عکس پروفایل استودیو نیکسوا

استودیو نیکسو

۹۶۴عضو
عکس پروفایل استودیو نیکسوا
۹۶۴ عضو

استودیو نیکسو

نیکسو، استودیوی هنر و رسانه...
ارتباط با ادمین: @niksoostudioپادکست نیک‌آوا:@nikavapodcast
تلگرام: https://t.me/niksoostudioاینستاگرام: http://instagram.com/_u/niksoostudio

۲۴ فروردین

thumnail
undefined️ داستان هفدهم؛ مادرانگی«مادرانگی» هفدهمین داستان کوتاه صوتی نیک‌آوا است.
نویسنده و اجرا: انسیه افغانطراح کاور: مهدی شاهپوری
#داستان_کوتاه  #مادرانگی
undefinedundefinedundefined️همراه نیکسو باشیدundefinedundefinedundefined🟨 @niksoo_studio

۱۵:۰۲

داستان صوتی مادرانگی.mp3

۰۵:۴۷-۵.۳۲ مگابایت
پادکست نیک‌آواداستان هفدهم؛ مادرانگی
#داستان_کوتاه #مادرانگی🟨 @niksoo_studio

۱۵:۰۳

۲۶ فروردین

thumnail
undefined️ مراحل صداگذاری فیلم کوتاه انیمیشنی «تیزدندان» محصول جدید استودیو نیکسو
کارگردان و انیماتور: سید صادق حسینی نویسنده و تدوینگر صدا: علی طالقانیطراح پوستر: محمدمهدی شاهپوری
این انیمیشن برای نمایش جشنواره‌ای تولید شده و پخش بین‌المللی این فیلم از ابتدای خردادماه سال جاری آغاز می‌شود.
undefinedundefinedundefined️همراه نیکسو باشیدundefinedundefinedundefined🟨 @niksoo_studio

۹:۳۱

۱ اردیبهشت

این روزا هوش مصنوعی تحول عظیمی در همه عرصه ها ایجاد کرده‌؛به نظر شما تاثیر آن در زمینه انیمیشن به چه صورت است؟
استفاده از هوش مصنوعی در انیمیشن‌سازی مزایایی دارد از جمله:
- افزایش کارآمدی فرآیند انیمیشن سازیهر مرحله از فرآیند انیمیشن سازی، از شکل گیری درام در داستان، طراحی شخصیت‌ها، نوشتن فیلمنامه  تا ایجاد فریم‌های استایل و تولید انیمیشن از ابتدا تا انتها، زمان زیادی می‌برد. استفاده از هوش مصنوعی کل فرآیند را بسیار کارآمدتر می‌کند و به انیماتورها این امکان را می‌دهد تا در زمان کمتری کارهای خلاقانه‌تر و باکیفیت بالاتری خلق کنند. عالی نیست؟
-صرفه جویی در هزینه‌های ساخت انیمیشنبا اجازه دادن به هوش مصنوعی برای خودکارسازی بخش‌هایی از فرآیند انیمیشن سازی، زمان کلی تولید کاهش پیدا می‌کند و به استودیوها این امکان را می‌دهد تا بودجه‌شان را بر بخش‌های مهم‌تر متمرکز کنند. این یعنی استودیوها می‌توانند انیمیشن‌های باکیفیت را با قیمت بهینه‌تر نسبت به رقبا تولید کرده و انواع انیمیشن‌ها مانند سه بعدی رت برای مشتریان قابل دسترس‌تر کنند.
- آزمون و خطای خلاقانههوش مصنوعی از طریق آزمون و خطا به خلاقیت بیشتر کمک می‌کند. استودیوها می‌توانند بسیار سریعتر و آسانتر از گذشته، مفاهیم کاملاً بصری ارائه دهند. این به ما آزادی بیشتری برای آزمایش‌های خلاقانه‌ای می‌دهد که قبلاً برای پروژه‌های مشتری غیرقابل اجرا بود. اکنون انیماتورها می‌توانند چندین مفهوم خلاقانه را  تولید کنند تا اطمینان حاصل کنند که نه تنها به طور کامل با اطلاعات اولیه مشتری مطابقت داشته، بلکه با چشم انداز آنها نیز همخوانی دارد.
برای مطالعه بیشتر در زمینه تسخیر دنیای انیمیشن سازی با هوش مصنوعی مقاله زیر را مطالعه کنید.http://niksoostudio.com/is-ai-generated-animation-the-future
undefinedundefinedundefined️همراه نیکسو باشیدundefinedundefinedundefined🟨 @niksoo_studio

۱۶:۰۳

۲ اردیبهشت

thumnail
undefined️ اپیزود هجده؛ افضلی‌پور
بهشتی سبز در دل کویر ماندگار شد.علیرضا افضلی‌پور  و فاخره صبا ، پدر و مادر هزاران دانشجو در پردیزه‌ی ایران...
undefined️اپیزود جدید را از طریق لینک زیر بشنویدundefinedhttps://castbox.fm/vb/676517237
undefinedundefinedundefined️همراه نیکسو باشیدundefinedundefinedundefined🟨 @niksoostudio

۱۰:۵۷

۵ اردیبهشت

thumnail
undefined️ پیش‌نمایش اپیزود هجده
درباره‌ی دانشگاه باهنر کرمان چه می‌دانید؟چه‌کسی باعث ساخت این دانشگاه بود؟
undefined️  در اپیزود هجده درباره علیرضا افضلی‌پور صحبت کردیم. این اپیزود را می‌توانید از طریق پادگیرها بشنوید.
undefinedundefinedundefined️همراه نیکسو باشیدundefinedundefinedundefined🟨 @niksoo_studio

