#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران #سفره_حلال
۵:۲۳
🟠 آیا بعد از آمریکا، ایـــــران بزرگترین حامـــــی مالی اسرائـــــیل است؟
طی هفتههای گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که با مقایسه میزان کمکهای مالی کشورهای مختلف به اسرائیل، ایران را به دلیل مصرف برندهایی مانند کوکاکولا، نستله، دنون و... در ردیف بزرگترین حامیان این رژیم جعلی قرار میدهد.
اما حقیقت چیست
آیا واقعاً ایــــــــــران تا این حد یک بام و دو هواست
متاسفانه مبنا و مأخذ اعداد ادعا شده در کلیپ مشخص نیست، اما به نظر میرسد
حجــــــــــم خریــــــــــد ایرانیان از برندهای حامی اسرائیلدر کنار
کــــــــــمکهای مالی مـــــستقیم دیگر کشورها به این رژیمقرار گرفته است.
چنین مقایسهای به طرز خطرناکی گمراهکننده استتا جایی که مخاطب تصور میکند پس از آمریکا، ایران بزرگترین حامی مالی رژیم غاصب صهیونی است.این نتیجهگیری را میتوان از جهات مختلفی به چالش کشید. برای مثال چین و مکزیک- هر دو از بزرگترین مصرفکنندگان جهانی کوکاکولا- در این مقایسه غایب هستند.
هر چند ما معتقدیم حتی یک ریال خرید از این شرکتها زیاد است، لازم به یادآوری است تنها بخشی از حجم خرید به سود تبدیل شده و تنها بخشی از این سود صرف حمایت از اسرائیل میشود. مقایسه این کـــــسر نامـــــشخـــــص با کمکهای رسمی و مستــــــــــقیم شرکای رژیمِ جعلی غیرمنصفانه و غلط است.
🟠 چرا چنین گفتمانی آسیبزاست؟
پر واضح است که سازندگان این دست تولیدات انگیزه ارزشمندی دارند. از طرف دیگر مخاطب نیز در وهله اول به اطلاعات شوکهکننده واکنش مثبتی نشان میدهد؛ چه این که همین کلیپ در زمان اندکی بارها بازارسال و منتشر شد.
اما قرنطینه معتقد است
اطلاعات گمراهکننده در بلندمدت نه تنها آسیبزا، بلکه ویــــــــــرانــــــگر
خواهد بود.
ما چهطور میتوانیم در برابر قضاوت قانون یا در مواجهه با افکار عموم جامعهای از طیفهای مختلف سربلند باشیم، وقتی روی شانه چیزی جز حـــــقیـــــقت ایستادهایم؟
🟢 مــستــند بودن اغلب اوقات کسلکنـنده است!
تولیدکنندگان محتوای فضای مجازی ناچارند برای همراه نگه داشتن مخاطب بخش زیادی از کلمات متن را حذف کنند. این موضوع به سادگی میتواند گمـــــــــــــــراهی مخاطب را باعث شود.
با این وجود توجه داشته باشیم:هرچند واکنش هیجانی ما در کوتاه مدت نسبت به این نوع محتوا مثبت است، در بلند مدت خود را با
حجـــــم انبـــــوهی از بـــــاورهای غـــــلط، فریـــــبنده و حـــــتی دروغ
مواجه خواهیم دید.
جنبشهای زیادی بر پایه شایعات، ابهامات و اتهامات شکل گرفتهاند، اما قرنطینه معتقد است حــــــــــرکت درست_ آنچه رویـــــارویی با اسرائـــــیل از آن ریـــــشه گرفــــــــــته_ به چنین ابزاری نیاز نخواهد داشت.
ما معتقدیم حقــــــــــیـقت کافی است
و خداوند با راستـــــــــــــــگویان است.
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
طی هفتههای گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که با مقایسه میزان کمکهای مالی کشورهای مختلف به اسرائیل، ایران را به دلیل مصرف برندهایی مانند کوکاکولا، نستله، دنون و... در ردیف بزرگترین حامیان این رژیم جعلی قرار میدهد.
اما حقیقت چیست
آیا واقعاً ایــــــــــران تا این حد یک بام و دو هواست
متاسفانه مبنا و مأخذ اعداد ادعا شده در کلیپ مشخص نیست، اما به نظر میرسد
چنین مقایسهای به طرز خطرناکی گمراهکننده استتا جایی که مخاطب تصور میکند پس از آمریکا، ایران بزرگترین حامی مالی رژیم غاصب صهیونی است.این نتیجهگیری را میتوان از جهات مختلفی به چالش کشید. برای مثال چین و مکزیک- هر دو از بزرگترین مصرفکنندگان جهانی کوکاکولا- در این مقایسه غایب هستند.
