۱۷:۴۳
دور باطل
برخی افراد در هنگام دریافت مسئولیت جدید همواره سعی میکنند، بدون ایجاد سوال یا ابهامی، و بدون اینکه به تذکرات مکرر رئیس خود نیاز داشته باشند، کار را با بهترین کیفیت و در کوتاهترین زمان به نتیجه برسانند. این رویکرد، معمولاً از طریق مشورت با متخصصان و تمرکز بر حل مشکلات، انجام میشود.
اما این شیوه کار به مذاق برخی از رؤسای ناکارآمد خوش نمیآید. آنها انتظار دارند که دیگران برای هر مسئلهای بهسراغشان بیایند و با حالتی از ندانستن، از آنها راهنمایی بخواهند. در این حالت، آنها احساس اهمیت و بزرگی میکنند، حتی اگر محتوای پاسخها چندان اهمیتی نداشته باشد. آنها تمایل دارند دیگران را بهنوعی وابسته به خود احساس کنند و این تفکر در افراد رسوخ کرده که بدون حضور آنها، دیگران قادر به انجام صحیح وظایف خود نیستند.
اما نکته حائز اهمیت این است که اگر شما بدون مشورت با آنها، کار خود را بهخوبی انجام دهید و بهموقع تحویل دهید، این موضوع میتوانند به شدت خشم آنها را برانگیزد. در چنین حالتی، آنها به اقدامات غیرمعمول و تناقضآمیز متوسل میشوند و سعی میکنند شما را بهعنوان مانع اصلی در رسیدن به موفقیتهایشان معرفی کنند و در نهایت، اقدام به حذف شما نمایند.
این نوع مدیریت نه تنها به انگیزه های فردی آسیب میزند بلکه به کل فرهنگ سازمانی لطمه میزند و مانع پیشرفتهای جمعی میشود. با چنین رویکردهایی، بهجای ایجاد مشارکت و همکاری مؤثر، فضایی ایجاد میشود که در آن مسئولیتپذیری و خلاقیت نادیده گرفته میشود و در نهایت به شکستهای جمعی منجر میشود.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
برخی افراد در هنگام دریافت مسئولیت جدید همواره سعی میکنند، بدون ایجاد سوال یا ابهامی، و بدون اینکه به تذکرات مکرر رئیس خود نیاز داشته باشند، کار را با بهترین کیفیت و در کوتاهترین زمان به نتیجه برسانند. این رویکرد، معمولاً از طریق مشورت با متخصصان و تمرکز بر حل مشکلات، انجام میشود.
اما این شیوه کار به مذاق برخی از رؤسای ناکارآمد خوش نمیآید. آنها انتظار دارند که دیگران برای هر مسئلهای بهسراغشان بیایند و با حالتی از ندانستن، از آنها راهنمایی بخواهند. در این حالت، آنها احساس اهمیت و بزرگی میکنند، حتی اگر محتوای پاسخها چندان اهمیتی نداشته باشد. آنها تمایل دارند دیگران را بهنوعی وابسته به خود احساس کنند و این تفکر در افراد رسوخ کرده که بدون حضور آنها، دیگران قادر به انجام صحیح وظایف خود نیستند.
اما نکته حائز اهمیت این است که اگر شما بدون مشورت با آنها، کار خود را بهخوبی انجام دهید و بهموقع تحویل دهید، این موضوع میتوانند به شدت خشم آنها را برانگیزد. در چنین حالتی، آنها به اقدامات غیرمعمول و تناقضآمیز متوسل میشوند و سعی میکنند شما را بهعنوان مانع اصلی در رسیدن به موفقیتهایشان معرفی کنند و در نهایت، اقدام به حذف شما نمایند.
این نوع مدیریت نه تنها به انگیزه های فردی آسیب میزند بلکه به کل فرهنگ سازمانی لطمه میزند و مانع پیشرفتهای جمعی میشود. با چنین رویکردهایی، بهجای ایجاد مشارکت و همکاری مؤثر، فضایی ایجاد میشود که در آن مسئولیتپذیری و خلاقیت نادیده گرفته میشود و در نهایت به شکستهای جمعی منجر میشود.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۴:۵۵
مبانی حسابداری کشاورزی.pdf
۹۷۵.۳۸ کیلوبایت
مبانی حسابداری واحدهای کشاورزی در ارزیابی ها
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۵:۴۰
ابطال تعهد ده ساله.pdf
۸۰.۰۶ کیلوبایت
تعهد ده ساله!
آیا استخدام در دولت یک لطف است که از فرد استخدامی تعهد چندین ساله گرفته می شود؟ خوب است سازمان اداری استخدامی فکری هم به حال این تعهدهای زورکی کند.
