#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم#حضرتـزینبـسلاماللهعلیه┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۱۱:۲۱
پس از چند نشست علمی، اکنون «عهد امانت» جمعی بزرگتر از مسئلهمندان عرصهٔ تفکر و تربیت را فرا میخواند

سلسله نشستهای فکری «عهد امانت» فرصتی است برای گفتوگو و اندیشیدن دربارهی تربیت و پرورش انسان؛ جایی برای آنان که دغدغهی رشد، انسانیت و مسئولیت تربیتی دارند.
در نشست یازدهم، مقالهی
«چرا دیگر هیچکس نمیتواند پدر و مادر خوبی باشد؟»
نوشتهی کلر کِین میلر (Claire Kane Miller)را با حضور
استاد مصطفی سخنگو میخوانیم، تحلیل و نقد میکنیم و از دل آن، نگاهی دقیقتر به تربیت در جهان امروز میجوییم.
مقالهٔ این هفته را در پیوند زیر بخوانید:(
برای آنان که پیش از گفتوگو، اندیشه میکنند.)
https://B2n.ir/ahde_amanat10
اگر شما نیز به فهم سنجشگرانهی تربیت باور دارید، به این مسیر بپیوندید
زمان: جمعه، ۹ آبانماه ساعت ۱۵:۰۰
مکان: مؤسسه پژوهشیآموزشی قلم
ثبتنام: https://B2n.ir/Bahar_porsline
راه ارتباطی و سوالات بیشتر: ۰۹۱۵۳۴۱۱۱۲۵
برخیز تا به عهد امانت وفا کنیمتقصیرهای رفته به خدمت قضا کنیم
#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم#عهدـامانت┄┄┄❅✾❅┄┄┄
ما را در سایر شبکههای اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام
@nvghalamm
قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا
در نشست یازدهم، مقالهی
اگر شما نیز به فهم سنجشگرانهی تربیت باور دارید، به این مسیر بپیوندید
برخیز تا به عهد امانت وفا کنیمتقصیرهای رفته به خدمت قضا کنیم
#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم#عهدـامانت┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۱۷:۲۵
این حساسیت و وسواس بیشازحد در تربیت، که از شکم مادر آغاز میشود و تا بزرگسالی فرزند ادامه دارد، در واقع بازتابی از ناامنی اقتصادی و رقابت فزایندهای است که والدین را وادار میکند «هر کاری میتوانند انجام دهند تا بچههایشان بتوانند به طبقۀ بالاتری بروند یا حداقل از طبقهای که در آن به دنیا آمدهاند پایینتر نروند»
نتیجه چیست؟ والدین، با صرف هزینه و زمان فراوان، کودک را از تجربهی طبیعی رشد و استقلال واقعی محروم میکنند.
در گفتوگوی گعده یازدهم نیز تأکید میشود که این شیوهی تربیتی عملاً به «ذبح انسان و شرایط طبیعی رشد او» انجامیده است
در فرهنگی که «تولید ثروت و اعتبار اجتماعی» با «مدرک و موفقیت تحصیلی» گره خورده است
«اگر ریشهها را آبیاری نکنید، همهی نیروهایی که به آن آویزان کرده بودید مثل کلاسهای تقویتی، فعالیتهای جانبی یا گواهینامههای مختلف رنگ میبازند.»
در برابر این وضعیت، راه درست بازگشت به تربیتی است که در آن کودک بتواند از درونِ خودش رشد کند، تجربه کند و انسان شود؛ نه صرفاً محصول مهندسی و اضطراب والدین باشد
#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم#عهدـامانت#تربیت_کودک #روانشناسی_تربیتی #تربیت_آگاهانه #رشد_طبیعی┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۱۰:۰۴
برخیز تا به عهد امانت وفا کنیمتقصیرهای رفته به خدمت قضا کنیم
#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم#عهدـامانت┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۱۴:۳۳
۱۷:۰۶
در روزگاری که انسان مسطح شده است و از نسبت واقعیتها برای فهم هستیِ پیچیده نمیپرسد؛ ما در نشستهای تخصصی گردهم میآییم که از سطح عبور کنیم و از نسبت انسان با هستی، تاریخ و جامعه بپرسیم تا به مسئلههای اصیل و زندگی ساز آینده نزدیک شویم.در نخستین نشست، سه مقالهی تأملبرانگیز را محور گفتگو قرار میدهیم:
این نشستها، فرصتی است برای علاقهمندان به تربیت و اندیشه تا در فضایی تخصصی و صمیمی، به گفتگویی چندلایه و بنیادین بپردازند.
۱۶:۳۴
۱۳:۲۴
برخیز تا به عهد امانت وفا کنیمتقصیرهای رفته به خدمت قضا کنیم
#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم#عهدـامانت┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۱۵:۴۱
در ادامه همین نگاه، پرسشهایی بنیادین شکل میگیرد؛ پرسشهایی که نشان میدهد انسان میتواند از این جهل سیستماتیک عبور کند. انسان با طرح چنین پرسشهایی میتواند به دنبال مسیرهای دیگر نیز برود.جهل سیستماتیک یعنی اینکه ما متوجه نباشیم شاید راههای دیگری هم برای تعلیم و تربیت وجود دارد. برای مثال: چرا انسان باید موفقیت را تنها در گرفتن مدرک PhD یا پزشک و مهندس شدن ببیند؟ این پیشفرض موفقیت را چه کسی ساخته است؟ این الگوها سیستماتیک تولید شده و کمکم به امری مسلم تبدیل شدهاند. 🧩
اگر بتوانیم چنین پرسشهایی طرح کنیم، امکان یک انقلاب در تفکر و بازسازی مستقل شخصیت فکری فراهم میشود.
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #تفکر_نقادانه #آگاهی #تعلیم_و_تربیت💡📚┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۷:۱۱
در مقابل، نگاه توحیدی به تربیت بر این باور است که مربی حقیقی خداست و والد تنها زمینهساز. این رویکرد به جای انباشتن امکانات بیرونی، بر کاشتن صفات درونی تأکید میکند؛ صفاتی مانند علمجویی، تفکر سنجشگر، میل به کشف، عزت و کرامت ذاتی.
#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم#عهدـامانت#تربیت_کودک #تربیت_توحیدی🎈📚✨┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۷:۲۲
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم#پژوهشگری_اجتماعی#دوره_مسئله#یادآوری_مهلت┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۷:۳۱
سلام و احترام به همراهان عزیز 