هر چند ما معتقدیم حتی یک ریال خرید از این شرکتها زیاد است، لازم به یادآوری است تنها بخشی از حجم خرید به سود تبدیل شده و تنها بخشی از این سود صرف حمایت از اسرائیل میشود. مقایسه این کـــــسر نامـــــشخـــــص با کمکهای رسمی و مستــــــــــقیم شرکای رژیمِ جعلی غیرمنصفانه و غلط است.
🟠 چرا چنین گفتمانی آسیبزاست؟
پر واضح است که سازندگان این دست تولیدات انگیزه ارزشمندی دارند. از طرف دیگر مخاطب نیز در وهله اول به اطلاعات شوکهکننده واکنش مثبتی نشان میدهد؛ چه این که همین کلیپ در زمان اندکی بارها بازارسال و منتشر شد.
اما قرنطینه معتقد است
ما چهطور میتوانیم در برابر قضاوت قانون یا در مواجهه با افکار عموم جامعهای از طیفهای مختلف سربلند باشیم، وقتی روی شانه چیزی جز حـــــقیـــــقت ایستادهایم؟
🟢 مــستــند بودن اغلب اوقات کسلکنـنده است!
تولیدکنندگان محتوای فضای مجازی ناچارند برای همراه نگه داشتن مخاطب بخش زیادی از کلمات متن را حذف کنند. این موضوع به سادگی میتواند گمـــــــــــــــراهی مخاطب را باعث شود.
با این وجود توجه داشته باشیم:هرچند واکنش هیجانی ما در کوتاه مدت نسبت به این نوع محتوا مثبت است، در بلند مدت خود را با
جنبشهای زیادی بر پایه شایعات، ابهامات و اتهامات شکل گرفتهاند، اما قرنطینه معتقد است حــــــــــرکت درست_ آنچه رویـــــارویی با اسرائـــــیل از آن ریـــــشه گرفــــــــــته_ به چنین ابزاری نیاز نخواهد داشت.
ما معتقدیم حقــــــــــیـقت کافی است
و خداوند با راستـــــــــــــــگویان است.
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
۴:۲۲
بازارسال شده از قرنطینه
🟠 قرنطینه یک جنبش مردمی است جهت شناسایی آن دسته از برندهایی که علیرغم حمایت از اسرائیل، در بازار ایران حضور دارند.
ما حق داریم بدانیم چه میخریمو درآمد آن در چه مسیری صرف میشود.
🟢 فهرست محتوای پیشنهادی کانال:
آشنایی بیشتر با قرنطینه
پویش سفره حلال (همکاری با هیئات مذهبی)
پویش جبران میکنم (ارسال کمکهای مالی به غزه)
نقش شما در قرنطینه (به همراه پادکست)
فهرست کالاهای موضوع قرنطینه ([لیست سریع](https://ble.ir/qlist_ir/5972343189641692969/1750396268386)) ([لیست کامل و مطالعه اسناد](http://qlist.ir))
شناسه ما در شبکههای مجازی: @qlist_ir
لیست کامل برندهای موضوع قرنطینه و پژوهشهای مرتبط در: qlist.ir
🟢 فهرست محتوای پیشنهادی کانال:
۶:۰۶
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
۱۶:۳۹
قرنطینه

تـــــصـــــور کن... از سواحل جنوبی ایران، بندری حوالی دریای عمان، سوار یک کشتی شوی. افق بیانتها روبهرویت، نسیم دریا روی صورتت و مقصدت جایی دور... غـــــزه! با خودت فکر میکنی: «مگر میشود؟ مگر ممکن است از اینجا دل به دریا بزنی و محاصرهای را که سالهاست پابرجاست، بشکنی؟» شاید شبیه یک رؤیای غیرممکن به نظر برسد... #قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
🟢پیش از صمود، کار با چند قایق کوچک مثل «مادلین» و «حنظله» آغاز شد؛ حرکتی نمادین و محدود که با هجوم نظامیان صهیونیست «به ظاهر» بینتیجه ماند اما همان جرقه کوچک حالا به بزرگترین ناوگان دریایی غیرنظامی بدل شده است: دهها کشتی حامل غذا، دارو و پیام مقاومت که از چهار گوشه جهان روانه غزهاند.
