عکس پروفایل خط رهبریخ

خط رهبری

۵۴۱عضو
thumnail

۱۴:۰۵

thumnail

۱۴:۰۵

thumnail

۱۴:۰۵

thumnail

۱۴:۰۵

خط رهبری
undefined فیلم
undefined #روایت | ماجرای سرود لُری «دایه، دایه، وقت جنگه»، از دیروز تا امروز
undefined دوم دی‌ماه ۱۴۰۳ در سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، ناگهان در حسینیۀ امام‌خمینی (ره)، شور و حماسه‌ای برپا می‌شود. یک مداح، سرودی لُری با نغمۀ آشنای «دایه، دایه، وقت جنگه» می‌خواند؛ ترانه‌ای که ما را به یاد روزهای هشت سال #دفاع_مقدس می‌اندازد. مهدی تُرکاشوند، مداح اهل بروجرد که در مقابل رهبر انقلاب به مولودی‌خوانی ایستاده است، قبل‌از خواندن این سرود می‌گوید: «سال‌ها پیش، رزمنده‌های لُر با این نوا از مادرشان اذن گرفتند و راهی جبهه شدند...»
undefined این نغمه یک بار پیش از این نیز در محضر آیت‌الله خامنه‌ای خوانده شده بود؛ در بهمن ۱۳۶۵ با آواز محمد میرزاوَندی. این خواننده دربارۀ آن روز می‌گوید: «همه دورتادور دفتر نشسته بودند. چند لحظه‌ای نشستیم. آقای خامنه‌ای تشریف آوردند. خدمت ایشان سلام کردیم. به‌شوخی گفتند: شما که می‌گویید وقت #جنگ است، در مورد جنگ بخوانید. «تا نفس دارم می‌جنگم»، «ای وطن، بی‌تو دنیا قورسونه» و «دایه، دایه» را اجرا کردیم. آقای خامنه‌ای ما را تشویق کردند و برایمان دست زدند. پشت‌بندش هم همه برای ما دست زدند. آقای خامنه‌ای به من گفت: از صدای شما خیلی خوشم آمد.»
undefined این#سرود_حماسی، یکی از مشهورترین آواهایی است که مردم در زمانۀ #جنگ_تحمیلی می‌خواندند. خواندن دوبارۀ آن به‌همراه شعری دیگر که متناسب نبرد امروز ما با اسرائیل است، معنای مهمی در سر دارد. گرچه اصل این ترانه برای لرستان است؛ اما گویی حرف همۀ ایرانیان است. این سرود، همۀ سربه‌داران #وطن را به جنگ با دشمن فرامی‌خواند.
undefined مشهورترین اجرای این سرود با صدای محمد میرزاوند و رضا سقایی‌ست. میرزاوند در دفاع مقدس، بارها به خط‌های جنگ رفته و این ترانه را برای #رزمندگان خوانده است. او آن‌قدر با جان‌و‌دل این قطعه را اجرا می‌کرد که از سال ۱۳۶۷ برای مدت زیادی، حنجره‌‌اش آسیب دید و از خوانندگی بازماند. محمد میرزاوندی در سه دورهٔ اول از جشنوارۀ موسیقی فجر، مقام اول تک‌خوان را کسب کرده است.
undefined پیش‌از مهدی ترکاشوند، محمود کریمی نیز در سرودی به‌مناسبت ولادت حضرت زینب (س) از این ترانه اقتباس کرده بود؛ اما بازخوانی ترکاشوند، تفاوت‌هایی دارد که آن را گیراتر می‌کند: حماسی بودن، تناسب با موقعیت جنگ امروز ما، سروده‌خوانی یک مداح لری با لحنی شیرین و صمیمی و #اعلام_آمادگی مردم ایران در پیش روی رهبر انقلاب. / منبع: رسانه "بافتار"
@rahbari_plus

