بله | کانال معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو
عکس پروفایل معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیروم

معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو

۱۳,۲۲۵عضو
معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو
undefined ذهنیت نسل‌ها در نظام یادگیری/ بخش دوم: روش‌های یادگیری مؤثر نسل‌های خاموش و بومرها undefinedدر ادامه ویژگی‌های ذهنیت نسل‌ها در نظام یادگیری، به روش‌های یادگیری مؤثر نسل‌ها می‌پردازیم. ○ نسل خاموش (Silent Generation) - سنتی‌ها (میلادی: 1928 – 1945 خورشیدی: ۱۳۰۷ – ۱۳۲۴) برای آموزش مؤثر به نسل خاموش باید به سبک‌های سنتی، منظم و مبتنی بر احترام و تجربه توجه ویژه‌ای داشت. این نسل در فضایی رشد کرده که آموزش رسمی، نظم اجتماعی و سخت کوشی ارزش‌های اصلی بودند. آن‌ها به یادگیری از طریق مشاهده، تمرین و انتقال دانش از نسل‌های قبل علاقه‌مند هستند. undefined روش‌های یادگیری مؤثر برای نسل خاموشیادگیری از طریق تجربه عملی (Experimental Learning): - این نسل ترجیح می‌دهد با انجام دادن یاد بگیرد؛ کارهای دستی، پروژه‌های واقعی و فعالیت‌های عملی برایشان مؤثرتر از نظریه‌پردازی است. مثال: آموزش نجاری، خیاطی یا کشاورزی از طریق کارگاه‌های حضوری. ● یادگیری از طریق مشاهده و الگوبرداری: - مشاهده افراد باتجربه و الگوبرداری از رفتارها و مهارت‌های آنان یکی از روش‌های محبوب این نسل است. آن‌ها به «شاگردی» و «یادگیری در کنار استاد» باور دارند. ● یادگیری مبتنی بر حافظه و تکرار: - نسل خاموش در محیط‌هایی رشد کرده که حفظ کردن مطالب و تکرار آن‌ها رایج بوده؛ بنابراین حافظه قوی و تمرین‌های مکرر برایشان مؤثر است. - استفاده از فلش‌کارت، مرورهای منظم و آزمون‌های کتبی سنتی برایشان آشناست. ● یادگیری از طریق روایتگری و داستان‌گویی: - آن‌ها به داستان‌های زندگی، خاطرات و تجربه‌های نسل‌های قبل علاقه‌مندند و از طریق شنیدن و بازگو کردن این روایت‌ها یاد می‌گیرند. مثال: نقل خاطرات جنگ یا دوران رکود اقتصادی به عنوان درس‌های زندگی. ● یادگیری در محیط‌های ساختارمند و منظم: - کلاس‌های حضوری با نظم مشخص، برنامه‌ریزی دقیق و احترام به معلم برایشان اهمیت دارد. - آن‌ها با روش‌های آموزشی سنتی مثل سخنرانی، جزوه‌نویسی و امتحان‌های کتبی راحت‌تر هستند. ● یادگیری از طریق تعامل اجتماعی محدود اما مؤثر: - اگرچه این نسل کمتر اهل گفت‌وگوهای گروهی یا یادگیری تعاملی است، اما در جمع‌های کوچک و با افراد مورد اعتماد، یادگیری مؤثری دارند. undefined نکته مهم در آموزش به نسل خاموش: برای آموزش مؤثر به این نسل، باید احترام به تجربه‌شان، پرهیز از تغییرات ناگهانی در روش‌ها و استفاده از ابزارهای آشنا مورد توجه قرار بگیرد. آموزش دیجیتال یا روش‌های تعاملی مدرن ممکن