*کاروان جهانی صمود عصر یکشنبه نهم شهریور به همت جمعی از فعالان و کنشگران مردمی از ۴۴ کشور جهان و از بندر بارسلون اسپانیا راهی شد تا برای رفع محاصره ۱۵ ساله غزه، وارد عمل شود. پیشبینی میشود این کاروان حدود ۸ روز در راه باشد و قرار است دهها کشتی دیگر نیز چهارم سپتامبر (۱۳ شهریور) از تونس و سایر بنادر مدیترانه به این مأموریت بپیوندند. احساس خطر رژیم صهیونیستی از تعداد بالای کشتیهای حاضر در این کاروان که تخمین زده میشود به بیش از ۵۰ قایق کوچک و بزرگ برسد، باعث شده تا نیروهای این رژیم در حالت آمادهباش کامل قرار بگیرند.
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
۱۶:۴۰
بازارسال شده از قرنطینه
🟠 چرا قرنطینه میکنیم؟
هر یک از برندهای موضوع قرنطینه زیرمجموعه یکی از شرکتهایی هستند که ارتباط آنها با اسرائیل به صورت مستقل توسط تیم قرنطینه مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده است.
🟢 از شما دعوت میشود جهت اطمینان از صحت مرزهای قرنطینه بخشی از زمان خود را به مطالعه اسناد این ارتباطات استراتژیک اختصاص دهید:
شرکت یونیلیور (مادر برندهایی مثل لوکس، داو، سیگنال، دامستوس، سیف و ...) ([پیوند](https://virgool.io/@qlist/d/leylrpgcrg69))
شرکت کارفور (مادر برندهای هایپراِستار و مایلی مارکت) ([پیوند](https://virgool.io/@qlist/d/ltnnkodeil73))
شرکت نستله (مادر برندهایی مثل نسکافه، نان، سرِلاک، کیت کت و...) ([پیوند](https://virgool.io/@qlist/d/tad6b85o00xp))
شرکت دنون (مادر برندهای دنت، دنت پاپ، ببِلاک و آپتامیل) ([پیوند](https://virgool.io/@qlist/d/admw1g2q6tgo))
شرکت پپسیکو (مادر برندهایی مانند پپسی، لیپتون، میراندا، سون آپ و...) (در دست انتشار)
شرکت کوکاکولا (مادر برندهایی مانند کوکاکولا، فانتا، اسپریت و دسانی) (در دست انتشار)
شرکت پی اند جی (مادر برندهایی مانند هد اند شولدرز، ژیلت، آلویز، اورال بی و ...) (در دست انتشار)
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
🟢 از شما دعوت میشود جهت اطمینان از صحت مرزهای قرنطینه بخشی از زمان خود را به مطالعه اسناد این ارتباطات استراتژیک اختصاص دهید:
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
۷:۱۵
شیرخشکهایی که به دلیل حمایت از اسرائیل در لیست قرنطینه قرار گرفتهاند:
نان (شرکت نستله)
گیگوز (شرکت نستله)
ببِلاک (شرکت دنون)
آپتامیل (شرکت دنون)
درمورد نستله بیشتر بدانید
درمورد دنون بیشتر بدانید
آیا قرنطینه شیرخشک ممکن است؟
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
۵:۱۶
🟠
این انتخاب نامـــمکن
آیا میتوان شیرخشکهای حامی اسرائیل را قرنطینه کرد؟
از بین تمامی اقلام هدف قرنطینه، شیرخشک از سختترین کالاها برای جایگزینی است.فرمولاسیون خاص شیرخشک باعث میشود تغییر آن به سادگی سایر محصولات مصرفی نباشد. از سوی دیگر جایگزینهای آن به وفور در بازار موجود نیستند.
توصیه قرنطینه این است که تغییر رژیم غذایی کودک حتما با مشورت پزشک متخصص انجام شود.
هرچند شیرخشکهای موضوع قرنطینه بخش بزرگی از بازار کشور را در اختیار دارند (که خود موضوع قابل تأملی است) اما
به هیــــــچ وجه تنها برندهای در دسترس بازار ایران نیستند.بررسیهای قرنطینه نشان میدهد برندهای دیگر شیرخشک در بسیاری از داروخانههای سطح کشور موجود بوده و در صورت بالا رفتن تقاضا، افزایش عرضه آنها نیز امکانپذیر است.این موضوع به طور مکرر توسط مسئولین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مورد تأکید و تأیید قرار گرفته است ([پیوند](https://irna.ir/xjRPCs)، پیوند).🟢 نکته اینجاست که برخی دیگر از برندهای شیرخشک (که از نظر ارتباط با اسرائیل سالمتر از نستله و دنون هستند) جزو معتبرترین برندهای جهانی نیز محسوب میشوند. در واقع محدودیت این برندها در بازار ایران بیش از همه به این برمیگردد که متقاضی کشور ما شناخت کمتری از آنها دارد.