۱۴:۰۵

thumnail
🪧 #جدول | جهاد تبیین علیه هراس‌افکنی، اختلاف‌افکنی و یأس آفرینی دشمن
undefined #مطالبات مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار مداحان اهل بیت علیهم‌السلام (۱۴۰۳/۱۰/۰۲)
@rahbari_plus

۱۵:۳۱

story.jpg

۱.۱ مگابایت

🪧 #جدول | جهاد تبیین علیه هراس‌افکنی، اختلاف‌افکنی و یأس آفرینی دشمن
undefinedنسخه استوری
@rahbari_plus

۱۵:۳۵

thumnail
undefined #فیلم | پنجره متفاوتی به حضور رهبر انقلاب در منزل شهید مسیحی آرمن آودیسیان (۱۳۹۶/۱۰/۱۳)
@rahbari_plus

۱۸:۰۵

undefined #یادداشت | از زن عروسکی تا زن انقلابی؛ مبارزه زنان علیه جنگ نرم غربی‌ها - ۱
undefined نویسنده: « زینب نجیب*»

undefined « *خط رهبری*» به مناسبت تأکید اخیر رهبر معظم انقلاب به نقش و وظایف مهم جامعه زنان در مقابله با شیوه‌های نرم افزاری دشمنان، در این یادداشت بر اساس بیانات ایشان به بررسی توطئه‌های نرم‌افزاری دشمن و نقش و اقدامات #زنان در مواجهه با این جنگ نرم می‌پردازد.

افولِ الگویِ زن عروسکی و طلوع زن انقلابی

undefined از آن روزی که تیتر اول روزنامه‌ها و تصویر مجله زن روز، معرفی زن شایسته در قالب یک زن عروسکی با رنگ و لعاب غربی بود، (زن روز، سال ۱۳۴۶) تا آن روز که مجلات تیتر زدند، "غروب زن عروسکی، طلوع زن انقلابی" (مجله اطلاعات، سال ۱۳۵۷) چند سال بیشتر نگذشته بود.
undefined چندی بعد بود که همین مجلات، این سؤال را تیتر کردند که "آیا شما زنان عروسکی آزاده واقعی هستید یا آن زنان و دخترانی که در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها دوش به دوش برادران خود می‌جنگند؟" (مجله‌ی اطلاعات، سال ۶۰) این چرخش ۱۸۰ درجه‌ای نگاه به زن چگونه اتفاق افتاد؟ آیا آن زن عروسکی هویت واقعی زن ایرانی بود و یا #زن_انقلابی؟
undefined برای پاسخ به این سوال باید یکبار دیگر تاریخ را ورق زد.
undefined چه در دوران پهلوی اول و چه در دوران پهلوی دوم سال‌ها علیه هویت زن ایرانی طراحی و برای اینکه از آنچه در ذهن دارند نتیجه بگیرند، هزینه کردند. یکی از اهداف استعمار غرب در ایران، تهاجم به ارزش‏های دینی و ملی بود که یکی از مهم‌ترین نمادهای آن پوشش زن مسلمان است. از این‌رو هجمه به حجاب و پوشش زنان در رأس اهداف استعمارگران قرار گرفت. حجابی که به #هویت_زن مسلمان ایرانی گره خورده بود و هر ضربه به آن، تیغی بر چهره هویت این جامعه بود و این رضاخان بود که به دستور غربی‌ها خود دقیقا به این چهره با خشونت تمام، تیغ کشید.