️تعهدستانی استثماری آموزش و پرورش
فردی در خصوص اخذ تعهد کتبی مبنی بر ۱۰ سال خدمت اقدام به شکایت از وزارتخانه مذکور نموده است. نامبرده عنوان کرده تعهد ۱۰ ساله بنا به دلایلی که ذکر کرده اعتبار قانونی ندارد و پذیرفته شدگان برای آن که موقعیت استخدام و اشتغال را از دست ندهند به ناچار و اجبار تعهد محضری داده اند. وی اظهار داشته براساس قانون هرکس با جبر و قهر یا با اکراه و تهدید، دیگری را به دادن نوشته یا سند یا امضا یا مهر ملزم کند یا سند و نوشتهای که متعلق به او است را از وی بگیرد، به حبس از سه ماه تا دو سال و تا ۷۴ ضرب شلاق محکوم خواهد شد.
هیأت عمومی دیوان عدالت در تاریخ ۱۴۰۳/۷/۱۷ تعهد کتبی مبنی بر ده سال خدمت بدون قید و شرط را باطل نموده و این اقدام را خلاف قانون اعلام کرده است.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
آیا استخدام در دولت یک لطف است که از فرد استخدامی تعهد چندین ساله گرفته می شود؟ خوب است سازمان اداری استخدامی فکری هم به حال این تعهدهای زورکی کند.
️تعهدستانی استثماری آموزش و پرورش
فردی در خصوص اخذ تعهد کتبی مبنی بر ۱۰ سال خدمت اقدام به شکایت از وزارتخانه مذکور نموده است. نامبرده عنوان کرده تعهد ۱۰ ساله بنا به دلایلی که ذکر کرده اعتبار قانونی ندارد و پذیرفته شدگان برای آن که موقعیت استخدام و اشتغال را از دست ندهند به ناچار و اجبار تعهد محضری داده اند. وی اظهار داشته براساس قانون هرکس با جبر و قهر یا با اکراه و تهدید، دیگری را به دادن نوشته یا سند یا امضا یا مهر ملزم کند یا سند و نوشتهای که متعلق به او است را از وی بگیرد، به حبس از سه ماه تا دو سال و تا ۷۴ ضرب شلاق محکوم خواهد شد.
هیأت عمومی دیوان عدالت در تاریخ ۱۴۰۳/۷/۱۷ تعهد کتبی مبنی بر ده سال خدمت بدون قید و شرط را باطل نموده و این اقدام را خلاف قانون اعلام کرده است.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۸:۳۲
بازدارندگی سازمانی
در دل هیاهوی یک بندر شلوغ، فانوس دریایی چون نگهبانی خاموش و استوار بر ساحل میدرخشید. نه توقفی بر کشتیها تحمیل میکرد و نه ناامیدی در دل ملوانان مینشاند. با نوری ثابت و هشداری آرام، خطر صخرههای پنهان را از پیش روی رهگذران دریا برمیداشت. ملوانان با اطمینان خاطر و آرامشی عمیق، مسیر خود را دنبال میکردند، چرا که میدانستند این فانوس، راهنمای بیچشمداشتی است که نه محدود میکند و نه ترسان؛ تنها هدایت میکند و محافظت.
بازدارندگی در مدیریت نیز همچون همین فانوس دریایی است؛ ابزاری استوار، بیصدا، و روشنیبخش که با هوشمندی، مسیرها را ایمن میسازد و از برخورد با خطرات پیشگیری میکند. اما لحظهای تصور کنید فانوس از کار بیفتد یا تخریب شود؛ آنگاه، باید برای هر حادثه ای واکنش های پرهزینه و آسیبزا داشته باشید.
سجاد احمدی | تحلیلگر و مشاور در مالیه عمومی و مدیریت داراییها
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
در دل هیاهوی یک بندر شلوغ، فانوس دریایی چون نگهبانی خاموش و استوار بر ساحل میدرخشید. نه توقفی بر کشتیها تحمیل میکرد و نه ناامیدی در دل ملوانان مینشاند. با نوری ثابت و هشداری آرام، خطر صخرههای پنهان را از پیش روی رهگذران دریا برمیداشت. ملوانان با اطمینان خاطر و آرامشی عمیق، مسیر خود را دنبال میکردند، چرا که میدانستند این فانوس، راهنمای بیچشمداشتی است که نه محدود میکند و نه ترسان؛ تنها هدایت میکند و محافظت.
بازدارندگی در مدیریت نیز همچون همین فانوس دریایی است؛ ابزاری استوار، بیصدا، و روشنیبخش که با هوشمندی، مسیرها را ایمن میسازد و از برخورد با خطرات پیشگیری میکند. اما لحظهای تصور کنید فانوس از کار بیفتد یا تخریب شود؛ آنگاه، باید برای هر حادثه ای واکنش های پرهزینه و آسیبزا داشته باشید.
سجاد احمدی | تحلیلگر و مشاور در مالیه عمومی و مدیریت داراییها
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۱۶:۵۰
۱۷:۰۵
داده های مکانی
رئيس سازمان نقشهبرداري كشور در ديدار با مدير عامل شركت ملي پست گفت: استفاده از ظرفيت سامانه SDI (زيرساخت دادهمكاني) و ديگر سامانههاي تخصصي سازمان نقشهبرداري كشور توسط شركت ملي پست، ميتواند تا حدودي مشكلات فقدان نقشه در مسير تحقق دادههاي پروژه ملي جينف (پايگاه اطلاعات مكانمحور - GNAF) را برطرف كند.