است برایشان ناآشنا یا حتی ناخوشایند باشد، مگر اینکه به‌تدریج و با همراهی انجام شود. ○ نسل بومرها (Baby Boomers) (میلادی: 1946 – 1964 خورشیدی: ۱۳۲۵ – ۱۳۴۳) نسل بومرها معمولاً با روش‌های یادگیری سنتی، ساختارمند و مبتنی بر تجربه بهتر ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها به آموزش حضوری، تعامل مستقیم و منابع مکتوب علاقه‌مندند. undefined ویژگی‌های یادگیری مؤثر نسل بومرهایادگیری مبتنی بر تجربه: بومرها ارزش زیادی برای تجربه عملی و مثال‌های واقعی قائل‌اند. آموزش‌هایی که به تجربیات کاری یا زندگی روزمره‌شان مرتبط باشد، مؤثرتر است. ● ساختار و نظم: آن‌ها با برنامه‌های آموزشی منظم، گام‌به‌گام و دارای اهداف مشخص راحت‌تر یاد می‌گیرند. ● ارتباط چهره‌به‌چهره: تعامل مستقیم با مربی یا هم‌کلاسی‌ها برایشان مهم است. کلاس‌های حضوری یا جلسات گروهی مؤثرتر از آموزش‌های آنلاین هستند. ● منابع مکتوب: کتاب‌ها، جزوه‌ها و اسناد چاپی برایشان قابل اعتمادتر و ملموس‌تر از منابع دیجیتال است. ● احترام به مرجع: بومرها معمولاً به مربیان و افراد با تجربه احترام می‌گذارند و از آن‌ها بهتر یاد می‌گیرند. ● یادگیری تدریجی: آن‌ها ترجیح می‌دهند مطالب جدید را به‌صورت تدریجی و با مرور و تکرار یاد بگیرند. undefined روش‌های پیشنهادی برای آموزش به بومرها: - کلاس‌های حضوری: ایجاد فضای تعامل مستقیم و پرسش‌ و پاسخ - استفاده از مثال‌های واقعی: پیوند دادن مفاهیم با تجربیات کاری یا زندگی - جزوه و کتاب‌های چاپی: ارائه منابع قابل لمس و قابل مرور - جلسات گروهی کوچک: تقویت یادگیری از طریق گفت‌وگو و تبادل نظر - آموزش گام‌به‌گام: طراحی مسیر یادگیری با مراحل مشخص و قابل پیگیری - مرور و تکرار منظم: تثبیت مطالب از طریق تمرین و بازبینی undefinedدر گزارش‌های آتی روش‌های یادگیری مؤثر نسل‌های آینده ارائه خواهد شد. (دفتر آموزش، تحقیقات و نوآوری وزارت نیرو) @niroo_tahghighat
undefined ذهنیت نسل‌ها در نظام یادگیری/ بخش سوم: روش‌های یادگیری مؤثر نسل‌ X
undefinedامروزه تعریف جامعه‌شناختی نسل‌ها، که هر نسل را ۱۵ سال درنظر می‌گیرد، به‌طور گسترده‌ای پذیرفته شده است. این رویکرد راهی سازمان یافته برای تعریف هر نسل فراهم می‌کند. نسل فقط گروهی از افراد هم سن نیست، مجموعه‌ای از افراد است که در یک موقعیت اجتماعی-تاریخی مشابه قرار دارند. این افراد رویدادهای اجتماعی و تاریخی مشترکی را تجربه می‌کنند و همین تجربه‌ها باعث شکل‌گیری هویت نسلی می‌شود(کارل مانهایم).
