عکس پروفایل موسسه پژوهشی‌آموزشی قَلَمم

موسسه پژوهشی‌آموزشی قَلَم

۲۴۱عضو
thumnail
undefined حضرت زینب سلام‌الله‌علیها؛ آغازگر و پیروز جهاد روایت
undefined رهبر انقلاب: حضرت زینب (سلام‌الله علیها) جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند.
undefined حالا تا امروز روایت زینب کبری(سلام‌الله علیها) از حادثه‌ی عاشورا در تاریخ مانده، این همان حرفی‌است که بنده همیشه می‌گویم: شما روایت کنید حقایق جامعه خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند...
undefined شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدس را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند، هرجور دلش می‌خواهد؛ توجیه می‌کند، دروغ می‌گوید آن هم ۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند. ۱۴۰۰/۹/۲۱
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #روز_پرستار#ولادت_حضرت_زینب┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۸:۰۴

undefined زنانِ روایتگر از مکتب زینب کبری سلام‌الله‌ علیها
undefined یکی از الگوهای رفتاری حضرت زینب (سلام‌الله علیها) که به یادگار مانده و برای جامعه زنان قابل توجه است، حضور ایشان در اجتماع و روایتشان از حادثه عاشورا ست.
undefined ما زنان مسلمان که در این لحظه از تاریخ ایستاده‌ایم، باید چون زینب کبری ( سلام‌الله علیها) روایت کنیم. روایت از احوالات زنان و فرزندانی که در غزه، فلسطین و لبنان به سر می‌برند و همچون زیتون‌هایی ریشه در خاک دارند.
undefined امروزه زنان مسلمان باید زینب وار روایتگر کربلای غزه، فلسطین و لبنان شوند تا مقاومت ریشه‌ دارتر گردد، و گرنه بنا به فرموده رهبر دشمن با روایت‌های دروغین خود جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند.undefined فاطمه عسکری
#الگوی_سوم_زن_مسلمان#ولادت_حضرت_زینب#جهاد_روایت┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۱۱:۳۰

thumnail
#گعده_مطالعاتی_راه_رشد undefined #تربیت؛ نه تنها در حوزه خانواده و فرزندان، بلکه در تمام ابعاد زندگی انسان جاری است.
undefined کتاب #راه_رشد؛ جمع‌آوری اندیشه‌های تربیتی استاد محی الدین حائری شیرازی است که در آن به مبانی، اصول، روش‌ها و تکنیک‌های تربیت دینی می‌پردازند.
دعوتید به بیست و ششمین #گعده_مطالعاتی_راه_رشد؛
undefined با حضور استاد: مصطفی سخنگو

undefinedدر این جلسه می‌خواهیم به پرسش های ذیل بپردازیم:۱. آیا والدین می‌توانند تربیت فرزندان خود را مهندسی کنند و آن‌چنانی که می‌خواهند فرزندان آنها تربیت شود؟۲. والدین با چه شاخصه‌هایی و چگونه باید برای فرزندان خود هزینه مالی انجام دهند؟۳. با چه تکنیک‌هایی می‌توان قصه‌گویی موثر و تربیتی برای نوجوانان خود داشته باشیم؟
undefined پنجشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۳
undefined ساعت: ۱۵:۰۰
undefined مکان: موسسه پژوهشی‌آموزشی قَلَم

#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم#گعده_مطالعاتی_راه_رشد#استاد_حائری_شیرازی┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined پ.ن: شما بزرگواران می‌توانید در صورت تمایل به شرکت در #گعده_مطالعاتی_راه_رشد به شماره زیر پیام دهید:undefined ۰۹۱۵۵۴۰۰۷۵۱┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۱۰:۵۶

