عکس پروفایل پدرانهپ

پدرانه

۳۳عضو
thumnail
،┈•✾◆undefinedundefinedundefined◆✾•┈
undefined پست آخرهرشب undefined
undefinedهمه با هم دعای فرج را زمزمه می کنیم:
إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَل َ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَundefined undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
┈•✾◆undefinedundefinedundefined◆✾•┈ @pedarraneh

۱۹:۳۷

undefinedundefinedundefined
سلام صبح بخیر
روزانه یک آیه از قران کریم به همراه تفسیری مختصر ویک حدیث نبوی ویک حکمت علویتقدیم به عزیزانundefinedundefinedundefined@pedarraneh

۳:۱۰

پدرانه:هر صبح یک آیه:
undefinedاَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمundefined
undefinedبسم الله الرحمن الرحیمundefined
«أَلَمْ تَكُنْ آيَاتِي تُتْلَىَ عَلَيْكُمْ فَكُنتُم بِهَا تُكَذِّبُونَ»
(به آن‌ها گفته می‌شود:) آیا آیات من بر شما خوانده نمی‌شد، پس آن را تکذیب می‌کردید؟!
(سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۱۰۵)undefined@pedarraneh
تفسیر:
در آیات گذشته، سخن از مجازات دردناک دوزخیان بود، و در تعقیب آن، آیات مورد بحث گوشه اى از گفتگوى پروردگار را با آن‌ها بازگو مى کند.نخست خداوند آن‌ها را با این سخن عتاب آمیز، مخاطب ساخته مى گوید:  آیا آیات من بر شما خوانده نمى شد و آن را تکذیب مى کردید؟ (أَ لَمْ تَکُنْ آیاتِی تُتْلى عَلَیْکُمْ فَکُنْتُمْ بِها تُکَذِّبُونَ).آیا به اندازه کافى آیات و دلائل روشن به وسیله پیامبرانم براى شما نفرستادم؟ آیا با شما اتمام حجت نکردم، اما شما پیوسته راه انکار و تکذیب را پیش مى گرفتید؟!.مخصوصاً با توجه به جمله  تُتْلى  و  تُکَذِّبُونَ  که هر دو فعل مضارع است و دلیل بر استمرار، روشن مى شود، تلاوت آیات الهى بر آن‌ها تداوم داشته همان گونه که تکذیب آن‌ها در برابر این آیات!

(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۰۵ سوره‌ مبارکه مؤمنون)
undefinedلطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید.undefined@pedarraneh

۳:۱۱

پدرانه:حدیث نبوی :اللّهمّ إنّي أعوذ بك من العجز و الكسل و الجبن و البخل و الهرم و القسوة و الغفلة و العيلة و الذّلّة و المسكنة و أعوذ بك من الفقر و الكفر و الفسوق و الشّقاق و النّفاق و السّمعة و الرّياء و أعوذ بك من الصّمم و البكم و الجنون و الجذام و البرص و سيّئ الأسقام؛
خدايا من از ناتوانى و تنبلى و ترس و بخل و پيرى و سنگدلى و غفلت و تنگدستى و ذلت و مستمندى بتو پناه ميبرم و از فقر و كفر و فسق و اختلاف و نفاق و ريا بتو پناه مى برم و از كرى و گنگى و ديوانگى و خوره و برص و امراض بد بتو پناه ميبرم.نهج الفصاحه
@pedarraneh
حکمت ۱۴۵على (ع) فرمود: بسا روزه داری كه از روزه خود جز گرسنگى و تشنگى بهره نبرد و چه بسا، (به نماز) ایستاده‌ای كه از نمازش جز بيدارى و رنج نصيبى نبرد خوشا خواب زیرکان، و افطارشان!الحکمة ۱۴۵قال عليه السلام : كَمْ مِنْ صَائِمٍ لَيْسَ لَهُ مِنْ صِيَامِهِ إِلاَّ الظَّمَأُ، وَكَمْ مِنْ قَائِمٍ لَيْسَ لَهُ مِنْ قِيَامِهِ إِلاَّ السّهرَ وَ الْعَنَاءُ، حَبَّذَا نَوْمُ الاَكْيَاسِ وَإِفْطَارُهُمْ! saying 145Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: There are many who fast but whose fast is nothing more than hunger and thirst. There are many who offer of prayers and whose prayer is no better than wakefulness and hardship: the sleep as well as the eating and drinking of the intelligent (God-fearing) person is far better. undefinedلطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید.undefined@pedarraneh

