عکس پروفایل المپیاد ریاضی پی‌مثبتا

المپیاد ریاضی پی‌مثبت

۵۳عضو
عکس پروفایل المپیاد ریاضی پی‌مثبتا
۵۳ عضو

المپیاد ریاضی پی‌مثبت

پاسخ‌گوی پی‌مثبت:@pi_mosbat_pasokhgu

۸ مهر

المپیاد ریاضی پی‌مثبت
تمرین سری ۰۶.pdf

راهنمایی سری ۰۶.pdf

۲.۴۸ مگابایت

راهنمایی مسئله‌های سری ششم
@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۲۰:۱۳

۱۴ مهر

المپیاد ریاضی پی‌مثبت
تمرین سری ۰۶.pdf

راه‌حل سری ۰۶.pdf

۴.۷۱ مگابایت

راه‌حل مسئله‌های سری ششم
@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۱۹:۲۷

المپیاد ریاضی پی‌مثبت
تمرین سری ۰۶.pdf

تمرین سری ۰۷.pdf

۴۲۰.۱۴ کیلوبایت

تمرین سری هفتم
#مرحله‌دومی #هندسه@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۱۹:۲۸

۱۶ مهر

المپیاد ریاضی پی‌مثبت
تمرین سری ۰۷.pdf
به‌نام خدا
undefined دریافت راه‌حل‌های پیشنهادی شما
سلام به همه‌ی مخاطبان گرامی!از این هفته راه‌حل‌های پیشنهادی شما را برای مسئله‌های «مرحله‌دومی» دریافت می‌کنیم. در صورتی که راهتان درست باشد، با اسم خودتان در پاسخ‌نامه منتشر خواهد شد.
راه‌حل‌های پیشنهادی‌تان را لطفاً به‌طور خوانا و ترجیحاً در قالب پی‌دی‌اف برای پاسخ‌گوی پی‌مثبت بفرستید. مهلت ارسال راه‌حل‌ها برای هر سری تمرین تا قبل از قرارگیری راهنمایی آن است: @pi_mosbat_pasokhgu
منتظر راه‌حل‌های خلاقانه و منحصربه‌فرد شما هستیم! undefined
@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۱۹:۵۸

۲۰ مهر

المپیاد ریاضی پی‌مثبت
تمرین سری ۰۷.pdf

راهنمایی سری ۰۷.pdf

۴۴۸.۵۴ کیلوبایت

راهنمایی مسئله‌های سری هفتم
@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۱۲:۰۵

۲۲ مهر

بازارسال شده از پی‌مثبت
به‌نام خدا
اطلاعیه‌ی مهم درباره‌ی المپیادهای علمی کشوری در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
undefined به اطلاع کلیه‌ی داوطلبان شرکت در المپیادهای علمی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ می‌رساند که از امسال در تمامی المپیادهای علمی که توسط باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزار می‌گردد (از جمله فیزیک و شیمی و ادبی) امکان شرکت دانش‌آموزان پایه‌ی دهم علاوه بر دانش‌آموزان پایه‌ی یازدهم در دوره‌ی تابستانه‌ی باشگاه و کسب مدال وجود دارد.
undefined همچنین، به جهت فرصت بیشتر و کمک به مطالعه‌ی دانش‌آموزان، آزمون‌های کشوری المپیادهای علمی سال جاری همانند روال هر ساله برگزار خواهند شد. این بدان معنی است که مرحله‌ی اول المپیادهای علمی سال تحصیلی جاری در بهمن۱۴۰۳ و مرحله دوم المپیادهای علمی در فروردین۱۴۰۴ برگزار خواهند شد.
undefined ضمناً از سال جاری، المپیاد «هوش مصنوعی»، به عنوان یک المپیاد جدید به مجموعه‌ی باشگاه دانش‌پژوهان جوان اضافه شده و همچنین المپیادهای «مدیریت و اقتصاد» و «تفکر و کار‌آفرینی» ترکیب و در قالب یک المپیاد جدید با عنوان «مدیریت، اقتصاد و حکمرانی» برگزار خواهد شد.
منبع:https://ysc.medu.gov.ir/fa/node/224535
@pi_mosbat

۱۶:۰۵

۲۸ مهر

المپیاد ریاضی پی‌مثبت
تمرین سری ۰۷.pdf

راه‌حل سری ۰۷.pdf

۲۸۶.۱۳ کیلوبایت

راه‌حل مسئله‌های سری هفتم
@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۱۶:۵۸

۲۹ مهر

thumnail
به‌نام خدا
دوره‌ی حل مسئله‌های ترکیبیات مرحله‌ی یکم منتشر شد!
undefined درس ترکیبیات از مهم‌ترین درس‌های المپیاد ریاضی است و در مرحله‌ی یکم حدود یک‌سوم از ۲۵ سؤال و در مرحله‌ی دوم ۲ مسئله از ۶ مسئله به این درس اختصاص می‌یابد!
undefined در این دوره، سؤال‌های ترکیبیات ۱۵ سال اخیر مرحله‌ی یکم المپیاد ریاضی (از سال ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۲) بررسی و راه‌حل‌های آن‌ها شرح داده شده است. همچنین، سؤال‌های ترکیبیات هر سال در کنار اولین جلسه‌ی مربوط به آن سال بارگذاری شده است.

