۱۵ فروردین
چند نکته برای معلم
۱- هدف از معلم شدن چیست؟هریک ازما، معلم بهترین حال را وقتی داریم که خود آن چه را نیاز داریم به خودمان هم شاگردیم،هممی آموزیم و آن چه دیگران نیاز دارند رابه آن ها آموزش می دهیم . و این آموزش در حد راهنمایی وهدایت آن ها برای رسیدن به اهداف آموزشی است .اگر ما در تعلیم و تربیت هدف را نادیده بگیریم هیچ گاه به مقصد نمی رسیم و موفق نمی باشیم .حتماً قبل از هر آموزشی با ید چند دقیقه وقت را صرف این موضوع کنیم که هدف ما چیست؟و چهچیزهایی را می خواهیم آموزش دهیم .باید به این موضوع توجه داشته باشیم معلم باید قدر و منزلت خود را بشناسد تا احساس مسئولیت کند چون قدر و منزلت هر چه بالاتر باشد ، مسئو لیت سنگین تر است .معلم بی هدف نمی تواند این موقعیت را درک کند ، واین مسئولیت سنگین را بخوبی برعهده گیرد .هدف آموزش و پرورش تز کیه نفس و بالا بردن سطح معلومات دانش آموزان است .معلم با انگیزه وهدف و شایستگی می تواند هدف ارزشمند آموزش وپرورش را به انجام برساند.وانسان های پارسا ولایق را به جامعه تحویل دهد.معلم باید بداند هیچ عبادتی بالاتر از تعلیم وتعلّم نیست و هیچ عبادتی بالاتر از معلمی نیست. 2- امانتداری معلم در امر تعلیم و تربیتمعلم باید بداند امانت دار است نظیر پدر ومادر با این تفاوت که تعداد دانش آموزانی که در اختیار دارد،خیلی بیشتر از فرزندان یک خانواده هستند.ودر طی چند سال ممکن است بیش از هزار نفر امانت بدست شان سپرده شود. وبعد وارد اجتماع شوند، واین امانتی معمولی نیست بلکه انسانهایی پر قیمت و گرانبها هستند ،که هرکدام مسئو لیتی را در جامعه به عهده می گیرند.معلم باید توجه داشته باشد قرار است عقل این انسان های گرانقدر و ارزشمند را با مطالبی زینتدهد که آن ها را تبدیل به انسان های فرهیخته کند ،تا جامعه ی آینده را سکان دار باشند ،بنابراینحفظ این امانت و توجه به آن یکی از اهداف معلمین بزرگوار می باشد.شقاوت وسعادت نسل های بعد به دست معلم است امانتداری کند ،وراه صحیح را به دانش آموزاننشان دهد ثواب نسل های پیاپی برای اوست و اگر در آن خیانت کند و عامل گمراهی ومروج فسادفکری و اخلاقی و مادی گرایی باشد ،و نوجوان وجوان بی دین وادب تحویل اجتماع دهد نسل حالوآینده را فاسد میکند و در واقع خود مفسد فی الارض می شود.امانتی که در دست معلم است ، خطیر ، پر قیمت ،ظریف و حسّاس است، برشما معلمان عزیز استکه بسیار بسییار مواظب این امانت باشید. 3- معلم باید مظهر مهربانی و رأفت باشد. مهربانی برای یک مسلمان ومومن فضیلت محسوب می شود؛ بنابر این کسی که امر، تعلیم و تربیتکودکان ونوجوانان را برعهده دارد باید رئوف و مهربان باشد.چنان چه خداوند تبارک وتعالی در قراآن کریم این نکته را به ما متذکر می گردد و خطاب به پیامبراکرم (ص) می فرماید که رمز تاثیر گذاری در قلوب مردم رأفت و رقت قلب است و همچنین در جایدیگر می فرماید که فرستادگان الهی نسبت به مو منان رئوف و مهربانند. 1معلم تأثیر گذار مهربان ،دلسوز و رئوف است تا بتواند شاگردان شایسته ای را تربیت کنددرس معلم اربود زمزمه ی محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای راتغییرات رفتاری در دانش آموزان با گفتار و پند صورت نمی پذیرد بلکه ، کردار ورفتار معلمیناست که موجب دگرگونی می گردد.