undefined اقدام رضاخان علیه حجاب زنان به تقلید از فرهنگ غرب نشانه عملی و خشن این #تهاجم_فرهنگی بود. این منش در دوران فرزند رضاخان یعنی محمدرضا پهلوی، شکل زیرکانه‌تر و موذیانه‌تری به خود گرفت که در سخنان شاه بعضاً به عنوان "فریبا بودن" از آن یاد شده است. رضاخان و فرزندش محمدرضا #پهلوی چهره زن متمدن را تنها در قالب زن عروسکی معنا می‌کردند.
undefined این ویژگی فرهنگ غربی است که زن را در حد کالا برای بهره‌وری و سودآوری مادی سوء‌استفاده‌ی جنسی تنزل داده است چراکه «نظام سرمایه‌داری #غرب یک نظام مردسالار است... در نظام سرمایه‌داری، سرمایه بالاتر از انسانیّت است؛ و انسانها در خدمت سرمایه قرار میگیرند. خب هر انسانی که بیشتر بتواند سرمایه‌آوری کند، سرمایه‌اندوزی کند، ارزشش بیشتر است...حالا که بنا شد سرمایه جایگاه انسانها را تعیین بکند، انسانها دیگر یکسان نیستند، طبعاً مختلفند... طبق این نگاه سرمایه‌سالاری، جنس مرد طبعاً بالاتر از جنس زن است... لذا شما می‌بینید در نظام سرمایه‌داری دو جور از زن سوء استفاده میشود: یکی در مورد خود کار... یکی هم چون مرد جنس برتر است، زن وسیله‌ی التذاذ مرد قرار بگیرد.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ بنابراین می‌توان فهمید که «گفتمان غرب در مورد زن یک #گفتمان کاملاً حساب شده سیاسی است.» ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
undefined زن ایرانی هم طبق سیاست غرب و به دستور پهلوی باید چنین پروسه‌ای را طی می‌کرد. تا اینکه #امام_خمینی (رحمه الله علیه) براساس گفتمان اسلام ناب وارد صحنه و معادلات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران شد و زن مسلمان ایرانی درست در نقطه‌ای قرار گرفت که باید بین الگویِ زن عروسکی و آنچه امام خمینی (رحمه الله علیه) آن را رهبر نهضت می‌نامید، دست به انتخاب بزند. اینگونه بود که زن ایرانی انتخاب کرد و غبار از چهره‌ی حقیقی زن مسلمان ایرانی پاک کرده و خود را در مقام مربی جامعه ظاهر نمود.
undefined حال این زنان بودند که قرآن به دست گرفته و فریاد برآوردند، نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی. از آن روز به بعد بود که مردان به میدان آمدند. در واقع آنها نه فقط تئوری که حقیقتا «#الگوی_سوم_زن» را محقق کردند. آنهایی که نه می‌خواستند همچون زن شرقی، منفعل و نه همچون زن غربی، کالا و ابزاری برای تلذذ و سوء‌استفاده باشند. و اینچنین شد که امام خمینی (رحمه الله علیه) در وصف زنان انقلابی فرمودند: «درود بر بانوان سراسر کشور که در این نهضت شریف #معلم مردان بودند.»
@rahbari_plus