۳:۱۳

thumnail
متن وصوت دعای عهد)undefined
undefined #دعای_عهد
undefined از حضرت امام صادق علیه‌السّلام روایت شده است : هرکه چهل صبحگاه #دعای_عهد را بخواند، از یاوران قائم ( عجّل الله تعالی فرجه الشریف) ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت از دنیا برود، خدا او را از قبر بیرون آورد که در خدمت آن حضرت باشد و حق‌تعالی بر هر کلمه هزار حسنه به او کرامت فرماید و هزار گناه از او محو سازد.
undefinedاللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجundefined@pedarraneh

۳:۲۰

undefined زمزمه های عاشقانه :
سلام عزیز دل های ما ، مهدی جان
پاییز تمام شد و دوباره در یلدای سرد و طولانی سال ، به یاد چله نشینی های مداوم تمام این عمرِ چشم براه ، مرور می کنیم خاطرات اشک آلود فراق شما را ...
ای کاش باز می آمدید ای بهارِ همواره و زمستان غیبت به شکوفه باران معطر ظهور ، پیوند می خورد ...
undefinedاللهم عجل لولیک الفرجundefined@pedarraneh

۴:۴۴

undefinedundefinedundefinedذکرانه : السلام علیک یا بقیة الله ۱۴ صلوات به نیابت از ائمه ی اطهار علیهم السلام برای سلامتی امام مهدی علیه السلام. undefinedرسول خدا صلی الله علیه و آله:اعمال مردم هر هفته دوبار : روزهای دوشنبه و پنجشنبه ( بر معصومین علیهم السلام ) عرضه می شود و هر بنده ی مؤمن آمرزیده می شود مگر دو نفری که با یکدیگر عداوت و دشمنی دارند.undefinedبحار ج۷۴ ص۳۷۵      اللهم عجل لولیک الفرج
undefinedundefinedundefinedundefined@pedarraneh

۹:۲۹

قران روزانه
undefinedاعوذ بالله من الشیطان الرجیمundefined
undefined آیه ی روز :
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىَ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَجمعه-9ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هنگامی که برای نماز روز جمعه اذان گفته شود، به سوی ذکر خدا بشتابید و خرید و فروش را رها کنید که این برای شما بهتر است اگر می‌دانستید!
🪷🪷🪷نکته ها: رسول گرامى اسلام در معراج مشاهده فرمود كه فرشتگان براى كسانى كه روز جمعه به نماز جمعه حاضر شوند و غسل جمعه كنند، طلب مغفرت مى نمایند و مى گویند: «الّلهم اغفر للذین یحضرون صلاة الجمعة الّلهم اغفر للذین یغتسلون یوم الجمعة»(62)
جایگاه روز جمعه
در اسلام، در میان روزها، روز جمعه از اهمیّت خاصى برخوردار است و روایات در این باره بسیار است كه به برخى از آنها اشاره مى شود:
پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله فرمودند: جمعه، سرور روزهاى هفته و داراى بزرگ ترین مرتبه در نزد خداوند متعال است.(63)

جمعه، روز كمك به محرومان و فقراست. در حدیث مى خوانیم كه پرداخت صدقه و انفاق خود را در روز جمعه پرداخت كنید.(64)

جمعه، عید مسلمانان است.(65)

جمعه روز ظهور امام زمان علیه السلام و پایان غیبت آن حضرت است: «یخرج قائمنا یوم الجمعة»(66)