چالش موازیکاری در حوزه دادههای مکانی
با وجود ضرورت توسعه و بهرهبرداری از دادههای مکانی در تصمیمگیریهای کلان، متأسفانه تعدد سازمانهای فعال در این حوزه، بهویژه در بخش دولتی، به فعالیتهای موازی و هزینههای غیرضروری منجر شده است. هر یک از این سازمانها، بهجای همافزایی، بهطور جداگانه اقدام به جمعآوری، مدیریت و تحلیل دادههای مکانی میکنند، که نه تنها به اتلاف منابع مالی و انسانی میانجامد، بلکه هماهنگی و بهرهوری را نیز کاهش میدهد.
راهحل: اصلاح ساختارها و رویهها
یکی از اقدامات اساسی که دولت باید در این زمینه انجام دهد، حذف ساختارها و فرآیندهای موازی و ایجاد یک چارچوب یکپارچه برای مدیریت دادههای مکانی است. قوانین موجود، چه در گذشته و چه در قوانین جدید، ظرفیتهای مناسبی برای ساماندهی و کاهش این موازیکاریها فراهم کردهاند؛ اما اجرای دقیق این احکام نیازمند اراده قوی، برنامهریزی هدفمند و نظارت مستمر است.
#داده_مکانی #SDI #GNAF #نقشه_برداری #همکاری_سازمانی #مدیریت_هزینه #اصلاح_ساختار #پروژه_ملی #دولت_هوشمند #حذف_موازی_کاری
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
رئيس سازمان نقشهبرداري كشور در ديدار با مدير عامل شركت ملي پست گفت: استفاده از ظرفيت سامانه SDI (زيرساخت دادهمكاني) و ديگر سامانههاي تخصصي سازمان نقشهبرداري كشور توسط شركت ملي پست، ميتواند تا حدودي مشكلات فقدان نقشه در مسير تحقق دادههاي پروژه ملي جينف (پايگاه اطلاعات مكانمحور - GNAF) را برطرف كند.
چالش موازیکاری در حوزه دادههای مکانی
با وجود ضرورت توسعه و بهرهبرداری از دادههای مکانی در تصمیمگیریهای کلان، متأسفانه تعدد سازمانهای فعال در این حوزه، بهویژه در بخش دولتی، به فعالیتهای موازی و هزینههای غیرضروری منجر شده است. هر یک از این سازمانها، بهجای همافزایی، بهطور جداگانه اقدام به جمعآوری، مدیریت و تحلیل دادههای مکانی میکنند، که نه تنها به اتلاف منابع مالی و انسانی میانجامد، بلکه هماهنگی و بهرهوری را نیز کاهش میدهد.
راهحل: اصلاح ساختارها و رویهها
یکی از اقدامات اساسی که دولت باید در این زمینه انجام دهد، حذف ساختارها و فرآیندهای موازی و ایجاد یک چارچوب یکپارچه برای مدیریت دادههای مکانی است. قوانین موجود، چه در گذشته و چه در قوانین جدید، ظرفیتهای مناسبی برای ساماندهی و کاهش این موازیکاریها فراهم کردهاند؛ اما اجرای دقیق این احکام نیازمند اراده قوی، برنامهریزی هدفمند و نظارت مستمر است.
#داده_مکانی #SDI #GNAF #نقشه_برداری #همکاری_سازمانی #مدیریت_هزینه #اصلاح_ساختار #پروژه_ملی #دولت_هوشمند #حذف_موازی_کاری
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۴:۴۳
امکان انتقال و ماموریت کارکنان دولت به دیوان محاسبات امکان استفاده از خدمات بازنشستگان در دیوان محاسبات
از قانون آئيننامه استخدامي ديوان محاسبات كشور
تبصره ماده 3 : در صورتي كه رئيس و دادستان و اعضاي هيأتهاي مستشاري و معاونين ديوان محاسبات از ميان مستخدمين دستگاههاي دولتي انتخاب شوند در مدت خدمت در ديوان محاسبات تابع مقررات اين قانون هستند ولي خدمت آنها در ديوان محاسبات از هر لحاظ جزو خدمت مربوط در دستگاه متبوع محسوب خواهد شد و دستگاه متبوع آنان مكلف است براي مدتي كه طبق قانون بايد در ديوان محاسبات خدمت كنند، ايشان را بعنوان مأمور اعزام نمايد.
ماده 4 : ديوان محاسبات ميتواند از مستخدمين دستگاههاي دولتي بصورت مأمور يا منتقل استفاده نمايد. مأموران دستگاههاي دولتي با حفظ وضع استخدامي خود در ديوان محاسبات خدمت ميكنند و در پايان مدت مأموريت به دستگاه متبوع بازگشت مينمايند و فقط در مدت مأموريت تابع مقررات اين قانون ميباشند.