۱۸:۳۰

thumnail
undefined #عکس | تصویری از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در منزل یک خانواده‌ شهید مسیحی کشورمان
@rahbari_plus

۱۸:۴۵

thumnail
undefined #یادآور | انگیزه‌های استعماری سیاست‌های غربی در مسئله زن
undefined«خط رهبری» #نکات_ناب و بخش‌های خواندنی و کمتر دیده شده‌ی بیانات رهبر معظم انقلاب را در قالب محصول یادآور مرور و بازخوانی می‌کند.
@rahbari_plus

۱۹:۰۱

IMG_20241225_205916_621.jpg

۲.۸۵ مگابایت

undefined #یادآور | انگیزه‌های استعماری سیاست‌های غربی در مسئله زن
undefinedنسخه باکیفیت
@rahbari_plus

۱۹:۰۵

thumnail
undefined #روایت | دیدار ریحانه‌ها با نائب ‌امام عصر(عج) در حسینیه‌ی سرخابی!
undefined شیرکاکائوها و شیرینی‌های زعفرانی خوانساری و آب‌معدنی‌های اربعینی گلوی خشک مهمان‌های حسینیه را تر می‌کند. دو طرف راهرو بنرهای #زنان_نامدار ایرانی به چشم می‌خورد، طوبی کرمانی، ساره جوانمردی، بهناز ضرابی زاده و خیلی‌های دیگر که دیدن چهره و مرور افتخاراتشان یک خروار غرور به دل آدم می بخشد. گرمای #حسینیه، دست دراز می‌کند و سرما را پس می‌زند. حسینه‌ی امام خمینی (ره) رخت سرخابی به تن کرده. ستون‌ها را با بیرق‌های گل‌وبوته پوشانده‌اند و دیوارها با بیرق‌های «یا فاطمه» آذین بسته شده. بر پیشانی حسینیه هم، حدیثی دل‌انگیز به #زنان و #دختران ایران زمین لبخند می‌زند: «اوصانی جبرئیل بالمرأة»
undefined سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۳ جمعی از اقشار مختلف بانوان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. روایت « *خط رهبری*» از این دیدار را به قلم «فاطمه دولتی» در این مطلب می‌خوانید.
@rahbari_plus

۸:۴۵

thumnail
undefined #سخن_نگاشت | اقامه نماز در اول وقت و حضور قلب دو خصوصیت نماز اثربخش است
@rahbari_plus

۱۶:۳۰

thumnail
undefined #احکام | استفاده از اموال پیدا شده
@rahbari_plus

۱۷:۱۰

thumnail
undefined #بازخوانی | آمریکا قابل اعتماد نیست
undefined «آمریکایی‌ها ادّعا میکنند که میخواهند مشکلات منطقه را حل بکنند، امّا درواقع عکس این است؛ خودشان به وجود آورنده‌ی مشکلات یا تشدیدکننده‌ی این مشکلاتند؛ مانع حلّ مشکلاتند. [اگر] دست خود ملّتهای منطقه باشد حل خواهند کرد مسائل را. ما باز هم دعوت میکنیم دولتهای اسلامی را، این دولتهای عربی که اطراف ما هستند، اینها باید بدانند #آمریکا قابل اعتماد نیست، آمریکا به اینها به چشم ابزار نگاه میکند؛ ابزار حفظ رژیم صهیونیستی و حفظ خوی و منافع استکباری خود آمریکا در منطقه. آمریکا درواقع اصلاً هیچ علاقه‌ای به اینها ندارد؛ از پولشان استفاده میکند، از نیروی اینها برای مقاصد خودش استفاده میکند؛ برای اینکه یک حفاظی درست کند، #رژیم_صهیونیستی را حفظ کند و #اهداف_استکباری خودش را در منطقه نگه بدارد و حفظ کند. این کاری است که اینها دارند میکنند.» ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
@rahbari_plus

