۸:۰۴
زنانِ روایتگر از مکتب زینب کبری سلامالله علیها
یکی از الگوهای رفتاری حضرت زینب (سلامالله علیها) که به یادگار مانده و برای جامعه زنان قابل توجه است، حضور ایشان در اجتماع و روایتشان از حادثه عاشورا ست.
ما زنان مسلمان که در این لحظه از تاریخ ایستادهایم، باید چون زینب کبری ( سلامالله علیها) روایت کنیم. روایت از احوالات زنان و فرزندانی که در غزه، فلسطین و لبنان به سر میبرند و همچون زیتونهایی ریشه در خاک دارند.
امروزه زنان مسلمان باید زینب وار روایتگر کربلای غزه، فلسطین و لبنان شوند تا مقاومت ریشه دارتر گردد، و گرنه بنا به فرموده رهبر دشمن با روایتهای دروغین خود جای ظالم و مظلوم را عوض میکند. فاطمه عسکری
#الگوی_سوم_زن_مسلمان#ولادت_حضرت_زینب#جهاد_روایت┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
یکی از الگوهای رفتاری حضرت زینب (سلامالله علیها) که به یادگار مانده و برای جامعه زنان قابل توجه است، حضور ایشان در اجتماع و روایتشان از حادثه عاشورا ست.
ما زنان مسلمان که در این لحظه از تاریخ ایستادهایم، باید چون زینب کبری ( سلامالله علیها) روایت کنیم. روایت از احوالات زنان و فرزندانی که در غزه، فلسطین و لبنان به سر میبرند و همچون زیتونهایی ریشه در خاک دارند.
امروزه زنان مسلمان باید زینب وار روایتگر کربلای غزه، فلسطین و لبنان شوند تا مقاومت ریشه دارتر گردد، و گرنه بنا به فرموده رهبر دشمن با روایتهای دروغین خود جای ظالم و مظلوم را عوض میکند. فاطمه عسکری
#الگوی_سوم_زن_مسلمان#ولادت_حضرت_زینب#جهاد_روایت┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
۱۱:۳۰
۱۰:۵۶
۱۱:۱۶
۲۱:۴۸
موسسه پژوهشیآموزشی قَلَم
اردوی هفتم طرح #وارثان_انبیاء موضوعات مورد گفتگو: ۱.تبیین نظریه معلم به مثابه مصلح اجتماعی در مبانی انقلاب اسلامی ۲. تبیین جایگاه هسته های مردم پایه در ایجاد زیرساخت های تحول نظام آموزش و پرورش و بیان نمونه های موفق کشوری ۳. تبیین نظریه تحول اجتماعی آموزش و پرورش و بیان گام های اجرایی آن ۴. گفتگو با هسته های شکل گرفته در طرح وارثان انبیاء با حضور استاد: دکتر سجاد صدیقی ویژه دانشجو معلمان شرکت کننده در طرح #وارثان_انبیاء جمعه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۳ ساعت: ۸:۰۰ مکان: انتهای بلوار بزرگمهر_ جنب اداره کل فنی و حرفهای_ مجتمع آموزشی جهت احسان #موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #وارثان_انبیا #کارگاه_هفتم ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
۷:۰۱
۹:۲۹
۲۲:۲۲
۱۱:۴۷
فاطمه (س) در نهضت و نظام محمدیجلسه اول: زنِ نهضت
فاطمه(س) در سه دوره مبارزه کرد:۱. دوره نهضت محمدی(۱۳ سال در مکه)۲. دوره نظام (۱۰ سال در مدینه)۳. دوره فتنه ( در حین زندگی و بعد از رحلت پیامبر) نکته مهم این است که نوع مبارزه حضرت در هر سه دوره با یکدیگر متفاوت بود. ایشان در کودکی، نوجوانی و جوانی و در همه عرصههای مبارزه در خدمت اسلام بوده و در همه دوره ها الگوست.
نهضت رسول خدا(ص) مادر همه نهضتهای اسلامی است. این نهضت در ابعاد مختلف حرفهای زیادی دارد، اما در یک کلمه نهضتی در مقابل جاهلیت است.
