنوبی را به عنوان همکاری داوطلبانه تا سال ۹۳ و برگشتن به مشهد ادامه دادم.
از این سال شروع کردم به همکاری با خبرگزاریهای تسنیم خراسان رضوی و مهر خراسان رضوی که در حوزههای اجتماعی و اقتصادی برایشان قلم میزدم که عمر این همکاری به دلیل فاصله زیاد تفکرات مان ادامه دار نبود.از سال ۹۴ به جمع خبرنگاران تنها روزنامه خصوصی مشهد؛ اتفاقیه خراسان رضوی (که بعدها به صبح امروز خراسان رضوی تبدیل شد) پیوستم.
تجربهای گرانبها در تحریریه و بخش بازرگانی این رسانه به دست آوردم که باعث تقویت ارتباطات من با چهرههای اقتصادی و سیاسی استان و کشور شد. همکاری با اتاق بازرگانی خراسان رضوی، اتاق مترک ایران و تاجیکستان، کانون کارآفرینان خراسان رضوی، اتاق مشترک ایران و افغانستان، اتحادیه صدارکنندگان خراسان رضوی از همین نقطه آغاز شد و خدا را شاکرم که در ادامه پررنگ تر هم شد.
در سال سخت ۹۸ همکاری با روزنامههای اعتماد، تعادل و شرق را در مشهد شروع کردم و حالا رسانهای نوپا به نام اعتمادساز را داشتم. (که در سهسالگیاش به یک مجوعه جوان و خوشفکر واگذار شد) و در همین سال دانشجوی کارشناسی ارشد روزنامهنگاری شدم.
( در مجموع در دو دولت حسن روحانی علاوه بر بخش خصوصی اقتصاد که پیش از این نامه بردم همکاری نزدیک من با استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، احزاب اصلاحطلب و اصولگرایان معتدل استان نیز کلید خورد.)
سال ۱۴۰۰ عازم و ساکن تهران شدم. در پایتخت به دنبال بیشتر آموختن و بیشتر تجربه کردن بودم. این بار به عنوان مدیر استانهای مجموعه رسانهای اعتماد، تعادل و مدیرمسئول اعتمادآنلاین به همکاری ادامه دادم و البته برای مدتی روابط عمومی اتاق مشترک ایران و افغانستان را به عهده گرفتم.
امروز یک آبان ماه سرد مشهد، من خودم را بیشتر از هر چیز یک《رسانهای》 میدانم. مدیرمسئول اعتمادآنلاین، سرپرست روزنامههای اعتماد و تعادل در خراسان رضوی هستم.
همزمان مدیر روابط عمومی هستم و به عنوان مهندس برق، دستی در عرصه انرژی خورشیدی دارم. به خاطر بیشفعالی گریزی هم به بیمه زدهام.
#مدیرمسئول_اعتمادآنلاین
#انسیه_علویونhttps://https://ble.ir/nc_alavyon
۸:۰۹
۸:۱۸
کانال شخصی انسیه علویون
یادداشت امروز من در #روزنامه_اعتماد؛ هیات نظارت بر مطبوعات نیازمند تحول. رسما اعلام میکنم که امیدوارم با رای همکارانم نماینده مدیرمسئولان در#هیات_نظارت_برمطبوعات باشم. امیدوارم خنثی کردن تلاشهای #رسایی (نماینده مجلس در هیات نظارت) موفق باشم. https://B2n.ir/x77446 #انسیه_علویون https://ble.ir/nc_alavyon
هیئت نظارت بر مطبوعات نیازمند تحول انسیه سادات علویون(روزنامه اعتماد ۲۶ آبان ۱۴۰۳)
هیئت نظارت بر مطبوعات یک نهاد فرا قوه ای است که در ترکیب آن از سه قوه نمایندگان دیگری نیز حضور دارند. این هیئت نقش مهمی در نظارت بر رسانه دارد چرا که در همان ابتدای امر آغاز حیات رسانه با مجوز و تائید هیئت نظارت به وجود میآید و در طول حیات نیز بر بقای شرایط تبصره ماده 11 قانون مطبوعات و عدم تحقق یکی از موارد مندرج در مواد 6 و 7 قانون مذکور نظارت دارد و در صورت لزوم می تواند رسانه ها را از ادامه کار خود منع نماید. هیات نظارت بر مطبوعات با توجه به وظایفی که بر عهده دارد در نهادینه کردن آزادی بیان از جایگاه مهمی برخوردار است اما به نظر می رسد که هیات کنونی نه تنها آزادی بیان را به پیش نمی برد بلکه میتواند از موارد تحدید آن نیز محسوب شود برای این ادعا آنچه خود تجربه کردهام را با شما خوانندگان به اشتراک میگذارم تا شما بر اساس شرایطی که این هیئت دارد قضاوت کنید:به عنوان روزنامه نگاری که دو سال برای گرفتن مجوز پایگاه خبری در صف طولانی انتظار بودم و به عنوان مدیر مسئولی که امیدوار است این روال اشتباه اصلاح بشود در این یادداشت به وظایف قانونی هیات نظارت به