عکس پروفایل غلامرضا قاسمیان 🇵🇸غ

غلامرضا قاسمیان 🇵🇸

۱۳,۲۷۱عضو
عکس پروفایل غلامرضا قاسمیان 🇵🇸غ
۱۳.۳هزار عضو

غلامرضا قاسمیان 🇵🇸

undefinedاطلاع رسانی جلسات، برنامه‌ها و متون برگزیده از مباحث حاج آقای قاسمیانwww.qasemian.ir

۲۲ خرداد

بازارسال شده از بنیاد علمی منهاج
thumnail
.#اطلاعیه
undefined #شرح_کتاب #چهل_حدیث امام‌خمینی(ره)undefined
.undefined حاج‌آقا #قاسمیان (جلسۀ چهل‌وپنجم)
undefined جلسۀ سوم از حدیث هفدهم:

☀️سمعت أبا عبد الله، علیه السلام، یقول: إذا تاب العبد توبة نصوحا، أحبّه الله، فستر علیه فی الدّنیا و الآخرة. فقلت: و کیف یستر علیه؟ قال: ینسی ملکیه ما کتبا علیه من الذّنوب، ثمّ یوحی إلی جوارحه: اکتمی علیه ذنوبه. و یوحی إلی بقاع الأرض، اکتمی علیه ما کان یعمل علیک من الذّنوب. فیلقی الله حین یلقاه و لیس شی ء یشهد علیه بشی ء من الذّنوب.‏‎



undefined چهارشنبه (۲۳ خرداد)، بعد از نماز ظهر و عصر (حدود ۱۲:۴۵).undefined درس اخلاق به‌صورت حضوری در حسینیۀ مدرسۀ علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برقرار است..
undefined نشانی کانال ایتا جهت پخش زندهٔ مجازیundefined


undefined بلــۀ ما✓ undefined اینستاگرام ما✓ undefined ایـتـای ما✓undefined

۱۲:۵۳

بازارسال شده از کانال مدرسه مشکوة علی بن موسی الرضا علیه السلام
thumnail
undefined #مناجات_سحرundefined با نوای استادقاسمیانundefined️ به همراه اقامه نماز صبح
undefined چهارشنبه ۲۳ خردادundefined ساعت ۲:۴۵ صبح
undefined #معرفة_المهدیundefined بعد از نماز صبح
undefined مدرسه مشکات علی بن موسی الرضا (ع) حسینیه ساختمان جدید
undefined پخش زندهskyroom.online/ch/m.hajipour/ostadqasemiyan
undefined مدرسه مشکات علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)

۱۵:۰۷

thumnail
﷽ـ#حج‌برائت در بیان #استاد‌قاسمیان
undefined #برائت_از_مشرکین
قَدۡ كَانَتۡ لَكُمۡ أُسۡوَةٌ حَسَنَةٞ فِيٓ إِبۡرَٰهِيمَ وَٱلَّذِينَ مَعَهُۥٓ إِذۡ قَالُواْ لِقَوۡمِهِمۡ إِنَّا بُرَءَـٰٓؤُاْ مِنكُمۡ وَمِمَّا تَعۡبُدُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ كَفَرۡنَا بِكُمۡ وَبَدَا بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمُ ٱلۡعَدَٰوَةُ وَٱلۡبَغۡضَآءُ أَبَدًا حَتَّىٰ تُؤۡمِنُواْ بِٱللَّهِ وَحۡدَهُۥٓ إِلَّا قَوۡلَ إِبۡرَٰهِيمَ لِأَبِيهِ لَأَسۡتَغۡفِرَنَّ لَكَ وَمَآ أَمۡلِكُ لَكَ مِنَ ٱللَّهِ مِن شَيۡءٖۖ رَّبَّنَا عَلَيۡكَ تَوَكَّلۡنَا وَإِلَيۡكَ أَنَبۡنَا وَإِلَيۡكَ ٱلۡمَصِير
undefined اسوه حسنه در ابراهیم و والذین معه هست. برائت باید اعلان شود. إِنَّا بُرَءَـٰٓؤُاْ مِنكُمۡ وَمِمَّا تَعۡبُدُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ ما هم بری هستیم هم از شما و هم از منطق شما.
undefined گاهی ما از آمریکا اعلان برائت می کنیم اما تمام منطق و علمش رو گرفتیم. تمام منطق و سیاستش را در علوم اجتماعی و علوم اقتصادی و علوم سیاسی مان راه داده ایم. به این اعلان برائت گفته نمی شود. اعلان برائت هم از آن است و هم از منطق و فکر دشمن.كَفَرۡنَا بِكُمۡ ما به شما کافر هستیم. وَبَدَا بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمُ ٱلۡعَدَٰوَةُ وَٱلۡبَغۡضَآءُ أَبَدًا حَتَّىٰ تُؤۡمِنُواْ بِٱللَّهِ وَحۡدَهُ خیلی عبارت عجیبی است. به شما کافریم و روشن می شود. بعضی فکر می کنند عداوت و بغضا نباید روشن و شفاف بشود و می گویند بیایید با جامعه جهانی بسازیم، این مسیر ابراهیم را طی نمی کند. اتفاقا وقتی که شما اعلان برائت می کنی و به اصطلاح عموم شاخ بازی در می‌آوری می‌گویند این کار را نکنید. اما باید به اصطلاح شاخ بازی درآورد تا این عداوت و بغضا روشن بشود. برائت در منطق دین بسیار شفاف است. در آیات دیگر هم خواهیم دید که خیلی شفاف است.undefined البته این اعلان برائت نسبت به گنهکار نیست نسبت به امام کفر است. در واقع اعلان برائت است نسبت به کسانی که سرچشمه حیات را گرفته اند نه گنهکار.
undefined حَتَّىٰ تُؤۡمِنُواْ بِٱللَّهِ وَحۡدَهُ تا جایی که شما ایمان بیاورید به خدای به تنهایی. این عبارت خیلی زیبای قران است خدای به تنهایی. همان عبارتی است که پشت کامیونها نوشته اند only God فقط خدا. گاهی خدا هست به اضافه چیزهایی که انسان از فکر خودش، از هوای نفس خودش، از علومی که از هوای نفس خودم درست شده و چیزهای دیگر. اینها همه با یکدیگر جمع می کنیم و به عنوان پذیرش حرف خدا جا می‌زنیم.
undefined این عبارت را قران می گوید خدا به علاوه چیزهای دیگر. این عبارت در چند جای قران آمده است. برخی چون علاقه مندند که همه چیز را جمع بکنند خدا را هم با چیزهای بد (زهرماری) جمع میکنند. خدای به تنهایی طبق منطق آنها چیز عجیبی درمی‌آید.
صوت‌کامل‌سخنرانیمتن‌کامل‌سخنرانی
undefined @Qasemian_ir

