عکس پروفایل نون‌‌والقلمن

نون‌‌والقلم

۴۷۵عضو
thumbnail
برو ضریح #علی باش تا ببوسندتچه صرفه می‌بری ای نقره از رکاب‌شدن
undefinedundefined #محمد_سهرابی
undefined @Non_ValQalam

۱۹:۲۴

thumbnail
undefined ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻣﻼﻣﻬﺪﯼ ﻧﺮﺍﻗﯽ ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﯾﺪ:
«ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺷﺼﺖ‌ﺳﺎﻝ ﻋﻤﺮ ﻣﺎ ﺭا می‌گیرد، ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﭘﻨﺞ‌ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﮐﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﯿﺴﺖ، ﯾﮏ‌‌ﺷﺐ ﮐﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﯿﺴﺖ، ﺩﻭ ﺭﻭﺯ ﮐﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﯿﺴﺖ.... ﯾﮏ‌ﻭﻗﺖ ﻣﯽ‌ﺭﻭﯾﻢ ﺟﻠﻮﯼ آینه، ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯿﻢ محاسن‌مان ﺳﻔﯿﺪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ!»
undefinedبه نقل‌از استاد فاطمی‌نیا
undefined @Non_ValQalam

۱۸:۱۸

thumbnail
undefined معرفی کتاببرای علاقمندان «فیلمنامه‌نویسی»
عزیزانی که می‌خواهند فیلمنامه‌نویسی را دنبال کنند، این دو کتاب مفید است:
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined کتاب اول: «پیک قصه‌نویسی»نوشته مهدی حجوانیانتشارات سوره مهر
undefined این کتاب، برای کسانی که می‌خواهند از صفر شروع کنند (سطح مبتدی) بسیار مناسب است. در این کتاب، مفاهیم پایه گفته می‌شود با قصه‌های نمونه. یعنی مبانی قصه‌نویسی به خوبی تشریح می‌شود و قلم آموزشی دارد.ناگفته پیداست که مبانی قصه و فیلم یکی است لذا زمانی‌که صحبت از مبانی در میان است، بدان معنی است که این کتاب هم پیش‌نیاز داستان‌نویسی است و هم فیلمنامه‌نویسی.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined کتاب دوم: «داستان»(ساختار، سبک و اصول فیلمنامه‌نویسی)نوشته رابرت مک‌کیترجمه محمد گذرآبادی
undefined کتاب داستان، از جمله کتاب‌هایی است که در حوزه فیلمنامه‌نویسی حتما باید خوانده شود و شاید بتواند گفت هرکس بخواهد دست‌به‌قلم شود باید وقت بگذارد و این کتاب را دقیق بخواند.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined و اما یک ملاحظه:اگر کسی کتاب را شروع کرد و احساس کرد مطالب در جانش نمی‌نشیند مسلما این یعنی باید پیش‌نیازی دیگری را طی کند و به کتاب برنمی‌گردد. البته نه پیش‌از کتاب اول، بلکه بین این دو کتاب و پس‌از اولی، باید به یک پیش‌نیاز دیگر فکر کرد.این پیش‌نیاز هم الزاما از جنس کتاب و مطالعه نیست. ای‌بسا لازم است گفتگو کند، مشورت بگیرد، صوت گوش دهد یا به هر ترتیب در فضا قرار بگیرد و دنیا و کار فیلم را عمیقا درک کند.
undefinedپ‌ن: پاسخ این سؤال که «آیا صرفا با کتاب می‌توان فیلمنامه نوشت؟» نسبی است و یکسان نمی‌توان جواب داد اما نشد ندارد.
undefined @Non_ValQalam

۸:۲۶

thumbnail

۸:۲۶

سیزده را همه‌ عالم به‌ در امروز از شهرمن خود آن سیزدهم، کز همه‌ عالم به‌ درم
undefinedundefined #شهریار
undefined @Non_ValQalam

۹:۱۶

thumbnail
undefined نماهنگ «تلك قضیه»
undefined (تدوین مجدد: نسخه لاک‌پشت‌ها...!)
undefined شاعـــر: مصطفی ابراهیمundefined خواننده: امیـــــر عیـــد
undefined @Non_ValQalam