undefined عوامل شکل‌دهنده یک نسل:عوامل تاریخی-اجتماعی: رویدادهای بزرگ تاریخی مانند جنگ، انقلاب، تحولات سیاسی از قبیل اصلاحات سیاسی و تغییر رژیم‌ها و شرایط اقتصادی از جمله رکود و رونق اقتصادی.عوامل فرهنگی-فناورانه: رسانه‌ها و فناوری‌ها مانند ظهور تلویزیون، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی، سبک‌های فرهنگی و هنری از قبیل موسیقی و مد و تحولات آموزشی یعنی تغییر در نظام‌های آموزشی و یادگیری. عوامل روانشناختی-اجتماعی: مانند تجربه‌های مشترک دوران کودکی و جوانی، ارزشها و نگرش‌ها (باورها و هنجارها در واکنش به شرایط تاریخی)، هویت جمعی یعنی احساس تعلق به یک گروه نسلی.عوامل ساختاری-جمعیت شناختی: شامل فاصله نسلی، موقعیت اجتماعی-طبقاتی و تحولات جمعیتی (مهاجرت، افزایش، کاهش و تغییرات ساختاری خانواده).
undefined در ادامه مبحث ویژگی‌های ذهنیت نسل‌ها در نظام یادگیری، به روش‌های یادگیری مؤثر نسل‌ X می‌پردازیم:نسل ایکس (X Generation): نسل X (متولدین حدود ۱۳۴۴ تا ۱۳۶۰ شمسی) با ترکیبی از روش‌های سنتی و مدرن بهتر یاد می‌گیرد. آن‌ها مستقل، عمل‌گرا و منعطف‌اند و از یادگیری کاربردی، خودمحور و چندرسانه‌ای استقبال می‌کنند. از رویدادهای شاخص این نسل می توان به افزایش طلاق اشاره نمود. - ویژگی‌های یادگیری نسل X:استقلال و خودراهبری: آن‌ها ترجیح می‌دهند کنترل فرآیند یادگیری را در دست داشته باشند و به‌صورت مستقل مطالعه کنند. اعتماد به تجربه‌های شخصی و یادگیری از واقعیت‌های زندگی کاری از خصوصیات آن‌ها است.عمل‌گرایی و نتیجه‌محوری: آموزش‌ها باید کاربردی و مرتبط با وظایف واقعی باشد و تمرکز بر نتیجه و حل مسئله داشته باشد.ترکیب سنت و فناوری: با منابع چاپی راحت‌اند، اما از فناوری‌های نوین آموزشی هم استفاده می‌کنند.یادگیری انعطاف‌پذیر: آن‌ها از آموزش‌های آنلاین، ویدیوها، پادکست‌ها و منابع قابل تنظیم زمانی استقبال می‌کنند. توانایی سازگاری با تغییرات سریع اجتماعی و فناوری را دارا هستند.
undefined روش‌های پیشنهادی برای یادگیری مؤثر نسل X:آموزش‌های ترکیبی: ترکیب کلاس‌های حضوری با آموزش آنلاین و فراهم کردن امکان انتخاب مسیر یادگیری متناسب با شرایط فردی.یادگیری مبتنی بر تجربه: یادگیری از طریق پروژه‌های عملی و کارگاهی، استفاده از مطالعات موردی برای ارتباط با مسائل واقعی.یادگیری خودمحور با راهنما: حفظ استقلال همراه با پشتیبانی آموزشی، ارائه منابع آموزشی متنوع (کتاب، ویدئو و دوره آنلاین).استفاده از فناوری‌های نوین همراه با روشهای سنتی: بهره‌گیری از پلتفرم‌های آنلاین و ابزارهای دیجیتال و ترکیب با آموزش حضوری برای ایجاد حس ارتباط انسانی.آموزش در حین کار: یادگیری مهارت‌ها در محیط واقعی کار، برنامه‌های مربیگری و کوچینگ برای انتقال تجربه از نسل‌های پیشین.
undefinedنگرش نسل X به آموزش اینگونه است که معمولاً نسبت به آموزش‌های طولانی و نظری بی‌حوصله بوده و ترجیح می‌دهد آموزش‌ها کوتاه، کاربردی و قابل استفاده فوری باشند. در گزارش‌های آتی روش‌های یادگیری مؤثر نسل‌های بعدی ارائه خواهد شد.
(دفتر آموزش، تحقیقات و نوآوری وزارت نیرو)
@niroo_tahghighat