۱۷:۱۱

۲۳ خرداد

thumnail
﷽ـ#حج‌برائت در بیان #استاد‌قاسمیان
undefined #پیدا‌کردن_یار_و_عقبه‌توحیدی_با_برائت
undefined در سوره مبارکه مریم آیه 48: وَأَعۡتَزِلُكُمۡ وَمَا تَدۡعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ وَأَدۡعُواْ رَبِّي عَسَىٰٓ أَلَّآ أَكُونَ بِدُعَآءِ رَبِّي شَقِيّٗا و من نسبت به شما و نسبت به منطقتان اعتزال کردم. وَأَدۡعُواْ رَبِّي حالا دعا می کنم. یعنی من ابراهیم اگر بخواهم دعا کنم با توجه به دو نوع اعتزال دعا میکنم. این چیزها را کنار می‌گذارم و دعا میکنم عَسَىٰٓ أَلَّآ أَكُونَ بِدُعَآءِ رَبِّي شَقِيّٗا فَلَمَّا ٱعۡتَزَلَهُمۡ وَمَا يَعۡبُدُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ وَهَبۡنَا لَهُۥٓ إِسۡحَٰقَ وَيَعۡقُوبَوقتی که هم از آنها و هم از منطقشان کناره گرفت، ما به او توحید و عقبه توحیدی دادیم. بر اساس برائت به او یار دادیم.
undefined وقتی که برائت و آن الگوهای برتر و آرمانها و قله ها گفته می شود فرد یار پیدا میکند. عقبه های توحیدی خود را آن زمان پیدا می کند. برای همین است که در عبارت سوره مبارکه کهف آیه 16 وَإِذِ ٱعۡتَزَلۡتُمُوهُمۡ وَمَا يَعۡبُدُونَ إِلَّا ٱللَّهَ فَأۡوُۥٓاْ إِلَى ٱلۡكَهۡفِوقتی که مومنین از کافران و منطقشان اعتزال کردند، وقتی این اعتزال و کناره گیری انجام شد، فَأۡوُۥٓاْ إِلَى ٱلۡكَهۡفِ پیش امام بروید. کهف الورا همین ها هستند. یعنی آنجاست که فَأۡوُۥٓاْ إِلَى ٱلۡكَهۡفِ يَنشُرۡ لَكُمۡ رَبُّكُم مِّن رَّحۡمَتِهِۦ وَيُهَيِّئۡ لَكُم مِّنۡ أَمۡرِكُم مِّرۡفَقٗا. در غار این اتفاق می افتد که يَنشُرۡ لَكُمۡ رَبُّكُم مِّن رَّحۡمَتِهِ خدا از رحمتش به شما در غار می دهد. چه زمانی می توانید بروید پناهنده به غار شوید؟ وقتی‌ که همه ی داشته های قبلیتان را کنار بگذارید. این داشته ها را کنار بگذارید وارد غارم می شوید. در غار امام و کهف الورا همه وسایل آرامشتان در اینجا فراهم می‌شود.
اصحاب کهف خودشان به همدیگر این را می گویند که ٱعۡتَزَلۡتُمُوهُمۡ وَمَا يَعۡبُدُونَ إِلَّا ٱللَّهَ فَأۡوُۥٓاْ إِلَى ٱلۡكَهۡفِ باهم دیگر به غار برویم. ما از امامان کفر بریده ایم از منطقشان هم بریده ایم پس الان باید به غار برویم. اینگونه به عقبه توحیدی می رسد.
صوت‌کامل‌سخنرانیمتن‌کامل‌سخنرانی
undefined @Qasemian_ir

