بله | کانال موسسه پژوهشی‌آموزشی قَلَم
عکس پروفایل موسسه پژوهشی‌آموزشی قَلَمم

موسسه پژوهشی‌آموزشی قَلَم

۳۰۴عضو
thumbnail
undefined#ولادتundefined او ایستاد و تاریخ زانو زد
undefined زینب کبری (سلام‌ الله‌ علیها) توانست به همه‌ی تاریخ و همه‌ی جهان نشان بدهد ظرفیّت روحی و عقلی عظیمِ جنس زن را؛ این خیلی مهم است. undefined به کوری چشم آن کسانی که چه در آن زمان، چه در دوره‌ی ما هر کدام به نحوی جنس زن را تحقیر میکردند و میکنند، زینب کبری توانست نشان بدهد علوّ مرتبه‌ی زن و عظمت قدرت روحی و عقلانی و معنوی زن را.undefined*رهبر انقلاب*، ١۴٠٠/٠٩/١٢
undefined ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیه مبارک.
#موسسه‌ـ‌پژوهشی‌ـ‌آموزشی‌ـ‌قلم#حضرت‌ـ‌زینب‌ـ‌سلام‌الله‌علیه┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام undefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۱۱:۲۱

thumbnail
پس از چند نشست علمی، اکنون «عهد امانت» جمعی بزرگ‌تر از مسئله‌مندان عرصهٔ تفکر و تربیت را فرا می‌خواندundefinedundefinedundefined سلسله نشست‌های فکری «عهد امانت» فرصتی است برای گفت‌وگو و اندیشیدن درباره‌ی تربیت و پرورش انسان؛ جایی برای آنان که دغدغه‌ی رشد، انسانیت و مسئولیت تربیتی دارند.
در نشست یازدهم، مقاله‌یundefined «چرا دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند پدر و مادر خوبی باشد؟»undefined نوشته‌ی کلر کِین میلر (Claire Kane Miller)را با حضورundefined استاد مصطفی سخنگو می‌خوانیم، تحلیل و نقد می‌کنیم و از دل آن، نگاهی دقیق‌تر به تربیت در جهان امروز می‌جوییم.
undefined مقاله‌ٔ این هفته را در پیوند زیر بخوانید:(undefined برای آنان که پیش از گفت‌وگو، اندیشه می‌کنند.)undefined https://B2n.ir/ahde_amanat10
اگر شما نیز به فهم سنجشگرانه‌ی تربیت باور دارید، به این مسیر بپیوندید undefined
undefined زمان: جمعه‌، ۹ آبان‌ماه ساعت ۱۵:۰۰undefined مکان: مؤسسه پژوهشی‌آموزشی قلمundefined ثبت‌نام: https://B2n.ir/Bahar_porslineundefined راه ارتباطی و سوالات بیشتر: ۰۹۱۵۳۴۱۱۱۲۵
برخیز تا به عهد امانت وفا کنیمتقصیرهای رفته به خدمت قضا کنیم undefined
#موسسه‌ـ‌پژوهشی‌ـ‌آموزشی‌ـ‌قلم#عهد‌ـامانت┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام undefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۱۷:۲۵