تبصره 3 ماده 5 : استفاده از خدمات فني و تخصصي بازنشستگان براي كارهاي موقت و معين اعاده بخدمت محسوب نميشود و ديوان محاسبات ميتواند از خدمات متخصصين براي انجام كار در ساعات معين با حفظ وضع بازنشستگي آنها استفاده كند و حقالزحمه آنان را در ازاء كاري كه انجام ميدهند پرداخت نمايد.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
از قانون آئيننامه استخدامي ديوان محاسبات كشور
تبصره ماده 3 : در صورتي كه رئيس و دادستان و اعضاي هيأتهاي مستشاري و معاونين ديوان محاسبات از ميان مستخدمين دستگاههاي دولتي انتخاب شوند در مدت خدمت در ديوان محاسبات تابع مقررات اين قانون هستند ولي خدمت آنها در ديوان محاسبات از هر لحاظ جزو خدمت مربوط در دستگاه متبوع محسوب خواهد شد و دستگاه متبوع آنان مكلف است براي مدتي كه طبق قانون بايد در ديوان محاسبات خدمت كنند، ايشان را بعنوان مأمور اعزام نمايد.
ماده 4 : ديوان محاسبات ميتواند از مستخدمين دستگاههاي دولتي بصورت مأمور يا منتقل استفاده نمايد. مأموران دستگاههاي دولتي با حفظ وضع استخدامي خود در ديوان محاسبات خدمت ميكنند و در پايان مدت مأموريت به دستگاه متبوع بازگشت مينمايند و فقط در مدت مأموريت تابع مقررات اين قانون ميباشند.
تبصره 3 ماده 5 : استفاده از خدمات فني و تخصصي بازنشستگان براي كارهاي موقت و معين اعاده بخدمت محسوب نميشود و ديوان محاسبات ميتواند از خدمات متخصصين براي انجام كار در ساعات معين با حفظ وضع بازنشستگي آنها استفاده كند و حقالزحمه آنان را در ازاء كاري كه انجام ميدهند پرداخت نمايد.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۵:۰۱
ذیحسابان، ناظران مالی دستگاههای اجرایی در اجرای برنامه هفتم توسعه هستند
اشرفپور ذیحساب و مدیر کل امور مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی در جمع ذیحسابان استان یزد : طبق قانون برنامه هفتم، ذیحسابان دستگاههای اجرایی در سال اول اجرای این برنامه ناظر مالی این برنامه دستگاهها نیز هستند. نظارت بر نحوه هزینهکرد اعتبارات مصوب، تنظیم پرداختها و صورتحسابها منطبق با برنامه، تهیه گزارش مالی، بررسی عملکرد مالی سال گذشته و برنامه مالی سال آینده، حفظ اسناد و دفاتر مالی، نظارت بر اجرا و پرداختها و بررسی عملکرد دستگاه متبوع و شناسایی عوامل پیشبرنده و بازدارنده در پیشبرد اهداف کمی از جمله وظایف ناظران مالی است.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
اشرفپور ذیحساب و مدیر کل امور مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی در جمع ذیحسابان استان یزد : طبق قانون برنامه هفتم، ذیحسابان دستگاههای اجرایی در سال اول اجرای این برنامه ناظر مالی این برنامه دستگاهها نیز هستند. نظارت بر نحوه هزینهکرد اعتبارات مصوب، تنظیم پرداختها و صورتحسابها منطبق با برنامه، تهیه گزارش مالی، بررسی عملکرد مالی سال گذشته و برنامه مالی سال آینده، حفظ اسناد و دفاتر مالی، نظارت بر اجرا و پرداختها و بررسی عملکرد دستگاه متبوع و شناسایی عوامل پیشبرنده و بازدارنده در پیشبرد اهداف کمی از جمله وظایف ناظران مالی است.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۱۵:۱۸
اجزای فرآیند گزارشگری نیاز به اصلاح دارد
صیدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش آیین نکوداشت روز حسابدار که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران : حسابداری با تمام پیشرفتهایی که داشته و البته ارزشمند هم هست، هنوز هم در بسیاری از موضوعات با مشکلاتی مواجه است و هنوز هم هنگام ثبت برخی اقلام، این سؤالات مطرح میشود که این قلم، دارایی است یا نه، دارایی جاری است یا ثابت؟
در حوزه کریپتو هنوز شفاف نمیدانیم چگونه باید داراییهای دیجیتال را ارزشگذاری کنیم یا اینکه آنها را در چه طبقهای قرار دهیم. در خصوص ارزشیابی و نحوه ثبت برندها نیز بحثهای جدی مطرح است. بهطورکلی در مورد مقوله «ارزش» هنوز در رشته ما بحثهای جدی وجود دارد. روی این موضوعات زیاد کار شده اما همچنان حسابداران با چالشهایی در این زمینهها مواجه هستند.