thumnail
undefined اردوی هفتم طرح #وارثان_انبیاء undefined
undefined موضوعات مورد گفتگو:۱.تبیین نظریه معلم به مثابه مصلح اجتماعی در مبانی انقلاب اسلامی۲. تبیین جایگاه هسته های مردم پایه در ایجاد زیرساخت های تحول نظام آموزش و پرورش و بیان نمونه های موفق کشوری۳. تبیین نظریه تحول اجتماعی آموزش و پرورش و بیان گام های اجرایی آن۴. گفتگو با هسته های شکل گرفته در طرح وارثان انبیاء
undefined با حضور استاد: دکتر سجاد صدیقی
undefined ویژه دانشجو معلمان شرکت کننده در طرح #وارثان_انبیاء
undefined جمعه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۳
undefined ساعت: ۸:۰۰
undefined مکان: انتهای بلوار بزرگمهر_ جنب اداره کل فنی و حرفه‌ای_ مجتمع آموزشی جهت احسان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #وارثان_انبیا #کارگاه_هفتم┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۱۱:۱۶

thumnail
undefined نهمین گعده نوای نی برگزار می‌گردد.
undefined در این هفته قرار است، گِرد هم جمع شویم و در باب تاریخ ادبیات زبان فارسی گفتگو کنیم.
undefined مدرس:جناب آقای نادر عباسی
undefined شنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۳undefined ساعت: ۱۵:۰۰
undefined آدرس: انتهای خیابان بزرگمهر،سازمان فنی و حرفه‌ای، درب سمت چپ، موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم
undefined روابط عمومی: ۰۹۳۷۴۰۰۳۹۱۸
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #حلقه_شعر_و_ادب#گعده_نوای_نی#جلسه_نهم┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا undefined https://splus.ir/Khoushehchinundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌ آموزشی قلم

۲۱:۴۸

موسسه پژوهشی‌آموزشی قَلَم
undefined undefined اردوی هفتم طرح #وارثان_انبیاء undefined undefined موضوعات مورد گفتگو: ۱.تبیین نظریه معلم به مثابه مصلح اجتماعی در مبانی انقلاب اسلامی ۲. تبیین جایگاه هسته های مردم پایه در ایجاد زیرساخت های تحول نظام آموزش و پرورش و بیان نمونه های موفق کشوری ۳. تبیین نظریه تحول اجتماعی آموزش و پرورش و بیان گام های اجرایی آن ۴. گفتگو با هسته های شکل گرفته در طرح وارثان انبیاء undefined با حضور استاد: دکتر سجاد صدیقی undefined ویژه دانشجو معلمان شرکت کننده در طرح #وارثان_انبیاء undefined جمعه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۳ undefined ساعت: ۸:۰۰ undefined مکان: انتهای بلوار بزرگمهر_ جنب اداره کل فنی و حرفه‌ای_ مجتمع آموزشی جهت احسان #موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #وارثان_انبیا #کارگاه_هفتم ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا undefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم
thumnail
#گزارش_تصویریundefined برگزاری هفتمین کارگاه #وارثان_انبیا با حضور دکتر سجاد صدیقی
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #وارثان_انبیا #کارگاه_هفتم┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۷:۰۱

thumnail
undefined #گزارش_تصویریundefined آنچه در کارگاه هفتم #وارثان_انبیا گذشت...
undefined تحول در آموزش و پرورش نیاز به تحول اجتماعی دارد و این تحول اجتماعی نیاز به تحول انسانی دارد.undefined فقط انسان است که می تواند تحول ایجاد کند.undefined سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به این علت اجرایی نشده که:۱. معلم مسئله را نمی‌داند.۲. درکی از آن ندارد.۳. به جای تمرکز بر معلم و طراحی، برروی بخشنامه و ابلاغ تمرکز کردند.
undefined زمانی برای تحول ایجاد انگیزه می‌شود که ما در مسئله ارائه شده اراده‌ی خود را به کار ببریم. undefined
undefined دو مولفه‌ی مهم برای حل چالش های مدنظر:۱. توسعه فهم عمومی (مفاهمه اجتماعی): به ابزار اقناع انجام می‌شود نه ابلاغ.۲‌. اشتراک در دغدغه‌ها (قدرت ایثار اجتماعی)
undefined ایده؛ زمانی محقق می‌شود که انسان هم بفهمد هم برای پیاده سازی آن ایده ایثار داشته باشد.حقیقت تحولات اجتماعی تابعی از تحولات تاریخی است.
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #وارثان_انبیا#کارگاه_هفتم ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۹:۲۹