thumbnail
undefined#برشی‌ـ‌از‌ـ‌جلسهundefined#گعده_یازدهمدر روزگار مدرن، والدگری فشرده به یک «مدل فرهنگی غالب» تبدیل شده است؛ مدلی که در آن بهترین راهکارها، گران‌ترین انتخاب‌ها با بیشترین دخالت مستقیم هستند undefinedundefined
این حساسیت و وسواس بیش‌ازحد در تربیت، که از شکم مادر آغاز می‌شود و تا بزرگسالی فرزند ادامه دارد، در واقع بازتابی از ناامنی اقتصادی و رقابت فزاینده‌ای است که والدین را وادار می‌کند «هر کاری می‌توانند انجام دهند تا بچه‌هایشان بتوانند به طبقۀ بالاتری بروند یا حداقل از طبقه‌ای که در آن به دنیا آمده‌اند پایین‌تر نروند» undefinedundefined
نتیجه چیست؟ والدین، با صرف هزینه و زمان فراوان، کودک را از تجربه‌ی طبیعی رشد و استقلال واقعی محروم می‌کنند.undefined در نتیجه، والدگری فشرده به جای پرورش انسان آزاد و آزمون‌گر، «فهم ما را از انسان و تربیت تغییر داده است».
در گفت‌وگوی گعده یازدهم نیز تأکید می‌شود که این شیوه‌ی تربیتی عملاً به «ذبح انسان و شرایط طبیعی رشد او» انجامیده است undefined
در فرهنگی که «تولید ثروت و اعتبار اجتماعی» با «مدرک و موفقیت تحصیلی» گره خورده است undefinedundefined، خانواده‌ها ناخواسته کودک را از مسیر تجربه و کشف جدا می‌کنند.به بیان روشن‌تر:
«اگر ریشه‌ها را آبیاری نکنید، همه‌ی نیروهایی که به آن آویزان کرده بودید مثل کلاس‌های تقویتی، فعالیت‌های جانبی یا گواهینامه‌های مختلف رنگ می‌بازند.» undefined
در برابر این وضعیت، راه درست بازگشت به تربیتی است که در آن کودک بتواند از درونِ خودش رشد کند، تجربه کند و انسان شود؛ نه صرفاً محصول مهندسی و اضطراب والدین باشد undefinedundefined
#موسسه‌ـ‌پژوهشی‌ـ‌آموزشی‌ـ‌قلم#عهد‌ـ‌امانت#تربیت_کودک #روانشناسی_تربیتی #تربیت_آگاهانه #رشد_طبیعی┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام undefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۱۰:۰۴

thumbnail
undefined دوازدهمین نشست فکری «عهد امانت»مسیر اندیشیدن و گفت‌وگو درباره‌ی تربیت ادامه دارد...در این نشست، مقاله‌ی «گرداب تربیت بچه»undefined نوشته‌: جون آکوچلا (Joan Acocella)را با همراهی استاد مصطفی سخنگو می‌خوانیم، نقد و تحلیل می‌کنیم و با نگاهی سنجشگرانه ذهنیت‌های تربیتی‌مان را به گفت‌وگو می‌نشانیم.
undefined برای مطالعه‌ی پیش از جلسه:undefined https://B2n.ir/TheChildTrap
undefined زمان: جمعه ۱۶ آبان‌ماه ساعت ۱۵:۰۰undefined مکان: مؤسسه پژوهشی‌آموزشی قلمundefined برای حضور و ثبت‌نام، روی لینک زیر کلیک کنید: https://B2n.ir/Bahar_porslineundefined راه ارتباطی: ۰۹۱۵۳۴۱۱۱۲۵
برخیز تا به عهد امانت وفا کنیمتقصیر‌های رفته به خدمت قضا کنیمundefined
#موسسه‌ـ‌پژوهشی‌ـ‌آموزشی‌ـ‌قلم#عهد‌ـامانت┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرامundefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۱۴:۳۳

thumbnail
undefined هر پژوهش کاربردی ، از یک «مسئله حقیقی» آغاز می‌شود.اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه مسئله ها را بیابیم و آنها را تبدیل به فهم و تحلیل عمیق کنید این دوره برای شماست undefined
undefined با حضور استادان:undefined دکتر محسن صبوریان – عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهرانundefined دکتر محمدرضا میرزایی – مسئول مرکز رصد و مطالعات بنیاد خاتم‌الاوصیا (عج)undefined مصطفی سخنگو – مدیر مؤسسه پژوهشی‌آموزشی قلم
undefined مزیت‌های دوره:undefined تمامی آموزش‌ها به‌صورت تجربه‌ورزی و همراه با اجرای پروژه‌ی حقیقی خواهد بود.undefined گواهی معتبر به کلیه پذیرفته‌شدگان بعد از آزمون نهایی اعطا خواهد شد.undefined سه نفر برتر دوره پس از سنجش نهایی در پروژه‌های پژوهشی به‌صورت پاره‌وقت دعوت به همکاری خواهند شد.undefined هزینه‌ی دوره برای ۳ نفر برتر رایگان بوده و مبلغ پرداختی به آنان عودت داده خواهد شد.
undefined نحوه ثبت‌نام:undefined تکمیل فرم پرسشنامهundefined ارسال رزومه
undefined مهلت ثبت‌نام: ۲۰ آبان ۱۴۰۴undefined هزینه ثبت‌نام: ۸۰۰ هزار تومانundefined ثبت‌نام گروهی (بیش از ۳ نفر): ۶۰۰ هزار تومان
undefined زمان برگزاری: هفته‌ی آخر آبان تا پایان آذرماهundefined لینک ثبت‌نام:https://survey.porsline.ir/s/1bGWeowBundefined راه ارتباطی:۰۹۱۵۷۳۱۲۲۵۶#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم#دوره_مسئله#پژوهشگری_اجتماعی┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرامundefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فرد

