ذكر مهمی كه "توفيقات سلب شده بر اثر گناه" را باز ميگرداند!
آیت الله فاطمي نيا: ماه رجب ، ماه توبه است.
يكي از اذكار و ادعيه اي كه اگر به معناي آن توجه كنيم بسيار موثر است ، ذكر " يا مُقيلَ العَثَرات" است.
یعنی: "اي خدايي كه لغزش ها را اقاله ميكند و ناديده ميگيرد"
ما خدايي داريم كه بسيار مهربان است و گناهان ما را اقاله ميكند.
به اين معنا كه اگر پشيمان شويم و توبه كنيم ، اصلا با ما طوري معامله ميكند مثل اينكه گناهي مرتكب نشده ايم!
چون گاهي مواقع دراثر گناه ، بعضي توفيقات و نعمتها از انسان گرفته ميشود؛اگر اين ذكر را با توجه و حضور قلب در قنوت يا سجده خود بگويد، توفیقات از دست رفته،باز میگردد.
آیت الله فاطمي نيا: ماه رجب ، ماه توبه است.
يكي از اذكار و ادعيه اي كه اگر به معناي آن توجه كنيم بسيار موثر است ، ذكر " يا مُقيلَ العَثَرات" است.
یعنی: "اي خدايي كه لغزش ها را اقاله ميكند و ناديده ميگيرد"
ما خدايي داريم كه بسيار مهربان است و گناهان ما را اقاله ميكند.
به اين معنا كه اگر پشيمان شويم و توبه كنيم ، اصلا با ما طوري معامله ميكند مثل اينكه گناهي مرتكب نشده ايم!
چون گاهي مواقع دراثر گناه ، بعضي توفيقات و نعمتها از انسان گرفته ميشود؛اگر اين ذكر را با توجه و حضور قلب در قنوت يا سجده خود بگويد، توفیقات از دست رفته،باز میگردد.
۳:۵۳
روایتی تکان دهنده...
امام کاظم فرمودند: کسیکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بیاید، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولایت ما پیوسته است، و آن هم به ولایت خدا متصل است.
و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با این که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط میکند که تا قیامت او را بگزد؛ چه آمرزیده شود و چه اهل عذاب باشد..." (یعنی اگر نهایتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ باید به چنین عذابی مبتلا شود)
اصول کافی، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن
امام زمان، به عنوان کامل ترین مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "برای فرج فراوان دعا کنید". نکند ما بی توجهی کنیم و عاقبت....
امام کاظم فرمودند: کسیکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بیاید، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولایت ما پیوسته است، و آن هم به ولایت خدا متصل است.
و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با این که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط میکند که تا قیامت او را بگزد؛ چه آمرزیده شود و چه اهل عذاب باشد..." (یعنی اگر نهایتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ باید به چنین عذابی مبتلا شود)
اصول کافی، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن
امام زمان، به عنوان کامل ترین مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "برای فرج فراوان دعا کنید". نکند ما بی توجهی کنیم و عاقبت....
۱۱:۴۲
روایتی تکان دهنده...
امام کاظم فرمودند: کسیکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بیاید، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولایت ما پیوسته است، و آن هم به ولایت خدا متصل است.
و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با این که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط میکند که تا قیامت او را بگزد؛ چه آمرزیده شود و چه اهل عذاب باشد..." (یعنی اگر نهایتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ باید به چنین عذابی مبتلا شود)
اصول کافی، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن
امام زمان، به عنوان کامل ترین مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "برای فرج فراوان دعا کنید". نکند ما بی توجهی کنیم و عاقبت....
امام کاظم فرمودند: کسیکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بیاید، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولایت ما پیوسته است، و آن هم به ولایت خدا متصل است.
و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با این که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط میکند که تا قیامت او را بگزد؛ چه آمرزیده شود و چه اهل عذاب باشد..." (یعنی اگر نهایتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ باید به چنین عذابی مبتلا شود)
اصول کافی، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن
امام زمان، به عنوان کامل ترین مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "برای فرج فراوان دعا کنید". نکند ما بی توجهی کنیم و عاقبت....
۱۱:۴۲
۱۱:۴۳
روایتی تکان دهنده...
امام کاظم فرمودند: کسیکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بیاید، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولایت ما پیوسته است، و آن هم به ولایت خدا متصل است.
و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با این که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط میکند که تا قیامت او را بگزد؛ چه آمرزیده شود و چه اهل عذاب باشد..." (یعنی اگر نهایتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ باید به چنین عذابی مبتلا شود)
اصول کافی، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن
امام زمان، به عنوان کامل ترین مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "برای فرج فراوان دعا کنید". نکند ما بی توجهی کنیم و عاقبت....