در نهایت- چنانچه پزشک مورد اعتمادتان اصرار به مصرف برندهای موضوع قرنطینه دارد- توصیه میشود جهت اطمینان از بُعد شرعی مسئله، موضوع را با نماینده مرجع تقلید خود در میان بگذارید.
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
آیا میتوان شیرخشکهای حامی اسرائیل را قرنطینه کرد؟
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
۵:۱۶
قرنطینه
شیرخشکهایی که به دلیل حمایت از اسرائیل در لیست قرنطینه قرار گرفتهاند:
نان (شرکت نستله)
گیگوز (شرکت نستله)
ببِلاک (شرکت دنون)
آپتامیل (شرکت دنون)
درمورد نستله بیشتر بدانید
درمورد دنون بیشتر بدانید
آیا قرنطینه شیرخشک ممکن است؟ #قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
نظامهای طبیعی در مواجهه با مسئله پویا میشوندنظامهای جــــــــــ
ـــــــــــــــعلی در مواجهه با مسئله به زوال نزدیک میشوند...
🟢 معرفی جنبش قرنطینه توسط میهمان برنامه به افق فلسطین
حجت الاسلام فرشاد توسلی
پژوهشگر و مبلغ حوزه مقاومت
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
🟢 معرفی جنبش قرنطینه توسط میهمان برنامه به افق فلسطین
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
۱۱:۱۱
🟠 چرا به جای شرکتهای اسرائیلی، از قرنطینه شرکتهای
حامی
اسرائیل صحبت میکنیم؟
اقتصاد اسرائیل بر پایه تولید کالاهای مصرفی بنا نشده و کالاهای فیزیکی ساخت این کشور چندان گسترده نیستند.
از طرف دیگر ما ایرانیها این افتخار را داریم که از سالها قبل ورود تولیدات این رژیم اشغالگر را ممنوع کردهایم.بنابراین برای مـــــــــــ
ـــــــــــــواجهه اقتصادی با اسرائیل به ابزار جدیدی نیاز است.
🟢 تحریمهای ثانویه؛ این بار به نفع ما
تحریمهای ثانویه میتوانند دامنه فشار را به شکلی تصاعدی گسترش داده، با کم هزینهترین روش ممکن کشور هدف را به انزوا بکشانند.هرچند ایران اسلامی طی سالها تحریم توانست رشد درونزای خود را حفظ کند، وابــــستــــــــگی اسرائیل به نظام جهانی اجازه نخواهد داد جا پای ما بگذارد.
اسرائیل بدون حمایت دیگران و ارتباط با آنها دوام نخواهد آورد و این موضوع در جنگ 12 روزه یک بار دیگر اثبات شد.
تحریم اولیه فقط مانع از فعالیتهای مستقیم کشور تحریمکننده با کشور هدف میشود. اما تحریــــــــم ثانــــــــویه مانند یک "تله اقتصادی" عمل میکند: به شرکتها و بانکهای ثالث (مثلاً اروپایی یا آسیایی) هشدار میدهد که
اگر با کشور هدف همکاری کنید، خودتان نیز از دسترسی به بازار ما محروم خواهید شد.
این تهدید، بازی را کاملاً تغییر میدهد. شرکتهای بینالمللی به سادگی نمیتوانند بازار پرحجم کشورهای اسلامی را به نفع رابطه با اسرائیل از دست بدهند.در نتیجه، حتی اگر کشورشان با تحریمها مخالف باشد، به اجبار از آنها پیروری میکنند. این امر کشور هدف را منــــــــــــــــزوی کرده و حلقه محاصره اقتصادی را بدون نیاز به اجماع جهانی، تنگتر میکند.
تحریم ثانویه یک اهرم غیرمستقیم اما فوقالعاده قوی برای تحمیل اراده مــــــــــــردمی به نظام مالی جهانی است.
🟢 نمونه موفق این تحریمها در خروج 14 ساله دنون از اسرائیل، خود را ثابت کرده است.🟠 حال که مـــــــــــ
ـــــــــــــواجهه جدی است چرا ما تصمیم نگیریم؟
درباره خروج دنون از اسرائیل و بازگشت آن اینجا بخوانید.
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
🟢 تحریمهای ثانویه؛ این بار به نفع ما
تحریمهای ثانویه میتوانند دامنه فشار را به شکلی تصاعدی گسترش داده، با کم هزینهترین روش ممکن کشور هدف را به انزوا بکشانند.هرچند ایران اسلامی طی سالها تحریم توانست رشد درونزای خود را حفظ کند، وابــــستــــــــگی اسرائیل به نظام جهانی اجازه نخواهد داد جا پای ما بگذارد.