در روز جمعه درهاى آسمان براى بالا رفتن اعمال بندگان باز مى شود.(67)

پیامبر مى فرماید: در روز جمعه خداوند كارهاى نیك را چند برابر و كارهاى زشت را محو مى كند، به درجات مؤمنان مى افزاید، دعاها را اجابت مى كند، بلاها را دور و حاجات مؤمنان را برآورده مى سازد.(68)

  هركس روز جمعه به زیارت قبر پدر و مادر یا یكى از آنها برود، گناهانش بخشیده و نام او در زمره نیكان نوشته مى شود.(69)
در روز جمعه، غسل جمعه را ترك نكنید كه سنّت پیامبر اسلام است و از بوى خوش بهره گیرید و لباس نیكو در بر كنید.(70)
پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله فرمودند: آیا به شما خبر دهم چه كسى اهل بهشت است؟ كسى كه گرما و سرماى شدید او را از اعمال روز جمعه باز ندارد.(71)
در روز جمعه تا آنجا كه توان دارید، كارهاى خیر انجام دهید. «و لیفعل الخیر ما استطاع»(72)
براى كسى كه در روز جمعه به نظافت پردازد و ناخن و موى سر و صورت خود را كوتاه كند و مسواك زند... و به سوى نماز جمعه برود، هفتاد هزار فرشته او را بدرقه كنند و براى او استغفار و شفاعت نمایند.(73)
جایگاه نماز جمعه
اولین اقدام پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله پس از هجرت به مدینه، اقامه نماز جمعه بود.
نمازى كه دعوت به آن با جمله «یا ایها الّذین آمنوا» شروع شده است.
نمازى كه با جمله «فاسعوا الى ذكر اللّه» مردم به اقامه آن ترغیب شده اند.
نمازى كه فرمان ترك داد و ستد را به همراه دارد.
نمازى كه در روایات
🪷🪷🪷پیام ها: - براى دعوت مردم به عبادت باید بسترسازى كرد. (در ابتداى سوره قبل از دستور به شركت در نماز جمعه، سخن از تسبیح موجودات است.) «یسبّح للّه... فاسعوا الى ذكر اللّه»
- براى دعوت مردم، آنان را با احترام و نام نیك یاد كنیم. «یا ایّها الّذین آمنوا»
- حضور در نماز جمعه، نشانه ایمان است. «یا ایّها الّذین آمنوا اذا نودى للصّلاة...»
- نماز، مایه ى ذكر خدا است. «اذا نودى للصّلاة... فاسعوا الى ذكر اللّه»
- براى حضور در نماز جمعه، شتاب كنید. «للصّلاة من یوم الجمعة فاسعوا»
- براى حضور در نماز جمعه، باید موانع موجود را برطرف كرد. «و ذروا البیع» (رها كردن كسب و كار و تجارت از باب نمونه است وگرنه همه كارها را باید در هنگام نماز، رها كرد و در نماز جمعه حضور یافت.)
- خداوند كه فرمان ترك تجارت مى دهد، آن را با وعده هاى حق جبران مى كند. «ذلكم خیر لكم ان كنتم تعلمون»
- نشانه علم واقعى، انتخاب بهترین ها در هر زمان است. «ذلكم خیر لكم ان كنتم تعلمون»
- در تربیت دینى، هم تشویق لازم است، «یا ایّها الّذین آمنوا»
  هم فرمان لازم است، «فاسعوا الى ذكر اللّه»
هم نهى لازم است، «ذروا البیع»
هم استدلال لازم است. «ذلكم خیر لكم»
undefinedلطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید.undefined@pedarraneh