۷:۴۶

undefined جلسات دوره‌های
undefined «حج برائت» (جلسات پنجم و ششم)undefined qasemian.ir/go/lectures_cat/147
undefined «شرح کتاب لغت موران» (جلسه بیست و سوم)undefined qasemian.ir/go/lectures_cat/143
undefined «شرح مثنوی معنوی» (جلسه چهارم)undefined qasemian.ir/go/lectures_cat/145
undefined «معرفه المهدی» (جلسه پنجاه و چهارم)undefined qasemian.ir/go/lectures_cat/43
undefined «توصیه‌های روزانه چله موسوی» (جلسه سیزدهم)undefined qasemian.ir/go/lectures_cat/146
حاج آقای قاسمیان به‌روز شد.
undefined لینک راهنمای شنیدن جلسات، از طریق اپلیکیشن Podcast Addict undefined
undefined qasemian.ir/tutorial
#حجت_الاسلام_قاسمیانundefined @qasemian_ir

۱۳:۳۵

۲۴ خرداد

thumnail
﷽ـ#حج‌برائت در بیان #استاد‌قاسمیان
undefined کعبه و منا ؛ دو جزء هویتی حج هستند!
undefined قرآن کعبه را منطقه ام القری می‌داند. یعنی اینکه همه تغذیه فکری فرهنگی (که قیاماً للناس است این حج) قرار است از این نقطه انجام بشود و این به این معنی نیست که فقط قرار است قبله قرار بگیرد؛ به عنوان اینکه ما به آن سمت داریم نماز می خوانیم ، بلکه به این معنی است که شما وجهه قلبتان و رویکرد قلبتان را به آن سمت بگذاریداین نکته در آیه ۱۴۸ سوره مبارکه بقره کاملاً مشخص است که مسئله قبله، مسئله جهت نیست و در حقیقت مسئله جهت گیری است.undefined وَلِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا ۖ فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ ۚ أَيْنَ مَا تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعًا ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
undefined معنای ام القری حالت تغذیه شدن است؟حضرت موسی وقتی پیغمبر می شود دارد که بُورِكَ مَنْ فِي النَّارِ وَمَنْ حَوْلَهَا یعنی آن کس که رفته در آتش مبارک است و به تبع آن چیزی که دارد مبارک می شود، تشعشعات آن به بقیه می رسد، معنی ام القری یعنی همین أُمَّ الْقُرى وَ مَنْ حَوْلَها به عنوان مرکز زمین تعیبن می شوداین جا مرکز جهان هستی است و برای همین ماجرای دحوالارض و پیداشدن حیات هم از همین طریق انجام می شود.
undefined جَعَلَ اللَّهُ الْكَعْبَةَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ قِيَامًا لِلنَّاسِ وَالشَّهْرَ الْحَرَامَ وَالْهَدْيَ وَالْقَلَائِدَ ذَٰلِكَ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَأَنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ (سوره مائده آیه ۹۷)
undefined علاوه بر آن به این بُعد توجه کنید که خدا کعبه_بیت الله الحرام_ را مایه‌ی قیام قرار داده و این ماه شهر حرام را که ماه حج است و گوسفندان ! یعنی خود مسأله قربانی‌های نشان‌دار وبی‌نشان. (گوسفندان در منا قربانی می‌شوند) و بعد در ادامه‌ی آیه حرف بزرگی زده شده است:
ذَٰلِكَ لِتَعلَمُوٓاْ أَنَّ ٱللَّهَ يَعلَمُ مَا فِي ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَمَا فِي ٱلأَرۡضِ
undefined خود کعبه به اضافه مسئله منا و قربانی‌های منا اینها برای این است که شما بفهمید خدا می داند. شما مردم با این دو عنصر قیام پیدا می‌کنید.
( قیاماً ؛ در لغت به معنای مایه‌ی قوام و وسیله‌ی برپادارنده و پایدار بودن )
صوت‌کامل‌سخنرانیمتن‌کامل‌سخنرانیundefined @qasemian_ir