۱۴:۴۰

وَ مَا رَمَيۡتَ إِذۡ رَمَيۡتَ وَلَٰكِنَّ ٱللَّهَ رَمَىٰ خدایا خودت شاهدی...
undefined @Non_ValQalam

۲۱:۱۸

Homayoun Shajarian _ Tasnife Gholab (128).mp3

۰۷:۳۲-۷.۶۵ مگابایت
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined تصنیف «قلاب»
undefined شعر: جناب سعدیundefined همایون شجریان
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined بیت شاخص:سعدی! چو جورش می‌بری نزدیک او دیگر مروای بی‌بصر! من می‌روم؟ او می‌کشد قلاب را
undefined معنی:شخصی، سعدی را گرفتار جور و جفای معشوق می‌پندارد، به او می‌گوید: «سعدی! آنکه به تو بدی و بی‌مهری می‌کند و تو جورش را می‌کشی، نزدیکش نشو».
سعدی که پندار غلط او را می‌بیند با تغیّر پاسخ می‌دهد: «ای بی‌بصیرت! تو خیال می‌کنی من به اختیار خودم در پی او می‌روم؟ اوست که همچون صیاد، قلاب عشقش را بر قلب من انداخته و می‌کشد».
undefined @Non_ValQalam

۹:۵۶

از برکت خون شهید همین بس که با شهادتش می‌توان سفلگان را شناخت.#شهید_رئیسی
undefined @Non_ValQalamundefined ble.ir/join/Y2RlOTFiYT

۸:۳۹

thumbnail
undefined سروده افشین علادر وصف مادر شهید رئیسی:آن دست پر چروک
واکر به‌دست، پیرزنی خستهمی‌رفت سوی تخت خود آهسته
در آتش فراق پسر می‌سوختمی‌گفت با غریبه و وابسته:
«آیا ز خاک پر زده فرزندم؟آیا کبوترم ز قفس رسته؟»
بیرون خانه منتظرش بودندمردم چه ناشناس چه برجسته
هر دم برای تسلیت از هر سومی‌آمدند در صف پیوسته
مثل کبوتران حرم پر زدمشهد به سوی آن زن وارسته
هرچند او برای پذیراییجایی نداشت درخور و شایسته
حتی نداشت خانه‌ دلبازیمشرف به صحن و گنبد و گلدسته
اما شبیه بال ملائک بودآن دست پر چروک حنابسته
undefined @Non_ValQalam

۱۳:۱۰

عمر ما می‌گذرد و دیر یا زود به صف گذشتگان می‌پیوندیم و این، زندگی بزرگ ماست. من چیزی مهم‌تر از این مطلب نداشتم که به شما بگویم.
undefinedمرحوم آیت‌الله حائری شیرازی (ره)
undefined @Non_ValQalam