۹:۵۸

undefined پند شبانه :undefined حضرت امام رضا(علیه‌السلام) به یونس بن عبدالرحمن فرمودند :
undefined ای یونس! وقتی امام تو ، از تو راضی باشد ، تو را چه باک که مردم درباره‌ی تو چه می‌گویند.
undefined ای یونس! اگر در دست تو طلا باشد و مردم تصور کنند که کلوخ (یا سنگ و خاک) است ، آيا قضاوت مردم ، ارزش طلا را مى‌کاهد؟
عرضه داشت : خير.
undefined امام رضا(علیه السلام) فرمودند :
اگر در دست تو کلوخی باشد و مردم بگويند که در دست تو طلا است ، آيا داوری مردم به آنچه که در دست توست، قيمت می‌دهد؟گفت : خير
undefined فرمودند : يونس! اگر امام عصر تو از تو راضى بود و تمام دنيا با تو بد باشد ، نبايد تأثيری در روحيه تو بگذارد. چون قضاوت مردم ، قيمت و ارزش تو را پايين نمى‌آورد.
undefined بحارالأنوار ، ج۲ ، ص۶۶
undefined به ما بپیوندید undefinedundefined@pedarraneh

۱۷:۳۸

undefinedundefinedundefined#هر_شب_یک_صفحه_با_قرآن#صفحه_۴۸۲ إِلَيْهِ يُرَدُّ عِلْمُ السَّاعَةِ وَ ما تَخْرُجُ مِنْ ثَمَراتٍ مِنْ أَكْمامِها وَ ما تَحْمِلُ مِنْ أُنْثى‏ وَ لا تَضَعُ إِلاَّ بِعِلْمِهِ وَ يَوْمَ يُنادِيهِمْ أَيْنَ شُرَكائِي قالُوا آذَنَّاكَ ما مِنَّا مِنْ شَهِيدٍ (۴۷) وَ ضَلَّ عَنْهُمْ ما كانُوا يَدْعُونَ مِنْ قَبْلُ وَ ظَنُّوا ما لَهُمْ مِنْ مَحِيصٍ (۴۸) لا يَسْأَمُ الْإِنْسانُ مِنْ دُعاءِ الْخَيْرِ وَ إِنْ مَسَّهُ الشَّرُّ فَيَؤُسٌ قَنُوطٌ (۴۹) وَ لَئِنْ أَذَقْناهُ رَحْمَةً مِنَّا مِنْ بَعْدِ ضَرَّاءَ مَسَّتْهُ لَيَقُولَنَّ هذا لِي وَ ما أَظُنُّ السَّاعَةَ قائِمَةً وَ لَئِنْ رُجِعْتُ إِلى‏ رَبِّي إِنَّ لِي عِنْدَهُ لَلْحُسْنى‏ فَلَنُنَبِّئَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِما عَمِلُوا وَ لَنُذِيقَنَّهُمْ مِنْ عَذابٍ غَلِيظٍ (۵۰) وَ إِذا أَنْعَمْنا عَلَى الْإِنْسانِ أَعْرَضَ وَ نَأى‏ بِجانِبِهِ وَ إِذا مَسَّهُ الشَّرُّ فَذُو دُعاءٍ عَرِيضٍ (۵۱) قُلْ أَ رَأَيْتُمْ إِنْ كانَ مِنْ عِنْدِ اللَّـهِ ثُمَّ كَفَرْتُمْ بِهِ مَنْ أَضَلُّ مِمَّنْ هُوَ فِي شِقاقٍ بَعِيدٍ (۵۲) سَنُرِيهِمْ آياتِنا فِي الْآفاقِ وَ فِي أَنْفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَ وَ لَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ شَهِيدٌ (۵۳) أَلا إِنَّهُمْ فِي مِرْيَةٍ مِنْ لِقاءِ رَبِّهِمْ أَلا إِنَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ مُحِيطٌ (۵۴)