🟢 نمونه موفق این تحریمها در خروج 14 ساله دنون از اسرائیل، خود را ثابت کرده است.🟠 حال که مـــــــــــ
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
۹:۲۴
🟠 دنون و اسرائیل: یک پیوند قدیمی فراق 14 ساله و بازگشت بزرگ
۵۵ سال است که نام «دنون» با اقتصاد رژیم صهیونیستی گره خورده. این غول غذایی فرانسوی در سال ۱۹۶۹ با شرکت صهیونیستی «اشتراوس» شریک شد. اما همکاری با اشتراوس تنها یک همراهی تجاری ساده نبود.
🟠 تحریمها و جدایی ۱۴ ساله
در سال ۱۹۸۲، دنون به دلیل ترس از «تحریمهای اعراب» همکاری با اشتراوس را قطع کرد. اما این جدایی موقت بود.14 سال بعد با کمرنگ شدن خطر تحریم، دنون با خرید ۲۰٪ از سهام لبنیات اشتراوس «بازگشت بزرگ» خود را رسمی کرد.
🟠 اشتراوس: یک شریک کاملاً صهیونیستی
نکته کلیدی، ماهیت شرکت اشتراوس است. این شرکت که خود را «متعهد به ایدئولوژی صهیونیستی» میداند، همواره و علنی از ارتش اسرائیل حمایت کرده است.
وبسایت اشتراوس پر از تصاویر سربازان صهیونیست است و با افتخار، اسرائیل را خانه خود میداند.(تصویر بالا بخشی از تبلیغات این شرکت است.)
اشتراوس پس از عملیات طوفان الاقصی نیز با راهاندازی پویش «همیشه با هم»، به حمایت همهجانبه از شهرکنشینان و نظامیان ادامه داده است.
علیرغم حمایت همهجانبه اشتراوس از جنایات ارتش اسرائیل، تنها چیزی که توانسته بود مانع ادامه همکاری دنون با این شرکت شود، تحریم بود.
تصمیم بگیریم
آیا دسرهای دنون واقعا تا به این حد خوشمزهاند؟!
درمورد دنون بیشتر بخوانید.
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
🟠 تحریمها و جدایی ۱۴ ساله
🟠 اشتراوس: یک شریک کاملاً صهیونیستی
نکته کلیدی، ماهیت شرکت اشتراوس است. این شرکت که خود را «متعهد به ایدئولوژی صهیونیستی» میداند، همواره و علنی از ارتش اسرائیل حمایت کرده است.
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
۱۳:۴۳
در حالی که توسل اســـ.ـــرائیل به خشونت برای متوقف ساختن حداقل 40 فروند کشتی از ناوگان صمود و دستگیری غیرقانونی چند صد تن فعال مردمی قطعی است، سرنوشت دیگر کشتیها در هالهای از ابهام مانده.
آنچه مسلم است این است که رژیم صهیونی تتمه آبروی تکه پاره خود را در این آدمربایی بینالمللی به حراج گذاشته تا اجازه ندهد به اندازه حتی یک قاشق شیر خشک راه به نوار غزه باز شود.
🟢 صمود نام انسانهایی است که جان خود را گروگان وحشیترین رژیم سیاسی مستقر در عصر حاضر ساختهاندبا این هدف که جهانیان واقعیت را ببینند...
🟢 اجازه ندهیم فریادشان خاموش شود.
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
آنچه مسلم است این است که رژیم صهیونی تتمه آبروی تکه پاره خود را در این آدمربایی بینالمللی به حراج گذاشته تا اجازه ندهد به اندازه حتی یک قاشق شیر خشک راه به نوار غزه باز شود.
🟢 صمود نام انسانهایی است که جان خود را گروگان وحشیترین رژیم سیاسی مستقر در عصر حاضر ساختهاندبا این هدف که جهانیان واقعیت را ببینند...
🟢 اجازه ندهیم فریادشان خاموش شود.
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
۱۴:۳۵
نقش ما.mp3
۰۶:۴۴-۹.۲۶ مگابایت
میتوانستیم نقش فعالتری بازی کنیم
روزها از آغاز آتشبس موقت بین اسرائیل و غزه میگذردو علیرغم دهها بار نقض توافقات توسط طرف اسرائیلی، ساکنین غزه به سرزمین خود بازمیگردند.