۱۷:۰۶

thumbnail
undefined سلسله نشست‌های ‌فکری «نِسبَت» | تأملی‌ میان‌رشته‌ای به مسئله‌های انسان و جامعه
در روزگاری که انسان مسطح شده است و از نسبت واقعیت‌ها برای فهم هستیِ پیچیده نمی‌پرسد؛ ما در نشست‌های تخصصی گردهم می‌آییم که از سطح عبور کنیم و از نسبت انسان با هستی، تاریخ و جامعه بپرسیم تا به مسئله‌های اصیل و زندگی‌ ساز آینده نزدیک شویم.در نخستین نشست، سه مقاله‌ی تأمل‌برانگیز را محور گفتگو قرار می‌دهیم:
undefined «[علیه تربیت فرزند](https://tarjomaan.com/بیانیهای-علیه-تربیت-فرزند/)» undefined نوشته:آلیسون گوپنیک (Alison Gopnik)
undefined «[نظام آموزشی به ما می‌آموزد که چیزهای بسیاری را نیاموزیم](https://tarjomaan.com/نظام-آموزشی-به-ما-میآموزد-که-چیزهای-ب/ undefined نوشته‌: الی میرهاف (Eli Meyerhoff)
undefined «[گرداب تربیت بچه](https://B2n.ir/TheChildTrapundefined نوشته‌: جون آکوچلا (Joan Acocella)undefined برای خوانش مقالات برروی اسم مقاله کلیک کنید
undefined با همراهی جناب آقای مصطفی سخنگو undefined پنج‌شنبه ۲۲ آبان undefined ساعت ۱۵ تا ۱۷undefined موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

این نشست‌ها، فرصتی است برای علاقه‌مندان به تربیت و اندیشه تا در فضایی تخصصی و صمیمی، به گفتگویی چندلایه و بنیادین بپردازند.
undefined حضور شما، گرمای اندیشه را دوچندان می‌کند. منتظرتان هستیم undefined
undefined لینک ثبت‌نام:https://survey.porsline.ir/s/XU4UwObkundefined جهت اطلاعات بیشتر با شماره‌ی زیر در ارتباط باشید.09035005570#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم#گعده‌ـ‌نِسبَت┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرامundefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۱۶:۳۴

thumbnail
undefined #دوره‌_مسئله undefined #تمديد_شدundefined هر پژوهش کاربردی ، از یک «مسئله حقیقی» آغاز می‌شود.اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه مسئله‌هایتان را بیابید و آنها را تبدیل به فهم و تحلیل عمیق کنید این دوره برای شماست undefined
undefined با حضور استادان: undefined دکتر محسن صبوریان – عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهرانundefined دکتر محمدرضا میرزایی – مسئول مرکز رصد و مطالعات بنیاد خاتم‌الاوصیا (عج)undefined مصطفی سخنگو – مدیر مؤسسه پژوهشی‌آموزشی قلم
undefined مزیت‌های دوره: undefined تمامی آموزش‌ها به‌صورت تجربه‌ورزی و همراه با اجرای پروژه‌ی حقیقیundefined اعطای گواهی معتبر پس از آزمون نهاییundefined دعوت به همکاری پاره‌وقت برای ۳ نفر برتر دورهundefined بازگشت کامل هزینه برای ۳ نفر برتر دوره undefined
undefined نحوه ثبت‌نام: undefined تکمیل فرم پرسشنامهundefined ارسال رزومه
undefined اطلاعیه مهم:با توجه به درخواست‌های متعدد، مهلت ثبت‌نام تا ۲۵ آبان تمدید شد undefined
undefined هزینه ثبت‌نام: ۸۰۰ هزار تومانundefined ثبت‌نام گروهی (بیش از ۳ نفر): ۶۰۰ هزار تومان
undefined زمان برگزاری: هفته‌ی آخر آبان تا پایان آذرماهundefined لینک ثبت‌نام:https://survey.porsline.ir/s/1bGWeowBundefined راه ارتباطی:۰۹۱۵۷۳۱۲۲۵۶#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم#پژوهشگری_اجتماعی┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرامundefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۱۳:۲۴