۱۷:۳۰

undefined #یادداشت | از زن عروسکی تا زن انقلابی؛ مبارزه زنان علیه جنگ نرم غربی‌ها - ۲
#ادامه_یادداشت
*جنگ نرم‌افزاری علیه زنان ایرانی
undefined بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان بیش از پیش به تأثیر و قدرت زنان در موفقیت انقلاب‌ پی بردند. لذا بعد از انقلاب این این دشمنی خصوصا از زاویه‌ی جنگ نرم علیه زنان ایرانی و الگوی متمایزی که ارائه داده بودند شدت گرفت. دشمنان کاملا فهمیده بودند که این زنان هستند که در خط مقدم مبارزه نقش ایفا می‌کنند: «از #تظاهرات شورانگیز روزهای انقلاب تا دوران فراموش‌نشدنی دفاع مقدّس، و از قهرمانی در صفوف نبرد تا دل بریدن از فرزند و همسر و فرستادن آنان به پیشباز خطر و تا خدمات پشت جبهه، و از حضور در جبهه‌ی علم و تحقیق و فنّاوری و درخشندگی در وادی ادبیّات و هنر، تا هنرنمایی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و مدیریّتها، و سرانجام فداکاری در میدان سلامت و خدمت به بیماران در آزمون پُرخطر اخیر [کرونا]، همه و همه نشانه‌های اعتلای معنوی زنِ ایرانی است که به برکت نظام اسلامی و درسها و ارزش‌گذاری‌های اسلام پدید آمده است.» ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
undefined و حالا شمشیر را علیه زنان و خانواده‌های ایرانی از رو بسته بودند. اما چه شمشیری؟ شمشیری از جنس جنگ نرم. آنها همان سیاستی را که در غرب به اسم #آزادی و حقوق زنان، به نفع سرمایه‌داران عملی کردند و در دوران پهلوی برای #استثمار_زن ایرانی به‌کار بستند، با طرح‌های حساب‌شده‌تری در مورد زن دورانِ پساانقلاب به‌کار گرفتند. هدف واقعی اما، تضعیف و اگر توانستند براندازی جمهوری اسلامی بود. توطئه‌ای که ابزارش، دور شدن زنان از هویت حقیقی خودشان بود. بدین‌ترتیب «اینها مسئله‌ی زن را بهانه کردند.» ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ و هر روز مسئله‌ای از #زنان و خانواده را به چالش کشیدند. در این میان تأکید اصلی روی مسئله‌ی حجاب و پوشش بانوان و از سوی دیگر به چالش کشیدن حقوق زنان در دین اسلام و جامعه‌ی ایرانی بود.
undefined دشمنان از طریق ابزارهای #نرم‌افزاری و فرهنگی و رسانه‌ای تلاش کردند تا بر افکار عمومی جامعه‌ی ایران خصوصا بانوان و دختران تأثیر بگذارند. این ابزارها شامل رسانه‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، موسیقی و حتی بازی‌های اینترنتی بود که همه با هدف شکل‌دهی به #افکار_عمومی و تغییر نگرش‌ها به سمت اهداف خاص طراحی شده‌اند. در این فرایند، موضوعاتی مانند حجاب و حقوق زنان به عنوان محوری‌ترین نقاط حمله مورد توجه و هجمه‌ی همه‌جانبه قرار گرفتند. در ارتباط با مسئله حجاب، هدف این تلاش‌ها، تخریب چهره حجاب و القای این دیدگاه است که حجاب نمادی از محدودیت و سرکوب زنان است. این تلاش‌ها از شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود:
۱. رسانه‌های اجتماعی*: ایجاد کمپین‌ها، هشتگ‌ها و انتشار محتواهایی که حجاب را به عنوان نمادی از سرکوب و عدم آزادی نمایش می‌دهند.

*۲. برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها*: تولید و پخش برنامه‌ها و فیلم‌هایی که زنان محجبه را در نقش‌های منفی و محدود به تصویر می‌کشند.

*۳. اینترنت و مقالات*: انتشار مقالات و محتواهای تحلیلی که به نقد #حجاب اسلامی و ترویج بی‌توجهی و عدم تقید به حجاب می‌پردازند.

undefined در کنار موضوع حجاب، حقوق زنان نیز به عنوان یکی از محورهای اصلی جنگ نرم‌افزاری علیه انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته است. این تلاش‌ها شامل:

*۱. ترویج حقوق زنان غربی*: تلاش برای ترویج معیارها و استانداردهای غربی از حقوق زنان و مقایسه آن با وضعیت زنان در ایران.

*۲. انتقاد از قوانین جمهوری اسلامی*: برجسته کردن قوانین و مقرراتی که به زعم رسانه‌های غربی، #حقوق_زنان را محدود می‌کند و تلاش برای تغییر این قوانین از طریق فشارهای بین‌المللی.

