۱۵:۳۰
۱۶:۰۷
برخی از وظایف شورای عالی آموزش و پرورش:
️تعیین خط مشی کلی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اساسی کشور با رعایت قوانین موضوعه کشور.
️ بررسی و تصویب هدفها و نظام آموزش و پرورش بر اساس خط مشی کلی آموزش و پرورش کشور.
️بررسی و تصویب برنامههای درسی و تربیتی کلیه مؤسسات آموزشی کشور که در حوزه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
️بررسی طرحها و لوایح قانونی مربوط به آموزش و پرورش قبل از طرح در مجلس شورای ملی.
️بررسی و تصویب اساسنامه هر نوع مؤسسه تعلیماتی جدید.
️بررسی و تصویب طرحهای توسعه در داخل رشتههای مختلف تحصیلی بر اساس احتیاجات نیروی انسانی و با توجه به امکانات کشور.
@porsamag_ir
️تعیین خط مشی کلی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اساسی کشور با رعایت قوانین موضوعه کشور.
️ بررسی و تصویب هدفها و نظام آموزش و پرورش بر اساس خط مشی کلی آموزش و پرورش کشور.
️بررسی و تصویب برنامههای درسی و تربیتی کلیه مؤسسات آموزشی کشور که در حوزه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
️بررسی طرحها و لوایح قانونی مربوط به آموزش و پرورش قبل از طرح در مجلس شورای ملی.
️بررسی و تصویب اساسنامه هر نوع مؤسسه تعلیماتی جدید.
️بررسی و تصویب طرحهای توسعه در داخل رشتههای مختلف تحصیلی بر اساس احتیاجات نیروی انسانی و با توجه به امکانات کشور.
@porsamag_ir
۱۶:۲۹
۷:۵۰
پرسا
طرح تنظيم برخي از مقررات مالي.pdf
نظر شورای نگهبان، .pdf
۱.۲۷ مگابایت
برخی از نظرات شورای نگهبان در رابطه با طرح «تنظیم برخی مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش»:
تکلیف دولت به انحصار مدارس به دو نوع دولتی و غیردولتی، نسبت به انواع خاصی از مدارس نظیر مدارس استعدادهای درخشان که بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شدهاند، مغایر اصل 57 قانون اساسی شناخته شد.
در اعمال بدون رعایت سقف مدرک تحصیلی مرتبط بالاتر افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند، به جهت ایجاد بار مالی جدید برای دولت و عدم تعیین محل تأمین آن، مغایر اصل 75 قانون اساسی شناخته شد.
@porsamag_ir
تکلیف دولت به انحصار مدارس به دو نوع دولتی و غیردولتی، نسبت به انواع خاصی از مدارس نظیر مدارس استعدادهای درخشان که بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شدهاند، مغایر اصل 57 قانون اساسی شناخته شد.
در اعمال بدون رعایت سقف مدرک تحصیلی مرتبط بالاتر افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند، به جهت ایجاد بار مالی جدید برای دولت و عدم تعیین محل تأمین آن، مغایر اصل 75 قانون اساسی شناخته شد.
@porsamag_ir
۱۰:۰۶
پرسا
پیشنهاد حذف زبان خارجی از برنامه درسی ۵۰ نماینده مجلس با ارائه طرحی یک فوریتی خواستار شدند: آموزش زبانهای خارجی، اختیاری، با هزینه شخصی و بر عهده آموزشگاههای آزاد خارج از مدرسه باشد. برخی از دلایل ذکر شده در مقدمه طرح: تعلیم زبان خارجی به دانشآموزانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ندارند، ضروری نیست. آموزش زبان در مدارس نسبت به آموزشگاههای آزاد زبان کمتر موفقیتآمیز بوده است. منبع: پانا bit.ly/2p4EVdQ @porsamag_ir
۱۶:۱۵
۱۶:۱۷
۱۶:۳۶
۱۴:۴۱
پرسا
ولع خصوصی سازی آموزش و پرورش، باعث رشد مدارس غیردولتی شده است به گزارش روزنامه فرهیختگان: ️آمار ایجاد مدارس دولتی و غیردولتی از سال ۶۷ تا ۹۶ نشان میدهد، نگاه لیبرالی به حوزه آموزشی و ولع در خصوصیسازی این حوزه، فارغ از گرایشهای سیاسی باعث رشد مدارس غیردولتی و تعیین چشمانداز ۱۵ درصدی تا سال ۹۹ در رشد این مدارس و افت مدارس دولتی شده است. منبع: روزنامه فرهیختگان۹۸/۸/۱۲ @porsamag_ir