جهل گاهی در مقابل علم و ندانستن است که عیبی ندارد همه ما جاهلیم، اما گاهی در مقابل عقل و فهمیدن است. ندانستن با نفهمی کردن خیلی متفاوت است. اگر انسان رفتارهای مبتنی بر نفهمی از او سربزند، به آن جهالت میگویند و اگر جهالت یک اکوسیستم با نظم و ساختار از خود بسازد آنگاه به آن جاهلیت میگویند. یکی از ابعاد جاهلیت در دوره نهضت محمدی، جاهلیت در مورد زن است.ادامه دارد...
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_نهضت#جاهلیت┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
فاطمه(س) در سه دوره مبارزه کرد:۱. دوره نهضت محمدی(۱۳ سال در مکه)۲. دوره نظام (۱۰ سال در مدینه)۳. دوره فتنه ( در حین زندگی و بعد از رحلت پیامبر) نکته مهم این است که نوع مبارزه حضرت در هر سه دوره با یکدیگر متفاوت بود. ایشان در کودکی، نوجوانی و جوانی و در همه عرصههای مبارزه در خدمت اسلام بوده و در همه دوره ها الگوست.
نهضت رسول خدا(ص) مادر همه نهضتهای اسلامی است. این نهضت در ابعاد مختلف حرفهای زیادی دارد، اما در یک کلمه نهضتی در مقابل جاهلیت است.
جهل گاهی در مقابل علم و ندانستن است که عیبی ندارد همه ما جاهلیم، اما گاهی در مقابل عقل و فهمیدن است. ندانستن با نفهمی کردن خیلی متفاوت است. اگر انسان رفتارهای مبتنی بر نفهمی از او سربزند، به آن جهالت میگویند و اگر جهالت یک اکوسیستم با نظم و ساختار از خود بسازد آنگاه به آن جاهلیت میگویند. یکی از ابعاد جاهلیت در دوره نهضت محمدی، جاهلیت در مورد زن است.ادامه دارد...
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_نهضت#جاهلیت┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
۱۲:۳۷
۱۱:۲۵
موسسه پژوهشیآموزشی قَلَم
فاطمه (س) در نهضت و نظام محمدی جلسه اول: زنِ نهضت فاطمه(س) در سه دوره مبارزه کرد: ۱. دوره نهضت محمدی(۱۳ سال در مکه) ۲. دوره نظام (۱۰ سال در مدینه) ۳. دوره فتنه ( در حین زندگی و بعد از رحلت پیامبر) نکته مهم این است که نوع مبارزه حضرت در هر سه دوره با یکدیگر متفاوت بود. ایشان در کودکی، نوجوانی و جوانی و در همه عرصههای مبارزه در خدمت اسلام بوده و در همه دوره ها الگوست. نهضت رسول خدا(ص) مادر همه نهضتهای اسلامی است. این نهضت در ابعاد مختلف حرفهای زیادی دارد، اما در یک کلمه نهضتی در مقابل جاهلیت است. جهل گاهی در مقابل علم و ندانستن است که عیبی ندارد همه ما جاهلیم، اما گاهی در مقابل عقل و فهمیدن است. ندانستن با نفهمی کردن خیلی متفاوت است. اگر انسان رفتارهای مبتنی بر نفهمی از او سربزند، به آن جهالت میگویند و اگر جهالت یک اکوسیستم با نظم و ساختار از خود بسازد آنگاه به آن جاهلیت میگویند. یکی از ابعاد جاهلیت در دوره نهضت محمدی، جاهلیت در مورد زن است. ادامه دارد... پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان #موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه #زن_نهضت #جاهلیت ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدی جلسه دوم(بخش اول): زن در جاهلیت
#جاهلیت، زن را عار(ننگ) و عورت(جای خلل و نفوذ) میدانست. زن در این جامعه عار و عورت بود که نقطه ضعفی به حساب میآمد، اما چرا؟ چون زن یک کالا بود. هرکسی به قبیلهای حمله میکرد، زن یکی از کالاها و دارایی هایی بود که به غارت میرفت، از این حیث موجب عار بود. در یک جامعه غارتی که جاهلیت نام داشت موقعیت زن اینگونه بود به همین خاطر یا زن را میکشتند و یا او را میپوشاندند. اما سوال این است اگر همه قبایل زن ها را میکشتند دیگر نسل جدیدی متولد نمیشد. دوباره بحث، قوی و ضعیف بودن است. در قبایلی که ضعیف بودن؛ زنهای بیشتری کشته میشدند اما در قبایلی همچون قریش که دارای قدرت بودند زنهای کمتری کشته میشدند و یا زنهایشان را میپوشاندند.