۱۵:۳۵

بازارسال شده از حدیثنا
undefinedجن‌ها برای چه کاری نزد اهل‌بیت می‌آمدند؟

undefined…عَنْ سَعْدٍ الْإِسْكَافِ قَالَ: أَتَيْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع فِي بَعْضِ مَا أَتَيْتُهُ فَجَعَلَ يَقُولُ: «لَا تَعْجَلْ» حَتَّى حَمِيَتِ الشَّمْسُ عَلَيَّ وَ جَعَلْتُ أَتَتَبَّعُ الْأَفْيَاءَ فَمَا لَبِثَ أَنْ خَرَجَ عَلَيَّ قَوْمٌ كَأَنَّهُمُ الْجَرَادُ الصُّفْرُ عَلَيْهِمُ الْبُتُوتُ قَدِ انْتَهَكَتْهُمُ الْعِبَادَةُ قَالَ: فَوَ اللَّهِ لَأَنْسَانِي مَا كُنْتُ فِيهِ مِنْ حُسْنِ هَيْئَةِ الْقَوْمِ فَلَمَّا دَخَلْتُ عَلَيْهِ قَالَ لِي: «أَرَانِي قَدْ شَقَقْتُ عَلَيْكَ؟» قُلْتُ: أَجَلْ وَ اللَّهِ لَقَدْ أَنْسَانِي مَا كُنْتُ فِيهِ قَوْمٌ مَرُّوا بِي لَمْ أَرَ قَوْماً أَحْسَنَ هَيْئَةً مِنْهُمْ فِي زِيِّ رَجُلٍ وَاحِدٍ كَأَنَّ أَلْوَانَهُمُ الْجَرَادُ الصُّفْرُ قَدِ انْتَهَكَتْهُمُ الْعِبَادَةُ. فَقَالَ: «يَا سَعْدُ رَأَيْتَهُمْ؟» قُلْتُ: نَعَمْ. قَالَ: «أُولَئِكَ إِخْوَانُكَ مِنَ الْجِنِّ.» قَالَ: فَقُلْتُ: يَأْتُونَكَ؟ قَالَ: «نَعَمْ يَأْتُونَّا يَسْأَلُونَّا عَنْ مَعَالِمِ دِينِهِمْ وَ حَلَالِهِمْ وَ حَرَامِهِمْ.»undefinedالكافي، ج۱، ص۳۹۴
undefinedاز سعد اِسکاف نقل شده است:undefinedدر یکی از مراجعاتی که به امام باقر (علیه‌السلام) داشتم، حضرت فرمودند: undefined«[برای این‌که داخل بیایی،] عجله نکن.»undefined[من بیرون منزل ایشان ماندم] تا زمانی که خورشید به‌شدت بر من می‌تابید و من [برای فرار از گرما] سایه‌ها را دنبال می‌کردم. چیزی نگذشت که گروهی [از منزل حضرت] خارج شدند که [رنگشان] شبیه ملخ‌های زردرنگ بودند و جامه‌هایی ضخیم بر دوش داشتند و عبادت، آن‌ها را دچار سستی و ضعف کرده بود. به خدا قسم، از زیباییِ ظاهر این گروه، وضعیت بدی که در آن بودم را فراموش کردم.undefinedوقتی [آن‌ها خارج شدند و من] نزد امام باقر (علیه‌السلام) رفتم، حضرت به من فرمودند:undefined«به‌نظرم تو را به مشقت انداختم.»undefinedعرض کردم:undefinedبله، ولی به خدا قسم، گروهی که از کنارم عبور کردند، موجب شدند وضعیتی که در آن بودم را فراموش کنم. من هرگز گروهی در لباس یک مرد را خوش‌سیماتر از آن‌ها ندیده بودم. رنگشان مانند ملخ‌های زردرنگ بود و عبادت آن‌ها را دچار ضعف و سستی کرده بود.undefinedحضرت فرمودند:undefined«ای سعد! آن‌ها را دیدی؟»undefinedعرض کردم:undefinedبله.undefinedفرمودند:undefined«آن‌ها برادران تو از طایفه جن بودند.»undefinedعرض کردم:undefinedنزد شما آمده بودند؟undefinedحضرت فرمودند:undefined«بله، آن‌ها نزد ما می‌آیند و پیرامون معارف دینشان و از حلال و حرامشان از ما سؤال می‌کنند.»

#امام_باقر_علیه_السلام #جن #امامت #دین #شیعه #حلال #حرام #احکام #گرما #عبادت #علم #تعلم #علم_آموزی #حدیث

undefined جرعه‌ای از احادیث کمترشنیده‌شده اهل‌بیت ﴿علیهم‌السلام﴾ در «حـدیـثـنـا»:undefined @hadithonaundefined @hadithona

۱۷:۵۶

بنشینید و مختار ببینید و از دقایق عمر لذت ببرید. دارد از «انتخاب قومیتی» می‌گوید.همین‌قدر به‌روز و تمام‌نشدنی...
undefined @Non_ValQalam

۲۰:۰۴

thumbnail
undefined شهید آوینی:
«حلقوم‌ها را می‌توان برید اما فریادها را هرگز. فریادی که از حلقوم بریده برمی‌آید، جاودانه می‌ماند.»#غزه
undefined @Non_ValQalam

۱۸:۳۸

thumbnail
اگر از تو درباره #غزه پرسیدندبه آنها بگو: در آنجا #شهیدی استکه #شهیدی آن را بر دوش می‌کشدو #شهیدی از وی عکس می‌گیردو #شهیدی او را بدرقه می‌کندو #شهیدی بر وی نماز می‌خواند...
undefinedundefined #محمود_درویش
undefined @Non_ValQalam

