پ

پرسا

۶۵۳عضو
thumnail
undefined در شرایط فعلی وجود مدارس سمپاد به شدت ضرورت دارد
فاطمه مهاجرانی،رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان:
undefinedآرزو داریم روزی اقتصاد آموزش و پرورش به جایی برسد که بتوانیم بگوییم نیاز به جدا کردن دانش آموزان با شرایط مختلف نیست، اما در شرایط فعلی که وجود مدارس سمپاد به شدت ضرورت دارد چرا که امکانات تمام مدارس وضعیت یکسانی ندارد و دانش آموزان نمی‌توانند با شرایط مختلف از این مدارس استفاده لازم را داشته باشند.
undefinedسمپاد همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و حذف یا تضعیف آن جایگاهی ندارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوانundefinedundefined bit.ly/2JyZFC5
@porsamag_ir

۱۵:۳۰

thumnail
undefined عضو شورا هستم، اما مسولیتی ندارم!
undefined️طیبه ماهروزاده، عضو شورای عالی آموزش و پرورش: عضو شورا هستم، اما مسولیتی ندارم!
@porsamag_ir

۱۶:۰۷

undefined برخی از وظایف شورای عالی آموزش و پرورش:
undefined️تعیین خط مشی کلی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اساسی کشور با رعایت قوانین موضوعه کشور.
undefined️ بررسی و تصویب هدفها و نظام آموزش و پرورش بر اساس خط مشی کلی آموزش و پرورش کشور.
undefined️بررسی و تصویب برنامه‌های درسی و تربیتی کلیه مؤسسات آموزشی کشور که در حوزه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
undefined️بررسی طرحها و لوایح قانونی مربوط به آموزش و پرورش قبل از طرح در مجلس شورای ملی.
undefined️بررسی و تصویب اساسنامه هر نوع مؤسسه تعلیماتی جدید.
undefined️بررسی و تصویب طرح‌های توسعه در داخل رشته‌های مختلف تحصیلی بر اساس احتیاجات نیروی انسانی و با توجه به امکانات کشور.
@porsamag_ir

۱۶:۲۹

thumnail
undefined مصوبه "حذف تنوع مدارس" در شورای نگهبان رد شد
حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش:
undefinedمصوبه «تنظیم‌ بخشی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش» در شورای نگهبان رد شده است.
undefinedشورا به بندهایی چون اختصاص یک درصد درآمد شرکت‌ها، اجاره دادن واحدهای آموزشی، اعمال مدرک دوم فرهنگیان و کاهش تنوع مدارس ایراداتی گرفته‌ است.
منبع: تسنیمundefinedundefined bit.ly/32jv16o
@porsamag_ir

۷:۵۰

پرسا
طرح تنظيم برخي از مقررات مالي.pdf

نظر شورای نگهبان، .pdf

۱.۲۷ مگابایت

undefined برخی از نظرات شورای نگهبان در رابطه با طرح «تنظیم برخی مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش»:
undefinedتکلیف دولت به انحصار مدارس به دو نوع دولتی و غیردولتی، نسبت به انواع خاصی از مدارس نظیر مدارس استعدادهای درخشان که بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده‌اند، مغایر اصل 57 قانون اساسی شناخته شد.
undefinedدر اعمال بدون رعایت سقف مدرک تحصیلی مرتبط بالاتر افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند، به جهت ایجاد بار مالی جدید برای دولت و عدم تعیین محل تأمین آن، مغایر اصل 75 قانون اساسی شناخته شد.
@porsamag_ir