۱۰:۵۳

۲۵ خرداد

thumnail
﷽ـ#حج‌برائت در بیان #استاد‌قاسمیان
undefined #نسبت_حج_با_امام
undefined وَإِذۡ بَوَّأۡنَا لِإِبۡرَٰهِيمَ مَكَانَ ٱلۡبَيۡتِ أَن لَّا تُشۡرِكۡ بِي شَيۡـٔٗا (حج۲۶) ما این جایگاه بیت را برای ابراهیم آماده کرده ایم که چه کار بکند؟أَن لَّا تُشۡرِكۡ بِي شَيۡـٔٗا که هیچ چیزی را شریک من قرار ندهد. من صاحب اصلی تو بشوم. این خانه، خانه ی من بشود.
undefined وَطَهِّرۡ بَيۡتِيَ لِلطَّآئِفِينَ وَٱلۡقَآئِمِينَ وَٱلرُّكَّعِ ٱلسُّجُودِ در این خانه طهارت ایجاد کند نه اینکه آب کشی کند. این خانه را مرکز تغذیه معنوی و کارکردی تمام عالم که ام القراست، آنجا را از شرک و کفر پاک کند. از تمام منطق های دیگر پاک کند برای لِلطَّآئِفِينَ وَٱلۡقَآئِمِينَ وَٱلرُّكَّعِ ٱلسُّجُودِ رکوع کنندگان و سجده کنندگان.
undefined بعد از اینکه این کار انجام شد وَأَذِّن فِي ٱلنَّاسِ بِٱلۡحَجِّ در میان مردم اعلان حج کن.حضرت ابراهیم گفت: چگونه در این بیابان اعلام حج کنم؟ گفته شد عليك الاذان وعلينا البلاغ تو دادت را بزن، این مهم است، ابلاغش با من. خیال نکن که همه پروژه را باید خودت انجام بدهی. حالا چکار کنند؟undefined بِٱلۡحَجِّ يَأۡتُوكَ به سوی توی ابراهیم بیایند.undefined رِجَالٗا به صورت پیاده عَلَىٰ كُلِّ ضَامِرٖ سوار بر شترهای چالاک، یعنی آهسته یا سریعundefined يَأۡتِينَ مِن كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٖ به هر وسیله ای که دارند خودشان را به تو برسانند.undefined لِّيَشۡهَدُواْ مَنَٰفِعَ لَهُمۡ تا منافع آن را ببینند. حج آنقدر منافع دارد برای مردم مشاهده کنند و بفهمند که حج جایگاهی است که در آن دارد منافع ایجاد می شود.
undefined یک مناسک با چشم به هم زدنی درست می کند. این حج با این عظمت را میگذارد که شما بدانید او همه چیز میداند و همه کار می تواند. در حقیقت این قدرت نمایی خدا در حج است با حضور امام.
صوت‌کامل‌سخنرانیمتن‌کامل‌سخنرانی
undefined @qasemian_ir

۵:۴۱

thumnail
﷽ـ#حج‌برائت در بیان #استاد‌قاسمیان
undefined ثُمَّ لۡيَقۡضُواْ تَفَثَهُمۡ وَلۡيُوفُواْ نُذُورَهُمۡ وَلۡيَطَّوَّفُواْ بِٱلۡبَيۡتِ ٱلۡعَتِيقِ undefined
undefined ثُمَّ لۡيَقۡضُواْ تَفَثَهُمۡ آن موقع آلودگی‌های خودشان را در پیش امام بزدایند. این آلودگی گرفتن ناخن نیست اصلا سطح بحث این نیست هرچند روایتی با این مضمون هم ذیل آن آمده است.
undefined وَلۡيُوفُواْ نُذُورَهُمۡ عهدش را با امام تجدید کند. یعنی برود پیش امام نه اینکه برود مقام ابراهیم ناخنهایش را بگیرد. برود پیش امام عهد و نذرش را تثبیت کند.
undefined وَلۡيَطَّوَّفُواْ بِٱلۡبَيۡتِ ٱلۡعَتِيقِ و آن زمان دور آن خانه عتیق نه خانه کهنه خانه عتیقه و قیمتی که از زمان حضرت آدم خانه است. این بنا کهنه نیست عتیقه است. این قدیمی است زیرا بر طبق فطرت عالم و آدم پروانه وار دور این خانه که امام در آن است، دور چنین خانه ای که ابراهیم در آن است، بچرخ.
undefinedundefinedundefined بچرخ یعنی طواف عاشقانه. یعنی چرخش پروانه وار.
صوت‌کامل‌سخنرانیمتن‌کامل‌سخنرانی
undefined @qasemian_ir