thumbnail
undefined سیزدهمین نشست فکری «عهد امانت»مسیر اندیشیدن و گفت‌وگو درباره‌ی تربیت ادامه دارد...در این نشست، مقاله‌ی «با اصرار روی عزت نفس فرزندانتان آن‌ها را بی‌عرضه بار می‌آوريد.»undefined نوشته‌: ملیندا ونر مویر(Melinda Wenner Moyer)را با همراهی استاد مصطفی سخنگو می‌خوانیم، نقد و تحلیل می‌کنیم و با نگاهی سنجشگرانه ذهنیت‌های تربیتی‌مان را به گفت‌وگو می‌نشانیم.
undefined برای مطالعه‌ی پیش از جلسه:undefined https://B2n.ir/TheKidSelf-Esteem
undefined زمان: جمعه ۲۳ آبان‌ماه ساعت ۱۴:۳۰undefined مکان: مؤسسه پژوهشی‌آموزشی قلمundefined برای حضور و ثبت‌نام، روی لینک زیر کلیک کنید: https://B2n.ir/Bahar_porslineundefined راه ارتباطی: ۰۹۱۵۳۴۱۱۱۲۵
برخیز تا به عهد امانت وفا کنیمتقصیر‌های رفته به خدمت قضا کنیمundefined
#موسسه‌ـ‌پژوهشی‌ـ‌آموزشی‌ـ‌قلم#عهد‌ـامانت┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرامundefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۱۵:۴۱

thumbnail
undefined #سلسله_نشست‌های_فکری_نِسبَت●|●نشست اول
undefined آنچه در اولین نشست فکری نِسبَت گذشت:«همه چیز در هستی حیث تاریخی دارد. وقتی با دستگاهی به نام تعلیم‌ و تربیت و انسان روبه‌رو می‌شویم، ناچار باید از زاویه‌ای تاریخی از آن پرسش کنیم تا بتوانیم به خودآگاهی تاریخی برسیم. این همان نقطه‌ٔ آغاز است؛ جایی که می‌توانیم در سیستم، بازیگری فعال باشیم نه بازی‌کنانی ناخودآگاه و مصرف‌شده. undefined
در ادامه همین نگاه، پرسش‌هایی بنیادین شکل می‌گیرد؛ پرسش‌هایی که نشان می‌دهد انسان می‌تواند از این جهل سیستماتیک عبور کند. انسان با طرح چنین پرسش‌هایی می‌تواند به دنبال مسیرهای دیگر نیز برود.جهل سیستماتیک یعنی این‌که ما متوجه نباشیم شاید راه‌های دیگری هم برای تعلیم‌ و تربیت وجود دارد. برای مثال: چرا انسان باید موفقیت را تنها در گرفتن مدرک PhD یا پزشک و مهندس شدن ببیند؟ این پیش‌فرض موفقیت را چه کسی ساخته است؟ این الگوها سیستماتیک تولید شده و کم‌کم به امری مسلم تبدیل شده‌اند. 🧩
اگر بتوانیم چنین پرسش‌هایی طرح کنیم، امکان یک انقلاب در تفکر و بازسازی مستقل شخصیت فکری فراهم می‌شود. undefinedundefined»
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #تفکر_نقادانه #آگاهی #تعلیم_و_تربیت💡📚┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرامundefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۷:۱۱