نقشه جامع دشمن و جنگ نرم علیه ملت ایران با محوریت مسئله زن

undefined این تبلیغات و پر کردن رسانه‌ها از این دست محتواها ادامه داشت تا اینکه دشمن با یک نقشه‌ی کاملا حساب شده و دقیق بار دیگر به معرکه آمد و #اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ را رقم زد. برنامه‌ای که «در اتاقهای فکر کشورهای غربی انجام گرفت؛ طرّاحی‌اش آنجا ‌شد. طرّاحی جامعی هم انجام دادند؛ طرّاحی در اتاقهای فکر غربی، پشتیبانی مالی و رسانه‌ای و تسلیحاتی به وسیله‌ی دستگاه‌های ‌امنیّتی غربی. پشتیبانی کردند؛ هم پشتیبانی مالی کردند، هم پشتیبانی تسلیحاتی کردند، هم پشتیبانی رسانه‌ای وسیع و گسترده ‌انجام دادند. پادویی‌اش را به وسیله‌ی تعدادی از عناصر خائنی که پشت به وطن کرده بودند انجام دادند؛ پادویی‌اش را عناصری ‌کردند که به کشورشان خیانت کردند؛ از اینجا رفتند خارج و مزدور و عامل سیاستهای دشمن ایران شدند؛ نه فقط دشمن اسلام و ‌دشمن جمهوری اسلامی، [بلکه] #دشمن_ایران.» ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
@rahbari_plus

۱۸:۴۵

thumnail
undefined #عکس | تصویری از حضور رهبر معظم انقلاب در منزل شهید ارمنی «وهانج رشید پور» - ۶ دی ۱۳۹۴
@rahbari_plus

۱۹:۰۰

undefined #خاطره | گفتم شما همین‌جا بنشینید و تکان نخورید!
undefined روایتی جالب از نحوه‌ی برخورد آیت‌الله خامنه‌ای با جوانی که با لباس متفاوتی به نماز جماعت آمده بود!
undefined در مسجدی که بنده #نماز می‌خواندم، بین نماز مغرب و عشا هیچ وقت داخل #مسجد جا نبود؛ همیشه بیرون مسجد هم جمعیت متراکم بود؛ هشتاد درصد جمعیت هم از قشر جوان بودند.
undefined در همان سال‌ها پوستین‌های وارونه مُد شده بود و جوانانِ خیلی اهل مد آن را می‌‌پوشیدند. یک روز دیدم جوانی که از این پوستین‌های وارونه پوشیده، صف اول نماز در پشت سجاده ی من نشسته است. یک حاجی محترم بازاری هم که مرد خیلی فهمیده‌ای بود و من خیلی خوشم می‌‌آمد که او در #صف_اول می‌‌نشست، در کنار این جوان نشسته بود. دیدم رویش را به این جوان کرد و چیزی در گوشش گفت و این جوان یکباره مضطرب شد.
undefined برگشتم به آن حاجی محترم گفتم چه گفتی؟ به جای او #جوان گفت چیزی نیست. فهمیدم که این آقا به او گفته که مناسب نیست شما با این لباس در صف اول بنشینید! گفتم: نه آقا، اتفاقاً مناسب است شما همین‌جا بنشینید و تکان نخورید.
undefined گفتم: حاجی! چرا می‌‌گویی این جوان عقب برود؟ بگذار بدانند که جوان با لباسی از جنس پوستین وارونه هم می‌‌تواند بیاید به ما اقتدا کند و نماز جماعت بخواند!
undefined با #اخلاق، سراغ این جوانان و دل‌ها و روح‌ها و ورای قالب‌هاشان بروید؛ آن وقت #تبلیغ انجام خواهد شد. ۱۳۷۶/۳/۲۶
@rahbari_plus

۱۹:۱۵

thumnail
undefined #بازخوانی | اعتماد نکردن به دولت‌های ظالم دستور قرآن است
undefined ««لا تَرکَنوا اِلَی الَّذینَ ظَلَموا»؛ به کسی که ستمگر است، به #ظالم اعتماد نکنید، گرایش پیدا نکنید -«رکون» یعنی میل پیدا کردن و گرایش پیدا کردن و اعتماد به او کردن- به آدم ظالم #اعتماد_نکنید. نتیجه‌ی اعتماد کردن به ظالم همین میشود که شما می‌بینید دولتهای مسلمان، مجموعه‌های اسلامی به ظالم‌ترین و ستمگرترین عناصر عالَم اعتماد میکنند و نتیجه‌اش را دارند مشاهده میکنند و می‌بینند.» ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
@rahbari_plus

۱۹:۴۵