اما نکته مهم این است که حجاب و پوشاندن زن چیز با ارزشی نبود و یک نقطه ضعف به حساب میآمد
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت#جاهلیت┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
#جاهلیت، زن را عار(ننگ) و عورت(جای خلل و نفوذ) میدانست. زن در این جامعه عار و عورت بود که نقطه ضعفی به حساب میآمد، اما چرا؟ چون زن یک کالا بود. هرکسی به قبیلهای حمله میکرد، زن یکی از کالاها و دارایی هایی بود که به غارت میرفت، از این حیث موجب عار بود. در یک جامعه غارتی که جاهلیت نام داشت موقعیت زن اینگونه بود به همین خاطر یا زن را میکشتند و یا او را میپوشاندند. اما سوال این است اگر همه قبایل زن ها را میکشتند دیگر نسل جدیدی متولد نمیشد. دوباره بحث، قوی و ضعیف بودن است. در قبایلی که ضعیف بودن؛ زنهای بیشتری کشته میشدند اما در قبایلی همچون قریش که دارای قدرت بودند زنهای کمتری کشته میشدند و یا زنهایشان را میپوشاندند.
اما نکته مهم این است که حجاب و پوشاندن زن چیز با ارزشی نبود و یک نقطه ضعف به حساب میآمد
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت#جاهلیت┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
۲۰:۲۹
موسسه پژوهشیآموزشی قَلَم
دهمین گعده نوای نی برگزار میگردد. در این هفته قرار است، گِرد هم جمع شویم و به بررسی مختصر عرفان در ادبیات زبان فارسی باب بپردازیم. مدرس:جناب آقای نادر عباسی جمعه ۹ آذر ماه ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۰۰ آدرس: انتهای خیابان بزرگمهر،سازمان فنی و حرفهای، درب سمت چپ، موسسه پژوهشیآموزشی قلم حضور برای عموم علاقه مندان آزاد میباشد. برای شرکت در این جلسه، پرسشنامه ذیل را پاسخ دهید: https://survey.porsline.ir/s/c3BMkIBa روابط عمومی: ۰۹۳۷۴۰۰۳۹۱۸ #موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #حلقه_شعر_و_ادب #گعده_نوای_نی #جلسه_دهم ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا https://splus.ir/Khoushehchin روابط عمومی موسسه پژوهشی آموزشی قلم
۹:۵۹
موسسه پژوهشیآموزشی قَلَم
فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدی جلسه دوم(بخش اول): زن در جاهلیت #جاهلیت، زن را عار(ننگ) و عورت(جای خلل و نفوذ) میدانست. زن در این جامعه عار و عورت بود که نقطه ضعفی به حساب میآمد، اما چرا؟ چون زن یک کالا بود. هرکسی به قبیلهای حمله میکرد، زن یکی از کالاها و دارایی هایی بود که به غارت میرفت، از این حیث موجب عار بود. در یک جامعه غارتی که جاهلیت نام داشت موقعیت زن اینگونه بود به همین خاطر یا زن را میکشتند و یا او را میپوشاندند. اما سوال این است اگر همه قبایل زن ها را میکشتند دیگر نسل جدیدی متولد نمیشد. دوباره بحث، قوی و ضعیف بودن است. در قبایلی که ضعیف بودن؛ زنهای بیشتری کشته میشدند اما در قبایلی همچون قریش که دارای قدرت بودند زنهای کمتری کشته میشدند و یا زنهایشان را میپوشاندند. اما نکته مهم این است که حجاب و پوشاندن زن چیز با ارزشی نبود و یک نقطه ضعف به حساب میآمد پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان #موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه #زن_در_جاهلیت #جاهلیت ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدی جلسه دوم(بخش دوم): زن در جاهلیت
در جامعهای که دختران را میکشتند، میپوشاندند و یا غارت میکردند؛ پیامبری آمده که میخواهد نهضتی جدید شروع کند.