۸:۳۲

thumnail
﷽ـ#حج‌برائت در بیان #استاد‌قاسمیان
#تمام‌_الحج‌_لقاء_الإمام
رَّبَّنَآ إِنِّيٓ أَسۡكَنتُ مِن ذُرِّيَّتِي بِوَادٍ غَيۡرِ ذِي زَرۡعٍ عِندَ بَيۡتِكَ ٱلۡمُحَرَّمِ رَبَّنَا لِيُقِيمُواْ ٱلصَّلَوٰةَ فَٱجۡعَلۡ أَفۡـِٔدَةٗ مِّنَ ٱلنَّاسِ تَهۡوِيٓ إِلَيۡهِمۡ وَٱرۡزُقۡهُم مِّنَ ٱلثَّمَرَٰتِ لَعَلَّهُمۡ يَشۡكُرُون
undefined رَّبَّنَآ إِنِّيٓ أَسۡكَنتُ مِن ذُرِّيَّتِي بِوَادٍ غَيۡرِ ذِي زَرۡعٍ عِندَ بَيۡتِكَ ٱلۡمُحَرَّمِخدایا من ذریه ام را در یک وادی غیر ذی زرع و لم یزرع یعنی نه کاشته اند و در آن کاشت می شود کرد، گذاشته ام عِندَ بَيۡتِكَ ٱلۡمُحَرَّمِ در نزد خانه با احترام تو. رَبَّنَا لِيُقِيمُواْ ٱلصَّلَوٰةَ برای اینکه اقامه نماز کنند.
undefined دو نکته اینجاست:
undefined نکته اول اینکه اگر قرار است اقامه نماز و معنویت باشد با همه تجملات عالم نمی شود. در محیطهای بی تجمل و بی تکلف دنیوی می‌شود، اخروی زندگی کرد. کسی که زندگی دیگری برای خودش فراهم کند نتیجه دیگری می گیرد. این باید در زندگیهای معمولی دربیاید.
undefinedنکته بعد رَبَّنَا لِيُقِيمُواْ ٱلصَّلَوٰةَ من میخواهم نماز اقامه کنم. چگونه؟ این نماز خواندن نیست، نماز اقامه کردن است. اگر قرار است نماز اقامه شود فَٱجۡعَلۡ أَفۡـِٔدَةٗ مِّنَ ٱلنَّاسِ تَهۡوِيٓ إِلَيۡهِمۡ اقامه نماز به اقامه امامت است. هوا و هوس و اشتیاق را به سمت امام قرار دهند. در روایت تاکید شده که این تهوی الی البیت نیست، تهوی الیهم یعنی تهوی به سمت آن ذریه و ائمه می گویند ما آن ذریه ایم.وَٱرۡزُقۡهُم مِّنَ ٱلثَّمَرَٰتِ لَعَلَّهُمۡ يَشۡكُرُونَ در این زمان تهوی الهیم و ارزقهم پس اینها باعث شکر می شود.
undefined پس اینکه در روایت دارد که تمام الحج لقاء الامام یعنی اتمام حج به لقاء امام است، نکته جدی این بحث است. لذا تحقق اقامه نماز و مسجد و مسجدالحرام و ام القرا با امام انجام می شود.
صوت‌کامل‌سخنرانیمتن‌کامل‌سخنرانی
undefined @qasemian_ir

۱۵:۲۷

۲۶ خرداد

بازارسال شده از غلامرضا قاسمیان 🇵🇸
thumnail
undefinedسلسله جلسات تفسیر قرآن کریم
undefined استاد غلامرضا قاسمیان
undefined زمان: هر هفته شنبه‌ها؛ ساعت ۱۷:۴۵
undefinedلوکیشن محل برگزاری جلسه:https://nshn.ir/aerbvEBbVxi6pA
پخش زنده جلسه:https://qasemian.ir/live/
undefined @qasemian_ir

۸:۳۸

thumnail
﷽ـ#حج‌برائت در بیان #استاد‌قاسمیان
undefinedعرفات تداعی کننده محشر‌کبری
undefined هرچه آدم می‌آیند به این عرفات جا باز می‌شود، جا باز می کند.
undefined آدم فکر میکند از ظهر روز نهم که همه باید در عرفات باشند ؛ (این همه حاجی) جا نمیشوند . دیگر اعمال را همه باید باهم انجام بدهند. برای همین یک شکوه و عظمتی ایجاد میشود ، چنان باشکوه میشود که می‌شود صحرای محشر، محشر کبری. که واقعا انسان را هوایی میکند.می‌بینی باهمدیگر دارند افعال و اعمال را انجام می‌دهند. چطور افاضه می کنند از عرفات به سمت مشعرالحرام،‌ چطور بیتوته می کنند.
undefined این می‌شود حالت دسته جمعی. عبادت دسته جمعی اصلا یک جوری نیرودهی به خود و در دهان دشمن زدن است. کار دسته جمعی برای ما اینجوری است. داریم عبادت خدا میکنیم منتها دسته جمعی. اینگونه در کنار همدیگر داریم به یکدیگر انرژی می‌دهیم. این حالت دسته جمعی و برخورد به همدیگر انرژی بخش است !
undefinedمثل همین کارهایی که می‌بینید انسان‌ها وقتی که در کنار همدیگر قرار می‌گیرند.( انجام می‌دهند) کارهایی که به صورت فردی اساسا حوصله شان را ندارند. مثلا در کنار همدیگر کوه می‌روند. برای همین می فرماید: یدالله مع الجماعه که دست خدا با این جماعت است. در این حرکت تمرین امامت است
undefined آن موقع شما از بالا نگاه بکنید می‌بینید جماعت دارند می‌ریزند که بروند به سمت مشعر و از آنجا بروند به سمت منا و بروند اعمال را انجام بدهند. این جماعت عظیم حرکت بکنند به سمت طوافی که امام است یعنی دور امام بگردند، اینجا دارد یک همچین اتفاقی را رقم میزند، تا قبلش این حالت عید خون را هم به پا میکنن و عید قربان را، عید اضحی را.

