عکس پروفایل سامانه مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیصس

سامانه مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص

۸۱۰عضو
undefined آموزش #کاربری_منوها
undefined منوی #محدودیت در انتخاب مقصد پته بین انباری

undefinedامکانی در سامانه ی مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص موجود است که انبار مقصد بتواند تعیین کند که چه شناسه انباری اجازه انتخاب انبار را به عنوان مقصد داشته باشند. یعنی با فعال کردن این حالت ، انبار مبدا باید برای استفاده از شناسه انبار مقصد با انباردار تماس بگیرد تا کد انبار مبدا را در کادر درج کند.

undefinedبا فعال نمودن این قسمت، تنها کد انبارهایی می توانند به مقصد انبار شما تعیین مقصد انجام دهند که شما مشخص نمایید.
پشتیبانی سامانه:@pcmhelpکانال آموزشی @pcm_help

۵:۲۹

undefined آموزش #کاربری_منوها
undefined منوی #محدودیت در انتخاب انبار به عنوان مقصد در گمرک

undefinedامکانی در سامانه ی مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص موجود است که انبار بتواند تعیین کند که چه پروانه ی گمرکی و یا چه صاحب کالایی اجازه انتخاب انبار را به عنوان مقصد در گمرک داشته باشند. یعنی با فعال کردن این حالت ، صاحب کالا ها باید برای استفاده از شناسه با انبار ارتباط بگیرند و انبار با وارد کردن شماره سریال و یا کدصاحب کالا #اجازه استفاده از شناسه را صادر نماید.
برای فعال کردن محدودیت به منوی #محدودیت در انتخاب انبار به عنوان مقصد در گمرک مراجعه نمایید.


undefinedبا فعال نمودن این قسمت، تنها صاحب کالاها و پروانه های گمرکی می توانند به مقصد انبار شما تعیین مقصد انجام دهند که شما مشخص نمایید.
پشتیبانی سامانه:@pcmhelpکانال آموزشی @pcm_help

۵:۳۰

undefinedسوال #پرتکرار
#ورود_پته#ثبت_پته#وکالتundefinedundefinedundefined
undefinedهنگام تعیین مقصد و دادن وکالت به شناسه انبار با خطای" اجازه تعیین این مقصد برای اظهارنامه توسط مدیر انبار داده نشده است . لطفا برای اخذ مجوز با انبار مربوطه تماس بگیرید" منظور ازاین پیغام چیست؟
undefinedundefinedundefinedاین پیغام بدین معناست که انبارمورد نظر شما برای انبار خود اعمال محدودیت کرده و فقط پته های مربوط به شماره سریالی و یا صاحب کالای خاصی را پذیرش می کند به همین علت برای رفع این خطا طبق پیغام سیستم باید با انباردار تماس بگیرید.
پشتیبانی سامانه:@pcmhelpکانال آموزشی @pcm_help

۵:۳۰

undefinedسوال #پرتکرار
#ورود_پته#ثبت_پته#وکالتundefinedundefinedundefined
undefinedهنگام تعیین مقصد و دادن وکالت به شناسه انبار با خطای"شما پته های زیر را به مقصدهای ذکرشده اعلام کرده اید. ولی هنوز این پته ها در مقصدهایشان اعلام وصول نشده اند. لطفا دراسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این پته ها اقدام نمایید، درغیر این صورت استعلام پلیس از پته های خروجی شما با مشکل مواجه خواهد شد" رو به رو شدم.برای رفع خطا چه کنم؟
undefinedundefinedundefinedپته های خروجی قبلی که در لیست مشخص شده اند هنوز در انبار های مقصد ثبت نشده است و برای رفع مشکل لازم است با انباردارها تماس بگیرید ورود پته ها در انبار های مقصدهایشان ثبت شوند.
پشتیبانی سامانه:@pcmhelpکانال آموزشی @pcm_help

۵:۳۱

undefinedسوال #پرتکرار
#ورود_پته#ثبت_پته
undefinedundefinedundefined
undefinedهنگام ثبت پته با پیغام "90001: مجموع وزن های وارد شده با وزن کل پته برابر نیست.وزن قلم کالاها را با توجه به وزن خالص پته تفکیک کنید " مواجه شدم. راه حل چیست؟
undefinedundefinedundefined وزن قلم کالا ها قابل ویرایش هستند. مجموع وزن قلم کالا ها را به وزن خالص پته برسانید.در صورت وجود اختلاف زیاد در وزن ها مورد را از گمرک اظهاری پیگیری نمایید.