در چنین شرایطی قرنطینه بار دیگر تلاش کرده به این سؤال پاسخ بدهد:

نقش ما چی بود؟
در صلح
در جنگ
در آتش بس...
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
در چنین شرایطی قرنطینه بار دیگر تلاش کرده به این سؤال پاسخ بدهد:
در صلح
در جنگ
در آتش بس...
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
۱۲:۲۳
بازارسال شده از قرنطینه
🟠 چرا قرنطینه میکنیم؟
هر یک از برندهای موضوع قرنطینه زیرمجموعه یکی از شرکتهایی هستند که ارتباط آنها با اسرائیل به صورت مستقل توسط تیم قرنطینه مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده است.
🟢 از شما دعوت میشود جهت اطمینان از صحت مرزهای قرنطینه بخشی از زمان خود را به مطالعه اسناد این ارتباطات استراتژیک اختصاص دهید:
شرکت یونیلیور (مادر برندهایی مثل لوکس، داو، سیگنال، دامستوس، سیف و ...) ([پیوند](https://virgool.io/@qlist/d/leylrpgcrg69))
شرکت کارفور (مادر برندهای هایپراِستار و مایلی مارکت) ([پیوند](https://virgool.io/@qlist/d/ltnnkodeil73))
شرکت نستله (مادر برندهایی مثل نسکافه، نان، سرِلاک، کیت کت و...) ([پیوند](https://virgool.io/@qlist/d/tad6b85o00xp))
شرکت دنون (مادر برندهای دنت، دنت پاپ، ببِلاک و آپتامیل) ([پیوند](https://virgool.io/@qlist/d/admw1g2q6tgo))
شرکت پپسیکو (مادر برندهایی مانند پپسی، لیپتون، میراندا، سون آپ و...) (در دست انتشار)
شرکت کوکاکولا (مادر برندهایی مانند کوکاکولا، فانتا، اسپریت و دسانی) (در دست انتشار)
شرکت پی اند جی (مادر برندهایی مانند هد اند شولدرز، ژیلت، آلویز، اورال بی و ...) (در دست انتشار)
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
🟢 از شما دعوت میشود جهت اطمینان از صحت مرزهای قرنطینه بخشی از زمان خود را به مطالعه اسناد این ارتباطات استراتژیک اختصاص دهید:
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
۱۲:۴۲
🟢 پیروزی تحریمها بر #نستله
افسانه یا واقعیت؟
بیانیه اخیر شرکت نستله حاوی خبر تکاندهندهای است:تعدیل نیرویی 16 هزار نفره که قرار است طی 2 سال آینده اجرایی شود. ([رویترز](https://www.reuters.com/business/nestle-reports-better-than-expected-sales-growth-with-new-ceo-helm-2025-10-16/)) بزرگی این عدد از یک سو و همزمانی آن با اقدامات ضد اسرائیلی سوال مهمی را مطرح میکند:🟠 آیا تحریمها به راستی تا این حد به نستله آسیب وارد کردهاند؟
شرکت نستله دلیل این تغییرات را بازسازی داخلی اعلام کرده ([آسوشیتدپرس](https://apnews.com/article/nestle-freixe-navratil-switzerland-purina-9de74ef338cdc95018cae859d5c8a332#:~:text=“The world is changing, and Nestlé needs,same level at the opening bell Thursday))موضعی که البته باید آن را در کنار کاهش مستمر ارزش سهام نستله در سالهای اخیر دید. ([یاهوفاینانس](https://finance.yahoo.com/news/still-room-danone-grow-shares-000822105.html))
از سوی دیگر پس از 7 اکتبر فشارهای تحریمی علیه نستله و دیگر حامیان اسرائیل به شدت افزایش یافته؛ فشارهایی که شرکتهای هدف غالبا از بازنمایی تأثیرات آسیبزای آن خودداری میکنند.
خروج شرکت KFC از ترکیه ([پیوند](https://www.dailysabah.com/business/economy/kfc-pizza-hut-operator-in-turkiye-files-for-bankruptcy))
ناچار شدن کارفور به بازسازی برند خود در کشورهای اردن، عمان، بحرین و کویت ([پیوند](https://www.timesofisrael.com/israel-boycott-proponents-claim-victory-after-carrefour-rebrands-in-some-arab-states/)، پیوند)
و سکوت این شرکتها درخصوص علت تصمیمات ناگزیر خودمثالی بارز در این خصوص است.
اما واقعیت چیست؟ آیا تلاشهای مردمی توانسته نستله را به جایی برساند که پایان همکاری با 16 هزار نفر از نیرویهای خود را در برنامهاش قرار دهد؟
نمیتوان با قطعیت به چنین سؤالی پاسخ داد🟢 اما روشن است که شرکت نستله -این غول عظیم صنعتی- اکنون در وضعیتی ضعیف و تأثیرپذیر قرار گرفته است.