thumnail
#گعده_مطالعاتی_راه_رشد undefined #تربیت؛ نه تنها در حوزه خانواده و فرزندان، بلکه در تمام ابعاد زندگی انسان جاری است.
undefined کتاب #راه_رشد؛ جمع‌آوری اندیشه‌های تربیتی استاد محی الدین حائری شیرازی است که در آن به مبانی، اصول، روش‌ها و تکنیک‌های تربیت دینی می‌پردازند.
دعوتید به بیست و هفتمین #گعده_مطالعاتی_راه_رشد؛
undefined با حضور استاد: مصطفی سخنگو

undefinedدر این جلسه می‌خواهیم به پرسش های ذیل بپردازیم:۱. آیا والدین می‌توانند تربیت فرزندان خود را مهندسی کنند و آن چنانی که می‌خواهند فرزندان آنها تربیت شوند؟۲. والدین چگونه می‌توانند فرزند خود را با حقیقت بی‌نهایتش آشنا کنند و به تجربه برسانند؟۳. ارائه تکنیک های قصه گویی از طریق خوانش قصه کودک
undefined پنجشنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۳
undefined ساعت: ۱۵:۰۰
undefined مکان: موسسه پژوهشی‌آموزشی قَلَم

#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم#گعده_مطالعاتی_راه_رشد#استاد_حائری_شیرازی┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined پ.ن: شما بزرگواران می‌توانید در صورت تمایل به شرکت در #گعده_مطالعاتی_راه_رشد به شماره زیر پیام دهید:undefined ۰۹۱۵۵۴۰۰۷۵۱┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۲۲:۲۲

thumnail
undefined دهمین گعده نوای نی برگزار می‌گردد.
undefined در این هفته قرار است، گِرد هم جمع شویم و به بررسی مختصر عرفان در ادبیات زبان فارسی باب بپردازیم.
undefined مدرس:جناب آقای نادر عباسی
undefined جمعه ۹ آذر ماه ۱۴۰۳undefined ساعت: ۱۵:۰۰
undefined آدرس: انتهای خیابان بزرگمهر،سازمان فنی و حرفه‌ای، درب سمت چپ، موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم
undefined حضور برای عموم علاقه مندان آزاد می‌باشد.undefined برای شرکت در این جلسه، پرسشنامه ذیل را پاسخ دهید:https://survey.porsline.ir/s/c3BMkIBa
undefined روابط عمومی: ۰۹۳۷۴۰۰۳۹۱۸
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #حلقه_شعر_و_ادب#گعده_نوای_نی#جلسه_دهم┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا undefined https://splus.ir/Khoushehchinundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌ آموزشی قلم

۱۱:۴۷

undefined فاطمه (س) در نهضت و نظام محمدیundefinedجلسه اول: زنِ نهضت
undefined فاطمه(س) در سه دوره مبارزه کرد:۱. دوره نهضت محمدی(۱۳ سال در مکه)۲. دوره نظام (۱۰ سال در مدینه)۳. دوره فتنه ( در حین زندگی و بعد از رحلت پیامبر)undefined نکته مهم این است که نوع مبارزه حضرت در هر سه دوره با یکدیگر متفاوت بود. ایشان در کودکی، نوجوانی و جوانی و در همه عرصه‌های مبارزه در خدمت اسلام بوده و در همه دوره ها الگوست.
undefined نهضت رسول خدا(ص) مادر همه نهضت‌های اسلامی است. این نهضت در ابعاد مختلف حرف‌های زیادی دارد، اما در یک کلمه نهضتی در مقابل جاهلیت است.
undefined جهل گاهی در مقابل علم و ندانستن است که عیبی ندارد همه ما جاهلیم، اما گاهی در مقابل عقل و فهمیدن است. ندانستن با نفهمی کردن خیلی متفاوت است. اگر انسان رفتارهای مبتنی بر نفهمی از او سربزند، به آن جهالت می‌گویند و اگر جهالت یک اکوسیستم با نظم و ساختار از خود بسازد آنگاه به آن جاهلیت می‌گویند.undefined یکی از ابعاد جاهلیت در دوره نهضت محمدی، جاهلیت در مورد زن است.ادامه دارد...
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجت‌الاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_نهضت#جاهلیت┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۱۲:۳۷