۱۰:۰۶

پرسا
undefined undefined پیشنهاد حذف زبان خارجی از برنامه درسی ۵۰ نماینده مجلس با ارائه طرحی یک فوریتی خواستار شدند: undefinedآموزش زبان‌های خارجی، اختیاری، با هزینه شخصی و بر عهده آموزشگاه‌های آزاد خارج از مدرسه باشد. undefinedبرخی از دلایل ذکر شده در مقدمه طرح: undefinedتعلیم زبان خارجی به دانش‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ندارند، ضروری نیست. undefinedآموزش زبان در مدارس نسبت به آموزشگاه‌های آزاد زبان کمتر موفقیت‌آمیز بوده است. منبع: پاناundefined undefined bit.ly/2p4EVdQ @porsamag_ir
thumnail
undefined مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس با طرح رفع انحصار زبان انگلیسی
undefinedمرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی پیشنهاد رد کلیات طرح رفع انحصار زبان انگلیسی را داد و همچنین خواستار امکان آموزش زبان چینی در مدارس شد.
undefinedدر چکیده این گزارش اشاره شده که نتیجه این طرح رشد بی رویه موسسات آموزش‌های زبان خارجی، کاهش عدالت آموزشی از حیث عدم امکان دسترسی دانش آموزان مناطق محروم و همچنین امکان ایجاد چالش‌های امنیتی از حیث ورود کنسرسیوم‌های خارجی به نظام آموزشی کشور خواهد بود.
منبع: ایسناundefined
undefined bit.ly/2WGSInE
@porsamag_ir

۱۶:۱۵

گزارش مرکز پژوهش های مجلس درباره طرح رفع انحصار زبان انگلیسی.pdf

۷۷۱.۴۴ کیلوبایت

undefined گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره طرح رفع انحصار زبان انگلیسی
@porsamag_ir

۱۶:۱۶

thumnail
undefined طرح رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزشی رد شد

سید حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:
undefinedطرح رفع انحصار زبان انگلیسی در کمسیون آموزش بررسی و با اکثریت آرا رد شد.
منبع:مهرundefinedundefined bit.ly/34sD95S
@porsamag_ir

۱۶:۱۷

thumnail
undefined طرح استیضاح حاجی میرزایی در مجلس
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی خواستار به جریان افتادن استیضاح وزیر آموزش و پرورش در محورهای زیر شدند:
undefined️خلف وعده در اجرای رتبه‌بندی معلمان
undefined️کلاس‌های بدون معلم
undefined️کمبود کتب درسی در برخی پایه‌ها
undefined️توزیع ناعادلانه نیروی انسانی و امکانات بین استان‌ها و مناطق شهری و روستایی
undefined️انتصاب مسئولین ناکارآمد و هدفمند با توجه به فصل انتخابات
undefined️عدم نظارت بر عملکرد و تخلفات مسئولین تحت امر خود
undefined️عدم تعیین تکلیف کامل نیروهای حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی
undefined️بسته‌های حمایتی و ایجاد مدارس جدید به این نام
undefined️رها شدن اردوگاه بزرگ کشور
تاکنون ۴۸ نماینده این طرح را امضا کرده‌اند.
منبع:تسنیمundefinedundefined bit.ly/2Nl75uM
@porsamag_ir

۱۶:۳۶

thumnail
undefined ولع خصوصی سازی آموزش و پرورش، باعث رشد مدارس غیردولتی شده است
به گزارش روزنامه فرهیختگان:
undefined️آمار ایجاد مدارس دولتی و غیردولتی از سال ۶۷ تا ۹۶ نشان می‌دهد، نگاه لیبرالی به حوزه آموزشی و ولع در خصوصی‌سازی این حوزه، فارغ از گرایش‌های سیاسی باعث رشد مدارس غیردولتی و تعیین چشم‌انداز ۱۵ درصدی تا سال ۹۹ در رشد این مدارس و افت مدارس دولتی شده است.
منبع: روزنامه فرهیختگان۹۸/۸/۱۲
@porsamag_ir

۱۴:۴۱

پرسا
undefined undefined ولع خصوصی سازی آموزش و پرورش، باعث رشد مدارس غیردولتی شده است به گزارش روزنامه فرهیختگان: undefined️آمار ایجاد مدارس دولتی و غیردولتی از سال ۶۷ تا ۹۶ نشان می‌دهد، نگاه لیبرالی به حوزه آموزشی و ولع در خصوصی‌سازی این حوزه، فارغ از گرایش‌های سیاسی باعث رشد مدارس غیردولتی و تعیین چشم‌انداز ۱۵ درصدی تا سال ۹۹ در رشد این مدارس و افت مدارس دولتی شده است. منبع: روزنامه فرهیختگان۹۸/۸/۱۲ @porsamag_ir
thumnail
undefined #اینفوگرافیک
undefinedرشد ۵۷ درصدی مدارس غیردولتی در سال های ۹۲ تا ۹۶
undefined️روند رشد مدارس غیردولتی نشان می‌دهد تعداد این مدارس از سال‌های ۹۲ تا ۹۶ از حدود ۹ هزار مدرسه به بیش از ۱۴ هزار مدرسه رسیده است که حاکی از رشد ۵۷ درصدی این مدارس در این ۴ سال است.
@porsamag_ir