عنوان مرجع صدور پروانه و تشخیص صلاحیت متقاضی و مدیر مسئول پرداخته و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را مورد اشاره قرار می دهم. علاوه بر شرایط کلی، مثل داشتن تابعیت ایرانی، سن و مدرک تحصیلی، عدم حجر، عدم اشتهار به فساد اخلاقی و عدم دارا بودن محکومیت که در فصل پنجم قانون مطبوعات آمده است. در ادامه آن طبق تبصره 6 ماده 9 قانون مطبوعات هیأت نظارت موظف شده است جهت بررسی صلاحیت متقاضی و مدیر مسؤول از مراجع ذی صلاح (وزارت اطلاعات و دادگستری و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) استعلام نمایند. مراجع مذکور موظفند حداکثر تا دو ماه نظر خود را همراه مستندات و مدارک معتبر به هیأت نظارت اعلام نمایند. در صورت عدم پاسخ از سوی مراجع مذکور و فقدان دلیل دیگر صلاحیت آنان تأیید شده تلقی میگردد. در ادامه در ماده 13 آمده است که هیأت نظارت مکلف است ظرف مدت سه ماه از تاریخ دریافت تقاضا جهت امتیاز به یک نشریه درباره صلاحیت متقاضی و مدیر مسئول با رعایت شرایط مقرر در این قانون رسیدگی های لازم را انجام داده و مراتب رد یا قبول تقاضا را با ذکر دلائل و شواهد جهت اجراء به وزیر ارشاد گزارش نماید و وزارت ارشاد اسلامی موظف است حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ موافقت هیأت نظارت برای متقاضی پروانه انتشار صادر کند. به نظر میرسد زمان سه ماههای که توسط قانون گذار برای هیئت نظارت تعیین شده است با در نظر گرفتن دو ماه زمان برای گرفتن جواب استعلام از مراجع ذیصلاح است و بعد از آن هم دو ماه به وزارت ارشاد فرصت داده شده است تا رد یا قبول شدن تقاضا را به متقاضی اعلام کند. یعنی نهایتا این فرایند باید در مدت زمانی 5 ماهه به نتیجه برسد. در صفحه نخست سایت « ای رسانه » (سامانه جامع مطبوعات کشور) در قسمت فهرست درخواستهای در نوبت هیات نظارت در زمان نگارش این یادداشت 2611 نفر در صف گرفتن تایید یا جواب رد هستند! این تعداد درخواست در همه گرایشهای اعم از چاپی و الکترونیک ثبت شده است. سوال اصلی این است که دلیل طولانی شدن این روند چیست؟ آیا مراجع ذیصلاح به استعلام ها دیر پاسخ میدهند؟ آیا هیات نظارت از پس وظیفه قانونی خود بر نمیآید؟ آیا تفسیر دیگری از این قانون وجود دارد؟ قصد ندارم در این یادداشت به نقش و اهمیت رسانه بپردازم، انگیزه اصلی این است که بررسی کنیم چرا به رسانه (مثل هر کسب و کار دیگری) نگاه نمیکنیم؟ در بخشی از ماده 7 (مکرر) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که در تاریخ 5 اردیبهشت 1401 از مجلس به رییس جمهور وقت ابلاغ شد آمده است « ... از چهار ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون، سایر مجوزهای کسب و کار به عنوان مجوزهای ثبت محور شناخته می شوند و اتمام مراحل ثبت نام در درگاه ملی مجوزهای کشور به منزله صدور مجوز است. ...» این ماده بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی و گرفتن تایید شورای نگهبان به قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی مصوب 8 بهمن 1386 با اصلاحات و الحاقات دیگری الحاق شده است. به نظر می رسد زمان تغییر در روند صدور مجوز برای راهاندازی رسانه فرا رسیده است. اهمیت موضوع زمانی مشخص می شود که شب میخوابیم و صبح که بیدار میشویم ده ها رسانه غیررسمی، بدون شناسنامه و غیر حرفه ای شروع به کار کرده اند. اگر فرآیند شفاف، سریع و حرفه ای تعریف شود داشتن رسانه رسمی می تواند به اعتبار حقیقی و حقوقی بیانجامد و در چرخه ای خود به شفافیت، سرعت عمل و حرفهای گری در حوزه رسانه منجر شود.#هیات_نظارت_برمطبوعات #انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات
#انسیه_علویون
https://ble.ir/nc_alavyon