امام کاظم فرمودند: کسیکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بیاید، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولایت ما پیوسته است، و آن هم به ولایت خدا متصل است.
و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با این که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط میکند که تا قیامت او را بگزد؛ چه آمرزیده شود و چه اهل عذاب باشد..." (یعنی اگر نهایتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ باید به چنین عذابی مبتلا شود)
اصول کافی، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن
امام زمان، به عنوان کامل ترین مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "برای فرج فراوان دعا کنید". نکند ما بی توجهی کنیم و عاقبت....
۱۱:۴۴
۱۱:۴۵
۱۱:۴۵
روایتی تکان دهنده...
امام کاظم فرمودند: کسیکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بیاید، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولایت ما پیوسته است، و آن هم به ولایت خدا متصل است.
و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با این که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط میکند که تا قیامت او را بگزد؛ چه آمرزیده شود و چه اهل عذاب باشد..." (یعنی اگر نهایتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ باید به چنین عذابی مبتلا شود)
اصول کافی، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن
امام زمان، به عنوان کامل ترین مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "برای فرج فراوان دعا کنید". نکند ما بی توجهی کنیم و عاقبت....
امام کاظم فرمودند: کسیکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بیاید، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولایت ما پیوسته است، و آن هم به ولایت خدا متصل است.
و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با این که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط میکند که تا قیامت او را بگزد؛ چه آمرزیده شود و چه اهل عذاب باشد..." (یعنی اگر نهایتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ باید به چنین عذابی مبتلا شود)
اصول کافی، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن
امام زمان، به عنوان کامل ترین مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "برای فرج فراوان دعا کنید". نکند ما بی توجهی کنیم و عاقبت....
۱۱:۴۵
روایتی تکان دهنده...
امام کاظم فرمودند: کسیکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بیاید، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولایت ما پیوسته است، و آن هم به ولایت خدا متصل است.
و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با این که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط میکند که تا قیامت او را بگزد؛ چه آمرزیده شود و چه اهل عذاب باشد..." (یعنی اگر نهایتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ باید به چنین عذابی مبتلا شود)
اصول کافی، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن
امام زمان، به عنوان کامل ترین مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "برای فرج فراوان دعا کنید". نکند ما بی توجهی کنیم و عاقبت....
امام کاظم فرمودند: کسیکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بیاید، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولایت ما پیوسته است، و آن هم به ولایت خدا متصل است.
و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با این که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط میکند که تا قیامت او را بگزد؛ چه آمرزیده شود و چه اهل عذاب باشد..." (یعنی اگر نهایتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ باید به چنین عذابی مبتلا شود)
اصول کافی، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن
امام زمان، به عنوان کامل ترین مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "برای فرج فراوان دعا کنید". نکند ما بی توجهی کنیم و عاقبت....
۱۱:۴۶
۱۱:۴۷
۱۱:۴۷
روایتی تکان دهنده...
امام کاظم فرمودند: کسیکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بیاید، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولایت ما پیوسته است، و آن هم به ولایت خدا متصل است.
و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با این که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط میکند که تا قیامت او را بگزد؛ چه آمرزیده شود و چه اهل عذاب باشد..." (یعنی اگر نهایتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ باید به چنین عذابی مبتلا شود)
اصول کافی، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن
امام زمان، به عنوان کامل ترین مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "برای فرج فراوان دعا کنید". نکند ما بی توجهی کنیم و عاقبت....
امام کاظم فرمودند: کسیکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بیاید، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولایت ما پیوسته است، و آن هم به ولایت خدا متصل است.
و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با این که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط میکند که تا قیامت او را بگزد؛ چه آمرزیده شود و چه اهل عذاب باشد..." (یعنی اگر نهایتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ باید به چنین عذابی مبتلا شود)
اصول کافی، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن
امام زمان، به عنوان کامل ترین مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "برای فرج فراوان دعا کنید". نکند ما بی توجهی کنیم و عاقبت....
۱۱:۴۷
روایتی تکان دهنده...
امام کاظم فرمودند: کسیکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بیاید، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولایت ما پیوسته است، و آن هم به ولایت خدا متصل است.