۱۴:۴۲
پرسا
#اینفوگرافیک ️ رشد ۵۷ درصدی مدارس غیردولتی در سال های ۹۲ تا ۹۶ ️روند رشد مدارس غیردولتی نشان میدهد تعداد این مدارس از سالهای ۹۲ تا ۹۶ از حدود ۹ هزار مدرسه به بیش از ۱۴ هزار مدرسه رسیده است که حاکی از رشد ۵۷ درصدی این مدارس در این ۴ سال است. @porsamag_ir
۱۸:۱۰
پرسا
️ عملکرد مدارس غیر دولتی شهر تهران چگونه است؟ ️ بر اساس گزارش سال ۹۸ اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی، از میان دانشآموزان تهرانی که در کنکور رتبه زیر ۱۰۰۰ کسب کرده اند، تنها ۴.۵ درصد از مدارس غیردولتی بودهاند. ️ همچنین به گفته زرافشان، معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ۶۰ درصد از مدارس تهرانی که در امتحانات نهایی معدل کمتر از ۱۰ کسب کردهاند، غیردولتی هستند. @porsamag_ir
درصد_دانشآموزان_مدارس_غیردولتی.pdf
۶۱۷.۶۵ کیلوبایت
️ گزارش اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی با عنوان «درصد دانشآموزان مدارس غیردولتی از رتبههای زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری»
بر اساس این گزارش تنها ۴.۷۰ درصد از دانش آموزان کل کشور که در کنکور سراسری رتبه زیر ۱۰۰۰ کسب کردهاند از مدارس غیردولتی هستند.
لازم به ذکر است بر اساس سالنامه آماری آموزش و پرورش ۲۱.۵۷ درصد دانشآموزان متوسطه دوم نظری کشور در مدارس غیر دولتی درس میخوانند.
@porsamag_ir
بر اساس این گزارش تنها ۴.۷۰ درصد از دانش آموزان کل کشور که در کنکور سراسری رتبه زیر ۱۰۰۰ کسب کردهاند از مدارس غیردولتی هستند.
لازم به ذکر است بر اساس سالنامه آماری آموزش و پرورش ۲۱.۵۷ درصد دانشآموزان متوسطه دوم نظری کشور در مدارس غیر دولتی درس میخوانند.
@porsamag_ir
۱۴:۳۱
۱۴:۳۲
پرسا
مصوبه "حذف تنوع مدارس" در شورای نگهبان رد شد حاجی میرزایی، وزیر آموزشوپرورش: مصوبه «تنظیم بخشی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش» در شورای نگهبان رد شده است. شورا به بندهایی چون اختصاص یک درصد درآمد شرکتها، اجاره دادن واحدهای آموزشی، اعمال مدرک دوم فرهنگیان و کاهش تنوع مدارس ایراداتی گرفته است. منبع: تسنیم bit.ly/32jv16o @porsamag_ir
۱۵:۳۰
پرسا
نشست تخصصی مسئلهشناسی و سازوکار حل مسائل در حکمرانی آموزش و پرورش اندیشکده حکمرانی شریف در ۷۳امین نشست "حکمرانی در عمل"، با حضور مهدی نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش و حمیدرضا ملک محمدی، استاد سیاستگذاری عمومی دانشگاه تهران به موضوع "مسئلهشناسی و سازوکار حل مسائل در حکمرانی آموزش و پرورش" میپردازد. این نشست سهشنبه ۲۱ آبان برگزار میشود. لینک ثبتنام در نشست bit.ly/2NvDRJQ @porsamag_ir
۱۸:۲۹
۴:۴۲
پرسا
بالاخره رتبهبندی معلمان در هیئت دولت تصویب شد حاجیمیرزایی، وزیر آموزش و پرورش: رتبهبندی معلمان در هیئت وزیران به تصویب نهایی رسید و مقدمات اجرایی آن از هفته آینده آغاز میشود. در مجموع حدود 720 هزار نفر در سراسر کشور از امتیازات رتبهبندی بهرهمند میشوند. معلمان ابتدایی چون کار آنها دشوار است تا 10 درصد از سایر معلمان امتیاز و برخورداری مادی بیشتری خواهند داشت. به طور متوسط افزایش دریافتی معلمان با اجرای این طرح حدود 420 هزار تومان است. منبع: تسنیم tn.ai/2146493 @porsamag_ir
هر آنچه از آییننامه رتبهبندی معلمان میدانیم
فرهنگیان براساس سابقه خدمت، مدرک تحصیلی، دورههای آموزشی گذرانده شده، نمرههای ارزشیابی و امتیازات حرفهای و عوامل مشخصی که در آییننامه قید شده یکی از ۵ طبقه را کسب میکنند.