thumnail
#معرفی_کتابundefined برگ اول
undefined در بخشی از کتاب می خوانیم: استعمار کُهنه، استعمار نظامی است؛ استعمار نو چه استعماری است؟ استعمار یعنی تعطیلی فکر. نه به آن معنا که اجازه ندهد شما فکر کنید، بلکه به آن معنا که فرصت ندهد شما فکر کنید؛ آن هم نه به این صورت که اگر فکر کردید شما را بزند؛ نه، بلکه اجازه ندهد نیازها، شما را به فکر وادارد. می‌خواهد به مجرد اینکه نیازی پیدا کنید، از شما رفع نیاز کند؛ این یعنی تعطیلی فکر… استعمار به همین روش جلوی تفکر را می‌گیرد. استعمار می‌خواهد اصلاً تو نیازی به فکر نداشته باشی…
undefined کتاب تفکر
undefined نوشته استاد محی الدین حائری شیرازی
undefined نشر معارف

#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #کتاب_بخوانیم┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۱۱:۲۵

موسسه پژوهشی‌آموزشی قَلَم
undefined فاطمه (س) در نهضت و نظام محمدی undefinedجلسه اول: زنِ نهضت undefined فاطمه(س) در سه دوره مبارزه کرد: ۱. دوره نهضت محمدی(۱۳ سال در مکه) ۲. دوره نظام (۱۰ سال در مدینه) ۳. دوره فتنه ( در حین زندگی و بعد از رحلت پیامبر) undefined نکته مهم این است که نوع مبارزه حضرت در هر سه دوره با یکدیگر متفاوت بود. ایشان در کودکی، نوجوانی و جوانی و در همه عرصه‌های مبارزه در خدمت اسلام بوده و در همه دوره ها الگوست. undefined نهضت رسول خدا(ص) مادر همه نهضت‌های اسلامی است. این نهضت در ابعاد مختلف حرف‌های زیادی دارد، اما در یک کلمه نهضتی در مقابل جاهلیت است. undefined جهل گاهی در مقابل علم و ندانستن است که عیبی ندارد همه ما جاهلیم، اما گاهی در مقابل عقل و فهمیدن است. ندانستن با نفهمی کردن خیلی متفاوت است. اگر انسان رفتارهای مبتنی بر نفهمی از او سربزند، به آن جهالت می‌گویند و اگر جهالت یک اکوسیستم با نظم و ساختار از خود بسازد آنگاه به آن جاهلیت می‌گویند. undefined یکی از ابعاد جاهلیت در دوره نهضت محمدی، جاهلیت در مورد زن است. ادامه دارد... پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجت‌الاسلام قنبریان #موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه #زن_نهضت #جاهلیت ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا undefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم
undefined فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدیundefined جلسه دوم(بخش اول): زن در جاهلیت
undefined #جاهلیت، زن را عار(ننگ) و عورت(جای خلل و نفوذ) می‌دانست. زن در این جامعه عار و عورت بود که نقطه ضعفی به حساب می‌آمد، اما چرا؟undefined چون زن یک کالا بود. هرکسی به قبیله‌ای حمله می‌کرد، زن یکی از کالاها و دارایی هایی بود که به غارت می‌رفت، از این حیث موجب عار بود. در یک جامعه غارتی که جاهلیت نام داشت موقعیت زن اینگونه بود به همین خاطر یا زن را می‌کشتند و یا او را می‌پوشاندند. undefined اما سوال این است اگر همه قبایل زن ها را می‌کشتند دیگر نسل جدیدی متولد نمی‌شد.undefined دوباره بحث، قوی و ضعیف بودن است. در قبایلی که ضعیف بودن؛ زن‌های بیشتری کشته می‌شدند اما در قبایلی همچون قریش که دارای قدرت بودند زن‌های کمتری کشته می‌شدند و یا زن‌هایشان را می‌پوشاندند.
undefined اما نکته مهم این است که حجاب و پوشاندن زن چیز با ارزشی نبود و یک نقطه ضعف به حساب می‌آمد
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجت‌الاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت#جاهلیت┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۲۰:۲۹