نستله بخش بزرگی از بازار شیرخشک و قهوه فوری کشور ما را در اختیار دارد. نوبت ماست تا تصمیم بگیریم:
🟢 در برابر نیاز چنین شرکت جنایتکاری، پاسخ ما چه خواهد بود؟
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
افسانه یا واقعیت؟
شرکت نستله دلیل این تغییرات را بازسازی داخلی اعلام کرده ([آسوشیتدپرس](https://apnews.com/article/nestle-freixe-navratil-switzerland-purina-9de74ef338cdc95018cae859d5c8a332#:~:text=“The world is changing, and Nestlé needs,same level at the opening bell Thursday))موضعی که البته باید آن را در کنار کاهش مستمر ارزش سهام نستله در سالهای اخیر دید. ([یاهوفاینانس](https://finance.yahoo.com/news/still-room-danone-grow-shares-000822105.html))
از سوی دیگر پس از 7 اکتبر فشارهای تحریمی علیه نستله و دیگر حامیان اسرائیل به شدت افزایش یافته؛ فشارهایی که شرکتهای هدف غالبا از بازنمایی تأثیرات آسیبزای آن خودداری میکنند.
نمیتوان با قطعیت به چنین سؤالی پاسخ داد🟢 اما روشن است که شرکت نستله -این غول عظیم صنعتی- اکنون در وضعیتی ضعیف و تأثیرپذیر قرار گرفته است.
نستله بخش بزرگی از بازار شیرخشک و قهوه فوری کشور ما را در اختیار دارد. نوبت ماست تا تصمیم بگیریم:
🟢 در برابر نیاز چنین شرکت جنایتکاری، پاسخ ما چه خواهد بود؟
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
۶:۴۵
قرنطینه
🟢 پیروزی تحریمها بر #نستله افسانه یا واقعیت؟
بیانیه اخیر شرکت نستله حاوی خبر تکاندهندهای است: تعدیل نیرویی 16 هزار نفره که قرار است طی 2 سال آینده اجرایی شود. ([رویترز](https://www.reuters.com/business/nestle-reports-better-than-expected-sales-growth-with-new-ceo-helm-2025-10-16/)) بزرگی این عدد از یک سو و همزمانی آن با اقدامات ضد اسرائیلی سوال مهمی را مطرح میکند: 🟠 آیا تحریمها به راستی تا این حد به نستله آسیب وارد کردهاند؟ شرکت نستله دلیل این تغییرات را بازسازی داخلی اعلام کرده ([آسوشیتدپرس](https://apnews.com/article/nestle-freixe-navratil-switzerland-purina-9de74ef338cdc95018cae859d5c8a332#:~:text=“The world is changing, and Nestlé needs,same level at the opening bell Thursday)) موضعی که البته باید آن را در کنار کاهش مستمر ارزش سهام نستله در سالهای اخیر دید. ([یاهوفاینانس](https://finance.yahoo.com/news/still-room-danone-grow-shares-000822105.html)) از سوی دیگر پس از 7 اکتبر فشارهای تحریمی علیه نستله و دیگر حامیان اسرائیل به شدت افزایش یافته؛ فشارهایی که شرکتهای هدف غالبا از بازنمایی تأثیرات آسیبزای آن خودداری میکنند.
خروج شرکت KFC از ترکیه ([پیوند](https://www.dailysabah.com/business/economy/kfc-pizza-hut-operator-in-turkiye-files-for-bankruptcy))
ناچار شدن کارفور به بازسازی برند خود در کشورهای اردن، عمان، بحرین و کویت ([پیوند](https://www.timesofisrael.com/israel-boycott-proponents-claim-victory-after-carrefour-rebrands-in-some-arab-states/)، پیوند)
و سکوت این شرکتها درخصوص علت تصمیمات ناگزیر خود مثالی بارز در این خصوص است.
اما واقعیت چیست؟ آیا تلاشهای مردمی توانسته نستله را به جایی برساند که پایان همکاری با 16 هزار نفر از نیرویهای خود را در برنامهاش قرار دهد؟ نمیتوان با قطعیت به چنین سؤالی پاسخ داد 🟢 اما روشن است که شرکت نستله -این غول عظیم صنعتی- اکنون در وضعیتی ضعیف و تأثیرپذیر قرار گرفته است. نستله بخش بزرگی از بازار شیرخشک و قهوه فوری کشور ما را در اختیار دارد. نوبت ماست تا تصمیم بگیریم: 🟢 در برابر نیاز چنین شرکت جنایتکاری، پاسخ ما چه خواهد بود؟ #قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
با پیشنهاد این پست به مجلهاز قرنطينه و استمرار فعالیت آن حمایت کنید.