وقتی گزارش حسابرس منتشر میشود و دارای بندهای متعدد مشروط است، نمیدانیم بالاخره باید چهکار کنیم. مجامع هم نمیدانند با این گزارشها و بندهای مشروط چه کنند. ثبت یا تجدید طبقهبندی خاصی را تجویز کنند یا نه. این موضوع، امکان تصمیمگیری را سلب میکند. البته این مشکل فقط مربوط به حسابرس نیست. حسابرسی بخشی از فرآیند است. تک تک اجزای فرآیند گزارشگری نیاز به اصلاح دارد.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
صیدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش آیین نکوداشت روز حسابدار که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران : حسابداری با تمام پیشرفتهایی که داشته و البته ارزشمند هم هست، هنوز هم در بسیاری از موضوعات با مشکلاتی مواجه است و هنوز هم هنگام ثبت برخی اقلام، این سؤالات مطرح میشود که این قلم، دارایی است یا نه، دارایی جاری است یا ثابت؟
در حوزه کریپتو هنوز شفاف نمیدانیم چگونه باید داراییهای دیجیتال را ارزشگذاری کنیم یا اینکه آنها را در چه طبقهای قرار دهیم. در خصوص ارزشیابی و نحوه ثبت برندها نیز بحثهای جدی مطرح است. بهطورکلی در مورد مقوله «ارزش» هنوز در رشته ما بحثهای جدی وجود دارد. روی این موضوعات زیاد کار شده اما همچنان حسابداران با چالشهایی در این زمینهها مواجه هستند.
وقتی گزارش حسابرس منتشر میشود و دارای بندهای متعدد مشروط است، نمیدانیم بالاخره باید چهکار کنیم. مجامع هم نمیدانند با این گزارشها و بندهای مشروط چه کنند. ثبت یا تجدید طبقهبندی خاصی را تجویز کنند یا نه. این موضوع، امکان تصمیمگیری را سلب میکند. البته این مشکل فقط مربوط به حسابرس نیست. حسابرسی بخشی از فرآیند است. تک تک اجزای فرآیند گزارشگری نیاز به اصلاح دارد.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۱۵:۱۸
گزارش مهم و درس آموز دیوان محاسبات
املاک بلااستفاده، غیرفعال، در تصرف غیر و فاقد سند مالکیت در صندوق بازنشستگی کشوری
از تعداد ۲۰۵۲ فقره املاک و مستغلات درج شده در سامانه املاک صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد ۸۱۳ فقره با کاربریهای تجاری، اداری، مسکونی (۱۱ فقره هتل و حدود ۳۳ هزار متر مربع املاک تجاری و اداری در محدودههای الهیه، نیاوران، شهرک غرب و یوسف آباد) بلااستفاده و یا غیرفعال بوده و ۷۱۶ فقره از املاک و ۴۹۶ قطعه از اراضی تهرانپارس نیز در تصرف غیر است.
تعداد ۹۴۱ فقره از املاک و مستغلات فاقد سند مالکیت بوده و اسناد مالکیت ۵۸ فقره از املاک و اراضی و ۱۱۵ واحد آپارتمان بهنام اشخاص غیر میباشد؛ مضافاً اینکه ۷۰ واحد آپارتمان در مشهد و ۳ واحد آپارتمان در خیابان فرشته تهران واگذار شده لیکن وجه آن دریافت نگردیده است.
این املاک در حالی بلااستفاده مانده اند که دولت مکلف است در صورت عدم کفایت وجوه صندوق بازنشستگی، کمبود آن را از محل درآمد عمومی تامین و پرداخت کند. ایجاد شفافیت در مورد وضعیت شرکت های شبه دولتی از موارد مورد تاکید این نهاد نظارتی برای کمک به تصمیم گیران اقتصادی در کشور است.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
املاک بلااستفاده، غیرفعال، در تصرف غیر و فاقد سند مالکیت در صندوق بازنشستگی کشوری
از تعداد ۲۰۵۲ فقره املاک و مستغلات درج شده در سامانه املاک صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد ۸۱۳ فقره با کاربریهای تجاری، اداری، مسکونی (۱۱ فقره هتل و حدود ۳۳ هزار متر مربع املاک تجاری و اداری در محدودههای الهیه، نیاوران، شهرک غرب و یوسف آباد) بلااستفاده و یا غیرفعال بوده و ۷۱۶ فقره از املاک و ۴۹۶ قطعه از اراضی تهرانپارس نیز در تصرف غیر است.
تعداد ۹۴۱ فقره از املاک و مستغلات فاقد سند مالکیت بوده و اسناد مالکیت ۵۸ فقره از املاک و اراضی و ۱۱۵ واحد آپارتمان بهنام اشخاص غیر میباشد؛ مضافاً اینکه ۷۰ واحد آپارتمان در مشهد و ۳ واحد آپارتمان در خیابان فرشته تهران واگذار شده لیکن وجه آن دریافت نگردیده است.