آیه ۱۱۷ سوره نساء چه میگوید؟!إِنْ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ إِلَّا إِنَاثًا وَإِنْ يَدْعُونَ إِلَّا شَيْطَانًا مَرِيدًا
آنچه آنها غير از خدا مىخوانند، تنها بتهايى است بىروح و بىاثر يا شيطانى سركش و ويرانگر.
اِناث جمع انثی و به معنی مونث و زنانگی است.اینها زن را میکشند و از طرفی آن را میپرستند؟!
جامعهای که زن را میکشد و یا از طرفی آن را پردهنشین میکند. این پرده نشینی از سر کرامت نیست بلکه از سر خلل و نقطه ضعف است، در عین حال خدای خودش را اِناث قرار میدهد. بت های اعراب جاهلی نام های مونث داشتند: لات، عُزّی، مَنات، اَساف، نائله و... . بنابر گفتهی ابوحمزه ثمالی: در هریک از این بت ها شیطان مادهای بود که او را میدیدند و با او صحبت میکردند.
پس اسطورههایشان مونث هستند، اما بیشترین ظلم را هم به جنس مونث در زمین میکنند.
چرا در عینیت زن اینگونه خار است اما در ذهنیت خدایگان آنهاست؟ چون واقعیت زندگی بادیهنشینی آن اقتضا را داشت. جاهلیت مدرن هم آن ذهنیت را عینیت بخشیدادامه دارد...
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
در جامعهای که دختران را میکشتند، میپوشاندند و یا غارت میکردند؛ پیامبری آمده که میخواهد نهضتی جدید شروع کند.
آیه ۱۱۷ سوره نساء چه میگوید؟!إِنْ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ إِلَّا إِنَاثًا وَإِنْ يَدْعُونَ إِلَّا شَيْطَانًا مَرِيدًا
آنچه آنها غير از خدا مىخوانند، تنها بتهايى است بىروح و بىاثر يا شيطانى سركش و ويرانگر.
اِناث جمع انثی و به معنی مونث و زنانگی است.اینها زن را میکشند و از طرفی آن را میپرستند؟!
جامعهای که زن را میکشد و یا از طرفی آن را پردهنشین میکند. این پرده نشینی از سر کرامت نیست بلکه از سر خلل و نقطه ضعف است، در عین حال خدای خودش را اِناث قرار میدهد. بت های اعراب جاهلی نام های مونث داشتند: لات، عُزّی، مَنات، اَساف، نائله و... . بنابر گفتهی ابوحمزه ثمالی: در هریک از این بت ها شیطان مادهای بود که او را میدیدند و با او صحبت میکردند.
پس اسطورههایشان مونث هستند، اما بیشترین ظلم را هم به جنس مونث در زمین میکنند.
چرا در عینیت زن اینگونه خار است اما در ذهنیت خدایگان آنهاست؟ چون واقعیت زندگی بادیهنشینی آن اقتضا را داشت. جاهلیت مدرن هم آن ذهنیت را عینیت بخشیدادامه دارد...
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
۲۰:۲۰
فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدی جلسه سوم(بخش اول): جاهلیت مدرن
در #جاهلیت_مدرن هم زن یک کالاست. با این تفاوت که در گذشته زن کالایی برای غارت بود، اما در جاهلیت مدرن کالایی برای مصرف است.
کالایی که بخواهید مصرف کنید، ابتدا آن را لوکس میکنید سپس برای آن تبلیغات میکنید. به طور مثال در دنیای جدید ماشین ها تولید انبوه میکنند. تولید انبوه اگر مصرفش انبوه نباشد، تولید آن لنگ میماند.
نکته مهم این است که در گذشته تولید پیشران اقتصاد بود اما امروزه مصرف پیشران اقتصاد است.
زمانی که مصرف پیشران تولید است، خودش هم یک پیشران میخواهد، اما چه کسی؟ لوکوموتیوی که مصرف را میکشاند که مصرف تولید را و در آخر اقتصاد را میکشاند؛ مصرف متظاهرانه، متجمل و قارونی است.ادامه دارد...
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت#جاهلیت_مدرن┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
در #جاهلیت_مدرن هم زن یک کالاست. با این تفاوت که در گذشته زن کالایی برای غارت بود، اما در جاهلیت مدرن کالایی برای مصرف است.