رتبه اول بعد از ۲ سال، رتبه دوم پس از ۶ سال و رتبه سوم بعد از ۱۲ سال، رتبه چهارم بعد از ۱۸ سال و رتبه پنجم پس از ۲۴ سال خدمت خواهد بود.
برای کسانی که همچنان پس از ۲۴ سال به همکاری خود ادامه خواهند داد معادل با میانگین افزایش رتبهبندی هرسال بین ۳ تا ۵ درصد به حقوق آنها اضافه خواهد شد.
معلمان مدارس ابتدایی تا ۱۰ درصد از سایر معلمان امتیاز بیشتر و برخورداری مادی بیشتری خواهند داشت.
سه صلاحیت حرفهای، عمومی و تخصصی برای اختصاص افراد به طبقات، مورد ارزیابی قرار میگیرد.
کمیتههای ارزیابی برای طبقهبندی معلمان دارای ۳ سطح هستند. سطح اول منطقه و شهرستانها، سطح دوم استان و سطح سوم مرکزی و ملی است که در ستاد انجام میگیرد.
کسانی که در رتبه اول هستند بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.
میانگین دریافتی معلمان براثر اجرای رتبهبندی ۴۲۰ هزار تومان خواهد بود.
این طرح شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان پرورشی، مراقبان سلامت، مشاوران، معاونان و مدیران واحدهای آموزشی (مجموعا حدود ۷۲۰ هزار نفر) است.
زمان اعمال افزایش حقوق از اول مهرماه ۹۸ خواهد بود.
منبع: وبگاه رسمی وزارت آ.پ medu.ir
@porsamag_ir
فرهنگیان براساس سابقه خدمت، مدرک تحصیلی، دورههای آموزشی گذرانده شده، نمرههای ارزشیابی و امتیازات حرفهای و عوامل مشخصی که در آییننامه قید شده یکی از ۵ طبقه را کسب میکنند.
رتبه اول بعد از ۲ سال، رتبه دوم پس از ۶ سال و رتبه سوم بعد از ۱۲ سال، رتبه چهارم بعد از ۱۸ سال و رتبه پنجم پس از ۲۴ سال خدمت خواهد بود.
برای کسانی که همچنان پس از ۲۴ سال به همکاری خود ادامه خواهند داد معادل با میانگین افزایش رتبهبندی هرسال بین ۳ تا ۵ درصد به حقوق آنها اضافه خواهد شد.
معلمان مدارس ابتدایی تا ۱۰ درصد از سایر معلمان امتیاز بیشتر و برخورداری مادی بیشتری خواهند داشت.
سه صلاحیت حرفهای، عمومی و تخصصی برای اختصاص افراد به طبقات، مورد ارزیابی قرار میگیرد.
کمیتههای ارزیابی برای طبقهبندی معلمان دارای ۳ سطح هستند. سطح اول منطقه و شهرستانها، سطح دوم استان و سطح سوم مرکزی و ملی است که در ستاد انجام میگیرد.
کسانی که در رتبه اول هستند بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.
میانگین دریافتی معلمان براثر اجرای رتبهبندی ۴۲۰ هزار تومان خواهد بود.
این طرح شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان پرورشی، مراقبان سلامت، مشاوران، معاونان و مدیران واحدهای آموزشی (مجموعا حدود ۷۲۰ هزار نفر) است.
زمان اعمال افزایش حقوق از اول مهرماه ۹۸ خواهد بود.
منبع: وبگاه رسمی وزارت آ.پ medu.ir
@porsamag_ir
۱۹:۳۲
پرسا
نشست تخصصی مسئلهشناسی و سازوکار حل مسائل در حکمرانی آموزش و پرورش اندیشکده حکمرانی شریف در ۷۳امین نشست "حکمرانی در عمل"، با حضور مهدی نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش و حمیدرضا ملک محمدی، استاد سیاستگذاری عمومی دانشگاه تهران به موضوع "مسئلهشناسی و سازوکار حل مسائل در حکمرانی آموزش و پرورش" میپردازد. این نشست سهشنبه ۲۱ آبان برگزار میشود. لینک ثبتنام در نشست bit.ly/2NvDRJQ @porsamag_ir
۸:۲۵