و ما حیات ابدی پیش رو داریمنه حیات موقتاکثر ما وقتی در حال طبیعی و ملکی و دنیوی و کوچه بازاری خودمان هستیمهمه ی ما همه ی ما کم و زیاد داردهااختصاص به مسلم و غیر مسلم و امثال این ها ندارد همه ی ما اینجور هستیمکأنا زبان حال اکثر ما اینجور می شود«مَا هِيَ إِلَّا حَيَاتُنَا الدُّنْيَا نَمُوتُ وَنَحْيَا» هیچ خبری نیست جز زندگی دنیا!نقد را به نسیه ندیدهاحالا از کجا معلوم خبری باشد؟!از کجا معلوم خبری باشد؟!آن خبری که انبیاء آن خبر را آوردندو آن خبر نبأ عظیم است«عَمَّ يَتَسَاءَلُون»« عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ»که این خبر های دنیوی در برابر آن خبرها صفر استهیچ است پوک است پوک استآن خبر عظیم حیات ابدی پیش رو داریم
۱۹:۴۰
میفرمایند که شهید نظر میکند به وجه الله. و این نظر به وجه الله راحت است برای هر نبی و هر شهید. شاید نکته این باشد که حجاب هایی که بین ما و حق تعالی هست و وجه الله است و تجلیات حق تعالی هست، تمام این حجاب ها منتهی میشوند به حجاب خود انسان. انسان خودش حجاب بزرگی است که همه حجاب هایی که هست، چه آن حجاب هایی که از ظلمت باشند و آن حجاب هایی که از نور باشند منتهی میشود به اینکه حجابی که خود انسان است. ما خودمان حجاب هستیم بین خودمان و وجه الله. و اگر کسی فی سبیل الله و در راه خدا این حجاب را داد، این حجاب را شکست، و آنچه که داشت که عبارت از حیات خودش بود تقدیم کرد، این مبدأ همه حجاب ها را شکسته است.
۵:۵۹
درست زمانی که غرق روزمرهگی بودمو نسل کشی مردم فلسطین و قبل تر از آن بلاهایی که سر لبنان و سوریه آمد و شهادت سیدحسن و هنیه و سنوار را فراموش کرده بودم این اتفاق افتاد.
همان زمانی که بخشی از وقتم به چک کردن روزانه قیمت طلا و دلار و بالا و پایین رفتن نمودارها می گذشت و چرتکه می انداختم که با مذاکرات چه میشود و چه نمیشود.
درست در روزهایی که خودم را گول میزدم و با چهارتا کمک به این و آن پول دادن برای جشن و اطعام غدیر تصور می کردم که ملائک به حالم غبطه میخورند و خدا هم دارد دوباره فتبارک الله می خواند موشک میخورد و چرتم را پاره می کند.
درست یک روز قبل از عید ولایت مردی که خود را شیعه او می خوانم، موشکها می آیند و میخوردند و قبل از اینکه داغ فقدان بر دلم بنشیند داغ چقدر مثل شیعه علی علیه السلام نبودن بر دلم میخورد... فارغ از تمام آن پررشدن و شهادتها فارغ از تمام پاسخهای کوبندهای که باید بر دهان آن متجاوزان کوبید
من با این سبک زندگی امبا این دغدغه های حقیرمبا این غرق شدگی در امیالمچگونه می توانم خودم را شیعه علی بدانممن چقدر دورم از شیعه علی بودن
همان زمانی که بخشی از وقتم به چک کردن روزانه قیمت طلا و دلار و بالا و پایین رفتن نمودارها می گذشت و چرتکه می انداختم که با مذاکرات چه میشود و چه نمیشود.
درست در روزهایی که خودم را گول میزدم و با چهارتا کمک به این و آن پول دادن برای جشن و اطعام غدیر تصور می کردم که ملائک به حالم غبطه میخورند و خدا هم دارد دوباره فتبارک الله می خواند موشک میخورد و چرتم را پاره می کند.
درست یک روز قبل از عید ولایت مردی که خود را شیعه او می خوانم، موشکها می آیند و میخوردند و قبل از اینکه داغ فقدان بر دلم بنشیند داغ چقدر مثل شیعه علی علیه السلام نبودن بر دلم میخورد... فارغ از تمام آن پررشدن و شهادتها فارغ از تمام پاسخهای کوبندهای که باید بر دهان آن متجاوزان کوبید
من با این سبک زندگی امبا این دغدغه های حقیرمبا این غرق شدگی در امیالمچگونه می توانم خودم را شیعه علی بدانممن چقدر دورم از شیعه علی بودن
۸:۴۱
اين سخن را على(عليه السلام) به فرزندش «محمّد بن حنفيّة» فرمود، در آن هنگام که پرچم را در روز جنگ «جمل» به دست او سپرد:
اگر کوه ها متزلزل شود تو تکان مخور! دندانهايت را به هم بفشار و جمجمه خويش را به خدا عاريت ده! قدمهايت را بر زمين ميخکوب کن! و نگاهت به آخر لشکر دشمن باشد! چشمت را فرو گير (و مرعوب نفرات و تجهيزات دشمن نشو)! و بدان! نصرت و پيروزى از سوى خداوند سبحان است!