هیئت نظارت بر مطبوعات یک نهاد فرا قوه ای است که در ترکیب آن از سه قوه نمایندگان دیگری نیز حضور دارند. این هیئت نقش مهمی در نظارت بر رسانه دارد چرا که در همان ابتدای امر آغاز حیات رسانه با مجوز و تائید هیئت نظارت به وجود میآید و در طول حیات نیز بر بقای شرایط تبصره ماده 11 قانون مطبوعات و عدم تحقق یکی از موارد مندرج در مواد 6 و 7 قانون مذکور نظارت دارد و در صورت لزوم می تواند رسانه ها را از ادامه کار خود منع نماید. هیات نظارت بر مطبوعات با توجه به وظایفی که بر عهده دارد در نهادینه کردن آزادی بیان از جایگاه مهمی برخوردار است اما به نظر می رسد که هیات کنونی نه تنها آزادی بیان را به پیش نمی برد بلکه میتواند از موارد تحدید آن نیز محسوب شود برای این ادعا آنچه خود تجربه کردهام را با شما خوانندگان به اشتراک میگذارم تا شما بر اساس شرایطی که این هیئت دارد قضاوت کنید:به عنوان روزنامه نگاری که دو سال برای گرفتن مجوز پایگاه خبری در صف طولانی انتظار بودم و به عنوان مدیر مسئولی که امیدوار است این روال اشتباه اصلاح بشود در این یادداشت به وظایف قانونی هیات نظارت به عنوان مرجع صدور پروانه و تشخیص صلاحیت متقاضی و مدیر مسئول پرداخته و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را مورد اشاره قرار می دهم. علاوه بر شرایط کلی، مثل داشتن تابعیت ایرانی، سن و مدرک تحصیلی، عدم حجر، عدم اشتهار به فساد اخلاقی و عدم دارا بودن محکومیت که در فصل پنجم قانون مطبوعات آمده است. در ادامه آن طبق تبصره 6 ماده 9 قانون مطبوعات هیأت نظارت موظف شده است جهت بررسی صلاحیت متقاضی و مدیر مسؤول از مراجع ذی صلاح (وزارت اطلاعات و دادگستری و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) استعلام نمایند. مراجع مذکور موظفند حداکثر تا دو ماه نظر خود را همراه مستندات و مدارک معتبر به هیأت نظارت اعلام نمایند. در صورت عدم پاسخ از سوی مراجع مذکور و فقدان دلیل دیگر صلاحیت آنان تأیید شده تلقی میگردد. در ادامه در ماده 13 آمده است که هیأت نظارت مکلف است ظرف مدت سه ماه از تاریخ دریافت تقاضا جهت امتیاز به یک نشریه درباره صلاحیت متقاضی و مدیر مسئول با رعایت شرایط مقرر در این قانون رسیدگی های لازم را انجام داده و مراتب رد یا قبول تقاضا را با ذکر دلائل و شواهد جهت اجراء به وزیر ارشاد گزارش نماید و وزارت ارشاد اسلامی موظف است حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ موافقت هیأت نظارت برای متقاضی پروانه انتشار صادر کند. به نظر میرسد زمان سه ماههای که توسط قانون گذار برای هیئت نظارت تعیین شده است با در نظر گرفتن دو ماه زمان برای گرفتن جواب استعلام از مراجع ذیصلاح است و بعد از آن هم دو ماه به وزارت ارشاد فرصت داده شده است تا رد یا قبول شدن تقاضا را به متقاضی اعلام کند. یعنی نهایتا این فرایند باید در مدت زمانی 5 ماهه به نتیجه برسد. در صفحه نخست سایت « ای رسانه » (سامانه جامع مطبوعات کشور) در قسمت فهرست درخواستهای در نوبت هیات نظارت در زمان نگارش این یادداشت 2611 نفر در صف گرفتن تایید یا جواب رد هستند! این تعداد درخواست در همه گرایشهای اعم از چاپی و الکترونیک ثبت شده است. سوال اصلی این است که دلیل طولانی شدن این روند چیست؟ آیا مراجع ذیصلاح به استعلام ها دیر پاسخ میدهند؟ آیا هیات نظارت از پس وظیفه قانونی خود بر نمیآید؟ آیا تفسیر دیگری از این قانون وجود دارد؟ قصد ندارم در این یادداشت به نقش و اهمیت رسانه بپردازم، انگیزه اصلی این است که بررسی کنیم چرا به رسانه (مثل هر کسب و کار دیگری) نگاه نمیکنیم؟ در بخشی از ماده 7 (مکرر) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که در تاریخ 5 اردیبهشت 1401 از مجلس به رییس جمهور وقت ابلاغ شد آمده است « ... از چهار ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون، سایر مجوزهای کسب و کار به عنوان مجوزهای ثبت محور شناخته می شوند و اتمام مراحل ثبت نام در درگاه ملی مجوزهای کشور به منزله صدور مجوز است. ...» این ماده بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی و گرفتن تایید شورای نگهبان به قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی مصوب 8 بهمن 1386 با اصلاحات و الحاقات دیگری الحاق شده است. به نظر می رسد زمان تغییر در روند صدور مجوز برای راهاندازی رسانه فرا رسیده است. اهمیت موضوع زمانی مشخص می شود که شب میخوابیم و صبح که بیدار میشویم ده ها رسانه غیررسمی، بدون شناسنامه و غیر حرفه ای شروع به کار کرده اند. اگر فرآیند شفاف، سریع و حرفه ای تعریف شود داشتن رسانه رسمی می تواند به اعتبار حقیقی و حقوقی بیانجامد و در چرخه ای خود به شفافیت، سرعت عمل و حرفهای گری در حوزه رسانه منجر شود.#هیات_نظارت_برمطبوعات #انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات
#انسیه_علویون
https://ble.ir/nc_alavyon
۵:۵۴
۵:۵۵
کانال شخصی انسیه علویون
در ۶ماه ابتدای سال که اکثرش را دولت فخیمهِشهیدِآیتالله مستقر بود، در #خراسان_رضوی #ارشاد ۲۱۳ میلیون تومان به #روزنامه_ایران که #روزنامه_دولت است آگهی دولتی داده و ۴۱ میلیون تومان به #روزنامه_اعتماد. دوستِ ما میگوید که #عدالت برقرار شده است! #هیات_نظارت_برمطبوعات #انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات #انسیه_علویون https://ble.ir/nc_alavyon
برگزاری انتخابات نماینده مدیرمسئولان در هیات نظارت به دلیل معرفی نشدن نماینده قوه مقننه به این هیات به تعویق افتاد.دبیرخانه هیات نظارت برمطبوعات از نامزدها خواسته است تا پیش از اعلام اسامی نهایی از تبلیغات اجتناب کنند.
https://e-rasaneh.ir/News_Show.aspx?NID=203
#انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات#انسیه_علویون https://t.me/ncalavyon
https://e-rasaneh.ir/News_Show.aspx?NID=203
#انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات#انسیه_علویون https://t.me/ncalavyon
۱۵:۰۵
۱۴:۵۱
بخشی از پیامی که از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات دریافت کردم:
سلامصلاحیت شما به عنوان داوطلب نمایندگی مدیران مسئول در هیأت نظارت برمطبوعات، مورد تأیید قرار گرفته است. انتخابات روز سهشنبه ۲۰ آذر از ساعت ۱۰ الی ۱۶ در سایت ایرسانه برگزار میشود.
#انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات#انسیه_علویونhttps://t.me/ncalavyon
سلامصلاحیت شما به عنوان داوطلب نمایندگی مدیران مسئول در هیأت نظارت برمطبوعات، مورد تأیید قرار گرفته است. انتخابات روز سهشنبه ۲۰ آذر از ساعت ۱۰ الی ۱۶ در سایت ایرسانه برگزار میشود.
#انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات#انسیه_علویونhttps://t.me/ncalavyon
۱۴:۵۱
کانال شخصی انسیه علویون
بخشی از پیامی که از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات دریافت کردم: سلام صلاحیت شما به عنوان داوطلب نمایندگی مدیران مسئول در هیأت نظارت برمطبوعات، مورد تأیید قرار گرفته است. انتخابات روز سهشنبه ۲۰ آذر از ساعت ۱۰ الی ۱۶ در سایت ایرسانه برگزار میشود. #انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات #انسیه_علویون https://t.me/ncalavyon
دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات:
انتخابات نماینده مدیران مسئول برای بیستمین دوره هیأت نظارت بر مطبوعات روز سه شنبه 20 آذرماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۶ برگزار میشود.
#انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات https://t.me/ncalavyon
انتخابات نماینده مدیران مسئول برای بیستمین دوره هیأت نظارت بر مطبوعات روز سه شنبه 20 آذرماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۶ برگزار میشود.
#انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات https://t.me/ncalavyon
۱۴:۳۶
سلام من انسیه علویون هستم و این گروه موقت انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات است. خوشحال میشوم که از نزدیک با نقطه نظرات شما آشنا شوم
در واتساپ میتوانیم بیشتر باهم صحبت کنیم: https://chat.whatsapp.com/KpKYMDnesnNIRkl7lcmAPO
#انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات#انسیه_علویونhttps://t.me/ncalavyon
در واتساپ میتوانیم بیشتر باهم صحبت کنیم: https://chat.whatsapp.com/KpKYMDnesnNIRkl7lcmAPO
#انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات#انسیه_علویونhttps://t.me/ncalavyon
۱۴:۳۶
۹:۳۸
کانال شخصی انسیه علویون
آنچه ديده نمیشود یادداشتم در روزنامه اعتماد ۱۹ آذر ۱۴۰۳ لینک یادداشت تقدیم شما https://B2n.ir/f03683 #انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات #انسیه_علویون https://t.me/ncalavyon
آنچه دیده نمیشود
انسیه سادات علویون (روزنامه اعتماد ۱۹ آذر ۱۴۰۳)
بزرگي ميگفت: سعي كن «بودت» و «نمودت» به هم شبيه باشد؛ من به قدرِ وسع در اين جهت كوشيدهام. امروز كه خبر تاييد صلاحيتم آمد و من ميتوانم «نامزد انتخابات نماينده مدير مسوولان در هيات نظارت بر مطبوعات» باشم، بايد بنا را بگذارم بر معرفي ديدگاهها و برنامهها. رسانه به عنوان ركن چهارم دموكراسي وظيفه دارد از اولويتها، ضرورتها و خطرات پيش روي زندگي مردم سخن بگويد، حتي از آنچه خلاف طبع حكومت است. ما رسانه را در قانون مطبوعات به حدود و اصولي مقيد كردهايم و در اجرا هزار برابر اين چارچوبها قيد و بند اضافه ميكنيم! تفسيرها و اعمالنظرهاي شخصي باعث شده كه بدنه رنجور رسانهاي روز به روز تحليل رود و رسانههاي قلابي، زرد و خلقالساعه گسترش پيدا كنند.
٭ طبق آمار وزارت ارشاد ۸۶۷ هفتهنامه و ۳۴۷ روزنامه منتشر ميشود. بيش از ۵۳ ميليون نفر در شبكههاي اجتماعي حضور دارند و طبق گزارش مركز آمار ايران شغل ۱۱ ميليون نفر به شبكههاي اجتماعي وابسته است، اما جمع تعداد پايگاههاي خبري و خبرگزاري و سامانههاي خبري برخط و الكترونيك كشور ۵۰۸۰ عدد است. پرسش مهم اين است كه همزمان با اين رشد عجيب شبكههاي اجتماعي چرا رسانههاي الكترونيك رشد پيدا نكردهاند؟
اولين دليل، كمرنگ شدن جايگاه رسانههاي مجوزدار در بين مردم است. وقتي رسانه رسمي نتواند از تيغ تيز نظارت سختگيرانه جانِ سالم به در ببرد، تن به خاموشي ميدهد. خودسانسوري انتخاب رسانهها نيست، بلكه آخرين گزينه آنها و راهي براي بقاست.
همين امروز ۲۸۵۶ نفر منتظرند كه هيات نظارت بر مطبوعات به آنها اجازه بدهد كه رسانه داشته باشند. همان رسانهاي كه از فرداي رسميت يافتن اگر از بگير و ببندها در امان بماند ديگر مخاطبي ندارد! چون حرفي براي گفتن ندارد! اگر به بيمخاطبي بسنده كند، كميتش لنگ خواهد بود! چه كسي در رسانهاي كه ديده نميشود، سرمايهگذاري ميكند؟ شما براي كتابي كه مستقيم به شانه تخممرغ تبديل شود، فيلمي كه هيچ وقت اكران نشود، سرمايهگذاري ميكنيد؟ به اثرگذاري آن اعتقاد داريد؟
٭ كمي آن سوتر شبكههاي مجازي را هم قرار است محدود كنند، ولي چون از تيررس نظارت خارج هستند، آنها دستِ بازتر، سخنِ نافذتر و مخاطب بيشتري دارند. متاسفانه در ميانشان بلاگرها و مِسترها و كلاغنيوزها از اين فرصتها به نحو احسن استفاده نميكنند! انتشار هر ايدهاي توسط آنها حتي اگر با قمار، فساد، افيون و تباهيفروشي همراه باشد را به شرط بهاي چشمگير اجرايي و فراگير ميكنند!
بعد از اين منبر طولاني، چه راهحلهايي وجود دارد:٭ بايد در برخورد و مواجهه با رسانههاي رسمي روادار بود و همزمان فرآيند صدور مجوز رسانه را شفاف و سريع كرد. در شرايطي كه هر كسي با گوشي موبايل خود ميتواند رسانهاي خردهپا ايجاد كند، سختگيري بيش از حد براي مجوز دادن، زحمت بيهوده كشيدن است.