موسسه پژوهشی‌آموزشی قَلَم
undefined undefined دهمین گعده نوای نی برگزار می‌گردد. undefined در این هفته قرار است، گِرد هم جمع شویم و به بررسی مختصر عرفان در ادبیات زبان فارسی باب بپردازیم. undefined مدرس:جناب آقای نادر عباسی undefined جمعه ۹ آذر ماه ۱۴۰۳ undefined ساعت: ۱۵:۰۰ undefined آدرس: انتهای خیابان بزرگمهر،سازمان فنی و حرفه‌ای، درب سمت چپ، موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم undefined حضور برای عموم علاقه مندان آزاد می‌باشد. undefined برای شرکت در این جلسه، پرسشنامه ذیل را پاسخ دهید: https://survey.porsline.ir/s/c3BMkIBa undefined روابط عمومی: ۰۹۳۷۴۰۰۳۹۱۸ #موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #حلقه_شعر_و_ادب #گعده_نوای_نی #جلسه_دهم ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا undefined https://splus.ir/Khoushehchin undefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌ آموزشی قلم
thumnail
undefined آنچه گذشت...undefinedمی‌گویند ابوعلی سینا یکبار به دیدار ابوسعیدابی‌الخیر رفت. همدیگر را هم تا حالا ندیده بودند و سه شبانه روز با هم خلوت کردند. وقتی برگشتند شاگردان ابوعلی سینا به سراغ استادشان رفتند و از او پرسیدند: شیخ ابوعلی؛ ابوسعید را چگونه یافتی؟undefined گفت: آنچه ما می‌دانیم او می‌بیند.
undefined شاگردان شیخ ابوسعید ابی خیر به سراغ استادشان رفتند و از او پرسیدند: شیخ؛ ابو علی را چگونه یافتی؟ گفت: آنچه ما می‌بینیم او می‌داند.undefined تفاوت فلسفه و عرفان در این ماجرا بین دیدن و دانستن است.
پ.ن: دهمین #گعده_نوای_نی با موضوع عرفان در زبان و ادبیات فارسی در کتابخانه موسسه پژوهشی آموزشی قلم برگزار گردید. این جلسه با تدریس استاد نادر عباسی و حضور جمعی از علاقه‌مندان و فعالان شعر و ادبیات شهر زاهدان برگزار شد.
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #گعده_نوای_نی ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۹:۵۹