مؤسسه پژوهشیآموزشی قلم سالهاست با اتکا به مهر خدا و همدلی دلهای روشن شما، در مسیر خدمترسانی جهادی قدم برمیدارد
امروز فرصتی فراهم شده تا با رأی شما در نشان ملی برکت، این مسیر را پرتوانتر و اثرگذارتر ادامه دهیم 
اگر باور دارید که تلاش جمعی ما باید توسعه یابد و اثرگذاری خود را بیشتر کند، از شما دعوت میکنیم با ورود به لینک زیر و ثبت رأی خود، یار و همراه ما باشید
این رأی فقط یک عدد نیست؛ نشانی از اعتماد و همدلی شما عزیزان به ما برای پیشرفت در اثرگذاری اجتماعی است.
لینک رأیدهی:https://formafzar.com/form/lo2n6سپاس از بزرگواری و همراهی همیشگیتون 

#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم#نشان_ملی_برکت┄┄┄❅✾❅┄┄┄
ما را در سایر شبکههای اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام
@nvghalamm
قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا
مؤسسه پژوهشیآموزشی قلم سالهاست با اتکا به مهر خدا و همدلی دلهای روشن شما، در مسیر خدمترسانی جهادی قدم برمیدارد
اگر باور دارید که تلاش جمعی ما باید توسعه یابد و اثرگذاری خود را بیشتر کند، از شما دعوت میکنیم با ورود به لینک زیر و ثبت رأی خود، یار و همراه ما باشید
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم#نشان_ملی_برکت┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۱۵:۵۲
#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم #اختتامیه_معلمما#بوم_خودیادگیرندگی┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۳:۲۴
با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و بهمعنای واقعی کلمه الگو قرار داد.
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم ┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۴:۰۶
در حال فراهمسازی فضای دورهی تربیت پژوهشگر اجتماعی مسئله هستیم؛جایی که قرار است جرقهی پژوهشهای عمیق، نگاههای مسئلهمحور و مهارتهای حرفهای زده شود.
هر جزئی از این فضا با عشق و دقت چیده شده تا تجربهای متفاوت و اثرگذار برای شما رقم بزند.خیلی زود کنار هم این مسیر ارزشمند را شروع میکنیم…
منتظر آغاز رسمی دوره باشید!
#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم #دورهـمسئله┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۱۰:۱۳
در فضای آکادمیک دو نوع «مجهول» وجود دارد: پرسش (Question) و مسئله (Problem).
پرسش، مجهولی است که پاسخ آن در دانش موجود یک حوزه وجود دارد، هرچند پژوهشگر هنوز آن را نداند؛ یعنی برای آن پدیده در میان دانشمندان همان حوزه، تبیین روشن و پذیرفتهشدهای هست.
اما مسئله، نوعی مجهول است که در مرزهای دانش قرار دارد؛ پدیدهای واقعی و جاری است، اما در حوزهٔ مربوطه هنوز تبیین روشن، کامل یا اجماعی درباره آن وجود ندارد.
نمونهٔ روشنِ مسئله در ماههای نخستِ شیوع کرونا دیده میشد. اگرچه «بیماری کرونا» بهعنوان یک ویروس شناخته شده بود، اما چگونگی مکانیزم حرکت ویروس در بدن انسان، الگوی حیات و تکثیر آن، و نحوهٔ کنترل یا از بین بردن آن در میان پزشکان و دانشمندان فاقد تبیین روشن و اجماعی بود.
این تمایز بسیار مهم است و نباید پرسش را بهجای مسئله یا مسئله را بهجای پرسش گذاشت؛ پرسش به Study میرسد و مسئله به Research، و خلط این دو صحیح نیست.
#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم #دوره_تربیت_پژوهشگر_اجتماعی_مسئله┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۱۹:۲۹
"دو روز پُر از علم و تجربه!" 
تیزر هفته اول آموزشی دوره تربیت پژوهشگر اجتماعی «مسئله» رو ببینید و قدمی بزرگ به سمت پژوهش بردارید!
#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم #دوره_تربیت_پژوهشگر_اجتماعی_مسئله#پژوهش #آموزش #تحقیق┄┄┄❅✾❅┄┄┄
ما را در سایر شبکههای اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام
@nvghalamm
قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا
#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم #دوره_تربیت_پژوهشگر_اجتماعی_مسئله#پژوهش #آموزش #تحقیق┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۵:۰۰
#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم #دوره_تربیت_پژوهشگر_اجتماعی_مسئله#پژوهش #آموزش #تحقیق┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۱۲:۵۲
#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم #دوره_تربیت_پژوهشگر_اجتماعی_مسئله#پژوهش #آموزش #تحقیق#جستوجو┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۷:۲۹
#موسسهـپژوهشیـآموزشیـقلم #دوره_تربیت_پژوهشگر_اجتماعی_مسئله#پژوهش #آموزش #تحقیق#پارادایم_های_فکری┄┄┄❅✾❅┄┄┄
۷:۴۷