صوت‌کامل‌سخنرانیمتن‌کامل‌سخنرانیundefined @qasemian_ir

۱۷:۱۳

thumnail
﷽ـ#حج‌برائت در بیان #استاد‌قاسمیان
عید قربان ؛ عید خون است !
undefined عید خونی که بُعد اجتماعی آن خیلی زیاد است. بعضی می‌گویند که چه می‌شد اگر اینها گوسفندان را می آوردند (‌ مثلا ایران) ، پولش را و آنجا نمی‌دادند، آنجا نمی‌کشتند و می‌آوردند در سرزمین خودشان می کشتند.کسی که این حرف را می زند اساسا موضوع را نمی‌فهمد.
undefinedundefinedundefined آنجا موضوع این است که تعداد زیادی شتر و گاو و گوسفند و سایر قربانیها باهمدیگر در یک روز سر بریده بشود.
undefinedبه این عید، عید خون گفته می شود. این یک پیامی‌ است به دشمن. مثلا اینطور دیده شده است که ما کنار معبدمان و مسجدمان و بیت الله الحراممان که محل قبله‌ است خون به پا می‌کنیم، اینطور خون می‌ریزیم، اینگونه از خودمان‌ می گذریم.
undefined در واقع به تبعیت از حضرت ابراهیم که داشت پسرش را می‌کشت، ما اینگونه ایستاده ایم پای کاراشداء علی الکفارمان جدی است. کنار این معبدها، مسلخ‌ها وجود دارد. ما خون ریزیم. ما پایش بیفتد عید خون هم به پا می‌کنیم.ضمن اینکه هوا و هوس خودمان را میکشیمقیاما للناس بله بسیار حماسی است ! مسأله منا و قربانی منا. و این زمان عید گرفتن است، عید خون‌ریزی، عید خون.از این مساله در بیانات عید خون بسیار یاد می شود.ما اینقدر دل رحم و مهربان و منفعل نیستیم نسبت به دشمن
صوت‌کامل‌سخنرانیمتن‌کامل‌سخنرانیundefined @qasemian_ir

۱۷:۲۴

بازارسال شده از هیأت الزهرا (س) دانشگاه شریف
thumnail
undefined مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه
undefined با نوای: undefined️ حجت‌الاسلام #قاسمیانundefined️ حجت‌الاسلام #رشدی
undefined یکشنبه ۲۷ خردادundefined از ساعت ۱۷undefined مسجد دانشگاه صنعتی شریف
@AzzahraaSharif

۱۷:۳۶

۲۹ خرداد

undefined جلسات دوره‌های
undefined «حج برائت» (جلسات هفتم و هشتم)undefined qasemian.ir/go/lectures_cat/147
undefined  «شرح کتاب لغت موران» (جلسه بیست و چهارم)undefined qasemian.ir/go/lectures_cat/143
undefined «تفسیر سوره نور» (جلسه بیست و ششم)undefined qasemian.ir/go/tafsirs_cat/108
حاج آقای قاسمیان به‌روز شد.
undefined لینک راهنمای شنیدن جلسات، از طریق اپلیکیشن Podcast Addict undefined
undefined qasemian.ir/tutorial
#حجت_الاسلام_قاسمیانundefined @qasemian_ir

۱۰:۲۸

۳۰ خرداد

بازارسال شده از بسیج مشکوة
thumnail
undefinedقرآن میزنه تو صورتت undefined
وقتی از عاشورا درس مذاکره گرفتن و نزدیم تو دهنش، الان از حماسی ترین آیات قرآن زبونی های برجام رو توجیه می‌کنه!خدای قرآن به تو سیلی خواهد زد...
حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان
بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه علی بن موسی الرضا علیه السلام
undefined ble.ir/join/EChktbQ4d9

۹:۳۸

۳۱ خرداد

thumnail
بسم الله الرحمن الرحیم
درباره انتخاب نامزد اصلح،
پس از تامل و بررسی‌های فراوان،برای حفظ دستاوردها و امتداد راه شهید رئیسی عزیز، با احترام و ارادت به همه نامزدهای جبهه انقلاب، خصوصا برادر مجاهد و بزرگوارم، مدیر اجرایی کم نظیر جناب آقای دکتر قالیباف، اعلام می‌دارم که انتخاب بنده، برادر عزیز و انقلابی‌ام، جناب آقای دکتر سعید جلیلی است.
برای توضیح آن که، امتداد مسیر شهید رئیسی عزیز، تنها با دو گوهر زیر ممکن خواهد بود و من جمع این دو را در اندیشمند انقلابی و سیاستمدار متقی، آقای دکتر جلیلی یافتم. این دو گوهر عبارتند از:
۱.لزوم درک عمیق از مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و تطبیق بر اکنون انقلاب :وجه ممیز یک رئیس‌جمهور انقلابی، فهم عمیق نسبت به مبانی انقلاب اسلامی است. بدون این سرمایه ارزشمند، با هر میزان از توانمندی، امکان لغزش‌ها افزایش یافته و خطر عقب‌نشینی و واپس‌روی در آرمان‌ها فراوان می‌شود.
۲.ایمان به پیشران‌های اصلی و اصیل انقلاب اسلامی‌ ، یعنی جوان مومن انقلابی و نسبت برقرار کردن متقابل با آنها:آن درّ نایابی که توان فتح قله‌ها و جهش ایران اسلامی، به سمت آرمان‌های رفیع انقلاب را فراهم می‌دارد، جوانان مومن و مکتبی کشورند. این سرمایه است که هر تهدیدی را به فرصت فراهم کرده و موانع راه پیشرفت را برطرف نموده و جمهوری اسلامی عزیز را به سمت قلل رفیع کرامت به پیش‌می‌راند.
امروز، نامزدی که بنظر می‌رسد بیش از همه دارای این دو سرمایه گران‌بهاست، جناب آقای دکتر سعید جلیلی است.
در پایان، از همه برادران و خواهران انقلابی‌ام، دعوت می‌کنم که در روزهای پیشِ رو، وارد میدان انتخابات شده و برای انتخاب نامزد اصلح، نقش پر شکوه خود را ایفا کنند.
غلامرضا قاسمیان ۳۱خرداماه۱۴۰۳