موسسه پژوهشی‌آموزشی قَلَم
undefined فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدی undefined جلسه دوم(بخش اول): زن در جاهلیت undefined #جاهلیت، زن را عار(ننگ) و عورت(جای خلل و نفوذ) می‌دانست. زن در این جامعه عار و عورت بود که نقطه ضعفی به حساب می‌آمد، اما چرا؟ undefined چون زن یک کالا بود. هرکسی به قبیله‌ای حمله می‌کرد، زن یکی از کالاها و دارایی هایی بود که به غارت می‌رفت، از این حیث موجب عار بود. در یک جامعه غارتی که جاهلیت نام داشت موقعیت زن اینگونه بود به همین خاطر یا زن را می‌کشتند و یا او را می‌پوشاندند. undefined اما سوال این است اگر همه قبایل زن ها را می‌کشتند دیگر نسل جدیدی متولد نمی‌شد. undefined دوباره بحث، قوی و ضعیف بودن است. در قبایلی که ضعیف بودن؛ زن‌های بیشتری کشته می‌شدند اما در قبایلی همچون قریش که دارای قدرت بودند زن‌های کمتری کشته می‌شدند و یا زن‌هایشان را می‌پوشاندند. undefined اما نکته مهم این است که حجاب و پوشاندن زن چیز با ارزشی نبود و یک نقطه ضعف به حساب می‌آمد پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجت‌الاسلام قنبریان #موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه #زن_در_جاهلیت #جاهلیت ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا undefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم
undefined فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدیundefined جلسه دوم(بخش دوم): زن در جاهلیت
undefined در جامعه‌ای که دختران را می‌کشتند، می‌پوشاندند و یا غارت می‌کردند؛ پیامبری آمده که می‌خواهد نهضتی جدید شروع کند.
undefined آیه ۱۱۷ سوره نساء چه می‌گوید؟!إِنْ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ إِلَّا إِنَاثًا وَإِنْ يَدْعُونَ إِلَّا شَيْطَانًا مَرِيدًا
آنچه آن‌ها غير از خدا مى‌خوانند، تنها بت‌هايى است بى‌روح و بى‌اثر يا شيطانى سركش و ويرانگر.

undefined اِناث جمع انثی و به معنی مونث و زنانگی است.undefinedاینها زن را می‌کشند و از طرفی آن را می‌پرستند؟!undefined
undefined جامعه‌ای که زن را می‌کشد و یا از طرفی آن را پرده‌نشین می‌کند. این پرده نشینی از سر کرامت نیست بلکه از سر خلل و نقطه ضعف است، در عین حال خدای خودش را اِناث قرار می‌دهد.undefined بت های اعراب جاهلی نام های مونث داشتند: لات، عُزّی، مَنات، اَساف، نائله و... . بنابر گفته‌ی ابوحمزه ثمالی: در هریک از این بت ها شیطان ماد‌ه‌ای بود که او را می‌دیدند و با او صحبت می‌کردند.
undefined پس اسطوره‌هایشان مونث هستند، اما بیشترین ظلم را هم به جنس مونث در زمین می‌کنند.
undefined چرا در عینیت زن اینگونه خار است اما در ذهنیت خدایگان آن‌هاست؟undefined چون واقعیت زندگی بادیه‌نشینی آن اقتضا را داشت. جاهلیت مدرن هم آن ذهنیت را عینیت بخشیدادامه دارد...
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجت‌الاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۲۰:۲۰

undefined فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدیundefined جلسه سوم(بخش اول): جاهلیت مدرن
undefined در #جاهلیت_مدرن هم زن یک کالاست. با این تفاوت که در گذشته زن کالایی برای غارت بود، اما در جاهلیت مدرن کالایی برای مصرف است.
undefined کالایی که بخواهید مصرف کنید، ابتدا آن را لوکس می‌کنید سپس برای آن تبلیغات می‌کنید. به طور مثال در دنیای جدید ماشین ها تولید انبوه می‌کنند. تولید انبوه اگر مصرفش انبوه نباشد، تولید آن لنگ می‌ماند.
undefined نکته مهم این است که در گذشته تولید پیشران اقتصاد بود اما امروزه مصرف پیشران اقتصاد است.
undefinedزمانی که مصرف پیشران تولید است، خودش هم یک پیشران می‌خواهد، اما چه کسی؟undefined لوکوموتیوی که مصرف را می‌کشاند که مصرف تولید را و در آخر اقتصاد را می‌کشاند؛ مصرف متظاهرانه، متجمل و قارونی است.ادامه دارد...
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجت‌الاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت#جاهلیت_مدرن┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۲۰:۲۸