۶:۴۶
قرنطینه
🟢 پیروزی تحریمها بر #نستله افسانه یا واقعیت؟
بیانیه اخیر شرکت نستله حاوی خبر تکاندهندهای است: تعدیل نیرویی 16 هزار نفره که قرار است طی 2 سال آینده اجرایی شود. ([رویترز](https://www.reuters.com/business/nestle-reports-better-than-expected-sales-growth-with-new-ceo-helm-2025-10-16/)) بزرگی این عدد از یک سو و همزمانی آن با اقدامات ضد اسرائیلی سوال مهمی را مطرح میکند: 🟠 آیا تحریمها به راستی تا این حد به نستله آسیب وارد کردهاند؟ شرکت نستله دلیل این تغییرات را بازسازی داخلی اعلام کرده ([آسوشیتدپرس](https://apnews.com/article/nestle-freixe-navratil-switzerland-purina-9de74ef338cdc95018cae859d5c8a332#:~:text=“The world is changing, and Nestlé needs,same level at the opening bell Thursday)) موضعی که البته باید آن را در کنار کاهش مستمر ارزش سهام نستله در سالهای اخیر دید. ([یاهوفاینانس](https://finance.yahoo.com/news/still-room-danone-grow-shares-000822105.html)) از سوی دیگر پس از 7 اکتبر فشارهای تحریمی علیه نستله و دیگر حامیان اسرائیل به شدت افزایش یافته؛ فشارهایی که شرکتهای هدف غالبا از بازنمایی تأثیرات آسیبزای آن خودداری میکنند.
خروج شرکت KFC از ترکیه ([پیوند](https://www.dailysabah.com/business/economy/kfc-pizza-hut-operator-in-turkiye-files-for-bankruptcy))
ناچار شدن کارفور به بازسازی برند خود در کشورهای اردن، عمان، بحرین و کویت ([پیوند](https://www.timesofisrael.com/israel-boycott-proponents-claim-victory-after-carrefour-rebrands-in-some-arab-states/)، پیوند)
و سکوت این شرکتها درخصوص علت تصمیمات ناگزیر خود مثالی بارز در این خصوص است.
اما واقعیت چیست؟ آیا تلاشهای مردمی توانسته نستله را به جایی برساند که پایان همکاری با 16 هزار نفر از نیرویهای خود را در برنامهاش قرار دهد؟ نمیتوان با قطعیت به چنین سؤالی پاسخ داد 🟢 اما روشن است که شرکت نستله -این غول عظیم صنعتی- اکنون در وضعیتی ضعیف و تأثیرپذیر قرار گرفته است. نستله بخش بزرگی از بازار شیرخشک و قهوه فوری کشور ما را در اختیار دارد. نوبت ماست تا تصمیم بگیریم: 🟢 در برابر نیاز چنین شرکت جنایتکاری، پاسخ ما چه خواهد بود؟ #قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
🟠 چرا نستله را قرنطینه میکنیم؟
درمورد جنایات نستله اینجا و اینجا بخوانید.
اینفوگرافیک
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
@qlist_ir
qlist.ir
#قرنطینه | جنبش مردمی حذف برندهای حامی اسرائیل از ایران
۶:۵۴
بازارسال شده از قرنطینه
🟠 قرنطینه یک جنبش مردمی است جهت شناسایی آن دسته از برندهایی که علیرغم حمایت از اسرائیل، در بازار ایران حضور دارند.
ما حق داریم بدانیم چه میخریمو درآمد آن در چه مسیری صرف میشود.
🟢 فهرست محتوای پیشنهادی کانال:
آشنایی بیشتر با قرنطینه
پویش سفره حلال (همکاری با هیئات مذهبی)
پویش جبران میکنم (ارسال کمکهای مالی به غزه)
نقش شما در قرنطینه (به همراه پادکست)
فهرست کالاهای موضوع قرنطینه ([لیست سریع](https://ble.ir/qlist_ir/5972343189641692969/1750396268386)) ([لیست کامل و مطالعه اسناد](http://qlist.ir))
شناسه ما در شبکههای مجازی: @qlist_ir
لیست کامل برندهای موضوع قرنطینه و پژوهشهای مرتبط در: qlist.ir
🟢 فهرست محتوای پیشنهادی کانال:
۲:۵۸