۴:۴۵

۱ تیر

thumnail
﷽ـ#حج‌برائت در بیان #استاد‌قاسمیان
undefined اساس دنیا و یاد آن در وجود ما وجود دارد. برای همین است که آمادگی حج باید خیلی از قبل در آدم به وجود آمده باشد. وگرنه وقتی وضعیت درونی انسان خالی باشد و از خلاء پر باشد؛ یک باره با فشار بالا دنیا دوباره در آدم می ریزد. انسان باید با مراسم حج و قبل از آن پر شود؛ که وقتی از آن حالت حج خارج شد طوری نباشد که تا این حد دنیا در او بریزد. undefined مثل معتادانی که به مناسبتی اندکی از ماده اعتیاد جدا شده بودند؛ ولی با در معرض مواد قرار گرفتن می‌بینید که این حالتهای اینگونه باز در اینها بروز میکند.
undefined این یک تذکر جدی است.انسان اگرخودش به خودش نپردازد در این فضاهای معنوی(حج، ماه مبارک رمضان)که قرار میگیرد یک حس و حالی برایش ایجاد میشود اما به محض اینکه از آنجا خارج می شود می‌بینید که بی‌نصیب میشود. پس ما حج بی‌نصیب، عبادات بی‌نصیب و ماه رمضان بی‌نصیب هم داریم.
undefined بحث‌ عبادات و فضاهای عبادی که دین درست می کند را باید امتداد داد. اصلا پیوسته مواقفی گذاشته اند که شما امتداد دهید. یعنی با یک روحیات جمعی، مثل شبهای جمعه، روزه های سه روز در ماه و همه اینها برای امتداد دادن است. البته هیچگاه مثل ماه رمضان نمی شود همانطور که همیشه المپیک نیست.
undefinedولی اینگونه هم نیست که ورزشکاران المپیک از این المپیک تا المپیک بعدی که چهار سال بعد است فقط میخورند و می خوابند و دوباره در المپیک بعدی حاضر میشوند. اصلا اینگونه نیست.
صوت‌کامل‌سخنرانیمتن‌کامل‌سخنرانی
undefined @qasemian_ir

۱۴:۳۸

undefined به اطلاع همراهان گرامی میرساند به علت مسافرت استاد، کلاس تفسیر شنبه ۲ تیر ماه برگزار نخواهد شد.

۱۴:۴۴

۳ تیر

thumnail
﷽ـ
#کارگزار_مطلوب_در_نگاه_امیرالمومنین
گزیده ای از شرح‌ #نهج‌البلاغه در بیان #استاد‌قاسمیان#قسمت‌اول
undefined کارگزار در نظام اسلامی کسی است که به شدت سالک است، یعنی سلوک الی الله اش بسیار بالاست، این هم جهت دارد به این جهت است که اگر سالک نباشد خروجی او درست نخواهد بود.
undefined امیرالمومنین علیه السلام در نامه به مالک می فرمایند: اِجعَلْ لنفسِكَ فيما بينَكَ و بينَ اللّه ِ أفضَلَ تِلكَ المَواقيتِ و أجزَلَ تِلكَ الأقسامِ ، و إن كانَتْ كُلُّها للّه إذا صَلَحَتْ فيها النِّيَّةُ ، و سَلِمَتْ مِنها الرَّعِيَّةُ
undefined #بهترین‌‌اوقاتت را برای #ارتباط‌با‌خدا بگذار، با اینکه بقیه کارهایت هم عبادت محسوب میشود ولی بهترین اوقاتت را برای ارتباط با خدا بگذار.
undefined وقتی نیتت درست است رعیت هم سالم می ماند، یعنی اگرچه بقیه کارهایت برای رعیت هم عبادت است ولی این وقت را بگذار.
undefined وَلْیَکُنْ فِی خَاصَّةِ مَا تُخْلِصُ بهِ لِلَّهِ دینَکَ إِقَامَةُ فَرَائِضِهِ الَّتِی هِیَ لَهُ خَاصَّةً
undefinedمی فرمایند: اقامه واجبات آن چیزی است که در خصوص دینت رویش حساب بکنی، اقامه فرایض هم باید رویش حساب بکنی.
undefined فَأَعْطِ اللهَ مِنْ بَدَنِکَ فِی لَیْلِکَ وَنَهَارِکَ وَ وَفِّ مَا تَقَرَّبْتَ بهِ إِلَی اللهِ مِنْ ذَلِکَ از بدنت در شب و روز به خدا اعطا کن. از آن چیزی که موجب تقربت به خدا می‌شود.
undefined کَامِلاً غَیْرَ مَثْلُوم به نحو بی کم و کاست و کامل وقت بگذار روی آن چیزی که تو را به خدا نزدیک میکند.
undefined بَالِغاً مِنْ بَدَنِکَ مَا بَلَغَ هر گونه صدمه و فرسایشی هم میخواهد برای بدنت بیفتد، بیفتد اشکال ندارد.
🟢 یعنی این نکته ای که حضرت تاکید می‌کنند حضرت بَالِغاً مِنْ بَدَنِکَ مَا بَلَغَ یعنی بزن بدنت را اگر میخواهی خراب کنی اشکال ندارد خراب کن ولی ارتباطت را با خدا یک ارتباط کاملا بی کم و کاست قرار بده.* این خیلی مهم است.
undefined این #دستور_سلوکی را برای همه نگفتند، برای کسی این را گفتند که قرار است #رئیس‌جمهور بشود.(استاندار مصر یعنی رئیس جمهور.) می بینید این را زیر تیغ این بحثها می‌گیرند چون. الامثل فالامثل هر کسی دارد کارگزار تر می شود بیشتر باید اینطوری بشود باید یک انسان عابد و زاهد و سختگیر به خودش باشد.
undefined لذا اگر یک نفر بگوید کار کار کار کار و ما فقط باید کار بکنیم، (بعضی از مسئولین می گویند ما حتی مستحبات انجام نمی‌دهیم و فقط کار انجام می دهیم، باید برای مردم کار انجام داد.) و از این حرفها، این رسماً خلاف چیزی است که امیرالمومنین می فرمایند.
ادامه دارد...
[صوت‌کامل‌سخنرانی](":" https://qasemian.ir/lecture/شرح-نهج-البلاغه-جلسه-هفتاد-و-پنجم/#:~:text=فایل صوتی-,:,-دانلود)
undefined @qasemian_ir