تنها خدا از (زمان) قیامت آگاه است، و هیچ میوه‌ای از پوشش خود بیرون نمی‌آید، و هیچ ماده‌ای باردار نمی‌شود و وضع حمل نمی‌کند، مگر این‌که (خدا) کاملاً از آن آگاه است. و روزی (را یاد کن) که آنان را ندا می‌دهد: «(خدایانی که به خیال شما) شریکان من (بودند،) کجا هستند؟» می‌گویند: «(ما که) به تو اعلام کردیم، از میان ما، هیچ‌کسی نیست که (بر وجود شریک برای تو) گواهی دهد.» (۴۷) و آنچه در گذشته می‌پرستیدند، گم و از نظرشان ناپدید می‌شود و یقین می‌کنند که هیچ راهی برای فرار نخواهند داشت. (۴۸) انسان از طلب منافع مادی خسته نمی‌شود، و اگر سختی و گرفتاری‌ای به او برسد، بسیار مأیوس و نومید می‌شود. (۴۹) و اگر پس از آن‌که گرفتاری به او رسیده، رحمتی (اندک) به او بچشانیم، بی‌شک می‌گوید: «این حق من و برای خودم است، و گمان نمی‌کنم که قیامت برپا شود، و اگر (هم) به پیشگاه پروردگارم بازگردانده شوم، نزد او بهترین (پاداش) را خواهم داشت.» پس (آنگاه که قیامت برپا شود)، قطعاً کافران را از کارهایشان آگاه می‌کنیم و حتماً از عذابی سخت به آنان می‌چشانیم. (۵۰) هنگامی ‌که به انسان نعمت می‌بخشیم، پشت می‌کند و با تکبّر (از ما) دور می‌شود، و هنگامی ‌که سختی و گرفتاری‌ای به او می‌رسد، (برای بر طرف شدنش) دعایی فراوان و مستمر (به پیشگاه خدا) دارد. (۵۱) بگو: به من خبر دهید اگر (این قرآن) از جانب خدا باشد و (با این حال،) باز هم (حقانیت) آن را انکار کنید، (در آن صورت) چه کسی گمراه‌تر است از آن که در مخالفتی دور و دراز (با حق و حقیقت) به سر می‌برد؟ (۵۲) به‌زودی نشانه‌های خود را (که) در کرانه‌ها(ی آسمان و زمین) و (همچنین) در (وجود) خودشان (است،) به آنان نشان می‌دهیم تا برایشان روشن شود که این (قرآن) حق است. آیا (برای آنان) کافی نیست که پروردگار تو بر همه چیز گواه است؟ (۵۳) آگاه باشید که آنان درباره‌ی ملاقات با پروردگارشان در تردید به سر می‌برند؛ آگاه باشید که او به همه چیز احاطه دارد. (۵۴)
فصلت [۴۷-۵۴]
•┈┈••✾•undefinedundefinedundefined•✾••┈┈•@pedarraneh