۴:۵۰

thumbnail
undefined برگزاری شورای منطقه‌ای آموزش و صلاحیت حرفه‌ای صنعت آب و برق شمال غرب کشور
undefinedجلسه شورای هماهنگی آموزش و صلاحیت حرفه‌ای صنعت آب و برق شمال غرب کشور با حضور مدیرکل، معاون امور آموزش و صلاحیت حرفه‌ای و رئیس گروه برنامه‌ریزی آموزشی دفتر آموزش، تحقیقات و نوآوری وزارت نیرو، معاونین منابع انسانی، مدیران و کارشناسان آموزش شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در حوزه منطقه‌ای مجتمع آموزشی و پژوهشی آذربایجان (استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان و اردبیل)، راهبر مراکز آموزشی پژوهشگاه نیرو، روسای مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی آذربایجان، فارس و مدیران مربوطه به میزبانی مجتمع آموزشی آذربایجان در روز گذشته (دوشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۹/۱۰) در محل مجتمع آموزشی و پژوهشی فارس برگزار گردید.
undefinedاز مهمترین اهداف این نشست می‌توان گامی موثر در مسیر دانش و ارتقاء سرمایه انسانی جهت بهبود خدمات پایدار صنعت آب و برق، تغییر رویه از شیوه‌های کلاسیک اجرای آموزش به سمت شیوه‌های نوین اجرای آموزش، سنجش صلاحیت حرفه‌ای، استفاده از ظرفیت مرکز ملی بهره‌وری آذربایجان به‌عنوان مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی و ارتباط این مجموعه با صنایع انرژی بر و آموزش کارکنان مربوطه، برگزاری تورهای تعالی به عنوان یک شیوه نوین اجرای آموزش جهت معرفی زیرساخت‌های تمامی مجتمع‌ها و فرصتی برای هم اندیشی، برنامه‌ریزی، ارایه ایده‌ها و تجربیات را نام برد.
undefined"مرتضی شعبان‌زاده" مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و نوآوری وزارت نیرو، لازمه ترسیم نقشه‌راه آموزش و صلاحیت حرفه‌ای را شناخت مختصات فعلی و هدایت و پیشبرد راهبردها و برنامه‌ها در جهت تحقق‌پذیری چشم‌انداز عنوان نموده و به بیان خطی‌مشی‌ها و سیاست‌های وزارت نیرو در این راستا پرداختند. ایشان نقش حاکمیت وزارت نیرو در بازنگری دوره‌های آموزشی را بیان و بر لزوم دقت در تدوین نیازسنجی آموزشی شرکت‌های مادرتخصصی و شرکت‌های زیرمجموعه بر مبنای پست سازمانی و نیاز واقعی تأکید نمودند. توجه به موضوعات حکمرانی انرژی، آب و داده-مبنا، امنیت سایبرفیزیکی، هوشمندسازی، کاربردهای هوش مصنوعی، اقتصاد انرژی و همچنین کاربست‌ها و پیوست‌های آموزشی منتج از پژوهش‌ها در تدوین دوره‌های جدید و نقش شرکت‌های زیرمجموعه در تدوین اهداف رفتاری قابل اندازه‌گیری جهت ارزیابی اثربخشی دوره‌های آموزشی، رعایت عدالت آموزشی، ابزارها و روش‌های یادگیری موثر در نسل‌های مختلف، ریل‌گذاری دیپلماسی آموزش و ظرفیت مجتمع‌های آموزشی برای میزبانی کشورهای هدف را از دیگر سیاست‌های وزارت نیرو در حوزه آموزش برشمرده و بر مشارکت شرکت‌های مادرتخصصی و شرکت‌های زیرمجموعه آن و مراکز آموزشی جهت تحقق این سیاست‌ها تأکید نمودند. پایان این نشست نیز به تبادل نظرات، طرح سوالات و مشکلات حوزه آموزش و صلاحیت حرفه‌ای حضار و پاسخگویی نمایندگان وزارت نیرو و پژوهشگاه نیرو اختصاص یافت.
(دفتر آموزش، تحقیقات و نوآوری وزارت نیرو)
@niroo_tahghigh

۵:۱۳

Teleworking 1404.pdf

۱.۷ مگابایت

undefined فایل PDF معرفی ۵۰ ریسک و ۱۶ استراتژی برای دورکاری کارکنان
(دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو)
@niroo_tahghighat

۱۰:۳۵

thumbnail
undefined برگزاری وبینار آموزشی با موضوع «آشنایی و تشریح الزامات و روش‌های نفوذ به اکتیو دایرکتوری» با برنامه‌ریزی وزارت نیرو در روز یکشنبه (مورخ ۱۶ آذرماه ۱۴۰۴) از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۰:۳۰
○ ویژه: کارشناسان و مدیران فاوا و حفاوا، اعضای کارگروه‌های امنیت سایبری و اعضای تیم CERT
undefinedلینک دسترسی برخط به وبینار:undefined https://online.moe.gov.ir
(دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو)
@niroo_tahghighat

۱۱:۳۲

thumbnail
undefined #گزارش_تصویری/ بازدید معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو از «بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران»
undefined"دکتر تابع‌جماعت" صبح امروز (مورخ ۱۲ آذرماه ۱۴۰۴) ضمن بازدید از آخرین دستاوردها، خدمات و محصولات شرکت‌های فعال در حوزه آب و فاضلاب، فناور و دانش‌بنیان مستقر در این نمایشگاه، به بحث و تبادل نظر با متخصصان و تلاشگران صنعت آب و آبفا در خصوص ظرفیت‌های موجود، برنامه‌های آینده و چالش‌های پیش‌رو پرداخت.
undefinedاین نمایشگاه تا پانزدهم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
@niroo_tahghighat