۴:۳۹

thumnail
﷽ـ
#کارگزار_مطلوب_در_نگاه_امیرالمومنین
گزیده‌ای‌ از‌‌ شرح‌ #نهج‌البلاغه در بیان #استاد‌قاسمیان
#قسمت‌دوم

undefined *کارگزار در نظام اسلامی
من باب الامثل فالامثل سالک است رسما یعنی یک سلوک های عرفانی دارد، جهتش الَّذِي خَبُثَ لا يَخْرُجُ إِلَّا نَكِداً است. کسی که خبیث است از او بی ارزش بیرون می‌آید و اگر پاک است حتی اگر علومی از او بیرون آمد که علوم کشورداری است اقدام خاصی می شود.

undefined مثلا فرض بفرمایید حضرت یوسف، ایشان کشاورزی درس نخوانده بود، ولی می بینید که یک اقدام خیلی خاص در حوزه ذخیره سازی انجام می دهد و این را در حقیقت به او تعلیم داده اند این همان چیزی است که اتَّقُوا اللهَ وَ یُعَلِّمُکُمُ الله
undefined امیرالمومنین علیه السلام در نامه به مالک می فرمایند:
undefined وَ أَنْ يَنْصُرَ اللَّهَ سُبْحَانَهُ بِقَلْبِهِ وَ يَدِهِ وَ لِسَانِهِ، فَإِنَّهُ جَلَّ اسْمُهُ قَدْ تَكَفَّلَ بِنَصْرِ مَنْ نَصَرَهُ وَ إِعْزَازِ مَنْ أَعَزَّهُخدای بزرگ تکفّل کرده یعنی کسی که خدا را یاری بکند خدا هم او را یاری میکند. خدا به او عزت می دهد.
undefined وَ أَمَرَهُ أَنْ يَكْسِرَ نَفْسَهُ مِنَ الشَّهَوَاتِ من امیرالمومنین دستور میدهم به توی مالک نفست را از شهوات بشکنی، نفست را خراب کنی
undefined وَ يَزَعَهَا عِنْدَ الْجَمَحَاتِ و او را به هنگام جمحه و سرکشی بتوانی بگیری ،یعنی زمام نفست را بتوانی بگیری
undefined فَإِنَّ النَّفْسَ أَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ اللَّهُ نفس اماره به سوء است، همان اول توضیحی که دارند میدهند که شما باید شهوات را از خودت دور بکنی و جلوی سرکشی های نفس را بگیری چون انسانی که کارگزار میشود پر از شهوت می شود، منظور شهوات جنسی نیست، روی آن میزی که می‌نشیند می‌بیند چندین همت میتواند جا به جا بکند، این چندین همت بالا پایین کردن، سرنوشت‌های استان ها را عوض می‌کند، شما می‌بینید در بودجه از این ردیف بگذارد در آن ردیف، یک همت بگذارد آن طرف یک اتفاق بزرگ می‌افتد یعنی یک جور خدایی است. این آدم چقدر باید روی خودش کار بکند که این ابهت نگیرد این بخیلت او را نگیرد.
undefinedundefined کارگزار در نظام اسلامی یک آدم نماز شب خوان حرفه ای است.
ادامه دارد....
[صوت‌کامل‌سخنرانی](":" https://qasemian.ir/lecture/شرح-نهج-البلاغه-جلسه-هفتاد-و-پنجم/#:~:text=فایل صوتی-,:,-دانلود)
undefined @qasemian_ir

۱۲:۳۶