thumnail
#padcastundefined#اپیزود_اولundefined کتاب تفکر
undefined وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَاخدای تعالی ریشه دانش انسان را به الهام الهی گره زده است.
undefined اما اروپایی‌ها معتقدند؛ هرچه هست از تربیت است و هیچ چیزی همراه انسان نیست و از خودش مایه‌ای ندارد.
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم#استاد_حائری_شیرازی ━━━━━━◉───── ↻ ◁ㅤ ㅤ❚❚ㅤ ㅤ▷ ♡ㅤ ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ    ˢᵃᵛᵉ     ˢʰᵃʳᵉundefined | #padcast┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۲۰:۵۱

thumnail
#گعده_مطالعاتی_راه_رشد undefined #تربیت؛ نه تنها در حوزه خانواده و فرزندان، بلکه در تمام ابعاد زندگی انسان جاری است.
undefined کتاب #راه_رشد؛ جمع‌آوری اندیشه‌های تربیتی استاد محی الدین حائری شیرازی است که در آن به مبانی، اصول، روش‌ها و تکنیک‌های تربیت دینی می‌پردازند.
دعوتید به بیست و هفتمین #گعده_مطالعاتی_راه_رشد؛
undefined با حضور استاد: مصطفی سخنگو

undefinedدر این جلسه می‌خواهیم به پرسش های ذیل بپردازیم:۱. آیا والدین می‌توانند تربیت فرزندان خود را مهندسی کنند و آن چنانی که می‌خواهند فرزندان آنها تربیت شوند؟۲. والدین چگونه می‌توانند فرزند خود را با حقیقت بی‌نهایتش آشنا کنند و به تجربه برسانند؟۳. ارائه تکنیک های قصه گویی از طریق خوانش قصه کودک
undefined پنجشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۳
undefined ساعت: ۱۶:۰۰
undefined مکان: موسسه پژوهشی‌آموزشی قَلَم

#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم#گعده_مطالعاتی_راه_رشد#استاد_حائری_شیرازی┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined پ.ن: شما بزرگواران می‌توانید در صورت تمایل به شرکت در #گعده_مطالعاتی_راه_رشد به شماره زیر پیام دهید:undefined ۰۹۱۵۵۴۰۰۷۵۱┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۱۱:۲۶

موسسه پژوهشی‌آموزشی قَلَم
undefined فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدی undefined جلسه سوم(بخش اول): جاهلیت مدرن undefined در #جاهلیت_مدرن هم زن یک کالاست. با این تفاوت که در گذشته زن کالایی برای غارت بود، اما در جاهلیت مدرن کالایی برای مصرف است. undefined کالایی که بخواهید مصرف کنید، ابتدا آن را لوکس می‌کنید سپس برای آن تبلیغات می‌کنید. به طور مثال در دنیای جدید ماشین ها تولید انبوه می‌کنند. تولید انبوه اگر مصرفش انبوه نباشد، تولید آن لنگ می‌ماند. undefined نکته مهم این است که در گذشته تولید پیشران اقتصاد بود اما امروزه مصرف پیشران اقتصاد است. undefinedزمانی که مصرف پیشران تولید است، خودش هم یک پیشران می‌خواهد، اما چه کسی؟ undefined لوکوموتیوی که مصرف را می‌کشاند که مصرف تولید را و در آخر اقتصاد را می‌کشاند؛ مصرف متظاهرانه، متجمل و قارونی است. ادامه دارد... پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجت‌الاسلام قنبریان #موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه #زن_در_جاهلیت #جاهلیت_مدرن ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا undefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم
undefined فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدیundefined جلسه سوم(بخش دوم): جاهلیت مدرن
undefined زمانی که مصرف پیشران اقتصاد می‌شود با مفهومی به نام تبلیغات و یا پروپاگاندا گره می‌خورد. تبلیغات باید حتما در کنار آن مصرف متظاهرانه قرار گیرد تا بتواند پیشرانش را تولید کند.
undefined زن بهترین عنصری است که می‌تواند این مصرف متظاهرانه و تبلیغات را تامین کند.نمی‌خواهیم بگوییم در غرب هیچ زنی دانشمند، وزیر، سیاست‌مدار و... نمی‌شود، اما پایه اصلی این تمدن، کالا بودن زن است.
undefined زن کالایی برای مصرف و اصلی‌ترین تبلیغات برای مصارف دیگر است تا بتواند آن چرخه را بچرخاند پس در کالا بودن هیچ تفاوتی نمی‌کند.undefinedدر این دنیا؛ این کالای مصرفی را لوکس می‌پسندند و دیگر آن را نمی‌پوشانند اما او را برهنه، تزئین و مارکت می‌کنند و در همه جا به نمایش می‌گذارند.
undefined سینما و رسانه را در خدمت قرار می‌گیرند تا این زنِ لوکس را به تمام زنان دنیا قالب کنند. زیبایِ آمریکایی یک برند می‌شود و همه زن های دنیا برای زن شدن باید مثل او شوند.
undefined این همان جاهلیت است، زن دوباره کالاست، اما کالای مصرفی لوکس.ادامه دارد...
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجت‌الاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت#جاهلیت_مدرن┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۱۲:۰۲