پشتیبانی سامانه:@pcmhelpکانال آموزشی @pcm_help

۵:۳۱

undefinedسوال #پرتکرار
#ورود_پته#ثبت_پته
undefinedundefinedundefined
undefinedهنگام بارگزاری شماره پته با پیغام" خطای 5001:پته ی بین انباری مورد نظر به مقصد انبار شما نمی باشد." مواجه شدم.علت چیست؟
undefinedundefinedundefined طبق متن خطا،مقصد پته بین انباری جای دیگه ای ثبت شده است. کارتابل انبارداری را بررسی نمایید. در صورتی که پته بین انباری به مقصد شما ثبت شده باشد باید درکارتابل انبارداری موجود باشد.
پشتیبانی سامانه:@pcmhelpکانال آموزشی @pcm_help

۵:۳۱

undefinedسوال #پرتکرار
#ورود_پته#ثبت_پته
undefinedundefinedundefined
undefinedباری را از انباری به انبار خود منتقل کردم و انبار مبدا پرینت پته ای را در اختیار من قرار داده است.برای ورود پته باید پته گمرکی را وارد نمایم؟
undefinedundefinedundefined خیر.برای ورود پته بین انباری باید پته با فرمتuwi را وارد کنید. همچنین پته های بین انباری نیز مانند پته های گمرکی در کارتابل انبارداری قرار می گیرند.توجه کنید پته با فرمتuwp پته بین انباری نیست و امکان ثبت چنین پته ای در انبار وجود ندارد.
پشتیبانی سامانه:@pcmhelpکانال آموزشی @pcm_help

۵:۳۱

undefinedسوال #پرتکرار
#ورود_پته#ثبت_پته
undefinedundefinedundefined
undefinedبار به انبار رسیده اما پته ای در کارتابل انبارداری قرار ندارد تا اعلام وصول آن را انجام دهم،علت چیست؟ چگونه پته ها را اعلام وصول نمایم تا برای شناسه انبار مشکلی ایجاد نشود؟
undefinedundefinedundefined در صورتی که باری به انبار رسیده اما پته ی آن در کارتابل انبارداری قرار ندارد به این معناست که یا در سامانه ی گمرک برای پته مقصدی تعیین نشده و یا مقصد آن انبار دیگه ای تعیین شده است که در هر دو حالت شما نمی توانید پته ای که در کارتابلتان قرار ندارد را "اعلام وصول" و یا "عدم پذیرش" نمایید بنابراین برای شناسه انبار مشکلی ایجاد نمی شود زیرا پته برای تعیین وضعیت در کارتابل وجود ندارد.
پشتیبانی سامانه:@pcmhelpکانال آموزشی @pcm_help

۵:۳۲

undefinedسوال #پرتکرار
#خروج_پته#ثبت_پته
undefinedundefinedundefined
undefinedهنگام ایجاد پته خروجی در ثبت خروج از انبار با پیغام" خطای 10002: این صاحب کالا به تعداد درخواستی از کالا ** در انبار شما ندارد." مواجه می شوم.این پیغام به چه معناست؟
undefinedundefinedundefinedمشاهده این پیغام هنگام ایجاد پته خروجی بدین معناست که تعداد وارد شده برای خروج در فیلد"تعداد خروجی" بیشتر از تعداد موجودی صاحب کالا در انبار است.
برای بررسی و رفع این مشکل می توانید ازمنوی "گزارش موجودی صاحب کالا" استفاده نمایید.
پشتیبانی سامانه:@pcmhelpکانال آموزشی @pcm_help

۵:۳۲

undefinedسوال #پرتکرار
#خروج_پته#ثبت_پته
undefinedundefinedundefined
undefinedهنگام ثبت خروج کالا از انبار، بعد از وارد کردن شماره ملی صاحب کالا و کد تعرفه مورد نظر با پیغام" این شماره ملی، کالایی با این شماره ندارد" مواجه می شوم.علت چیست؟
undefinedundefinedundefined بعلت یکی از موارد زیر می باشد:
-کد ملی صاحب کالا را اشتباه وارد می کنید.
- کد تعرفه را اشتباه وارد می کنید.
- هنوز ورود این تعرفه از صاحب کالای مورد نظر در انبار ثبت نشده است.
در صورت رعایت موارد فوق و دریافت مجدد این خطا به پشتیبان سامانه پیام دهید.
پشتیبانی سامانه:@pcmhelpکانال آموزشی @pcm_help