۱۷:۴۱

thumnail
┈•✾◆undefinedundefinedundefined◆✾•┈
undefined پست آخرهرشب undefined
undefinedهمه با هم دعای فرج را زمزمه می کنیم:
إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَل َ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَundefined undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
┈•✾◆undefinedundefinedundefined◆✾•┈ @pedarraneh

۱۷:۵۷

undefinedundefinedundefined
سلام صبح بخیر
روزانه یک آیه از قران کریم به همراه تفسیری مختصر ویک حدیث نبوی ویک حکمت علویتقدیم به عزیزانundefinedundefinedundefined@pedarraneh

۳:۰۷

پدرانه:هر صبح یک آیه:
undefinedاَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمundefined
undefinedبسم الله الرحمن الرحیمundefined
«قَالُوا رَبَّنَا غَلَبَتْ عَلَيْنَا شِقْوَتُنَا وَكُنَّا قَوْمًا ضَالِّينَ»
می‌گویند: «پروردگارا! بدبختی ما بر ما چیره شد، و ما قوم گمراهی بودیم!
(سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۱۰۶)undefined@pedarraneh
تفسیر:
آن‌ها در پاسخ این سؤال اعتراف مى کنند  مى گویند: آرى چنین است اى پروردگار ما! ولى شقاوت و بدبختى ما، بر ما چیره شد، و ما قوم گمراهى بودیم  (قالُوا رَبَّنا غَلَبَتْ عَلَیْنا شِقْوَتُنا وَ کُنّا قَوْماً ضالِّینَ).شقوة  و  شقاوة  ضد سعادت است، و به معنى فراهم بودن اسباب گرفتارى، مجازات و بلا است، و به تعبیر دیگر، شرّ و آفتى است که دامان انسان را مى گیرد، در حالى که سعادت، به معنى فراهم بودن اسباب نعمت و نیکى است، و در هر حال هر دو (شقاوت و سعادت) چیزى جز نتیجه اعمال، گفتار و نیات ما نمى باشد.undefinedundefinedundefinedو اعتقاد به این که سعادت و شقاوت یک امر ذاتى است که همراه انسان متولد مى شود، پندارى بیش نیست که بر خلاف دعوت همه انبیاء و تلاش هاى همه راهنمایان و معلمان بشر است، پندارى است که براى فرار از زیر بار مسئولیت ها و توجیه اعمال خلاف و تبهکارى ها درست شده، یا براى تفسیر موارد ناآگاهى ها.بر این اساس، گنهکاران دوزخى صریحاً اعتراف مى کنند که از ناحیه خداوند اتمام حجت شد، اما ما به دست خودمان وسائل بدبختیمان را فراهم ساختیم و معترفیم که قوم گمراهى بودیم.

(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۰۶ سوره‌ مبارکه مؤمنون)
undefinedلطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید.undefined@pedarraneh

۳:۰۷

پدرانه:حدیث نبوی :اللّهمّ إنّي أعوذ بك من خليل ماكر عيناه ترياني و قلبه يرعاني إن رأى حسنة دفنها و إن رأى سيّئة أذاعها؛
خداوندا بتو پناه مى برم از دوست حيله باز كه ديدگانش مرا ميبيند و دلش مراقب منست، اگر نيكى به بيند مستور سازد و اگر بدى ببيند مشهور سازد.نهج الفصاحه
@pedarraneh
حکمت ۱۴۶على (ع) فرمود: ايمانتان را با صدقه نگهدارید و اموال خود را با زکات حفظ کنید و امواج بلاء را با دعا برگردانید. الحکمة ۱۴۶قال عليه السلام : سُوسُوا إِيمَانَكُمْ بِالصَّدَقَةِ، وَحَصِّنُوا أَمْوَالَكُمْ بِالزَّكَاةِ، وَادْفَعُوا أَمْواجَ الْبَلاَءِ بِالدُّعَاءِ saying 146Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: Protect your belief by charity; guard your wealth by paying Allah’s share thereof, and ward off the waves of calamity by praying undefinedلطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید.undefined@pedarraneh

۳:۰۹

undefined زمزمه های عاشقانه :
سلام یلدا نشین انتظار ، مهدی جاندیگر زمان فرمانروایی شب تمام شد . از امروز خورشید ، بیشتر می درخشد و بیشتر زندگی می بخشد ...خورشید ما بیا که شب فراقت بیش از طاقتمان به درازا کشیده است و حکایت حسرت بار ندیدنت قلبهایمان را شرحه شرحه کرده است .
undefinedاللهم عجل لولیک الفرجundefined@pedarraneh

۳:۱۱

thumnail
متن وصوت دعای عهد)undefined
undefined #دعای_عهد
undefined از حضرت امام صادق علیه‌السّلام روایت شده است : هرکه چهل صبحگاه #دعای_عهد را بخواند، از یاوران قائم ( عجّل الله تعالی فرجه الشریف) ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت از دنیا برود، خدا او را از قبر بیرون آورد که در خدمت آن حضرت باشد و حق‌تعالی بر هر کلمه هزار حسنه به او کرامت فرماید و هزار گناه از او محو سازد.
undefinedاللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجundefined@pedarraneh