undefined مشاهده‌ی جزئیات و نمونه ویدئوهای دوره
undefined مشاهده‌ی سابقه‌ی آقای محمدپارسا شاه‌محمدی
#ترکیبیات #مرحله_یکم #محمدپارسا_شاه‌محمدی@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۱۸:۲۴

المپیاد ریاضی پی‌مثبت
undefined به‌نام خدا دوره‌ی حل مسئله‌های ترکیبیات مرحله‌ی یکم منتشر شد! undefined درس ترکیبیات از مهم‌ترین درس‌های المپیاد ریاضی است و در مرحله‌ی یکم حدود یک‌سوم از ۲۵ سؤال و در مرحله‌ی دوم ۲ مسئله از ۶ مسئله به این درس اختصاص می‌یابد! undefined در این دوره، سؤال‌های ترکیبیات ۱۵ سال اخیر مرحله‌ی یکم المپیاد ریاضی (از سال ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۲) بررسی و راه‌حل‌های آن‌ها شرح داده شده است. همچنین، سؤال‌های ترکیبیات هر سال در کنار اولین جلسه‌ی مربوط به آن سال بارگذاری شده است. undefined مشاهده‌ی جزئیات و نمونه ویدئوهای دوره undefined مشاهده‌ی سابقه‌ی آقای محمدپارسا شاه‌محمدی #ترکیبیات #مرحله_یکم #محمدپارسا_شاه‌محمدی @pi_mosbat @pi_mosbat_math
thumnail
به‌نام خدا
حل مسئله‌های ترکیبیات مرحله‌ی یکم: جلسه‌ی ۳۷، سال ۱۴۰۰، بخش یکم
مشاهده‌ی جزئیات و دیگر نمونه ویدئوهای دوره:https://pimosbat.ir/product/1st_round_combinatorics
#ترکیبیات #مرحله_یکم #محمدپارسا_شاه‌محمدی@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۱۸:۲۷

المپیاد ریاضی پی‌مثبت
undefined به‌نام خدا دوره‌ی حل مسئله‌های ترکیبیات مرحله‌ی یکم منتشر شد! undefined درس ترکیبیات از مهم‌ترین درس‌های المپیاد ریاضی است و در مرحله‌ی یکم حدود یک‌سوم از ۲۵ سؤال و در مرحله‌ی دوم ۲ مسئله از ۶ مسئله به این درس اختصاص می‌یابد! undefined در این دوره، سؤال‌های ترکیبیات ۱۵ سال اخیر مرحله‌ی یکم المپیاد ریاضی (از سال ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۲) بررسی و راه‌حل‌های آن‌ها شرح داده شده است. همچنین، سؤال‌های ترکیبیات هر سال در کنار اولین جلسه‌ی مربوط به آن سال بارگذاری شده است. undefined مشاهده‌ی جزئیات و نمونه ویدئوهای دوره undefined مشاهده‌ی سابقه‌ی آقای محمدپارسا شاه‌محمدی #ترکیبیات #مرحله_یکم #محمدپارسا_شاه‌محمدی @pi_mosbat @pi_mosbat_math
thumnail
به‌نام خدا
حل مسئله‌های ترکیبیات مرحله‌ی یکم: جلسه‌ی ۳۸، سال ۱۴۰۰، بخش دوم
مشاهده‌ی جزئیات و دیگر نمونه ویدئوهای دوره:https://pimosbat.ir/product/1st_round_combinatorics
#ترکیبیات #مرحله_یکم #محمدپارسا_شاه‌محمدی@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۱۸:۲۹

۳۰ مهر

thumnail
به‌نام خدا
چهارمین دوره‌ی المپیاد جهانی ترکیبیات ایران
undefined تاریخ برگزاری: ۱٠ و ۱۱آبان۱۴۰۳
undefined اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام:ico-official.com
@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۱۵:۳۱

۲ آبان

المپیاد ترکیبیات ایران، ۱۳۹۹.pdf

۱۵۴.۹۹ کیلوبایت

دفترچه‌ی نخستین المپیاد ترکیبیات ایران، ۱۳۹۹
@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۱۰:۱۴

المپیاد ترکیبیات ایران، ۱۴۰۰.pdf

۲.۱۷ مگابایت

دفترچه‌ی دومین المپیاد ترکیبیات ایران، ۱۴۰۰
@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۱۰:۱۴

۱۱ آبان

المپیاد ترکیبیات ایران، ۱۴۰۳، پیشرفته.pdf

۵۴۷.۲۱ کیلوبایت

المپیاد ترکیبیات ایران، ۱۴۰۳، سطح پیشرفته و آزاد
@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۶:۳۲