۵:۳۲

undefinedسوال #پرتکرار
#تولیدی
undefinedundefinedundefined
undefinedشرکت تولیدی هستیم و کالایی که به انبار ما وارد می شود به عنوان مواد اولیه در خط تولید استفاده می گردد.خروج کالا ها را چگونه ثبت کنیم؟undefinedدامداری یا مرغداری دارم و نهاده های دامی مانند ذرت در انبار مصرف می شود، خروج کالا ها را چگونه ثبت کنیم؟

undefinedundefinedundefinedمی توانید از پنل ثبت خروج برای بارهای داخل شهر خروجی از انبار را به صورت کلی ثبت نمایید. هنگام ثبت خروجی شماره پلاک دلخواه را وارد نمایید تا خروج از انبار ثبت و ازموجودی انبار کسر گردد.
پشتیبانی سامانه:@pcmhelpکانال آموزشی @pcm_help

۵:۳۲

undefinedسوال #پرتکرار
#خروج_پته#ثبت_پته
undefinedundefinedundefined
undefinedخروج بار از انبار ما به صورت خرد و جزئی می باشد و ثبت آن ها به صورت تک به تک کار سخت و زمانگیری است آیا راهی برای حل مشکل وجود دارد؟

undefinedundefinedundefined بله.در این حالت می توانید خروجی از انبار را به صورت کلی ثبت نمایید. اگر خریدار نیاز به بیجک خروجی ندارد می توانید هنگام ثبت خروجی شماره پلاک دلخواه را وارد نمایید تا خروج از انبار ثبت و ازموجودی انبار کسر گردد.
پشتیبانی سامانه:@pcmhelpکانال آموزشی @pcm_help

۵:۳۳

undefinedسوال #پرتکرار
#خروج_پته#ثبت_پته
undefinedundefinedundefined
undefinedبرای ثبت خروج بار از انبار باید از کدام یک از منوهای"ثبت خروج از انبار" و یا " ثبت خروج برای بارهای داخل شهر" استفاده نمایم؟

undefinedundefinedundefined در صورتیکه قرار است بار خروجی از گلوگاه های پلیس عبور نماید باید از منوی"ثبت خروج از انبار" خروج را ثبت نمایید تا پته ای با فرمت uwi که توسط نیروی انتظامی قابل استعلام می باشد به مقصد انبار جدید صادر شده و پرینتی از آن در اختیار راننده ی حامل قرار گیرد.در صورتیکه از  پنل ثبت خروج از انبار پته ی بدون مقصد با فرمت uwp صادر شود، پته ی صادر شده قابل استعلام نخواهد بود و پلیس میتواند حامل را توقیف کند.برای بارهایی که قرار است به انباری در داخل شهر انبار مبدا منتقل شود از منوی" ثبت خروج برای بارهای داخل شهر" استفاده نمایید. با ثبت خروجی از طریق این منو پته ی صادر شده قابل استعلام نخواهد بود و پرینتی صادر نمی شود بنابراین در صورت عبور این بار از گلوگاه ها قاچاق محسوب می شود.
پشتیبانی سامانه:@pcmhelpکانال آموزشی @pcm_help

۵:۳۳

فهرست موضوعات کانال
#ورودبه_سامانه#ثبت_انبار#ورود_پته#ثبت_پته#خروج_پته#کاربری_منوها #وکالت#کارتابل_انبارداری #ایجاد_کاربر_جدید#عدم_پذیرش_پته_گمرکی #آموزش_sso#تولیدی#فاکتور_خودرو#فاکتور_ثامن

۱۲:۰۱

undefinedسوال:
پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در سامانه pcm منوهای مربوط به "مسئول انبار" وجود ندارد و  فقط منوهای مربوط به "فاکتور" و "فاکتور" خودرو" و  "داشبورد نامشخص" مشاهده می شود.علت چیست؟
undefinedسامانه pcm طوری طراحی شده که با نام کاربری و رمز عبور مربوط به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی (epl) نیز قابلیت لاگین شدن دارد.این حالت صرفا مختص به واردت کنندگان خودرو جهت صدور فاکتور خودروی مورد نیاز برای ارائه به پلاک گذاری و  صادرکنندگان تولیدات پتروشیمی و مشتقات نفتی جهت صدور فاکتور نفتی می باشد.
undefinedبنابراین در صورتی که پس از ورود به سامانهpcmصرفا این دو منو را مشاهده می کنید به این معناست که با نام کاربری و رمز عبور سامانه epl لاگین شده اید.در صورتی که رمز مربوط به مسئول انبار را فراموش کرده اید با استفاده که منوی " بازیابی رمز ورود " در صفحه اول سامانه pcm اقدام به دریافت رمز جدید نمائید.#سوالات_متداول_خدمات_پس_از_ترخیص
پشتیبانی سامانه:@pcmhelpکانال آموزشی @pcm_help

۱۰:۱۸