thumbnail
undefined#برشی‌ـ‌از‌ـ‌جلسهundefined#گعده_دوازدهم«در والدگری فشرده تصور رایج این است که اگر امکانات کافی برای کودک فراهم شود، موفقیت او تقریباً قطعی است؛ والدین دائماً تلاش می‌کنند مسیر را مهندسی کنند تا کودک سریع‌تر به نتیجه برسد. اما این نگاه در نهایت نسلی خودشیفته، منفعت‌گرا و طغیان‌گر می‌سازد. undefinedتربیتی که بر ثروت، قدرت، سرعت و نتیجه‌گرایی بنا شده، کودک را از تاب‌آوری، خودساختگی و کشف درونی محروم می‌کند. در چنین شرایطی شخصیت کودک کم‌کم دچار اعوجاج می‌شود و والدین تازه در زمان بلوغ متوجه می‌شوند که این مسیر چگونه او را از عزت، استقلال و هویت اصیل دور کرده است. نتیجه آن است که نسلی شکل می‌گیرد که بیش از هر زمان دیگری به «خود» مشغول است و در آن پیوندهای عاطفی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و همگرایی انسانی رو به ضعف می‌رود. 🧩undefined
در مقابل، نگاه توحیدی به تربیت بر این باور است که مربی حقیقی خداست و والد تنها زمینه‌ساز. این رویکرد به جای انباشتن امکانات بیرونی، بر کاشتن صفات درونی تأکید می‌کند؛ صفاتی مانند علم‌جویی، تفکر سنجش‌گر، میل به کشف، عزت و کرامت ذاتی. undefinedundefinedوقتی این خصال در کودک کاشته شود، او مسیر رشد را خود پیدا می‌کند و نیازی به فشارهای بیرونی ندارد. تربیت توحیدی کودک را به شرف ذاتی‌اش آگاه می‌کند، جایگاه واقعی پول و امکانات را نشان می‌دهد و به او می‌آموزد که پیشرفت حقیقی نه محصول ثروت و آبرو، بلکه نتیجه فطرت پویا، انتخاب‌های آگاهانه و استقلال در مسیر زندگی است.در چنین تربیتی، کودک ادامهٔ آرزوهای سرخوردهٔ والدین نیست؛ بلکه به محصول ناب بذر وجودی خود تبدیل می‌شود. undefinedundefined»
#موسسه‌ـ‌پژوهشی‌ـ‌آموزشی‌ـ‌قلم#عهد‌ـ‌امانت#تربیت_کودک #تربیت_توحیدی🎈📚✨┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام undefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۷:۲۲

thumbnail
undefined امروز آخرین روز ثبت‌نام در دوره‌ی تربیت پژوهشگر اجتماعی «مسئله» است!اگر هنوز فرم ثبت نام را تکمیل نکرده‌اید، فرصت را از دست ندهید.
undefined تجربه‌ورزی در پژوهش واقعیundefined دریافت گواهی معتبرundefined امکان همکاری پاره‌وقت برای ۳ نفر برترundefined بازگشت کامل هزینه برای برگزیدگان
undefined مهلت نهایی: امروز – ۲۵ آبان ۱۴۰۴undefined لینک ثبت‌نام:https://survey.porsline.ir/s/1bGWeowBundefined لطفاً همین امروز اقدام کنید؛ ظرفیت محدود است.
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم#پژوهشگری_اجتماعی#دوره_مسئله#یادآوری_مهلت┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرامundefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۷:۳۱

thumbnail
سلام و احترام به همراهان عزیز undefinedundefined
مؤسسه‌ پژوهشی‌آموزشی قلم سال‌هاست با اتکا به مهر خدا و همدلی دل‌های روشن شما، در مسیر خدمت‌رسانی جهادی قدم برمی‌دارد undefinedundefinedامروز فرصتی فراهم شده تا با رأی شما در نشان ملی برکت، این مسیر را پرتوان‌تر و اثرگذارتر ادامه دهیم undefined
اگر باور دارید که تلاش جمعی ما باید توسعه یابد و اثرگذاری خود را بیشتر کند، از شما دعوت می‌کنیم با ورود به لینک زیر و ثبت رأی خود، یار و همراه ما باشید undefinedundefinedاین رأی فقط یک عدد نیست؛ نشانی از اعتماد و همدلی شما عزیزان به ما برای پیشرفت در اثرگذاری اجتماعی است.
undefined لینک رأی‌دهی:https://formafzar.com/form/lo2n6سپاس از بزرگواری و همراهی همیشگی‌تون undefinedundefined
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم#نشان_ملی_برکت┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرامundefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۱۵:۵۲