۱۴:۴۲

پرسا
undefined undefined #اینفوگرافیک undefinedرشد ۵۷ درصدی مدارس غیردولتی در سال های ۹۲ تا ۹۶ undefined️روند رشد مدارس غیردولتی نشان می‌دهد تعداد این مدارس از سال‌های ۹۲ تا ۹۶ از حدود ۹ هزار مدرسه به بیش از ۱۴ هزار مدرسه رسیده است که حاکی از رشد ۵۷ درصدی این مدارس در این ۴ سال است. @porsamag_ir
thumnail
undefinedعملکرد مدارس غیر دولتی شهر تهران چگونه است؟
undefined️ بر اساس گزارش سال ۹۸ اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی، از میان دانش‌آموزان تهرانی که در کنکور رتبه زیر ۱۰۰۰ کسب کرده اند، تنها ۴.۵ درصد از مدارس غیردولتی بوده‌اند.
undefined️ همچنین به گفته زرافشان، معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ۶۰ درصد از مدارس تهرانی که در امتحانات نهایی معدل کمتر از ۱۰ کسب کرده‌اند، غیردولتی هستند.
@porsamag_ir

۱۸:۱۰

پرسا
undefined undefinedعملکرد مدارس غیر دولتی شهر تهران چگونه است؟ undefined️ بر اساس گزارش سال ۹۸ اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی، از میان دانش‌آموزان تهرانی که در کنکور رتبه زیر ۱۰۰۰ کسب کرده اند، تنها ۴.۵ درصد از مدارس غیردولتی بوده‌اند. undefined️ همچنین به گفته زرافشان، معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ۶۰ درصد از مدارس تهرانی که در امتحانات نهایی معدل کمتر از ۱۰ کسب کرده‌اند، غیردولتی هستند. @porsamag_ir

درصد_دانش‌آموزان_مدارس_غیردولتی.pdf

۶۱۷.۶۵ کیلوبایت

undefinedگزارش اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی با عنوان «درصد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی از رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری»

undefinedبر اساس این گزارش تنها ۴.۷۰ درصد از دانش‌ آموزان کل کشور که در کنکور سراسری رتبه زیر ۱۰۰۰ کسب کرده‌اند از مدارس غیردولتی هستند.
undefinedلازم به ذکر است بر اساس سالنامه آماری آموزش و پرورش ۲۱.۵۷ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم نظری کشور در مدارس غیر دولتی درس می‌خوانند.

@porsamag_ir

۱۴:۳۱

thumnail
undefined نشست تخصصی مسئله‌شناسی و سازوکار حل مسائل در حکمرانی آموزش و پرورش
undefinedاندیشکده حکمرانی شریف در ۷۳امین نشست‌ "حکمرانی در عمل"، با حضور مهدی نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش و حمیدرضا ملک محمدی، استاد سیاست‌گذاری عمومی دانشگاه تهران به موضوع "مسئله‌شناسی و سازوکار حل مسائل در حکمرانی آموزش و پرورش" می‌پردازد.
undefinedاین نشست سه‌شنبه ۲۱ آبان برگزار می‌شود.
لینک ثبت‌نام در نشستundefined undefined bit.ly/2NvDRJQ
@porsamag_ir