۵:۲۳

undefinedundefinedundefinedذکرانه :
۱۴ صلوات به نیابت از امام عصر علیه السلام تقدیم به پیشگاه حضرت محمد صلی الله علیه و آله. undefinedحضرت زهرا سلام الله علیها:همیشه در خدمت مادر و پای بند او باش، چون بهشت زیر پای مادران است؛ و نتیجه آن نعمت های بهشتی خواهد بود.undefinedکنزالعمّال ج۱۶ ص ۴۶۲undefinedundefinedundefinedundefined@pedarraneh

۷:۵۹

قران روزانهundefinedاعوذ بالله من الشیطان الرجیمundefined
undefined آیه ی روز :
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنفِقُوا مِن طَيِّبَاتِ مَا كَسَبْتُمْ وَمِمَّا أَخْرَجْنَا لَكُم مِّنَ الْأَرْضِ وَلَا تَيَمَّمُوا الْخَبِيثَ مِنْهُ تُنفِقُونَ وَلَسْتُم بِآخِذِيهِ إِلَّا أَن تُغْمِضُوا فِيهِ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ حَمِيدٌبقره-267ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از قسمتهای پاکیزه اموالی که (از طریق تجارت) به دست آورده‌اید، و از آنچه از زمین برای شما خارج ساخته‌ایم (از منابع و معادن و درختان و گیاهان)، انفاق کنید! و برای انفاق، به سراغ قسمتهای ناپاک نروید در حالی که خود شما، (به هنگام پذیرش اموال،) حاضر نیستید آنها را بپذیرید؛ مگر از روی اغماض و کراهت! و بدانید خداوند، بی‌نیاز و شایسته ستایش است.
🪷🪷🪷نکته ها: آیات قبل، شرایط انفاق كننده را مطرح كرد و این آیه شرایط چیزهایى را بیان مى كند كه به محرومان انفاق مى شود.
امام باقر علیه السلام ذیل این آیه فرمودند: بعضى از مسلمانان درآمدهاى حرامى مانند ربا داشتند كه صرف فقرا مى كردند، این آیه آنان را نهى نمود. [744]
744) تفسیر برهان، ج 1، ص 255 وراهنما.
🪷🪷🪷پیام ها: - هدف از انفاق، رهایى از بخل است، نه رهایى از اشیاى بى ارزش و نامطلوب. «انفقوا من طیّبات ما كسبتم»
- در انفاق، تفاوتى میان پول نقد یا كالا نیست. «ما كسبتم... ما اخرجنا»
- بخششِ بادآورده ها مهم نیست، بلكه بخشش از دست رنج، داراى ارزش است. «ما كسبتم»
- در انفاق باید كرامت محرومان محفوظ بماند. «ولا تیمّموا الخبیث»
- نه تنها از چیزهاى ناپاك و پست انفاق نكنید، بلكه به فكر آن نیز نیفتید. «ولاتیمّموا»
- وجدان انسان، بهترین معیار براى شناخت پسندیده و ناپسند است. هر آنچه را مى پسندى كه به تو انفاق كنند، شایسته است كه انفاق كنى و اگر آنرا دوست نمى دارى، شایسته ى انفاق نیست. «لستم باخذیه الا ان تغمضوا»
- هر فرد ثروتمندى احتمال فقیر شدن خود را بدهد، شاید روزى دستِ دهنده شما، دستِ گیرنده شد. «آخذیه»
- گرفتن مال نامرغوب، نشانه رضایت فقرا نیست، بلكه نشانه ى استیصال آنان است. «تغمضوا» یعنى شما هم با اغماض وسختى ممكن است چیزى را بگیرید، ولى این نشانه ى رضایت شما نیست.
- اثر انفاق به خود شما بر مى گردد، وگرنه خداوند غنى و بى نیاز است. «ان اللّه غنى حمید»
- غناى الهى همراه با كمالات ومحبوبیّت است. «غنى حمید»
undefinedلطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید.undefined@pedarraneh