۱۲:۰۰

undefined تفسیر آیه ۲۸۶ سوره مبارکه بقره _ گزيده‌ای از تفسير "تسنيم" آيت‌الله جوادی‌آملی
undefinedخداوند هیچ کس را جز به اندازه تواناییش تکلیف نمی‌کند.
○ لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا أَنتَ مَوْلَانَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ
○ خداوند هیچ کس را جز به اندازه تواناییش تکلیف نمی‌کند. (انسان) هر کار (نیکی) را انجام دهد، برای خود انجام داده و هر کار (بدی) کند، به زیان خود کرده است. (مؤمنان می‌گویند:) پروردگارا! اگر ما فراموش یا خطا کردیم، ما را مؤاخذه مکن! پروردگارا! تکلیف سنگینی بر ما قرار مده، آن چنان که (به خاطر گناه و طغیان) بر کسانی که پیش از ما بودند، قرار دادی! پروردگارا! آنچه طاقت تحمل آن را نداریم، بر ما مقرّر مدار! و آثار گناه را از ما بشوی! ما را ببخش و در رحمت خود قرار ده! تو مولا و سرپرست مایی، پس ما را بر جمعیّت کافران، پیروز گردان!
undefined گزيده تفسير تسنيم:undefinedتكليف‌های ابتدايی خداوند، آسان و كم‌تر از سطح توانايی انسان است و تكليف دشوار و طاقت فرسای الهی برای كيفر مجرمان است. نتيجه كارهای خير، بالاصاله به عامل آن می‌رسد و پاداش الهی، محصول كار خود انسان است. ضرر اعمال بد نيز بالاصاله متوجّه عامل آن است و بار گناه او را هيچ كس بر دوش نمی‌كشد.
undefinedكارهای خير، آسان و با فطرت انسانی هماهنگ است؛ ولی اعمال شرّ بر فطرت تحميل می‌شوند. مؤمنان از پروردگارشان می‌خواهند كه آنان را برفراموشی و خطاهايشان مجازات نكند و بر ايشان تكليف سخت و توانفرسا روامدارد و آنان را برابر گناهانشان عذاب نكند و گناهشان را پوشانده و سرانجام محو كند. خداوند، يگانه ولی مؤمنان است كه از او ياری مي‌طلبند تا در جهاد اكبر و اصغر بر دشمنان داخلی و خارجی پيروز شوند.
undefined تفسير مفردات:كسبت: «كسب»، به دست آوردن شی‌ء مادی يا معنوی و در اختيار گرفتن آن است و طلب رزق، سود و معيشت از مصاديق آن است. كسب، مطلق به دست آوردن چيزی برای خود است؛ ولی اكتسابْ انتخاب و اختيار كسب معلوم و مخصوص است، نفی تكليفِ بيش از توان: تكليف در هر حوزه‌ای كه راه يافت طبق هندسه وُسع است نه بيش از آن و اين تحديد به لحاظ يک طرف است نه دو طرف؛ يعنی تكليف بيش از وسع نيست؛ نه آنكه تكليف حتماً همسطح با وسع است، زيرا تكليف كمتر از وسع، هم ممكن است و هم واقع، چون بسياری از تكليف‌ها كمتر از وسع است. تكليف نكردن خدا به بيش از توانايی فردی يا جمعی انسان از سنت‌های عمومی اوست كه در همه امت‌های پيش از اسلام نيز بوده است و به امّت اسلام اختصاص ندارد: ﴿لايُكَلِّفُ اللهُ نَفسًا اِلاّ وُسعَها﴾. فعل مضارع ﴿لايُكَلِّف﴾ نشان عمومی و هميشگی بودن اين سنّت در ميان همه امت‌هاست.
#سوره_مبارکه_بقره#قرآن_کریم#تدبری_در_قرآن@niroo_tahghighat