و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با این که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط میکند که تا قیامت او را بگزد؛ چه آمرزیده شود و چه اهل عذاب باشد..." (یعنی اگر نهایتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ باید به چنین عذابی مبتلا شود)
اصول کافی، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن
امام زمان، به عنوان کامل ترین مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "برای فرج فراوان دعا کنید". نکند ما بی توجهی کنیم و عاقبت....
امام کاظم فرمودند: کسیکه برادر مؤمنش برای حاجتی به نزدش بیاید، این رحمتی است از جانب خدا که به سوی او فرستاده است؛ پس اگر قبول کرده و حاجتش را برآورده کند به ولایت ما پیوسته است، و آن هم به ولایت خدا متصل است.
و اگر رد کرده و حاجت مؤمن را برآورده نکند با این که قدرت بر انجام آن را دارد، خداوند ماری از آتش در قبرش بر او مسلط میکند که تا قیامت او را بگزد؛ چه آمرزیده شود و چه اهل عذاب باشد..." (یعنی اگر نهایتا بهشت هم برود، چون حاجت مؤمنی را رد کرده، در دوران برزخ باید به چنین عذابی مبتلا شود)
اصول کافی، کتاب الإيمان و الکفر، باب قضاء حاجة المؤمن
امام زمان، به عنوان کامل ترین مؤمن جهان حاجتی را به طور مکرر از ما طلب کرده اند که "برای فرج فراوان دعا کنید". نکند ما بی توجهی کنیم و عاقبت....
۱۲:۲۳
۱۲:۲۳
۱۲:۲۳
۱۲:۲۴
برخی از نشانههایظهور در روایات معصومین علیهم السلام
حضرت علی علیه السلام : در آن زمان کلامشان فحش است و عملشان وحشی گری و کردارشان خبیث می باشد . " الزام الناصب جلد2 صفحه 185 "
امام صادق علیه السلام : امر ظهور امام عصر علیه السلام به انجام نمی رسد مگر در دوران زندگی بدترین مردمان . " غیبت نعمانی باب 17 ، حدیث 1 ، صفحه 414 ..... اصول کافی جلد 1 ، صفحه 333 ... بحارالانوار جلد 52 ، صفحه 93
پیامبراکرم صلوات الله علیه : در آن زمان بدها بر نیکان مسلط می شوند ، دروغ فراوان و لجاجت ظاهر می گردد . در آن زمان تنگدستی زیادشده و مردم با لباس بریکدیگر مباهات می کنند . " الملاحم طاوویی صفحه 15 ؛ بحارالانوار جلد 3 ؛ صفحه 178
پیامبراکرم صلوات الله علیه : ساعت ظهور برپا نمیشود تا آنکه امت من روش کفارِ قرنهای گذشته را وجب به وجب و ذراع به ذراع ( یعنی بدون هیچ کم و کاست ) اتخاذ می کنند .
" الملاحم طاوویی بخش 2 ، باب 49 ، صفحه 122 "
حضرت علی علیه السلام : در آن زمان کلامشان فحش است و عملشان وحشی گری و کردارشان خبیث می باشد . " الزام الناصب جلد2 صفحه 185 "
امام صادق علیه السلام : امر ظهور امام عصر علیه السلام به انجام نمی رسد مگر در دوران زندگی بدترین مردمان . " غیبت نعمانی باب 17 ، حدیث 1 ، صفحه 414 ..... اصول کافی جلد 1 ، صفحه 333 ... بحارالانوار جلد 52 ، صفحه 93
پیامبراکرم صلوات الله علیه : در آن زمان بدها بر نیکان مسلط می شوند ، دروغ فراوان و لجاجت ظاهر می گردد . در آن زمان تنگدستی زیادشده و مردم با لباس بریکدیگر مباهات می کنند . " الملاحم طاوویی صفحه 15 ؛ بحارالانوار جلد 3 ؛ صفحه 178
پیامبراکرم صلوات الله علیه : ساعت ظهور برپا نمیشود تا آنکه امت من روش کفارِ قرنهای گذشته را وجب به وجب و ذراع به ذراع ( یعنی بدون هیچ کم و کاست ) اتخاذ می کنند .
" الملاحم طاوویی بخش 2 ، باب 49 ، صفحه 122 "
۱۲:۲۴
عارف ۱۹ ساله!!