۱۴:۳۲

پرسا
undefined undefined مصوبه "حذف تنوع مدارس" در شورای نگهبان رد شد حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش: undefinedمصوبه «تنظیم‌ بخشی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش» در شورای نگهبان رد شده است. undefinedشورا به بندهایی چون اختصاص یک درصد درآمد شرکت‌ها، اجاره دادن واحدهای آموزشی، اعمال مدرک دوم فرهنگیان و کاهش تنوع مدارس ایراداتی گرفته‌ است. منبع: تسنیمundefined undefined bit.ly/32jv16o @porsamag_ir
thumnail
undefined احتمال اصرار مجلس بر مصوبه حذف تنوع مدارس
میرزاده، سخنگوی کمسیون آموزش مجلس:
undefined️اخیرا شورای نگهبان اشکالی را به حذف تنوع مدارس و لزوم یکپارچگی مدارس (دولتی و غیردولتی) گرفته است و بر همین اساس باید مجددا این موضوع بررسی شود.
undefined️به نظرم مجلس در نظر خود درباره حذف تنوع مدارس پافشاری کرده و فقط بر وجود مدارس دولتی و غیردولتی اصرار خواهد کرد.
undefined️تنوع مدارس توانسته بود مشکلات روحی و روانی را برای دانش‌آموز و والدین آنها ایجاد کند و عملا آنها پز اسامی مدارس خود را به یکدیگر می‌دادند.
منبع:فارسundefinedundefined bit.ly/33FQ9oA
@porsamag_ir

۱۵:۳۰

پرسا
undefined undefined نشست تخصصی مسئله‌شناسی و سازوکار حل مسائل در حکمرانی آموزش و پرورش undefinedاندیشکده حکمرانی شریف در ۷۳امین نشست‌ "حکمرانی در عمل"، با حضور مهدی نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش و حمیدرضا ملک محمدی، استاد سیاست‌گذاری عمومی دانشگاه تهران به موضوع "مسئله‌شناسی و سازوکار حل مسائل در حکمرانی آموزش و پرورش" می‌پردازد. undefinedاین نشست سه‌شنبه ۲۱ آبان برگزار می‌شود. لینک ثبت‌نام در نشستundefined undefined bit.ly/2NvDRJQ @porsamag_ir
thumnail
undefined گزارش اختصاصی پرسا از نشست حکمرانی در عمل با موضوع مسئله‌شناسی در حکمرانی آموزش و پرورش
undefined اصلی‌ترین مسئله آموزش و پرورش، کوچک‌انگاری و ساده‌پنداری آن است
مهدی نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش پرورش:
undefinedاصلی‌ترین مسئله و ام‌المسائل آموزش و پرورش ،کوچک‌انگاری و ساده‌پنداری آن است.
ایشان در ادامه دیگر مسائل اساسی در حمکرانی آموزش و پرورش را به این ترتیب برشمرد:
undefinedبی ثباتی مدیریتی (به طور مثال: انتصاب ۴ وزیر و ۲ سرپرست برای آموزش و پرورش در ۶ سال اخیر)
undefinedتعدد مراجع سیاستگذار رسمی و غیر رسمی (شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و ...)
undefinedفقر نظری در حوزه تعلیم و تربیت در دورا گذار تمدن اسلامی
undefinedساختار متمرکز آموزش و پرورش
undefinedساختار غیرچابک و بزرگ آموزش و پرورش (وجود بیش از ۷۰۰ اداره در سطح کشور)
undefinedکمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش
undefinedکمبود بودجه آموزش و پرورش
@porsamag_ir

۱۸:۲۹

thumnail
undefined بالاخره رتبه‌بندی معلمان در هیئت دولت تصویب شد
حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش:
undefinedرتبه‌بندی معلمان در هیئت وزیران به تصویب نهایی رسید و مقدمات اجرایی آن از هفته آینده آغاز می‌شود.
undefinedدر مجموع حدود 720 هزار نفر در سراسر کشور از امتیازات رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند.
undefinedمعلمان ابتدایی چون کار آنها دشوار است تا 10 درصد از سایر معلمان امتیاز و برخورداری مادی بیشتری خواهند داشت.
undefinedبه طور متوسط افزایش دریافتی معلمان با اجرای این طرح حدود 420 هزار تومان است.
منبع: تسنیمundefinedundefined tn.ai/2146493
@porsamag_ir