۴:۱۷

thumbnail
undefined برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران حوزه آموزش صنعت برق
undefinedنشست هم‌اندیشی مدیران آموزش صنعت برق روز چهارشنبه (مورخ ۱۲ آذرماه ۱۴۰۴) محل به میزبانی شرکت توانیر برگزار شد. بخش اول این نشست با حضور مدیرکل، معاون امور آموزش و صلاحیت حرفه‌ای، رئیس گروه برنامه‌ریزی آموزشی و رئیس گروه صلاحیت حرفه‌ای دفتر آموزش، تحقیقات و نوآوری وزارت نیرو، مدیرکل دفتر توسعه منابع انسانی و امور اداری شرکت توانیر و معاون و کارشناسان حوزه آموزش این دفتر، مدیران آموزش شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع برق منطقه‌ای، راهبر مراکز آموزشی پژوهشگاه نیرو و مدیران مربوطه، روسای مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی ذیل این پژوهشگاه و مدیران آموزش این مجتمع‌ها و رییس مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق خوزستان و با هدف ارتباط مستقیم حوزه حاکمیت و تصدی‌گری آموزش و صلاحیت حرفه‌ای وزارت نیرو و صنعت برق و مجریان آموزشی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای در وزارت نیرو و ارایه سیاست‌ها، چالش‌ها، مشکلات و راهکارها و پیشنهادات رفع آن‌ها در حوزه آموزش و صلاحیت حرفه‌ای برگزار گردید.
undefined"مرتضی شعبان‌زاده" مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و نوآوری وزارت نیرو، احیای کارگروه آموزش و صلاحیت حرفه‌ای را فرصتی برای بررسی مسائل، چالش‌ها، مشکلات و مبنای تصمیمات و اتخاذ سیاست‌های این حوزه عنوان نموده و به نقش حوزه حاکمیت آموزش در کیفیت و اثربخشی دوره‌های آموزشی و اقدامات صورت گرفته در این خصوص در دفتر آموزش، تحقیقات و نوآوری وزارت نیرو از قبیل تخصیص کدهای ۷ رقمی دوره‌ها و مشخص نمودن دوره‌های مشمول اولویت بازنگری با استفاده از این شیوه کدگذاری اشاره و بر کمی بودن و قابلیت سنجش اهداف رفتاری دوره‌های پیشنهادی شرکت‌های زیرمجموعه به منظور سنجش اثربخشی دوره‌ها و توجه به موضوعات حکمرانی انرژی، آب و داده-مبنا، امنیت سایبرفیزیکی، هوشمندسازی، کاربردهای هوش مصنوعی، اقتصاد انرژی و رفع ناترازی انرژی در دوره‌های پیشنهادی جدید توسط شرکت‌های زیرمجموعه تأکید نمود.
undefinedوی بر دقت در تدوین و بروزرسانی نیازسنجی آموزشی شرکت‌ مادرتخصصی توانیر و شرکت‌های زیرمجموعه بر مبنای پست سازمانی و نیاز واقعی تأکید و خواستار ارتباط بیشتر حوزه‌های آموزش با حوزه‌های پژوهشی شرکت‌های زیرمجموعه به منظور استفاده از کاربست‌ها و پیوست‌های آموزشی منتج از پژوهش‌ها در تدوین دوره‌های پیشنهادی جدید شد.
undefinedشعبان‌زاده در ادامه به تشریح نقش مراکز آموزشی ذیل پژوهشگاه نیرو و همچنین بخش خصوصی در اثربخشی و کیفیت اجرای دوره‌ها پرداخت و سیاست‌های اتخاذ شده در وحدت رویه سال ۱۴۰۴ در شیوه اجرای دوره‌های آموزشی را با عنایت به رصد عملکرد این مراکز در دفتر آموزش، تحقیقات و نوآوری بیان نمود. در ادامه، ضمن تأکید بر رعایت عدالت آموزشی در شرکت‌های زیرمجموعه به مطالعه صورت گرفته در خصوص ذهنیت نسل‌ها و روش‌های یادگیری موثر در نسل‌های مختلف به ویژه روش‌های نوین یادگیری، ابلاغ نظامنامه جدید صلاحیت حرفه‌ای و ظرفیت این نظامنامه از قبیل ایجاد بازار عرضه و تقاضا در این حوزه و نیاز ارتباط موثر حوزه آموزش و حوزه منابع انسانی شرکت‌های زیرمجموعه به منظور تدوین و به‌روزرسانی ابزارهای سنجش و "تجزیه و تحلیل حرف" اشاره نمود. ریل‌گذاری دیپلماسی آموزش و اعزام کارکنان و مدیران صنعت به کشور چین جهت دوره آموزشی نیروگاه‌های فوتوولتاییک و ظرفیت مجتمع‌های آموزشی به ویژه مجتمع آموزشی و پژوهشی خراسان برای میزبانی کشورهای هدف را از دیگر سیاست‌های وزارت نیرو در حوزه آموزش برشمرد و بر مشارکت شرکت‌های مادرتخصصی و شرکت‌های زیرمجموعه آن و مراکز آموزشی جهت تحقق این سیاست‌ها تأکید نمود.
undefinedدر پایان بخش نخست نیز به تبادل نظرات، طرح سوالات و مسائل حضار در حوزه آموزش و صلاحیت و پاسخگویی نمایندگان وزارت نیرو و پژوهشگاه نیرو اختصاص یافت و در بخش دوم جلسه ویژه‌ای با حضور نمایندگان حوزه آموزش و صلاحیت حرفه‌ای شرکت توانیر و مدیران مربوطه شرکت‌های زیرمجموعه آن تشکیل شد.
(دفتر آموزش، تحقیقات و نوآوری وزارت نیرو)
@niroo_tahghigh