۲۷ بهمن به شهادت رسید و ۳ اسفند روز تشییع عجیب او بود.پیکر شهید را به سوی بهشت زهرا (س) بردند. من جلو رفتم تا بتوانم چهرهی شهید را ببینم.درب تابوت باز شد. چهرهی معصوم و دوستداشتنی شهید را دیدم. شاداب و زیبا بود. دست این شهید به نشانهی ادب روی سینهاش قرار داشت!یکی از همرزمانش میگفت: در لحظهی شهادت ترکشی به پهلویش اصابت کرد. وقتی به زمین افتاد از ما خواست که او را بلند کنیم.وقتی روی پایش ایستاد رو به سمت کربلا دستش را به سینه نهاد و آخرین کلام را بر زبان جاری کرد: «السلام علیک یا ابا عبدالله»بعد هم به همان حالت به دیدار ارباب بیکفن خود رفت. برای همین دستش هنوز به نشانهی ادب بر سینهاش قرار دارد!
امروز مراسم ختم این شهید است. رفقا گفتهاند: خود استاد حقشناس در مراسم حضور مییابند! فراق این جوان برای استاد بسیار سخت بود. این پیر اهل دل در جلوی درب مسجد سرشان را بالا آوردند و نگاهی به اطرافیان کردند.بعد با حالتی نالان و افسرده گفتند: آهآه، آقا جان... بروید در این تهران بگردید و ببینید کسی مانند این احمد آقا پیدا میکنید؟!
شب موقع نماز فرارسید. آن شب بین دو نماز سخنرانی نداشتند، اما از جا بلند شدند و روی صندلی قرار گرفتند.در عظمت این شهید فرمودند: «این شهید را دیشب در عالم رؤیا دیدم. از احمد پرسیدم چه خبر؟به من فرمود: تمام مطالبی که (از برزخ و...) میگویند حق است. از شب اول قبر و سؤال و... اما من را بی حساب و کتاب بردند.»بعد مکثی کردند و فرمودند: «رفقا، آیتالله العظمی بروجردی حساب و کتاب داشتند. اما من نمیدانم این جوان چه کرده بود. چه کرد که به اینجا رسید!»
آن شب به همراه چند نفر از دوستان و به همراه آیتالله حقشناس به منزل همان شهید رفتیم.حاج آقا وقتی وارد خانه شدند در همان ورودی منزل رو به برادر شهید کردند و با حالتی افسرده خاطرهای نقل کردند و فرمودند: به جز بنده و خادم مسجد، این شهید بزرگوار هم کلید مسجد را داشتند.
بعد نَفسی تازه کردند و فرمودند: من یک نیمهشب زودتر از ساعت نماز راهی مسجد شدم. به محض اینکه در را باز کردم دیدم شخصی در مسجد مشغول نماز است.حضرت آقای حقشناس مکثی کردند و ادامه دادند: من دیدم یک جوان در حال سجده است، اما نه روی زمین!! بلکه بین زمین و آسمان مشغول تسبیح حضرت حق است!!حاج آقا حق شناس درحالیکه اشک در چشمانشان حلقه زده بود ادامه دادند: من جلو رفتم و دیدم همین احمد آقا مشغول نماز است. بعد که نمازش تمام شد پیش من آمد و گفت: لطفا تا زندهام به کسی حرفی نزنید.
بخش هایی از کتاب عارفانه
به روح بلند آن عارف شهید، ثواب قرائت حمد، سوره و صلوات هدیه کنیم.
۲۷ بهمن به شهادت رسید و ۳ اسفند روز تشییع عجیب او بود.پیکر شهید را به سوی بهشت زهرا (س) بردند. من جلو رفتم تا بتوانم چهرهی شهید را ببینم.درب تابوت باز شد. چهرهی معصوم و دوستداشتنی شهید را دیدم. شاداب و زیبا بود. دست این شهید به نشانهی ادب روی سینهاش قرار داشت!یکی از همرزمانش میگفت: در لحظهی شهادت ترکشی به پهلویش اصابت کرد. وقتی به زمین افتاد از ما خواست که او را بلند کنیم.وقتی روی پایش ایستاد رو به سمت کربلا دستش را به سینه نهاد و آخرین کلام را بر زبان جاری کرد: «السلام علیک یا ابا عبدالله»بعد هم به همان حالت به دیدار ارباب بیکفن خود رفت. برای همین دستش هنوز به نشانهی ادب بر سینهاش قرار دارد!
امروز مراسم ختم این شهید است. رفقا گفتهاند: خود استاد حقشناس در مراسم حضور مییابند! فراق این جوان برای استاد بسیار سخت بود. این پیر اهل دل در جلوی درب مسجد سرشان را بالا آوردند و نگاهی به اطرافیان کردند.بعد با حالتی نالان و افسرده گفتند: آهآه، آقا جان... بروید در این تهران بگردید و ببینید کسی مانند این احمد آقا پیدا میکنید؟!