٭ طبق قانون اگر دستگاههاي امنيتي و هيات نظارت مخالفتي قانعكننده با درخواستدهنده نداشته باشند، درخواستكننده بايد بتواند كارش را ۵ ماه بعد از ثبت درخواست شروع كند. بايد اين ظرفيت را فعال كرد و روي قانون ايستاد.
٭ جلسات هيات نظارت، محورهاي گفتوگو و همچنين گزارش خروجي آن بايد شفاف اطلاعرساني شود. براي فعالان شبكههاي اجتماعي نيز دورههاي آموزشهاي رسانهاي برگزار شود.٭ سامانه ثبت شكايت از رسانهها را بايد تخصصي و شفاف كرد. رسانه نبايد چيزي براي پنهان كردن داشته باشد. هر شخص حقيقي يا حقوقي بتواند با ثبت كامل مشخصات و احراز هويتش به سامانه اعلام كند كه من به دلايل مشخص از اين مطالب يك رسانه اعلام شكايت ميكنم. پاسخ شكايت هم توسط هيات نظارت و مرجع قضايي درج شود.٭ فعالان شبكههاي مجازي و رسانهها مكلف شوند كه هزينهها و درآمدهاي خود را در سايت خود اطلاعرساني كنند. همانطور كه هماكنون گزارش آگهيهاي دولتي به رسانهها در سايت «ايرسانه» منتشر ميشود و به خوبي ميتواند وضعيت رسانهها را در دريافت آگهيهاي دولتي، در لحظه نشان بدهد كه اگر اين اتفاق مهم نميافتاد، اثبات وجود بيعدالتي با كرامالكاتبين بود.
#انسیه_علویون #انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات https://t.me/ncalavyon
انسیه سادات علویون (روزنامه اعتماد ۱۹ آذر ۱۴۰۳)
بزرگي ميگفت: سعي كن «بودت» و «نمودت» به هم شبيه باشد؛ من به قدرِ وسع در اين جهت كوشيدهام. امروز كه خبر تاييد صلاحيتم آمد و من ميتوانم «نامزد انتخابات نماينده مدير مسوولان در هيات نظارت بر مطبوعات» باشم، بايد بنا را بگذارم بر معرفي ديدگاهها و برنامهها. رسانه به عنوان ركن چهارم دموكراسي وظيفه دارد از اولويتها، ضرورتها و خطرات پيش روي زندگي مردم سخن بگويد، حتي از آنچه خلاف طبع حكومت است. ما رسانه را در قانون مطبوعات به حدود و اصولي مقيد كردهايم و در اجرا هزار برابر اين چارچوبها قيد و بند اضافه ميكنيم! تفسيرها و اعمالنظرهاي شخصي باعث شده كه بدنه رنجور رسانهاي روز به روز تحليل رود و رسانههاي قلابي، زرد و خلقالساعه گسترش پيدا كنند.
٭ طبق آمار وزارت ارشاد ۸۶۷ هفتهنامه و ۳۴۷ روزنامه منتشر ميشود. بيش از ۵۳ ميليون نفر در شبكههاي اجتماعي حضور دارند و طبق گزارش مركز آمار ايران شغل ۱۱ ميليون نفر به شبكههاي اجتماعي وابسته است، اما جمع تعداد پايگاههاي خبري و خبرگزاري و سامانههاي خبري برخط و الكترونيك كشور ۵۰۸۰ عدد است. پرسش مهم اين است كه همزمان با اين رشد عجيب شبكههاي اجتماعي چرا رسانههاي الكترونيك رشد پيدا نكردهاند؟
اولين دليل، كمرنگ شدن جايگاه رسانههاي مجوزدار در بين مردم است. وقتي رسانه رسمي نتواند از تيغ تيز نظارت سختگيرانه جانِ سالم به در ببرد، تن به خاموشي ميدهد. خودسانسوري انتخاب رسانهها نيست، بلكه آخرين گزينه آنها و راهي براي بقاست.