این املاک در حالی بلااستفاده مانده اند که دولت مکلف است در صورت عدم کفایت وجوه صندوق بازنشستگی، کمبود آن را از محل درآمد عمومی تامین و پرداخت کند. ایجاد شفافیت در مورد وضعیت شرکت های شبه دولتی از موارد مورد تاکید این نهاد نظارتی برای کمک به تصمیم گیران اقتصادی در کشور است.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۱۵:۳۳
تحقق کمتر از یک درصدی منابع “مولدسازی” در سال ۱۴۰۲
بالاخره توجه نهادهای نظارتی به حوزه مدیریت اموال و دارایی های دولت معطوف شد
بررسی های دیوان محاسبات در خصوص میزان تحقق "منابع حاصل از فروش اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول مازاد دولت" در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که بالغ بر ۹۰۷ میلیارد تومان(کمتر از یک درصد مبلغ پیش بینی) و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ تنها مبلغ ۲۹۸ میلیارد تومان(حدود یک و نیم درصد مبلغ پیش بینی به نسبت شش ماهه) محقق شده است.
دیوان محاسبات کشور تاکید دارد که با توجه به عدم وجود یک قانون تخصصی در زمینه مولد سازی دارایی های دولت در قالب یک قانون دائمی، ضمن تصویب یک قانون خاص، نسبت به تنقیح و نسخ قوانین پراکنده و ناکارآمد در این حوزه اقدام گردد.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
بالاخره توجه نهادهای نظارتی به حوزه مدیریت اموال و دارایی های دولت معطوف شد
بررسی های دیوان محاسبات در خصوص میزان تحقق "منابع حاصل از فروش اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول مازاد دولت" در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که بالغ بر ۹۰۷ میلیارد تومان(کمتر از یک درصد مبلغ پیش بینی) و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ تنها مبلغ ۲۹۸ میلیارد تومان(حدود یک و نیم درصد مبلغ پیش بینی به نسبت شش ماهه) محقق شده است.
دیوان محاسبات کشور تاکید دارد که با توجه به عدم وجود یک قانون تخصصی در زمینه مولد سازی دارایی های دولت در قالب یک قانون دائمی، ضمن تصویب یک قانون خاص، نسبت به تنقیح و نسخ قوانین پراکنده و ناکارآمد در این حوزه اقدام گردد.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۱۵:۴۸
نظام جامع مدیریت عملكرد مورد بررسی استادان برجسته مدیریت قرار گرفت
رفیعزاده؛ رئیس سازمان اداری استخدامی کشور در چهارمین نشست از سلسله نشستهای هماندیشی درخصوص نظام جامع مدیریت عملکرد : هدف این جلسات، هماندیشی پیرامون چگونگی برقراری ارتباط مؤثر ارزیابی عملکرد سطح سازمان و فرد است. در این جلسه چارچوب طراحی شده بهمنظور یکپارچهسازی نظام مدیریت عملکرد در دستگاههای اجرایی ارائه گردید.
پ ن : بوروکرات دولتی می خواهد خودش یک نظام ارزیابی ایجاد کند برای سنجش خودش! و توسط خودش! جالب نیست؟ احتمالا بعدا هم راه اندازی یک جشنواره و برگزاری مراسم تقدیر و تشکر از نتایج شگرف! اما آنچه می ماند چیست؟ شکایت و نارضایتی عمومی از ناکارآمدی نظام اداری که پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
رفیعزاده؛ رئیس سازمان اداری استخدامی کشور در چهارمین نشست از سلسله نشستهای هماندیشی درخصوص نظام جامع مدیریت عملکرد : هدف این جلسات، هماندیشی پیرامون چگونگی برقراری ارتباط مؤثر ارزیابی عملکرد سطح سازمان و فرد است. در این جلسه چارچوب طراحی شده بهمنظور یکپارچهسازی نظام مدیریت عملکرد در دستگاههای اجرایی ارائه گردید.
پ ن : بوروکرات دولتی می خواهد خودش یک نظام ارزیابی ایجاد کند برای سنجش خودش! و توسط خودش! جالب نیست؟ احتمالا بعدا هم راه اندازی یک جشنواره و برگزاری مراسم تقدیر و تشکر از نتایج شگرف! اما آنچه می ماند چیست؟ شکایت و نارضایتی عمومی از ناکارآمدی نظام اداری که پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۱۶:۰۲
اطلاعات دقیق!
رفیعزاده؛ رئیس سازمان اداری استخدامی کشور گفت: یکی از معضلات نظام اداری امروز، فقدان اطلاعات دقیق از تعداد نیروی انسانی مشغول در دستگاهها اعم از قراردادی، شرکتی و طرحی است؛ که باعث شده در این سالها نتوانیم تصمیم درستی برای مدیریت نیروهای شرکتی بگیریم یا آموزشهای هدفمندی برای منابع انسانی داشته باشیم.