۶:۰۰

معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو
undefined برگزاری چهارمین نشست فصلی نخبگان جدیدالاستخدام وزارت نیرو undefined«چهارمین نشست فصلی نخبگان جدیدالاستخدام وزارت نیرو» به مدت سه روز (از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ آبان‌ماه ۱۴۰۴) با حضور مدیرکل دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو، مدیرکل پایش و شبکه‌سازی بنیاد ملی نخبگان، مدیران عامل صنعت آب و برق استان فارس و جمعی از نخبگان جدیدالاستخدام این وزارتخانه از سراسر کشور برگزار شد. undefined در افتتاحیه این مراسم "مصطفی شاه‌بوداغیان" مدیرکل دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو، خاطرنشان کرد: نخبگان همانند پیش‌قراولان و افسران خط مقدم ایجاد تغییر و تحول در مجموعه وزارت نیرو هستند و باید دانش روز را با تجربیات ارزشمند گذشتگان پیوند بزنند که منجر به اثری ماندگار برای مردم ایران اسلامی شود. undefined"مهدی ظریف" مدیرکل پایش و شبکه‌سازی بنیاد ملی نخبگان نیز در ادامه افزود: وزارت نیرو در جذب نخبگان پیشگام بوده و در این زمینه موفق عمل کرده است. همچنین این وزارتخانه با برگزاری مستمر چنین نشست‌هایی برای نخبگان جدیدالاستخدام، به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت‌های آنان و اثرگذاری هرچه بیشتر ایشان در عرصه‌های تخصصی است. undefinedگفتنی است در افتتاحیه این نشست، هفت تن از نخبگان صنعت آب و برق از سراسر کشور به بیان دیدگاه‌ها، مسائل و چالش‌های خود پرداخته و پیشنهادات و راهکارهایی را ارائه کردند. undefinedهمچنین در روزهای دوم و سوم، بازدید میدانی نخبگان از مجموعه سد و نیروگاه آبی درودزن و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی «مدیریت استرس»، «مکاتبات اداری»، «امنیت» و «مدیریت تغییر» برای آنان صورت پذیرفت. (دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو) @niroo_tahghighat
thumbnail
undefined #گزارش_تصویری/ برگزاری چهارمین نشست فصلی نخبگان جدیدالاستخدام وزارت نیرو با حضور مدیرکل دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو در استان فارس
○ طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ آبان‌ماه ۱۴۰۴
(دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو)
@niroo_tahghighat

۶:۰۶

thumbnail
undefined️ همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب برگزار خواهد شد:
undefined نشست تخصصی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه آب و فاضلاب
○ با حضور دکتر تابع‌جماعت، معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو
undefined زمان برگزاری: شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ _ ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰
undefined محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن خلیج فارس، سالن جلسات مروارید
@niroo_tahghighat

۱۰:۵۸

thumbnail
undefined️ مدیرکل سرمایه انسانی وزارت نیرو تاکید کرد:
undefined حکمرانی مطلوب در وزارت نیرو در حوزه سرمایه انسانی
undefined️"مصطفی شاه‌بوداغیان" روز چهارشنبه (مورخ ۱۲ آذرماه ۱۴۰۴) در نشست با معاونین منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت‌های تابعه بخش آب کشور، به تشریح سیاست‌های وزارت نیرو و اقدامات برنامه‌ریزی‌های دفتر سرمایه انسانی در ۵ محور پرداخت و تمرکز این دفتر را در حوزه جذب شایستگان، تلاش برای تامین حقوق و دستمزد منصفانه و در شأن همکاران خدوم صنعت آب و برق، رفاهیات و معیشت با استفاده از حداکثر ظرفیت‌های موجود، ارتقاء و نگهداشت سرمایه انسانی مستعد و اثرگذار و خروج با کرامت در دروان بازنشستگی عنوان کرد.
undefined مشروح خبر
(دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو)
@niroo_tahghighat

۱۸:۳۵

thumbnail
undefined تاکید بر اهمیت حکمرانی داده تا ‌به‌کارگیری صحیح هوش مصنوعی برای حل مشکلات کلان صنعت برق
undefinedنخستین نشست فصلی مدیران فناوری اطلاعات شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور با حضور "آرزم دهستانی" مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو و مدیران ارشد حوزه فاوای شرکت مادرتخصصی توانیر و زیرمجموعه به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در بندر انزلی برگزار شد.
(توانیر)
undefined مشروح خبر
(دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو)
@niroo_tahghighat