۱۱:۴۱

۱۲ اردیبهشت

thumnail
undefined️ درباره صبا
خانم فاخره صبا را از زبان جناب گلاب زاده بشنویم.هنرمند خوش قلبی که مادر هزاران دانشجو بود...
undefined️ اپیزود هجده، علیرضا افضلی‌پور از طریق پادگیرها قابل دسترسی‌ست.
undefinedundefinedundefined️همراه نیکسو باشیدundefinedundefinedundefined🟨 @niksoo_studio

۱۰:۴۱

۱۷ اردیبهشت

درباره تاریخچه انیمیشن در ایران اگر بپرسیم بدون شک همه نقاشی بز متحرک روی سفال را به عنوان اولین پویانمایی معرفی می‌کنند که درست هم هست.
اما انیمیشن به شکل امروزی از کجا شروع شد؟


در دهه سی از نئون‌های رنگی به عنوان ابزاری برای جذب مشتری به خرید کالا و یا حضور در سینماها استفاده می‌شد و  در دهه چهل نئون‌های رنگی متحرک به شب‌ها هیاهویی رنگارنگ می‌بخشیدند. قراردادن نئون‌های رنگی بر سردرها و بام‌ها شروع واقعی نقاشی متحرک در ایران است.
در سال‌های ۱۳۳۵-۱۳۴۰  در اداره کل فرهنگ و هنرهای زیبا گروهی پنج نفره تشکیل شد که همه‌شان از موسسان بخش انیمیشن وزارت فرهنگ و هنر بودند:اسفندیار احمدیه، جعفر تجارتچی، پرویز اصانلو، پطروس پالیان و اسدالله کفافی
مدتی بعد نصرت‌الله کریمی، کارگردان تحصیل‌کرده در چک‌اسلواکی نیز به این گروه اضافه شد که با کمک چند جوان با استعداد  اولین فیلم‌های کارتونی ایرانی را بنیان‌گذاری کردند.
این افراد هر کدام در پیشبرد انیمیشن نقشی داشتند که به فراخور آثارشان در تاریخ انیمیشن ایران معرفی می‎شوند که در آینده به معرفی چند تن از آن‌ها خواهیم پرداخت...
undefinedundefinedundefined️همراه نیکسو باشیدundefinedundefinedundefined🟨 @niksoo_studio

۱۱:۰۴

۱۸ اردیبهشت

thumnail
undefined️ داستان هجدهم؛ صدای صبا
«صدای صبا» هجدهمین داستان کوتاه صوتی نیک‌آوا است.
نویسنده و اجرا: انسیه افغانطراح کاور: مهدی شاهپوری
#داستان_کوتاه  #صدای_صبا
undefinedundefinedundefined️همراه نیکسو باشیدundefinedundefinedundefined🟨 @niksoo_studio

۱۸:۴۲

صدای صبا (1).wav

۰۵:۰۸-۵۶.۴۵ مگابایت
پادکست نیک‌آواداستان هجدهم؛ صدای صبا
#داستان_کوتاه #صدای_صبا
undefinedundefinedundefined️همراه نیکسو باشیدundefinedundefinedundefined🟨 @niksoo_studio

۱۸:۴۷

۱۹ اردیبهشت

thumnail
فیلم کوتاه انیمیشنی چتر محصول «استودیو نیکسو» در ادامه مسیر پخش بین‌المللی‌اش، به بخش رقابتی پانزدهمین دوره جشنواره VAFI & RAFI واقع در شهر واراژدین کشور کرواسی و سومین دوره جشنواره Caribetoons واقع در ایالت سانتامارتا کشور کلمبیا راه پیدا کرد.
جشنواره Caribetoons در سومین سال برگزاری‌اش در بخش انیمامینوتو دانشجویی، میزبان انیمیشن چتر «استودیو نیکسو» خواهد بود. استودیو جیبلی ژاپن به عنوان یکی از مهم‌ترین استودیو‌های انیمیشنی جهان که تولیدکننده آثار ماندگار هایائو میازاکی، کارگردان آثاری نظیر قلعه متحرک هاول، شاهزاده مونونکه و شهر ارواح می‌باشد جزء برگزارکنندگان این جشنواره است و این رویداد به منظور آموزش و ترویج ابتکارات هنری به مردم و در جهت تسهیلگری برای مردم محلی از جمله زنان شاغل و سرپرست خانوار و خانواده‌های حوزه دریای کاراییب تأسیس شده است. این جشنواره از ۱۶ الی ۱۸ ماه می (۲۶ الی ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در سانتا مارتا کشور کلمبیا برگزار می‌شود.
همچنین جشنواره VAFI & RAFI به شکل تخصصی، تولیدات انیمیشنی مرتبط با کودکان و نوجوانان را در بخش مسابقه می‌پذیرد و از ۲۷ می تا ۱ ژوئن (۷تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۳) در شهر واراژدین برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی این رویداد، در این دوره از جشنواره، ۸۴۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۷۲ اثر از میان آن‌ها به بخش مسابقه راه پیدا کرده است. این جشنواره توسط استودیو وانیما واراژدین برگزار می‌شود.
تاکنون انیمیشن چتر در بخش مسابقه پنج جشنواره انیمیشن بین‌المللی حضور داشته است.
undefinedundefinedundefined️همراه نیکسو باشیدundefinedundefinedundefined🟨 @niksoo_studio

۱۱:۰۱

thumnail

۱۱:۰۱

thumnail

۱۱:۰۱

thumnail

۱۱:۰۱

thumnail

۱۱:۰۱

thumnail

۱۱:۰۱

thumnail

۱۱:۰۱

thumnail

۱۱:۰۱

thumnail

۱۱:۰۱

thumnail

۱۱:۰۱