۱- هدف از معلم شدن چیست؟هریک ازما، معلم بهترین حال را وقتی داریم که خود آن چه را نیاز داریم به خودمان هم شاگردیم،هممی آموزیم و آن چه دیگران نیاز دارند رابه آن ها آموزش می دهیم . و این آموزش در حد راهنمایی وهدایت آن ها برای رسیدن به اهداف آموزشی است .اگر ما در تعلیم و تربیت هدف را نادیده بگیریم هیچ گاه به مقصد نمی رسیم و موفق نمی باشیم .حتماً قبل از هر آموزشی با ید چند دقیقه وقت را صرف این موضوع کنیم که هدف ما چیست؟و چهچیزهایی را می خواهیم آموزش دهیم .باید به این موضوع توجه داشته باشیم معلم باید قدر و منزلت خود را بشناسد تا احساس مسئولیت کند چون قدر و منزلت هر چه بالاتر باشد ، مسئو لیت سنگین تر است .معلم بی هدف نمی تواند این موقعیت را درک کند ، واین مسئولیت سنگین را بخوبی برعهده گیرد .هدف آموزش و پرورش تز کیه نفس و بالا بردن سطح معلومات دانش آموزان است .معلم با انگیزه وهدف و شایستگی می تواند هدف ارزشمند آموزش وپرورش را به انجام برساند.وانسان های پارسا ولایق را به جامعه تحویل دهد.معلم باید بداند هیچ عبادتی بالاتر از تعلیم وتعلّم نیست و هیچ عبادتی بالاتر از معلمی نیست. 2- امانتداری معلم در امر تعلیم و تربیتمعلم باید بداند امانت دار است نظیر پدر ومادر با این تفاوت که تعداد دانش آموزانی که در اختیار دارد،خیلی بیشتر از فرزندان یک خانواده هستند.ودر طی چند سال ممکن است بیش از هزار نفر امانت بدست شان سپرده شود. وبعد وارد اجتماع شوند، واین امانتی معمولی نیست بلکه انسانهایی پر قیمت و گرانبها هستند ،که هرکدام مسئو لیتی را در جامعه به عهده می گیرند.معلم باید توجه داشته باشد قرار است عقل این انسان های گرانقدر و ارزشمند را با مطالبی زینتدهد که آن ها را تبدیل به انسان های فرهیخته کند ،تا جامعه ی آینده را سکان دار باشند ،بنابراینحفظ این امانت و توجه به آن یکی از اهداف معلمین بزرگوار می باشد.شقاوت وسعادت نسل های بعد به دست معلم است امانتداری کند ،وراه صحیح را به دانش آموزاننشان دهد ثواب نسل های پیاپی برای اوست و اگر در آن خیانت کند و عامل گمراهی ومروج فسادفکری و اخلاقی و مادی گرایی باشد ،و نوجوان وجوان بی دین وادب تحویل اجتماع دهد نسل حالوآینده را فاسد میکند و در واقع خود مفسد فی الارض می شود.امانتی که در دست معلم است ، خطیر ، پر قیمت ،ظریف و حسّاس است، برشما معلمان عزیز استکه بسیار بسییار مواظب این امانت باشید. 3- معلم باید مظهر مهربانی و رأفت باشد. مهربانی برای یک مسلمان ومومن فضیلت محسوب می شود؛ بنابر این کسی که امر، تعلیم و تربیتکودکان ونوجوانان را برعهده دارد باید رئوف و مهربان باشد.چنان چه خداوند تبارک وتعالی در قراآن کریم این نکته را به ما متذکر می گردد و خطاب به پیامبراکرم (ص) می فرماید که رمز تاثیر گذاری در قلوب مردم رأفت و رقت قلب است و همچنین در جایدیگر می فرماید که فرستادگان الهی نسبت به مو منان رئوف و مهربانند. 1معلم تأثیر گذار مهربان ،دلسوز و رئوف است تا بتواند شاگردان شایسته ای را تربیت کنددرس معلم اربود زمزمه ی محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای راتغییرات رفتاری در دانش آموزان با گفتار و پند صورت نمی پذیرد بلکه ، کردار ورفتار معلمیناست که موجب دگرگونی می گردد.