و من كلام له (علیه السلام) لابنه محمد ابن الحنفية لما أعطاه الراية يوم الجمل:تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ، عَضَّ عَلَى نَاجِذِكَ، أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَكَ، تِدْ فِي الْأَرْضِ قَدَمَكَ، ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقْصَى الْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَكَ، وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ.
اگر کوه ها متزلزل شود تو تکان مخور! دندانهايت را به هم بفشار و جمجمه خويش را به خدا عاريت ده! قدمهايت را بر زمين ميخکوب کن! و نگاهت به آخر لشکر دشمن باشد! چشمت را فرو گير (و مرعوب نفرات و تجهيزات دشمن نشو)! و بدان! نصرت و پيروزى از سوى خداوند سبحان است!
و من كلام له (علیه السلام) لابنه محمد ابن الحنفية لما أعطاه الراية يوم الجمل:تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ، عَضَّ عَلَى نَاجِذِكَ، أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَكَ، تِدْ فِي الْأَرْضِ قَدَمَكَ، ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقْصَى الْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَكَ، وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ.
۱۵:۵۹
۱۸:۵۶
آیات فتح و دعای نصر؛ توصیه رهبر انقلاب برای پیروزی جبهه مقاومت
۲۰:۲۴
۱۹:۲۵
۱۹:۲۵
۱۹:۲۵
۱۹:۲۵
۱۹:۲۵
بازارسال شده از بنیاد خیریه امالیتامی خدیجة الکبری علیهاالسلام
بنیاد خیریه امالیتامی خدیجة الکبری علیهاالسلام آمادگى دارد كمکهاى شما را با نام و هويت بصرى خودتان به يتيمان و مظلومان غزه برساند.
منتظر كمکهاى شما هستيم ….
لینک پرداخت آسان:https://khadijakubra.com/pay
راه هاى ارتباطى
۱۰:۴۱
یکی از معانی واقعی صله رحم مادر متوجه باشد پدر متوجه باشد الآن که فرزند را در زِهدان دارد فرزند مثل کلیه مادر است عضو مادر است که دارد از او غذا می گیرد. غذایی که مادر می گیرد به فرزند می رسد مثل کلیه اش است مثل عضو اش است آن جا دارد پرورش پیدا می کند. غذا می خواهد دیگر، غذا می گیرد. مبادا قطع رحم کنید. قطع رحم چیه مادر؟ قطع رحم چیه پدر؟ این فرزند را غذای ناپاک مادر بخورد. شیر ناپاک بشود. آن بچه قطع رحم است. غذای پاک بهش بدهی صله رحم است. این صله رحم و قطع رحمی را که ما معنا می کنیم. ساحل پیمایی و برویم پیش همدیگر بشینیم و بعد از همدیگر حال [بپرسیم]... نمی گویم این غلط است اما عمقش آن هاست. این ها ساحل پیمایی است. نمی گویم این غلط این هم درست از هم دیگر خبر داشته باشید. برای اینکه از همدیگر خبر داشته باشیم چقدر تاکید شده است بر نماز جماعت مردم محله جمع بشوند از همدیگر خبر داشته باشند. و چقدر تاکید شده است بر نماز جمعه مردم محله ها جمع بشوند. طوایف جمع بشوند از همدیگر خبر داشته باشند. و مستطیع شدی حج واجبه. مسلمان ها از شهرها، بلاد، آبادی ها و کشورها بیایند از همدیگر خبر داشته باشند. این ها همه صله رحم است. این ها همه دلیل بر تحکیم وحدت است. ارتباط است، اتحاد است. هم دست باشید. از همدیگر گسیخته نباشید. شیطان بر شما غلبه پیدا می کند گسیخته باشید.
۲۳:۰۴
سهم آدم ها متفاوت است این را خوب دقت کنید اینطوری نیست که یک حادثه همه ازش [یک بهره را ببرند] حتی یک چیز خیلی طبیعی یک مقدار غذا یک دانه تخم مرغ یک مقدار انرژی خاصی را دارد همه مزاج ها یک مقدار سهم ازش ندارند متفاوت هستند یکی دل درد می گیرد از بس که پر خورده است بدن های متفاوت بهره های متفاوتی را دارند اثراتش یکسان نیستند اینطور نیست که همه یک سهم ببرند از یک حادثه و واقعه یکی هدایت است برایش یکی بیان است برایش اتمام حجت است یکی راهش را نشانش می دهند یکی دلش را می گیرد یعنی سهم افراد از حوادث از آیات حق و نشانه های او که تمامی عوالم آیه و نشان او هستند و امر او را نشان می دهند به ما لا اقل و روشن می کنند برای ما سهم بعضی ها در حد سمع و بصر و دیدن است بعضی ها فهمیدن است بعضی ها در دل میگیرند حرکت می کنند پوست هایشان نرم می شود و دل هایشان می لرزد «تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ ثُمَّ تَلِينُ جُلُودُهُمْ وَقُلُوبُهُمْ» نرمش پوست یعنی اثر می گیرد.