۵:۱۶

بازارسال شده از معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو
thumbnail
undefined️ همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب برگزار خواهد شد:
undefined نشست تخصصی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه آب و فاضلاب
○ با حضور دکتر تابع‌جماعت، معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو
undefined زمان برگزاری: شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ _ ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰
undefined محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن خلیج فارس، سالن جلسات مروارید
@niroo_tahghighat

۶:۵۳

معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو
undefined undefined️ همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب برگزار خواهد شد: undefined نشست تخصصی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه آب و فاضلاب ○ با حضور دکتر تابع‌جماعت، معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو undefined زمان برگزاری: شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ _ ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰ undefined محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن خلیج فارس، سالن جلسات مروارید @niroo_tahghighat
thumbnail
undefined #هم‌اکنون/ برگزاری «نشست تخصصی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه آب و فاضلاب» همزمان با برپایی همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب با حضور "دکتر تابع‌جماعت" معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو و جمعی از مدیران و متولیان ذیربط
@niroo_tahghighat

۷:۰۹

thumbnail
undefined️ معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو:
undefined مهمترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد بازار واقعی است
undefined"دکتر تابع‌جماعت" معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو با تأکید بر اینکه توسعه کشور بدون فناوری، پژوهش و شرکت‌های دانش‌بنیان ممکن نیست، گفت: بزرگترین حمایت از این شرکت‌ها ایجاد بازار و فراهم‌کردن امکان ورود آن‌ها به عرصه رقابت و اجرای پروژه‌هاست.
undefinedوی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از سیاست‌های اصلی و راهبردی وزارت نیرو است، اظهار داشت: واقعیت این است که کشور نیازمند حضور و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ چراکه مسیر توسعه از فناوری می‌گذرد و برای دستیابی به فناوری به علم، تحقیق و پژوهش نیاز داریم. به همین دلیل، شکل‌گیری و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مسیرهای اصلی توسعه همه‌جانبه کشور است./ پاون
undefined مشروح خبر
@niroo_tahghighat

۱۲:۰۵

thumbnail
undefined مسیر توسعه از فناوری می‌گذرد
undefined"دکتر تابع‌جماعت" معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو با تأکید بر اینکه توسعه کشور بدون فناوری، پژوهش و شرکت‌های دانش‌بنیان ممکن نیست، گفت: بزرگ‌ترین حمایت از این شرکت‌ها ایجاد بازار و فراهم‌کردن امکان ورود آن‌ها به عرصه رقابت و اجرای پروژه‌هاست.
(پاون)
@niroo_tahghighat

۱۵:۵۳

thumbnail
گیف
۰۰:۲۴
undefined #گزارش_تصویری/ برگزاری «نشست تخصصی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه آب و فاضلاب» همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب با حضور "دکتر تابع‌جماعت" معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو و جمعی از مسئولان وزارت نیرو، پژوهشگران، فناوران و فعالان بخش خصوصی
○ (۱۵ آذرماه ۱۴۰۴)
@niroo_tahghighat

۱۶:۴۷

بازارسال شده از معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو
thumbnail
undefined برگزاری وبینار آموزشی با موضوع «آشنایی و تشریح الزامات و روش‌های نفوذ به اکتیو دایرکتوری» با برنامه‌ریزی وزارت نیرو در روز یکشنبه (مورخ ۱۶ آذرماه ۱۴۰۴) از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۰:۳۰
○ ویژه: کارشناسان و مدیران فاوا و حفاوا، اعضای کارگروه‌های امنیت سایبری و اعضای تیم CERT
undefinedلینک دسترسی برخط به وبینار:undefined https://online.moe.gov.ir
(دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو)
@niroo_tahghighat

۲:۰۰

thumbnail
undefined همواره باید این نکته را ️به یاد داشت که هرگز نباید روی لینک‌های نامعتبر و ناشناس کلیک کرد(متسا)
(دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو)
@niroo_tahghighat

۸:۴۱

thumbnail
undefined تصویری از تلاش بی‌وقفه همکاران محترم شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان‌رضوی برای خدمت‌رسانی به هموطنان خوبمان
#روایت_خدمت#وزارت_نیرو@niroo_tahghighat

۱۰:۲۲