همين امروز ۲۸۵۶ نفر منتظرند كه هيات نظارت بر مطبوعات به آنها اجازه بدهد كه رسانه داشته باشند. همان رسانهاي كه از فرداي رسميت يافتن اگر از بگير و ببندها در امان بماند ديگر مخاطبي ندارد! چون حرفي براي گفتن ندارد! اگر به بيمخاطبي بسنده كند، كميتش لنگ خواهد بود! چه كسي در رسانهاي كه ديده نميشود، سرمايهگذاري ميكند؟ شما براي كتابي كه مستقيم به شانه تخممرغ تبديل شود، فيلمي كه هيچ وقت اكران نشود، سرمايهگذاري ميكنيد؟ به اثرگذاري آن اعتقاد داريد؟
٭ كمي آن سوتر شبكههاي مجازي را هم قرار است محدود كنند، ولي چون از تيررس نظارت خارج هستند، آنها دستِ بازتر، سخنِ نافذتر و مخاطب بيشتري دارند. متاسفانه در ميانشان بلاگرها و مِسترها و كلاغنيوزها از اين فرصتها به نحو احسن استفاده نميكنند! انتشار هر ايدهاي توسط آنها حتي اگر با قمار، فساد، افيون و تباهيفروشي همراه باشد را به شرط بهاي چشمگير اجرايي و فراگير ميكنند!
بعد از اين منبر طولاني، چه راهحلهايي وجود دارد:٭ بايد در برخورد و مواجهه با رسانههاي رسمي روادار بود و همزمان فرآيند صدور مجوز رسانه را شفاف و سريع كرد. در شرايطي كه هر كسي با گوشي موبايل خود ميتواند رسانهاي خردهپا ايجاد كند، سختگيري بيش از حد براي مجوز دادن، زحمت بيهوده كشيدن است.
٭ طبق قانون اگر دستگاههاي امنيتي و هيات نظارت مخالفتي قانعكننده با درخواستدهنده نداشته باشند، درخواستكننده بايد بتواند كارش را ۵ ماه بعد از ثبت درخواست شروع كند. بايد اين ظرفيت را فعال كرد و روي قانون ايستاد.
٭ جلسات هيات نظارت، محورهاي گفتوگو و همچنين گزارش خروجي آن بايد شفاف اطلاعرساني شود. براي فعالان شبكههاي اجتماعي نيز دورههاي آموزشهاي رسانهاي برگزار شود.٭ سامانه ثبت شكايت از رسانهها را بايد تخصصي و شفاف كرد. رسانه نبايد چيزي براي پنهان كردن داشته باشد. هر شخص حقيقي يا حقوقي بتواند با ثبت كامل مشخصات و احراز هويتش به سامانه اعلام كند كه من به دلايل مشخص از اين مطالب يك رسانه اعلام شكايت ميكنم. پاسخ شكايت هم توسط هيات نظارت و مرجع قضايي درج شود.٭ فعالان شبكههاي مجازي و رسانهها مكلف شوند كه هزينهها و درآمدهاي خود را در سايت خود اطلاعرساني كنند. همانطور كه هماكنون گزارش آگهيهاي دولتي به رسانهها در سايت «ايرسانه» منتشر ميشود و به خوبي ميتواند وضعيت رسانهها را در دريافت آگهيهاي دولتي، در لحظه نشان بدهد كه اگر اين اتفاق مهم نميافتاد، اثبات وجود بيعدالتي با كرامالكاتبين بود.
#انسیه_علویون #انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات https://t.me/ncalavyon
۹:۳۹
کانال شخصی انسیه علویون
آنچه دیده نمیشود انسیه سادات علویون (روزنامه اعتماد ۱۹ آذر ۱۴۰۳) بزرگي ميگفت: سعي كن «بودت» و «نمودت» به هم شبيه باشد؛ من به قدرِ وسع در اين جهت كوشيدهام. امروز كه خبر تاييد صلاحيتم آمد و من ميتوانم «نامزد انتخابات نماينده مدير مسوولان در هيات نظارت بر مطبوعات» باشم، بايد بنا را بگذارم بر معرفي ديدگاهها و برنامهها. رسانه به عنوان ركن چهارم دموكراسي وظيفه دارد از اولويتها، ضرورتها و خطرات پيش روي زندگي مردم سخن بگويد، حتي از آنچه خلاف طبع حكومت است. ما رسانه را در قانون مطبوعات به حدود و اصولي مقيد كردهايم و در اجرا هزار برابر اين چارچوبها قيد و بند اضافه ميكنيم! تفسيرها و اعمالنظرهاي شخصي باعث شده كه بدنه رنجور رسانهاي روز به روز تحليل رود و رسانههاي قلابي، زرد و خلقالساعه گسترش پيدا كنند. ٭ طبق آمار وزارت ارشاد ۸۶۷ هفتهنامه و ۳۴۷ روزنامه منتشر ميشود. بيش از ۵۳ ميليون نفر در شبكههاي اجتماعي حضور دارند و طبق گزارش مركز آمار ايران شغل ۱۱ ميليون نفر به شبكههاي اجتماعي وابسته است، اما جمع تعداد پايگاههاي خبري و خبرگزاري و سامانههاي خبري برخط و الكترونيك كشور ۵۰۸۰ عدد است. پرسش مهم اين است كه همزمان با اين رشد عجيب شبكههاي اجتماعي چرا رسانههاي الكترونيك رشد پيدا نكردهاند؟ اولين دليل، كمرنگ شدن جايگاه رسانههاي مجوزدار در بين مردم است. وقتي رسانه رسمي نتواند از تيغ تيز نظارت سختگيرانه جانِ سالم به در ببرد، تن به خاموشي ميدهد. خودسانسوري انتخاب رسانهها نيست، بلكه آخرين گزينه آنها و راهي براي بقاست. همين امروز ۲۸۵۶ نفر منتظرند كه هيات نظارت بر مطبوعات به آنها اجازه بدهد كه رسانه داشته باشند. همان رسانهاي كه از فرداي رسميت يافتن اگر از بگير و ببندها در امان بماند ديگر مخاطبي ندارد! چون حرفي براي گفتن ندارد! اگر به بيمخاطبي بسنده كند، كميتش لنگ خواهد بود! چه كسي در رسانهاي كه ديده نميشود، سرمايهگذاري ميكند؟ شما براي كتابي كه مستقيم به شانه تخممرغ تبديل شود، فيلمي كه هيچ وقت اكران نشود، سرمايهگذاري ميكنيد؟ به اثرگذاري آن اعتقاد داريد؟ ٭ كمي آن سوتر شبكههاي مجازي را هم قرار است محدود كنند، ولي چون از تيررس نظارت خارج هستند، آنها دستِ بازتر، سخنِ نافذتر و مخاطب بيشتري دارند. متاسفانه در ميانشان بلاگرها و مِسترها و كلاغنيوزها از اين فرصتها به نحو احسن استفاده نميكنند! انتشار هر ايدهاي توسط آنها حتي اگر با قمار، فساد، افيون و تباهيفروشي همراه باشد را به شرط بهاي چشمگير اجرايي و فراگير ميكنند! بعد از اين منبر طولاني، چه راهحلهايي وجود دارد: ٭ بايد در برخورد و مواجهه با رسانههاي رسمي روادار بود و همزمان فرآيند صدور مجوز رسانه را شفاف و سريع كرد. در شرايطي كه هر كسي با گوشي موبايل خود ميتواند رسانهاي خردهپا ايجاد كند، سختگيري بيش از حد براي مجوز دادن، زحمت بيهوده كشيدن است. ٭ طبق قانون اگر دستگاههاي امنيتي و هيات نظارت مخالفتي قانعكننده با درخواستدهنده نداشته باشند، درخواستكننده بايد بتواند كارش را ۵ ماه بعد از ثبت درخواست شروع كند. بايد اين ظرفيت را فعال كرد و روي قانون ايستاد. ٭ جلسات هيات نظارت، محورهاي گفتوگو و همچنين گزارش خروجي آن بايد شفاف اطلاعرساني شود. براي فعالان شبكههاي اجتماعي نيز دورههاي آموزشهاي رسانهاي برگزار شود. ٭ سامانه ثبت شكايت از رسانهها را بايد تخصصي و شفاف كرد. رسانه نبايد چيزي براي پنهان كردن داشته باشد. هر شخص حقيقي يا حقوقي بتواند با ثبت كامل مشخصات و احراز هويتش به سامانه اعلام كند كه من به دلايل مشخص از اين مطالب يك رسانه اعلام شكايت ميكنم. پاسخ شكايت هم توسط هيات نظارت و مرجع قضايي درج شود. ٭ فعالان شبكههاي مجازي و رسانهها مكلف شوند كه هزينهها و درآمدهاي خود را در سايت خود اطلاعرساني كنند. همانطور كه هماكنون گزارش آگهيهاي دولتي به رسانهها در سايت «ايرسانه» منتشر ميشود و به خوبي ميتواند وضعيت رسانهها را در دريافت آگهيهاي دولتي، در لحظه نشان بدهد كه اگر اين اتفاق مهم نميافتاد، اثبات وجود بيعدالتي با كرامالكاتبين بود. #انسیه_علویون #انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات https://t.me/ncalavyon
سلام و درود تصمیم سختی است اما با کسبِ نظر از دوستان، بنا را بر #انصراف از نامزدی انتخابات نماینده مدیرمسئولان در هیات نظارت برمطبوعات گرفتم. ارادتمند شما.
#انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات#انسیه_علویون
https://t.me/ncalavyon
#انتخابات_نماینده_مدیرمسئولان_درهیات_نظارت_برمطبوعات#انسیه_علویون
https://t.me/ncalavyon
۹:۴۰