پ ن : با وجود راهاندازی و بهرهبرداری از سامانههای متعدد مالی، اداری و بودجهای در نهادهایی نظیر وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان اداری و استخدامی، و سازمان برنامه و بودجه، که دارای همپوشانی اطلاعاتی بسیاری در زمینه نیروی انسانی هستند، همچنان شاهد آن هستیم که مسئولان دولتی اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق بخشنامهها و روشهای خوداظهاری طلب میکنند؛ روشی که کماعتبارترین و کمفایدهترین شکل دادهگیری برای تصمیمسازی است. آیا بهتر نیست به جای اتکای صرف به سامانههای پراکنده و ناکارآمد یا روشهای غیرمعتبر خوداظهاری، یک نظام جامع و یکپارچه اطلاعاتی طراحی و عملیاتی شود که امکان دسترسی به دادههای دقیق، بهروز و قابل استناد را برای سیاستگذاران فراهم سازد؟
#مدیریت_هزینه #مدیریت_یکپارچه_مالی
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
رفیعزاده؛ رئیس سازمان اداری استخدامی کشور گفت: یکی از معضلات نظام اداری امروز، فقدان اطلاعات دقیق از تعداد نیروی انسانی مشغول در دستگاهها اعم از قراردادی، شرکتی و طرحی است؛ که باعث شده در این سالها نتوانیم تصمیم درستی برای مدیریت نیروهای شرکتی بگیریم یا آموزشهای هدفمندی برای منابع انسانی داشته باشیم.
پ ن : با وجود راهاندازی و بهرهبرداری از سامانههای متعدد مالی، اداری و بودجهای در نهادهایی نظیر وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان اداری و استخدامی، و سازمان برنامه و بودجه، که دارای همپوشانی اطلاعاتی بسیاری در زمینه نیروی انسانی هستند، همچنان شاهد آن هستیم که مسئولان دولتی اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق بخشنامهها و روشهای خوداظهاری طلب میکنند؛ روشی که کماعتبارترین و کمفایدهترین شکل دادهگیری برای تصمیمسازی است. آیا بهتر نیست به جای اتکای صرف به سامانههای پراکنده و ناکارآمد یا روشهای غیرمعتبر خوداظهاری، یک نظام جامع و یکپارچه اطلاعاتی طراحی و عملیاتی شود که امکان دسترسی به دادههای دقیق، بهروز و قابل استناد را برای سیاستگذاران فراهم سازد؟
#مدیریت_هزینه #مدیریت_یکپارچه_مالی
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۱۶:۲۵
ماده ۵۶ قانون الحاق.pdf
۵۷.۲۳ کیلوبایت
الحاق یک تبصره به ماده ۲ آیین نامه اجرایی ماده واحده قانون اصلاح ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موضوع دریافت تسهيلات مالي
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۱۶:۴۰
۱۷:۴۹
۱۸:۱۸
در جدال معافیت مزایای پرسنلی (حق شاغل) از مالیات؛ حق با کیست؟
سازمان امور مالیاتی با تفاسیر متعدد از پذیرش معافیت مذکور شانه خالی میکرد که البته به نظر میرسد حق با سازمان امور مالیاتی باشد، چراکه برخی از سازمانهای خصوصی، بخش عمدهای از مزایای پرداختی را بهراحتی در قالب مزایای شاغل طبقهبندی میکردند (و اگر این دیدگاه درست را که عملکرد سازمان مالیاتی در اخذ مالیات از حقوقبگیران در قیاس با دیگر مشاغل عادلانه نیست کنار بگذاریم) و از منظر هدف قانونگذار به موضوع نگاه کنیم، متوجه میشویم اگر قانونگذار چنین هدفی داشت که حق شاغل مشمول مالیات نباشد در ماده ۹۱ ق.م.م مستقیم که ماده موخری نسبت به ماده ۸۳ بوده و به موضوع معافیتهای مالیات حقوق میپردازد به معافیت مذکور نیز اشاره میکرد که چنین نیست.
گزارش کامل در : donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-4131866
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
سازمان امور مالیاتی با تفاسیر متعدد از پذیرش معافیت مذکور شانه خالی میکرد که البته به نظر میرسد حق با سازمان امور مالیاتی باشد، چراکه برخی از سازمانهای خصوصی، بخش عمدهای از مزایای پرداختی را بهراحتی در قالب مزایای شاغل طبقهبندی میکردند (و اگر این دیدگاه درست را که عملکرد سازمان مالیاتی در اخذ مالیات از حقوقبگیران در قیاس با دیگر مشاغل عادلانه نیست کنار بگذاریم) و از منظر هدف قانونگذار به موضوع نگاه کنیم، متوجه میشویم اگر قانونگذار چنین هدفی داشت که حق شاغل مشمول مالیات نباشد در ماده ۹۱ ق.م.م مستقیم که ماده موخری نسبت به ماده ۸۳ بوده و به موضوع معافیتهای مالیات حقوق میپردازد به معافیت مذکور نیز اشاره میکرد که چنین نیست.