thumbnail
undefined#برشی_از_جلسهundefined کارگاه آموزشی چگونگی توسعه رویکرد خودیادگیرندگی در آموختن دانش
undefined در مفهوم یاد، تکرار و پایداری یک شناخت یا عمل نهفته است؛به همین دلیل یادگیریِ اصیل همان شناخت‌ها و مهارت‌های ماندگاری است که از «متن فرآیند آموزش» در ما شکل می‌گیرد و ماندگار می‌شود. undefinedدر اختتامیه دوره معلم‌ ما، دانستیم که مهم‌ترین بستر یادگیری اصیل:۱. تفکر اکتشافی ۲. لذت یادگیری ۳. و انتقال تجربه آموختن به دیگران است.undefinedundefined
#موسسه‌ـ‌پژوهشی‌ـ‌آموزشی‌ـ‌قلم #اختتامیه_معلم‌ما#بوم_خودیادگیرندگی┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام undefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۳:۲۴

thumbnail
undefined #فاطمیه undefined شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها
undefined مقام معظم رهبری:undefined در زندگی فاطمۀ زهرا باید دقیق شد،
با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به‌معنای واقعی کلمه الگو قرار داد.
undefined

#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام undefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۴:۰۶

thumbnail
undefinedundefined آماده‌سازی برای آغاز یک مسیر جدی و الهام‌بخش
در حال فراهم‌سازی فضای دوره‌ی تربیت پژوهشگر اجتماعی مسئله هستیم؛جایی که قرار است جرقه‌ی پژوهش‌های عمیق، نگاه‌های مسئله‌محور و مهارت‌های حرفه‌ای زده شود.
هر جزئی از این فضا با عشق و دقت چیده شده تا تجربه‌ای متفاوت و اثرگذار برای شما رقم بزند.خیلی زود کنار هم این مسیر ارزشمند را شروع می‌کنیم… undefined
منتظر آغاز رسمی دوره باشید!
#موسسه‌ـ‌پژوهشی‌ـ‌آموزشی‌ـ‌قلم #دوره‌ـ‌مسئله┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام undefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۱۰:۱۳

thumbnail
undefined#برشی_از_جلسهundefined#دوره_مسئله undefined* "تفاوت پرسش و مسئله در پژوهش‌های علمی"*
در فضای آکادمیک دو نوع «مجهول» وجود دارد: پرسش (Question) و مسئله (Problem). undefinedundefined
پرسش، مجهولی است که پاسخ آن در دانش موجود یک حوزه وجود دارد، هرچند پژوهشگر هنوز آن را نداند؛ یعنی برای آن پدیده در میان دانشمندان همان حوزه، تبیین روشن و پذیرفته‌شده‌ای هست. undefined به همین دلیل، مسیر طبیعیِ پرسش Study است؛ یعنی یک نوع پژوهش، از جنس گردآوری که رجوع به دانشِ موجود، منابع، آثار پیشین استاد یا متخصص برای بازیابی پاسخی است که پیش‌تر در آن حوزه تولید شده است. undefined
اما مسئله، نوعی مجهول است که در مرزهای دانش قرار دارد؛ پدیده‌ای واقعی و جاری است، اما در حوزهٔ مربوطه هنوز تبیین روشن، کامل یا اجماعی درباره آن وجود ندارد. undefinedundefined از همین‌رو حل آن از مسیر Research می‌گذرد؛ که یک نوع پژوهش است که از جنس تلاش برای خلق یک تبیین نو و تازه برای مجهولی است که هنوز میان متفکران و متخصصان، تبیین و تدبیر اجماعی ندارد. undefinedundefined
نمونهٔ روشنِ مسئله در ماه‌های نخستِ شیوع کرونا دیده می‌شد. اگرچه «بیماری کرونا» به‌عنوان یک ویروس شناخته شده بود، اما چگونگی مکانیزم حرکت ویروس در بدن انسان، الگوی حیات و تکثیر آن، و نحوهٔ کنترل یا از بین بردن آن در میان پزشکان و دانشمندان فاقد تبیین روشن و اجماعی بود. undefinedundefined طی حدود هفت تا هشت ماه، با انباشت یافته‌ها و پیشرفت تحقیقات، این تبیین‌ها به‌تدریج به سطوحی از اجماع رسید و نهایتاً به تولید واکسن‌های مختلف منجر شد. undefinedundefined
این تمایز بسیار مهم است و نباید پرسش را به‌جای مسئله یا مسئله را به‌جای پرسش گذاشت؛ پرسش به Study می‌رسد و مسئله به Research، و خلط این دو صحیح نیست. undefined
#موسسه‌ـ‌پژوهشی‌ـ‌آموزشی‌ـ‌قلم #دوره‌_تربیت_پژوهشگر_اجتماعی_مسئله┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام undefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۱۹:۲۹