شب موقع نماز فرارسید. آن شب بین دو نماز سخنرانی نداشتند، اما از جا بلند شدند و روی صندلی قرار گرفتند.در عظمت این شهید فرمودند: «این شهید را دیشب در عالم رؤیا دیدم. از احمد پرسیدم چه خبر؟به من فرمود: تمام مطالبی که (از برزخ و...) میگویند حق است. از شب اول قبر و سؤال و... اما من را بی حساب و کتاب بردند.»بعد مکثی کردند و فرمودند: «رفقا، آیتالله العظمی بروجردی حساب و کتاب داشتند. اما من نمیدانم این جوان چه کرده بود. چه کرد که به اینجا رسید!»
آن شب به همراه چند نفر از دوستان و به همراه آیتالله حقشناس به منزل همان شهید رفتیم.حاج آقا وقتی وارد خانه شدند در همان ورودی منزل رو به برادر شهید کردند و با حالتی افسرده خاطرهای نقل کردند و فرمودند: به جز بنده و خادم مسجد، این شهید بزرگوار هم کلید مسجد را داشتند.
بعد نَفسی تازه کردند و فرمودند: من یک نیمهشب زودتر از ساعت نماز راهی مسجد شدم. به محض اینکه در را باز کردم دیدم شخصی در مسجد مشغول نماز است.حضرت آقای حقشناس مکثی کردند و ادامه دادند: من دیدم یک جوان در حال سجده است، اما نه روی زمین!! بلکه بین زمین و آسمان مشغول تسبیح حضرت حق است!!حاج آقا حق شناس درحالیکه اشک در چشمانشان حلقه زده بود ادامه دادند: من جلو رفتم و دیدم همین احمد آقا مشغول نماز است. بعد که نمازش تمام شد پیش من آمد و گفت: لطفا تا زندهام به کسی حرفی نزنید.
بخش هایی از کتاب عارفانه
به روح بلند آن عارف شهید، ثواب قرائت حمد، سوره و صلوات هدیه کنیم.
۸:۲۴
آیت الله بهجت
علمای سابق بسیار از غذای حرام اجتناب داشتند. خدا میداند که غذا چقدر در ایمان و کفر و اعمال خیر و شر انسان مدخلیت دارد.
در محضر بهجت ج1
علمای سابق بسیار از غذای حرام اجتناب داشتند. خدا میداند که غذا چقدر در ایمان و کفر و اعمال خیر و شر انسان مدخلیت دارد.
در محضر بهجت ج1
۸:۲۴
چند عمل ساده براي چند برابر كردن ثواب نماز!
•☜«اذان و اقامه»باعث ميشود دو صف از فرشتگان، پشت سر مومن نماز بخوانند.
•☜«ركوع كامل»باعث نداشتن وحشت قبر ميشود.
•☜«انگشتر عقيق»دو ركعت نماز با عقيق معادل هزار ركعت بدون آن است.
•☜«مسواك زدن»دو ركعت نماز با مسواك بهتر از هفتاد ركعت نماز بدون مسواك است.
•☜«خواندن سوره قدر»خواندن سوره قدر در يكي از نمازها باعث آمرزش گناهان میشود.
•☜«استنشاق و مزه مزه در وضو»باعث آمرزش و غلبه بر شيطان است.
•☜«عطر»باعث ميشود ثواب نماز هفتاد برابر شود.
•☜«تسبيحات حضرت زهراء س»بهتر از هزار ركعت نماز است.
فلاح السائل☆ثواب الاعمال☆من لایحضر الفقیه
•☜«اذان و اقامه»باعث ميشود دو صف از فرشتگان، پشت سر مومن نماز بخوانند.
•☜«ركوع كامل»باعث نداشتن وحشت قبر ميشود.
•☜«انگشتر عقيق»دو ركعت نماز با عقيق معادل هزار ركعت بدون آن است.
•☜«مسواك زدن»دو ركعت نماز با مسواك بهتر از هفتاد ركعت نماز بدون مسواك است.
•☜«خواندن سوره قدر»خواندن سوره قدر در يكي از نمازها باعث آمرزش گناهان میشود.
•☜«استنشاق و مزه مزه در وضو»باعث آمرزش و غلبه بر شيطان است.
•☜«عطر»باعث ميشود ثواب نماز هفتاد برابر شود.
•☜«تسبيحات حضرت زهراء س»بهتر از هزار ركعت نماز است.
فلاح السائل☆ثواب الاعمال☆من لایحضر الفقیه
۸:۲۵