۲۱:۵۲

undefined استاد فاطمی‌نیا (ره):
«جمعی از شهریار (ره) می‌خواهند ما را نصیحت کن. شهریار می‌گوید:شعر وسط (متوسط) نخوانید که استعدادتان وسط می‌ماند. شعر غنی بخوانید».
undefined حال شما جای «شعر وسط» بگذارید:منبر وسطمداحی وسطکتاب وسطموسیقی وسطفیلم وسطنمایش وسط
پ‌ن:نگفته ضعیف، می‌گوید شعر وسط...! روزگار ما که پر است از ضعیف و مبتذل و باطل. مع‌الاسف.
undefined @Non_ValQalam

۱۶:۰۰

thumbnail
undefined گنبد توـزَرد
undefined ویدئوی درز پیداکرده از اتاق عملیات رژیم صهیونیستی(+همراه با زیرنویس)
undefined کلیپی که جوانان مصری در تجلیل از عملیات «وعدۀ صادق» و حملۀ موشکی ایران در شبکه الجزیره۳۶۰ منتشر کرده‌اند.
undefined @Non_ValQalam

۲۰:۴۱

بازارسال شده از بیسیمچی مدیا 🎬
thumbnail
undefined طارق میتری (وزیر فرهنگ سابق لبنان) می گوید: «در مارس 2010 با سعد حریری به تهران رفتم.با حضرت آیت الله خامنه ای دیدار داشتیم. من و سعد حریری قبل از جلسه با هم نشستیم. حریری به من گفت که ما باید سلاح های حزب را موضوع اصلی قرار دهیم.من چیزی نگفتم ولی بقیه قبول کردند. وقتی وارد دفتر خامنه ای شدیم، او با سعد بسیار گرم و صمیمانه برخورد کرد. سعد حریری درباره لبنان و موضوع سلاح های حزب صحبت کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به او نگاه کردند و گفتند: «گوژپشت نوتردام» را خوانده‌ای؟معلوم بود که سعد حریری رمان را نخوانده بود. حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دادند: این داستان یک زن بسیار زیبا و شاید زیباترین زنان پاریس است و طبیعی است که همه صاحبان قدرت به دنبال او بودند، افراد صاحب نفوذ و ثروت.خامنه ای سپس پرسید: نام این زن چه بود؟میتری پاسخ داد: اسمرالدا.خامنه ای به من (طارک میتری) نگاه کرد و با لبخند گفت: آفرین.
خامنه‌ای سپس گفت: همه کسانی که ویژگی‌های این زن را در زیبایی و لطافت می‌دانستند می‌خواستند از او سوء استفاده کنند.این زن (اسمرالدا) یک خنجر زیبا و تیز برای دفاع از خود در برابر متجاوزان داشتآقای نخست وزیر! لبنان مانند این زن زیباست. عروس دریای مدیترانه است، همه کشورها آن را می خواهند و اسرائیل تهدیدی برای آن است، اما سلاح حزب مانند خنجر اسمرلدا است.
undefined @BisimchiMedia

۹:۳۷

نون‌‌والقلم
undefined تصویر
برنامه «کتاب‌باز»، ۹۷/۱۱/۰۷ | شبکه نسیممحمد گذرآبادی (مترجم و مدرس فیلمنامه‌نویسی)https://tvnasim.ir/program/27433
به‌نظرم برای علاقمندان فیلمنامه‌نویسی خوبه ببینند. دو سه مورد خوب داره:
undefined یکی- تأکید بر اهمیت تلویزیون و رواج سریال و روایت‌های بلند (خلاف پیش‌بینی‌ها و تئوری‌ها که میگن افراد ذائقه‌شون مجازی شده و دیگه حوصله روایت‌های طولانی رو ندارند)
undefined دوم- معرفی کتاب‌هاش، توضیح می‌ده کدوم برای چه هدفی‌ـه و برای چه نیاز و مخاطبی.
undefined @Non_ValQalam

۱۷:۲۳

thumbnail
undefined تاریخ سینمای ایران
حرف اصلی فیلم «اسرار گنج دره جنی» (۵۱ ه‍.ش) ساخته ابراهیم گلستان (م ۴۰۲) چه بود؟

undefined در باب سینما و هنر تمثیلی
undefined @Non_ValQalam

۳:۰۸