۱۰:۰۰

undefinedundefinedundefinedحکیمانه:از بزرگان متکبر خود پيروى نکنيد
•┈••✾◆undefinedundefined◆✾••┈•
#نهج‌_البلاغه
undefinedأَلاَ فَالْحَذَرَ الْحَذَرَ مِنْ طَاعَةِ سَادَاتِکُمْ وَ کُبَرَائِکُمْ! الَّذِينَ تَکَبَّرُوا عَنْ حَسَبِهِمْ، وَ تَرَفَّعُوا فَوْقَ نَسَبِهِمْ، وَ أَلْقَوُا الْهَجِينَةَعَلَى رَبِّهِمْ، وَ جَاحَدُوا اللّهَ عَلَى مَا صَنَعَ بِهِمْ، مُکَابَرَةً لِقَضَائِهِ، وَ مُغَالَبَةً لآلاَئِهِ
undefined️«به هوش باشيد، بترسيد و بر حذر باشيد از پيروى و اطاعت (کورکورانه) بزرگترها و رؤسايتان، همانها که به سبب موقعيت خود، تکبر مى ورزند و خويش را بالاتر از نسب خود مى شمرند، اعمال نادرست خود را به خدا نسبت مى دهند و به انکار نعمتهاى او بر مى خيزند تا با قضايش ستيز کنند و بر نعمت هايش چيره شوند.
undefinedهرگاه به دقّت تاريخ گذشته بشر را مشاهده کنيم مى بينيم يکى از سرچشمه هاى عمده جنگها و خون ريزيها برترى جويى هاى نژادى و قومى بوده است که هنوز هم ادامه دارد و يکى از عوامل مهم جنگ جهانى اوّل و دوم که بخش عظيمى از جهان را ويران کرد و دهها ميليون انسان را به خاک و خون کشاند همين امر بود.در حالى که اگر انسان خوب بنگرد اصل او خاک و اصل و ريشه ديگرش نطفه بى ارزش است و پايان کارش مردارى است گنديده. اسلام تفاخر به آبا و مناصب و به خود بستن القاب غرورآفرين و غفلت زا را نهى کرده; در حديث شريف نبوى مى خوانيم: «حُبُّ الرَّجُلِ دينُهُ وَ مُرُوَّتُهُ، خُلْقُهُ وَ أصْلُهُ عَقْلُهُ; شخصيّت انسان دين او و ارزش او اخلاق او و اصل و ريشه او عقل و خرد اوست».
undefined#خطبه_192
undefinedundefinedundefinedundefined@pedarraneh

۱۲:۴۰

undefined پندانه :به نام خدا❅سلام بر مهدی، منجی انسان‌ها❅               ┄┄┅┅┅❅undefined❅┅┅┅┄┄undefined با مولای غریب تا ظهور (۱)چه بخواهیم چه نخواهیم، ما رعیت امام زمانمان هستیم. و نام ما، در دفتر حضرت مهدی علیه‌السلام نوشته شده است.undefinedاما خوشا به حال آن که نامش در این دفتر، درخشان باشد و هرگاه امام زمان علیه‌السلام به اسامی این دفتر نگاه می‌کند و به نام او می‌رسد، خشنود شود و لبخند رضایتی بزند و برایش دعا کند.راستی چه کنیم تا چنین اتفاق زیبایی بیفتد؟!لابد می‌پرسید از کجا باید شروع کنیم؟!undefined با ما همراه باشید تا إن شاء الله این مسیر را به خوبی طی کنیم.فعلاً سربسته نخستین پاسخ را به گفتگو می‌گذارم، تا در پست‌های بعدی این راه را ادامه دهیم.undefinedپیامبر خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله فرمود:«کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است».༻⃘⃕࿇○༅•━┅┄undefined در ادامه با ما همراه باشید.               ┄┄┅┅┅❅undefined❅┅┅┅┄┄     «اللَّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیّکَ الفَرَج»undefinedالمناقب ۱: ۲۴۶.#یاد_محبوب‌undefined@pedarraneh

۱۲:۴۲