۲۲:۲۰
بعد از مرگ خبرهاست در عالم نامرئی غیبی حجت خدا پیوسته دارد هشدار می دهد کو گوش که بشنود؟ کو چشم که ببیند؟ می بیند که همه غرقیم در یک دریایی از ظلمات ظلمات خودخواهی، خود پسندی، اله نفس غرقیم و داریم بیچارگی میکشیم همین الآن هم داریم عذاب می کشیم هی داد می زند دستت را به دست من بده بیا بالا کی گوش می دهد؟
۲۲:۱۷
دارای نفس مطمئنه می شود از این تشعب، دگرگونی، چه کنم چه کنم، بهانه آوردن عذر پیدا می کند، بهانه پیدا می کند بله حالا چه شده که از درس، بحث و کمال و این ها خودتان را کنار کشیدید؟ تعلل می کند، بهانه می گیرد بعد یک چیزهایی می گوید که می خواهد خودش را ارضا کند این سبب می شود که موجب یک تشتت عزمات « وَلَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْمًا» انسان باید صاحب عزم باشد. اولوالعزم باشد. صاحب عزم و اراده به جایی می رسد. کسی که عزم و آهنگ ندارد شل و ول است به جایی نمی رسد این تفرقاتی که از تشتت تعلل، بهانه گیری، علت جویی، عذر آوردن این ها نمی گذارد که او آهنگ، عزم و اراده داشته باشد. انسان متشعب به جایی نمی رسد «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَىٰ رَبِّكِ» نفس مضطربه ارجعی الی ربک راه ندارد مضطربه، مضطربه است و سرگردان است. آن نفس مطمئنه آرمیده است که ارجعی الی ربک به او خطاب می شود.
۲۲:۵۸
می فرماید که «و توکل علیه فی سرک و علانیتک» دلت را قرص بر خدا ببند در باطن، در ظاهر در خلوت، در جلوت نگران نباش. طوفان های مخالف و ناسازگار بهت رو بیاورد دل قرص کردن و به خدا متوکل بودن و دل قرص بستن به خدا عاقبت می بینی عبورت داد طوفان ها همه فروکش کرد. خوابید الحمدلله به سلامت گذر کردی «وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» عرض کردیم بعد می فرماید «إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ» مطمئن باش منتهی یک کمی صبر هم می خواهد. کار خدا در این عالم تدریجی است. گفتم این ذیل آیه گویا به این اشاره دارد. «قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا» یک نطفه از اسپرم تشکیل میشه تو رحم این باید صبر کند تا یک بچه نازنین گل خندان همین الآن که نمی شود. صبر کن. صبر کن. «إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ» خدا دارد کار خودش را می کند تو نترس تو همت داشته باش تو امیدوار باش نا امید نشو تو امیدوار باش خدا کار خودش را دارد می کند. «قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا» پس « فَاصْبِرْ صَبْرًا جَمِيلًا» از این صبر جمیل دست نکش
۱۸:۴۵
ابوجهل را که گرفتند داشتند می کشتند یا به زمین زدند. شمشیر در بالای سرش بود. گفتش که به صاحبتان اسم برده جناب رسول الله را گفت به صاحبتان بگویید که من به تو ایمان ندارم قبولت ندارم. ایمان نیاورده ام. و امثال این ابوجهل ها که « رگ رگست این آب شیرین و آب شور در خلایق میرود تا نفخ صور» دارند،هستند. این دیگر آن ظلمت آن عناد، آن جهل مرکب، در او رسوخ پیدا کرده است. بله حالا هزار مجلس فاتحه برایش گرفته بشود. کاری برایش نمی رسد. چون آن فاتحه، آن قرآن این ها باید روی سنخیت، روی حساب باید تا به آن ها برگردد. آن ها عایدشان بشود. اگر قابلیت باشد عاید می شود. آقا باید اصل جان با قرآن ارتباط داشته باشد که بگیرد مثل این نشئه است فرق نداره آن کسی که ارتباط ندارد چه بگیرد؟ مثل غذاهاست، اینطور...
۱۶:۵۰
لایه ی اصلی ما، لایه ی غیبی ماست. ملکوتی ماست. قدسی ماست. الهی ماست. حالا از این تعبیر به روح می کنیم. اینم خورد و خوراک مناسب خودش را می خواهد. بهش ندهیم. هی در حجاب ها پشت سر حجاب ها. « ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ إِذَا أَخْرَجَ يَدَهُ لَمْ يَكَدْ يَرَاهَا ۗ وَمَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِنْ نُورٍ» دقت کردی چه می فرماید؟ « ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ» آن وقت در این ظلمات چطور می خواهیم الله الله از روی صدق بگوییم. از آن عمده ترین برنامه ها که دیگه زیاد شنیدیم بزرگان ما، اساتید ما، که ما خاک زیرپایشان هستیم علمای ربانی ما که بر ما حق حیات معنوی دارند. این ها با طبعیت از آیات قرآنی و سیره حضرات معصومین هی توصیه شان این بوده است که نماز شب نماز شب نماز شب
۲۱:۰۲