کالایی که بخواهید مصرف کنید، ابتدا آن را لوکس میکنید سپس برای آن تبلیغات میکنید. به طور مثال در دنیای جدید ماشین ها تولید انبوه میکنند. تولید انبوه اگر مصرفش انبوه نباشد، تولید آن لنگ میماند.
نکته مهم این است که در گذشته تولید پیشران اقتصاد بود اما امروزه مصرف پیشران اقتصاد است.
زمانی که مصرف پیشران تولید است، خودش هم یک پیشران میخواهد، اما چه کسی؟ لوکوموتیوی که مصرف را میکشاند که مصرف تولید را و در آخر اقتصاد را میکشاند؛ مصرف متظاهرانه، متجمل و قارونی است.ادامه دارد...
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت#جاهلیت_مدرن┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
۲۰:۲۸
۲۰:۵۱
۱۱:۲۶
موسسه پژوهشیآموزشی قَلَم
فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدی جلسه سوم(بخش اول): جاهلیت مدرن در #جاهلیت_مدرن هم زن یک کالاست. با این تفاوت که در گذشته زن کالایی برای غارت بود، اما در جاهلیت مدرن کالایی برای مصرف است. کالایی که بخواهید مصرف کنید، ابتدا آن را لوکس میکنید سپس برای آن تبلیغات میکنید. به طور مثال در دنیای جدید ماشین ها تولید انبوه میکنند. تولید انبوه اگر مصرفش انبوه نباشد، تولید آن لنگ میماند. نکته مهم این است که در گذشته تولید پیشران اقتصاد بود اما امروزه مصرف پیشران اقتصاد است. زمانی که مصرف پیشران تولید است، خودش هم یک پیشران میخواهد، اما چه کسی؟ لوکوموتیوی که مصرف را میکشاند که مصرف تولید را و در آخر اقتصاد را میکشاند؛ مصرف متظاهرانه، متجمل و قارونی است. ادامه دارد... پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان #موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه #زن_در_جاهلیت #جاهلیت_مدرن ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدی جلسه سوم(بخش دوم): جاهلیت مدرن
زمانی که مصرف پیشران اقتصاد میشود با مفهومی به نام تبلیغات و یا پروپاگاندا گره میخورد. تبلیغات باید حتما در کنار آن مصرف متظاهرانه قرار گیرد تا بتواند پیشرانش را تولید کند.
زن بهترین عنصری است که میتواند این مصرف متظاهرانه و تبلیغات را تامین کند.نمیخواهیم بگوییم در غرب هیچ زنی دانشمند، وزیر، سیاستمدار و... نمیشود، اما پایه اصلی این تمدن، کالا بودن زن است.
زن کالایی برای مصرف و اصلیترین تبلیغات برای مصارف دیگر است تا بتواند آن چرخه را بچرخاند پس در کالا بودن هیچ تفاوتی نمیکند.در این دنیا؛ این کالای مصرفی را لوکس میپسندند و دیگر آن را نمیپوشانند اما او را برهنه، تزئین و مارکت میکنند و در همه جا به نمایش میگذارند.
سینما و رسانه را در خدمت قرار میگیرند تا این زنِ لوکس را به تمام زنان دنیا قالب کنند. زیبایِ آمریکایی یک برند میشود و همه زن های دنیا برای زن شدن باید مثل او شوند.
این همان جاهلیت است، زن دوباره کالاست، اما کالای مصرفی لوکس.ادامه دارد...
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت#جاهلیت_مدرن┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
زمانی که مصرف پیشران اقتصاد میشود با مفهومی به نام تبلیغات و یا پروپاگاندا گره میخورد. تبلیغات باید حتما در کنار آن مصرف متظاهرانه قرار گیرد تا بتواند پیشرانش را تولید کند.
زن بهترین عنصری است که میتواند این مصرف متظاهرانه و تبلیغات را تامین کند.نمیخواهیم بگوییم در غرب هیچ زنی دانشمند، وزیر، سیاستمدار و... نمیشود، اما پایه اصلی این تمدن، کالا بودن زن است.
زن کالایی برای مصرف و اصلیترین تبلیغات برای مصارف دیگر است تا بتواند آن چرخه را بچرخاند پس در کالا بودن هیچ تفاوتی نمیکند.در این دنیا؛ این کالای مصرفی را لوکس میپسندند و دیگر آن را نمیپوشانند اما او را برهنه، تزئین و مارکت میکنند و در همه جا به نمایش میگذارند.