thumbnail
"دو روز پُر از علم و تجربه!" undefinedundefined تیزر هفته اول آموزشی دوره تربیت پژوهشگر اجتماعی «مسئله» رو ببینید و قدمی بزرگ به سمت پژوهش بردارید!
#موسسه‌ـ‌پژوهشی‌ـ‌آموزشی‌ـ‌قلم #دوره‌_تربیت_پژوهشگر_اجتماعی_مسئله#پژوهش #آموزش #تحقیق┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام undefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۵:۰۰

thumbnail
undefined دومین هفته آموزشی ●|● #تربیت_پژوهشگر_اجتماعی_مسئله
undefined شروعی دوباره در دومین هفته آموزشی مسئله هفته‌ای پر از آموزش، نکته و رشد ...منتظر حضور پژوهشگران عزیز هستیم.undefined
#موسسه‌ـ‌پژوهشی‌ـ‌آموزشی‌ـ‌قلم #دوره‌_تربیت_پژوهشگر_اجتماعی_مسئله#پژوهش #آموزش #تحقیق┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام undefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۱۲:۵۲

thumbnail
undefined دومین هفته آموزشی ●|● #تربیت_پژوهشگر_اجتماعی_مسئله
undefined اگر دنبال اکانت رسمی برندهای خاص نظیر اپل یا مایکروسافت در شبکه های اجتماعی هستید، می‌توانید ابتدا نام شبکه اجتماعی موردنظر را تایپ و بعد نام برند را با نماد @ در در نوار جستجوی گوگل سرچ کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید صفحه توییتر زومیت را در گوگل پیدا کنید، کافی است عبارت زیر را جستجو کنید:Twitter @thezoomitundefinedنکات کاربردی در آموزش "تکنیک‌های پیشرفته‌ جست‌و‌جو در اینترنت و استفاده هدفمند از هوش مصنوعی" در دوره مسئله.undefined
#موسسه‌ـ‌پژوهشی‌ـ‌آموزشی‌ـ‌قلم #دوره‌_تربیت_پژوهشگر_اجتماعی_مسئله#پژوهش #آموزش #تحقیق#جست‌و‌جو┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام undefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۷:۲۹

thumbnail
undefined دومین هفته آموزشی ●|● #تربیت_پژوهشگر_اجتماعی_مسئله
undefined*پارادایم یا الگوی تبیینی*، مدل یا چارچوبی برای مشاهده و انتخاب است. افق‌هایی را می‌گشایند و یا در عوض افق‌هایی را ناديده می‌گیرند.undefined پارادایم ها؛ واقعیت‌های اجتماعی هستند که در جامعه موجود، و شما به عنوان یک پژوهشگر باید آن را کشف کنید.
undefined برشی کوتاه از کارگاه "شناخت انواع پارادایم‌های فکری در علوم اجتماعی" با حضور دکتر صبوریان
#موسسه‌ـ‌پژوهشی‌ـ‌آموزشی‌ـ‌قلم #دوره‌_تربیت_پژوهشگر_اجتماعی_مسئله#پژوهش #آموزش #تحقیق#پارادایم_های_فکری┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:ایتا | سروش | اینستاگرام undefined @nvghalammundefined قلم؛ تلاقی اندیشه، پژوهش و تربیت فردا

۷:۴۷