۴:۴۲

پرسا
undefined undefined بالاخره رتبه‌بندی معلمان در هیئت دولت تصویب شد حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش: undefinedرتبه‌بندی معلمان در هیئت وزیران به تصویب نهایی رسید و مقدمات اجرایی آن از هفته آینده آغاز می‌شود. undefinedدر مجموع حدود 720 هزار نفر در سراسر کشور از امتیازات رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند. undefinedمعلمان ابتدایی چون کار آنها دشوار است تا 10 درصد از سایر معلمان امتیاز و برخورداری مادی بیشتری خواهند داشت. undefinedبه طور متوسط افزایش دریافتی معلمان با اجرای این طرح حدود 420 هزار تومان است. منبع: تسنیمundefined undefined tn.ai/2146493 @porsamag_ir
undefined هر آنچه از آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان می‌دانیم
undefinedفرهنگیان براساس سابقه خدمت، مدرک تحصیلی، دوره‌های آموزشی گذرانده شده، نمره‌های ارزشیابی و امتیازات حرفه‌ای و عوامل مشخصی که در آیین‌نامه قید شده یکی از ۵ طبقه را کسب می‌کنند.
undefinedرتبه اول بعد از ۲ سال، رتبه دوم پس از ۶ سال و رتبه سوم بعد از ۱۲ سال، رتبه چهارم بعد از ۱۸ سال و رتبه پنجم پس از ۲۴ سال خدمت خواهد بود.
undefinedبرای کسانی که همچنان پس از ۲۴ سال به همکاری خود ادامه خواهند داد معادل با میانگین افزایش رتبه‌بندی هرسال بین ۳ تا ۵ درصد به حقوق آن‌ها اضافه خواهد شد.
undefinedمعلمان مدارس ابتدایی تا ۱۰ درصد از سایر معلمان امتیاز بیشتر و برخورداری مادی بیشتری خواهند داشت.
undefinedسه صلاحیت‌ حرفه‌ای، عمومی و تخصصی برای اختصاص افراد به طبقات، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
undefinedکمیته‌های ارزیابی برای طبقه‌بندی معلمان دارای ۳ سطح هستند. سطح اول منطقه و شهرستان‌ها، سطح دوم استان و سطح سوم مرکزی و ملی است که در ستاد انجام می‌گیرد.
undefinedکسانی که در رتبه اول هستند بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.
undefinedمیانگین دریافتی معلمان براثر اجرای رتبه‌بندی ۴۲۰ هزار تومان خواهد بود.
undefinedاین طرح شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان پرورشی، مراقبان سلامت، مشاوران، معاونان و مدیران واحدهای آموزشی (مجموعا حدود ۷۲۰ هزار نفر) است.
undefinedزمان اعمال افزایش حقوق از اول مهرماه ۹۸ خواهد بود.
منبع: وبگاه رسمی وزارت آ.پundefinedundefined medu.ir
@porsamag_ir

۱۹:۳۲

پرسا
undefined undefined نشست تخصصی مسئله‌شناسی و سازوکار حل مسائل در حکمرانی آموزش و پرورش undefinedاندیشکده حکمرانی شریف در ۷۳امین نشست‌ "حکمرانی در عمل"، با حضور مهدی نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش و حمیدرضا ملک محمدی، استاد سیاست‌گذاری عمومی دانشگاه تهران به موضوع "مسئله‌شناسی و سازوکار حل مسائل در حکمرانی آموزش و پرورش" می‌پردازد. undefinedاین نشست سه‌شنبه ۲۱ آبان برگزار می‌شود. لینک ثبت‌نام در نشستundefined undefined bit.ly/2NvDRJQ @porsamag_ir
thumnail
undefined نشست تخصصی مدرسه محوری؛ الگوی مطلوب حکمرانی آموزش و پرورش
undefinedاندیشکده حکمرانی شریف در ۷۴امین نشست‌ "حکمرانی در عمل"، با حضور محمود امانی طهرانی، مشاور علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی و عبدالحسین نفیسی، پژوهشگر حوزه اقتصاد و توسعه آموزش و پرورش به موضوع "مدرسه محوری؛ الگوی مطلوب حکمرانی آموزش و پرورش" می‌پردازد.
undefinedاین نشست سه‌شنبه ۱۲ آذر برگزار می‌شود.
لینک ثبت‌نام در نشستundefined undefined bit.ly/2P4fUcj
@porsamag_ir

۸:۲۵