گزارش کامل در : donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-4131866
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۱۰:۳۰
پزشکیان: از نظر سلامت اداری کارنامه قابل قبولی نداریم
رئیسجمهور با بیان اینکه متاسفانه بهرغم تعداد بالای سازمان های نظارتی، از نظر سلامت اداری کارنامه قابل قبولی نداریم،گفت: سازمان اداری و استخدامی کشور کانونی اصلی مدیریت کشور است و باید توانمندترین متخصصین را در اینجا گرد هم بیاورید، چرا که اگر سازمان اداری و استخدامی توانمند شود، نظام مدیریت و اداره کشور نیز سامان خواهد یافت.
باید زاویه نگاهتان را به مسئله اصلاح کنید؛ زاویه نگاه و رویکردی که بر این سازمان حاکم است، اگر قرار بود ساختار اداری را در راستای ارتقای کارآمدی و افزایش بهرهوری اصلاح کند، تا به حال اصلاح کرده بود.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
رئیسجمهور با بیان اینکه متاسفانه بهرغم تعداد بالای سازمان های نظارتی، از نظر سلامت اداری کارنامه قابل قبولی نداریم،گفت: سازمان اداری و استخدامی کشور کانونی اصلی مدیریت کشور است و باید توانمندترین متخصصین را در اینجا گرد هم بیاورید، چرا که اگر سازمان اداری و استخدامی توانمند شود، نظام مدیریت و اداره کشور نیز سامان خواهد یافت.
باید زاویه نگاهتان را به مسئله اصلاح کنید؛ زاویه نگاه و رویکردی که بر این سازمان حاکم است، اگر قرار بود ساختار اداری را در راستای ارتقای کارآمدی و افزایش بهرهوری اصلاح کند، تا به حال اصلاح کرده بود.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۱۴:۳۰
رسیدگی به تخلفات و ترک فعل دستگاه ها در حوزه تهیه سند مالکیت اراضی دولتی
بررسی های دیوان محاسبات نشان میدهد، از مجموع بیش از ۱۶۴ میلیون هکتار عرصه خاکی کشور، ۱۴۷ میلیون هکتار (۸۹ درصد) دارای سند مالکیت است که بخش اعظم آن (۸۳ درصد) اراضی ملی شامل جنگل ها، مراتع و آبخیزداری میباشد و باقی مانده مساحت کشور به میزان ۱۷ میلیون هکتار فاقد سند مالکیت است.
همچنین بیش از ۱۹۷ هزار قطعه از املاک متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران فاقد سند مالکیت شناسایی شده است و برای (۴۹۹۷۲) پلاک از سوی دستگاه های اجرایی کشور جهت اخذ سند مالکیت نیز اقدامی صورت نگرفته که از مصادیق ترک فعل دستگاههای اجرایی است.
برای تعداد (۱۴۶۰۹۴) پلاک باقیمانده، اجرای فرآیند حدنگار و صدور اسناد مالکیت، در دست اقدام است که تاکنون منتج به صدور سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران نشده است.
دیوان محاسبات کشور ضمن تاکید بر حد نگاری و تهیه سند مالکیت اراضی دولتی، رسیدگی به تخلفات و ترک فعل های کلیه دستگاه های اجرایی در این زمینه را در دستور کار قرار داده است.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
بررسی های دیوان محاسبات نشان میدهد، از مجموع بیش از ۱۶۴ میلیون هکتار عرصه خاکی کشور، ۱۴۷ میلیون هکتار (۸۹ درصد) دارای سند مالکیت است که بخش اعظم آن (۸۳ درصد) اراضی ملی شامل جنگل ها، مراتع و آبخیزداری میباشد و باقی مانده مساحت کشور به میزان ۱۷ میلیون هکتار فاقد سند مالکیت است.
همچنین بیش از ۱۹۷ هزار قطعه از املاک متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران فاقد سند مالکیت شناسایی شده است و برای (۴۹۹۷۲) پلاک از سوی دستگاه های اجرایی کشور جهت اخذ سند مالکیت نیز اقدامی صورت نگرفته که از مصادیق ترک فعل دستگاههای اجرایی است.
برای تعداد (۱۴۶۰۹۴) پلاک باقیمانده، اجرای فرآیند حدنگار و صدور اسناد مالکیت، در دست اقدام است که تاکنون منتج به صدور سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران نشده است.
دیوان محاسبات کشور ضمن تاکید بر حد نگاری و تهیه سند مالکیت اراضی دولتی، رسیدگی به تخلفات و ترک فعل های کلیه دستگاه های اجرایی در این زمینه را در دستور کار قرار داده است.
حمایت از ما: hamibash.com/nezaratmali آپارات فصلنامه : aparat.com/nezaratmag سایت فصلنامه : nezaratmali.ir
@nezaratmag
۱۴:۴۷