undefined فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدیundefined جلسه چهارم: فاطمه؛ زن نهضت
undefined فاطمه زهرا(س) در چنین دورانی(جاهلیت) به دنیا آمد.undefined فاطمه (س) دختر خدیجه (س) است. خدیجه در این جامعه نه کالای غارتی و نه متبرّج است. نه زنده‌ بگور و نه پرده‌نشین شد. undefined او یک زن تاجر فعال و معروفی است که در عین حال تبرّج هم نمی‌کند که در زندگی او نکته مهمی است.فاطمه زهرا (س) وارث و یادگار چنین زنی است.
undefined فاطمه (س) نه شی و نه کالاست، نه عار و نه متبرّج است. نمی‌توان او را غارت کرد. او به حجاب آن جامعه معنای تازه و از همه مهم تر ارزش می‌دهد.حجاب را به عاملی برای حضور اجتماعی زن تبدیل کرد.
undefined #حجاب به خاطر کسی یا چیزی نیست، #حجاب به خاطر خود زن است. به خاطر اینکه در نقش‌های اجتماعی خود و با وجهه انسانی اش حضور داشته باشد نه با جلوه های مردانه یا زنانه( مرد قبل از اینکه مرد باشد انسان است، زن قبل از اینکه زن باشد انسان است).
زن زمانی که با حیثیت انسانی خودش در جامعه باشد، میراث‌دار فاطمه (س) است.
undefined نه با مونث بودن خود بیاید که به آن تبرّج می‌گویند، و نه خانه‌نشین شود. undefined #حجاب وقتی حجاب است که پوشش عنصری برای فعالیت‌های موثر زن در عرصه های اجتماعی، کنشگری سیاسی، فعالیت‌های خیرخواهانه و ... شود بدون اینکه به تبرّج بیافتد و یا غارت و مصرف شود، بلکه تشخُص پیدا کند و آنجا حضور داشته باشد. این معنای حجاب اسلام است.
پ.ن: دانشگاه تهران/۱۴ آذرماه ۱۴۰۱/ حجت‌الاسلام قنبریان
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#زن_در_جاهلیت#زن_نهضت ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۸:۲۳

thumnail
undefined «الَّذِينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضِينَ»
undefined قرآن را بخش بخش کردند،یک بار توی کوچه، بارها روی خاک داغ کربلا، روز دهم...undefined
🪴 آیات قرآن روضه‌خوان توست، (با اشاره‌ای به آیه ٩١ سوره حجر)
#موسسه_پژوهشی_آموزشی_قلم #فاطمیه#یازهرا┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined با ما همراه باشید: اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکاundefinedundefined روابط عمومی موسسه پژوهشی‌آموزشی قلم

۱۱:۱۰