سینما و رسانه را در خدمت قرار میگیرند تا این زنِ لوکس را به تمام زنان دنیا قالب کنند. زیبایِ آمریکایی یک برند میشود و همه زن های دنیا برای زن شدن باید مثل او شوند.
این همان جاهلیت است، زن دوباره کالاست، اما کالای مصرفی لوکس.ادامه دارد...
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت#جاهلیت_مدرن┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
۱۲:۰۲
فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدی جلسه چهارم: فاطمه؛ زن نهضت
فاطمه زهرا(س) در چنین دورانی(جاهلیت) به دنیا آمد. فاطمه (س) دختر خدیجه (س) است. خدیجه در این جامعه نه کالای غارتی و نه متبرّج است. نه زنده بگور و نه پردهنشین شد. او یک زن تاجر فعال و معروفی است که در عین حال تبرّج هم نمیکند که در زندگی او نکته مهمی است.فاطمه زهرا (س) وارث و یادگار چنین زنی است.
فاطمه (س) نه شی و نه کالاست، نه عار و نه متبرّج است. نمیتوان او را غارت کرد. او به حجاب آن جامعه معنای تازه و از همه مهم تر ارزش میدهد.حجاب را به عاملی برای حضور اجتماعی زن تبدیل کرد.
#حجاب به خاطر کسی یا چیزی نیست، #حجاب به خاطر خود زن است. به خاطر اینکه در نقشهای اجتماعی خود و با وجهه انسانی اش حضور داشته باشد نه با جلوه های مردانه یا زنانه( مرد قبل از اینکه مرد باشد انسان است، زن قبل از اینکه زن باشد انسان است).
زن زمانی که با حیثیت انسانی خودش در جامعه باشد، میراثدار فاطمه (س) است.
نه با مونث بودن خود بیاید که به آن تبرّج میگویند، و نه خانهنشین شود. #حجاب وقتی حجاب است که پوشش عنصری برای فعالیتهای موثر زن در عرصه های اجتماعی، کنشگری سیاسی، فعالیتهای خیرخواهانه و ... شود بدون اینکه به تبرّج بیافتد و یا غارت و مصرف شود، بلکه تشخُص پیدا کند و آنجا حضور داشته باشد. این معنای حجاب اسلام است.
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت#زن_نهضت ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
فاطمه زهرا(س) در چنین دورانی(جاهلیت) به دنیا آمد. فاطمه (س) دختر خدیجه (س) است. خدیجه در این جامعه نه کالای غارتی و نه متبرّج است. نه زنده بگور و نه پردهنشین شد. او یک زن تاجر فعال و معروفی است که در عین حال تبرّج هم نمیکند که در زندگی او نکته مهمی است.فاطمه زهرا (س) وارث و یادگار چنین زنی است.
فاطمه (س) نه شی و نه کالاست، نه عار و نه متبرّج است. نمیتوان او را غارت کرد. او به حجاب آن جامعه معنای تازه و از همه مهم تر ارزش میدهد.حجاب را به عاملی برای حضور اجتماعی زن تبدیل کرد.
#حجاب به خاطر کسی یا چیزی نیست، #حجاب به خاطر خود زن است. به خاطر اینکه در نقشهای اجتماعی خود و با وجهه انسانی اش حضور داشته باشد نه با جلوه های مردانه یا زنانه( مرد قبل از اینکه مرد باشد انسان است، زن قبل از اینکه زن باشد انسان است).
زن زمانی که با حیثیت انسانی خودش در جامعه باشد، میراثدار فاطمه (س) است.
نه با مونث بودن خود بیاید که به آن تبرّج میگویند، و نه خانهنشین شود. #حجاب وقتی حجاب است که پوشش عنصری برای فعالیتهای موثر زن در عرصه های اجتماعی، کنشگری سیاسی، فعالیتهای خیرخواهانه و ... شود بدون اینکه به تبرّج بیافتد و یا غارت و مصرف شود، بلکه تشخُص پیدا کند و آنجا حضور داشته باشد. این معنای حجاب اسلام است.
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجتالاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت#زن_نهضت ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا روابط عمومی موسسه پژوهشیآموزشی قلم
۸:۲۳
۱۱:۱۰