۱۴ آبان

thumnail
به‌نام خدا
undefined به‌زودی در پی‌مثبت: دوره‌ی جبر مقدماتی
با تدریس ابوالفضل حاجی‌زاده
@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۱۲:۰۸

۱۵ آبان

المپیاد ریاضی پی‌مثبت
تمرین سری ۰۷.pdf

تمرین سری ۰۸.pdf

۵۶۲.۴۷ کیلوبایت

تمرین سری هشتم
#مرحله‌دومی@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۶:۱۲

۱۸ آبان

به‌نام خدا
بارم‌بندی در المپیاد ریاضی
undefined علی پرتوفرد
از چند سال قبل کمیته‌ی علمی تشخیص داد مشکلی در المپیاد ما وجود دارد: در بسیاری از موارد نمره‌ای که دانش‌آموزان ایران در سؤالات المپیاد جهانی به دست می‌آوردند، تفاوت‌های اساسی با نمره‌ای داشت که بعد از آزمون دانش‌آموزان و حتی سرپرستان ما در ذهن داشتند. در واقع، در آزمون‌های داخلی ایران نمرات جزئی بسیار دست‌ودلبازانه‌تر از المپیاد جهانی داده می‌شد. چند سالی است کمیته تلاش کرده تا این موضوع را اصلاح کند: تفاوت اصلی در مسابقه باید با حل کامل سوالات ایجاد شود. شهود کمیته این بود که ارزش حل کامل یک سؤال از زخمی کردن دو یا سه سوال بیشتر است؛ چه از لحاظ منطق ریاضی و چه از لحاظ آمادگی برای مسابقات بین‌المللی.
یکی از نکاتی که باعث این تفاوت ‌شده بود و حتی بارها باعث پیش‌بینی غلط سرپرستان با تجربه تیم از نمره دانش‌آموزان شده بود، نحوه‌ی نمره‌دادن به ایده‌ها در مسابقه‌ی داخلی و جهانی بود. در مسابقه‌ی جهانی تقریباً هیچ‌وقت صرف داشتن یک ایده‌ی خوب نمره‌ای تعلق داده نمی‌شود. یا اگر نمره‌ای داده شود بسیار حداقلی و در حد یک نمره است. نمره تنها زمانی داده می‌شود که آن ایده منتج به اثبات یک حقیقت ارزشمند مشخص در راستای حل سوال باشد. دقت کنید اثبات هر حقیقتی هم منجر به کسب نمره نمی‌شود. بارم‌های جهانی هر سال شامل لیستی از حقایق مفید هستند که اثبات آن‌ها نمره‌ای ندارد. بسیاری از موارد دانش‌آموز و سرپرستان ما به خاطر ایده‌های مثبت انتظار نمره چهار یا پنج برای یک برگه داشته‌اند؛ اما چون هیچ حقیقت ارزشمندی به طور کامل توسط این ایده‌ها ثابت نشده بود در نهایت نمره‌ی صفر یا یک به برگه داده شد.
دلیل این موضوع کم‌کردن اثر سلیقه است. این که یک ایده چقدر خوب یا ارزشمند است، موضوعی کاملا سلیقه‌ای می‌باشد؛ اما در مورد حقایق مشخص بهتر می‌توان ارزش مشخص تعیین کرد. سیاست کمیته‌ی ملی المپیاد ریاضی در تصحیح و بارم‌بندی‌ها این بوده است که به حقایق مشخص نمره داده شود و از حقایق مشخص نمره‌ کم شود. مصحح باید بتواند هر نمره‌ای که گرفته شده یا کم شده را به وجود یا عدم‌وجود یک حقیقت مشخص مرتبط کند. صرف بد توضیح‌دادن دلیلی برای کسر نمره نیست. باید نقص مشخصی در اثبات وجود داشته باشد؛ همان طور که صرف ایده‌ای که به نظر برخی همکاران ارزشمند به نظر برسد، در مسابقات رسمی دلیلی برای دادن نمره نیست، مگر در موارد خاص و در حد یک نمره.
همین طور باید در نظر گرفت که نقص حتی یکی از گام‌های اصلی مسئله باعث می‌شود که نمره‌ی برگه از سه یا در شرایط خاص از چهار نمره تجاوز نکند. نمره‌های پنج و شش فقط برای اشتباهات جزیی و محاسباتی و گام‌هایی است که ایده‌ی خاص جدیدی ندارند و از دید مصحح بدیهی هستند. ‌‌
در هر صورت تنها راه مطمئن برای نمره‌گرفتن در سؤالات حل کامل آن‌ها است. یک ریاضیدان باید بتواند اثبات را به‌تمامی و با نهایت اتقان به انجام برساند. اثبات ناقص همانند ساختمان نیمه‌کاره‌ای است که ارزش چندانی ندارد مگر برای استفاده‌ی معماران بعدی.
@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۵:۴۱

۲۵ آبان

المپیاد هندسه، ۱۴۰۳.pdf

۱.۱۲ مگابایت

مسئله‌های یازدهمین المپیاد هندسه‌ی ایران
#هندسه
@pi_mosbat@pi_mosbat_math

۱۱:۵۴