۶:۲۳
۱۶ فروردین
۱:۰۹
65a7934b74635-10320-70-7.pdf
۷۳۳.۱۱ کیلوبایت
مقاله: محتوای برنامه درسی آموزش شایستگی های دوست داشتنی ترین خویشتن معلمان: مطالعه فرا ترکیب
سال انتشار: 1402
تگ: #مقاله
@olom_tarbiatisadoodghi
سال انتشار: 1402
تگ: #مقاله
@olom_tarbiatisadoodghi
۱۲:۵۲
۱۷ فروردین
۹:۳۶
۱۸ فروردین
۰:۳۲
۲۲:۰۷
۱۹ فروردین
۱۵:۳۴
۲۰ فروردین
۱:۰۱
65a787deaa3e5-9553-54-2.pdf
۹۶۴.۳۷ کیلوبایت
مقاله: چالش ها و موانع آموزش در بسترهای مجازی: سنتزپژوهی براساس مدل روبرتس
سال انتشار: 1402
تگ: #مقاله
@olom_tarbiatisadooghi
سال انتشار: 1402
تگ: #مقاله
@olom_tarbiatisadooghi
۵:۰۵
۲۱ فروردین
۴:۰۸
۹ اردیبهشت
۴:۴۳
۱۰ اردیبهشت
۱۵:۳۰
۱۹:۳۶
۱۱ اردیبهشت
انجمن علوم تربیتی
اطلاعیه کارگاه راهکارها و رویکردهای نوین در مدیریت کلاس در کلاس های چند پایه سه شنبه 1403/02/11 ساعت : 8:30 تا 10 با حضور استاد ارجمند: دکتر محمدرضا محمدی ««با همکاری نهاد مقام معظم رهبری»» لینک ورود به کارگاه اسکای روم : https://room.nahad.ir/ch/kermanshahcfu برگزار کننده: انجمن های علوم تربیتی پردیس شهید رجایی و شهید صدوقی در آخر کارگاه آزمون آنلاینی از مباحث مطرح شده در کارگاه برگزار خواهد شد که به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد؛ همچنین برای تمامی شرکت کنندگان در کارگاه گواهی معتبر حضور صادر خواهد شد
توضیحات: همراهان عزیز کانال کارگاه بصورت مجازی و در بستر اسکای روم برگزار خواهد شد
کسانی که قصد شرکت در کارگاه را دارند در تاریخ و ساعت مذکور وارد لینک درج شده در اطلاعیه شده و از طریق گزینه مهمان وارد کارگاه شوید
ثبتنام برای گواهی حضور هم از طریق لینک انجام میشود که در حین برگزاری یا پایان کارگاه بارگزاری خواهد شد
کسانی که قصد شرکت در کارگاه را دارند در تاریخ و ساعت مذکور وارد لینک درج شده در اطلاعیه شده و از طریق گزینه مهمان وارد کارگاه شوید
ثبتنام برای گواهی حضور هم از طریق لینک انجام میشود که در حین برگزاری یا پایان کارگاه بارگزاری خواهد شد
۵:۲۴
انجمن علوم تربیتی
اطلاعیه کارگاه راهکارها و رویکردهای نوین در مدیریت کلاس در کلاس های چند پایه سه شنبه 1403/02/11 ساعت : 8:30 تا 10 با حضور استاد ارجمند: دکتر محمدرضا محمدی ««با همکاری نهاد مقام معظم رهبری»» لینک ورود به کارگاه اسکای روم : https://room.nahad.ir/ch/kermanshahcfu برگزار کننده: انجمن های علوم تربیتی پردیس شهید رجایی و شهید صدوقی در آخر کارگاه آزمون آنلاینی از مباحث مطرح شده در کارگاه برگزار خواهد شد که به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد؛ همچنین برای تمامی شرکت کنندگان در کارگاه گواهی معتبر حضور صادر خواهد شد
اطلاعیهبا سلام خدمت همراهان گرامی کانال
با عرض پوزش از همکاران گرامی ، کارگاه مذکور که قرار بود امشب برگزار شود ، به دلیل تداخل برنامه های آقای دکتر محمدی کنسل شد و تاریخ برگزاری آن به چهارشنبه 1403/02/12 ( فردا) در ساعت20تا 21/30 تغییر یافت. انشاالله فردا در تاریخ مذکور در خدمت عزیزان خواهیم بود
با عرض پوزش از همکاران گرامی ، کارگاه مذکور که قرار بود امشب برگزار شود ، به دلیل تداخل برنامه های آقای دکتر محمدی کنسل شد و تاریخ برگزاری آن به چهارشنبه 1403/02/12 ( فردا) در ساعت20تا 21/30 تغییر یافت. انشاالله فردا در تاریخ مذکور در خدمت عزیزان خواهیم بود
۱۰:۲۲
۱۹:۴۰
۱۲ اردیبهشت
انجمن علوم تربیتی
اطلاعیه کارگاه راهکارها و رویکردهای نوین در مدیریت کلاس در کلاس های چند پایه سه شنبه 1403/02/11 ساعت : 8:30 تا 10 با حضور استاد ارجمند: دکتر محمدرضا محمدی ««با همکاری نهاد مقام معظم رهبری»» لینک ورود به کارگاه اسکای روم : https://room.nahad.ir/ch/kermanshahcfu برگزار کننده: انجمن های علوم تربیتی پردیس شهید رجایی و شهید صدوقی در آخر کارگاه آزمون آنلاینی از مباحث مطرح شده در کارگاه برگزار خواهد شد که به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد؛ همچنین برای تمامی شرکت کنندگان در کارگاه گواهی معتبر حضور صادر خواهد شد
کارگاه امشب یادتون نره 20
۱۵:۵۲
۲۳ اردیبهشت
65a5064cef0c9-10397-1402-1-7.pdf
۱.۲۷ مگابایت
مقاله: نقش دانش و باورهای اخلاقی در الگوی صلاحیت های حرفه ای معلم تی پک (TPACK)
سال انتشار: 1402
تگ: #مقاله
@olom_tarbiatisadooghi
سال انتشار: 1402
تگ: #مقاله
@olom_tarbiatisadooghi
۲۰:۲۲
۳۱ اردیبهشت
۴:۵۴
۱ خرداد
۱۷:۰۷